Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-07-2008, 16:16
jemappelebas
jemappelebas is offline
Het hele verhaal is vrij lang dus dat zal ik jullie besparen .
Laatst heb ik het bijna uitgemaakt met mijn vriendin. Omdat ze van me hield heb ik het aangelaten want ik hou ook nog steeds van haar, maar we hebben al een paar keer ruzie gehad. Voor mij niks ergs maar zij was er ondersteboven van. Na dat bijna uitgaan moment heb ik haar nog 1 keer kort gezien en toen was het allemaal goed etc. Maar sindsdien voel ik toch wat knagen, wat te doen?

Even voor jullie informatie ze is niet iemand die goed tegen te lieve mensen kan. Dus heel lief gaan doen opeens helpt volgens mij niet. En ik wil iets organiseren voor der omdat ik haar dus 4 weken niet ga zien. Heeft iemand tips?

Bij voorbaat dank
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-07-2008, 16:36
Myuki
Myuki is offline
Waarom vertel je haar niet gewoon dat je dat gevoel hebt... waarna je het er samen over kunt hebben
Oud 01-07-2008, 16:45
jemappelebas
jemappelebas is offline
Ga ik ook zeker doen maar ik zie haar pas na het weekend.. En uit mijn ervaring kan ik je vertellen dat praten over zulke onderwerpen over de telefoon of msn niet gaat .
Met citaat reageren
Oud 01-07-2008, 22:28
Verwijderd
"We hadden al een paar keer ruzie gehad"
Met citaat reageren
Oud 02-07-2008, 06:55
Athlon
Athlon is offline
Citaat:
"We hadden al een paar keer ruzie gehad"
Inderdaad, ruzies komen in de meest stabiele en perfecte relaties voor. Als je het daarom gaat uitmaken, lijkt me dat je niet echt genoeg om elkaar geeft.

Kijk, ik weet niet waar de ruzies over gingen of gaan, dus mijn oordeel mag ik eigenlijk niet vellen. Maar ik vind dat er altijd een uitweg is, tenzij de ruzies zo uit de hand lopen dat er ook geslagen wordt of dat het echt niet meer gaat.

Neem 'r mee uit eten voor ze vertrekt, of ga een dagje samen weg. Hoeft niet veel te kosten. Dagje strand bijv. met dit mooie weer. Vertel haar dan wat je voelt en hoe je gevoel over jullie samen is. Wat wil jij met haar bereiken in de toekomst? Vertel haar dat.

Dan weet ik zeker dat je een leuke dag/avond hebt, en dat het allemaal vast weer goed komt.

En p.s.; die 4 weken kunnen lastig worden, getuige mijn topic .
Met citaat reageren
Oud 02-07-2008, 13:54
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
ik zou niet teveel moeite doen, in australie zitten een hoop leuke kerels. Ik zou iets tofs voor d'r doen als ze terugkomt en ze niet heeft lopen flikflooien met een australische gebronsde surfdudegod. Maar je kunt altijd iets leuks in d'r tas stoppen, een brief schrijven ofzo. GEEN teddyberen of hartjes. Wat mensen daar toch mee moeten...
Oud 02-07-2008, 15:25
Athlon
Athlon is offline
Citaat:
ik zou niet teveel moeite doen, in australie zitten een hoop leuke kerels. Ik zou iets tofs voor d'r doen als ze terugkomt en ze niet heeft lopen flikflooien met een australische gebronsde surfdudegod.
Nu maak je de TS misschien ietwat onzeker, en dat is nu juist niet de bedoeling
Met citaat reageren
Oud 02-07-2008, 15:53
Iduna
Iduna is offline
Ik wilde het uitmaken, maar hey wacht ze houdt van me en ik eigenlijk ook wel van haar, dus we blijven bij elkaar.

Er zal dus wel een reden zijn geweest waarom je het bijna hebt uitgemaakt, misschien moet je daar eens naar kijken? Het zou voor haar wel fijn zijn als ze weet waar ze aan toe is met jou. Maar goed, doe gewoon niks speciaals. Wie weet hebben die 4 weken een positief effect op jullie relatie. Zo niet, dan toch maar uitmaken?
Met citaat reageren
Oud 02-07-2008, 17:05
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
Citaat:
Nu maak je de TS misschien ietwat onzeker, en dat is nu juist niet de bedoeling

nou ik maak uit de openingspost op dat die relatie sowieso al niet voor 100% klopt, dus dan kun je maar beter realistisch zijn. Zo'n chick die over de rooie gaat van een simpele ruzie is ook echt wel in staat om in het buitenland van pure heimwee eens even bij zo'n halfgod in de armen te kruipen. Als ze dat niet doet is 't mooi meegenomen, maar ik zou op voorhand niks voor d'r organiseren. straks gebeurt er wel iets en dan heb je een hoop moeite/geld uitgegeven.
Oud 03-07-2008, 15:55
Inanis
Inanis is offline
Citaat:
..ze is niet iemand die goed tegen te lieve mensen kan. Dus heel lief gaan doen opeens helpt volgens mij niet.
En uit mijn ervaring kan ik je vertellen dat praten over zulke onderwerpen over de telefoon of msn niet gaat.
je moet ook niet te lief zijn, gewoon goed lief.
en je moet eens snel fixen dat jullie wel normaal kunnen praten over dit soort onderwerpen, tenminste over de telefoon.
Oud 04-07-2008, 08:38
Verwijderd
Citaat:
Ik wilde het uitmaken, maar hey wacht ze houdt van me en ik eigenlijk ook wel van haar, dus we blijven bij elkaar.

Er zal dus wel een reden zijn geweest waarom je het bijna hebt uitgemaakt, misschien moet je daar eens naar kijken? Het zou voor haar wel fijn zijn als ze weet waar ze aan toe is met jou. Maar goed, doe gewoon niks speciaals. Wie weet hebben die 4 weken een positief effect op jullie relatie. Zo niet, dan toch maar uitmaken?
Ja, dat dacht ik ook toen ik die post zag. Hoezo zit je eerst te bedenken om het uit te maken en dan, omdat jullie van elkaar houden, niet meer. Ik snap het niet zo heel goed (I may be stupid though). Misschien kan TS het even uitleggen? Want kijk, als je het toch al wilde uitmaken, kan je het net zo goed voor haar vakantie doen, dan kan zij zonder schuldgevoel een australische half-god.....naja
Met citaat reageren
Oud 04-07-2008, 13:03
Verwijderd
Citaat:
Inderdaad, ruzies komen in de meest stabiele en perfecte relaties voor.
Als je ruzie hebt in een relatie is dat niet meer perfect te noemen. Ik wil ook niet meteen zeggen instabiel, maar als je niet eens normaal met elkaar kunt praten zonder te schreeuwen of te schelden is er wel wat aan de hand.

Trouwens, wel een gare reden om bij elkaar te blijven "omdat ze nog van me houdt".
Met citaat reageren
Oud 04-07-2008, 13:08
Verwijderd
Citaat:
Als je ruzie hebt in een relatie is dat niet meer perfect te noemen. Ik wil ook niet meteen zeggen instabiel, maar als je niet eens normaal met elkaar kunt praten zonder te schreeuwen of te schelden is er wel wat aan de hand.

Trouwens, wel een gare reden om bij elkaar te blijven "omdat ze nog van me houdt".
Whu doe niet zo idealistisch. Je hebt met alle mensen die dicht bij je staan wel eens 'ruzie' (onenigheid, boos worden op elkaar, snauwen). Ruzie is helemaal niet meteen schreeuwen of schelden? Dat lijkt me ook niet gezond, nee, maar dat je boos doet tegen elkaar is niks mis mee, daar ontkom je niet aan.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2008, 23:57
Verwijderd
Citaat:
Whu doe niet zo idealistisch. Je hebt met alle mensen die dicht bij je staan wel eens 'ruzie' (onenigheid, boos worden op elkaar, snauwen). Ruzie is helemaal niet meteen schreeuwen of schelden? Dat lijkt me ook niet gezond, nee, maar dat je boos doet tegen elkaar is niks mis mee, daar ontkom je niet aan.
Nou ja, onder ruzie versta ik wel meer dan alleen onenigheid hoor. Gewoon een keertje boos doen, of snauwen, of geïrriteerd naar elkaar doen is idd wel onvermijdelijk. Maar ruzies zijn langslepender en minder vluchtig, en aan ruzies ligt meestal wel een groter probleem ten grondslag.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2008, 10:40
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
en aan ruzies ligt meestal wel een groter probleem ten grondslag.
Uiteraard, maar dat probleem is niet altijd onoplosbaar.
Oud 06-07-2008, 17:28
Verwijderd
Citaat:
Uiteraard, maar dat probleem is niet altijd onoplosbaar.
Dat is waar.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2008, 20:18
jemappelebas
jemappelebas is offline
Ik heb het intussen uitgemaakt omdat ik t gevoel had dat ze me aan t lijntje hield. T is niet dat ik niet meer van der hou, maar op een gegeven moment is het genoeg . Zonde dat het zo af moet lopen..
Met citaat reageren
Oud 07-07-2008, 00:01
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Dat is waar.
En soms wel onoplosbaar in zekere zin, maar tijdelijk
Oud 07-07-2008, 19:26
Verwijderd
Citaat:
En soms wel onoplosbaar in zekere zin, maar tijdelijk
Dat is, warempel, ook weer waar!
Met citaat reageren
Oud 07-07-2008, 19:35
Verwijderd
Tijdelijk onoplosbaar? Lijkt mij een contradictio in terminis?
Met citaat reageren
Oud 07-07-2008, 19:56
Lorelei
Lorelei is offline
Tijdelijk probleem, onoplosbaar op dat moment
Reageren

Regels voor berichten