Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-07-2008, 23:07
SimonP
SimonP is offline
In Nederland maken we steeds meer gebruik v/d auto. Beginnen wij Nederlanders steeds meer van always-biking mensen op always-riding-people te lijken?!
Oud 03-07-2008, 00:32
Verwijderd
Ja, always-riding-people. Totally, word en true.dat.
Oud 03-07-2008, 00:40
T_ID
T_ID is offline
Dik imago? Auto? Oud nieuws omtrent vervoer? Fietsen?

Ik heb geen half idee waar je met dit topic heen wilt.
Oud 03-07-2008, 06:30
Mobius
Mobius is offline
Duitsland heeft een "dik" imago, Nederland niet.
Oud 03-07-2008, 13:53
arPos
arPos is offline
Nee, er zijn her en der dikzakken die er of niks aan kunnen doen, of hun reet eens van de bank moeten halen en wat meer bewegen.

maar een dik imago als in vetzucht.. nope
Oud 05-07-2008, 03:15
koelieboelie
koelieboelie is offline
always-riding-people
Oud 06-07-2008, 13:15
eatdrumseatcym_
eatdrumseatcym_ is offline
Nederlanders hebben vooralsnog een heel skinny imago. Lang en skinny. Geen reet, geen borsten, dun en lang gezicht. De jongeren althans.
Oud 06-07-2008, 17:15
Verwijderd
Citaat:
Nederlanders hebben vooralsnog een heel skinny imago. Lang en skinny. Geen reet, geen borsten, dun en lang gezicht. De jongeren althans.
Nederlanders horen bij de dikste mensen ter wereld hoor. Ook de jongeren.
Oud 06-07-2008, 17:32
Verwijderd
Citaat:
Waar haal jij toch al jouw wijsheden vandaan?
Oud 06-07-2008, 18:53
SimonP
SimonP is offline
Citaat:
Duitsland heeft een "dik" imago, Nederland niet.
Denk je dan dat het zou kunnen ontstaan, of is ons land gewoon te klein voor zo iets?
Oud 06-07-2008, 21:23
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Denk je dan dat het zou kunnen ontstaan, of is ons land gewoon te klein voor zo iets?
nederland is misschien te klein voor dikke mensen, maar een kleine groep komt een sterkere identiteit natuurlijk wel ten goede.
Oud 07-07-2008, 07:14
Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Ik zeg dit omdat ik me mateloos erger aan Duitse toeristen die de kusten van Zandvoort en alle toeristische plaatsjes bevolken, ongebreideld bierzuipen, herrieschoppen en het verdommen om Engels te spreken. De meeste van deze Duitsers zijn van het type Dik-Bier-Worst.

Ik denk dat als buitenlanders aan Nederland denken, het totaalplaatje weinig te maken zal hebben met de omvang van de Nederlander. Waarom zouden ze ook; in Nederland zijn softdrugs gedoogd.
Oud 07-07-2008, 12:43
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ik zeg dit omdat ik me mateloos erger aan Duitse toeristen die de kusten van Zandvoort en alle toeristische plaatsjes bevolken, ongebreideld bierzuipen, herrieschoppen en het verdommen om Engels te spreken. De meeste van deze Duitsers zijn van het type Dik-Bier-Worst.
En op wat voor manier verschillen die van de raspaupers die Nederland uitzend naar Frankrijk en Spanje?

Bovendien klopt je stereotype vooroordeel grotendeels niet.
Oud 07-07-2008, 16:49
Mobius
Mobius is offline
Citaat:
En op wat voor manier verschillen die van de raspaupers die Nederland uitzend naar Frankrijk en Spanje?

Bovendien klopt je stereotype vooroordeel grotendeels niet.
De paupers die naar Salou en Lloret gaan zijn doorgaans niet dik, maar voornamelijk polostudentjes en iets te populaire meisjes.

Wel grappig trouwens "je stereotype klopt grotendeels niet". Daar is het een stereotype voor.

Zo zat ik gister op het terras, met aan de tafeltjes naast me "oergezellige" dikke Duitse herrieschoppers die weigerden Engels te praten. Het arme kind dat ze moest bedienen moest maar even hulp zoeken.
Oud 07-07-2008, 17:34
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Zo zat ik gister op het terras, met aan de tafeltjes naast me "oergezellige" dikke Duitse herrieschoppers die weigerden Engels te praten. Het arme kind dat ze moest bedienen moest maar even hulp zoeken.
Als je dacht dat dergelijke figuren erg waren... Ga naar Amsterdam en hobbel een uurtje achter Engelsen aan.

Overigens genoeg Nederlanders die geen woord over de grens, of alleen een beschamend niveau Engels spreken.

Maar dan wel naar Parijs gaan en verwachten dat mensen iets terugzeggen.
Oud 09-07-2008, 18:37
eatdrumseatcym_
Ja Noord-Franzen zijn erg. De Zuid-Franzen zijn wel chill
*Big up to my homie Remy Besancon uit de Beemster*
Oud 09-07-2008, 19:08
Love & Peace
Love & Peace is offline
Bestrijding van overmatig gewicht is geen heilig doel dat alle middelen rechtvaardigt. Persoonlijk heb ik geen auto, maar ik kan me goed voorstellen dat andere mensen mobiliteit veel belangrijker vinden dan de verbranding van dat ene calorietje dat ze door het passeren van de fiets eventueel mislopen.

Daarnaast is het ook niet altijd mogelijk om op de fiets te stappen of te lopen.
Oud 09-07-2008, 19:33
Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Ja Noord-Franzen zijn erg. De Zuid-Franzen zijn wel chill
*Big up to my homie Remy Besancon uit de Beemster*
wtf
Oud 09-07-2008, 22:59
eatdrumseatcym_
Noordelijke Fransen zijn heel "omhooggevallen". Fransen uit het zuiden hebben die menatliteit van "frans moeten praten" helemaal niet
Oud 10-07-2008, 10:10
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Noordelijke Fransen zijn heel "omhooggevallen". Fransen uit het zuiden hebben die menatliteit van "frans moeten praten" helemaal niet
Jij bent dus nog nooit in Noord-Frankrijk geweest, of op z'n best op doorreis er doorheen, zoveel is duidelijk.
Oud 10-07-2008, 10:57
Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Ik herinner mij nog als de dag van gisteren dat ik ettelijke jaren geleden op vakantie was in het altijd zonnige en melancholische Marseille, alwaar ik in een restaurant, tegen de achtergrond van een prachtige boulevard de volgende, enerverende conversatie voerde:

"Do you speak English?"
"NON!"
Oud 10-07-2008, 16:11
Verwijderd
Citaat:

Ik denk dat als buitenlanders aan Nederland denken, het totaalplaatje weinig te maken zal hebben met de omvang van de Nederlander. Waarom zouden ze ook; in Nederland zijn softdrugs gedoogd.
Duitsland ligt dichterbij Nederland dan Engeland.
Fatsoenlijk Duits spreken in Nederland hoeft niet meer, maar je verstaanbaar kunnen maken zou weldegelijk vereist moeten zijn.
Duitsers maken weinig herrie. Een stuk minder dan de mateloos irriterende Nederlandse hangjongeren in diezelfde ku(s)tplaatsjes.
Nederlanders worden in het buitenland in veel regio's stelselmatig op campings geweigerd omdat we er zo'n teringbende en herrie van maken.

Bullshit dus.
Oud 10-07-2008, 16:12
Verwijderd
Citaat:
Ik herinner mij nog als de dag van gisteren dat ik ettelijke jaren geleden op vakantie was in het altijd zonnige en melancholische Marseille, alwaar ik in een restaurant, tegen de achtergrond van een prachtige boulevard de volgende, enerverende conversatie voerde:

"Do you speak English?"
"NON!"
Het is dan ook gebruikelijk om het in het Frans te vragen. Daar hebben de zuidelijke volken last van en dat is jammer maar het is zo. Sowieso hebben ze het Engels spreken niet nodig. Wij komen daar toch op vakantie, zij niet hier.

Hoeveel procent van de Nederlanders die naar Zuid Frankrijk gaan denk jij dat genoeg Engels spreekt om een brood te kunnen kopen? Met hun vieze sleurhutten en huifkarren. Walgelijk gezicht die uittochten.
Oud 10-07-2008, 20:57
arPos
arPos is offline
ach met spaans en engels kom je een eind.

vind het een vreemd volk die fransen maar ik heb toch nooit moeite gehad aldaar, de meeste spreken zelfs een woordje nederlands.

het zal wel aan de manier van vragen liggen me dunkt.
Oud 10-07-2008, 22:46
Mobius
Mobius is offline
Deadlock, wat ben jij een enorme zeikerd.
Advertentie
Oud 11-07-2008, 10:47
Verwijderd
Citaat:
Deadlock, wat ben jij een enorme zeikerd.
Is ook een wijdverbreid kenmerk van het Nederlandse volk.
Oud 11-07-2008, 11:00
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Het is dan ook gebruikelijk om het in het Frans te vragen.
Daar zit hem inderdaad de clou. Ik kwam erachter dat wanneer je het in het Frans probeerd, het daarna geen ruk uitmaakt of het lukt of niet. Zelfs als ze daarna uiteindelijk moeten overschakelen naar Engels om iets gezegd te krijgen, dan hebben de meeste Fransen opeens enorm veel geduld met je.
Oud 11-07-2008, 11:49
Verwijderd
Citaat:
Daar zit hem inderdaad de clou. Ik kwam erachter dat wanneer je het in het Frans probeerd, het daarna geen ruk uitmaakt of het lukt of niet. Zelfs als ze daarna uiteindelijk moeten overschakelen naar Engels om iets gezegd te krijgen, dan hebben de meeste Fransen opeens enorm veel geduld met je.
Yep. Het staat ook genoemd in diverse reisgidsen voor zover ik weet.

En in de Elzas kan je overal Duits ouwehoeren
Oud 11-07-2008, 11:55
Verwijderd
Citaat:
Klopt. Ik heb Fransen gehad die in het Frans begonnen, doorkregen dat ik ze niet begreep en toen aan mij vroegen "Doo you speak ze Englis?", waar ze vervolgens zelf niet uitkwamen natuurlijk.

Maar het ging over dikke mensen, geloof ik.
Oud 11-07-2008, 11:57
Mobius
Mobius is offline
Amerikanen zijn dik.
Oud 11-07-2008, 12:30
Verwijderd
Citaat:
Amerikanen zijn dik.
true.dat qft en meer van dat soort nonsens memen.

En de Britten kunnen er ook wat van.
Oud 11-07-2008, 13:48
T_ID
T_ID is offline
Maar van de Britten is het wel wat opmerkelijker. Als je kijkt naar voedselprijzen in Canada en Amerika, dan is alles heel makkelijk te krijgen, en tevens in grote verpakkingen.

Britten betalen echter net als wij de kunstmatig hooggehouden prijzen van de EU.

Het moet in dat opzicht vooral junkfood zijn, en niet zozeer te veel normaal voedsel, dat de toename veroorzaakt. Daar kunnen we in Nederland ook wel wat van; Hilarische conversatie van een stel vrouwen (type '4-6 op de schaal van richter') bij de supermarkt. Terwijl haar kind patat als tussendoortje zat te eten klaagt eentje dat het tegenwoordig allemaal gezonder moest, maar ze geen idee had waarop er dan geminderd kon worden om dat te bereiken.
Oud 11-07-2008, 14:00
Verwijderd
Typerend idd.
Oud 11-07-2008, 14:58
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Moet je eens in Duitsland komen kijken.

KEES....KEES! Wat is kaas in het Duits?

Maar in NL zijn te veel dikke mensen als ik zo om me heen kijk en ik hoop dat het er beter op gaat worden maar de meeste voortekenen zijn niet erg gunstig.
Oud 11-07-2008, 15:40
arPos
arPos is offline
3 mogelijkheden

-medisch is er iets niet goed

-te ongezond eten
-te weinig beweging

wat valt er meer over vetzucht te zeggen?
Oud 11-07-2008, 16:22
Mobius
Mobius is offline
Dat er altijd wel een McDonald's in de buurt is.
Oud 11-07-2008, 17:46
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Dat er altijd wel een McDonald's in de buurt is.
Niemand dwingt mensen om daar te vaak te eten.
Oud 11-07-2008, 19:43
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Jawel, matties.
Oud 11-07-2008, 23:32
Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Ooit weleens kinderen bij hun ouders horen zeuren om Happy Meals? Dat, plus het feit dat veel ouders week zijn, is een serieuze oorzaak voor het vet zijn van mensen.
Oud 12-07-2008, 00:07
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ooit weleens kinderen bij hun ouders horen zeuren om Happy Meals? Dat, plus het feit dat veel ouders week zijn, is een serieuze oorzaak voor het vet zijn van mensen.
Mja, maar goed, die factoren schaar ik natuurlijk onder het eufemisme 'recht op eigen domheid'. Dat komt niet door samenleving, lokaties van de McDonalds enz, maar gewoon doordat mensen niet doen wat goed voor hen is.
Oud 12-07-2008, 08:06
Mobius
Mobius is offline
Het heeft ook met gemakzucht te maken, en dat is dan weer gekoppeld aan de welvaart. "Ik heb geen zin om te koken, ik kan ook de lokale snacktent bellen en dan laten ze wel twee grote patatjes oorlog komen." De meeste mensen die ik ken die beweren dol te zijn op koken/eten, hebben helemaal geen last van overgewicht. Het heeft denk ik meer te maken met luiheid dan met domheid of zelfs onwetendheid. Ieder mens weet wat gezond is, het kan niet zo zijn dat je na een verdikkingsprocedure van dag in dag uit bij de McDonald's of de snackbar eten jezelf gaat afvragen "wat heb ik verkeerd gedaan?" Althans, dat kan ik mij moeilijk voorstellen.
Oud 12-07-2008, 08:59
arPos
arPos is offline
Wat een wijsheden.
Oud 12-07-2008, 09:12
Praganonut
Praganonut is offline
In de grote steden wordt men dikker. Neem even Rdam: Home of Dutch Fatties.
Komt ervan als we Amerika achterna willen gaan.
Oud 12-07-2008, 09:23
arPos
arPos is offline
Citaat:
In de grote steden wordt men dikker. Neem even Rdam: Home of Dutch Fatties.
*kijkt uit het raam*

mwa valt wel mee.
Oud 12-07-2008, 16:09
Praganonut
Praganonut is offline
Citaat:
*kijkt uit het raam*

mwa valt wel mee.
Zondag middag op de lijnbaan..
Oud 14-07-2008, 10:53
Verwijderd
Sorry maar hier zit geen serieuze discussiewaarde aan.
Oud 14-07-2008, 10:53
Verwijderd
Citaat:
Het is de schuld van Amerika, !!

Nee dus.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten