Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-06-2008, 17:49
Verwijderd
Nee joh, dat van kutleven is een grapje. Gewoon aandachttrekkerij

Maar ehh, wat doen jullie als álles even tegen zit en het steeds maar erger wordt?

PS zeg alsjeblíeft geen dingen als "dan denk ik even na en realiseer ik dat ik het lang nog niet zo slecht heb! Er zijn mensen met slechtere dingen!!" ...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-06-2008, 17:52
Nonaj
Nonaj is offline
Dit topic hoort hier niet denk ik

-> Psychologie
Met citaat reageren
Oud 19-06-2008, 17:57
Verwijderd
Citaat:
Dit topic hoort hier niet denk ik

-> Psychologie
Oh.. nja weetikveel =) ik dacht er staat life dusja heb niet echt gekeken sorry
Met citaat reageren
Oud 19-06-2008, 18:05
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
dan zorg ik ervoor dat ik me niet meer kut voel.
Oud 19-06-2008, 18:15
Verwijderd
ik ga dan altijd vol op de crack
Met citaat reageren
Oud 19-06-2008, 22:41
arPos
arPos is offline
Citaat:
"dan denk ik even na en realiseer ik dat ik het lang nog niet zo slecht heb! Er zijn mensen met slechtere dingen!!" ...
dat dus.

een flinke hasj-joint roken werkt ook altijd uitstekend
Oud 20-06-2008, 10:47
Villain
Villain is offline
Citaat:
"dan denk ik even na en realiseer ik dat ik het lang nog niet zo slecht heb! Er zijn mensen met slechtere dingen!!" ...
Dat dus indd, wat is daar mis mee?
Oud 20-06-2008, 16:12
Verwijderd
Omdat dat niets helpt... ik zei wat dóen jullie? Niet wat dénken jullie =)
Met citaat reageren
Oud 20-06-2008, 16:21
Verwijderd
Ik denk toch dat een groot deel van het veranderingsproces in het denken ligt...grote kans dat je ook denkt dat je leven een kutleven is, terwijl het objectief gezien wel mee valt. En dan is toch het denken hetgeen waar je iets aan zult moeten veranderen. Als je leven daadwerkelijk een kutleven is (objectief gezien dus, dus niet enkel in jouw beleving en of het objectief gezien zo is zou je bv. aan je omgeving kunnen vragen) dan doe je er verstandig aan de dingen die niet goed gaan te veranderen.
Met citaat reageren
Oud 20-06-2008, 16:40
prulletje
prulletje is offline
ik leef in de toekomst, dan hoef je je nooit kut te voelen zolang je maar weet dat je een bereikbaar streven hebt.

(wat een wijsheid, wat een wijsheid)
Oud 20-06-2008, 18:11
Balance
Balance is offline
Janken, vrienden opzoeken, nog meer janken, steun krijgen, lichtpuntjes zien, bedenken dat het dan toch niet allemaal tegen zit, frisse moed krijgen, er voor gaan.
Oud 20-06-2008, 20:28
Daboman
Daboman is offline
Ongeveer wat balance zegt.
Oud 20-06-2008, 22:36
arPos
arPos is offline
Citaat:
ik leef in de toekomst, dan hoef je je nooit kut te voelen zolang je maar weet dat je een bereikbaar streven hebt.

(wat een wijsheid, wat een wijsheid)
dat dus, met de kanttekening dat er een hele boel bereikbaar is
Oud 21-06-2008, 00:15
Verwijderd
Wat ik doe?

http://www.youtube.com/watch?v=AyAq42RJW2k
www.thework.org
http://www.psychologiemagazine.nl/we...rd-mindful.htm

Oftewel: Mijn aandacht richten op het moment, beseffen dat noch het verleden waar ik kwaad/verdrietig om ben, noch de toekomst waar ik bang voor ben, eigenlijk ook maar ene kloot te maken hebben met dít moment, met mijn leven nú, en dat ik dus eigenlijk domweg geen problemen heb.

Ennn voor toegevoegde waarde; genoeg bewegen/sporten, genoeg buiten zijn!!, genoeg slapen, goed eten en als het kan goed contact met vrienden/kennissen
Met citaat reageren
Oud 21-06-2008, 14:45
KiMZz
KiMZz is offline
Als t echt kut gaat allemaal.. Achter de pc duiken en janken en forummen en muziek luisteren om mn aandacht ergens anders op te vestigen.. Een joint roken, een rondje lopen buiten om ff bij te komen...
Of bij een vriendin langs gaan en me laten opvrolijken.
Gaan winkelen. Ach.. zoveel dingen waarvan ik dan vrolijk word.
Oud 23-06-2008, 08:52
Verwijderd
Janken en me laten knuffelen en dan chocomelk drinken in bed met m'n vriendje, en meestal is alles dan wel weer gewoon goed.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2008, 11:33
Luki
Luki is offline
Het is maar wat je er zelf van maakt.
Oud 02-07-2008, 17:35
SpringBee
SpringBee is offline
Ik vind het altijd moeilijk om niet in zo'n bui te blijven hangen, maar het beste wat je kan doen is toch afleiding zoeken.
Ik ga meestal blowen of drinken of eten, of spullen kopen, allemaal niet echt supergezond om te doen als je je kut voelt.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2008, 18:06
Volk
Volk is offline
Als ik vind dat ik een kutleven heb ga ik mijn leven anders bekijken. Idd door te denken dat ik het zo slecht nog niet heb en door al mijn zegeningen te tellen. En daarbij tel ik elk klein dingetje in mee, dat ik haar heb, dat ik kan ruiken, echt alles. En als je dan gaat kijken naar wat er mis is dan kom je er achter dat er veel meer goed is dan slecht. Bovendien denk ik dat je met realistisch optimisme veel en veel verder komt dan met pessimisme. En dat je daardoor het kutte kunt ontkutten en anders er anders mee om kunt leren gaan waardoor het een stuk dragelijker wordt. Als het allemaal niet mee zit dan is bij mij het mentale aspect het enige dat mij kan helpen, en gelukkig ook het eerste dat mij te hulp schiet.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2008, 13:38
Praganonut
Praganonut is offline
Ik heb aardig wat shit achter de rug. En het enigste wat je ermee kan doen is je schouders ophalen en lachen erom. En weten dat het goed komt als je er 100% ervoor gaat.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2008, 20:58
cartman666
cartman666 is offline
Citaat:
Janken, vrienden opzoeken, nog meer janken, steun krijgen, lichtpuntjes zien, bedenken dat het dan toch niet allemaal tegen zit, frisse moed krijgen, er voor gaan.
Janken => zuipen
er voor gaan => leren hoe de situatie in de toekomst te voorkomen

verder hetzelfde
Oja, essentieel bij deze aanpak is zorgen dat je vrienden per fiets opzoekbaar zijn.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2008, 15:25
Littleladylike
Littleladylike is offline
Ik bel altijd me beste vriendin op en ga met haar melig worden. Dan voel ik me altijd stukken beter en als dat niet helpt reik ik altijd naar chocola of ijs voel ik me ook altijd weer wat beter door, behalve de volgende dag dan denk ik weer dat ik alles erw eer af moet werken.
Oud 17-08-2008, 19:38
Eurynome
Eurynome is offline
Mojito's.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2008, 14:00
Verwijderd
bier!
Met citaat reageren
Oud 20-08-2008, 18:24
T_ID
T_ID is offline
Als het kut gaat? Daar kwaad om worden en die woede gebruiken als motivatie voor een oplossing. Vast en zeker een recept voor een maagzweer op hogere leeftijd, maar mij bevalt het tot nu toe prima.
Oud 20-08-2008, 22:04
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Als het kut gaat, dan krijg ik diarree en buikpijn en val ik flauw en kan ik niet meer eten.
Bedoelde je dat?
Met citaat reageren
Oud 20-08-2008, 22:47
DBZ
DBZ is offline
Ik pleeg altijd zelfmoord Ben je tenminste verlost van alle problemen. Ik doe dat eigenlijk best vaak...

Ff serieus: Als het ff kut is, dan probeer ik er niet aan te denken en....dat lukt niet Ik probeer gewoon uit mijn problemen te komen en gewoon doen wat ik moet doen. Kan er toch niks aan veranderen. Ik zoek dan gewoon iets leuks dat dichtbij is. Daar ga ik aan denken en dan heb ik weer een doel.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2008, 23:05
fractuur
fractuur is offline
Even schelden en balen. Maar ik ben van mezelf behoorlijk vrolijk en heb al vroeg leren relativeren, dus ik zet me er meestal snel overheen.
Oud 23-08-2008, 22:22
botervleug
botervleug is offline
Hardlopen. Dat werkt echt supergoed. Met aardige muziek, zodat je nergens aan hoeft te denken, je even goed voelt want je bent gezond bezig, je geen gezeur hebt van mensen dat je je niet zo slecht hoeft te voelen jadieja enzo, en als je terug komt douchen met lekker ruikend spul, want van lekker ruikend spul wordt je blij en van jezelf verzorgen schijn je ook blij te worden.

Vervolgens bier drinken en dan slapen als het even kan en dan is de klotedag zo voorbij.

Voor de lange termijn is denkwijzen veranderen trouwens de enige optie, bovenstaande is een goede noodoplossing.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2008, 19:09
yellowgirl
yellowgirl is offline
afleiding naar vrienden.. lekker lol trappen en gek doen.
Mijn moeder bellen .. en langs gaan om een knuffel te ontvangen.
Ook bij mijn pa kan ik hiervoor terrecht.. altijd fijn.

Verder muziek luisteren en lekker vroeg gaan slapen en in bed een vrolijk boekje lezen.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2008, 17:44
Verwijderd
Citaat:
Wat ik doe?

http://www.youtube.com/watch?v=AyAq42RJW2k
www.thework.org
http://www.psychologiemagazine.nl/we...rd-mindful.htm

Oftewel: Mijn aandacht richten op het moment, beseffen dat noch het verleden waar ik kwaad/verdrietig om ben, noch de toekomst waar ik bang voor ben, eigenlijk ook maar ene kloot te maken hebben met dít moment, met mijn leven nú, en dat ik dus eigenlijk domweg geen problemen heb.

Ennn voor toegevoegde waarde; genoeg bewegen/sporten, genoeg buiten zijn!!, genoeg slapen, goed eten en als het kan goed contact met vrienden/kennissen
Wel een goede tip, dat van TheWork.org en zo. Heb zelf ook cognitieve therapie gehad van mijn case-manager bij het GGZ (met zo'n g-schema). Is ook zoiets geloof ik. Praten erover helpt in ieder geval wel.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten