Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd op 19-07-2008 om 19:55. Reden: dan |
![]() |
|
Het belangrijkste is inderdaad dat je rustig blijft.
Drugs is voor veel mensen een gevoelig onderwerp wat vaak met een hoop negatieve gevoelens gepaard gaat. Je zit sowieso al in het verdom hoekje en als je verkeerd (aanvallend, verbaal agressief) overkomt wordt het alleen nog maar erger. Neem een open houding aan en luister goed naar wat ze te zeggen hebben zodat je een goed antwoord kunt geven op de vragen die ze hebben. Ik denk dat het verstandig is om in ieder geval te vertellen wat je precies bij je had toen je opgepakt werd. Het is beter dat ze dat van jou horen dan dat ze die klap er bij krijgen als ze in de rechtbank zitten. Wat de gevolgen zullen zijn kun je zelf het beste inschatten, maar over het algemeen waarderen ouders eerlijkheid boven hetgeen je gedaan hebt. Ze vinden sowieso al dat je verkeerd bezig bent en als je er dan ook nog over liegt is hun vertrouwen helemaal weg en zijn de gevolgen alleen nog maar erger.
|
Verwijderd
|
Denk je dat die aanklacht/reden voor aanhouding voorgelezen zal worden, als mijn ouders er bij zijn, als ik voor de rechter moet verschijnen? Vast wel toch... Dan is het inderdaad het verstandigst het gewoon te bekennen. Ooit zullen ze er toch achter komen en als ze er in de rechtbank pas achter komen ben ik nog zwaarder de pineut inderdaad.
|
![]() |
|
Het lijkt me wel dat die gebruikt gaat worden in de rechtbank en ik denk dat het nu sowieso het beste is om zo veel mogelijk open kaart te spelen. Dat maakt het voor jezelf ook een stuk makkelijker omdat je dan niet (of iig een stuk minder
![]()
|
Ik heb mijn ouders tot op de dag van vandaag nooit iets over drugs verteld.
Ik heb half jaar lang bijna wekelijks speed gebruikt... en of ze daar vermoedens van hebben, geen idee. Ze hebben er nooit naar gevraagd. Maar omdat ooit een vriend van mijn moeder is gestorven aan drugs staat ze er nogal negatief tegenover. Mijn vader denk ik wat minder negatief dat hij tegenover een joint ofzo staat dan tegenover harddrugs. Dat ik nu eens in de zoveel maanden paddo's neem, weten ze helemaal niets vanaf. Heb het dus wel goed verborgen kunnen houden. Maar ik woon nu niet meer thuis dus dat maakt het stukje makkelijker. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dus zal ik deze week ook maar vertellen dat ik nog meer dan alleen pillen op zak had en dat ik het al vaker gedaan heb. De gevolgen zullen wel groot zijn. Mijn moeder dreigde me het huis uit te schoppen als ze weet dat ze een drugsgebruiker in huis heeft. Het lijkt mij dat dat in de praktijk nogal moeilijk is maar het geeft wel aan hoe zij erover denkt. Mijn vader is volgens mij nog wel in voor een gesprek. Ik hoop dat ze begrijpen dat ik toch wel doorga met gebruiken (ik vind het niet nodig er mee te stoppen, wel wil ik er mee minderen) en dat ze dat niet tegen kunnen houden. Ik heb alleen wel het liefst dat zij de waarheid weten; dan weten ze waar ik mee bezig ben en dat ik er zelf ook echt wel veel over nadenk, en dan kunnen ze ook makkelijker ingrijpen als het écht fout gaat. Ik hoop ook dat ze geloven dat ik de meest schadelijke zooi (speed, coke) van wat ik gebruik links kan laten liggen en dat ik verantwoord om ga (/denk te gaan) met xtc. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Dit wordt nog lastig... Toen ik net aan mijn moeder vroeg of we deze week een goed gesprek kunnen hebben over wat mij nogal zwaar ligt wilde ze gelijk al weten hoe en wat. Ook gaf ze duidelijk aan dat hun (in ieder geval haar) mening over drugs duidelijk is: nu niet, nooit niet, ook niet een beetje en een gesprek erover is volgens haar niet mogelijk omdat het gewoon niet mag. Ze wilt er dus blijkbaar niet eens over praten.
