Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-07-2008, 00:24
Dysmorphofobist
Dysmorphofobist is offline
Citaat:
zou je eigenlijk gepakt kunnen worden als je tijdens het lessen geen paspoort of id-kaart kunt laten zien?
Dat zou vallen onder het niet kunnen identificeren.
Advertentie
Oud 18-07-2008, 10:18
Verwijderd
Citaat:
Nee, want ik reed automaat vandaag.
Je kunt ook gewoon in een automaat lessen, afrijden en slagen anders
Oud 18-07-2008, 18:43
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
zou je eigenlijk gepakt kunnen worden als je tijdens het lessen geen paspoort of id-kaart kunt laten zien?
Je moet je kunnen identificeren, je instructeur moet wel een zooi papierwerk bij zich hebben.
Als je in een vrachtwagen lest moet je wel weer rijbewijs B kunnen tonen mochten ze je aanhouden.
Oud 19-07-2008, 17:00
Lethe
Lethe is offline
Heb ik eindelijk m'n auto na drie maanden wachten, durf ik er niet in te rijden. Benzinefobie.
Oud 19-07-2008, 17:14
coopergirl
coopergirl is offline
Nope, te hard gereden op de snelweg en op een 50km/u weg. Kon vanmorgen mijn bed niet uitkomen waardoor ik hard moest rijden om op tijd te komen op m'n werk (hoewel hard rijden volgens mij niet eens zo heel veel meer opschiet, het is meer voor mijn idee).
Oud 19-07-2008, 17:15
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Heb ik eindelijk m'n auto na drie maanden wachten, durf ik er niet in te rijden. Benzinefobie.
Vind je de benzineprijzen te hoog of ben je bang dat de benzine-auto afslaat? Dat laatste went echt wel snel hoor!
Oud 19-07-2008, 17:16
Lethe
Lethe is offline
Ik ben bang dat de auto afslaat. Om de een of andere reden vind ik dat heeeel erg. Als het bij een stoplicht gebeurt dus, met veel auto's achter me.
Oud 19-07-2008, 18:16
Dysmorphofobist
Citaat:
Ik ben bang dat de auto afslaat. Om de een of andere reden vind ik dat heeeel erg. Als het bij een stoplicht gebeurt dus, met veel auto's achter me.
In het begin gewoon wat extra gas bijgeven, slaat-ie minder snel af - al zal iedereen wel denken dat je niet kunt rijden omdat je een hoop kabaal maakt.
Oud 19-07-2008, 18:21
Verwijderd
Ach, de meeste mensen die net hun rijbewijs hebben en dan voor het eerst in een benzine-auto rijden, laten het ding wel een paar keer afslaan. Anders ga je eens een paar keer 'oefenen' (buiten de spits dan he).
Oud 19-07-2008, 18:24
Balance
Balance is offline
Citaat:
In het begin gewoon wat extra gas bijgeven, slaat-ie minder snel af - al zal iedereen wel denken dat je niet kunt rijden omdat je een hoop kabaal maakt.
Inderdaad ja, en boeiend van dat lawaai. Als ik in m'n vaders auto rij doe ik het nog steeds op die manier. Hij verschilt enorm van de auto waar ik normaal in rij, dus dan maar wat extra gas hoor.

Ontopic: ik heb keurig gereden, dus: ja.
Oud 19-07-2008, 18:34
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Als de koppeling nog niet goed is opgekomen en je geeft een bult gas, is dit toch slecht voor je koppelingsplaten oid??
Oud 20-07-2008, 14:39
Verwijderd
Citaat:
Als de koppeling nog niet goed is opgekomen en je geeft een bult gas, is dit toch slecht voor je koppelingsplaten oid??
Dat is niet heel erg geweldig voor je koppelingsplaten idd, maar zo lang je het niet altijd doet kan het niet heel erg veel kwaad.

Ontopic:
Nee want ik zat op de terugweg te bumperkleven omdat een kleutertje die echt niet kon rijden (reed bijna de weg af in bochten enzo ) 40 reed op een 80 weg. Helaas geen mogelijkheid tot inhalen, want het was maar een 2baans weg en het was druk.
Oud 20-07-2008, 18:21
Lethe
Lethe is offline
Het is goed gegaan met de motor! Ik heb al iets van 250 km gereden en hij is maar twee keer afgeslagen bij een stoplicht, omdat de weg een beetje afliep. Maar toen stonden er geen auto's achter me en nu gaat dat ook goed.
Oud 20-07-2008, 22:15
Dysmorphofobist
Automaat/Flippers ftw.

Sinds ik automaat rijd, wil ik niet meer anders. Het rijdt zoveel fijner, zeker in files. En als je zelf wil bepalen wanneer je schakelt, schakel je gewoon over naar de flippers! ;D

Ik denk niet dat ik geslaagd zou zijn, ik haalde 6 auto's in en zat op een snelheid van 220km/h+. Na de inhaalactie maar 10/20km/h harder gereden dan toegestaan.
Oud 20-07-2008, 22:19
Verwijderd
Haha ja, maar jij rijdt dan ook in een dikke bak Al moet ik zeggen dat rijden in een automaat wel heel erg fijn is, zeker wanneer je een goede automaat onder je kont hebt zitten, niet zo een van het twijfelachtige of trage type
Oud 20-07-2008, 22:42
Verwijderd
Idd. Automaat is zoveel handiger dan schakelen, en met de moderne auto's maakt het qua verbruik vrijwel niks meer uit. Behalve als je rijdt als Dysmorphofobist natuurlijk.
Oud 20-07-2008, 22:50
Dysmorphofobist
Citaat:
Idd. Automaat is zoveel handiger dan schakelen, en met de moderne auto's maakt het qua verbruik vrijwel niks meer uit. Behalve als je rijdt als Dysmorphofobist natuurlijk.
Gelukkig hoef ik de benzine niet te betalen.
Oud 20-07-2008, 23:01
Verwijderd
Citaat:
Met die auto zou je dan allang bankroet zijn geweest, ook als je rustig zou rijden
Oud 26-07-2008, 09:29
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Ook geen snelheidsovertredingen?
Oud 26-07-2008, 17:40
Dysmorphofobist
Citaat:
Ook geen snelheidsovertredingen?
Die wel, helaasch.

Heb - er sinds ik mijn rijbewijs heb - nog maar 6 gekregen waarvan 1 strafrechtelijk. Dus het valt nog mee. Maar dat compenseert dan weer de benzine, onderhoud en aankoop.
Oud 26-07-2008, 18:15
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Die wel, helaasch.

Heb - er sinds ik mijn rijbewijs heb - nog maar 6 gekregen waarvan 1 strafrechtelijk. Dus het valt nog mee. Maar dat compenseert dan weer de benzine, onderhoud en aankoop.
Grinnik, dat valt dan idd mee! Ik heb ook vrienden die structureel écht veel te hard rijden, maar zij zien altijd laserguns/ of weten waar vaak geflitst wordt etc waardoor ze tijdig vaart kunnen minderen. Ikzelf zie die dingen bijna nooit en heb dan ook zo af en toe 'n boete

Ik zou afgelopen nacht niet geslaagd zijn, aangezien ik bijna 70km/u op een 50-weg reed. Collega moest en zou naar de MacDrive, en deze gaat om 1.00 uur dicht.. In 10 minuten moesten we een afstand afleggen die eigenlijk vrij onmogelijk is binnen dat tijdsbestek.
Oud 26-07-2008, 18:39
Dysmorphofobist
Citaat:
Grinnik, dat valt dan idd mee! Ik heb ook vrienden die structureel écht veel te hard rijden, maar zij zien altijd laserguns/ of weten waar vaak geflitst wordt etc waardoor ze tijdig vaart kunnen minderen. Ikzelf zie die dingen bijna nooit en heb dan ook zo af en toe 'n boete
Mocht ik zelf een auto kopen (ooit), dan gaat er een Stinger DSI of een soortgelijk (mits er een beter systeem is) in de auto.
Oud 26-07-2008, 20:54
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Mocht ik zelf een auto kopen (ooit), dan gaat er een Stinger DSI of een soortgelijk (mits er een beter systeem is) in de auto.
En dan gepakt worden door een radardetector-detector
Dan ben je je stinger kwijt (á €200?) + €140 boete
Oud 26-07-2008, 21:07
Dysmorphofobist
Citaat:
En dan gepakt worden door een radardetector-detector
Dan ben je je stinger kwijt (á €200?) + €140 boete
Stinger DSI met Nederlandse software = ritregistrator en dus volkomen legaal.
Natuurlijk zet ik er wel de Duitse/Engelse software erop, die je moet één knop kunt deleten.
Oud 10-08-2008, 15:20
Verwijderd
De afgelopen tijd zou ik echt niet geslaagd zijn. Rechts inhalen, volgens mij worden examinatoren daar niet vrolijk van. Ook reed ik Vmax +20km/u.
Het rechts inhalen betrof trouwens twee mensen die echt al een miljoen keer naar rechts hadden kunnen en moeten gaan. Wat linksplakkers betreft heb ik echt veel minder geduld dan voorheen, eigenlijk wel een slechte zaak. Linksplakken hoort niet, maar rechts inhalen natuurlijk ook niet

Gisteren zou ik wel geslaagd zijn, heb toen hartstikke netjes gereden.
Oud 10-08-2008, 15:26
MTpower
MTpower is offline
Linksrijders zijn inderdaad zwaar irritant.
Ik reed van de week terug naar huis van vakantie, toen reed er ook iemand constant links.
Weg was verder compleet leeg, ik blijf er bijna een kilometer op de linkerbaan achter rijden maar echt niet naar rechts gaan.
Toen even geseind met m'n grootlicht en toen ging 'ie eindelijk naar rechts.
Ik er voorbij, kijk in m'n spiegel en wat zie ik, hij gaat gewoon weer terug naar links
Serieus... WTF?!
Oud 10-08-2008, 15:28
Verwijderd
Ja, sommige mensen doen echt net alsof de rechterrijstrook niet bestaat. Erg irritante mensen zijn dat
Oud 10-08-2008, 15:35
Dysmorphofobist
Van linksrijders moeten ze het rijbewijs afpakken. Het werkt enorm veel irritatie op, wat weer leidt tot gevaarlijke acties van andere weggebruikers.

Mijn linker knipperlicht draait dan ook overuren...
Oud 11-08-2008, 01:20
KIET
KIET is offline
Wij mochten gisteren nog een middelvinger van een bumperklevende motorrijder (!) ontvangen, omdat het hem niet snel genoeg ging bij het inhalen van een caravan (we reden zelf wel met een kleine kar, maar inhalen doen we altijd op wat hogere snelheid). 'Linksrijders' zullen er voor sommige mensen altijd wel zijn. Mijn grens voor linksrijders ligt iig vrij hoog; ik maak me er niet zo druk om.

Afgelopen donderdag zou ik zeker niet zijn geslaagd. Ik heb toen - onbewust - een kilometer busbaan meegepakt in Luxemburg-stad Ergens was de normale baan opgehouden en toen opeens merkte ik na een tijdje dat het wel héél rustig was met auto's. Het werd nog leuker, want alleen bussen mochten die richting op. Normaal verkeer in die richting reed een paar blokken verderop. Probeer dan ook nog maar eens terug in het normale verkeer te komen (andere richting op dus, in die straat) in een hele drukke stad, als er alleen busstroken zijn in de richting die je gaat of zijstraten waar je niet in mag van die kant.
Oud 11-08-2008, 15:49
Dysmorphofobist
Neen, ik heb gedrift. Ik denk niet dat de examinator dat leuk zou vinden.
Oud 11-08-2008, 16:04
Verwijderd
Citaat:
Van linksrijders moeten ze het rijbewijs afpakken. Het werkt enorm veel irritatie op, wat weer leidt tot gevaarlijke acties van andere weggebruikers.

Mijn linker knipperlicht draait dan ook overuren...
en van mensen die zich niet kunnen beheersen en gevaarlijk worden, moeten ze ook maar het rijbewijs afnemen.
Oud 11-08-2008, 16:46
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
en van mensen die zich niet kunnen beheersen en gevaarlijk worden, moeten ze ook maar het rijbewijs afnemen.
Ik kan me aardig beheersen, tot een bepaald punt
Oud 11-08-2008, 16:48
Verwijderd
Citaat:
Het hangt van de situatie af. Als ik al 10+ minuten achter iemand hang die links blijft plakken terwijl het rechts leeg is, ga ik er gewoon rechts langs als dat veilig kan. Als het niet veilig kan, dan blijf ik er echt wel achter hangen.

Vandaag zou ik wel geslaagd zijn overigens. De bumperklever achter me echter niet
Oud 11-08-2008, 18:15
Verwijderd
Citaat:
Het hangt van de situatie af. Als ik al 10+ minuten achter iemand hang die links blijft plakken terwijl het rechts leeg is, ga ik er gewoon rechts langs als dat veilig kan. Als het niet veilig kan, dan blijf ik er echt wel achter hangen.

Vandaag zou ik wel geslaagd zijn overigens. De bumperklever achter me echter niet
Ja true, maar als je dan je zelfbeheersing verliest, en in agressie gevaarlijke dingen gaat doen, wat Dysmorphofobist impliceerde over zichzelf, verdien je gewoon een rijontzegging. Dat soort dingen duidt op een geestelijke instabiliteit die ontoelaatbaar is.
Oud 11-08-2008, 20:09
MTpower
MTpower is offline
Ik was niet geslaagd vandaag btw.
Bijna ongeluk veroorzaakt op de snelweg omdat ik niet in m'n dode hoek keek toen ik in ging halen stom stom stom...
Oud 11-08-2008, 20:39
Dysmorphofobist
Citaat:
Volledig mee eensch.

Gelukkig zorg ik niet voor gevaarlijke situaties, integendeel: iedereen rijdt het liefst met mij mee omdat ik zo veilig rijd.

@ L. Amstrong: ik impliceerde helemaal niets.
Oud 14-08-2008, 01:58
Dysmorphofobist
Neen, ik reed even 260km/h...
Oud 14-08-2008, 09:27
Verwijderd
Tja, dat is niet zo goed voor je slagingskansen idd
Oud 14-08-2008, 11:39
Mephisto
Mephisto is offline
Ik denk dat ik het wel nog zou kunnen maar dat de examinator de verkeersregels die ik aan mijn laars lap niet in dank zal afnemen.
Oud 15-08-2008, 15:18
Dysmorphofobist
Ik vermoed van niet. Op een gegeven moment zei m'n baas dat we wel even via een 'secundaire' route konden gaan om wat bochtwerk te gaan doen met de Audi. Onderstel op sport-stand gezegd en met hoge snelheden door de bochten 'geraced'. En een piek snelheid van 180km/h te behalen. Daarna bij twee bochtes zonder ESP en op flipper modus met een flinke dot gas een bocht genomen om te zien of-ie zou uitbreken....
Oud 15-08-2008, 16:27
Qimm
Qimm is offline
Uhm nee, ik had ingehaald over de doorgetrokken streep, niet erg netjes van mij. (wel plénty zicht daar, het is me een raadsel waarom daar een doorgetrokken streep is)
Oud 15-08-2008, 18:41
MTpower
MTpower is offline
Nee, ik reed zo'n 10 meter zonder gordel, ook het enige stukje dat ik vandaag heb gereden
Oud 16-08-2008, 07:10
Dysmorphofobist
Wederom denk ik niet dat ik geslaagd zou zijn, ditmaal reed ik met 90km/h door een bocht (zie bijlage) waar men een adviessnelheid gaf van 40km/h. Ook al is het officieel nog 120km/h (snelweg), vermoed ik niet dat een instructeur je zou laten slagen als je met 50km/h boven de adviessnelheid van een bocht de bocht neemt - ook al kan de auto het aan.

Oud 16-08-2008, 10:00
Qimm
Qimm is offline
Die adviessnelheden zijn dan ook bullshit.
Oud 16-08-2008, 11:21
Verwijderd
Mwa, das niet per se waar. Die bocht zou ik in mijn auto echt niet met 90km/u kunnen nemen zonder uit de bocht te vliegen. Voor sommige auto's is die adviessnelheid idd onzin, want ze kunnen gewoon veel meer dan de doorsnee auto. Die adviessnelheden zijn echter gebaseerd op wat de gemiddelde auto + automobilist aankan/aandurft.
Oud 16-08-2008, 12:03
Qimm
Qimm is offline
Die borden staan er dus voor mensen die niet in kunnen schatten, die mensen horen IMO niet in het verkeer thuis.
Oud 16-08-2008, 13:17
Verwijderd
Nee, die borden staan er om mensen er op te attenderen dat er een scherpe bocht aankomt, waar de gemiddelde auto met een bepaalde snelheid veilig door komt. Het is imo veel te kort door de bocht om te zeggen dat mensen die zich aan dat soort borden houden, bochten niet in kunnen schatten e.d.
Met name wanneer je ergens onbekend bent, zijn dat soort borden gewoon een heel handige manier om te weten wat voor soort bocht er aan komt.
De afrit hier heeft zo'n bord bijvoorbeeld niet, maar die ga je echt niet met meer dan 55km/u halen in de gemiddelde auto. Er schieten dan ook geregeld mensen die dat niet weten omdat ze hier onbekend zijn, rechtdoor, met alle gevolgen van dien.
Oud 16-08-2008, 15:54
Dysmorphofobist
Citaat:
Die adviessnelheden zijn dan ook bullshit.
Vaak kun je inderdaad harder door de bocht dan de adviessnelheid aangeeft, maar de auto zat op zijn maximum bij 90km/h (FWD met slechts andere (hardere) veren en een veerpootbrug, met een ander onderstel zou je misschien nog wel met 100km/h door deze bocht kunnen). De weg is ook niet schuin of dergelijk waardoor je nog meer op de weg gedrukt zou worden, maar is gewoon recht.
Oud 16-08-2008, 17:25
MTpower
MTpower is offline
Die adviessnelheidborden gaan volgens mij ook niet uit van goede omstandigheden.
Als het regent of je hebt slecht zicht, dan kloppen ze vaak wel.
Oud 16-08-2008, 23:31
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Nee, die borden staan er om mensen er op te attenderen dat er een scherpe bocht aankomt, waar de gemiddelde auto met een bepaalde snelheid veilig door komt. Het is imo veel te kort door de bocht om te zeggen dat mensen die zich aan dat soort borden houden, bochten niet in kunnen schatten e.d.
Met name wanneer je ergens onbekend bent, zijn dat soort borden gewoon een heel handige manier om te weten wat voor soort bocht er aan komt.
De afrit hier heeft zo'n bord bijvoorbeeld niet, maar die ga je echt niet met meer dan 55km/u halen in de gemiddelde auto. Er schieten dan ook geregeld mensen die dat niet weten omdat ze hier onbekend zijn, rechtdoor, met alle gevolgen van dien.
Ik zeg niet dat de mensen die zich er aan houden niet in kunnen schatten, ik zeg dat de mensen die zo'n bord nodig hebben om te kunnen zien dat er een scherpe bocht aankomt geen inzicht hebben. Als er dit bord staat dan weet je, 'ah een scherpe bocht', vervolgens zíe je de bocht en zie je hoe scherp die loopt en zou je een inschatting moeten kunnen maken hoe je die bocht moet nemen (afhankelijk van je rijvaardigheid, type voertuig, levensmoeheid). Maar gelukkig zíjn die adviessnelheid borden er wel, want er rijden genoeg mensen rond zonder inzicht. Of ik heb te hoge verwachtingen van de wereld om mij heen.

Hier is overigens ook zo'n afslag, heel kort, aflopend en direct een scherpe bocht (als je de bocht mist val je naar beneden een paar meter om tot stilstand te komen tegen wat bomen, gebeurt dus ook wel eens) Dit is een érg gevaarlijke situatie omdat je die scherpe bocht dus níet kan ziet tot je er ook daadwerkelijk bént. Zet dáár dan een bord neer ofzo?

Oh, en vandaag zou ik wel geslaagd zijn

Regels voor berichten