Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / Vrije tijd
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-07-2008, 21:22
Makaveli
Makaveli is offline
Ik had Ricco helaas niet en helaas ook de verkeerde Schleck (Andy), Valverde, Menchov, Kirchen, Sastre en Evans zorgde wel voor de nodige punten...

Wat gaat het morgen worden, ik het lastig om hier een voorspelling over te doen. Niet zo duidelijk als vandaag (klassementrijders / klimmers) of gisteren (sprint).

Ik speel mee onder de team naam "Team 1337"
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-07-2008, 21:29
Verwijderd
Dat is lastig te zeggen, ik denk dat het een ontsnapping wordt maar een sprint met mannen die bergen kunnen overleven (à la Freire, Zabel, Pozzato) is ook mogelijk.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2008, 23:04
Makaveli
Makaveli is offline
Citaat:
Dat is lastig te zeggen, ik denk dat het een ontsnapping wordt maar een sprint met mannen die bergen kunnen overleven (à la Freire, Zabel, Pozzato) is ook mogelijk.
Zabel was ook sterk hoor vandaag, vallen en gewoon makkelijk terug rijden naar het peleton, terwijl mannen als Voeckler moesten lossen. Andy Schleck verwacht ik ook nog steeds veel van... hopelijk kan hij wat laten zien morgen! Menchov met een vrij vlakke finish heb ik niet zo'n hoge pet van op, Freire maakt bij de Rabo verder ook een goede indruk, die zeker gebrand is om een etappe te pakken, deze bergen zijn voor hem goed te doen. Flecha (+7.53) kan ook aardig aanvallen verder, ik weet niet hoe sterk hij is momenteel om echt een etappe te pakken als een verrassing zoals Dumoulin. (Wie had hem nu op geschreven als mogelijke etappewinnaar?).
Met citaat reageren
Oud 10-07-2008, 23:35
Sandersss
Sandersss is offline
Misschien dat Clement nog iets wil proberen...

Vandaag als 91 over de finish op 7.30, terwijl hij er aan het begin nog best redelijk bij zat.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2008, 08:54
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Cunego viel nogal tegen zeg en Menchov verliest weer een paar seconden op Evans...
Nu al ongeveer een minuut voordat we in Alpen en Pyreneën zitten. In het Hooggebergte hoeft Evans dan weer niet aan te vallen en zal hij overal meesluipen zoals we van hem gewend zijn.
Het is aan Menchov, Valverde en Sastre/Sleck en wellicht Ricco om dus aan te gaan vallen. Wordt nog wel een mooie strijd hoop ik. En dan nog de tijdrit, Evans won op alle directe concurenten tijdens de eerste tijdrit...

Wat mij betreft heeft Evans voorlopig de beste papieren
Oud 11-07-2008, 08:56
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Citaat:
Misschien dat Clement nog iets wil proberen...

Vandaag als 91 over de finish op 7.30, terwijl hij er aan het begin nog best redelijk bij zat.
Leuk interview met Clement gisteren;

Clement: 'Ja, volgens mij heeft Thomas zijn trui behouden'
Interviewer: 'ik hoor net vanuit Hilversum dat hij zijn trui kwijt is'
Clement: 'O, dat is dan mooi kut, om het maar even op zijn Nederlands te zeggen'

Hij deed goed mee gisteren een paar honderd meter op kop van het peleton, ben benieuwd of hij nog ergens gaat voor een ontsnapping of dat hij zich puur op de 2e tijdrit gaat richten.
Oud 11-07-2008, 09:24
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Mooie rit gister! Ricco had aangekondigd deze etappe te winnen en flikt het ook nog. Hij zei ook Alpe d'Huez te winnen dus ik ben benieuwd! Vandaag mooi parcours, tijd voor de aanvallers, toch iets te zwaar voor de vlakke sprinters zou je denken hoewel het laatste deel is toch niet extreem lastig lijkt. Milram heeft niet echt de jongens die het gat in het laatste gedeelte dicht kunnen rijden, McEwen en Cavendish komen die berg niet over en Rabo zal zich niet opblazen voor Freire. Valverde, Kirchen en Ricco dan maar weer de grootste kanshebbers? Ik gok op een winnaar uit een aanval maar zal ivm de rondemaster mijn favorieten nog maar niet prijsgeven
Oud 11-07-2008, 11:46
Makaveli
Makaveli is offline
Nu mag er toch niets veranderd meer worden... wie zijn jouw favorieten?

Ik verwacht dat Andy Schleck vandaag gaat winnen! Cunego kan ook gebrand zijn om zijn fout van gister te herstellen, die heb ik daarom ook gekozen... en de Tsjech Roman Kreuziger is goed bezig en ik verwacht dat hij ook een top 5 kan rijden. Verder favorieten voor de gele trui Evans, Kirchen en Riccó. De rest heb ik open gelaten...
Met citaat reageren
Oud 11-07-2008, 12:03
Verwijderd
Ik verwacht niet dat Kirchen en Riccó meedoen voor eindoverwinning deze Tour. Het gaat waarschijnlijk tussen Evans en Menchov, aangezien Valverde vaak een slechte dag heeft in een grote ronde. Als er een outsider wint zal dat in mijn ogen waarschijnlijk Kreuziger zijn.
Met citaat reageren
Oud 11-07-2008, 12:14
Mavie©2004
Mavie©2004 is offline
Citaat:
Mooie rit gister! Ricco had aangekondigd deze etappe te winnen en flikt het ook nog. Hij zei ook Alpe d'Huez te winnen dus ik ben benieuwd! Vandaag mooi parcours, tijd voor de aanvallers, toch iets te zwaar voor de vlakke sprinters zou je denken hoewel het laatste deel is toch niet extreem lastig lijkt. Milram heeft niet echt de jongens die het gat in het laatste gedeelte dicht kunnen rijden, McEwen en Cavendish komen die berg niet over en Rabo zal zich niet opblazen voor Freire. Valverde, Kirchen en Ricco dan maar weer de grootste kanshebbers? Ik gok op een winnaar uit een aanval maar zal ivm de rondemaster mijn favorieten nog maar niet prijsgeven
Ik denk dat het inderdaad een aanval gaat worden, maar mocht het een sprint worden (laatste 40km zijn vlak) hoop ik op Freire
Oud 11-07-2008, 20:24
0oFZo0
0oFZo0 is offline
Pfff, het is weer zover

Citaat:
De Spanjaard Manuel Beltran is in de Tour betrapt op dopinggebruik. Bij een controle onder alle renners voorafgaand aan de Tour, werden in het bloed van de 37-jarige renner uit de Liquigas-ploeg sporen van epo aangetroffen.

Een oud ploegenoot van Lance, koren op de molen van de Fransen...

Hij moet in ieder geval naar huis was zojuist in het tourjournaal, maar de rest van zijn ploeg voorlopig niet. Vorig jaar en ook dit jaar weer is gezegd dat bij een dopinggeval de hele ploeg naar huis moest.
Oud 12-07-2008, 23:10
Verwijderd
Door wie is dat gezegd dan? Liquigas krijgt wel die boete van 100.000 euro. Verbaast me wel dat Beltrán betrapt is, hij was al oud en zijn resultaten waren ook niet echt je-van-het.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2008, 09:29
PV
PV is offline
ik ben benieuwd naar vanmiddag
Met citaat reageren
Oud 13-07-2008, 10:21
Mavie©2004
Mavie©2004 is offline
Citaat:
ik ben benieuwd naar vanmiddag
Ken er nog 1

CSC gaat alles kapotrijden en hoop dat Menshov bij blijft!
(En Evans eraf gereden wordt )
Oud 13-07-2008, 10:22
Mavie©2004
Mavie©2004 is offline
Wel leuk trouwens, Evans heeft de politieagent die hij een tik gaf 2 ritten geleden beloofd dat hij zijn eerste tricot (geel of gewoon zijn lotto shirt) krijgt na de tour, respect!
Oud 13-07-2008, 11:50
tonio
tonio is offline
Heb wel zin in de etappe van vandaag.
Hoop dat Mensjov wat dichterbij Evans komt in het klassement.
En ben benieuwd of Valverde mee kan
Met citaat reageren
Oud 13-07-2008, 13:21
Verwijderd
Ik denk niet dat er grote verschillen gaan ontstaan in het klassement vandaag, dat zie je zelden als de aankomst niet boven ligt. Er is ook geen goede groep weg voor een ontsnapping dus het gaat een rit worden voor Valverde, Kirchen of Riccó, denk ik, of een goede daler die van ver gaat.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2008, 17:10
Sandersss
Sandersss is offline
Ricco

Geweldig, de manier waarop hij de rit won.

Morgen zullen de klassementsrenners (is Ricco er niet een?) zich toch wel eens mogen laten zien. Ben benieuwd hoe Evans de val verwerkt en wie nou echt de kopman van Caisse d'Epargne is.

Profiel:
http://www.cyclingnews.com/road/2008...tages/tour0810
Met citaat reageren
Oud 13-07-2008, 17:21
Verwijderd
Sterk staaltje van Riccó inderdaad.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2008, 19:33
tonio
tonio is offline
Etappe van morgen ziet er erg leuk uit. Col de tourmalet is zeker een leuke en met een redelijk gevaarlijke afdaling en de aankomst bergop gaat natuurlijk helemaal voor spektakel zorgen. Ben heel benieuwd hoe de klassementrenners morgen gaan rijden.

Denk in ieder geval niet dat ze Ricco nog een keer zo makkelijk laten gaan (hoewel der geen houden aan is, als hij voluit bergop ga), maar dan zullen ze de volgende keer in de achtervolging toch wel wat georganiseerder gaan rijden.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2008, 19:50
Verwijderd
Sowieso zal het een kleinere groep zijn morgen.
Met citaat reageren
Oud 13-07-2008, 21:33
PV
PV is offline
kijken jullie trouwens ook naar andere programma's rond de Tour? en zo ja welke?
ik vind de Avondetappe een beetje vervelend worden, het komt steeds zo over van "we hebben 10 filmpjes gemaakt en die móeten allemaal in dit programma, of het nu past of niet". En nog eens een herhaling van de etappe van die dag hoeft voor mij ook niet, mensen die overdag niet hebben kunnen kijken, kijken daarvoor maar naar het tourjournaal oid.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2008, 08:03
WolterB
WolterB is offline
Avondetappe heeft al jaren een min of meer vast 'programma' wat weinig is aangepast. Zelf vond ik de uitzending van afgelopen zaterdag erg goed, maar dat komt ook door het verhaal van Kai Reus.
Voor en overlappend met de avondetappe is er een soortgelijk programma op één (VRT) en daar wil ik ook nog wel eens langszappen. Tourjournaal kijk ik niet, want de etappe heb ik toch al gezien en laatste nieuwtjes hoor je in de avondprogramma's wel.
Oud 14-07-2008, 08:34
PV
PV is offline
De aflevering met Kai Reus heb ik ook gezien, idd indrukwekkend door zijn verhaal maar ik zou dan veel liever een langer gesprek met hem zien (en de andere gast) dan al die flutfilmpjes er tussendoor gasten worden gewoon midden in hun verhaal afgebroken met een of ander stompzinnig bruggetje naar een volgend filmpje.
als ik het niet vergeet zal ik vanavond eens naar de belg kijken wat zij hebben
Met citaat reageren
Oud 14-07-2008, 08:44
Sandersss
Sandersss is offline
Gister was Kai nog bij de VRT, maar het kwam eigenlijk op hetzelfde neer als bij de NOS. Beide programma's vind ik opzich wel leuk, maar het ligt er maar net aan welke gasten er zijn.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2008, 09:04
Mavie©2004
Mavie©2004 is offline
En die tour de Vivi mag eruit aan Jean had je tenminste nog wat.. een beetje over paraplu's praten 10 minuten.
Oud 14-07-2008, 10:09
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Zat ik er toch nog aardig bij met Efimkin, Kreuziger en Monfort gister!

Ricco leuke renner, grote bek en maakt het nog waar ook. Zal vandaag wel voor Piepoli gaan rijden, daar verwacht ik eigenlijk nog wel wat van vandaag! Wordt een mooie etappe en kan hem alleen via radio volgen, maar zo´n grote ramp is dat eigenlijk niet tegenwoordig
Oud 14-07-2008, 10:26
tonio
tonio is offline
Avondetappe is idd een beetje saai, vond die aflevering vooral saai met die wijnkenner en de voorzitter van de NAVO, maar die met Kai was wel weer een leuke aflevering.
Met citaat reageren
Oud 14-07-2008, 17:04
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Citaat:
(...) Zal vandaag wel voor Piepoli gaan rijden, daar verwacht ik eigenlijk nog wel wat van vandaag! (..)
Oud 14-07-2008, 17:13
Mavie©2004
Mavie©2004 is offline
Mooie etappe, 1 seconde.. had wel het gevoel dat Menshov harder moest kunnen maar hij wilde niet dat Evans profiteerde.. snap niet dat die Evans niet rijdt!
Oud 14-07-2008, 17:37
Sandersss
Sandersss is offline
Citaat:
Mooie etappe, 1 seconde.. had wel het gevoel dat Menshov harder moest kunnen maar hij wilde niet dat Evans profiteerde.. snap niet dat die Evans niet rijdt!
En omgekeerd natuurlijk hetzelfde. Als Evans nog een paar keer was gegaan had Menchov natuurlijk ook gereageerd. En ze hebben samen wel degelijk gewerkt.

Kohl, wie is dat trouwens?
Met citaat reageren
Oud 14-07-2008, 18:48
WolterB
WolterB is offline
Ik heb vandaag echt hardop zitten vloeken voor de tv toen Menchov en Evans verstoppertje aan het spelen waren. Echt gruwelijk dat ze elkaar niets gunnen, maar tegelijk ook niet bij elkaar weg durven te rijden
En dat is ook weer wat het wielrennen zo mooi maakt
Oud 14-07-2008, 20:13
Verwijderd
Citaat:
En omgekeerd natuurlijk hetzelfde. Als Evans nog een paar keer was gegaan had Menchov natuurlijk ook gereageerd. En ze hebben samen wel degelijk gewerkt.

Kohl, wie is dat trouwens?
Kohl was vorig jaar ook al goed (maar niet zo goed natuurlijk). Als je het over revelaties hebt, kijk dan eens naar die - voor mij - volslagen onbekende jongen van Barloworld, Dueñas.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2008, 21:57
PV
PV is offline
morgen is lastig te voorspellen.. ik heb maar wat lui geselecteerd die op meer dan 10 minuten staan.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2008, 22:42
Verwijderd
Ik denk dat het een lange ontsnapping wordt inderdaad, zeker omdat Silence-Lotto niet sterk genoeg is om geel te verdedigen, maar een sprint met een uitgedund peloton is ook niet uitgesloten, zeker nu Freire zijn zinnen op groen heeft gezet.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2008, 11:16
kalinho
kalinho is offline
Citaat:
Als je het over revelaties hebt, kijk dan eens naar die - voor mij - volslagen onbekende jongen van Barloworld, Dueñas.
Dat is nu wel te verklaren
Oud 16-07-2008, 11:17
kalinho
kalinho is offline
Ik vind Evans een beetje het PSV van het wielrennen
-het is oersaai
-degelijk
-totaal niet aanvallend
-maar wel efficient
Oud 16-07-2008, 11:47
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Citaat:
^^
Oud 16-07-2008, 11:48
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Iedereen gokt op een ontsnapping vandaag, bekeek even de andere teams van Rondemaster en vrijwel iedereen heeft Cyril Dessel! Die móet nu wel vandaag
Oud 16-07-2008, 15:10
WolterB
WolterB is offline
Na 40 km lukte het Moerenhout, Arvesen, Vaugrenard, Wegmann, Velo, Moinard, Ballan, Pozzato, Botsjarov, Fofonov, Elmiger en Fedrigo om weg te springen.

Geen Dessel dus
Oud 16-07-2008, 15:48
Stom Konijn
Stom Konijn is offline
Verdomme, ik had Moinard!

Zonde ook van Moerenhout, maar geen kans.. Nederlands succes lijkt er dit jaar niet in te zitten als ik eerlijk ben
Oud 16-07-2008, 16:10
Verwijderd
Citaat:
Ik moest er wel om lachen.

Ik had alleen Fofonov vandaag.
Met citaat reageren
Oud 16-07-2008, 21:59
WolterB
WolterB is offline
En daar gaat Dueñas...
Citaat:
Ook Moisés Dueñas betrapt op epo

De Tour de France is opgeschrikt door een tweede dopinggeval. Na afloop van de tijdrit in Cholet (dinsdag 8 juli) is de Spanjaard Moisés Dueñas (Barloworld) positief getest op het gebruik van epo.

Barloworld heeft de 27-jarige Dueñas, de nummer 19 van het algemeen klassement, inmiddels uit de ronde gezet. De renner is door de Franse politie voor verhoor meegenomen. In de hotelkamer van Dueñas zijn verboden middelen gevonden.

Eerder deze Tour werd Manuel Beltrán van Liquigas ook al op het gebruik van epo betrapt. Dueñas, in 2006 won hij de Ronde van de Toekomst, en Beltrán hebben beiden recht op een contra-expertise. De uitslag van B-staal is nog niet bekend.
Oud 16-07-2008, 22:18
Methuselah
Methuselah is offline
Weer 'n Spanjaard...
Oud 17-07-2008, 01:02
Mavie©2004
Mavie©2004 is offline
En weer vrij oud, 27 geloof ik... heeft Ducrot dan gelijk met z'n 'oude wielrennen' ?
Oud 17-07-2008, 11:58
Methuselah
Methuselah is offline
Geloof 't maar niet, deze keer Ricco uit de Tour gezet.
Oud 17-07-2008, 12:03
Spelvout
Spelvout is offline
En daar gaat Ricco, wat een debiel

Ricardo Riccó van Saunier Duval is betrapt op het gebruik van epo. Dat meldt de Franse sportkrant L'Equipe op zijn website.

De Italiaanse renner won de zesde en de negende etappe in de Tour de France. Ook draagt hij als leiders van het bergklassement de bolletjestrui. Ricco is per direct uit de koers gehaald.

Hiermee wordt de Tour de France opgeschrikt door het derde dopingschandaal. Eerder werden al Moisés Dueñas (Barloworld) en Manuel Beltrán van Liquigas op het gebruik van epo betrapt.
Oud 17-07-2008, 12:12
PV
PV is offline
't is wachten op de volgende :/
Met citaat reageren
Oud 17-07-2008, 12:29
WolterB
WolterB is offline
Ik begin erg een flashback van 1998 te krijgen. En dit zou de ultieme dopingvrije Tour worden .

Riccó is trouwens betrapt op 3e generatie synthetische doping, de 4e generatie is ook al bijna uitontwikkeld en die wordt verwcaht op de Spelen, is maar heel kort traceerbaar.
Oud 17-07-2008, 12:31
WolterB
WolterB is offline
En daar gaat heel Saunier Duval...

Citaat:
Meute op weg, zonder Saunier Duval

Het peloton is om 13.25 uur begonnen aan de 168 km lange twaalfde etappe van de Tour, van Lavenalet naar Narbonne. De Saunier Duval-renners zijn er niet meer bij. De formatie trok zich terug nadat bekend was geworden dat Ricardo Riccò een positieve epo-test had afgeleverd.

Riccò,die twee zware bergetappes won, zou synthetisch epo hebben gebruikt. Hij was een van de tien renners die voor het begin van de Tour al nauwgezet in de gaten werd gehouden vanwege een te hoge hematocrietwaarde.
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten