Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Oh. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Tja. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Zoals Para al zei: gewoon voorstellen eens iets (neutraals) te gaan doen. ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
En srsly u guys, als ik binnen het halfuur geen extra keuzevak heb en het blijkt dat morgen de deadline voor die inschrijvingen is verstreken, ga ik me inschrijven voor de studie Russisch. Want als je twee studies volgt hoef je geen verplichte hoeveelheid studiepunten te besteden aan keuzevakken en ik moet toch langs de onderwijsbalie. DUS
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ja, ik moet dan dus echt beginnen met de basisvakken he, omdat ze geen uitzonderingen maken voor native speakers voor zo ver ik weet. Het eerste vak is bedoeld om je woordenschat op te bouwen tot 1000 woorden.
Als ik me ga inschrijven voor die studie ga ik echt tijdens alle colleges waar ik heen ga gewoon Tolstoj lezen in de collegezaal. In het origineel. Pwned, moesten ze maar gavere keuzevakken in het eerste semester stoppen. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() Ik ben in elk geval veel te lang wakker om me hier mee bezig te houden, dus ik check nu gewoon of ik mezelf niet heel erg naai als ik nu ga slapen. Volgens mij niet, maar straks blijken er vanavond opeens nog drieduizend deadlines te zijn. En verder zoek ik het morgen wel allemaal uit ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Mensen kwamen met 'm praten omdat hij bekend stond als wijze filosoof, maar eigenlijk was het best een naargeestige man met heel veel flauwe taaltruukjes en drogredenen. Hij sprak ook de hele tijd zelf iedereen aan en ging giechelen als hij ze in een taalkundige val gelokt had, de gluiperd. En hoe je er verder achter komt, eeee de dialogen lezen? ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
wat een mafkees |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() Dialogen heb ik gelezen. Tenminste, eentje. Van andere heb ik een presentatie over gezien en een toets over gemaakt. Maar het gaat meer om de achtergrond van ze. En het is heel lastig om te googelen, want als ik zoek op "Kriton" of "Crito" krijg ik alleen resultaten over de tekst, en niet over Kriton zelf. ![]()
|
* Wolken (Νεφελαι) - Uitgevoerd in 423 v.Chr.
o Strepsiades, een gewezen boer, zit met zijn boekhouding diep in de rode cijfers, wegens de spilzucht van zijn vrouw (een verwaande "stadsmadam") en hun zoon Pheidipides (een verwende, gokverslaafde snob). Om aan zijn schuldeisers te ontsnappen laat hij zich als leerling inschrijven in de "denkerij" van Socrates: daar kan men, naar verluidt, alles leren, ook hoe men in rechtszaak de jury van zijn gelijk kan overtuigen. Het koor stelt de wolken voor, die door Socrates als "nieuwe goden" worden erkend. Strepsiades is echter oliedom en kan de subtiele gedachten van Socrates niet bevatten. Hij stuurt dan maar zijn zoon naar de les. Met succes overigens, want Pheidippides kan de schuldeisers weldra met een paar drogredeneringen moeiteloos afschepen. Als de jongen daarna ook zijn vader een oplawaai verkoopt, in de overtuiging dat dat zijn goed recht is, voelt Strepsiades zich bedrogen. Woedend steekt hij de "denkerij" in brand.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Mja, bij ons is er wel verplichte aanwezigheid, maar als je overlap hebt, valt er altijd wel iets met docenten te regelen ![]() Slaap lekker ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Het moeilijkste is altijd het begin. Je moet gewoon ergens beginnen, en dan typen wat in je opkomt. En daarna bedenk je opeens allemaal dingen die je ook wilt vertellen. En dat moet je ook gewoon typen. En daarna kun je met dingetjes gaan schuiven. Maar het verhaal komt er niet uit als je nergens begint ![]()
|
![]() |
Over een meisje dat verongelukt is door een trein. Maar ik moet nog bedenken wie ik hoofdpersoon maak en waar het zich afspeelt en of ik er een hij/zij- of ikverhaal van maak en wie nog meer belangrijke personages zijn etc. Alleen het ongeluk is echt gebeurd, de rest verzin ik zelf.
||
Verwijderd
|
Citaat:
en aan het einde gebruik je dezelfde tijdstip en die treinzooi met een open einde. gebruik dan een zin zoals; ze sprong |
![]() |
||
Citaat:
![]() Die dingen zijn wel handig om eerst te bedenken. Maar je zou ook gewoon iets kunnen kiezen, beginnen, en als je er niet tevreden over bent, een andere aanpak kiezen.
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Ik wens je succes ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Saaikunde #743 Verwijderd | 500 | 10-11-2009 20:24 | |
De Kantine |
I thought everyone heard that the saai is the word! #373 TopDrop | 500 | 11-10-2008 23:04 |