Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Levensbeschouwing & Filosofie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-11-2002, 13:35
PimpDude86
PimpDude86 is offline
De islam...is dat niet die vrouwonvriendelijke religie die de man toestaat zijn vrouw(en) te slaan? Die religie die vrouwen ondergeschikt aan de man stelt? Die religie die vrouwen in doeken wikkelt???

Ja...er worden maar al te graag passages uit de Koran aangehaald om deze vooroordelen te bevestigen. De huidige "standaard christen" lijkt meer op de hoogte te zijn van het heilige boek van de ander dan van hun eigen Bijbel.

Enkele passages:

Maar ik wijs u op iets dat u moet weten; elke man is ondergeschikt aan Christus en een vrouw is ondergeschikt aan haar man; en Christus is ondergeschikt aan God.
1 Kor* 11:3

Maar als een vrouw bidt of namens God spreekt met onbedekt hoofd, is dat een schande voor haar man. Dan staat zij gelijk aan een vrouw die kaalgeschoren is. 1 Kor* 11:5

Als een vrouw niets op haar hoofd wil dragen, kan zij net zo goed haar haren laten afknippen. Maar als zij dat onfatsoenlijk vindt, moet zij iets op haar hoofd dragen. 1 Kor* 11:6

Een man hoort niets op zijn hoofd te hebben; hij is de afdruk en de afspiegeling van God; maar de vrouw is de afspiegeling van haar man. Want de vrouw is uit de man gemaakt en niet omgekeerd. 1 Kor* 11:7

God heeft immers de vrouw voor de man gemaakt en niet de man voor de vrouw. 1 Kor* 11:8

Daarom moet een vrouw, als teken dat zij zich aan haar man onderwerpt, haar hoofd bedekken terwille van de engelen. 1 Kor* 11:10

Waar gelovigen bijeen komen, moeten de vrouwen zwijgen. Zij mogen niet spreken, maar moeten zo nederig zijn dat aan de mannen over te laten. Dat staat trouwens ook in de wet van Mozes. 1 Kor* 14:34

Als zij iets willen vragen, moeten zij dat thuis aan hun man vragen. Want een vrouw hoort in de gemeente niet te spreken. 1 Kor* 14:35

* Nee...Kor is geen afkorting van Koran maar van Korinthiërs...

Dit wou ik effe kwijt naar aanleiding van een fantastisch humoristische sketch in het Ned. 1 programma IKON (ofzoiets).

Maar natuurlijk, "wij christenen" zijn al zover ontwikkeld dat we een fatsoenlijke beschaving zijn geworden die de af en toe zo barbaarse toepassingen uit de Bijbel "afgeschaft" hebben.

Nou moet ik hier natuurlijk weer een zinnige conclusie aan vast plakken om een slot te voorkomen...maar dat laat ik aan ieder voor zich over als dat mag.

Ps. Ja ik ben gelovig, nee ik ben geen moslim of christen en ik wil hiermee geen heilige boeken "demoniseren" (<--- daar is ie weer). Maar we moeten wel eerlijk blijven!

Laatst gewijzigd op 12-11-2002 om 13:39.
Advertentie
Oud 12-11-2002, 14:31
tuonier1
tuonier1 is offline
vraagje

wat is je doel van deze post?
Oud 12-11-2002, 14:46
PimpDude86
PimpDude86 is offline
Citaat:
tuonier1 schreef:
vraagje

wat is je doel van deze post?
Doe je dat expres?

Het lijkt me duidelijk...
Oud 12-11-2002, 14:52
tuonier1
tuonier1 is offline
noum mij niet. Ik dnek dat ik gewoon dom ben dan. Ik voreg het me af...
Oud 12-11-2002, 15:05
~Costum~
~Costum~ is offline
doel lijkt mij te zijn dat christenen de islam zwartmaken maar de zelfde regels in hun heilige boek hebben staan...
Oud 12-11-2002, 15:10
PimpDude86
PimpDude86 is offline
Citaat:
~Costum~ schreef:
doel lijkt mij te zijn dat christenen de islam zwartmaken maar de zelfde regels in hun heilige boek hebben staan...
Dat is de conclusie die jij eruit trekt. Het doel was dat wie zich in die denkbeelden herkent op z'n minst na gaat denken.
Oud 12-11-2002, 15:11
~Costum~
~Costum~ is offline
hm... die van mij klonk echt veel logiescher
Oud 12-11-2002, 15:13
PimpDude86
PimpDude86 is offline
Citaat:
~Costum~ schreef:
hm... die van mij klonk echt veel logiescher
lees je eigen post nog eens, dat is toch geen DOEL dat je omschrijft...
Oud 12-11-2002, 15:14
~Costum~
~Costum~ is offline
toch is die van mij beter zelfs al is het geen doel....
zelfs als doel dat geen doel is is hij beter..
Oud 12-11-2002, 15:15
PimpDude86
PimpDude86 is offline
Citaat:
~Costum~ schreef:
toch is die van mij beter zelfs al is het geen doel....
zelfs als doel dat geen doel is is hij beter..
beter dan wat?

Wil er nog iemand iets nuttigs kwijt?
Oud 12-11-2002, 15:16
~Costum~
~Costum~ is offline
nee
Oud 12-11-2002, 15:25
Blodhemn
Blodhemn is offline
Weet je wat het is...Christendom is de laatste tijd aan het afbrokkellen, steeds minder mensen worden Christenen of 'stappen uit' Christendom
Bij is Islam speelt de Godsdienst een grotere rol in dagelijkse leven en is actiever dan Christendom
misschien slaat het niet zo op het Topic...maar toch
Oud 12-11-2002, 20:51
tuonier1
tuonier1 is offline
Citaat:
PimpDude86 schreef:
Dat is de conclusie die jij eruit trekt. Het doel was dat wie zich in die denkbeelden herkent op z'n minst na gaat denken.
okee dat wou ik horen

dank
Oud 12-11-2002, 20:52
tuonier1
tuonier1 is offline
Citaat:
Blodhemn schreef:
Weet je wat het is...Christendom is de laatste tijd aan het afbrokkellen, steeds minder mensen worden Christenen of 'stappen uit' Christendom
Bij is Islam speelt de Godsdienst een grotere rol in dagelijkse leven en is actiever dan Christendom
misschien slaat het niet zo op het Topic...maar toch
mm misschien

in amerika is een willowcreek gemeente las ik laast, het ledenaantal stijgt met duizenden pr maand. En het zoijn christenen?
Oud 12-11-2002, 21:27
REIE
REIE is offline
Citaat:
tuonier1 schreef:
mm misschien

in amerika is een willowcreek gemeente las ik laast, het ledenaantal stijgt met duizenden pr maand. En het zoijn christenen?
Worden hier weer marginale bijzaken opgeblazen alsof dit het bewijs is dat het christendom toeneemt? Ook in Nederland groeien bepaalde kerkelijke gemeenschappen. Uit onderzoek is gebleken dat hierdoor niet Nederland religieuzer werd, maar dat die gemeenschappen leden afsnoepten van de protestantse of katholieke kerk.

REIE
Oud 13-11-2002, 14:04
PimpDude86
PimpDude86 is offline
Al die afscheidingen binnen het Christendom lijken me trouwens helemaal niet getuigen van watvoor toename dan ook...
Oud 13-11-2002, 18:02
Verwijderd
Wat een onzin verzonnen mannen toch altijd om zich machtig te voelen... >_>
Oud 13-11-2002, 20:59
tuonier1
tuonier1 is offline
Citaat:
REIE schreef:
Worden hier weer marginale bijzaken opgeblazen alsof dit het bewijs is dat het christendom toeneemt? Ook in Nederland groeien bepaalde kerkelijke gemeenschappen. Uit onderzoek is gebleken dat hierdoor niet Nederland religieuzer werd, maar dat die gemeenschappen leden afsnoepten van de protestantse of katholieke kerk.

REIE
ja das ook zo ik heb ook geen izn in dat gezeur khad dr niet oiver moeten beginnen nu weer ontopic?
Oud 13-11-2002, 21:59
Uhmpra
Uhmpra is offline
Citaat:
Morgan schreef:
Wat een onzin verzonnen mannen toch altijd om zich machtig te voelen... >_>
--> onzin...

maargoed, tja het is nogal hypocriet dat er bepaalde mensen lopen te zeiken over een andermans godsdienst terwijl de godsdienst die deze mensen zelf aanhangen net zulke rare dingen verkondigt, maarach ik had niet veel anders verwacht...
Oud 14-11-2002, 13:01
McCaine
McCaine is offline
Dit is een prima argument, maar in een discussie die er niet is tegen mensen die er niet zijn. Dus ik doe hem toch maar dicht want het dient nergens toe en gaat nergens heen.

Regels voor berichten