Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-07-2008, 19:36
Swlabr
Swlabr is offline
Ik heb weer wijfadvies nodig.
Verwijderd
Waarover dan?
TopDrop
TopDrop is offline
Jaja

Maar vertel eens wat meer. Want 'dat meisje' filtert slechts 3 miljard mensen van de wereldbevolking eruit eh
Oud 03-07-2008, 19:39
Swlabr
Swlabr is offline
Citaat:
Waarover dan?
Wat betekent het als een meisje het volgende zegt: "You're really cute and funny!". Halp!
Citaat:
Jaja

Maar vertel eens wat meer. Want 'dat meisje' filtert slechts 3 miljard mensen van de wereldbevolking eruit eh
Oké. Ze zit in mijn klas. Ze voegde me toe op MSN en vroeg of ik iemand al leuk vind. Toen zei ik, grappend, dat ik haar leuk vind. Verbazingwekkend genoeg zei ze dat ze mij ook leuk vind!
Oud 03-07-2008, 19:39
Swlabr
Swlabr is offline
Whatever it is, that girl put a spell on me!
Oud 03-07-2008, 19:40
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Wat betekent het als een meisje het volgende zegt: "You're really cute and funny!". Halp!

Oké. Ze zit in mijn klas. Ze voegde me toe op MSN en vroeg of ik iemand al leuk vind. Toen zei ik, grappend, dat ik haar leuk vind. Verbazingwekkend genoeg zei ze dat ze mij ook leuk vind!
Noes!
Oud 03-07-2008, 19:40
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Whatever it is, that girl put a spell on me!
Haha, hier begint de ellende
Oud 03-07-2008, 19:41
Swlabr
Swlabr is offline
Citaat:
Noes!
Wut?
Oud 03-07-2008, 19:41
Swlabr
Swlabr is offline
Citaat:
Haha, hier begint de ellende
Dat is Jimi Hendrix, dat heeft er niets mee te maken.
Oud 03-07-2008, 19:43
Verwijderd
Citaat:
Het betekent dat ze je schattig en grappig vindt, maar niet echt op de vrienden-manier, want anders zou ze dat niet zomaar uit zichzelf zeggen. En dan zou ze 't ook anders verwoorden, lijkt me. Maar ze heeft toch al letterlijk gezegd dat ze je leuk vindt, dus wat is het probleem? Zeg dat je haar ook wel gaaf vindt en stel voor om een keer op een bankje te gaan hangen na schooltijd oid.

Citaat:
Darkie toch, je gaat er helemaal d/t-fouten van maken
Oud 03-07-2008, 19:44
Swlabr
Swlabr is offline
Citaat:
Het betekent dat ze je schattig en grappig vindt, maar niet echt op de vrienden-manier, want anders zou ze dat niet zomaar uit zichzelf zeggen. En dan zou ze 't ook anders verwoorden, lijkt me. Maar ze heeft toch al letterlijk gezegd dat ze je leuk vindt, dus wat is het probleem? Zeg dat je haar ook wel gaaf vindt en stel voor om een keer op een bankje te gaan hangen na schooltijd oid.

Darkie toch, je gaat er helemaal d/t-fouten van maken
Ander wijf.

Oh.
Oud 03-07-2008, 19:45
Verwijderd
Citaat:
Dat kan duizend dingen betekenen. Het kan een eufemisme zijn voor ''Je bent geil ik wil je neuken'' of een poging tot een liefdesverklaring a la ''Ik hou stiekem al heel lang van jou'' of het stelt wat minder voor en ze wil zeggen ''ik vind je leuk'' of ze vind je gewoon schattig en grappig.

Tja.
Oud 03-07-2008, 19:45
Swlabr
Swlabr is offline
Citaat:
Dat kan duizend dingen betekenen. Het kan een eufemisme zijn voor ''Je bent geil ik wil je neuken'' of een poging tot een liefdesverklaring a la ''Ik hou stiekem al heel lang van jou'' of het stelt wat minder voor en ze wil zeggen ''ik vind je leuk'' of ze vind je gewoon schattig en grappig.

Tja.
Dank je voor het wijfadvies.
Oud 03-07-2008, 19:46
Verwijderd
Sterkte Darkie.
Oud 03-07-2008, 19:47
Swlabr
Swlabr is offline
Citaat:
Sterkte Darkie.
Dank je.
Oud 03-07-2008, 19:48
Verwijderd
Citaat:
Ander wijf.
HALLO, wat was er mis aan mijn advies, he?

Hoewel het niet uitmaakt wat je gaat zeggen, want ik schuif de schuld toch af op de koffie Tenzij het te góed was, dan is het geheel mijn verdienste.
Oud 03-07-2008, 19:50
Verwijderd
Citaat:
Dank je voor het wijfadvies.
Het ligt natuurlijk gehele aan de context en wat voor een soort meisje ze is. Ik bedoel, je hebt mensen die constant iedereen lopen te becomplimenteren en geen enkele zin ondubbelzinnig uit hun strot kunnen krijgen, in zo'n geval is het niet echt een zin om wakker van te liggen. Als het daarentegen een verlegen meisje is of ik elk geval iemand die dat soort dingen zelden zegt, betekent het veel meer.

Zoals Para al zei: gewoon voorstellen eens iets (neutraals) te gaan doen.
Oud 03-07-2008, 19:50
Verwijderd
En srsly u guys, als ik binnen het halfuur geen extra keuzevak heb en het blijkt dat morgen de deadline voor die inschrijvingen is verstreken, ga ik me inschrijven voor de studie Russisch. Want als je twee studies volgt hoef je geen verplichte hoeveelheid studiepunten te besteden aan keuzevakken en ik moet toch langs de onderwijsbalie. DUS
Oud 03-07-2008, 19:53
Verwijderd
Paranoide opeen cursus russisch

Laatst gewijzigd op 03-07-2008 om 19:53. Reden: Spelfout :eek:
Oud 03-07-2008, 19:55
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Paranoide opeen cursus russisch
Is dat zo gek dan?
Oud 03-07-2008, 19:56
Verwijderd
Ja, ik moet dan dus echt beginnen met de basisvakken he, omdat ze geen uitzonderingen maken voor native speakers voor zo ver ik weet. Het eerste vak is bedoeld om je woordenschat op te bouwen tot 1000 woorden.

Als ik me ga inschrijven voor die studie ga ik echt tijdens alle colleges waar ik heen ga gewoon Tolstoj lezen in de collegezaal. In het origineel. Pwned, moesten ze maar gavere keuzevakken in het eerste semester stoppen.
Oud 03-07-2008, 19:56
Verwijderd
Citaat:
Is dat zo gek dan?
Nee?
Oud 03-07-2008, 20:00
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Ja, ik moet dan dus echt beginnen met de basisvakken he, omdat ze geen uitzonderingen maken voor native speakers voor zo ver ik weet. Het eerste vak is bedoeld om je woordenschat op te bouwen tot 1000 woorden.

Als ik me ga inschrijven voor die studie ga ik echt tijdens alle colleges waar ik heen ga gewoon Tolstoj lezen in de collegezaal. In het origineel. Pwned, moesten ze maar gavere keuzevakken in het eerste semester stoppen.
Dat is wel zonde van je tijd, eigenlijk
Oud 03-07-2008, 20:07
Verwijderd
Citaat:

Hihi, wel cool Maar inderdaad, wel erg zonde; liever coole keuzevakken natuurlijk.
Oud 03-07-2008, 20:26
Lethe
Lethe is offline
Ik heb zin in een aardbei.
Oud 03-07-2008, 20:29
Hanneke
Hanneke is offline
Hoi, hoe ga ik vinden wat de vrienden van Socrates waren, wat hun zo in Socrates aantrok dat ze de hele dag met hem childen, en dat soort dingen? ;(
Oud 03-07-2008, 20:29
Verwijderd
Citaat:
Dat is wel zonde van je tijd, eigenlijk
Mwa, dan heb ik nu gewoon twee volledige studies in plaats van één, waarbij ik bij de ene waar ik daadwerkelijk iets van moeite voor moet doen minder gezeur heb met regels. Volgens mij is het wel efficient. Ik vind het eerder jammer van m'n tijd als ik nu een of ander volslagen onboeiend kutvak moet gaan volgen puur omdat het moet qua punten, terwijl er in het tweede semester allemaal ubercoole dingen zijn. Maar die mag ik dan weer niet, want dan heb je weer tevéél punten. Hallo, wat willen ze nou.

Citaat:
Hihi, wel cool Maar inderdaad, wel erg zonde; liever coole keuzevakken natuurlijk.
Ja, die doe ik er vanaf het tweede semester gewoon bij, dan. Want voor Russisch hoef ik maar voor één vak daadwerkelijk wat te doen, voor de rest moet ik gewoon braaf m'n tentamens maken en dan komt het wel goed. Ik moet alleen nog uitzoeken of dat niet verboden is oid. En ik niet iets gigantisch over het hoofd zie, zoals 'je mag helemaal geen keuzevakken als je twee studies doet'. Maar volgens mij is het zo dat je gewoon per studie maximaal 40 en minimaal 30 punten per semester moet hebben, dus als je twee studies hebt dan.. verdubbelt dat? Verplichte aanwezigheid kan ook nog een probleem worden, want ik ben helemaal niet van plan om overal bij te zijn. Maar goed, dat wijst zich vanzelf wel.

Ik ben in elk geval veel te lang wakker om me hier mee bezig te houden, dus ik check nu gewoon of ik mezelf niet heel erg naai als ik nu ga slapen. Volgens mij niet, maar straks blijken er vanavond opeens nog drieduizend deadlines te zijn. En verder zoek ik het morgen wel allemaal uit
Oud 03-07-2008, 20:30
Verwijderd
Zaterdag begint de tour weer
Oud 03-07-2008, 20:31
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Ik heb zin in een aardbei.

Citaat:
Mwa, dan heb ik nu gewoon twee volledige studies in plaats van één, waarbij ik bij de ene waar ik daadwerkelijk iets van moeite voor moet doen minder gezeur heb met regels. Volgens mij is het wel efficient. Ik vind het eerder jammer van m'n tijd als ik nu een of ander volslagen onboeiend kutvak moet gaan volgen puur omdat het moet qua punten, terwijl er in het tweede semester allemaal ubercoole dingen zijn. Maar die mag ik dan weer niet, want dan heb je weer tevéél punten. Hallo, wat willen ze nou.
Daar heb je ook wel weer gelijk in
Oud 03-07-2008, 20:35
Verwijderd
en daar was ik weer
Oud 03-07-2008, 20:35
Verwijderd
Citaat:
en daar was ik weer
Ben je al weer weg dan?
Oud 03-07-2008, 20:36
Verwijderd
Citaat:
Ben je al weer weg dan?
haha. nee..net mijn diploma uitreiking gehad.
nu besef je pas dat ik nooit meer terug ga naar mijn oude school.haha
Oud 03-07-2008, 20:36
Verwijderd
Citaat:
Hoi, hoe ga ik vinden wat de vrienden van Socrates waren, wat hun zo in Socrates aantrok dat ze de hele dag met hem childen, en dat soort dingen? ;(
Hij was vriendjes met Plato, Aristoteles en Xenophon. En Aristofanes vond 'm lame, oid, dus hij schreef een of ander satirisch toneelstuk over hem.

Mensen kwamen met 'm praten omdat hij bekend stond als wijze filosoof, maar eigenlijk was het best een naargeestige man met heel veel flauwe taaltruukjes en drogredenen. Hij sprak ook de hele tijd zelf iedereen aan en ging giechelen als hij ze in een taalkundige val gelokt had, de gluiperd.

En hoe je er verder achter komt, eeee de dialogen lezen?
Oud 03-07-2008, 20:38
Verwijderd
Citaat:
Hij was vriendjes met Plato, Aristoteles en Xenophon. En Aristofanes vond 'm lame, oid, dus hij schreef een of ander satirisch toneelstuk over hem.

Mensen kwamen met 'm praten omdat hij bekend stond als wijze filosoof, maar eigenlijk was het best een naargeestige man met heel veel flauwe taaltruukjes en drogredenen. Hij sprak ook de hele tijd zelf iedereen aan en ging giechelen als hij ze in een taalkundige val gelokt had, de gluiperd.

wat een mafkees
Oud 03-07-2008, 20:41
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:

Socrates was allang dood toen Aristoteles geboren werd, toch? Dat toneelstuk ga ik eens naar googelen

Eigenlijk wel, ja. Bewijslast omdraaien, vraag beantwoorden met een wedervraag, dat soort shit.

Dialogen heb ik gelezen. Tenminste, eentje. Van andere heb ik een presentatie over gezien en een toets over gemaakt. Maar het gaat meer om de achtergrond van ze. En het is heel lastig om te googelen, want als ik zoek op "Kriton" of "Crito" krijg ik alleen resultaten over de tekst, en niet over Kriton zelf.
Oud 03-07-2008, 20:42
Hanneke
Hanneke is offline
* Wolken (Νεφελαι) - Uitgevoerd in 423 v.Chr.
o Strepsiades, een gewezen boer, zit met zijn boekhouding diep in de rode cijfers, wegens de spilzucht van zijn vrouw (een verwaande "stadsmadam") en hun zoon Pheidipides (een verwende, gokverslaafde snob). Om aan zijn schuldeisers te ontsnappen laat hij zich als leerling inschrijven in de "denkerij" van Socrates: daar kan men, naar verluidt, alles leren, ook hoe men in rechtszaak de jury van zijn gelijk kan overtuigen. Het koor stelt de wolken voor, die door Socrates als "nieuwe goden" worden erkend. Strepsiades is echter oliedom en kan de subtiele gedachten van Socrates niet bevatten. Hij stuurt dan maar zijn zoon naar de les. Met succes overigens, want Pheidippides kan de schuldeisers weldra met een paar drogredeneringen moeiteloos afschepen. Als de jongen daarna ook zijn vader een oplawaai verkoopt, in de overtuiging dat dat zijn goed recht is, voelt Strepsiades zich bedrogen. Woedend steekt hij de "denkerij" in brand.
Oud 03-07-2008, 20:48
Verwijderd
Citaat:
Hij vond 'm lame omdat Socrates de lelijkste man ooit was.
Oud 03-07-2008, 20:51
Swlabr
Swlabr is offline
Citaat:
Het ligt natuurlijk gehele aan de context en wat voor een soort meisje ze is. Ik bedoel, je hebt mensen die constant iedereen lopen te becomplimenteren en geen enkele zin ondubbelzinnig uit hun strot kunnen krijgen, in zo'n geval is het niet echt een zin om wakker van te liggen. Als het daarentegen een verlegen meisje is of ik elk geval iemand die dat soort dingen zelden zegt, betekent het veel meer.

Zoals Para al zei: gewoon voorstellen eens iets (neutraals) te gaan doen.
Nouja, ik had haar nog nooit ontmoet. We waren wat een het praten en toen zei ze dat.
Oud 03-07-2008, 20:52
Verwijderd
ze bent nog jong en pril, ga wat anders hosselen
Oud 03-07-2008, 20:53
Verwijderd
zozo darkie is helemaal into de meisjes
Oud 03-07-2008, 20:54
Verwijderd
Nee, man. Nu zijn het nog frisse groene blaadjes, .

Spoiler
Oud 03-07-2008, 20:54
Lethe
Lethe is offline
Ik wil een verhaal gaan schrijven over iets dat echt gebeurd is, alleen ik weet nog niet hoe ik het aan ga pakken. Ik wil er al een week aan beginnen.
Oud 03-07-2008, 20:55
Verwijderd
Citaat:

Ja, die doe ik er vanaf het tweede semester gewoon bij, dan. Want voor Russisch hoef ik maar voor één vak daadwerkelijk wat te doen, voor de rest moet ik gewoon braaf m'n tentamens maken en dan komt het wel goed. Ik moet alleen nog uitzoeken of dat niet verboden is oid. En ik niet iets gigantisch over het hoofd zie, zoals 'je mag helemaal geen keuzevakken als je twee studies doet'. Maar volgens mij is het zo dat je gewoon per studie maximaal 40 en minimaal 30 punten per semester moet hebben, dus als je twee studies hebt dan.. verdubbelt dat? Verplichte aanwezigheid kan ook nog een probleem worden, want ik ben helemaal niet van plan om overal bij te zijn. Maar goed, dat wijst zich vanzelf wel.

Ik ben in elk geval veel te lang wakker om me hier mee bezig te houden, dus ik check nu gewoon of ik mezelf niet heel erg naai als ik nu ga slapen. Volgens mij niet, maar straks blijken er vanavond opeens nog drieduizend deadlines te zijn. En verder zoek ik het morgen wel allemaal uit
Bestaat er echt een maximum aan het aantal punten dat je mag halen? Wel een beetje raar, dan ontmoedigen ze mensen die veel willen doen gewoon heel erg
Mja, bij ons is er wel verplichte aanwezigheid, maar als je overlap hebt, valt er altijd wel iets met docenten te regelen (Ook als die overlap komt door een tweede studie en niet door een slechte roostermaker.)

Slaap lekker
Oud 03-07-2008, 20:55
Verwijderd
Citaat:
Ik wil een verhaal gaan schrijven over iets dat echt gebeurd is, alleen ik weet nog niet hoe ik het aan ga pakken. Ik wil er al een week aan beginnen.
begin met een zin, een citaat of iets anders dat slaat op je verhaal
Oud 03-07-2008, 20:58
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Waarover? Of wil je dat liever niet zeggen?

Het moeilijkste is altijd het begin. Je moet gewoon ergens beginnen, en dan typen wat in je opkomt. En daarna bedenk je opeens allemaal dingen die je ook wilt vertellen. En dat moet je ook gewoon typen. En daarna kun je met dingetjes gaan schuiven. Maar het verhaal komt er niet uit als je nergens begint
Oud 03-07-2008, 21:01
Lethe
Lethe is offline
Over een meisje dat verongelukt is door een trein. Maar ik moet nog bedenken wie ik hoofdpersoon maak en waar het zich afspeelt en of ik er een hij/zij- of ikverhaal van maak en wie nog meer belangrijke personages zijn etc. Alleen het ongeluk is echt gebeurd, de rest verzin ik zelf.
Oud 03-07-2008, 21:03
Verwijderd
Citaat:
Over een meisje dat verongelukt is door een trein. Maar ik moet nog bedenken wie ik hoofdpersoon maak en waar het zich afspeelt en of ik er een hij/zij- of ikverhaal van maak en wie nog meer belangrijke personages zijn etc. Alleen het ongeluk is echt gebeurd, de rest verzin ik zelf.
Op het station wacht ze op de trein om naar haar werk te gaan en dan stapte ze in de trein enzo enzo enzo enzo,

en aan het einde gebruik je dezelfde tijdstip en die treinzooi met een open einde.
gebruik dan een zin zoals; ze sprong
Oud 03-07-2008, 21:03
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Aha, ok.

Die dingen zijn wel handig om eerst te bedenken. Maar je zou ook gewoon iets kunnen kiezen, beginnen, en als je er niet tevreden over bent, een andere aanpak kiezen.
Oud 03-07-2008, 21:05
Lethe
Lethe is offline
Citaat:
Aha, ok.

Die dingen zijn wel handig om eerst te bedenken. Maar je zou ook gewoon iets kunnen kiezen, beginnen, en als je er niet tevreden over bent, een andere aanpak kiezen.
Ja. Ik wil eigenlijk zo gaan beginnen. Ik heb al wel een soort van een idee. Het moet in ieder geval een zielig verhaal worden.
Oud 03-07-2008, 21:06
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Ja. Ik wil eigenlijk zo gaan beginnen. Ik heb al wel een soort van een idee. Het moet in ieder geval een zielig verhaal worden.

Ik wens je succes
Topic gesloten

Regels voor berichten