Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik dacht na over of ik mijn nieuwe werkgever wel of niet terug moet mailen. Ik zou mijn rooster de eerste keer via de post krijgen, overige roosters over internet, nu kreeg ik ere gisteren over internet een rooster, maar daarin stond alleen mijn beschikbaarheid en niet welke uren ik daadwerkelijk ga maken. (of ik moet de komende 2 weken iedere dag van 6.00 's ochtends tot de volgende dag 5.00 's ochtends werken, dat zou wel chashen zijn) ![]()
||
Citaat:
Juh, vandaar ook de aanhalingstekens. Maar ik vroeg me af of er dan nog een nieuwe slimme levensvorm komt die qua intelligentie enigszins vergelijkbaar zijn met de mens.
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Over dat ik te weinig informatie tot me neem, omdat het me niet interesseert bijvoorbeeld. En dat ik bijna niks weet van de midden oosten kwestie omdat dat mijn ene oor ingaat en het andere uit. Dan vraag ik me af of ik het erg moet vinden dat ik me daar niet in verdiep. En of ik er wel tegen kan me te verdiepen in dat soort zaken.
Zo zijn er nog talloze dingen waar ik niks vanaf weet en ik denk er al een paar weken over na of dat erg is. |
![]() |
|
Ik vraag me nu ook af hoe onze 'generatie' later bekend staat. Vroeger had je de Grieken en de Romeinen en de Middeleeuwen etc. Wat zijn wij straks? En graven ze dan computeronderdelen op in plaats van potjes en pannetjes?
En wat zou er gebeuren met al onze kennis als er een ramp zou gebeuren? Heel veel informatie staat tegenwoordig op internet. Wat nou als 80% van de wereldbevolking omkomt door een ramp en het internet is zo dood als een baksteen? Moeten we dan heel veel dingen weer opnieuw ontdekken/onderzoeken/verzinnen etc?
|
Verwijderd
|
Ik vroeg me af of je echt aan een tuin zou kunnen zien wat voor mensen er in het bijbehorende huis wonen. Bijvoorbeeld gastvrij, gesloten, onverzorgd, etc. En toen ben ik dat bij alle huizen en tuinen waar ik langs liep een beetje gaan raden. Bij onze tuin klopt het denk ik wel. Het staat vol met struiken en vanaf de tuin is het praktisch onmogelijk om de woonkamer in te kijken. Het is niet onverzorgd, maar het ziet er ook niet bepaald gastvrij uit en het ziet eruit alsof we nogal op onszelf zijn. Klopt wel.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik dacht vandaag in de metro na over dat je eigenlijk overal wel iets bijzonders of gaafs of moois kan zien, als je maar oplet. En op zich let ik al altijd op, maar toen had ik zoiets van 'okay, even kijken wat er voor gave boeiende dingen gebeuren in de komende twee minuten'. Dat waren er vier:
- Bij één zo'n halte stonden in de bomen/bosjes vier of vijf hoge gele silo's. Wtf. De volgende keer dat ik in de metro zit en ik heb niks te doen, stap ik uit om naar ze te kijken. - De metro werd opeens ingehaald door zo'n auto-vervoer-wagen waar een soort bulldozer op stond, hij reed echt 100 km/h ofzo. ![]() - Vervolgens haalde de metro een trein in, die trein reed gewoon op een spoor naast de metro, want we waren in de buurt van een station. Ik wist helemaal niet dat er een stukje was waar treinen en metro's naast elkaar reden. Dus toen ging ik de mensen in de trein bekijken, zij zaten allemaal een beetje voor zich uit te staren en zagen helemaal niet dat het gaaf was. - Tussen de rails liggen altijd heel veel stenen. Al die stenen zijn een beetje baksteenkleurig, maar bij dat treinstation was er opeens een stukje waar allemaal nieuwe grijze stenen lagen. Whut. Naar aanleiding van dat laatste ging ik nadenken over wie die nieuwe stenen daar had neergelegd en of dat echt een baan is. Stenenbijrailsneerlegger. En waarom je er dan nieuwe stenen bij moest leggen, want volgens mij hebben die stenen helemaal geen functie. Ze liggen gewoon. Het lijkt me zelfs gevaarlijk, want wat nou als er een steen op de rails terecht komt? Ontspoort de metro dan niet? En zo niet, schiet 'ie dan niet de steen heel hard weg? Dat is toch kut, als je op de metro staat te wachten en je krijgt opeens een steen met 666 km/h tegen je hoofd aan? Maar kennelijk gebeurt dat nooit en kennelijk hebben die stenen wel een functie. Ik wil weten welke. |
![]() |
|
Volgens mij ondersteuning van de rails, tegen wegzakken ofzo. Drukt de aarde eronder aan, drukverdeling ofzo. Tenminste, ik denk zoiets eens te hebben gelezen. Treinnerds, correct me if I'm wrong.
Edit ![]() Grind Waarom worden treinrails altijd op grof grind gelegd, en waarom ligt dat grind altijd veel hoger dan de bielzen? Maarten Jongsma, Wageningen ‘Het grind dat rondom de dwarsliggers ligt, heet ballast’, schrijft Danny Boeff van BeKa Rail + Infra (Apeldoorn). ‘Daarmee is direct een groot deel van de vraag beantwoord. Ballast zorgt ervoor dat de spoorstaaf en de dwarsliggers op hun plaats blijven.’ Voor ballast wordt gebroken natuursteen gebruikt met scherpe hoeken. ‘Een treinsamenstel dat over de spoorstaven rijdt, beweegt zich, van bovenaf gezien, altijd in een slingerende voortgaande beweging.’ Er komen daardoor grote zijdelingse krachten te staan op de ondergrond. De scherpe ballast moet zorgen voor voldoende wrijving om alles op zijn plaats te houden. Rond, afgesleten grind verschuift eerder. ‘Aan de zijkanten ligt altijd wat meer ballast. Dat zijn de zogeheten ballastkoppen. Dat biedt extra weerstand. De dwarsliggers hebben ook vaak een trapeziumvorm, zodat het ballastmateriaal er min of meer omheen ligt.’ Het scherpe natuursteen haakt in elkaar en voorkomt zo ook dat de ondergrond te veel inveert. ‘Anders zou er te veel speling komen in de spoorstaafbevestigingen. Dat geeft extra lawaai en kan ervoor zorgen dat een spoorstaaf gaat kantelen’, aldus Danny Boeff. De ballast maakt ook de afvoer van regenwater makkelijker. ‘Daarbij spoelt meestal ook het vuil weg. Wanneer zand en bladeren zouden blijven hangen, dan zouden de stenen makkelijker verschuiven.’ Het ballastbed wordt regelmatig rechtgelegd en aangevuld. Er zijn inmiddels ook trajecten met een betonconstructie, die minder onderhoud vergt. ‘Maar dat is niet voor elke bodemgesteldheid geschikt’, aldus Boeff.
|
Hoe vet evolutie is, kijk maar naar planten. Er zijn planten zo geevolueerd dat ze stampers hebben die lijken op het andere geslacht van de insectensoort die die bloemen bezoekt, waardoor ze die bloemen dus bezoeken en op die manier de bloemsoort verspreiden. Allemaal begonnen doordat door een mutatie een bloem opeens toevallig dezelfde kleur kreeg als dat insect, enzo.
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Ik vraag me af waarom mensen altijd opstaan zodra de conducteur heeft omgeroepen wat het volgende station is. Bij Utrecht bijvoorbeeld roepen ze dat vrij vroeg om, maar dan moet de trein nog door duisent wissels. Als de trein normaal rijdt, kun je makkelijk staan zonder omvallen. Maar door die wissels krijg je onvoorspelbare zijwaartse schokken waardoor je snel op je smoel gaat. Zoals laatst gebeurde bij een oudere vrouw bij mij in de coupe. Maar er is geen enkel zinnig voordeel te bedenken om veel te vroeg op te staan en naar de te deur lopen. Ik wacht altijd tot de trein echt helemaal het perron is binnengereden en bijna stilstaat. En zelfs dan heb je nog meer dan genoeg tijd om naar de deur te lopen voordat ie helemaaaal stilstaat. Je bent er echt niet eerder als je eerder opstaat hoor
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
Ik heb weleens een programma gezien over polygamie enzo. Daar was het een vrouw met twee mannen. Maar dat was toch meer om de beurt eh..
![]()
|
Verwijderd
|
Ik ben al een kwartier aan het nadenken over wat voor omschrijving ik moet doen bij een overboeking. De grap is dat die overboeking naar mezelf is, want ik wil gewoon iets overmaken naar m'n spaarrekening. (Maar het is een plechtige gelegenheid, want ik heb nog nooit iets op m'n spaarrekening gezet.)
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik zat vanavond na te denken over de winkel waar ik vandaag begonnen ben, en al eerder gewerkt heb. Hoe het allemaal veranderd is. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik vroeg me af wat een nieuw soort generatie over ons zou zeggen. Dat zo'n nieuwe generatie ouder dan zegt: "Nee, maar vroeger hadden ze nog geen '....insert futuristisch naampje hier...', toen hadden ze alleen nog maar computers. En dat ze dan van die musea hebben. Kijk: Dit noemde men vroeger nou computer! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() OT: ik was net aan het nadenken over woorden als linguisticky, democratical en explanify en waarom ze voorkomen. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Op de muur bij de faculteit stond 'aesthetik ist ethik' oid, dus toen ging ik nadenken over in hoeverre die gelijkstelling waar is. Want ik ken een hoop dingen die totaal niet ethisch-verantwoord zijn maar toch mooi. Sowieso heb je een hoop onverantwoorde kunst. Maar ik zie wel wat ze bedoelen en 't is wel een mooi idee dat enkel alles wat 'goed' is mooi kan zijn.
Het is trouwens ook maar de vraag in hoeverre een schilderij immoreel kan zijn, want dan verbind je een waardeoordeel aan een hoop verf op een doekje. Het kan best zijn dat het een schilderij is van een stel nazi's die een pasgeboren baby in elkaar trappen terwijl Hitler erop urineert, maar het schilderij zelf is dan niet immoreel, want verf kan niet immoreel zijn. (Ja, tenzij het gemaakt is van weetikveel, dode baby's ofzo. Maar dit is mierenneukerij en offtopic wat de gedachtegang betreft. Hoewel, hm, je hebt ook wel allemaal giftige verf tegenwoordig, of verf met dingen die schadelijk zijn voor het milieu. Dan is het weer onverantwoord, vanuit bepaalde oogpunten. Maar wederom, offtopic.) Esthetica gelijkstellen aan ethiek dus. Hmmmm. Heikele kwestie. Laatst gewijzigd op 27-06-2008 om 14:12. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Waaraan denk jij zoal? Verwijderd | 37 | 24-03-2010 10:07 | |
Verhalen & Gedichten |
Een derde gedachte, (verhaal, nog niet af). Noor-91 | 3 | 26-01-2006 09:55 | |
Verhalen & Gedichten |
De laatste keer.. PooW | 83 | 02-12-2005 14:36 | |
Verhalen & Gedichten |
Geef je mening over deze tekst lestat080 | 31 | 29-03-2004 16:23 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Dit gedicht!!!!!!!! is verplicht!!!!!!!!! duidelijkheid over de islam!!! IGRA | 1 | 15-01-2004 16:53 | |
ARTistiek |
T begin hebbik hier wel es neergezet Eend | 48 | 18-05-2002 18:12 |