Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Ik kwam eens met de metro langs de Amsterdam Arena; ik was toen... 4 ofzo, denk ik. En toen zei mijn vader: Kijk! Daar is de Arena. Maar ze waren ervóór vanalles aan het verbouwen, dus ik dacht dat hij een hijskraan aanwees. En toen heb ik een hele tijd gedacht dat alle hijskranen arena's waren.
Ook dacht ik dat stoplichten een soort "aan-uit" systeem hadden. En ik drukte toen dus altijd héél vaak op het knopje. En op begevenement wist ik niet meer of hij nou aan of uit stond, en dan raakte ik helemaal in paniek. Als ik meer weet post ik het ook wel, leuk topic! :] |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() Wij hadden vroeger écht een sportknop in de auto ![]() ![]() Overigens doet de airco juist vrijwel het tegenovergestelde. Airco vreet electriciteit, en onze huidige auto gaat er echt merkbaar langzamer van rijden als je de airco aanzet ![]()
|
![]() |
Toen ik een jaar of 3-4 was zei mijn moeder een keer dat ik niet zo lang tv moest kijken, omdat ik dan vierkante ogen zou krijgen. Ik geloofde dat echt.
![]()
||
Citaat:
![]() Maar, ik drink altijd bakkies koffie met een kaakie d'rbij. Das ech nie fout.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Daarna zei mijn moeder dat als ik juf tegen haar zou zeggen, de andere kindjes dat ook zouden doen en ik dus beter geen mama tegen haar kon zeggen en toen ging ik weer huilen, omdat ik onder schooltijd geen mama had ![]() |
![]() |
|
O ja, de verwarring rond Nieuw-Zeeland, die had ik ook. Mijn ouders hebben een keer alles op alles moeten zetten om ons ervan te overtuigen dat Zeeland in Nederland lag en niet aan de andere kant van de wereld
![]() En toen ik in groep 5 zat, zat ik onder muziekles en we hadden blokfluiten en ineens gingen we de c spelen en die had ik helemaal niet geoefend, want ik had het huiswerk verkeerd begrepen. Dus toen moest ik huilen (want dat deed ik nu eenmaal graag ![]() ![]() En een jaar later wilden mijn ouders en leerkracht me echt afleren om zoveel te huilen en zei mijn moeder tegen me dat ik alleen nog maar mocht huilen als het écht niet anders kon, als ik écht veel verdriet had. Dat vond ik toen zo'n stomme opmerking, want dat deed ik allang, kon ik het helpen dat dat gewoon elke dag was ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() En ik had een soort trompet als peuter, met allemaal gekleurde knopjes erop. Als ik dat ding op de tv richtte, dan kon ik zappen, heel gaaf ![]() |
![]() |
|
![]() |
In groep drie hadden we een tekenschriftje en de juffrouw gaf ons elke week een tekenopdracht. Ik had toen een keer samen met een vriendin zelf een tekening gemaakt. Nachtenlang heb ik me daar druk om gemaakt, omdat mijn tekenschriftje dan eerder vol zou zijn dan die van de rest van de klas en dat de juffrouw dan wel heel boos zal worden.
Ik moest ook heel vaak huilen vroeger. In groep vier mocht ik met iemand mee de klassen rond (voor een verjaardag) en toen ik terug was moest ik nog beginnen met de taalopdrachten terwijl de rest van de klas al bezig was. De meester wist blijkbaar niet meer dat ik de klassen rond was gegaan, want hij zei heel boos: 'Even doorwerken hoor, je bent pas bij vraag 1. Ga anders maar even apart zitten.' Toen moest ik huilen. ![]() ![]() ![]()
|
Ik dacht dat je echt oud, groot was als je tien was. En toen ik tien was, voelde dat ook wel echt speciaal, ik voelde me wel echt ouder toen, geen kind meer.
En ik heb maar één keer moeten nablijven, toen ik in een woedeaanval het novibbusje van karton in elkaar sloeg wat we in elkaar moesten lijmen, wat een drama was dat ook. Dat was ook in groep zes, bij de leerkracht waar ik niet van mocht huilen. En ik moest altijd voor hem koffie halen, wat iedereen supergraag wilde, behalve ik omdat ik het doodeng vond ![]()
|
Verwijderd
|
Ik speelde op het schoolplein wel altijd alleen want ik kon niet hinkelen/touwtje springen/koppeltjeduikelen. Dus ik speelde altijd James Blond (wist niet dat het Bond was) en ik had bierdopjes geel geschilderd, want dat was dan mijn goud. En bankpassen waren speciale toegangskaarten voor deuren. Zo heb ik heel wat kaarten versleten
![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
ik dacht vroeger trouwens echt dat ik geadopteerd was. mijn zus, zusje en broertje waren allemaal hoogblond én mijn papa bleef maar zeggen dat ik net als mozes aan was komen drijven in een biezen mandje. ik was er dus ook van overtuigd dat ze minder van mij hielden dan van mijn broertje en zusjes. en dat mijn echte ouders me misschien nog wel een keer zouden komen halen.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Vroeger is nog niet zo lang geleden!
![]() Maar ik dacht altijd dat de zon en de maan ruzie hadden en dan de zon overdag 'aan het winnen was', en dat -ie daarom scheen. En dat de maan 's nachts aan de beurt was en dat het dan dus heel donker was, en dan moest ik ook gaan slapen omdat de maan me anders kwam halen! En je had ook nog de wolken, die vonden het leuk om de zon te pesten.. |
![]() |
|
Mijn moeder heeft 2 dingen opgeschreven, dus het komt niet uit mijn herinnering.
Als kleuter moest ik op mijn eerste schooldag bidden en mijn moeder vroeg hoe dat was. Toen zei ik: nou, ik heb stiekem gekeken en het was allemaal maar nep! Blijkbaar had ik het idee dat we tegen een levend persoon aan het praten waren en had ik gespiekt en gezien dat die persoon er helemaal niet stond. Ook vroeg ik aan m'n moeder hoe je kon zien of een netgeboren baby een jongetje of meisje was. Mijn moeder zei dat je dat kon zien aan of er wel of niet een piemeltje zat. Ik snapte er niks van 'want daar zitten toch kleertjes voor?' En ik herinner me nog dat ik in groep 4/5 zat en dat ik als groep 4 leerling mee keek met de uitleg van groep 5. Zij leerden dat als je iets wilde vermenigvuldigen met 10, dat je er dan alleen een 0 achter hoefde te plakken. Ik concludeerde daaruit dat als je iets met 20 vermenigvuldigde, dat je er dan 2 nullen achter moest zetten, want 20 was 2 x 10! En 4 x 30 was dus 4000 ![]()
|
We gingen op de basisschool altijd schooltv in de aula kijken. En een keer had iemand zo'n horloge voor sinterklaas gekregen waarmee je de tv kon bedienen. Dus dat deden ze toen. En toen werd ik teruggestuurd naar de klas
![]() ![]() ![]() En mijn moeder deed een jaar lang een cursus op woensdag, en toen moest ze ons eerder naar school brengen. Dus toen waren we daar altijd als eerste. En hadden we een tik-spelletje bedacht. Er was een vierkante zandbak, en er was 1 tikker, en op de hoeken was je vrij. En de bedoeling was dat je van hoek naar hoek over de rand van de zandbak rende, en dat de tikker in de zandbak stond om mensen te tikken. En daar begonnen we altijd mee, omdat we de eerste waren op het schoolplein, en dan kwamen er steeds meer kindertjes bij. En toen werd dat een vet populair spelletje, en ging iedereen dat altijd spelen ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Ik spaarde vroeger flippo's
![]() ![]() Helemaal cool was het als je dan megaflippo's had, want die waren wel 3 (!) gewone flippo's waard. Ik weet ook nog dat ik in de 2e klas van de middelbare school na moest blijven. Ik had m'n werk niet gedaan. Degene die naast me zat had z'n werk ook niet gedaan, maar die werkte met een laptop. Hij had zijn laptop al uit en de leraar liep net langs en de bel ging om het weekend aan te kondigen. Ik kon niet laten zien dat ik m'n werk goed gedaan had en ik moest nablijven en kranten gaan knippen. Dus na het gaan van de bel had ik nog straf gekregen. En die jongen naast mij ging vrijuit omdat ie z'n laptop al uit had gezet ![]()
Laatst gewijzigd op 12-06-2008 om 21:25. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Oh ja, ik liep een keer heel erg achter met rekenen op de basisschool en toen zei de leraar dat ik het in moest halen. Dus ging ik keihard werken en toen liep ik voor, werd hij boos
![]() ![]() ![]() Die lerares was ook gewoon raar. Die kon 't niet aan als dingen niet gingen zoals zij ze had bedacht. Dus die is ook gestopt met lesgeven, want dat gaat echt nooit zoals je het verwacht ![]() |
![]() |
|
Toen ik een jaar of 4 was had m'n moeder me uitgelegd over bacterieen, en dat die overal zaten en soms gevaarlijk konden zijn. Het waren 'hele kleine beestjes' en ze kropen ook rond in de zandbak, dus daarom mocht ik geen zand in m'n mond stoppen.
Dit vertelde ik aan een ander meisje in de zandbak en die vond het heel vies en ging weg. Komt ze later terug met haar moeder en die werd boos op mij omdat IK haar dochter had bang gemaakt met enge verhalen over beestjes! ![]() Pff, ik weet zeker dat dat kind nu een irritante zeikhoer is geworden.
|
Oh ja, leuke leraren heb ik ook nog wel verhalen over. Wij hebben in de 5e klas bij levensbeschouwing een discussie gehad over homoseksualiteit. Het ging er vrij verhit aan toe. De leraar had een vrij conservatieve mening erover en hij is ook gelovig. Wij leerlingen hadden een progressieve mening.
Bij frans hadden we in de 2e en derde klas een lerares die de klas niet in de hand kon houden. Het lukte haar nog net om bij proefwerken iedereen stil te krijgen. Ik weet nog dat er ooit in een les een wesp het lokaal was binnengekomen. Die hebben we toen met deo het lokaal uitgejaagd. Jezus wat stonk dat zeg man ![]() Verder had ze ooit eens een keer te weinig kopieën van een proefwerk, maar daar kwam ze pas achter toen ze al een deel van het proefwerk had uitgedeeld. Oeps, wat doe je dan als docent ![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Ik herinner me ook nog dat we met mn vader naar een flipporuilbeurs enzo zijn geweest
![]()
||
Citaat:
![]() Ik had ook wel zoiets. Ik liep met rekenen altijd voor, kreeg in groep 6 de lesstof van groep 7 en later groep 8. Maar toen kwam ik in groep 7 en 8 en toen had ik die lesstof natuurlijk al lang gemaakt. Toen bedachten ze dat ik het maar nog een keer moest maken (zowel in groep 7 als in groep 8 ![]() Bovendien kreeg ik een keer straf voor het kletsen. De straf luidde: en je gaat maar mooi eerst 15 minuten met je armen over elkaar zitten en dan mag je pas beginnen met de rekenstof van vandaag. Als je het af hebt steek je je vinger op en als de bel gaat en je hebt het niet af moet je nablijven! Maar ik had de hele lesstof van dat jaar al af, dus ik snapte er niks van. Dus toen het kwartier om was stak ik direct m'n vinger op, want ik had het werk al af natuurlijk ![]()
|
Ik weet nog goed dat ik op de peuterspeelzaal een kleiwerkstukje moest maken. Al die andere kutkoters bouwvalletjes en drollen in elkaar kleien. Ik had een mooi nestje Velociraptor-eieren gemaakt. Ze liggen hier nog steeds ergens, en voor een koter van 4 lijken ze nog aardig, al zeg ik het zelf. Het hele concept ging de begeleidsters de pet te boven, en mijn ouders moesten het geheel maar even van uitleg voorzien. [/dinosaurusnerdmode]
||
Verwijderd
|
Citaat:
OT: wij hadden een stoere spiegel vroeger. Als er een papa voor de linkerkant stond, dan keek papa's spiegelbeeld blij, maar als er een papa voor de rechterkant stond, dan keek papa's spiegelbeeld boos. Terwijl papa altijd neutraal keek als ik me omdraaide!!! (dit heb ik volgens mij eerder verteld) Mijn broer was hoge baas in de ' alle kinderen tegen grote mensen'club! Dat is een club en er zitten super veel kinderen in en de reden dat je er og nooit van gehoord hebt, is dat het super geheim is. Je mag er daarom ook nooit over praten! Want dan horen de verkeerde mensen het misschien! Wat je moet doen om bij de club te horen, je betaald contributie aan de baas met wie je contact hebt (5 gulden naar mijn broer) en moet de opdrachten uitvoeren die de baas jou geeft. (een briefje in zijn handschrift, of dat van zijn beste vriendje), Opdrachten zijn zeer verschillende, goede opdrachten om de wereld te verbeteren ~~soms doen kinderen schoonmaakklusjes uit zichzelf, omdat de grote mensen er te laat mee zijn om het te bedenken, zo moest ik een paar keer het grasperkje tegenover ons huis harken als mijn ouders er niet waren of de halve straat vegen)~~ een andere keer bestond mijn opdracht uit hetbespieden van een man met een groene hoed. Die elke maandagmiddag tussen half 4 en 5 over het bruggetje bij ons huis liep, ik moest dan onthouden wat hij aanhad en of hij spullen bij zich had! ![]() |
![]() |
|
Mijn zusje en ik hebben ook zo'n periode gehad dat we een heel complot vermoedden en iedereen moesten bespioneren en zo. Spannende tijd was dat. En vanaf toen ik zes was, had ik samen met een vriendin (en zusje) een hele fantasiewereld, dat was ook echt ontzettend gaaf. Er zat een beter verhaal in dan in mening fantasyboek. En ik was de broer (
![]() Overigens zijn basisscholen over het algemeen bijzonder slecht ingesteld op kinderen die boven of beneden het gemiddelde zitten. Het is natuurlijk nogal stom om kinderen eerst de lesstof van de jaren daarboven te laten maken en dat ze het dan daarna nog een keer moeten doen. Ik had daar dan weer niet zo'n last van, ik liep juist altijd een jaar achter, maar ik moest dat zelf ook maar een beetje uitzoeken. Al heeft de leerkracht van groep zes volgens mij wel een keer een hele dag besteed aan mij leren klokkijken ![]()
||
Citaat:
![]() Nog eentje in het kader van vaderdag... Op een gegeven moment moesten we van papier voor vaderdag een soort van plant maken. Maar het lukte bij mij niet en hij werd heel lelijk en toen heb ik hem niet gegeven ![]()
||
Citaat:
Die man dacht volgens mij dat ik een beetje simpel was ofzo. En toen hij advies moest geven over naar welk niveau ik op de middelbare school moest, heeft hij tegen m'n ouders gezegd dat ik naar havo/vwo moest, maar dat hij eigenlijk erg twijfelde of de havo niet te hoog gegrepen was. Dat heb ik echt veel later pas van m'n ouders gehoord, haha! Ik ben havo/vwo gaan doen, en haalde allemaal goede cijfers, en ik ben ook nog met m'n enorm goede raport bij die man langs gegaan ![]() (Ik heb heb op het vwo trouwens natuur&gezondheid gedaan, dus met dat rekenen is het wel weer goed gekomen ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Hoe laat ben jij gisteravond naar bed gegaan? Verwijderd | 500 | 21-08-2005 13:30 | |
Lichaam & Gezondheid |
Stoppen met roken...kijk ff... stefanietje | 13 | 21-12-2001 23:08 |