Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-05-2008, 18:01
Verwijderd
Citaat:
Daar gaat het voor veel mensen die jouw standpunt delen wel degelijk over. Ik heb de SP bijvoorbeeld nog niet horen eisen dat Desi Bouterse nu eindelijk eens serieus berecht wordt voor heel wat recentere misdaden.

Maar als je zelf niet negatief wilt eisen, dan ben je het dus eens met de schrijvers van het artikel destijds.
Nee want die wilde bewust geen negatieve dingen over Nederland zeggen, iets waar jij het wel mee eens was.

Citaat:
Er zit nog een dimensie aan: als iemand nu nog excuses wil hebben van 'de Duitsers' voor de Tweede Wereldoorlog, wat is diegene dan?

Behalve een haat tegen Duitsers zijn er geen motieven voor over. Hetzelfde laken een pak voor figuren die nu nog tegen westerse landen trappen vanwege de slavernij.
Dat jij geen fatsoenlijke motieven kunt bedenken, wil dan nog niet zeggen dat het dan perse haat tegen Duiters moet zijn.

Citaat:
Dat laatste. Overigens zouden zelfs zonder grenzen Afrikaanse stammen nog steeds oorlogen met elkaar uitvechten over stammenconflicten, dus ook dit is aantoonbaar niet te wijten aan de kolonisatie. Het is gewoon iets dat sowieso heeft bestaan, bestaat, en helaas nog wel even zal blijven bestaan.
Oh please, doe niet alsof Afrikaanse stammen onderontwikelde barbaren zijn die gedoemd zijn met elkaar te vechten. Als Afrika wat minder rechte lijnen had gekend, was het een stuk vredevoller geweest, en dat is ook logisch.

Citaat:
De verleiding om 'zie vorige post' te schrijven is groot. Het gaat o.a. om de Dominicaanse republiek, die wenste weer kolonie van Spanje te worden. Recentere voorbeelden zijn de Nederlandse Antillen, waar een aantal eilanden kozen voor een status als Nederlandse gemeente.
Of Trans-Dnjestrië en Rusland.. Of Hawaii bij de VS..
Trans-Nistrie wil niet weer een kolonie worden. het is een niet erkende communistische staat geregeerd door mafiosio. Verder zijn de Nederlandse Antillen nooit onafhankelijk geweest, en kunnen ze niet zonder Nederland. Over die andere 2 landen weet ik te weinig. Maar dat zijn belachelijk weinig "kolonieen" zeg Over het algemeen zijn landen wel blij met hun onafhankelijkheid.

Citaat:
Oh? Bron?
Vergelijk Japan en China met andere landen in bv centraal Azie, Thailand met landen in Zuidoost Azie en Turkije met andere landen in het Midden Oosten.

Citaat:
Oh? Ik dacht dat we het hadden over welk ontwikkelingsmodel het beste werkt? Dat het westers model goed werkt is bewijs tegen jouw stelling. Of men dat succes nu bereikt door bezetting of vrijwillige navolging is geen relevant verschil voor de constatering dat de kolonisatie goed was voor de ontwikkeling van veel koloniën.
Elk land dient haar eigen ontwikkelingsmodel te ontwikkelen, aangezien maatschappijen per land verschillend werken. Jouw manier van denken is achterhaald. Kolonialisme staat er verder los van, aangezien het hoofddoel van kolonialisme uitbuiting is. De voordelen die daarmee komen wegen minder zwaar dan de nadelen.

Citaat:
Het enige dat jouw stelling kan onderbouwen is een land dat geen interactie heeft gehad met het westen, westerse methodes afzweert en zichzelf heeft ontwikkeld..
Zonder Arabieren, Chinezen, Indiers etc. kon het Westen zich ook niet ontwikkelen. Men ontwikkelt juist vanwege interactie. Het westen is slechts een van de verschillende unieke regio's (alhoewel het westen intern ook zeer verschild). Jouw pro-westerse manier van denken brengt je nergens. De wereldbank en IMF hebben dat geluk al door, nu jij nog.

Citaat:
Racisme is van alle tijden. Het was net zo goed gebeurd zonder kolonisatie. Sterker nog, dat is aangetoond doordat volken die nu in Indonesië leefden elkaar naar het leven stonden.
Nee, want zonder kolonialisme waren Chinezen geen middle men geweest en hadden zij niet een groot deel van de nationale economie in hun handen. Maar ik kan je tig voorbeelden geven. Onrusten in Mindanao bijvoorbeeld.

Citaat:
Ik snap de relatie tot je stelling niet?

Je wilt beweren dat beide landen bezet zijn omdat Amerikanen Irakezen en Afghanen inferieure mensen vinden? Als dat niet je verzwegen argument was bestaat er geen relatie met je eerdere stelling.
Er heersen anti westerse sentimenten, vanwege de bezettingen van het Westen in het Midden Oosten.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-05-2008, 18:35
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Nee want die wilde bewust geen negatieve dingen over Nederland zeggen, iets waar jij het wel mee eens was.
Oh? Kun je me aanwijzen waar dat precies stond?

Citaat:
Dat jij geen fatsoenlijke motieven kunt bedenken, wil dan nog niet zeggen dat het dan perse haat tegen Duiters moet
Het staat je ten allen tijden vrij een suggestie aan te dragen die de racistische verklaring uitsluit.

Dat je van de hak op de tak springt over die conclusie is echter een duidelijk signaal dat die verklaring er niet is, en het grootdeels gewoon gaat over anti-westers racisme.

Maar goed, je mag altijd suggereren waarom iemand wiens bedbedbedbedbedovergrootvader ooit een bevrijde slaaf was, nog iets van doen heeft met de slavernij.

Voor mij klinkt dat namelijk alsof ik op hoge toon excuses zou eisen van Amsterdammers en Haarlemmers, omdat ze Graaf Floris V vermoord zouden hebben. Dat terwijl de Erfgooiers nog geen veertig jaar geleden zijn opgeheven, en dat dus heel wat recenter 'leed' is.
Citaat:
Oh please, doe niet alsof Afrikaanse stammen onderontwikelde barbaren zijn die gedoemd zijn met elkaar te vechten.
Dat waren ze wel, en is een groot deel nog steeds. Probeer immers maar eens te ontkennen dat de stammenstructuur nog steeds belangrijk is.

Bovendien sluiten bezit van technologie en dergelijke archaïsche mentaliteit elkaar niet uit. Kijk naar hoe moderne Arabische staten een strikt kastestelsel van Arabieren, westerlingen met geld, en untermenschen hanteren, ondanks dat ze door het oliegeld enorm hoogontwikkeld zijn.

Bovendien krijg je dan iets tegen je dat een van je eigen leraren regelmatig oppert: in veel landen is het koloniale tijdperk bijna een eeuw achter hen, en in veel gebieden heeft koloniaal bestuur vanwege de afgelegen ligging nooit veel effect gehad.

Als het allemaal door het westen komt, hadden we al lang spontane ontwikkeling en afschaffing van stammenoorlogen gezien. Die zijn er nog steeds, ergo, dat het door het westen komt kan niet kloppen.
Citaat:
Trans-Nistrie wil niet weer een kolonie worden. het is een niet erkende communistische staat geregeerd door mafiosio.
Dus? Alsof de staatsvorm van de gemiddelde kolonie voor kolonisatie niet erger was.. De situaties zijn vergelijkbaar.
Citaat:
Verder zijn de Nederlandse Antillen nooit onafhankelijk geweest, en kunnen ze niet zonder Nederland.
Wattes? Dus die eilanden horen al sinds voor de klassieke oudheid bij Nederland. Damn, het Nederlands onderwijs is echt slecht, want dat wist ik helemaal niet.
Citaat:
Vergelijk Japan en China met andere landen in bv centraal Azie, Thailand met landen in Zuidoost Azie en Turkije met andere landen in het Midden Oosten.
Waarom moet ik dat vergelijken? Dat zijn geen landen die jouw stelling over eigenhandige ontwikkeling uitvoerden, integendeel.

Sterker nog, voordat ze ten val werden gebracht was Turkije zelf een uitgesproken imperialistisch land. Hoe je een voormalig kolonisator wilt aanwijzen als lichtend voorbeeld van anti-kolonialistisch bestuur ontgaat me. Om van Japan, dat zelfs halverwege 20e eeuw een Groot-Japan wilde, nog maar te zwijgen. Laat staan het huidige China, dat anno 2008 zich uitgebreid bezig houdt met subtielere vormen van imperialisme.

De Chineze koloniseren Afrika. Hows that voor eigen losse ontwikkeling?
Citaat:
Elk land dient haar eigen ontwikkelingsmodel te ontwikkelen, aangezien maatschappijen per land verschillend werken.
Dat doen ze sowieso. Dat staat los van onzer beide stellingen.
Citaat:
Zonder Arabieren, Chinezen, Indiers etc. kon het Westen zich ook niet ontwikkelen. Men ontwikkelt juist vanwege interactie.
Exact. Vandaar dat je dus niet kunt ontkennen dat interactie door kolonisatie ontwikkeling op gang brengt.

De Chinezen vonden vuurwapens uit, maar werden door hun isolationisme en conservatisme een paar eeuwen later door Europeanen verpletterend verslagen met behulp van diezelfde vuurwapens.
Niet geheel onverwacht brak daarna in China, net als in Japan destijds, opeens het besef door dat men het westen en het buitenland als geheel kon omarmen, of onder de voet gelopen zou worden. In China brak dat niet door, en het werd onder de voet gelopen, in Japen brak het door, sloeg het door naar het andere uiterste, met de Tweede Wereldoorlog als gevolg.