Wat ik echter nog vervelender vind is dat ze ook niet naar me wil luisteren. Ik geloof niet ik mijn verhaal (zie bovenstaand) zal kunnen doen...ze liet me net al bijna niet eens uitpraten. Hopen dat mijn vader nog een beetje open staat... |
![]() |
|
Ik vind het jammer dat mensen zo bevooroordeeld kunnen zijn.
![]() ![]()
|
Verwijderd
|
Sterkte, mrboot. I feel ya
![]() |
![]() |
|
Nadat mn moeder alle festivalgangers inclusief mij omdoopte tot notoire drugsgebruikers en een b eschuldiging van drugsverslaving heb ik de hoop op een fatsoenlijk gepsprek over drugs tijdelijk opgegeven.
Met mn vader zou ik er misschien wel over kunnen praten maar die praat er sowieso over met m'n moeder en dat kan de relatie tussen mij en mn moeder niet aan.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Fackit, ik ga gewoon deze week nog met mijn pa praten. Gewoon ff doen ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
![]() Hij was in ieder geval blij dat ik zelf met de waarheid kwam. Echter vindt hij het heel jammer dat ik er zo over dacht en hij vindt het ontzettend lomp van me dat ik de ontspanning zoek in de verkeerde dingen. Voor hem blijven harddrugs harddrugs en dat het regelmatig jezelf klemzuipen in de lokale boerendiscotheek (naar mijn mening) schadelijker is dan 6x per jaar xtc gebruiken, wilt hij helaas niet geloven. Ja ik weet eigenlijk ook niet hij heeft nog veel meer gezegd maar ik kan het even niet zo goed onder woorden brengen. Ik heb in ieder geval redelijk goed met hem gepraat en hij begreep ook dat ik eerst met hem wilde praten en later pas met mijn moeder. Met mijn moeder zou het gesprek niet verder gekomen zijn dan "hey mam ik had ook nog cocaine en speed op zak", omdat ze daarna gelijk over de rooie zou zijn gegaan. Hij vroeg ook wat mijn voorstel nou eigenlijk was of wat ik met dit gesprek wilde bereiken. Ik zei dat ik hoopte dat ze ermee konden leven dat ik regelmatig xtc wil doen, en dat ik liever heb dat ze de waarheid weten dan dat ik steeds leugens ophang. Ik denk ook dat het geen zin heeft om mij het gebruik te verbieden omdat ze dat toch niet kunnen controleren. Daarop zei hij dat ik dat niet moest verwachten. Als ik ermee door wil gaan, oke, maar dan hangt me een redelijk grote straf boven het hoofd. Ik moet dan zelf mijn boekengeld voor vwo6 (315 euro) en mijn rijbewijs betalen. In ieder geval iets in die richting. Dat zet me toch wel even aan het denken... Ohja en ik ga een keer met mijn vader praten bij een of ander drugs informatiecentrum hier in middelburg. Hij kwam zelf met het idee daar een afspraak te maken en dat vind ik best wel een goed idee. Ik hoop dat we allebei (mijn pa en ik) daar wat wijzer kunnen worden van een goed gesprek met een ervaringsdeskundige, die hopelijk mij en mijn pa beide begrijpt. Ik ben benieuwd hoe dat gesprek zal gaan en wat of er uit komt. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Alcohol en tabak zijn schadelijker dan cannabis en xtc. Dit blijkt uit een Brits onderzoek dat is gepubliceerd in de jongste editie van het medisch tijdschrift The Lancet, meldden Britse media vrijdag. Alcohol zou slechts iets minder gevaarlijk zijn dan heroïne en cocaïne. Net als xtc is ook lsd volgens de onderzoekers een relatief veilig middel. Cannabis zou gevaarlijker zijn dan xtc, lsd en de partydrug GHB, maar minder schadelijk dan tabak. Wetenschappers van de Universiteit van Bristol gebruikten drie factoren om vast te stellen hoe gevaarlijk een drug is: lichamelijke schade, de kans op verslaving en de sociale effecten van het drugsgebruik. Experts werd gevraagd twintig verschillende soorten drugs op deze punten te beoordelen. Heroïne en cocaïne kwamen als meest schadelijk naar voren, gevolgd door het slaapmiddel barbituraat en straatmethadon. Alcohol staat op nummer vijf, tabak op negen en cannabis op elf. Xtc staat bijna onderaan de lijst. Alcohol en tabak zijn in Groot-Brittannië verantwoordelijk voor 90 procent van de drugsgerelateerde overlijdensgevallen. Zoiets? Kan de originele bron even niet vinden, misschien dat iemand anders die heeft. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Dit wil je misschien niet horen maar waarom wacht je niet met XTC tot je achttien bent? Je hersens zijn nog niet eens volgroeid en je loopt er al mee te spelen. Het lijkt er een beetje op alsof je onverantwoord omgaat met drugs. Je hebt bijvoorbeeld speed, cocaine en XTC op zak, wat wilde je gaan doen, ze lekker combineren?
![]() Je ouders zijn er zo hard op omdat je nog 17, omdat je dus nog minderjarig bent. Zij zijn eindverantwoordelijk voor je, zij betalen je woning, je eten en je school. Jij bent afhankelijk van ze. Waarom wilde je perse op deze leeftijd al al die drugs gebruiken? Je kan dat toch beter doen als je je emoties wat meer onder controle hebt en je de afterdip rustig kan ervaren in je eigen huisje? Ik heb nog veel meer gedachten bij jouw posts en die zeggen allemaal dat je er beter aan doet nog even een jaartje te wachten en dan het weer eens opnieuw te proberen op een verantwoordelijke manier (dus zonder opgepakt te worden door de politie). Uitgaan is ook leuk met kletsen, blowen en bier drinken. |
![]() |
||
Citaat:
Waar ik mij aan irriteer op dit forum is dat je alleen maar voor drugs moet zijn, zelfs als het gebruik onverantwoord is. Er wordt geen nuance gelegd. Er is alleen maar sympathie en medelijden voor die jongen terwijl het overduidelijk is dat het niet slim is om opgepakt te worden met drie soorten drugs op je zeventiende. Het gaat alleen maar om de lol van drugs gebruiken terwijl er echt mensen zijn die geïnformeerd en aangesproken moeten worden op hun drugsgebruik. Zodra je ook maar iets slechts te vertellen hebt over drugs, de 'allermachtigste ervaring' die wel heilig lijkt, ben je fout bezig. Hoezo is dat geen moraliserend gedrag? Laatst gewijzigd op 28-07-2008 om 16:54. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar persoonlijk kan ik hem geen ongelijk geven. Op mijn 12 blowde ik en op mijn 13e had ik de volgende stap gemaakt. Ik heb er van geleerd. En wat ik het meest geleerd heb is dat iedereen voor zichzelf moet ondervinden wat en hoe iets wel/niet kan. Ik kan ook rants gaan geven over hoe slecht het wel niet is, dat je het niet moet doen en dat je uit moet kijken, maar eigenlijk lijkt het me een beter idee om iemand te helpen als hij vragen stelt. En "niet doen" is uiteraard het eerste wat in mij op komt, maar gezien dat niet werkt lijkt het me een beter iets om advies te geven over het hoe en wat, niet het waarom. Enne, ik ben wel erg benieuwd naar wat voor extreme ervaring jij hebt gehad. Misschien kan ik me dan ook wat beter in leven. Mocht je het niet open en bloot vertellen willen, mijn pm inbox staat geheel tot uw beschikking. (ps: Ik gebruik zelf al lang niets meer (buiten een biertje op zijn tijd).)
[QUOTE=Kristaco;33732259]Met jezelf spelen is lekker.[/QUOTE] Laatst gewijzigd op 28-07-2008 om 17:03. Reden: die ps je weet toch?! |
![]() |
||||||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Uiteraard moeten mensen ook gewezen worden op de nadelige kanten van drugsgebruik en dat gebeurd ook. Ik denk echter dat het inderdaad weinig zin heeft om tegen iedere puber die hier om advies komt vragen te gaan vertellen dat het beter is dat hij het niet doet. Het is beter hem te vertellen hoe hij het verantwoord en zo veilig mogelijk kan doen.
||
Citaat:
|
![]() |
|
Je hebt een beetje de pech nummer zoveel te zijn die "uit eigen ervaring" komt vertellen dat drugs slecht zijn. Dat bedoel ik niet als persoonlijke aanval tegen jou maar omdat jij toevallig een slechte ervaring hebt, fouten hebt gemaakt of weet ik het wat, wil niet zeggen dat een ander dat ook gaat overkomen. Ik denk dat het beter is om mensen vanuit je eigen ervaring te vertellen wat jij nu zou doen als je in een dergelijke situatie zou zitten.
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar wat je meegemaakt hebt.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Daarnaast gebeurt het nog wel eens dat er een of andere popi-jopie hier komt vertellen hoe stoer zijn halve OD wel niet was. Op dat moment valt dit hele subforum gelijk over die persoon heen, want dat wordt niet gepikt. Het gaat om het zo objectief mogelijk advies geven. Het is niet aan mij om te bepalen wat anderen wel of niet mogen of moeten doen. Laatst gewijzigd op 29-07-2008 om 13:29. Reden: quote gerepareerd |
![]() |
||||
Citaat:
En @ je post erna: drugs zijn net zo verslavend als goede tijden slechte tijden en het hangt van de gebruikers/kijkers af of ze al dan niet verslaafd raken, niet van de middelen/tvprogrammas. Citaat:
![]() Citaat:
![]() ![]()
|
![]() |
Drugs en mijn moeder?
![]() Ik moet soms als ik naar de shop ga een jointje voor m'n ma meenemen (terwijl ik zelf voor de 5gram ga uiteraard) en laatst heb ik met wat vrienden 40km gelopen toen we wat pilletjes ophadden en kwamen toen bij mij thuis om 3 uur, alwaar m'n ma ook thuis kwam van haar werk, en ik kan dan doodleuk vertellen: Hoi ma, ik heb een pilletje op! En dan later verhalen delen met dr over hoe en wat je allemaal meegemaakt hebt enz. En nee, ik ben geen junk/verslaafde, als je drugs in de juiste mate gebruikt (zo 1 keer in het halfjaar op z'n minst) en op de juiste manier (dus niet alleen maar uit je dak gaan) leer je jezelf kennen.. op een rare soort manier. En nee, ik zit de drugs ook niet te verhemelen hier. Ik zeg gewoon de waarheid, waarom denk je dat de slimste mensen in de vroegere volkeren drugs als medicijnen gebruikte? ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Drugs & Alcohol |
schoolonderzoek over jeugd en drugs..heb je even tijd? nono | 24 | 21-03-2007 14:19 | |
Drugs & Alcohol |
Drugs en ouders Wammus | 97 | 04-02-2005 20:10 | |
Drugs & Alcohol |
drugs en gebruik (new is GHB!) heidimeisje | 9 | 03-01-2005 12:30 | |
Drugs & Alcohol |
Drugs als je je kut voelt Wammus | 84 | 10-12-2004 11:17 | |
Drugs & Alcohol |
ouders en drugs Verwijderd | 50 | 21-01-2004 17:53 | |
Drugs & Alcohol |
De serie Drugs en Drank in De gelderlander Isa | 3 | 20-03-2003 21:20 |