![]() |
|
In Nederland maken we steeds meer gebruik v/d auto. Beginnen wij Nederlanders steeds meer van always-biking mensen op always-riding-people te lijken?!
|
![]() |
||
Citaat:
Bovendien klopt je stereotype vooroordeel grotendeels niet.
||
Citaat:
Wel grappig trouwens "je stereotype klopt grotendeels niet". Daar is het een stereotype voor. Zo zat ik gister op het terras, met aan de tafeltjes naast me "oergezellige" dikke Duitse herrieschoppers die weigerden Engels te praten. Het arme kind dat ze moest bedienen moest maar even hulp zoeken. |
![]() |
||
Citaat:
Overigens genoeg Nederlanders die geen woord over de grens, of alleen een beschamend niveau Engels spreken. Maar dan wel naar Parijs gaan en verwachten dat mensen iets terugzeggen. ![]()
|
Bestrijding van overmatig gewicht is geen heilig doel dat alle middelen rechtvaardigt. Persoonlijk heb ik geen auto, maar ik kan me goed voorstellen dat andere mensen mobiliteit veel belangrijker vinden dan de verbranding van dat ene calorietje dat ze door het passeren van de fiets eventueel mislopen.
Daarnaast is het ook niet altijd mogelijk om op de fiets te stappen of te lopen. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
"Do you speak English?" "NON!" |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Fatsoenlijk Duits spreken in Nederland hoeft niet meer, maar je verstaanbaar kunnen maken zou weldegelijk vereist moeten zijn. Duitsers maken weinig herrie. Een stuk minder dan de mateloos irriterende Nederlandse hangjongeren in diezelfde ku(s)tplaatsjes. Nederlanders worden in het buitenland in veel regio's stelselmatig op campings geweigerd omdat we er zo'n teringbende en herrie van maken. Bullshit dus. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Hoeveel procent van de Nederlanders die naar Zuid Frankrijk gaan denk jij dat genoeg Engels spreekt om een brood te kunnen kopen? Met hun vieze sleurhutten en huifkarren. Walgelijk gezicht die uittochten. |
![]() |
|
ach met spaans en engels kom je een eind.
vind het een vreemd volk die fransen maar ik heb toch nooit moeite gehad aldaar, de meeste spreken zelfs een woordje nederlands. het zal wel aan de manier van vragen liggen me dunkt.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
En in de Elzas kan je overal Duits ouwehoeren ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar het ging over dikke mensen, geloof ik. |
![]() |
|
Maar van de Britten is het wel wat opmerkelijker. Als je kijkt naar voedselprijzen in Canada en Amerika, dan is alles heel makkelijk te krijgen, en tevens in grote verpakkingen.
Britten betalen echter net als wij de kunstmatig hooggehouden prijzen van de EU. Het moet in dat opzicht vooral junkfood zijn, en niet zozeer te veel normaal voedsel, dat de toename veroorzaakt. Daar kunnen we in Nederland ook wel wat van; Hilarische conversatie van een stel vrouwen (type '4-6 op de schaal van richter') bij de supermarkt. Terwijl haar kind patat als tussendoortje zat te eten klaagt eentje dat het tegenwoordig allemaal gezonder moest, maar ze geen idee had waarop er dan geminderd kon worden om dat te bereiken. ![]()
||
Citaat:
KEES....KEES! Wat is kaas in het Duits? Maar in NL zijn te veel dikke mensen als ik zo om me heen kijk en ik hoop dat het er beter op gaat worden maar de meeste voortekenen zijn niet erg gunstig.
|
3 mogelijkheden
-medisch is er iets niet goed -te ongezond eten -te weinig beweging wat valt er meer over vetzucht te zeggen?
||
Citaat:
|
Het heeft ook met gemakzucht te maken, en dat is dan weer gekoppeld aan de welvaart. "Ik heb geen zin om te koken, ik kan ook de lokale snacktent bellen en dan laten ze wel twee grote patatjes oorlog komen." De meeste mensen die ik ken die beweren dol te zijn op koken/eten, hebben helemaal geen last van overgewicht. Het heeft denk ik meer te maken met luiheid dan met domheid of zelfs onwetendheid. Ieder mens weet wat gezond is, het kan niet zo zijn dat je na een verdikkingsprocedure van dag in dag uit bij de McDonald's of de snackbar eten jezelf gaat afvragen "wat heb ik verkeerd gedaan?" Althans, dat kan ik mij moeilijk voorstellen.
|
![]() |
||
Citaat:
mwa valt wel mee.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Welk Engels uitspraakmodel op de middelbare school? tuttebel | 38 | 05-03-2010 18:28 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah' T_ID | 501 | 18-09-2006 07:15 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
de jihad komt naar je toe deze zomer T_ID | 152 | 11-09-2004 16:08 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
supermarkt kutprinter | 6 | 29-05-2004 19:50 |