Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Scholieren.com / Beleidszaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-05-2008, 18:26
Verwijderd
Hoi! Wat is ook al weer precies het nut van het sluiten van oude topics?

Dit topic bijvoorbeeld: http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=826672
Dat is toch een heel handig topic met praktische niet-verjaarde informatie?

Mijn vader verbood me op mijn 17e ook nog steeds om naar GTST te kijken, omdat hij dat ooit op mijn 8e had besloten. Soms is het handig om even na te gaan welke redenen er ook alweer achter een bepaald besluiten zitten.

Een geupt topic van 4 jaar geleden op CG over iemand die een oud klasgenoot zoekt, prima.

Maar dit soort topics zijn toch juist nog steeds erg leuk en handig?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-05-2008, 18:39
Verwijderd
Het lijkt mij een vrij zinloze up.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2008, 19:20
Verwijderd
Lijkt me helemaal niet Het is toch nieuwe, goede informatie? Als iemand nu iets wil weten over hetzelfde onderwerp, moet diegene een nieuw topic openen, terwijl dat oude topic prima was.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2008, 19:32
Ieke
Ieke is offline
Je kan het toch ook nog gewoon teruglezen? Het is niet alsof het weg is ofzo. Maar het topic is wel 4 jaar oud en die hoeven niet geupt te worden. Als je het dan over dit (of een ander) onderwerp wil hebben kan je rustig een nieuwe openen. (en het oude natuurlijk lezen)
Uppen is irritant omdat het vaak gewoon gaat om oude informatie, reageren op mensen die hier niet meer komen etc. Beter is dan een vers topic, ook al kan een oud topic idd zeer nuttig zijn. Maar daarom blijven de oude topics ook gewoon bestaan zodat ze te lezen zijn.

Er is geen vaste termijn voor uppen, maar geloof dat daar niet zo heel lang geleden nog een topic over geweest is hier. Edit, deze: http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1663102
Oud 02-05-2008, 20:19
Verwijderd
Ja, vaak gaat het om oude informatie en reageren op mensen die hier niet meer komen. Maar niet altijd dus. Twee topics over hetzelfde onderwerp is volgens mij alleen maar verwarrender.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2008, 21:52
Ieke
Ieke is offline
Imo niet, als er maar tijd genoeg tussenzit. Wordt er in zo´n topic nu om de paar maanden oid in gereageerd is het anders, maar als er 4 jaar niet in gepost is is uppen onzinnig.
Oud 03-05-2008, 10:15
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Oké, 4 jaar is inderdaad misschien wel erg oud. Maar op bijvoorbeeld de Kantine worden regelmatig topics gesloten die nog prima zijn, maar dan toch dichtgaan 'omdat ze een half jaar oud zijn'. Daar zijn dan nog precies dezelfde mensen, maar daar moet dan toch een nieuw topic voor worden geopend. In dat soort gevallen is het imo wel zinloos.
Oud 06-05-2008, 15:11
Verwijderd
Citaat:
Lijkt me helemaal niet Het is toch nieuwe, goede informatie? Als iemand nu iets wil weten over hetzelfde onderwerp, moet diegene een nieuw topic openen, terwijl dat oude topic prima was.
Dit was niet iemand die iets wilde weten, dit was iemand die jaren later antwoord gaf op de vraag van de TS. Zinloze reactie dus, er werd nu niet om gevraagd.
Zoals Ieke zegt, als iemand nieuwe informatie wil, kan die een nieuw topic openen. Voor oude informatie is lezen voldoende.

En inderdaad wat DP zegt, op dk worden topics te vroeg gesloten weleens.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2008, 21:59
Verwijderd
Ik ben het in principe wel eens met Sophie. Als iemand dit topic zou uppen met een nieuwe vraag dan is het alleen maar handig dat al die info bij elkaar staat
Met citaat reageren
Oud 08-05-2008, 22:39
Verwijderd
wat sophie zegt.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2008, 22:51
Verwijderd
wat deadlock zegt.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2008, 16:29
Verwijderd
Motie verworpen, slotteke.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2008, 20:16
Verwijderd
Citaat:
Motie verworpen, slotteke.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2008, 23:49
Verwijderd
ben t er mee eens idd, als je een oud topic upt is het "maak maar een nieuw topic deze is oud" en als je een nieuwe maakt krijg je te horen dat er al een topic over was ;x
Met citaat reageren
Oud 10-05-2008, 08:56
AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
ben t er mee eens idd, als je een oud topic upt is het "maak maar een nieuw topic deze is oud" en als je een nieuwe maakt krijg je te horen dat er al een topic over was ;x
Als je twijfelt of een topic te oud is of niet, kun je het gewoon even aan een fb vragen.
Oud 10-05-2008, 10:50
Verwijderd
beetje krom vind ik t ook maargoed ;p ik snap niet waarom topics van 3 jaar oud die nog nuttig zat kunnen zijn meteen een slotje krijgen
Met citaat reageren
Oud 10-05-2008, 14:49
Verwijderd
De betreffende forumbazen bepalen gewoon of een topic nog upwaarde heeft of niet. Dat kan verschillen per topic en per forumbaas. Je hebt je er verder maar bij neer te leggen.

Zeer simpel.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2008, 15:45
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mijn vader verbood me op mijn 17e ook nog steeds om naar GTST te kijken, omdat hij dat ooit op mijn 8e had besloten. Soms is het handig om even na te gaan welke redenen er ook alweer achter een bepaald besluiten zitten.
Slecht voorbeeld. Iemand verbieden GTST te kijken is immers tot 65+ aan toe slechts een teken van goede smaak.

Maar ja, het verschilt per geval. Soms blijven er ook dingen open die gewoon gesloten hadden moeten worden. Het gristenmuziektopic op Muziek had bijvoorbeeld na van ruim een jaar terug geupt te worden ook geen enkele toegevoegde waarde meer, maar bleef vreemd genoeg wel open.

Lijkt me niet echt een goed plan om er dan regels voor te stellen die het tot eenheidsworst moeten maken. Dat lukt toch niet.
Oud 12-05-2008, 14:38
Dinalfos
Dinalfos is offline
Ik vind het sluiten van topics die niet worden geplaagd door spam of getroll sowieso onzinnig. Maar ja.
Reageren

Regels voor berichten