Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-06-2008, 06:22
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Laat haar even lekker, waarschijnlijk is het toch uit en accepteer dat en als dat niet het geval is dan is het mooi meegenomen.
Tijd voor drank en andere vrouwen.
Oud 03-06-2008, 13:11
Verwijderd
Tering zeg, wat een gedoe. Gast, doe normaal en accepteer dat je niets aan haar gevoel kunt veranderen. De enige die ‘controle’ (en dat vaak nog niet eens) heeft over haar gevoel, is zijzelf. Jij kunt niets aan haar gevoel veranderen, hoogstens door een grote zak te worden, dan gaat ze je ws gewoon flink haten ofzo.
[zweefteefmodus]Mijn oma zei altijd: 'Als je bij elkaar hoort, dan kom je vanzelf wel bij elkaar uit.' Dat denk ik ook. Dus als het nu uitgaat, kom je haar over tien jaar nog eens tegen en dan zie je wel weer.[/zweefteefmodus]
Oud 03-06-2008, 13:14
fleurtje.
fleurtje. is offline
ik weet het niet. misschien is het beter voor jou om ermee te stoppen. zij denkt nu misschien dat het zo op te lossen is, maar misschien is dat het wel helemaal niet. ik denk dat als ze nu met jou doorgaat dat jij dan altijd in onzekerheid blijft of ze nog wel écht van je houdt. en zo wil je toch niet leven?
Oud 03-06-2008, 14:08
Verwijderd
Wat een gezeur over kansloosheid en weetikveel, misschien heeft het meisje het zelf moeilijk met andere dingen, misschien omdat ze zo veranderd is. Hij kan echt niks veranderen aan de situatie en moet afwachten, niet zomaar haar gaan dumpen omdat 'ik wil afstand' vast wel 'ik maak het wat langzamer uit' betekent.
Oud 03-06-2008, 15:27
Verwijderd
Liefde bestaat niet; liefde is alleen maar een stofje.. een relatie moet overgaan in een hechte vriendschap?
of zie ik dat nu verkeerd; dus hoezo kan je een gevoel kwijt raken?
Oud 03-06-2008, 15:32
Verwijderd
Je zit nog steeds in die verliefde waas, waarin je hoop blijft houden, nooit en te nimmer zal opgeven, negatieve dingen wegredeneert, etc. Dat is je goed recht natuurlijk. Ik vind dat iets prachtigs maar tegelijkertijd iets verschrikkelijks en het is jammer voor jou dat zij dat niet heeft.
Hoe de waarheid ook is, of het nou terecht is dat je hoop houdt of niet, probeer wel van jezelf door te hebben dat jij in die verliefde waas zit en dat je daarom zo denkt en daarom zo reageert.

En ja natuurlijk denk je dat zij van gedachten zal veranderen wanneer je er geweldig uitziet in pak en dat soort dingen. Maar het punt is dat er zoveel leuke mensen met leuke kleren rondlopen en jij bent ook niet verliefd op al die mensen, maar alleen op dat ene meisje. Gevoelens kun je daar dus niet mee beinvloeden.

Wat ook wel waar is, is dat verliefdheid bij sommigen echt wordt aangewakkerd door "de jacht", zoals het hier eerder genoemd is. Dat werkt ongeveer hetzelfde als dat jij in dit topic zei van "normaal kan ik haar nog wel een paar dagen missen, maar nu is dat heel moeilijk". Zodra alles onzeker wordt, je weet niet meer of ze je nog wil, voel jij je extra verliefd.
En hoe verliefder jij op haar bent en hoe meer jij dat laat merken, hoe minder onzeker zij zich daarover voelt.
Snap je.. dit gaat niet altijd bij iedereen zo ver dat de verliefdheid daardoor verdwijnt natuurlijk. Maar stel dat zoiets bij haar het geval is dan moet je de komende tijd wat afstandelijker doen. Niet uit jezelf contact zoeken, niet te klef doen (bijv geen enkele keer uit jezelf knuffelen ofzo, alles komt steeds van haar kant).

Maarja, hier is eigenlijk geen goede oplossing voor te geven. Het doet toch wel pijn, hoe dan ook. Succes ermee.
Oud 03-06-2008, 15:34
Verwijderd
Citaat:
Liefde bestaat niet; liefde is alleen maar een stofje.. een relatie moet overgaan in een hechte vriendschap?
of zie ik dat nu verkeerd; dus hoezo kan je een gevoel kwijt raken?
Nee, verliefdheid is een stofje. Liefde is heel erg gehecht zijn aan iemand, zo erg dat het een enorme impact op je leven heeft als diegene er niet meer zou zijn. Maar dat bedoel jij misschien ook wel.
Oud 03-06-2008, 16:31
Verwijderd
Ja, precies hetzelfde dus we kunnen elkaar de handen schudden
Oud 03-06-2008, 17:24
RockaholiC
RockaholiC is offline
Citaat:
Even voor de duidelijkheid, het is nog niet uit hoor. En ze heeft me nog niet laten gaan, ze heeft tijd nodig.

Echter heb ik in die tussentijd advies nodig hoe ik haar gevoelens voor mij weer kan versterken.

DENIAL

laat haar gewoon met rust als dat is wat ze van je vraagt en ga niet als een geslagen hondje achter haar aanlopen want dat is gewoon ZIELIG. sterker nog, daarmee accepteer je haar gevoelens niet, wat voor haar alleen maar meer reden is om bij je weg te gaan. en zwelg niet zo in zelfmedelijden. en omg drie maanden.

Oud 03-06-2008, 18:38
Lilything
Lilything is offline
Ik zou je willen adviseren om ervoor te zorgen dat je samen naar de bruiloft gaat (die vakantie zie je dan later nog wel). Maar als je al op die bruiloft gaat vertellen dat het uit is, dan is het ook echt "voorbij". De kans dat het dan nog aanblijft is erg klein, omdat ze dan weer haar hele familie moet uitleggen dat het weer aan is

Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat een bruiloft ook vaak een gelegenheid is waarbij je weer closer tot elkaar kan komen, maar dat hoeft natuurlijk niet. Misschien helpt het als er weer een soort jachtsituatie ontstaat Misschien ben je inderdaad te "slap" geweest en is het weer tijd om tegen te gaan spreken, discussies te beginnen, pittig te zijn

Het is misschien wel handig om te weten: waarom eigenlijk een pauze? Is ze verliefd op een ander? Het kan ook zijn dat ze door die bruiloft heel erg is gaan nadenken of je wel bij haar past Maargoed als ze echt geen contact opneemt dan niet. Het initiatief moet van haar uit komen.
Oud 03-06-2008, 19:20
llell
llell is offline
genoeg goede adviezen in dit topic
Oud 03-06-2008, 19:42
Starc
Starc is offline
Mensen, sommige van jullie geven mij echt goede adviezen, en echt bedankt daarvoor. Donderdag zie ik haar weer, want dan is de "time-out" over. Ik hoop inderdaad dat de verliefdheid van haar kant weer aanwakkert door de bruiloft. Ze ziet dan weer liefde en wil dat ook, denk ik. Gepaard met veel drank komt het denk ik wel weer goed. Ik probeer, zoals sommige van jullie zeggen, veel van haar kant te laten komen. En misschien vindt ze me inderdaad in pak weer helemaal het einde.

Bedankt, en... ik laat het jullie zeker weten hoe het donderdag afloopt!
Oud 03-06-2008, 19:54
Reynaert
Reynaert is offline
Citaat:
Gepaard met veel drank komt het denk ik wel weer goed.
Echt super dat je een constructief plan hebt, veel succes!
Oud 03-06-2008, 20:01
Verwijderd
Citaat:
Echt super dat je een constructief plan hebt, veel succes!
Drank maakt meer goed dan je lief is!
Oud 04-06-2008, 11:02
groovy
groovy is offline
Citaat:
Gepaard met veel drank komt het denk ik wel weer goed.
En de volgende ochtend, als de drank is uitgewerkt..?

Erg naïef van je om te denken dat het 'met drank wel goed komt'. Persoonlijk zou ik niet eens willen dat als mijn vriend zou twijfelen, hij probeert me te zoenen omdat hij half aangeschoten is..dan weet je toch niet of het oprecht is of puur lust?

En je moet gewoon niks van je laten horen tot donderdag, alleen als je wil weten waar en hoe laat je moet zijn, een kort smsje sturen vanavond. Hoe meer jij van je laat horen, hoe minder zin ze er sowieso in heeft.
Oud 04-06-2008, 12:21
Starc
Starc is offline
Dat is ook wel waar, maar het gaat er om dat we het leuk samen krijgen tijdens de bruiloft en dat ze weer verliefd wordt als ze weet dat we een leuk stel samen zijn. Dat zijn we samen ook al zeg ik het zelf. De moeite om afstand te nemen begint wel te verminderen. Ik ga er aan wennen zeg maar, en dat is denk ik ook wel goed. Morgen is de bruiloft. Overmorgen volgt hier een uitgebreid verslag!
Oud 04-06-2008, 12:31
groovy
groovy is offline
Citaat:
Dat is ook wel waar, maar het gaat er om dat we het leuk samen krijgen tijdens de bruiloft en dat ze weer verliefd wordt als ze weet dat we een leuk stel samen zijn. Dat zijn we samen ook al zeg ik het zelf. De moeite om afstand te nemen begint wel te verminderen. Ik ga er aan wennen zeg maar, en dat is denk ik ook wel goed. Morgen is de bruiloft. Overmorgen volgt hier een uitgebreid verslag!
Ok, dat snap ik, je wilt haar graag herinneren aan de leuke tijd die jullie samen gehad hebben. Ik zou wel oppassen dat je niet gaat kruipen voor haar. Gewoon gezellig doen tegen iedereen en ook tegen haar maar met gepaste afstand misschien..zodat zij weet dat ze je niet zomaar kan krijgen wanneer ze daar zin in heeft en dat ze ziet dat jij er ook genoeg van kan hebben en dat je ook zonder haar kan, mocht het gebeuren. Maakt ze het dan uit, voel je je tenminste niet dom dat je zo achter haar aan liep.
Oud 04-06-2008, 13:49
Haagse Sjonnie
Haagse Sjonnie is offline
Het stomme is dat je een verwachtingspatroon creërt in een relatie terwijl je dat nou juist niet moet doen. Geen verwachtingen hebben en je zult haar minder missen. Je moet misschien wel wennen aan het afstand nemen maar ach, als jullie daar beiden beter van worden. Dat gevoel heb ik volgens mij nog nooit gehad dus ik kan er niet over meepraten. Als het echt zo is dat jij super verliefd bent en niet eens afstand kunt nemen lijkt het me toch vrij heftig... Als je zo achter haar kont blijft aanlopen dan ziet ze dat als vanzelfsprekend en ik weet zeker dat ze het gaat missen als je ineens afstand gaat nemen, omdat zij ook van een verwachtingspatroon leeft. En inderdaad, mocht het zo zijn ze het niet erg vindt dat je afstand neemt, dan voel jij je niet zo lullig omdat je achter haar aankroop.
Oud 04-06-2008, 14:20
Volk
Volk is offline
Citaat:
Ik denk niet dat je haar weer verliefd kunt maken tijdens die bruiloft. Dat is ze of dat is ze niet meer. Is ze dat niet meer dan kun je dat niet veranderen, zij weet ook allang dat je gaat proberen het leuk met haar te hebben zodat ze weet dat jullie een leuk stel zijn, wat je op die dag uitvoert heeft waarschijnlijk geen invloed op haar beslissing (die ze waarschijnlijk allang heeft gemaakt).
Oud 04-06-2008, 14:31
Verwijderd
ik denk dat je vóór de bruiloft al weet waar je aan toe bent
Oud 04-06-2008, 16:08
makaveli28
makaveli28 is offline
Hmm, Ik heb zelf ook in zo een situatie gezeten.
Ik ging 3 maanden met een meisje om, en na 3 maanden gaat een meid meestal bedenken van zal ik verder met hem gaan of niet. want 3 maanden is eigenlijk een soort van proeftijd

Dus ze komt met een antwoord,ik weet niet wat me gevoelens voor je zijn.
Dus dan is het ff de boot ervan af houden.
AFSTAND! elkaar voorlopig niet zien.

Na 3 weken zag ik haar dus weer.En ze zei dat ze me had gemist
Ik ga nu nog steeds met haar om.Maar heb nog wel soms het gevoel van,zal dit nog niet weer een keer gebeuren.

Want ze heeft me natuurlijk wel een beetje onzeker gemaakt.
Maar goed, ik heb haar familie gezien. en ze vindt het nog steeds heel gezellig met mij. en ze wilt me nog steeds zien.

Alleen mijn ouders heeft ze nog niet gezien.
Verder laat ze wel blijken dat ze van me houdt.Ze komt soms met een verrassing.
Etentje,Dierentuin enzevoorts.

Maar na 1 jaar kan je pas spreken van een vaste relatie vindt ik.
Oud 05-06-2008, 00:53
Verwijderd
Ik vind het wel heel erg slap om haar drie rozen te sturen, kom op zeg, een beetje achter haar aan gaan zitten lopen en 'smeken'...Alsof dat helpt.

Áls er al een 'tactiek' is om haar gevoelens weer aan te wakkeren of je te doen missen, dan zou het nog beter helpen om helemaal niks meer van je te laten horen. Maar je bent te ver heen om dat vol te kunnen houden

Maar hoe dan ook, het lijkt gedoemd te mislukken. En geloof het, wij als buitenstaanders kunnen dat beter beoordelen dan jij, omdat wij er objectief naar kunnen kijken en jij niet.
Oud 05-06-2008, 08:12
Verwijderd
( is het nou niet schattig dat sommige mensen nog steeds zo'n romantische beeld van liefde hebben en in de ware geloven )

Ik ben benieuwd hoe het op de bruiloft gaat, maar de enige hoop die ik ej geef is dat ze je ziet en ineens beseft dat ze je gruwelijk gemist heeft. En dat heeft nix met een mooi pak te maken.

Als dat niet gebeurd..tjah..ik denk dat t dan niet goed meer komt.

Ben benieuwd naar je uitgebreide verslag.
Oud 05-06-2008, 09:34
I C U
I C U is offline
Ik ben ook zeer benieuwd naar het resultaat, donderdag.

Als ze na drie maanden al moet nadenken over haar gevoelens en afstand wil nemen, is dat gemiddeld genomen niet positief. Tenzij er bij haar (al dan niet in de omgeving) dingen spelen waar jij geen weet van hebt en het is haar even teveel. Maar goed, eerlijk gezegd vrees ik het ergste.

Laat het maar horen!
Oud 05-06-2008, 09:55
Lilything
Lilything is offline
Spannend, vanavond is de bruiloft

Ik weet het ook niet zo goed hoor met dit verhaal, dus ben wel benieuwd hoe het afloopt, ik denk eigenlijk dat hij na de bruiloft nog geen duidelijkheid heeft
Oud 05-06-2008, 13:41
Morri
Morri is offline
Ik zit in een zelfde soort situatie, alleen ben ik het meisje. Ik heb nu bijna 7 maanden iets met mijn vriend, hij komt vandaag terug van vakantie en ik heb hem niet echt gemist. Naar mijn gevoel is het gewoon over, hij is heel erg leuk, maar ik denk dat het toch niet genoeg werkt ofzo. Nouja, hij weet het niet en ik krijg heel verliefde smsjes dat hij me weer wil zien enzo... Ik moet maar eens gaan bedenken hoe ik dit aan ga pakken.

@TS: als het gevoel over is, kan zij daar ook niks aan doen. Ik vind het ook heel erg, vind het ook heel rot voor hem, maar ik kan mijn gevoel niet veranderen. Geef haar de ruimte en probeer het te accepteren, hoe moeilijk het misschien ook is. Succes!
Oud 06-06-2008, 13:55
Verwijderd
Óf het is uit en TS is zich nu in de kroeg aan het verzuipen om van zijn verdriet af te komen, óf het is weer aan en ze hebben al de hele dag goedmaakseks.
Ik ben benieuwd.
Oud 06-06-2008, 16:22
Changshan
Changshan is offline
Laten we een toto starten. Ik zet uit idealisme vijf euro in op de goedmaakseks.
Oud 06-06-2008, 19:59
Nienna*
Nienna* is offline
Citaat:
Laten we een toto starten. Ik zet uit idealisme vijf euro in op de goedmaakseks.
Ach, jij altijd met je goedmaakseks
Oud 07-06-2008, 14:20
Verwijderd
Ik zet uit ervaring in op zuipen
Oud 07-06-2008, 20:13
Verwijderd
Moeilijk, moeilijk. Ergens wil ik wel geloven dat het toch nog goed is gekomen, anderzijds vrees ik het ergste.