Citaat:
Jouw pro-westerse manier van denken brengt je nergens.
Gelukkig is iedereen die dat roept jammerlijk gefaalt in het overstijgen van klassiek achterhaald jaren '70 marxistisch anti-westers gedachtengoed, dus hoef ik me geen zorgen te maken dat ik het daadwerkelijk bij het verkeerde eind zou hebben.
Citaat:
Nee, want zonder kolonialisme waren Chinezen geen middle men geweest en hadden zij niet een groot deel van de nationale economie in hun handen.
...waarna er alsnog racistische onlusten tegen Chinezen waren uitgebroken omdat ze nog steeds 'de anderen' waren.

Bovendien spreekt er tegen je dat de corrupte nationalistische elite niet tot doelwit is gemaakt van die rellen. Het draait dus bij die rellen niet om welvaartsverdeling, maar om racisme.

Racisme is geïmporteerd, dus geen gevolg van kolonisatie.

Citaat:
Onrusten in Mindanao bijvoorbeeld.
Dat is de Fillipijnen, niet Indonesië.
Citaat:
Er heersen anti westerse sentimenten, vanwege de bezettingen van het Westen in het Midden Oosten.
Bezettingen? Je praat nu zelf als een occidentalist. Zelfs Irak is niet eens meer een bezetting te noemen sinds de Irakezen de huidige, bijzonder verwarrende regering kozen.

Kijk, was het zo geweest dat fundamentalisten niet mee mochten doen, of er heel veel dingen niet konden, dan had je nog kunnen betogen dat het gaat om nepverkiezingen.

Behalve dat heeft het Midden-Oosten alleen maar Arabische landen die Arabische landen bezetten (Iran en Syrië Libanon bijvoorbeeld), of iets verder Arabische landen die ondergronds Afrikaanse landen koloniseren, bijvoorbeeld de Iraanse strijdkrachten die door het Ethiopische leger in Somalië verslagen werden.

Om nog maar te zwijgen van Soedan..
Oud 08-05-2008, 08:03
Verwijderd
Citaat:
Oh? Kun je me aanwijzen waar dat precies stond?
Dat stond erin, ik ga nu niet in de archieven van de Pers doorspitten om jou iets aan te wijzen wat je vervolgens zal negeren.

Citaat:
Het staat je ten allen tijden vrij een suggestie aan te dragen die de racistische verklaring uitsluit.

Dat je van de hak op de tak springt over die conclusie is echter een duidelijk signaal dat die verklaring er niet is, en het grootdeels gewoon gaat over anti-westers racisme.
Het is altijd goed je spijt te betuigen voor het historisch onrecht dat je anderen hebt aangedaan. Hoeft helemaal niets met zelf-haat of "racisme" te maken hebben. Hoe denk je dat een brein werkt van iemand die van Duitsland vraagt haar excuses aan te bieden? Blanken zijn een evil ras die altijd erop uit zijn om Joden te vermoorden? Je versimpelt zaken door het te linken aan racisme.

Citaat:
Maar goed, je mag altijd suggereren waarom iemand wiens bedbedbedbedbedovergrootvader ooit een bevrijde slaaf was, nog iets van doen heeft met de slavernij.
Ik stel je voor je data te herzien. De holocaust was 50 jaar terug, en pas in 1863 werd slavenhandel verboden door Nederland.

Citaat:
Dat waren ze wel, en is een groot deel nog steeds. Probeer immers maar eens te ontkennen dat de stammenstructuur nog steeds belangrijk is.
Iedereen heeft de Verlichte Westerling nodig om zich te kunnen ontwikkelen, anders ben je gedoemd een wrede barbaar te zijn!

Citaat:
Bovendien sluiten bezit van technologie en dergelijke archaïsche mentaliteit elkaar niet uit. Kijk naar hoe moderne Arabische staten een strikt kastestelsel van Arabieren, westerlingen met geld, en untermenschen hanteren, ondanks dat ze door het oliegeld enorm hoogontwikkeld zijn.
Elk land kent ongelijke klassen, helaas de Arabische wereld ook.

Citaat:
Als het allemaal door het westen komt, hadden we al lang spontane ontwikkeling en afschaffing van stammenoorlogen gezien. Die zijn er nog steeds, ergo, dat het door het westen komt kan niet kloppen.
Koloniale machten waren toch ook altijd zo begaan met de lokale bevolking. Ik zeg trouwens niet dat alles door het Westen komt, maar dat kolonialisme voor veel shit heeft gezorgd. Verdraai mijn woorden niet.

Citaat:
Dus? Alsof de staatsvorm van de gemiddelde kolonie voor kolonisatie niet erger was.. De situaties zijn vergelijkbaar.
Een land heeft nooit het recht een ander land binnen te vallen en uit te buiten. Of de staatsvorm (meestal vormen, daarom ook de onrusten doordat alle grenzen opnieuw werden getrokken) slechter of beter was maakt geen donder uit en verdedigt niet je pro - kolonialistische en pro westerse standpunten.

Citaat:
Wattes? Dus die eilanden horen al sinds voor de klassieke oudheid bij Nederland. Damn, het Nederlands onderwijs is echt slecht, want dat wist ik helemaal niet.
Dat "land" bestond helemaal niet toen Nederland zich er vestigde .

Citaat:
Waarom moet ik dat vergelijken? Dat zijn geen landen die jouw stelling over eigenhandige ontwikkeling uitvoerden, integendeel.
Oh, dus ze doen het niet gemiddeld beter dan ex kolonieen? Ik wist dat niet .

Citaat:
Sterker nog, voordat ze ten val werden gebracht was Turkije zelf een uitgesproken imperialistisch land. Hoe je een voormalig kolonisator wilt aanwijzen als lichtend voorbeeld van anti-kolonialistisch bestuur ontgaat me. Om van Japan, dat zelfs halverwege 20e eeuw een Groot-Japan wilde, nog maar te zwijgen. Laat staan het huidige China, dat anno 2008 zich uitgebreid bezig houdt met subtielere vormen van imperialisme.
Het punt is, is dat ze niet Westers zijn.

Citaat:
De Chineze koloniseren Afrika. Hows that voor eigen losse ontwikkeling?
Altijd maar wijzen naar andere landen. De VS en andere westerse landen hebben zo ook hun geo politieke/economische doeleinden in dit soort landen. China speelt het vuile spelletje alleen mee. Het voordeel aan China is dat ze Afrikaanse landen niet hun ideologieen opdringen, maar gewoon handel doen.

Citaat:
Dat doen ze sowieso. Dat staat los van onzer beide stellingen.
Dus het westers ontwikkelingsmodel is geen antwoord op armoede in niet-westerse landen. Kolonialisme al helemaal niet, dat gaat zelfs tegen de principes in.

Citaat:
Exact. Vandaar dat je dus niet kunt ontkennen dat interactie door kolonisatie ontwikkeling op gang brengt.
Doe ik niet, nooit gedaan ook. Ik stel enkel dat de nadelen zwaarder wegen, heb je tot nu toe niet kunnen weerleggen.

Citaat:
...waarna er alsnog racistische onlusten tegen Chinezen waren uitgebroken omdat ze nog steeds 'de anderen' waren.
Niet alleen daarom. Het gaat economisch slecht met een land en een uiterst kleine minderheid heeft, door de koloniale erfenis, alle kapitaal in haar handen, rara wat kan er gebeuren?

Citaat:
Bovendien spreekt er tegen je dat de corrupte nationalistische elite niet tot doelwit is gemaakt van die rellen. Het draait dus bij die rellen niet om welvaartsverdeling, maar om racisme.
Die corrupte elite was onbereikbaar voor de gewone burger. De chineze zakenman op de hoek daarentegen.. Verder was er idd sprake van racisme, maar door het enkel op racisme te gooien, versimpel je weer de zaken.

Citaat:
Dat is de Fillipijnen, niet Indonesië.
I know, ik geef je alleen een ander voorbeeld

Citaat:
Bezettingen? Je praat nu zelf als een occidentalist. Zelfs Irak is niet eens meer een bezetting te noemen sinds de Irakezen de huidige, bijzonder verwarrende regering kozen.
Het land is binnengevallen door Amerika en is vervolgens bezet door datzelfde land? Dat er nu een regering "gekozen" is, wil niet zeggen dat de VS niets meer te zeggen heeft over Irak.

Citaat:
Behalve dat heeft het Midden-Oosten alleen maar Arabische landen die Arabische landen bezetten (Iran en Syrië Libanon bijvoorbeeld), of iets verder Arabische landen die ondergronds Afrikaanse landen koloniseren, bijvoorbeeld de Iraanse strijdkrachten die door het Ethiopische leger in Somalië verslagen werden.

Om nog maar te zwijgen van Soedan..
Wijzen op wat andere landen doen, ondersteunen jouw argumenten niet. Alle landen (behalve westerse landen) hebben nu de revue gepasseerd. Zoals ik al eerder zei, met je ultra pro westerse houding kom je nergens. Ik vraag je niet anti te zijn, maar gewoon kritisch .
Met citaat reageren
Oud 08-05-2008, 12:32
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Dat stond erin, ik ga nu niet in de archieven van de Pers doorspitten om jou iets aan te wijzen wat je vervolgens zal negeren.
Ergo, je hebt het verzonnen.
Citaat:
Het is altijd goed je spijt te betuigen voor het historisch onrecht dat je anderen hebt aangedaan.
Mee eens, maar ik zie de relevantie niet.

