Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-05-2008, 11:22
Verwijderd
Citaat:
Yogidrink, of hoe het tegenwoordig ook heet en alles wat erop lijkt
Het is geen eten maar wel drinken. En ook heel erg vies!
Helemaal mee eens. Ook van Fristi gruwel ik. Gadverdamme dat je dat vrijwillig kunt drinken.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-05-2008, 12:31
Rogue562
Rogue562 is offline
Inktvis, schimmelkaas, zuurkool, spekranden, garnalen (het ziet eruit als een beest en het kraakt in je mond brr), champignons.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2008, 12:33
MTpower
MTpower is offline
Ik kan er echt niet bij dat er zoveel mensen zuurkool niet lekker vinden, ik vind dat echt überlekker
Oud 15-05-2008, 14:41
Verwijderd
Citaat:
Inktvis, schimmelkaas, zuurkool, spekranden, garnalen (het ziet eruit als een beest en het kraakt in je mond brr), champignons.
Garnalen zíjn beesten.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2008, 10:26
Rogue562
Rogue562 is offline
Zolang iets in zijn oorspronkelijke vorm is vind ik het goor om te eten. Ik kan best vis , kip of ander vlees eten zolang het er niet nog steeds als een beest uit ziet. Zal wel hypocriet zijn maar dat is gewoon zo. Had het misschien wat beter uit moeten leggen.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2008, 19:47
Verwijderd
Ik ben volgens mij de enige in de wereld die is flauw gevallen van de geur van pindakaas. ;\ Verder ontwijk ik de viskraam bewust omdat ik ander al gegeten en gedronken heb voor die dag. Zalm daarentegen vind ik sinds een half jaar wel lekker.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2008, 21:19
MW
MW is offline
Vandaag Lipton Ice Tea Green Mint gehad.. en dat is vies. Heel vies. Het is alsof je kauwgum drinkt.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2008, 21:47
Klaas-Jan
Klaas-Jan is offline
Kippenpootjes, of een hele kip. Echt de gedachten dat je aan de botten van zoon dier aan het knagen bent, heel vies. Verder eet ik wel de raarste vleescombinaties, van slakken tot eend maar die kippenpootjes bah...
Met citaat reageren
Oud 29-05-2008, 12:55
MH
MH is offline
Bij mij alleen bananen. Ik word al onpasselijk van de geur.
Verder sinds een klein jaar allergisch voor noten, dus die komen mijn huisje ook niet binnen.
En dan zijn er nog dingen die ik afzonderlijk erg lekker vind, maar samen helemaal niet. Zo drink ik wel twee liter thee per dag, tot mijn eigen grote genoegen. Zoetigheid kan ik ook in grote hoeveelheden tot me nemen. Maar thee met suiker, al is het maar één korreltje... yuch.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2008, 17:30
Juda[NL]
Juda[NL] is offline
Blikvoer..
Oud 29-05-2008, 18:25
dennis018
dennis018 is offline
Citaat:
Helemaal mee eens. Ook van Fristi gruwel ik. Gadverdamme dat je dat vrijwillig kunt drinken.
Ook helemaal mee eens, die lang houdbare - in de supermarkt in de NIET koeling staande fruit melken BAH!!

Maar ''verse'' fruitmelk zoals vifit lekker!!!
Met citaat reageren
Oud 30-05-2008, 12:36
Verwijderd
Citaat:
Ook helemaal mee eens, die lang houdbare - in de supermarkt in de NIET koeling staande fruit melken BAH!!

Maar ''verse'' fruitmelk zoals vifit lekker!!!
vifit en yoghi smaken echt exact hetzelfde hoor....
Met citaat reageren
Oud 30-05-2008, 13:12
Verwijderd
Citaat:
vifit en yoghi smaken echt exact hetzelfde hoor....
Vind ik echt niet Ik vind yoghi heel naar zoet, bij vifit heb ik daar geen last van.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2008, 16:46
dennis018
dennis018 is offline
Citaat:
Vind ik echt niet Ik vind yoghi heel naar zoet, bij vifit heb ik daar geen last van.
ja dat vind ik nou ook, yoghi is naar zoet en smaakt ''nepperig''

vifit is gewoonecht lekker (maar helaas verdomde duur!!!!!!!!)
Met citaat reageren
Oud 01-06-2008, 14:15
KiMZz
KiMZz is offline
Ik vind alle zee- en schelpdieren niet te eten. Het enige uit de zee wat ik weleens eet is tonijn op pizza of kibbeling van de viskraam. Maar verder.. Blegh!
Oud 01-06-2008, 14:16
KiMZz
KiMZz is offline
Citaat:
Zoetigheid kan ik ook in grote hoeveelheden tot me nemen. Maar thee met suiker, al is het maar één korreltje... yuch.
Idd, dat ook niet!
Oud 04-06-2008, 14:04
flyaway
flyaway is offline
Lof, lychees
Met citaat reageren
Oud 16-06-2008, 20:40
Stuiterbal20
Stuiterbal20 is offline
Ik ga over mijn nek van zuurkool.... gadver!
Oud 19-06-2008, 00:51
Lynne
Lynne is offline
- Grote stukken ui, als het heeeel fijn gesneden is vind ik het niet erg in pastasauzen enzo, maar groter dan heel fijn is echt ranzig.
- Paprika, rauw en gekookt, ga ik echt van over m'n nek. Dat vis ik dus ook overal uit enzo, en dat is wel vervelend want veel mensen gooien dat echt overal door.
- Artisjok. Gadverdamme.
- Zuurkool
- Vetrandjes aan vlees, moet ik er echt altijd afsnijden. Stukken spek ofzo bij de boerenkool (waar ik overigens ook niet van houd) laat ik dus ook mooi staan, echt bah.
- Zee- en schelpdieren en tonijn vind ik ook niet te vreten.
- Augurk

Verder kan ik even niks meer bedenken. Oja en er is naast deze lange lijst van echt vieze dingen natuurlijk ook een erg lange lijst van dingen die ik echt heel lekker vind.
Oud 20-06-2008, 14:15
Kryptonite
Kryptonite is offline
Het ergste wat er bestaat zijn die lunchpakketjes op schooluitjes/open dagen/zakenlunches. Van die krentenbollen met een boterlaag van een centimeter of andersoortige bolletjes met teveel boter en van die vieze plakken kaas of ham. En dan krijg je er ook nog melk bij. Bah!
Ik zorg dan altijd dat ik zelf brood mee heb of eet gewoon niks.

Een aantal maanden geleden moest ik als Nederlandse 'vertegenwoordiger' naar een officieel diner en daar kregen we foie gras... Ten eerste ben ik al tegen het principe, maar ten tweede was het ook nog eens NIET te eten. Ik heb het braaf opgegeten, maar hoop dat dat nooit meer in de herhaling hoeft.

Verder houd ik niet van zuurkool, rozenbottelmeuk of gember, maar als het moet eet ik dat wel.
Oud 21-06-2008, 18:39
***ailá***
***ailá*** is offline
Citaat:
Het ergste wat er bestaat zijn die lunchpakketjes op schooluitjes/open dagen/zakenlunches. Van die krentenbollen met een boterlaag van een centimeter of andersoortige bolletjes met teveel boter en van die vieze plakken kaas of ham. En dan krijg je er ook nog melk bij. Bah!
Ik zorg dan altijd dat ik zelf brood mee heb of eet gewoon niks.

.
Dit. Gatverdamme

Verder heb ik een hekel aan melk en alles wat erop lijkt (yoghidrink, fristi etc.) Vla ook bah. Vruchtenyoghurt kan ik wel weer hebben, die met stukken perzik erin bijvoorbeeld. En idd die *lunches*

Verder inktvis, schelpdieren, slakken, kastanjes
Oud 21-06-2008, 21:13
Giles
Giles is offline
Vis en alles wat er verder uit zee/wateren komt, pasta, dikke lagen boter op brood/broodjes. Gecondenseerde en volle melk.
Oud 22-06-2008, 22:25
matorum
matorum is offline
pasta, alle pasta's zijn echt zó vies...
alleen chocoladepasta is lekker
Met citaat reageren
Oud 23-06-2008, 19:45
Verwijderd
Citaat:
Het ergste wat er bestaat zijn die lunchpakketjes op schooluitjes/open dagen/zakenlunches. Van die krentenbollen met een boterlaag van een centimeter of andersoortige bolletjes met teveel boter en van die vieze plakken kaas of ham.
Daar heb ik ook een hekel aan.

Van scherp eten (bv. Indische curry) houd ik ook niet, niet vanwege de smaak maar vanwege het branderige gevoel.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2008, 08:46
marrel
marrel is offline
Eigenlijk alle stampotten, kouwe schotel, mayonaise, een aantal soorten vis (en de andere soorten vind ik niet zo lekker) en eh oja kaas
Oud 24-06-2008, 14:24
Miekje*
Miekje* is offline
écht écht vies vind ik gefrituurde meelwormen we moesten ze eten met bio *kots*
Oud 24-06-2008, 14:36
Uice
Uice is offline
Wat een onzin, die smaken helemaal nergens naar, behalve naar frituur. Je vindt het alleen vies vanwege het idee. Zeker met wat saus zijn ze prima te eten.
Oud 24-06-2008, 15:57
Verwijderd
Rauwe vis.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2008, 16:34
dennis018
dennis018 is offline
Citaat:
Rauwe vis.
helemaal mee-eens, sushi bah

maar een haring mmmm
Met citaat reageren
Oud 25-06-2008, 14:18
Stefanie
Stefanie is offline
Broodje kaas MET boter. Dat glibbert zo vies.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2008, 16:45
dennis018
dennis018 is offline
Citaat:
Broodje kaas MET boter. Dat glibbert zo vies.
dan gebruik je wel erg veel boter
Met citaat reageren
Oud 29-06-2008, 11:38
Stefanie
Stefanie is offline
Nee ik vind boter gewoon vies
Met citaat reageren
Oud 29-06-2008, 18:00
Verwijderd
Citaat:
Nee ik vind boter gewoon vies
qft. Ik vind zelfs de geur vies en als het gesmolten is al helemaal.
Met citaat reageren
Oud 24-07-2008, 21:03
Ice~Cream
Ice~Cream is offline
Citaat:
Stinky Tofu: een Chinees gerecht. Het is vaak op straat als snack te koop, maar heb het ook wel eens als onderdeel van een buffet gezien. Soms is het gewoon opgewarmd, maar het kan ook gefrituurd zijn.

Het 'speciale' eraan is dat ze het eerst in koolsap weken/marineren. Vervolgens heeft het ongeveer dezelfde geur als de stallen van een boerderij die al enkele maanden niet schoongemaakt zijn .

De eerste (en enige) keer dat ik het kocht dacht ik dat het gewone tofu was, maar de geur is zo allesoverheersend dat, ondanks de neutrale smaak, je ter plekke misselijk wordt.
Citaat:
Het eerste Chinese gerecht dat ik niet ken! Nog nooit in 'n toko zien liggen of m'n ouders zien klaarmaken, ben 't zelfs nog nooit in China tegengekomen .

Ontopic:
Ohja, en doerian (http://nl.wikipedia.org/wiki/Doerian): Het meest afschuwelijke vrucht die ik ooit geproefd en geroken heb. 't Smaakt naar verrotte banaan en ruikt naar 't riool.

Ik vind bijna alles lekker, eet echt bijna alles op ..BEHALVE tofu >_> stinky of gewoon, ik moet er niet aan denken Ik vind het zooo vies, weet nog toen ik klein was.... alleen al bij het ruiken van de geur werd ik al letterlijk kotsmisselijk Als chineeszijnde zal ik wel de enige zijn die niet van tofu houd, maar ik weiger om dat te eten!! Ook al val ik om van de honger lol! Daarentegen hou ik juist heel erg van doerian Ik moest eerst wennen aan de aparte geur maar ik vind het een ware lekkernij
Met citaat reageren
Oud 25-07-2008, 01:11
AzN
AzN is offline
Citaat:
Ik vind bijna alles lekker, eet echt bijna alles op ..BEHALVE tofu >_> stinky of gewoon, ik moet er niet aan denken Ik vind het zooo vies, weet nog toen ik klein was.... alleen al bij het ruiken van de geur werd ik al letterlijk kotsmisselijk Als chineeszijnde zal ik wel de enige zijn die niet van tofu houd, maar ik weiger om dat te eten!! Ook al val ik om van de honger lol! Daarentegen hou ik juist heel erg van doerian Ik moest eerst wennen aan de aparte geur maar ik vind het een ware lekkernij
Als Chinees-zijnde zul je vast wel te maken hebben (gehad) met ergere 'gerechten', toch? Denk vooral aan al dat gedroogde spul, zoals vis, garnalen, inktvis, spek en rundvlees . Nou, ik moet echt buiten wachten tot m'n ouders klaar zijn met koken en eten als ze zoiets klaarmaken. Onze buren hebben zelfs 'n keer de gemeente gebeld wegens stankoverlast daarvan!
Oud 25-07-2008, 11:37
Ice~Cream
Ice~Cream is offline
Citaat:
Als Chinees-zijnde zul je vast wel te maken hebben (gehad) met ergere 'gerechten', toch? Denk vooral aan al dat gedroogde spul, zoals vis, garnalen, inktvis, spek en rundvlees . Nou, ik moet echt buiten wachten tot m'n ouders klaar zijn met koken en eten als ze zoiets klaarmaken. Onze buren hebben zelfs 'n keer de gemeente gebeld wegens stankoverlast daarvan!
Hahaha daar heb ik niet zoveel problemen mee, vind wel lekker lol!
Met citaat reageren
Oud 25-07-2008, 11:42
Verwijderd
karnemelk, geitenmelk, geitenkaas, schapenkaas, schelp-, schaaldieren, garnalen en slakken

Wat een hoop dingen zijn dat eigenlijk
Met citaat reageren
Oud 25-07-2008, 11:45
Verwijderd
Citaat:
eens!!

ohwja gedroogte vis. echt uitgedroogde vis en rauwe vis.
Ik eet soweiso bijna geen vis
Met citaat reageren
Oud 26-07-2008, 14:04
*oma*
*oma* is offline
Winegums en witte/ bruine bonen, kapucijnes, alles wat erwterig is eigenlijk niet. Het smaakt zo melerig... (behalve als het ergens doorheen zit, dan vind ik het niet zo erg. Maar met chillishizlle moet je bij mij niet aankomen) en rode kool vind ik ook niet echt lekker.
Oud 27-07-2008, 08:41
Verwijderd
Citaat:
lychees
vond ik vroeger altijd naar zeep smaken
ondertussen drink ik wel lycheesap (lekker bij Thais eten), de vrucht zelf vind ik dus ondertussen waarschijnlijk ook wel lekker, moet ik nog eens proberen.

eigenlijk lust ik alles wel hoor, maar gisteren heb ik me daar de goorste spaghetti met champignonsaus ooit gegeten, dus ik denk dat ik met redelijk veel zekerheid kan stellen dat ik champignons uit blik niet lekker vind. ze smaakte zo wat zurig, en als ik me niet vergis zijn champignons uit blik wat zuur, vandaar dat ik vermoed dat die saus dus met champignons uit blik was gemaakt...
Met citaat reageren
Oud 28-07-2008, 18:10
Verwijderd
Ik vind een heleboel vissoorten niet te pruimen.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2008, 13:05
xRauwrr
xRauwrr is offline
vlees, niet omdat ik het niet lust, voorzover ik mij herinner vind ik het zelfs lekker
maar uit principe!
Vis moet ik wel nog eten van thuis..
ben al 3 jr 6 mndn en 29 dagen vegetariër
sinds mijn 11.5e dus ^^

en wat ik echt niet binnenkrijg? Melk, echt alle soorten gadverdamme ik word al misselijk als ik het ruik
en ook van pure chocolade ga ik allemaal zure bekken trekken..
net als van chocolade melk en chocolade pudding, jakkes
en inktvis

Oh, en als ik hier thuis de bruine linzenpap van Taizé voorgeschoteld kreeg, zou ik die echt niet binnenkrijgen..
en kat, hond, ossentong, pindakaas en slakken wil ik nog niet eens proberen..

Laatst gewijzigd op 29-07-2008 om 13:11.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2008, 18:12
Vohjkd
Vohjkd is offline
Vis en vlees.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2008, 23:06
niqui
niqui is offline
Gerookte makreel
Met citaat reageren
Oud 09-08-2008, 19:22
bitchy
bitchy is offline
alles wat uit de zee komt
Oud 09-08-2008, 20:36
Liesss*
Liesss* is offline
Rode kool, spruiten, haring, karnemelk, gare witlof, de meeste kaas, stamppotten en gekookte aardappel
Oud 09-08-2008, 21:05
palindrome
palindrome is offline
Drop en koffie
Met citaat reageren
Oud 11-08-2008, 12:13
SpoiledRotten
SpoiledRotten is offline
witlof. Daar moet ik van overgeven. Alle soepen behalve de kippensoep van unox (de enigste waar ik niet misselijk van wordt naast cup a soup tomaat). Schaaldieren, orgaanvlees, vlees op brood, en veel groenten.
Met citaat reageren
Oud 13-08-2008, 13:42
Chick Rock
Chick Rock is offline
Schapen- en geitenkaas. Iew iew iew!
Oud 13-08-2008, 14:26
Verwijderd
Noten en pinda's en alles waar dat inzit. Ik reageer er ook een beetje raar op, maar niet écht allergisch gelukkig. Verder eet ik geloof ik alles wel.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten