Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-08-2008, 20:14
Verwijderd
Citaat:
Ik ging net dus dat (best wel vieze) broodje shoarma kopen, en toen vroeg de verkopert: Ben je iets verloren pasgeleden? Komt er zo'n pizzajongen met m'n OV aan!
Net nu ik voor een nieuwe betaald heb! Wel lachen dat ze dus blijkbaar bij elk meisje keken of ik het was, want ze herkenden me meteen.

edit: ik kom daar niet wekelijks hoor! Maar nu even wel.
Ik was laatst m'n ID kwijt en die heeft 2 weken in de coffeeshop gelegen
Citaat:
Paul Rosenmuller is een anagram van 'supernormale lul'
amg

Ik heb echt heerlijk gewerkt net
Advertentie
Oud 12-08-2008, 20:18
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:

bij al die tekeningetjes krijg ik altijd een 'hihihihi mimimi' gevoel
ik vind die 2e echt zo geniaal he
Oud 12-08-2008, 20:22
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Dus de algemene aanvaarding zorgt voor de waardegeving van religie? Op die manier kan je dus een hierarchie bouwen van godsdiensten eigenlijk. Hoe meer aanvaard, hoe meer waar en meer waard. Als dat zo is, is het enige wat je moet doen om een religie 'bovenaan' te laten komen, er een regel in te bouwen die stelt dat je je religie zoveel mogelijk moet doorgeven en verspreiden. Is dat waardeverschaffing?

En: ', het christendom bestaat ook uit aannames en veronderstellingen maar dat is bij elke levensbeschouwing zo' --> lijkt me genoeg reden om geen enkele levensbeschouwing van de een boven een andere weg te zetten. Je fundament is hetzelfde.

Je kan toch geen aannamen met elkaar vergelijken in de vorm van 'nee nee, deze is méér waar!'
Nuh, veel zwart-witter. Het christendom (en jodendom, islam en meer serieuse religies) zijn wel serieus en kan wel rekening mee gehouden worden, dingen als de rokerskerk en het vliegende spaghettimonster zijn niet serieus.

Elke uitspraak die je doet bevat in principe al aannames / vooronderstellingen. Toch is de één waarschijnlijker dan de ander.
Oud 12-08-2008, 20:22
TopDrop
TopDrop is offline

Oud 12-08-2008, 20:26
Neko*
Neko* is offline
Citaat:
Zal ik vragen of Medewerker kan veranderen in Menstruatie-expert?
Omg.

Citaat:
Kan ook aan het soort pil liggen. Misschien moet je een lichtere of ander soort hebben.
Lichtere pil heeft weinig nut omdat mijn lichaam die negeert. En andere pil, achja, misschien wel eens het proberen waard.
Oud 12-08-2008, 20:27
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Ik glimlachte.
Oud 12-08-2008, 20:27
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Omg.

Lichtere pil heeft weinig nut omdat mijn lichaam die negeert. En andere pil, achja, misschien wel eens het proberen waard.

Ah, oke.
Oud 12-08-2008, 20:30
Verwijderd
aaighhghht dikke onweer hier!
Oud 12-08-2008, 20:30
TopDrop
TopDrop is offline
Oud 12-08-2008, 20:32
Neko*
Neko* is offline
Oud 12-08-2008, 20:33
Verwijderd
Oud 12-08-2008, 20:34
Verwijderd
Citaat:
Nuh, veel zwart-witter. Het christendom (en jodendom, islam en meer serieuse religies) zijn wel serieus en kan wel rekening mee gehouden worden, dingen als de rokerskerk en het vliegende spaghettimonster zijn niet serieus.

Elke uitspraak die je doet bevat in principe al aannames / vooronderstellingen. Toch is de één waarschijnlijker dan de ander.
Oké. Dat voorkeur is voor mij persoonlijk onbekend, omdat ik het allemaal wel interessant vind, maar meer als een soort curiositeit. Ik voel niet de behoefte om serieus en onserieus te scheiden. Maar waarom precies zou iemand het christendom waarschijnlijker moeten vinden? Waarom vind jij bijvoorbeeld het christendom waarschijnlijker dan uhmm... noem maar iets, de islam ofzo. Ik kan de rokerskerk als voorbeeld nemen, maar die neem je niet serieus.

Laatst gewijzigd op 12-08-2008 om 20:40.
Oud 12-08-2008, 20:42
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Oké. Dat voorkeur is voor mij persoonlijk onbekend, omdat ik het allemaal wel interessant vind, maar meer als een soort curiositeit. Ik voel niet de behoefte om serieus en onserieus te scheiden. Maar waarom precies zou iemand het christendom waarschijnlijker moeten vinden? Waarom vind jij bijvoorbeeld het christendom waarschijnlijker dan uhmm... noem maar iets, de islam ofzo. Ik kan de rokerskerk als voorbeeld nemen, maar die neem je niet serieus.
Ik vind het christendom niet zozeer waarschijnlijker. Wel serieuzer. Om de reden die ik eerder al noemden, christenen (o.a.) geloven er zelf duidelijk wél in en hebben het niet zelf (persoonlijk!) verzonnen.
Oud 12-08-2008, 20:44
TopDrop
TopDrop is offline
Oud 12-08-2008, 20:44
Verwijderd
Ik heb het aantal openstaande tabs teruggebracht van 114 naar 40! Hoera.
Oud 12-08-2008, 20:47
TopDrop
TopDrop is offline
jezus

Oud 12-08-2008, 20:58
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het christendom niet zozeer waarschijnlijker. Wel serieuzer. Om de reden die ik eerder al noemden, christenen (o.a.) geloven er zelf duidelijk wél in en hebben het niet zelf (persoonlijk!) verzonnen.
Ja, maar, over een paar generaties hebben die rookkerkvolgelingen het ook niet meer persoonlijk verzonnen, dus uhm? Hoeveel weten we nou van de start van een religie?

Hoe weet je zeker dat de opbouwers van het christendom wel integere motieven hadden en echt geloofden in hun boodschap? Dus, uhm, het christendom vind je het meest waarschijnlijk dan welke religie dan ook? .Ik val in herhaling, maar het wil me nog niet helemaal duidelijk worden.
Oud 12-08-2008, 21:01
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Ja, maar, over een paar generaties hebben die rookkerkvolgelingen het ook niet meer persoonlijk verzonnen, dus uhm? En over heel erg veel generaties krijg je misschien wel dat wat het christendom heeft kunnen opbouwen. Misschien hebben wel heel erg veel religies zo een dubieuze start gehad. Ik vind het knap dat je kan zeggen 'dat is verzonnen, dat niet, nee, dat is nou de waarheid. Of nee, niet de waarheid, maar dit vind ik het meest waarschijnlijk'. Dus het christendom vind je het meest waarschijnlijk dan welke religie dan ook?
Ik heb gezegd dat bepaalde aannames waarschijnlijker zijn dan andere. En dat bepaalde religies serieuzer zijn dan andere. (of moet het anderen zijn? Grammarnazis naamzoek) Op dit moment is de rokerskerk niet serieus. Maar ik heb me inderdaad ook wel afgevraagd of het over honderd jaar nog zou kunnen bestaan, en of het dan wel serieus zou kunnen zijn.
Oud 12-08-2008, 21:03
Verwijderd
Anderen, geloof ik.
Als het andere religies was, was het zo wel goed.

allo!
Oud 12-08-2008, 21:03
Verwijderd
Citaat:
Ik heb gezegd dat bepaalde aannames waarschijnlijker zijn dan andere. En dat bepaalde religies serieuzer zijn dan andere. (of moet het anderen zijn? Grammarnazis naamzoek) Op dit moment is de rokerskerk niet serieus. Maar ik heb me inderdaad ook wel afgevraagd of het over honderd jaar nog zou kunnen bestaan, en of het dan wel serieus zou kunnen zijn.
ja, mooi die meervoud, maar wat maakt jou dan christen en niet iemand van die andere religies? Daarvoor zou je toch je eigen religie boven een ander moeten plaatsen?
Oud 12-08-2008, 21:04
Verwijderd
ik ben al de hele avond heel erg misselijk weer
Oud 12-08-2008, 21:04
Verwijderd
hoe kom't pip?
Oud 12-08-2008, 21:06
Verwijderd
geen idee
Oud 12-08-2008, 21:08
Verwijderd
maf
Oud 12-08-2008, 21:09
Verwijderd
ja heel maf
Oud 12-08-2008, 21:10
Verwijderd
zo maf als een maffende maffioso
Oud 12-08-2008, 21:13
Verwijderd
Oud 12-08-2008, 21:14
Verwijderd
wtf
Oud 12-08-2008, 21:16
Verwijderd

ik heb zin om weer vogeltjes te voeren
Oud 12-08-2008, 21:17
Verwijderd

Oud 12-08-2008, 21:17
Verwijderd
Citaat:
[afbeelding]
ik heb zin om weer vogeltjes te voeren
AHH, wat leuk. Ik wil ook wel van die vogeltjes om brood aan te geven.
Oud 12-08-2008, 21:18
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
ja, mooi die meervoud, maar wat maakt jou dan christen en niet iemand van die andere religies? Daarvoor zou je toch je eigen religie boven een ander moeten plaatsen?
Ik ben geen christen, juist om die vraag. Maar ik denk dat daar ook geen goed antwoord op is, omdat het altijd persoonlijke ervaring is enzo. En bovendien zijn de argumenten vaak cirkelredenaties enzo, helaas.
Ik heb het dus ook eigenlijk - qua geloof - alleen over de serieusheid. Niet waarschijnlijkheid, daar kan ik niks zinnigs over zeggen.
Oud 12-08-2008, 21:19
Verwijderd
hahaha die tweede
oh wacht, maarten had in zweden ook een foto gemaakt van een oudoudoud schilderij waarbij het net leek alsof een van die mannen een gsm had, even zoeken
Oud 12-08-2008, 21:19
Verwijderd
Oud 12-08-2008, 21:20
Verwijderd
Citaat:
Ik ben geen christen, juist om die vraag. Maar ik denk dat daar ook geen goed antwoord op is, omdat het altijd persoonlijke ervaring is enzo. En bovendien zijn de argumenten vaak cirkelredenaties enzo, helaas.
Ik heb het dus ook eigenlijk - qua geloof - alleen over de serieusheid. Niet waarschijnlijkheid, daar kan ik niks zinnigs over zeggen.
oké, prima
Oud 12-08-2008, 21:20
Verwijderd
Scandinavische folk-tijd!
Oud 12-08-2008, 21:21
Verwijderd
Paranoide, die plaatjes zijn een beetje gek.
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
oké, prima

Slaaptijd.
Verwijderd
Citaat:

Slaaptijd.
good night!
Oud 12-08-2008, 21:22
Verwijderd
Citaat:
hahaha die tweede
oh wacht, maarten had in zweden ook een foto gemaakt van een oudoudoud schilderij waarbij het net leek alsof een van die mannen een gsm had, even zoeken

het lijkt echt alsof die achterste een nokia heeft ofzo
Oud 12-08-2008, 21:27
Verwijderd

verkeersborden subtiel kladden <3
Oud 12-08-2008, 21:29
Verwijderd
http://www.pipdenhaag.nl/
Oud 12-08-2008, 21:31
Verwijderd
Citaat:
Paranoide, die plaatjes zijn een beetje gek.

Citaat:
[afbeelding]
Haha, dat lijkt inderdaad op een telefoon. Die voorste heeft zoiets van 'whutttt' en die achterste zit zo van 'wacht ff, smsje'.
Oud 12-08-2008, 21:33
Verwijderd
Wow dat kende ik helemaal niet!
Oud 12-08-2008, 21:35
Verwijderd
God, die meisjes met de sukkelbrillen die 'grafisch ontwerpers' zijn
Oud 12-08-2008, 21:39
Verwijderd
Citaat:
God, die meisjes met de sukkelbrillen die 'grafisch ontwerpers' zijn
ik word chagrijnig van die mensen
Oud 12-08-2008, 21:48
Verwijderd
Citaat:
ik word chagrijnig van die mensen
Tijd voor meer gave stripjes en amusant-interessante drama over een meisje dat verslaafd is aan het inhaleren van schoonmaakmiddelen.

Laatst gewijzigd op 12-08-2008 om 21:53.
Oud 12-08-2008, 21:59
Verwijderd
Citaat:
[afbeelding]
OMG, echt te gaaf
Oud 12-08-2008, 22:04
Verwijderd
o ik ben echt goed bezig, ik heb m'n verslag bijna af. Ik hoef nu alleen nog de vergelijking tussen het Erasmus MC en het Oogziekenhuis rotterdam
Oud 12-08-2008, 22:11
Verwijderd
wat goed van jou ijverige jongen!
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten