Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-05-2008, 22:58
arPos
arPos is offline
Citaat:
Mensen vinden lief aangekeken worden in de regel geen goede reden om geld te verliezen.

Ombouwsubsidie bestaat overigens plaatselijk al wel. In de huidige marktsituatie is het een ideaal moment om bezitters van ouder onroerend goed op de juiste lokaties (men wil natuurlijk geen warenhuis op de maasvlakte ombouwen tot woningen) te bewegen om te gaan bouwen.
in principe ontvangt de particulier gewoon de verkoopprijs bij mijn opzet ging het erom dat de financiering rendabeler wordt gemaakt voor de geldverstrekker en de starter doormiddel van een voorschot van de overheid die na een aantal jaar tegen een lagere rente terugbetaald kan worden.

soort van overbruggingsregeling.

in mijn vorige voorbeeld, ik koop voor € 70 000 doe er 3 jaar over
de verkoper kan met die € 70 000 in die 3 jaar geld verdienen, zeg hij maakt er €20 000 mee, na de 3 jaar koopt hij van mij voor € 85 000 het vastgoed terug

voordelen: verkoper heeft een winst van 5000 euro en een economisch vatbaar vastgoed zonder daar een vinger voor uit te steken.

als een pro het moet doen zit je met loonkosten, aangezien het voor mij een project zou zijn, hoef ik niet mijn loonkosten te rekenen.
Oud 29-05-2008, 16:20
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
in principe ontvangt de particulier gewoon de verkoopprijs bij mijn opzet ging het erom dat de financiering rendabeler wordt gemaakt voor de geldverstrekker en de starter doormiddel van een voorschot van de overheid die na een aantal jaar tegen een lagere rente terugbetaald kan worden.

soort van overbruggingsregeling.

in mijn vorige voorbeeld, ik koop voor € 70 000 doe er 3 jaar over
de verkoper kan met die € 70 000 in die 3 jaar geld verdienen, zeg hij maakt er €20 000 mee, na de 3 jaar koopt hij van mij voor € 85 000 het vastgoed terug

voordelen: verkoper heeft een winst van 5000 euro en een economisch vatbaar vastgoed zonder daar een vinger voor uit te steken.

als een pro het moet doen zit je met loonkosten, aangezien het voor mij een project zou zijn, hoef ik niet mijn loonkosten te rekenen.
Als ik je goed begrijp:

Tante Katrien verkoopt een schroot van een huis aan mij voor 70.000 Euro. Ik steek er in 3 jaar opknaptijd 20.000 Euro terug. Tante Katrien koopt het huis terug voor 85.000 Euro.
Ik maak verlies van 5.000 Euro en Tante Katrien verkoopt het huis later misschien zelfs voor 120.000 Euro en maakt vette winst.

Wat is hier precies het voordeel van?

Verder houd je hier geen rekening met de huizenmarkt die kan dalen en stijgen en gaat uit van een erg stabiele markt. Ook houd je geen rekening met inflatie in je voorbeeld.
Oud 30-05-2008, 00:05
arPos
arPos is offline
Citaat:
Als ik je goed begrijp:

Tante Katrien verkoopt een schroot van een huis aan mij voor 70.000 Euro. Ik steek er in 3 jaar opknaptijd 20.000 Euro terug. Tante Katrien koopt het huis terug voor 85.000 Euro.
Ik maak verlies van 5.000 Euro en Tante Katrien verkoopt het huis later misschien zelfs voor 120.000 Euro en maakt vette winst.

Wat is hier precies het voordeel van?
voor de verschillende voordelen moet je teruglezen:

bij elkaar in een notendop: jonge ondernemers vullen hiaat onderin de markt door panden op te knappen die niemand anders echt wilt.
deze jongeren zijn de eerste die aannemer en makelaar proberen uit te schakelen.
jongere krijgt ervaring in ondernemen, onderhandelen, verantwoordelijkheid, is van de straat en onder dak.
de overheid heeft minder kosten aan de politiemacht om krakers keer op keer te verwijderen en ontvangt het voorschotbedrag (om de hypotheek dan wel van een lagere rente, dan wel van een langere loopttijd te voorzien) na een x aantal jaar (bv. nadat jongere( n) in kwestie zijn studie heeft afgerond) terug tegen een kleine rente (bv. 2%).
de jongere heeft in de 3 jaar project een deel van de hypotheek afbetaald, verkoopt het huis voor 85 k, betaald restant hypotheek, huurt daarna een woning en heeft een startkapitaaltje. (ik ga ervanuit dat dit kan omdat de jongere( n) in kwestie geen uurloon rekenen en proberen kosten te besparen door tussenpersonen weg te werken).

dit richt zich natuurlijk op een zeer specifieke soort jongere( n), een die weinig heeft maar wel de ambities, (basis)kennis, contacten en creativiteit.

Citaat:
Verder houd je hier geen rekening met de huizenmarkt die kan dalen en stijgen en gaat uit van een erg stabiele markt. Ook houd je geen rekening met inflatie in je voorbeeld.
dat klopt, ik vond dat niet erg relevant voor dit proefballonnetje zonder verdere uitwerking.

maar toch ben ik van mening dat zoiets mogelijk is en veel voordelen heeft.
uiteraard (voor de zekerheid nog maar ff herhalen voor je gehakt van me maakt ) is dit onder voorwaarde dat de jongere( n)/starters een gedegen plan hebben om zowel de financiërders (hypotheek + overheidslening) en particulier te overtuigen dat er over nagedacht is.
Oud 30-05-2008, 09:18
T_ID
T_ID is offline
Kinderen Texaanse sekte moeten terug

Leden van de Fundamentalist Church of Jesus Christ of Latter-day Saints (Foto: AP)
De ruim 400 kinderen die begin april zijn weggehaald bij een sekte in de Amerikaanse staat Texas moeten terug naar hun ouders. Dat heeft de hoogste rechtbank van Texas besloten.

Volgens de rechter zijn de maatschappelijk werkers die de kinderen bij de sekte vandaan hebben gehaald hun boekje te buiten gegaan.

Er was niet voldoende bewijs dat de kinderen gevaar liepen misbruikt of mishandeld te worden.

Polygamie
Binnen de sekte van de veroordeelde leider Warren Jeffs zouden polygamie, incest en seks met minderjarigen veel voorkomen.

De zaak kwam aan het rollen nadat een 16-jarig meisje de politie had gebeld omdat ze zou zijn gedwongen te trouwen met een veel oudere man.

http://www.nos.nl/nosjournaal/artike...508_texas.html

Zwarte dag voor het toch al krakkemikkige en oneerlijke Amerikaanse rechtsysteem.

Als men serieus moet betogen waarom het verheerlijken van het verkrachten van 12-14 jarige meisjes door mannen van 50+ een reden is om kinderen te redden uit de klauwen van een sekte... Wat begrijpt die rechter dan eigenlijk wel?
Oud 30-05-2008, 13:10
Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Walgelijk, dat. Hebben die kinderen zelf niet een soort van verklaring afgelegd ofzo?
Oud 30-05-2008, 22:25
Verwijderd
Die rechter kan zo in Nederland aan de slag :')

Verder is het natuurlijk van de zotte dit.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2008, 19:06
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Die rechter kan zo in Nederland aan de slag :')
Eerst wilde ik je tegenspreken, maar toen bedacht ik me dat een pedofiele priester nabij Utrecht voor meermalen kindermisbruik, geen teken van berouw, slechts een taakstraf van minder dan een werkweek kreeg, waar andere pedofielen keihard tot x jaar plus TBS veroordeeld worden.
Oud 31-05-2008, 21:27
arPos
arPos is offline
Citaat:
Eerst wilde ik je tegenspreken, maar toen bedacht ik me dat een pedofiele priester nabij Utrecht voor meermalen kindermisbruik, geen teken van berouw, slechts een taakstraf van minder dan een werkweek kreeg, waar andere pedofielen keihard tot x jaar plus TBS veroordeeld worden.
hoe zou dat nou komen;
selectief rechtsysteem?
incompetente rechters?
geld?
of bewijs dat niet rond is?

ik neem aan dat dit soort zaken niet zomaar uit de dode hoek komen waaien...
Oud 31-05-2008, 22:27
T_ID
T_ID is offline
Nou ja, de rechter motiveerde het vonnis dat 'de verdachte toch al zwaar gestraft was' vanwege zijn afgaan in het dorpje. Daarna werd dat hij zichzelf beschouwde als slachtoffer die recht had op kinderen klaarblijkelijk niet meegewogen (grond voor TBS lijkt me aangezien niemand die ze op een rijtje heeft zou denken dat hij een recht heeft kinderen iets aan te doen).

Maar goed, het komt erop neer dat die man een weekje gaat afwassen, een paar duizend euro betaald, verhuist van het ene dorp naar het andere, en daar vrolijk verder gaat met het misbruiken van kinderen.
Oud 31-05-2008, 22:28
Uice
Uice is offline
Wtf is 'uit de dode hoek komen waaien'?
Oud 31-05-2008, 23:04
arPos
arPos is offline
Citaat:
Nou ja, de rechter motiveerde het vonnis dat 'de verdachte toch al zwaar gestraft was' vanwege zijn afgaan in het dorpje.
ik neem aan dat elke aspirant-jurist dit zou opvreten.

Citaat:
Daarna werd dat hij zichzelf beschouwde als slachtoffer die recht had op kinderen klaarblijkelijk niet meegewogen (grond voor TBS lijkt me aangezien niemand die ze op een rijtje heeft zou denken dat hij een recht heeft kinderen iets aan te doen).

Maar goed, het komt erop neer dat die man een weekje gaat afwassen, een paar duizend euro betaald, verhuist van het ene dorp naar het andere, en daar vrolijk verder gaat met het misbruiken van kinderen.
je krijgt nog meer voor geluidsoverlast, om te janken zeg

Citaat:
Wtf is 'uit de dode hoek komen waaien'?
uit de put getrokken, uit de duim gezogen, bij klaartje achter gevonden etc.
Oud 05-06-2008, 08:06
Joostje
Joostje is offline
http://www.nos.nl/journaalop3/

Springvloed in Jakarta wordt veroorzaakt door een bijzondere stand van de zon en de maan.

Als een bijzondere stand van de zon geen groot nieuws is, weet ik het ook niet meer.

Klunzen.
Oud 05-06-2008, 12:00
Verwijderd
De aarde staat niet altijd even dicht bij de zon hè.

Nu weet ik niet of dat invloed heeft op springvloeden, maar dat terzijde.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2008, 12:17
Verwijderd
Citaat:

Ja. Als de zon en maan ongeveer op één lijn staan, krijg je superspringvloed. Op wiki is er ergens een animatie over.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2008, 12:19
Verwijderd
Citaat:
Ja. Als de zon en maan ongeveer op één lijn staan, krijg je superspringvloed. Op wiki is er ergens een animatie over.
Maar naast dat de zon en maan op één lijn kunnen staan, kan de aarde ook nog dichter bij of verder weg van de zon staan. Idem voor de maan.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2008, 12:36
Verwijderd
Citaat:
Maar naast dat de zon en maan op één lijn kunnen staan, kan de aarde ook nog dichter bij of verder weg van de zon staan. Idem voor de maan.
Dat klopt. Die cyclus duurt 12 jaar geloof ik? Of was het 30.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2008, 13:17
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Het komt wel van de Telegraaf...

http://www.telegraaf.nl/binnenland/4...f__.html?p=2,1

Allochtoon personeel heeft niks met feest
GVB schaft kerst af
door Gijsbert Termaat en Tjerk de Vries
AMSTERDAM - Buschauffeurs en trampersoneel van het Amsterdamse GVB mogen dit jaar geen kerst meer in de garages vieren omdat er inmiddels te veel allochtonen bij het vervoersbedrijf werken die niets met het christelijke feest van doen hebben.

Foto: ANP

Personeelsvereniging Verenigd Tram- en Buspersoneel Noord (VTN) heeft van het GVB-management te horen gekregen dat "de multiculturele vertegenwoordiging van de collega's op het kerstfeest te eenzijdig is" en dat er beter een ander festijn gegeven kan worden waarin alle GVB'ers zich kunnen vinden. In Noord, waar de chauffeurs wel een verzetje kunnen gebruiken in een jaar waarin ze geregeld door jongeren uit de buurt worden bedreigd, is het nieuws hard aangekomen.

"Wij hebben aangevoerd dat het kerstfeest in Noord een traditie is. Dat feest is voor alle collega's, werkzaam vanuit garage Noord, toegankelijk. We hebben gezegd dat collega's het niet leuk zouden vinden als dit feest niet door zou gaan", aldus de VTN in een brief aan haar leden.

Het GVB heeft inmiddels de sponsoring voor het kerstfeest stopgezet. " Wij hebben een beperkt budget en willen iets organiseren dat voor iedereen bestemd is", zegt woordvoerster Brit Wijkniet. "Misschien een nieuwjaarsborrel."
Met citaat reageren
Oud 05-06-2008, 13:26
Verwijderd
omg de moslims komen hier kerst afschaffen!!1111~ snel, verdonk stemmen!
Met citaat reageren
Oud 05-06-2008, 13:34
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
omg de moslims komen hier kerst afschaffen!!1111~ snel, verdonk stemmen!
Op Verdonk stemmen na gebeurd dat anders wel degelijk. Mijn achterlijke dorpje liet bijvoorbeeld alle burgers censureren door drie moslims met een seksfobie, en ondanks dat de seculiere partijen daardoor op oorlogspad zijn wil men dat nog handhaven ook.

Om een dergelijk iets gedaan te krijgen voor een atheïst heb je aan een meerderheid van de raadszetels (en dus pak em beet een kiezer of 10.000) nog niet genoeg.
Oud 05-06-2008, 14:08
Verwijderd
Citaat:
Op Verdonk stemmen na gebeurd dat anders wel degelijk. Mijn achterlijke dorpje liet bijvoorbeeld alle burgers censureren door drie moslims met een seksfobie, en ondanks dat de seculiere partijen daardoor op oorlogspad zijn wil men dat nog handhaven ook.

Om een dergelijk iets gedaan te krijgen voor een atheïst heb je aan een meerderheid van de raadszetels (en dus pak em beet een kiezer of 10.000) nog niet genoeg.
http://www.nujij.nl/turkse-moslims-s....2647352.lynkx

BLAAAT
Met citaat reageren
Oud 05-06-2008, 14:09
Verwijderd
Nieuwjaarsborrels zijn trouwens veel leuker dan kerstdingen.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2008, 15:06
arPos
arPos is offline
dat ondersteunt juist wat hij zegt.

een aantal mannelijke moslims heeft er voor gezorgd dat de kunstenares haar zooi niet kan etaleren.

dat andere moslims/mensen/nederlanders haar dan wel steunen lijkt me niet belangrijk.
Oud 05-06-2008, 16:09
Joostje
Joostje is offline
Citaat:

Ja maar het is toch de aarde die in een vreemde positie staat ten opzihte van de zon, niet andersom?
Oud 05-06-2008, 16:23
Verwijderd
Citaat:
Ja maar het is toch de aarde die in een vreemde positie staat ten opzihte van de zon, niet andersom?
Dat is hetzelfde.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2008, 17:44
T_ID
T_ID is offline
Waarom doe je zo neerbuigend? Is dat een soort vaste prik aan het worden?
Wat je daar schrijft doet niets af aan mijn conclusie. Misschien is het zelfs wel erger omdat dit aangeeft dat het om een minderheid binnen een minderheid gaat.

Maar goed, je artikel van Fok zit ernaast, zoals Fok er wel vaker naast zit. Die twee corrupte figuren van Leefbaar Huizen vroegen het spoeddebat niet aan. 22 mei ging er al een mailing over rond. De VVD hing toen al aan de lijn, en de PVDA en GL kennende zaten die er ook dezelfde avond nog bovenop. Heck, ik was aanwezig bij de opnamen van EenVandaag in het gemeentehuis.

Daags viel op de digitale deurmat (briefhoofd en adressering verwijderd):
"De gemeenteraadsfractie van de VVD in Huizen heeft met verbijstering kennis genomen van het feit dat op last van het college van burgemeester en wethouders, in het gemeentehuis van Huizen een aantal kunstwerken, die daar momenteel worden geëxposeerd, zullen worden verwijderd.
De VVD-fractie is van mening dat de overheid zich niet dient te bemoeien met uitlatingen van journalisten, columnisten en kunstenaars. Fractievoorzitter Carel Bikkers: “Een uitermate vreemde gang van zaken. Dit is een stap op weg naar gereguleerde kunstuitingen door de staat. Een stap op weg naar een betuttelende overheid. En betekent dat vervolgens dat we reageren op ieder willekeurig bezwaar over een bepaalde kunstuiting? Het is toch juist de waarde van kunst dat het spraakmakend is.”
Oud 05-06-2008, 17:48
Verwijderd
Citaat:
dat ondersteunt juist wat hij zegt.

een aantal mannelijke moslims heeft er voor gezorgd dat de kunstenares haar zooi niet kan etaleren.

dat andere moslims/mensen/nederlanders haar dan wel steunen lijkt me niet belangrijk.
Euh, nee.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2008, 01:39
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Dat is hetzelfde.
Je bedoelt dat of de zon om de aarde heendraait, of andersom, maar relatief is?
Oud 06-06-2008, 11:11
Verwijderd
Citaat:
Je bedoelt dat of de zon om de aarde heendraait, of andersom, maar relatief is?
Precies, er is geen absoluut referentiekader, dus de aarde draait net zo goed om de zon als de zon om de aarde draait. We zeggen alleen dat de aarde om de zon draait, omdat als je de zon als referentiepunt neemt, de andere planeten ook vrij nette ellipsbanen maken (om de zon), terwijl de andere planeten t.o.v. de aarde rare lussen maken.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2008, 11:41
Joostje
Joostje is offline
Tja, en de appel valt natuurlijk niet naar de grond, maar de grond naar de appel. Mij lijkt het duidelijk dat door ht relatieve verschil in gewicht de aarde zich meer aantrekt van de zon dan andersom.
Oud 06-06-2008, 11:44
Verwijderd
Citaat:
Tja, en de appel valt natuurlijk niet naar de grond, maar de grond naar de appel. Mij lijkt het duidelijk dat door ht relatieve verschil in gewicht de aarde zich meer aantrekt van de zon dan andersom.
Gast, wie is hier nou de natuurkundige? Verder is de kracht die de aarde uitoefent op de zon inderdaad door de kleinere massa kleiner dan de kracht die de zon op de aarde uitoefent, maar dat wil niet zeggen dat je dan dus maar per se de zon als uitgangspunt moet nemen.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2008, 12:39
hookee
hookee is offline
Citaat:
Gast, wie is hier nou de natuurkundige? Verder is de kracht die de aarde uitoefent op de zon inderdaad door de kleinere massa kleiner dan de kracht die de zon op de aarde uitoefent, maar dat wil niet zeggen dat je dan dus maar per se de zon als uitgangspunt moet nemen.
Nou misschien dan omdat er meer planeten zijn die om de zon draaien? Of wou je zeggen dat die met een "slingerpatroon" om de aarde draaien?
Met citaat reageren
Oud 06-06-2008, 12:40
Verwijderd
Citaat:
Nou misschien dan omdat er meer planeten zijn die om de zon draaien? Of wou je zeggen dat die met een "slingerpatroon" om de aarde draaien?
Ja, want dat doen ze ook. Zoals ik al zei:

Citaat:
We zeggen alleen dat de aarde om de zon draait, omdat als je de zon als referentiepunt neemt, de andere planeten ook vrij nette ellipsbanen maken (om de zon), terwijl de andere planeten t.o.v. de aarde rare lussen maken.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2008, 13:15
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Het verklaart de beweging anders wel een stuk beter.
Oud 06-06-2008, 13:21
Verwijderd
Citaat:
Het verklaart de beweging anders wel een stuk beter.
Algemene relativiteitstheorie is de beste beschrijving die we hebben, en daarvoor maakt het geen drol uit of je nu zegt dat de aarde om de zon draait of andersom.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2008, 19:15
hookee
hookee is offline
Citaat:
.. We zeggen alleen ...
het zou natuurlijk ook gewoon zo kunnen zijn..
Dat de zon zich in het heelal voortbeweegt doet aan de baan van onze planeet rond de zon niets af.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2008, 20:14
Verwijderd
hookee doe eens niet
Met citaat reageren
Oud 06-06-2008, 20:47
Verwijderd
Haha, zojuist op Onzin ging een volledige leek in logica met me in discussie over logica, en nu gaat een natuurkunde-leek met me in discussie over natuurkunde. Wat een rare wereld is het toch.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2008, 20:49
Verwijderd
Ja inderdaad. Straks gaat hookee nog beweren dat de grond niet terugdrukt als jij er op staat.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2008, 06:42
hookee
hookee is offline
Je mag me uitleggen wat het nut is te stellen dat de zon om de aarde draait ipv andersom? "Just because we can" omdat we in het vacuum geen vast punt hebben? Waarom zou je de zon NIET als referentiepunt nemen, gezien haar effect op alles wat er in ons zonnestelsel gebeurt?
Met citaat reageren
Oud 07-06-2008, 07:21
hookee
hookee is offline
Citaat:
Turks hof tegen opheffing verbod op hoofddoekjes
UTRECHT/ANKARA - 05-06-2008 - Het dragen van hoofddoekjes aan Turkse universiteiten is weer taboe. De hoogste Turkse rechtbank heeft donderdag een streep gezet door de opheffing van het verbod op hoofddoeken aan universiteiten. De islamitische regeringspartij AKP had in februari dat verbod opgeheven.

Het Grondwettelijk Hof ging mee met het verzoek van een oppositiepartij om de hervorming terug te draaien. Volgens de rechters druist het dragen van hoofddoekjes op universiteiten in tegen het principe van scheiding van religie en staat.
© Tiscali/ANP
en
Citaat:
Premier Turkije mist begin EK door hoofddoekjes
UTRECHT/ANKARA - De Turkse premier Recep Tayyip Erdogen heeft vrijdag spoedberaad belegd over een arrest van het hooggerechtshof. Dat bepaalde donderdag dat het verbod op het dragen van hoofddoekjes op universiteiten niet kan worden geschrapt zoals Erdogans regering en het parlement hebben gedaan. De premier heeft alle afspraken afgezegd en gaat ook niet naar Zwitserland om zaterdag de eerste wedstrijd van het Turkse elftal op het EK voetbal, tegen Portugal, te zien.
© Tiscali/ANP
Verschrikkelijk, om het begin van de EK te moeten missen. Nou ja.. toch een beetje eigen schuld

Laatst gewijzigd op 07-06-2008 om 07:27.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2008, 10:20
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Je mag me uitleggen wat het nut is te stellen dat de zon om de aarde draait ipv andersom? "Just because we can" omdat we in het vacuum geen vast punt hebben? Waarom zou je de zon NIET als referentiepunt nemen, gezien haar effect op alles wat er in ons zonnestelsel gebeurt?
Precies. Behalve als je op hoger niveau gaat kijken, dan draait het melkwegstelsel weer om haar middelpunt. Net zoals het leven op aarde om mij draait.
Oud 07-06-2008, 11:07
Verwijderd
Citaat:
Net zoals het leven op aarde om mij draait.
Vanuit jouw perspectief wel ja.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2008, 11:32
Verwijderd
Citaat:
Daar gaat het toch helemaal niet om?
Met citaat reageren
Oud 07-06-2008, 16:23
hookee
hookee is offline
Citaat:
Precies. Behalve als je op hoger niveau gaat kijken, dan draait het melkwegstelsel weer om haar middelpunt. Net zoals het leven op aarde om mij draait.
Dat hogere niveau heeft dan weer een verwaarloosbaar effect op de springvloed waar het in dit geval om ging.
En inderdaad, met dat laatste ben ik het helemaal eens; om mij.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2008, 22:47
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Friezen krijgen stroomschokken onder de douche
Uitgegeven: 12 juni 2008 18:47
Laatst gewijzigd: 12 juni 2008 22:05

KOLLUM - Enkele gezinnen uit het Friese Kollum hebben twee jaar lang tijdens het douchen elektrische schokken gekregen. De schokken ontstonden doordat een van de bewoners uit de straat Reinaard een schroef in de muur had gedraaid die dwars door een stroomkabel was gegaan.

Daardoor kwam al het leidingwater en de wapening in het beton van de huizen onder stroom te staan. Een bliksembeveiligingsbedrijf heeft de elektriciteitsvoorziening inmiddels goed geaard.

Normaal gesproken zorgt de aardlekschakelaar of een doorgeslagen stop automatisch voor het stilleggen van de elektriciteitsvoorziening. Volgens het bliksembeveiligingsbedrijf was het veiligheidssysteem niet goed geaard waardoor het niet werkte.

Huilen

De stroomkabel leverde elektriciteit aan een ventilator. Als de ventilator werd aangezet, kregen de douchende Friezen stroomschokken van 166 volt. De kinderen van de gezinnen aan de Reinaard kwamen door de schokken regelmatig huilend onder de douche vandaan.

Het bliksembeveiligingsbedrijf noemt de situatie "levensgevaarlijk". De stroomvoorziening is inmiddels wel goed geaard, waardoor de stroomschokken voorbij zijn.

(c) ANP
http://www.nu.nl/news/1610508/122/Fr...de_douche.html

beetje vreemd...
Met citaat reageren
Oud 12-06-2008, 23:42
arPos
arPos is offline
Citaat:

KOLLUM - Enkele gezinnen uit het Friese Kollum hebben twee jaar lang tijdens het douchen elektrische schokken gekregen. De schokken ontstonden doordat een van de bewoners uit de straat Reinaard een schroef in de muur had gedraaid die dwars door een stroomkabel was gegaan.
...
Het bliksembeveiligingsbedrijf noemt de situatie "levensgevaarlijk". De stroomvoorziening is inmiddels wel goed geaard, waardoor de stroomschokken voorbij zijn.

(c) ANP

beetje vreemd...
Alleen in friesland duurt het 2 jaar voordat iemand het elektrabedrijf een onderzoek laat instellen

iets met 11 en 30 komt ter gedachte.
Oud 13-06-2008, 07:28
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Ik hoor het ze al zeggen:
"Ik dacht dat dit normaal was"

Wat een idioten..2 jaar..
Oud 15-06-2008, 11:17
akumabito
akumabito is offline
van de telegraph.co.uk

Citaat:
Britain should get rid of the monarchy, says UN

The UN Human Rights Council said the UK must "consider holding a referendum on the desirability or otherwise of a written constitution, preferably republican".

The council has 29 members including Saudi Arabia, Cuba and Sri Lanka.

It was the Sri Lankan envoy who raised concerns over the British monarchy.

The resulting report said Britain should have a referendum on the monarchy and the need for a written constitution with a bill of rights.

The monarchy costs each adult in Britain around 62p a year but even groups representing taxpayers said there was no case for getting rid of it.

Matthew Elliott, chief executive of the TaxPayers' Alliance, said: "With so many human rights abuses around the world the UN should be busy reporting on issues of starvation, execution and the denial of the vote to huge numbers of people around the world.

"Saudi Arabia and Cuba should pay a little more attention to their own human rights record."

The UN report was also critical of the UK's treatment of immigrants from Sudan.

Syrian representatives accused the UK of discriminating against Muslims and Iran complained about the UK's record on tackling sexual discrimination.

A royal source said: "People here certainly haven't detected any appetite for a referendum. The Queen is a focus for national unity, identity and pride."
I lol'd. Echt waar, wat een onzin.. vooral gezien de initiatiefnemers. fucking Sri Lanka, Cuba, Saudi Arabie, Iran en Syrie.. LOL! Laat die randdebielen eens ff naar zichzelf kijken..
Oud 15-06-2008, 11:52
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
van de telegraph.co.uk

I lol'd. Echt waar, wat een onzin.. vooral gezien de initiatiefnemers. fucking Sri Lanka, Cuba, Saudi Arabie, Iran en Syrie.. LOL! Laat die randdebielen eens ff naar zichzelf kijken..
Die hele UN Human Rights Council is een farce (of fart).

"The UN report was also critical of the UK's treatment of immigrants from Sudan."

Nee, Egypte dan. Die schiet ze gewoon dood als ze de Israelische grens over proberen te gaan.

"Syrian representatives accused the UK of discriminating against Muslims"

Probeer eens met een een bijbel en een kruis om of als jood saoedie arabie binnen te komen...

laat staan er een synagoge of kerk bouwen of rijden op muslim only wegen...

" and Iran complained about the UK's record on tackling sexual discrimination.proberen te gaan."

iran laat vrouwen totaal in hun menselijke waarde natuurlijk
Oud 15-06-2008, 13:00
Uice
Uice is offline
Citaat:

(c) ANP
Net goed.
Reageren