Ik denk dat ik ook voor zuipen stem.
Oud 08-06-2008, 10:07
stout!
stout! is offline
Ik gok dat als het was goedgekomen hij veel zin had gehad om een uitgebreid verslag te schrijven, dus denk het niet...
Oud 08-06-2008, 16:03
Verwijderd
^Dat denk ik juist andersom. Tenminste... Dat zou ik denk ik hebben. maar ach, ieder zijn ding. Toch?
Oud 09-06-2008, 11:51
Prue Halliwell
Prue Halliwell is offline
Ik zit eigenlijk met spanning te wachten op het relaas van deze jongen en dat is alles goedgekomen, met of zonder drank in het spel. Ik heb meegelezen en eerst was ik het met hem eens, nadat ik jullie reacties las, dacht ik, verrek! Ze hebben gelijk!
Ben erg benieuwd iig!
Oud 09-06-2008, 12:37
JaJ
JaJ is offline
Citaat:
Ben erg benieuwd iig!
Anders ik wel. Goed dat hij achter loopt op schema, want nu pik ik ook nog wat van de spanning mee.
Oud 09-06-2008, 19:41
Verwijderd
Ik heb ook meegelezen en ik ben nu toch wel erg benieuwd naar de 'uitslag' (als ik dat zo mag noemen). Ik denk dat het niet zo positief is afgelopen voor TS
Oud 10-06-2008, 18:54
Prue Halliwell
Prue Halliwell is offline
Ik denk het ook niet.. misschien is hij te koppig/trots om toe te moeten geven dat de meeste hier gelijk hadden.. beetje jammer
Oud 11-06-2008, 14:17
Verwijderd
jullie hebben hem gewoon weggepest
Oud 11-06-2008, 14:18
Verwijderd
kan iemand hem niet even bellen.. ben zo benieuwd!
Oud 11-06-2008, 14:33
groovy
groovy is offline
of mailen..
Oud 11-06-2008, 14:36
Verwijderd
of daten
Oud 11-06-2008, 15:09
Verwijderd
of faxen
Oud 11-06-2008, 17:01
groovy
groovy is offline
of smsen
Oud 11-06-2008, 18:01
I C U
I C U is offline
Ik ben ook retebenieuwd, daarom laat ik 'm ook nog even open
Oud 11-06-2008, 18:09
Verwijderd
postduif, iemand?
Oud 11-06-2008, 18:12
groovy
groovy is offline
Shaisse, nee.

Hee hoe was die 3e date van jou eigenlijk waar je geen zin in had? Kunnen we niet daarover een topic starten
Oud 11-06-2008, 18:21
Verwijderd
haha is this about me!?

maareh die heb ik afgezegd, so no date
Oud 11-06-2008, 19:02
Verwijderd
dus je wacht met 3 maals scheepsrecht
Oud 12-06-2008, 13:09
groovy
groovy is offline
Citaat:
haha is this about me!?

maareh die heb ik afgezegd, so no date
Ja sorry, ik bedoelde jou .
Hmm, jammer, maar aan de andere kant wel zo eerlijk van je als je er geen zin in hebt .
Oud 12-06-2008, 13:53
OnderkofferMe
OnderkofferMe is offline
Ja, ik ken dit.
Vijf jaar geleden heb ik ook zoiets meegemaakt met mijn vriend; we waren anderhalf jaar samen, en ik hield zo ontzettend veel van hem, maar hij dumpte me, omdat we te veel ruzie hadden en ik hem benauwde.
Nou, ik dacht dat ik het zou begeven, echt. Ben zelfs naar het ziekenhuis gegaan onder het mom van 'neem me nú op!'. En ik ging op mijn fietsje naar zijn werk om hem allerlei liefdesverklaringen te overhandigen enz. enz.
Hij was er echter totaal niet van gediend, ik benauwde hem nu nog meer.

Om een lang verhaal kort te maken: ik kreeg ineens een nieuw vriendje (die ik eigenlijk meer gebruikte om minder verdrietig te zijn) en begon mijn eigen leven weer te leiden. We spraken ook regelmatig af in het weekend om samen iets leuks te doen (als 'vrienden').
Vaak kwam ik hem tegen tijdens het uitgaan en dan barstte hij van jaloezie als er een man binnen een straal van 1 meter bij me stond.
Gevolg: het is een half jaar uitgeweest, en pas toen ik weer 'mezelf' was en lekker m'n eigen dingen deed zonder hem lastig te vallen, werd hij weer verliefd op me.
We zijn nu nog steeds bij elkaar (vraag niet hoe, maar dat doet er ook even niet toe).

Mijn advies: probeer haar los te laten, vind jezelf, doe je eigen dingen, en als het echte liefde is/was, komt ze wel bij je terug.
Zo niet, dan is dat vreselijk en mag je best verdriet hebben, maar dan heeft het niet zo mogen zijn, en kom je in de toekomst wel een andere vrouw tegen die wél van je houdt en van wie jij ook veel houdt, ook al kun je je dat nu nog niet voorstellen.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten