Advertentie | |
|
![]() |
|
kijk ik heb did
bmw.jpg en will naar did BMW-m3 wit op zwart.jpg ik weet deze is een m ik heb heb een gewoone maar het gaat hier om de kleur. |
![]() |
|
Het hangt er ook vanaf of je zelf al wat werk er aan doet. Er kan makkelijk 1000 euro verschil tussen zitten of dat bedrijf ook nog de boel moet demonteren en zo, of dat je dat zelf doet. Maar 2000 euro is zeker in de goede richting. Ik zou gewoon informatie opvragen bij spuitbedrijven
![]()
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
|
![]() |
|
![]() |
Een paar liter autolak voldoende voor een hele auto kost al tegen de 500 euro. Dan heeft de spuiter dus nog helemaal niets gedaan, behalve op de verfmengmachine de juiste kleurcode en hoeveelheid ingetoetst.
Ik gok dat een goede autospuiter toch wel zo'n 60-70 euro per uur kost. Voor 2k heb je dus je materiaal en ongeveer 3 werkdagen een mannetje tot je beschikking (1500/65 = 23,07 uur). Demontage, schuren, afplakken, grondlaag, drogen, schuren, kleurlaag, drogen, (evt nog een keer schuren+ kleurlaag+drogen, afhankelijk van de kleur), schuren voor de 2e kleur, 2e kleur spuiten, drogen, blanke laklaag, drogen, alle onderdelen weer monteren. Een heleboel werk, 3 dagen aan manuren zijn best realistisch. Je kan natuurlijk ook een paar busjes spuitlak kopen bij de plaatstelijke automaterialenzaak, maar of je dan blij wordt van het resultaat betwijfel ik. |
![]() |
|
Verwijderd
|
De lak opschuren zodat het ruw is. Maar feitelijk heb je daar niks aan want je auto moet je ook nog naar de spuiter vervoeren en de lak hecht alleen écht goed wanneer je auto helemaal schoon is (dus: ontvetten, schuren, primer, schuren, laag 1, laag 2, laag 3, eventueel laag 4 etc).
Sowieso zou ik je niet aanraden om dat zelf te doen bij zo'n nog relatief jonge, dure auto als je zelf geen idee hebt waar je mee bezig bent. Geef dan meer geld uit om het écht goed te krijgen, daar heb je veel meer plezier van op de lange run. Laatst gewijzigd op 15-05-2008 om 18:10. |
![]() |
|
Weet je al wat voor kleur wit je wilt? KLinkt als een lullige vraag, maar het kan een gigantisch verschil maken in je uiteindelijke prijs. Als vuistregel is het zo dat hoe dieper de kleur/glans, hoe duurder de lak. En dan heb je natuurlijk nog de parel of parelmoer laksoorten en dat soort dingen.. standaard witte autolak is niet zo heel duur. Maar een potje van House of Kolors kan aardig in de knaken lopen..
![]()
__________________
On my Journey, Destinations are Optional, and not Always Desirable.
|
![]() |
||
Citaat:
en glans? kun je mij uit leggen hoe dat werked. het laat de lak glansen ? ![]() |
![]() |
|
![]() |
Het ligt compleet aan de kleuren stijl die je wilt. als je de standaart kleur neemt ben je goedkoper uit dan dat een kleur kiest die speciaal is daar betaal je ook voor. En voor je velgen die je gaat halen, je moet er zelf heen rijden, niet laten opsturen. Eerst goedkijken op schade en dergelijke. Voor de banden verschillen de prijzen rond de 160 euro tot de 600 euro per band
![]() Ik zou je aanraden om gwn eventjes langs de erkende spuiter bij jouw in de buurt te gaan. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Onzin |
Gisteren heb ik echt de meest incorrecte Hitler-grap ooit gehoord Slome Kameel | 16 | 14-07-2015 08:39 | |
Films, TV & Radio |
Tribe V snoops | 500 | 01-11-2003 19:27 | |
Lifestyle |
Straight Edge(sXe) dr martens | 101 | 08-10-2002 20:10 |