Hoe vaak biedt jij je excuses aan voor wat je bedbedbedbedbedovergrootvader misschien heeft gedaan? Balkenende heeft evenveel in gemeen met de Nederlanders van die tijd als jij met de Moren die Spanje onder de voet liepen.

Hoe reageer jij als iemand van jou eist dat je je excuses aanbied voor al het onrecht dat 'Marrokanen' de Spanjaarden hebben aangedaan? Met hoongelach, mag ik toch wel hopen?
Citaat:
Iedereen heeft de Verlichte Westerling nodig om zich te kunnen ontwikkelen, anders ben je gedoemd een wrede barbaar te zijn!
Okay, als je dat vind mag je mij uitleggen wat er goed aan is om mensen te vermoorden om wie ze zijn.

Zullen we anders ophouden met dit extremistische cultuurrelativisme? Het is niet alsof dergelijke waarden als deugden cultureel bepaald zijn. Zelfs in Afrika moet men mensen aanzetten om op basis van stammen te moorden. Zelfs daar is het in principe abnormaal, en dus barbaars om dat wel te doen.

Serieus, hoe is jouw wereldbeeld als je een verwijt over genocide ziet als iets 'westers'?

[QUOTE=Kenjirro;27498340]Een land heeft nooit het recht een ander land binnen te vallen en uit te buiten. Of de staatsvorm (meestal vormen, daarom ook de onrusten doordat alle grenzen opnieuw werden getrokken) slechter of beter was maakt geen donder uit en verdedigt niet je pro - kolonialistische en pro westerse standpunten.

Citaat:
Het punt is, is dat ze niet Westers zijn.
Oh, dus dit is wel degelijk een kwestie van westers of anti-westers? Ten slotte impliceerde wat je hier schreef dat westers kolonialisme een groot probleem en kwaad is, maar tegelijk voer je andere koloniale mogendheden aan als voorbeeld van hoe het zou moeten. Anders zou je wijzen op de destructieve invloed van het Ottomaanse rijk voordat je een land als Nederland of Groot-Britannië zou noemen.

Ik ben het niet met je eens dat niet-westers kolonialisme beter is dan westers kolonialisme.

Citaat:
Altijd maar wijzen naar andere landen. De VS en andere westerse landen hebben zo ook hun geo politieke/economische doeleinden in dit soort landen. China speelt het vuile spelletje alleen mee. Het voordeel aan China is dat ze Afrikaanse landen niet hun ideologieen opdringen, maar gewoon handel doen.
Dus je bent het met me eens dat de handelswijzen verschillen helemaal niet van elkaar verschillen, en elk verwijt aan het westen dus voorkomt uit anti-westerse onderbuikgevoelens?
Citaat:
Dus het westers ontwikkelingsmodel is geen antwoord op armoede in niet-westerse landen. Kolonialisme al helemaal niet, dat gaat zelfs tegen de principes in.
Is dat zo? Waaruit blijkt dat? Zijn er alternatieven? Iedereen die zijn eigen plan trok is tot nu toe met land en al in het zwarte gat gestort.
Citaat:
Doe ik niet, nooit gedaan ook. Ik stel enkel dat de nadelen zwaarder wegen, heb je tot nu toe niet kunnen weerleggen.
Da's niet gek ook. Je hebt er geen enkel argument voor gegeven om te weerleggen. Wat je nu doet is een omgekeerde bewijslast vragen. Uiteraard een drogreden: niet alles is de schuld van het westen totdat het tegendeel is aangetoond.
Citaat:
Niet alleen daarom. Het gaat economisch slecht met een land en een uiterst kleine minderheid heeft, door de koloniale erfenis, alle kapitaal in haar handen, rara wat kan er gebeuren?
Het ontstaan van een moderne democratische staat. Of een vrij stabiele dictatuur. Singapore ging hen voor in da laatste. Oost-Europa vormt massale voorbeelden van het eerste.

Al met al is er geen bewijs om de beschuldigende vinger naar het westen te wijzen.
Citaat:
Die corrupte elite was onbereikbaar voor de gewone burger. De chineze zakenman op de hoek daarentegen.. Verder was er idd sprake van racisme, maar door het enkel op racisme te gooien, versimpel je weer de zaken.
Ik zie geen reden om andere factoren mee te nemen. Racisme en rellen over scheve welvaart zijn van alle tijden. Aangezien die beiden de volledige verklaring vormen is een gevolg van kolonisatie daarmee uitgesloten.

überhaupt, hoe wil je zoiets betogen als je niet hard kunt maken dat Indonesië zichzelf ontwikkeld zou hebben?
Citaat:
Het land is binnengevallen door Amerika en is vervolgens bezet door datzelfde land? Dat er nu een regering "gekozen" is, wil niet zeggen dat de VS niets meer te zeggen heeft over Irak.
Niet relevant. Hoe je het ook wil draaien, roepen dat het een bezetting is, is onwaar. Überhaupt een discussie op dun ijs, want wie zou het regime van Saddam vanwege de aard ervan legitiem durven noemen?
Citaat:
Wijzen op wat andere landen doen, ondersteunen jouw argumenten niet. Alle landen (behalve westerse landen) hebben nu de revue gepasseerd. Zoals ik al eerder zei, met je ultra pro westerse houding kom je nergens. Ik vraag je niet anti te zijn, maar gewoon kritisch .
Je roept me op te doen wat ik al doe? Ik ben niet pro-westers, ik ben anti-anti-westers.
Oud 08-05-2008, 12:41
T_ID
T_ID is offline
'Marokkaanse marine verdrinkt vluchtelingen'

Uitgegeven: 7 mei 2008 17:31
Laatst gewijzigd: 7 mei 2008 17:37

MADRID - De Marokkaanse marine zou een rubberboot met daarin zeventig Afrikaanse vluchtelingen tot zinken hebben gebracht. Daarbij zouden dertig vluchtelingen zijn omgekomen, onder wie vier kinderen.

Dit meldde de Spaanse krant El País woensdag na gesproken te hebben met vijf overlevenden.

De Afrikanen zouden uit onder meer Nigeria en Mali komen. Zij probeerden op 28 april in een rubberboot van Marokko naar Spanje te varen. Na twee uur op zee kwamen ze een marineschip tegen, waarvan de bemanning de rubberboot lek stak.

"Probeer nu nog maar eens naar Spanje te komen'', zei een marineman tegen een van de overlevenden, die dit aan de Spaanse krant vertelde.

Algerije

Volgens El Pais zijn de overlevenden door een andere Marokkaanse boot naar de Marokkaanse grens met Algerije gebracht. De Marokkaanse autoriteiten zouden hebben geprobeerd de tragedie te verdoezelen.

http://www.nu.nl/news/1557154/25/%27...lingen%27.html

Okay... Mensonterende taferelen bij illegale migratie leuk en aardig, maar zelfs binnen die marge is dit wel heel extreem..
Oud 08-05-2008, 15:30
Verwijderd
Citaat:
Ergo, je hebt het verzonnen
Wat heb ik verzonnen?

Citaat:
Mee eens, maar ik zie de relevantie niet.

Hoe vaak biedt jij je excuses aan voor wat je bedbedbedbedbedovergrootvader misschien heeft gedaan? Balkenende heeft evenveel in gemeen met de Nederlanders van die tijd als jij met de Moren die Spanje onder de voet liepen.

Hoe reageer jij als iemand van jou eist dat je je excuses aanbied voor al het onrecht dat 'Marrokanen' de Spanjaarden hebben aangedaan? Met hoongelach, mag ik toch wel hopen?
Dat je excuses misschien overdreven vind oke, maar dat maakt van mensen die dat niet vinden geen ordinaire racisten. Dat is mijn punt. Verder moet je je data herzien (2de keer).

Citaat:
Okay, als je dat vind mag je mij uitleggen wat er goed aan is om mensen te vermoorden om wie ze zijn.

Zullen we anders ophouden met dit extremistische cultuurrelativisme? Het is niet alsof dergelijke waarden als deugden cultureel bepaald zijn. Zelfs in Afrika moet men mensen aanzetten om op basis van stammen te moorden. Zelfs daar is het in principe abnormaal, en dus barbaars om dat wel te doen.

Serieus, hoe is jouw wereldbeeld als je een verwijt over genocide ziet als iets 'westers'?
Dit heeft niets met extreme cultuurrelativisme te maken. Jij hebt het recht niet anderen barbaren te noemen. Als ik Amerikanen barbaren noem omdat ze miljoenen doden op hun geweten hebben, ben ik een racist, maar jij kunt kennelijk wel Afrikaanse volkeren bestempelen tot barbaars en onderontwikkeld.

Citaat:
Oh, dus dit is wel degelijk een kwestie van westers of anti-westers? Ten slotte impliceerde wat je hier schreef dat westers kolonialisme een groot probleem en kwaad is, maar tegelijk voer je andere koloniale mogendheden aan als voorbeeld van hoe het zou moeten. Anders zou je wijzen op de destructieve invloed van het Ottomaanse rijk voordat je een land als Nederland of Groot-Britannië zou noemen.
Euh, waarom wijs je nou alweer op andere landen? De Ottomaanse rijk was trouwens niet half zo destructief als het kolonialisme in Afrika en Azie. Verder maak ik er helemaal geen pro anti westers issue van, dat doe jij. Mijn punt is, kolonialisme heeft landen (of dit nou westers, niet westers of weet ik veel wat is) meer slecht dan goed gedaan, omdat het equivalent staat aan uitbuiting.

Citaat:
Ik ben het niet met je eens dat niet-westers kolonialisme beter is dan westers kolonialisme.
Ik heb dat nergens gezegd.

Citaat:
Dus je bent het met me eens dat de handelswijzen verschillen helemaal niet van elkaar verschillen, en elk verwijt aan het westen dus voorkomt uit anti-westerse onderbuikgevoelens?
Nee, hoe kom jij nou weer tot zon rare conclusie? Je mag het westen bekritseren net zoals jij alle niet westerse landen bekritiseerd, en nog steeds geen racist of anti westerling zijn.

Citaat:
Is dat zo? Waaruit blijkt dat? Zijn er alternatieven? Iedereen die zijn eigen plan trok is tot nu toe met land en al in het zwarte gat gestort.
Eh, ik heb je al erop gewezen dat elk land zijn eigen unieke ontwikkelingsmodel heeft of dient te hebben. Japan is een goed voorbeeld, zowel om mijn argument te ondersteunen als een goed voorbeeld voor de regio. En dit geldt voor meerdere opkomende economieen.

Citaat:
Da's niet gek ook. Je hebt er geen enkel argument voor gegeven om te weerleggen. Wat je nu doet is een omgekeerde bewijslast vragen. Uiteraard een drogreden: niet alles is de schuld van het westen totdat het tegendeel is aangetoond.
Zolang jij zaken versimpeld zul je het nooit snappen. Ik heb je uitgelegd waarom kolonialisme meer slecht doet dan goed, dat jij dat niet wil inzien, is je goed recht, maar dan zijn we op dit punt uitgepraat.

Citaat:
Het ontstaan van een moderne democratische staat. Of een vrij stabiele dictatuur. Singapore ging hen voor in da laatste. Oost-Europa vormt massale voorbeelden van het eerste.

Al met al is er geen bewijs om de beschuldigende vinger naar het westen te wijzen.
Jouw voorbeelden zijn zo nietszeggend. In Singapore had een kleine minderheid niet eens alle welvaart in haar handen. Verder vermeldt ik je alleen dat de oorzaak van veel hedendaagse problemen terug gevonden kunnen worden in het (koloniale) verleden. Dat het Westen destijds hierin een grote rol gespeeld heeft, is een feit, en heeft niets te maken met een "beschuldigende vinger naar het westen wijzen". De historische context is altijd belangrijk.

Citaat:
Ik zie geen reden om andere factoren mee te nemen. Racisme en rellen over scheve welvaart zijn van alle tijden. Aangezien die beiden de volledige verklaring vormen is een gevolg van kolonisatie daarmee uitgesloten.
Racisme en rellen zijn slechts het gevolg. Verder maak je nu niets hard.

Citaat:
überhaupt, hoe wil je zoiets betogen als je niet hard kunt maken dat Indonesië zichzelf ontwikkeld zou hebben?
Zonder de Verlichte Nederlanders leefden ze inderdaad nog in de bush-bush!

Citaat:
Niet relevant. Hoe je het ook wil draaien, roepen dat het een bezetting is, is onwaar. Überhaupt een discussie op dun ijs, want wie zou het regime van Saddam vanwege de aard ervan legitiem durven noemen?
Twee landen zijn binnengevallen door de VS -> anti amerikaanse/westerse sentimenten, vooral gericht tegen de regering. Logisch gevolg, of je het verder gerechtvaardigd vind of niet, is verder niet belangrijk.

Citaat:
Je roept me op te doen wat ik al doe? Ik ben niet pro-westers, ik ben anti-anti-westers.
- maal - maakt +
Met citaat reageren
Oud 08-05-2008, 23:05
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Wat heb ik verzonnen?
Dat de schrijvers van het artikel dat opriep meer aandacht voor de Nederlandse geschiedenis te hebben bewust allerlei dingen uit de geschiedenis wilden verzwijgen [uit nationalistische motieven?].

Ik vroeg om een bron, kreeg die niet, en moet dus concluderen dat je het artikel verkeerd hebt begrepen of er iets over hebt verzonnen.
Citaat:
Dat je excuses misschien overdreven vind oke, maar dat maakt van mensen die dat niet vinden geen ordinaire racisten. Dat is mijn punt.
Zoals al eerder gezegd, als het geen racisten zijn: wat is hun drijfveer dan? In geval van de SP is dat natuurlijk populisme, maar wat te denken van figuren als Desi Bouterse die vinden dat Nederland altijd fout zit?
Citaat:
Dit heeft niets met extreme cultuurrelativisme te maken. Jij hebt het recht niet anderen barbaren te noemen.
Okay, dus je wilt betogen dat het doodslaan van onschuldige mensen vanwege etniciteit een toonbeeld van ontwikkelde moraal is? Succes.

Totdat minstens 51% van de mensen je geloofd blijf ik er echter bij dat dergelijke waarden niet of nauwelijks onderhevig zijn aan cultuurrelativisme, omdat ze universeel menselijk zijn.
Citaat:
Als ik Amerikanen barbaren noem omdat ze miljoenen doden op hun geweten hebben, ben ik een racist
Nee, je zou dan hoogstens een ton factoren negeren die ertoe leiden dat de gemiddelde Amerikaan niet bewust betrokken is bij de doden die in Irak vallen, niet in persoon en niet ideologisch, en je zoiets dus niet kunt stellen.

Dat terwijl de normen en waarden van stammenstrijd zowel ideologisch als persoonlijk direct verbonden zijn.

Wanneer je dat feit van de hand zou wijzen en uit anti-Amerikaanse gevoelens de eerdere conclusie zou handhaven, terwijl je op andere volken dat voorbehoud wel aanvaard, dan zou de conclusie racisme vormen.
Citaat:
Euh, waarom wijs je nou alweer op andere landen? De Ottomaanse rijk was trouwens niet half zo destructief als het kolonialisme in Afrika en Azie.
Oh? Bron?
Citaat:
Eh, ik heb je al erop gewezen dat elk land zijn eigen unieke ontwikkelingsmodel heeft of dient te hebben. Japan is een goed voorbeeld, zowel om mijn argument te ondersteunen als een goed voorbeeld voor de regio. En dit geldt voor meerdere opkomende economieen.
Dat ontwikkelen ze sowieso uit zichzelf. Dat is een natuurlijk en zelfstandig proces.

Mijn vraag naar jouw bronnen leidde ertoe dat je als bewijs een land aan zou moeten brengen dat én de westerse ontwikkelingsmethoden op geen manier volgde, en die tevens niet importeerde.

Voorbeelden van dergelijke landen zijn schaars, en ze donderden zodra ze dat model volgden zonder uitzondering prompt in het zwarte gat. Zelfs het grootste sociale experiment op dat gebied, namelijk het communisme in Rusland en Oost-Europa, is ondanks de enorme 'startbonus' die ze hadden door de pure omvang van grondstoffen en aantallen mensen tot hun beschikking, uiteindelijk onder hun eigen gewicht bezweken.

En zelfs daarvan was aan te tekenen dat ze via een ander organisatiemodel nog steeds het westerse productiemodel probeerden te bereiken.
Citaat:
Zolang jij zaken versimpeld zul je het nooit snappen. Ik heb je uitgelegd waarom kolonialisme meer slecht doet dan goed, dat jij dat niet wil inzien, is je goed recht, maar dan zijn we op dit punt uitgepraat.
Uitgelegd? Ik heb je slechts volstrekt arbitrair zien stellen dat dat zo was. Ik geloof je natuurlijk niet op je mooie ogen wanneer dat in strijd is met mij bekende feiten.

Ik heb geen reden om aan te nemen dat ex-koloniën zonder de kolonisatie beter af zouden zijn, en ik heb redenen, zoals aanleg van infrastructuur, om aan te nemen dat ze slechter af zouden zijn.

Aan jou om dan te proberen dat onwaar te bewijzen.
Citaat:
Jouw voorbeelden zijn zo nietszeggend. In Singapore had een kleine minderheid niet eens alle welvaart in haar handen. Verder vermeldt ik je alleen dat de oorzaak van veel hedendaagse problemen terug gevonden kunnen worden in het (koloniale) verleden.
Ja, maar aanwijzen wat die hedendaagse problemen zijn lukt je tot nu toe niet. Of beter gezegd, je wijst wel problemen aan, maar faalt erin die te verbinden aan kolonisatie.

Hoe kan het bijvoorbeeld dat Singapore een hypermoderne stadsstaat is, terwijl mensen die arm als de ratten zijn nog geen 500 kilometer verder elkaar anno 2000 met machetes te lijf gaan over de vraag of god of allah nu beter is?

Tevens mijn punt toen ik de Dominicaanse Republiek en Haiti aanhaalde. Hoe kunnen landen zo sterk van elkaar verschillen wanneer beiden een koloniale erfenis hebben en zelfs op één en hetzelfde eiland liggen?
Citaat:
Zonder de Verlichte Nederlanders leefden ze inderdaad nog in de bush-bush!
In veel gebieden is dat vanwege ontbreken van ontwikkelingsfactoren inderdaad een waarschijnlijk toekomstperspectief. In geval van Indonesië waren er zeggen en schrijven nog gebieden die in het Stenen Tijdperk leefden.

Maar je ontwijkt nu met deze kreet eigenlijk voor de tweede maal het onderbouwen van jouw bewering over spontane zelfontwikkeling. Breng nu eens argumenten aan waarom men zonder invloed van buiten door kolonisatie ondanks de slechte omgevingsfactoren zichzelf had ontwikkeld.
Citaat:
- maal - maakt +
In de wiskunde wel, in debat niet. Ik zal bijvoorbeeld nooit de SGP steunen in een debat over Israël. Ik kan duizend maal niets op hebben met de huidige situatie, en nog minder ophebben met de Palestijnse terreur, maar dat betekend niet dat ik het andere uiterste opeens vereer.
Integendeel, ik keur een goed aantal westerse dingen zelfs af omdat die de huidige golf van anti-westerse segmenten aanwakkeren.

Overigens, wellicht een goed plan om dit debat af te splitsen tot een soortemet ontwikkelingstopic? Kleine inleiding van hoe het ontstond ervoor en hoppa.
Oud 08-05-2008, 23:22
Verwijderd
Op die laatste post is maar een antwoord mogelijk; HA-HA-HA-HA
Met citaat reageren
Oud 11-05-2008, 12:04
Gatara
Gatara is offline

My daughter deserved to die for falling in love'

Two weeks ago, The Observer revealed how 17-year-old student Rand Abdel-Qader was beaten to death by her father after becoming infatuated with a British soldier in Basra. In this remarkable interview, Abdel-Qader Ali explains why he is unrepentant - and how police backed his actions. Afif Sarhan in Basra and Caroline Davies report

This article appeared in the Observer on Sunday May 11 2008 on p8 of the News section. It was last updated at 00:03 on May 11 2008.

For Abdel-Qader Ali there is only one regret: that he did not kill his daughter at birth. 'If I had realised then what she would become, I would have killed her the instant her mother delivered her,' he said with no trace of remorse.

Two weeks after The Observer revealed the shocking story of Rand Abdel-Qader, 17, murdered because of her infatuation with a British solider in Basra, southern Iraq, her father is defiant. Sitting in the front garden of his well-kept home in the city's Al-Fursi district, he remains a free man, despite having stamped on, suffocated and then stabbed his student daughter to death.

Abdel-Qader, 46, a government employee, was initially arrested but released after two hours. Astonishingly, he said, police congratulated him on what he had done. 'They are men and know what honour is,' he said.

Rand, who was studying English at Basra University, was deemed to have brought shame on her family after becoming infatuated with a British soldier, 22, known only as Paul.

She died a virgin, according to her closest friend Zeinab. Indeed, her 'relationship' with Paul, which began when she worked as a volunteer helping displaced families and he was distributing water, appears to have consisted of snatched conversations over less than four months. But the young, impressionable Rand fell in love with him, confiding her feelings and daydreams to Zeinab, 19.

It was her first youthful infatuation and it would be her last. She died on 16 March after her father discovered she had been seen in public talking to Paul, considered to be the enemy, the invader and a Christian. Though her horrified mother, Leila Hussein, called Rand's two brothers, Hassan, 23, and Haydar, 21, to restrain Abdel-Qader as he choked her with his foot on her throat, they joined in. Her shrouded corpse was then tossed into a makeshift grave without ceremony as her uncles spat on it in disgust.

'Death was the least she deserved,' said Abdel-Qader. 'I don't regret it. I had the support of all my friends who are fathers, like me, and know what she did was unacceptable to any Muslim that honours his religion,' he said.

Sitting on a chair by his front door and surrounded by the gerberas and white daisies he had planted in the family garden, Abel-Qader attempted to justify his actions.

'I don't have a daughter now, and I prefer to say that I never had one. That girl humiliated me in front of my family and friends. Speaking with a foreign solider, she lost what is the most precious thing for any woman. 'People from western countries might be shocked, but our girls are not like their daughters that can sleep with any man they want and sometimes even get pregnant without marrying. Our girls should respect their religion, their family and their bodies.

'I have only two boys from now on. That girl was a mistake in my life. I know God is blessing me for what I did,' he said, his voice swelling with pride. 'My sons are by my side, and they were men enough to help me finish the life of someone who just brought shame to ours.'

Abdel-Qader, a Shia, says he was released from the police station 'because everyone knows that honour killings sometimes are impossible not to commit'. Chillingly, he said: 'The officers were by my side during all the time I was there, congratulating me on what I had done.' It's a statement that, if true, provides an insight into how vast the gulf remains between cultures in Iraq and between the Basra police the British army that trains them.

Sources have indicated that Abdel-Qader, who works in the health department, has been asked to leave because of the bad publicity, yet he will continue to draw a salary.

And it has been alleged by one senior unnamed official in the Basra governorate that he has received financial support by a local politician to enable him to 'disappear' to Jordan for a few weeks, 'until the story has been forgotten' - the usual practice in the 30-plus cases of 'honour' killings that have been registered since January alone.

Such treatment seems common in Basra, where militias have partial control, especially in the districts on the outskirts where Abdel-Qader lives.

While government security forces and British troops have control over the centre, around the fringes militants can still be seen everywhere on the streets or at the checkpoints they have erected. And they have imposed strict laws of behaviour for all the local people, including what clothing should be worn and what religious practices should be observed. There are reports of men having their hands cut off for looting and women being killed for prostitution.

Homosexuality is punishable by death, a sentence Abdel-Qader approves of with a passion. 'I have alerted my two sons. They will have the same end [as Rand] if they become contaminated with any gay relationship. These crimes deserve death - death in the name of God,' he said.

He said his daughter's 'bad genes were passed on from her mother'. Rand's mother, 41, remains in hiding after divorcing her husband in the immediate aftermath of the killing, living in fear of retribution from his family. She also still bears the scars of the severe beating he inflicted on her, breaking her arm in the process, when she told him she was going. 'They cannot accept me leaving him. When I first left I went to a cousin's home, but every day they were delivering notes to my door saying I was a prostitute and deserved the same death as Rand,' she said.

'She was killed by animals. Every night when go to bed I remember the face of Rand calling for help while her father and brothers ended her life,' she said, tears streaming down her face.

She was nervous, clearly terrified of being found, and her eyes constantly turned towards the window as she spoke. 'Rand told me about the soldier, but she swore it was just a friendship.

'She said she spoke with him because she was the only English speaker. I raised her in a religious manner and she never went out alone until she joined the university and then later when she was doing aid work.

'Even now, I cannot believe my ex-husband was able to kill our daughter. He wasn't a bad person. During our 24 years of marriage, he was never aggressive. But on that day, he was a different person.'

The mother is now trying to raise enough money to escape abroad. 'I miss my two boys,' she said. 'But they have sent a message saying that I am wrong for defending Rand and that I should go back home and live like a blessed Muslim woman,' said Leila, who is now volunteering with a local organisation campaigning for better protection for women in Basra.

One of those running the organisation, who did not want to be identified, said that Rand's case was similar to so many reported in Basra, with the only difference being she was in love with a foreigner, rather than an Iraqi.

'There isn't too much to say. Rand is dead. It is a tragedy and will be a tragedy for many other families in Iraq in the days to come.

'According to information we have been given, some from Rand's colleague, we have doubts that her love was reciprocated. We have the impression that Rand was in love, but the English soldier wasn't. But, for a girl to be paid nice compliments about her beauty and her intelligence, it was enough for her to think she was in love.

'She isn't here any more for her mother to ask any of the questions she would like to. Rand's case had repercussions because she fell in love with a foreigner. But what about the other girls murdered through "honour" killings because they fell in love with some of a different sect, or lost their virginity, or were forced to become prostitutes?'

Rand's mother used to call her 'Rose'. 'That was my nickname for her because when she was born she was so beautiful,' she said.

'Now, my lovely Rose is in her grave. But, God will make her father pay, either in this world ... or in the world after.'
http://www.guardian.co.uk/world/2008...anrights/print

Poor girl

Ik hoop dat haar moeder in staat is haar dood te wreken door succesvol te zijn binnen de organisatie die vrouwen helpt zich te beschermen en dat ze niet eenzelfde lot zal moeten begaan als haar onfortuinlijke dochter.
Oud 11-05-2008, 14:29
hookee
hookee is offline
Ik was afgelopen weekend in de buurt van een kinderspeeltuin en hoorde dit gesprek;
Allochtoon jongetje (5 à 6 jaar) benadert moeder van autochtoon jongetje dat met zijn zusje (±3 jaar) speelt:
- wil uw kindje met mijn zusje trouwen?"
- (moeder) Ik weet het niet, hij is nog te jong"
- Jongetje, trots; "Dat kan niet ! Ze is Marrokaans en mag niet met een Nederlandse jongen trouwen"

En hier begint het nou.. zie bovenstaand verhaal waar het eindigt...
Met citaat reageren
Oud 11-05-2008, 21:37
Verwijderd
Waarom Nederlanders op Verdonk stemmen

Het gaat goed met Trots op Nederland. Als er vandaag verkiezingen waren, zou de partij van Verdonk liefst 23 zetels halen. Wat trekt de Nederlanders aan in Trots op Nederland? We vroegen onze respondenten hun keuze toe te lichten.

In de eerste plaats zien we dat mensen op Trots op Nederland stemmen vanwege de toonzetting van Rita Verdonk. TON stemmers noemen onder meer haar recht door zee aanpak, haar duidelijkheid, haar krachtige persoonlijkheid en haar vechtersmentaliteit. ‘Ze luistert naar de kiezer’, vertelt een TON stemmer, ‘ze is niet bang tegen heilige huisjes te trappen’, licht een ander toe.

Daarnaast zien we dat mensen op Trots op Nederland stemmen omdat men ‘de Haagse politiek zat is’. ‘Ze is een goede opvolger van Fortuyn’, zegt een TON stemmer. ‘Iemand die de politiek weer opschudt’ motiveert een ander zijn keuze.

Ook met D66 gaat het goed. En het is juist het tegengeluid tegen Trots op Nederland dat het succes lijkt te kunnen verklaren. De stemmers noemen D66 ‘opnieuw het redelijk alternatief’. ‘De partij houdt zich verre van onderbuikgevoelens,’ licht een D66 stemmer zijn keuze toe. ‘Het is de enige partij die zich niet door de waan van de dag laat regeren,’ zegt een ander.

Hoe zit het eigenlijk met het huidige vertrouwen in het kabinet? Van alle Nederlanders heeft 30 procent vertrouwen in de huidige regering. Vlak na het aantreden was dat nog 43 procent.

www.politiekebarometer.nl

---

De geschiedenis leert ons dat men niets leert van de geschiedenis. De Untermenschen lopen weer in ganzepas achter de Grote Leider.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2008, 07:51
hookee
hookee is offline
Citaat:
De geschiedenis leert ons dat men niets leert van de geschiedenis. De Untermenschen lopen weer in ganzepas achter de Grote Leider.
Onze "Grote Leider" is momenteel Balkenende toch?
Wat ik verkeerd vind is kiesgedrag omdat "het huidige beleid me niet bevalt".
Zeg maar "het kiezen op de tegenpartij" (zonder programma)
Met citaat reageren
Oud 12-05-2008, 11:53
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Waarom daarbij een artikel over Verdonk quoten? De opmars van de SP is eenzelfde fenomeen en vond heel wat eerder plaats.

Bovendien komt dat nog wel terug. Een groot deel van haar electoraat zijn VVD'ers van het oude stempel, die traditioneel hechten aan het hebben van een oplossing, en een plan hoe die te realiseren, oftewel kortweg goed bestuur.

Ze komen van een partij waar daar geen gebrek aan is, maar hangen nu bij een partij met 1 ervaren bestuurster, maar de grote vraag is, wat staat daar achter?
Behalve een Leidse studente die fraude pleegt alsof je er gratis airmiles bij zou horen te krijgen ken ik er geen.

Het is te verwachten dat op de verkiezingen zelf een deel van die mensen weer terug gaat naar de VVD omdat ze als puntje bij paaltje komt toch gewoon goed bestuur willen en willen weten waar ze aan toe zijn.

Tel daarbij op dat Opstelten nu voorzitter is geworden, en zich fulltime bezig houdt met de vraag waar geld vandaan komt om een constante campagne te voeren. Dat eerder genoemde succes van de SP door pure propaganda voor plannen die feitelijk van A tot Z kut zijn, maar wel met miljarden euro's gepromote worden is diep doorgedrongen in de VVD.

Nu moeten ze eigenlijk alleen Wiegel en die paar mafkezen van het bestuur van de JOVD die achter Verdonk staan kortwieken, en dan wijzen alle neuzen één kant op.
Oud 12-05-2008, 17:15
Gatara
Gatara is offline
Startup shows off electric car planned for Israel

Associated Press
Published: 05.12.08, 15:41 / Israel Money

VIDEO - Israelis got a first demonstration Sunday of the electric car that developers hope will revolutionize transportation in the country and serve as a pilot for the rest of the world.
video daarvan kan je hier zien!

The silver car doing circles in a Tel Aviv parking lot looked like a regular sedan — except it had no exhaust pipe and there was an electric socket where the mouth of the gas tank should have been.

The Silicon Valley startup Project Better Place hopes the fully electric prototype will be on Israel's streets in large numbers beginning at the end of 2010.

Backers of the project say the car will drastically reduce dependence on oil, cut emissions and put Israel at the forefront of international efforts to develop more environmentally friendly modes of transportation. Israel's government endorsed the project in January, and a Danish energy company also has joined as a partner.

But experts say technical pitfalls, such as a limited battery range, remain before the car will be marketable, and other car manufacturers are gambling on gas-electric hybrids as the green cars of the immediate future.

If the company's plan proceeds on schedule, Israel will be the first country to have electric cars on its highways in large numbers.

On the dashboard of the Renault sedan presented Sunday, the gas gauge was replaced by a screen showing how much battery power remained. In a test drive, the car accelerated quickly — the company says it can go from zero to 60 mph in eight seconds — and the engine remained nearly inaudible even at high speed.

The project is a joint venture between automotive giant Renault-Nissan, which is building the car, and Palo Alto, Calif.-based Project Better Place, which came up with the business model and is supposed to operate a recharging grid to be built across Israel beginning in 2009.

Several hundred cars are scheduled to hit Israel's streets in a pilot run next year, the company says, with larger numbers to arrive in late 2010.

The initiative is being led by Shai Agassi, an Israeli-American entrepreneur and high-tech wunderkind who raised $200 million to get the project off the ground. He also got Israel's government to endorse it earlier this year and promise tax incentives to promote the new vehicles when they go on the market.

At the time, experts said there are still plenty of technical pitfalls that need to be surmounted before the car becomes available to the general public.

Critics have pointed at the car battery's limited range — 125 miles — as a potentially major deterrent to consumers.

For long drives, motorists will be able to replace the battery at about 150 swap stations expected to be built around the country. The battery swap is expected to take the same amount of time as filling a tank of gas. For shorter journeys, drivers will be able to recharge the batteries at home or at the office.

Drivers will pay a monthly subscription for the batteries, with different plans like those of cell phone users. The company says the rates will come to less than the average monthly expenditure on gasoline.

Following Israel's lead, the Danish energy company DONG Energy AS adopted the Better Place model in March with a plan to have thousands of cars running on electricity generated by wind turbines by 2011.

If plans remain on schedule, Israeli consumers will be able to purchase an electric car by the end of 2010 for around the price of a regular sedan.
http://www.ynetnews.com/articles/0,7...542353,00.html
Oud 12-05-2008, 23:17
Joostje
Joostje is offline
Heh, net alsof Israel zo groot is dat je niet met 1 accu doorheen kunt riden.
Oud 13-05-2008, 06:21
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Heh, net alsof Israel zo groot is dat je niet met 1 accu doorheen kunt riden.
groter (van noord tot zuid) dan 125 landmijlen in ieder geval
Oud 13-05-2008, 08:56
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
groter (van noord tot zuid) dan 125 landmijlen in ieder geval
Tja, je moet misschien een pitstop maken als je naarEilat gaat, maar dat is dan ook alles.
Oud 13-05-2008, 09:32
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Tja, je moet misschien een pitstop maken als je naarEilat gaat, maar dat is dan ook alles.
net zoals met een auto op benzine
Oud 13-05-2008, 18:02
Sketch
Sketch is offline
Deel gebouw TU Delft ingestort
Uitgegeven: 13 mei 2008 15:32
Laatst gewijzigd: 13 mei 2008 18:28

DELFT - De brandweer is de brand in de faculteit Bouwkunde van de TU Delft nog steeds niet meester. Het terrein rond het gebouw blijft afgesloten, evenals een deel van de omgeving.

Brand bij TU Delft
Dat is dinsdagmiddag tijdens een persconferentie in het auditorium van de aula in de TU Delft gezegd.

De brand laait weer op en inmiddels is het vuur overgeslagen naar de oostelijke vleugel van het pand. Inmiddels is een deel van het gebouw van de faculteit ingestort. Dat gebeurde even na half vijf.

De brandweer meet continu de dampen die uit het vuur vrijkomen. Nog steeds zijn geen grote concentraties gevaarlijke stoffen waargenomen. Ook zijn geen gevaarlijke hoeveelheden asbest vrijgekomen.

Instortingsgevaar

Om de brand te bestrijden zijn 185 brandweerlieden met vijftig wagens van drie verschillende korpsen ingezet. Sinds instortingsgevaar dreigt, kan de brandweer nog slechts van buitenaf blussen. Volgens een woordvoerder van de brandweer was "de brand het hevigst op het punt waar de draagconstructie zit".

De brand ontstond dinsdagochtend kort nadat een waterleiding in het plafond van de hal op de zevende verdieping lek was geraakt. Op dat moment waren tweehonderd tot driehonderd mensen in het gebouw aanwezig. Die zijn door de bedrijfshulpverlening geëvacueerd.

Oorzaak

De brandweer en de TU kunnen nog niets zeggen over de oorzaak van de brand. Speerpunt van het onderzoek zal zijn hoe de brand zich zo snel kon verspreiden.

De TU is nu vooral druk doende ruimte te zoeken voor de studenten Bouwkunde. Het huidige collegejaar loopt nog drie tot vier weken.

nu.nl

http://www.dumpert.nl/mediabase/1057..._in_topic.html

Bizar hoe door een koffieautomaat het gebouw afbrandt.
Die laatste weken zullen ook wel niet al te best gaan. De TU zat al overvol, ze kunnen vast niet op tijd 4000 studenten een plek geven.
Nog andere bouwkundestudenten op 't forum?
Met citaat reageren
Oud 13-05-2008, 18:15
Verwijderd
Ik ben bezig met afstudeerproject. Maar zal me benieuwen wat er nu gaat gebeuren ... geen gebouw, bibliotheek, plotters en maquettehal meer ... en dat met de P4-presentatie over 2,5 week
Met citaat reageren
Oud 14-05-2008, 18:45
hookee
hookee is offline
Citaat:
Oostenrijker doodt familieleden met bijl
UTRECHT/WENEN - 14-05-2008 - Een 39-jarige man heeft in de nacht van dinsdag op woensdag bekend dat hij vijf familieleden heeft vermoord met een bijl. Dat berichtte het Oostenrijkse persbureau APA op basis van politiebronnen.

De man gaf zichzelf woensdagochtend vroeg aan bij de politie. Hij zei dat hij zijn 42-jarige echtgenote, hun 7-jarige dochter, zijn beide ouders en schoonvader had omgebracht. De politie vond de lichamen in appartementen in Wenen, Linz en Ansfelden.

Het dochtertje was naar alle waarschijnlijkheid dinsdagochtend al gedood. Haar lichaam lag in een keukenkastje. De man zei dat hij het wapen zelf had gekocht. Het motief van de Oostenrijker is nog niet duidelijk.
© Tiscali/ANP
Gaat lekker daar in Oostenrijk..
Met citaat reageren
Oud 14-05-2008, 19:18
Sketch
Sketch is offline
Citaat:
Ik ben bezig met afstudeerproject. Maar zal me benieuwen wat er nu gaat gebeuren ... geen gebouw, bibliotheek, plotters en maquettehal meer ... en dat met de P4-presentatie over 2,5 week
Ik ben benieuwd of dat met die tenten een beetje gaat werken. Zal wel behelpen zijn. Maar als ze inderdaad die plotters en het netwerk maandag in orde hebben komen we een heel eind.
Goed om te horen dat de maquette- en stoelencollecties (grotendeels) onbeschadigd zijn.

Zelf ben ik gelukkig niets kwijtgeraakt. Alleen een maquette van bsc4 die ergens tentoon stond gesteld. Doe nu trouwens bsc6.
Ben jij nog belangrijke dingen kwijtgeraakt?
Met citaat reageren
Oud 14-05-2008, 20:51
Verwijderd
Idd goed dat alle lessen gewoon doorgaan in andere gebouwen en tenten. Vind het erg goed dat alle problemen gelijk aangepakt worden, waardoor studievertraging als het goed is uit blijft. Belangrijkste is idd dat netwerk en plotters snel weer beschikbaar zijn. Het maken van maquettes (hout) zal lastig blijven, maar kan ook eenvoudig van karton natuurlijk, hoewel de kwaliteit dan wel minder is. Ook goed om te horen dat de bibliotheek geen brandschade lijkt te hebben ... zou groot verlies zijn.

Zelf hebben wij morgen begeleiding bij een architectenbureau dat een ruimte heeft vrijgemaakt. We zijn één stedenbouwkundige maquette van 3x3 meter kwijt, dus dat wordt nu photoshoppen en werken met computermodellen. Verder nog wat andere kleinere maquettes kwijt. Zal dus een keer een nachtje doorwerken worden

EDIT: Vrijdag beginnen ze met slopen

Laatst gewijzigd op 14-05-2008 om 21:11.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2008, 22:14
T_ID
T_ID is offline
Dacht ik dat wij in Utrecht slecht hadden toen tentamens in de Vechtse banen moesten nadat er een kraan op het Ruppertgebouw lazerde... Sterkte gewenst in ieder geval.
Oud 15-05-2008, 09:32
T_ID
T_ID is offline
Buurt bestormt zigeunerkamp

ROME - In de buitenwijken van Napels zijn de afgelopen twee dagen drie kampementen van zigeuners in vlammen opgegaan.
afbeelding vergroten
Woedende bewoners overvielen de kampen, nadat een vrouw een jonge zigeunerin had betrapt die haar huis was binnengedrongen. Zij zou haar zes maanden oude baby hebben willen stelen.

Of het verhaal klopt is nog niet vastgesteld, maar het gevolg was wel, dat honderden met molotovcocktails gewapende buurtbewoners het kamp bestormden. De bewoners waren al gevlucht, maar om er zeker van te zijn dat ze niet terug zouden keren, werden hun wrakke kotten tot de grond toe afgebrand.

Het is tot nu toe het ernstigste van een reeks incidenten rond zigeuners in Italië. Het gaat daarbij vooral om Roemeense roma, die in groten getale het land zijn binnengetrokken sinds het openstellen van de grenzen begin vorig jaar.

Veel van hen houden zich bezig met bedelen en diefstallen. In Noord-Italië zijn al burgerwachten gevormd om de roma in de gaten te houden. De voorzitter van de provincie waarin Milaan ligt kondigt aan dat hij alle 23.000 in en rond de stad verblijvende zigeuners zal verjagen. Ook de kersverse, rechtse burgemeester van Rome, Gianni Alemanno, heeft gezegd dat hij de vele illegale kampementen in de hoofdstad snel zal opruimen.

http://www.ad.nl/buitenland/2291636/...eunerkamp.html

Da's nog eens afwisseling met het fenomeen van zigeuners die buurten terroriseren.. Nou goed, in Italië is er duidelijk een hoop om te doen.
Oud 15-05-2008, 18:09
Sketch
Sketch is offline
Als ze morgen beginnen met slopen moeten ze vanavond de bieb leeghalen. Toen ik er vanmiddag was was er nog niets mee gebeurd. Dat wordt dus opschieten.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2008, 22:56
Verwijderd
Citaat:
Als ze morgen beginnen met slopen moeten ze vanavond de bieb leeghalen. Toen ik er vanmiddag was was er nog niets mee gebeurd. Dat wordt dus opschieten.
Wat ik vandaag hoorde (maar eigenlijk moeilijk kan geloven) is dat de boel gewoon afgebroken wordt. Alles wat nog binnen is, gaat verloren, inclusief alles uit de bibliotheek. Ze kunnen het niet leeg halen, omdat instortingsgevaar te groot is. Ik zou zeggen, sla er wat ruiten uit en haal zo de bibliotheek leeg. Staat tenslotte toch niet onder de toren. Vandaag zijn ook de ruimten rond de blokkenhal leeg gehaald (maquette of 300 en afstudeerdosiers). Die bevinden zich ook niet onder de toren.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2008, 00:22
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Wat ik vandaag hoorde (maar eigenlijk moeilijk kan geloven) is dat de boel gewoon afgebroken wordt. Alles wat nog binnen is, gaat verloren, inclusief alles uit de bibliotheek. Ze kunnen het niet leeg halen, omdat instortingsgevaar te groot is. Ik zou zeggen, sla er wat ruiten uit en haal zo de bibliotheek leeg. Staat tenslotte toch niet onder de toren. Vandaag zijn ook de ruimten rond de blokkenhal leeg gehaald (maquette of 300 en afstudeerdosiers). Die bevinden zich ook niet onder de toren.
Is de bibliotheek op de begane grond of ergens bovenin?
Oud 16-05-2008, 07:52
hookee
hookee is offline
Citaat:
.. sla er wat ruiten uit ..
En als die ruiten nou net de laatste steunen zijn die het gebouw ondersteunen?
Met citaat reageren
Oud 16-05-2008, 12:45
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ze kunnen het niet leeg halen, omdat instortingsgevaar te groot is. Ik zou zeggen, sla er wat ruiten uit en haal zo de bibliotheek leeg.
Je schrijft net in de zin ervoor dat het instortingsgevaar te groot is. Zometeen staat er in de krant "5 brandweermannen omgekomen bij instorting bibliotheek Delft". Het is heel zuur voor wiens werk er binnen staat, maar dan is het toch beter dat verloren te laten gaan dan dat mensen hun leven riskeren.
Oud 16-05-2008, 13:09
T_ID
T_ID is offline
Zweed verkoopt eigen vrouw als seksslavin

STOCKHOLM - Een Zweed heeft zijn 19-jarige verstandelijk gehandicapte vrouw als 'seksslavin' aan zeker honderd mannen verkocht.
Een zegsman van het Openbaar Ministerie in Stockholm zei vrijdag tegen de krant Metro dat de 44-jarige man onder meer wegens mensenhandel en souteneurschap voor de rechter moet verschijnen.
De man trouwde het slachtoffer vorig jaar augustus en bood haar direct daarna aan op internet voor seksuele diensten. Twee mannen van 35 en 37 zijn wegens medeplichtigheid aangeklaagd. De hoofdverdachte staat ook terecht wegens de verkrachting van verscheidene minderjarige meisjes.

http://www.ad.nl/buitenland/2295603/...eksslavin.html

Uberhaupt: 44 en 19? Het lijkt dj Tiesto wel..
Oud 17-05-2008, 13:15
Cartosa
Cartosa is offline
Citaat:
Ik was afgelopen weekend in de buurt van een kinderspeeltuin
Vieze meneer
Oud 18-05-2008, 23:33
Gatara
Gatara is offline
May 15, 2008 14:38 | Updated May 15, 2008 14:43
Iraq seeks ban on Israeli medical help
By THE MEDIA LINE NEWS AGENCY

The Iraqi parliament is angry over reports that an organization in the capital has been sending Iraqi children for medical treatment in Israel.

A parliament statement confirmed reports about this enterprise, even though government sources previously said it was untrue, according to Al-Jazeera.

The statement, released by the parliament's Health and Environment Committee, said the activities of this organization, which is operating out of Baghdad's Green Zone, was harmful both to the Iraqi people and to the government, since there are no diplomatic relations with Israel at any level, and this practice is a violation of the Arab League's boycott policy of Israel.

The committee demanded the government investigate the matter and take the necessary legal measures against the organization, if the allegations prove to be accurate.

A source at the Iraqi Health Ministry told Al-Jazeera the organization included Iraqi and American medical doctors and that it worked in conjunction with an Israeli organization.

The Iraqi Health Ministry insisted it had no knowledge of this organization's operations and that all the sick people the ministry sent outside of Iraq for treatment were sent through legal channels.
http://www.jpost.com/servlet/Satelli...cle%2FShowFull

Liever natuurlijk dat de kinderen doodgaan in Irak dan dat ze geholpen worden door israelische dokters

Zie ook:
Israeli doctors treating Iraqi children with heart disease
By JAMAL HALABY
October 10, 2007
Oud 19-05-2008, 11:22
Joostje
Joostje is offline
Israel gebruikt natuurlijk de hele operatie als dekmantel om het geavanceerde nucleaire programma van Irak te bestuderenm, zodat zij zelf ook eens een atoombom kunnen ontwikkelen [serieus]
Oud 19-05-2008, 15:09
Gatara
Gatara is offline
Haat tegen buitenlanders groeit in Johannesburg

Uitgegeven: 19 mei 2008 13:20
Laatst gewijzigd: 19 mei 2008 14:04

JOHANNESBURG - Buitenlanders in de Zuid-Afrikaanse stad Johannesburg zoeken massaal bescherming in gemeenschapscentra en politiebureaus. Ze zijn op de vlucht voor Zuid-Afrikaanse bendes met machetes, pistolen en messen.

"Vlammen van haat branden voort", kopte de Zuid-Afrikaanse krant The Star maandag.

Sinds vorige week zijn buitenlanders, met name Zimbabwanen, het doelwit van bendes die arme buitenwijken van de stad afstruinen. Zij steken buitenlanders in brand, plunderen winkels en verbranden auto's van buitenlanders die in hun ogen crimineel zijn en banen wegpikken.

Het dodental is opgelopen tot zeker vijftien. Ruim vijftig buitenlanders moesten met messteken of brandwonden naar het ziekenhuis.

Patrouilleren

De politie heeft ruim 250 mensen gearresteerd. Agenten patrouilleren in de buitenwijken waar bendes wegblokkades hebben opgeworpen en stenen naar hen gooien. "Dit is allemaal de schuld van de Zimbabwanen", zei een Zuid-Afrikaanse vrouw. "Ze moeten gewoon weggaan."

Zondag werd een buitenlander in zijn eigen dekens gehuld en in brand gestoken. Die vuurbal staat maandag op meerdere voorpagina's van Zuid-Afrikaanse dagbladen. De man stierf aan zijn verwondingen.

Politieke crisis

De meeste immigranten die afgelopen jaren naar Zuid-Afrika zijn gegaan, komen uit het naburige Zimbabwe. Enkele miljoenen Zimbabwanen ontvluchtten de economische en politieke crisis in hun eigen land.

President Thabo Mbeki en ANC-partijleider Jacob Zuma hebben de aanvallen ten stelligste afgekeurd. Een Zuid-Afrikaanse mensenrechtencommissie zei maandag echter dat de regering de toenemende dreiging van vreemdelingenhaat niet serieus genoeg neemt.

Trein

"In 1999 zijn we al begonnen met een campagne tegen vreemdelingenhaat toen twee buitenlanders van een trein werden gegooid in Pretoria", zei voorzitter Tseliso Thipanyane op de radio. Hij beschuldigt de overheid van zwak leiderschap.

De mensen in de buitenwijken strijden onder meer om de schaarse huizen en banen, aldus Thipanyane. "Arme zwarte mensen vechten tegen arme zwarte mensen uit andere landen."
http://nu.nl/news/1573521/25/Haat_te...annesburg.html

meer:
http://nu.nl/news/1572305/25/Zuid-Af...8video%29.html

foto's: http://www.dieburger.com/Pages/Multi...17.0.457081801 [waarschuwing: schokkende beelden]
Oud 19-05-2008, 20:35
arPos
arPos is offline
tja dat afrika he...

hoe zat dat ook alweer met zimbabwe?
Oud 20-05-2008, 15:46
T_ID
T_ID is offline
Mja.. Door wijdverbreid wapenbezit in Zuid-Afrika gaat het er een stuk gevaarlijker aan toe dan anders zou zijn gebeurd. Het is ook niet alsof de politie veel kan doen wanneer straatbendes even goed of beter bewapend zijn.

Ik zou willen dat een paar forummers van een jaartje of twee terug er nog zouden zijn, nu de gevolgen van de situatie in Zimbabwe zelfs over de grenzen problemen veroorzaken. Destijds prezen ze Zimbabwe en Mugabe als voorbeeld van ontwikkeling en vooruitgang zonder en tegen het verschrikkelijke imperialistische Westen. Vraag me af wat hun commentaar vandaag de dag zou zijn.
Oud 21-05-2008, 00:02
arPos
arPos is offline
Citaat:
"...zonder en tegen het verschrikkelijke imperialistische Westen. Vraag me af wat hun commentaar vandaag de dag zou zijn..."
dat meen je niet

het leek mij algemeen gedachtengoed dat de:"graanschuur van afrika" slechts door blank management bestond.
en dat in feite mugabe het element is dat vooruitgang belemmerd, zie ook nu weer de 'verkiezingen'.

ik vind het jammer dat ook het ontwikkelde zuidafrika last er van krijgt maar dat heeft ook te maken met het feit dat de wet een vorm van onderhandelen is in zo'n land.

het is me wat.
Oud 21-05-2008, 13:10
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
dat meen je niet
Was het maar zo.

1, 2, 3, 4, 5, 6
Oud 21-05-2008, 17:07
Verwijderd
Het probleem in Zuid-Afrika is ook dat er een enorme werkeloosheid is en dat de mensen uit Zimbabwe vaak zwart en voor een half loon (wat nog steeds zeer veel waard is in eigen land) het werk willen doen.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2008, 17:13
Verwijderd
Citaat:
Het probleem in Zuid-Afrika is ook dat er een enorme werkeloosheid is en dat de mensen uit Zimbabwe vaak zwart en voor een half loon (wat nog steeds zeer veel waard is in eigen land) het werk willen doen.
Dat laatste is natuurlijk geen probleem.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2008, 18:32
akumabito
akumabito is offline
Citaat:
Net zoals het hier geen probleem zou zijn als Polen best allerlei baantjes zouden willen doen voor minder dan minimum loon?
Oud 21-05-2008, 18:36
Verwijderd
Citaat:
Net zoals het hier geen probleem zou zijn als Polen best allerlei baantjes zouden willen doen voor minder dan minimum loon?
Het minimumloon is er niet zonder reden, maar ik zou er inderdaad totaal geen probleem mee hebben als Polen hier met minimumloon werk verrichten (dat doen ze dan ook al). Dat is goed voor de economie en de werkgelegenheid.
Met citaat reageren
Oud 21-05-2008, 21:57
akumabito
akumabito is offline
Had Nederland een werkloosheidspercentage gehad van 20% en kwamen de Polen hier werken voor minder dan de helft als een Nederlandse arbeider, dan had het zeker ook totaal geen probleem geweest?
Oud 21-05-2008, 22:14
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Hallo, reality check? De Nederlandse en Zuid-Afrikaanse arbeidsmarkt en gemiddelde inkomenssituatie verschillen enigsinds van elkaar.

Hier vechten we over een 13e maand voor volgevreten buschauffeurs. Daar hebben de kinderen gewoon niet te eten als er geen geld is.

Mensen hebben de neiging zaken wat harder op te nemen als het over dergelijke dingen gaat.
Oud 22-05-2008, 06:47
Verwijderd
Citaat:
Hallo, reality check? De Nederlandse en Zuid-Afrikaanse arbeidsmarkt en gemiddelde inkomenssituatie verschillen enigsinds van elkaar.

Hier vechten we over een 13e maand voor volgevreten buschauffeurs. Daar hebben de kinderen gewoon niet te eten als er geen geld is.

Mensen hebben de neiging zaken wat harder op te nemen als het over dergelijke dingen gaat.
Hoe denk jij ooit serieus genomen te worden als jij *expres* dergelijke taalfouten blijft maken?
Met citaat reageren
Oud 22-05-2008, 10:12
Verwijderd
Citaat:
Had Nederland een werkloosheidspercentage gehad van 20% en kwamen de Polen hier werken voor minder dan de helft als een Nederlandse arbeider, dan had het zeker ook totaal geen probleem geweest?
Misschien een sociaal probleem, maar zeker geen economisch probleem.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2008, 11:34
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Hoe denk jij ooit serieus genomen te worden als jij *expres* dergelijke taalfouten blijft maken?
Boeiend. Immers:

Taalfouten + argumenten + fatsoen > foutloos + geen argumenten + kinderachtig ad-hominem.
Oud 22-05-2008, 12:34
Verwijderd
Citaat:
Boeiend. Immers:

Taalfouten + argumenten + fatsoen > foutloos + geen argumenten + kinderachtig ad-hominem.
Op het moment dat de werkgelegenheid achteruit gaat, is dat wel het eerste waar de sollicitatiebrieven op geselecteerd gaan worden.

Daarnaast is fatsoen bij jou betrekkelijk en lijkt me de volgende berekening nog realistischer;
foutloos + argumenten + fatsoen > Taalfouten + argumenten + fatsoen

Met citaat reageren
Oud 22-05-2008, 15:22
arPos
arPos is offline
nederlands is nog steeds internationaal een compleet overbodige taalstructuur.
wel grappig met al die uitdrukkingen als: "vertel mij er wat van...", "haantje de voorste" e.d.

ff terug naar het probleem.

Citaat:
Misschien een sociaal probleem, maar zeker geen economisch probleem.
Vandaag 07:47
sociale problemen leveren op allerlij manieren schade op binnen de samenleving; enerzijds directe schade door aanhoudend geweld, arbeidsuren die gemist worden doordat mensen bang of gewond zijn, of schade omdat de bestrijding geld kost.

m.i. is het dan ook onmogelijk de 2 factoren; sociaal en economisch los van elkaar te zien, daarom hebben we het ook doorgaans over de sociaal-economische gevolgen.

maar kunnen we zimbabwe niet gewoon opkopen voor de productie van biobrandstof gewassen ofzo
Reageren

Regels voor berichten