Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-06-2008, 22:59
Poeperd
Poeperd is offline
Iemand die ik ken (een man) heeft al een tijdje last van een branderig gevoel bij het plassen, moeite om te beginnen met plassen en een 'slappe' urinestraal. Hierbij kwam een tijdje terug een soort drukkend gevoel alleen links in zijn zij.

Hij is toen naar de dokter gegaan, maar die konden niets in zijn urine vinden dat op blaasontsteking oid zou wijzen. Hij heeft toen toch antibiotica gekregen om te zien of het zou helpen. Dit leek het inderdaad te doen, het plassen werd weer wat normaler en de druk in zijn zij werd minder.

Tot vandaag. Er zit nu bloed in zijn urine. Moet dit per sé iets ernstigs zijn? Ik maak me verschrikkelijke zorgen. Maar iets 'simpels' zou toch al op zijn gelost door de antibiotica kuur?

Iemand die er verstand van heeft; laat het me alsjeblieft weten. Wat kan dit zijn?
Oud 12-06-2008, 23:09
Vinniebar
Vinniebar is offline
bang dat je hem een soa hebt gegeven?
Met citaat reageren
Oud 12-06-2008, 23:40
Poeperd
Poeperd is offline
Uhh nee. Ernstig als in... kanker ofzo.
Oud 13-06-2008, 08:37
Gothic
Gothic is offline
ligt heel erg aan de leeftijd waar je aan denkt...

maar kan ook iets simpels als nierstenen zijn...
Oud 13-06-2008, 09:13
Pluis
Pluis is offline
Bloed in de urine hoeft niet per sé iets heel ernstigs te zijn, maar het is wel belangrijk dat hij hiermee terug gaat naar de dokter. (mocht het echt iets zijn in de categorie nierstenen/ernstigere ontsteking dan wil je geen kans op complicaties lopen lijkt me)
Oud 13-06-2008, 09:47
stout!
stout! is offline
Citaat:
Iemand die ik ken
sorry
Oud 13-06-2008, 09:54
pino123
pino123 is offline
Naar de dokter. Hoe oud is hij? Kan verschillende oorzaken hebben
Oud 13-06-2008, 11:59
Poeperd
Poeperd is offline
Ik wil gewoon niet zijn identiteit bekend maken, aangezien sommigen weten wie ik ben hier. Wat is daar mis mee?

Hij is 21 overigens. Daarom leek kanker ofzo me ook heel erg onwaarschijnlijk. Maar ik maak me alsnog heel erge zorgen. Hij is nogal koppig en wil vandaag niet de dokter bellen, omdat hij het druk heeft. Daarom wordt het maandag en dat vind ik nogal lang duren...

Ernstige ontsteking lijkt me ook onwaarschijnlijk, omdat hij al een antibiotica kuur erop heeft zitten. Dat zou toch moeten betekenen dat die ontsteking dan weg zou zijn?

Hij heeft verder ook geen pijn of iets dergelijks. Eigenlijk helemaal nergens last van behalve dat bloed :/ (Wat maar een heel klein beetje was volgens hem. En ook maar één keer. Verder is alles weer normaal).
Oud 13-06-2008, 12:25
Bloem
Bloem is offline
Zolang hij geen erge buikpijn heeft en wel weer normaal plast lijkt het me niet superdringend. Misschien is het nog een soort restje van toch een blaasontsteking ofzo. Als het nog eens voorkomt zou ik inderdaad maar even naar de dokter gaan maar hee, het is vrijdag, het weekend duurt maar twee dagen.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2008, 13:57
pino123
pino123 is offline
Wacht maar het weekend af, zou ik althans doen. Het is immers één keertje gebeurd (en het was toch niet 'bloedrood', of een paar druppeltjes?). Als het vaker gebeurt of als het pijn gaat doen bij het plassen, naar de arts. Hij heeft verder toch geen klachten cq goede gezondheid?
Oud 13-06-2008, 22:09
marrel
marrel is offline
meestal komt er niet zo veel bloed mee maar de kleur valt gewoon erg op. Niersteentje zou kunnen, een blaas of ontsteking ook. Er zijn veel verwekkers en die zijn niet allemaal met 1 type antibiotica te pakken te krijgen en het zou niks geks zijn als een beestje het antibioticum heeft overleefd. Maandag gewoon ff de dokter bellen en de kans is groot dat het niet zo heel ernstig is
Oud 15-06-2008, 21:30
DDM
DDM is offline
Ik zou dit zeker niet aankijken. Dit klinkt als een urineweginfectie; en zoals je misschien wel weet is dit niet veel voorkomend bij een man. En als er uberhaupt sprake is van een urineweginfectie bij een man dan is de prostaat heel vaak in dit proces betrokken. Reden genoeg om weer contact te zoeken met een arts.

Dat hij een antibioticakuur heeft gehad zegt niets. In het geval van een ontsteking van de prostaat heb je andere antibiotica nodig.
Oud 15-06-2008, 21:39
Ceespop
Ceespop is offline
Misschien heeft hij wel bieten gegeten de avond ervoor.
Oud 15-06-2008, 22:29
Martiño
Martiño is offline
Zoals DDM zegt: bij mannen is bloed in de urine meestal een teken dat er iets anders en/of ernstigers dan urineweginfectie aan de hand is. Gelijk naar de dokter dus.
Oud 15-06-2008, 23:48
Lorelei
Lorelei is offline
Ik zou meteen een dokter bellen als er bloed in m'n urine zou zitten.
Oud 16-06-2008, 12:08
Martiño
Martiño is offline
Uiteraard moet je altijd de dokter bellen, maar bij vrouwen is er een grotere kans op blaasontsteking omdat de vagina een "open verbinding" naar de blaas geeft, dus is er niet gelijk een reden tot paniek. Omdat mannen dit vanzelfsprekend geen vagina hebben, is blaasontsteking vrij onwaarschijnlijk, en is er meestal iets ernstigers aan de hand.
Oud 16-06-2008, 13:08
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Uiteraard moet je altijd de dokter bellen, maar bij vrouwen is er een grotere kans op blaasontsteking omdat de vagina een "open verbinding" naar de blaas geeft, dus is er niet gelijk een reden tot paniek. Omdat mannen dit vanzelfsprekend geen vagina hebben, is blaasontsteking vrij onwaarschijnlijk, en is er meestal iets ernstigers aan de hand.
Uiteraard, maar als je als vrouw een blaasontsteking hebt, plas je meestal toch nog geen bloed dus het is sowieso niet goed.

Ik heb een keer in die situatie gezeten, dat ik inderdaad een blaasontsteking had en bloed plaste.. nou, dat verschil merk je wel hoor. Ik was toen echt ziek en koortsig en zo, terwijl meestal een blaasontsteking echt niets voorstelt.

Maar goed, punt blijft dat ik de dokter zou bellen, als man en als vrouw
Oud 16-06-2008, 19:21
Poeperd
Poeperd is offline
Geen pijn verder, geen koorts, en geen bieten

Inmiddels is het maandag en nog steeds niet gebeld omdat het maar éénmalig was en maar 2 druppeltjes -__-

Nougoed, we kijken het nog even aan. Bedankt voor de hulp in ieder geval
Oud 16-06-2008, 20:37
Stefanie
Stefanie is offline
Citaat:
Ik zou meteen een dokter bellen als er bloed in m'n urine zou zitten.
ik ook
Met citaat reageren
Oud 23-06-2008, 11:45
Poeperd
Poeperd is offline
Zo dan, hij is eindelijk geweest en wordt nu doorgestuurd naar een uroloog. Daar kan hij alleen pas over 2 weken terecht...

Regels voor berichten