Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Sissen? Wtf. Wat moet ik me erbij voorstellen, gewoon 'sssssssss!' ?! Ik zou denken dat ie dan bedoelt dat een meisje stil moet zijn
![]() Hoe dan ook, om even ontopic te reageren: aan de ene kant snap ik wel dat je vriendin geïrriteerd kan raken door vervelende jongeren die haar constant naroepen. Als het vaak gebeurt kan dat enorme irritaties opwekken (denk aan paparazzi die beroemdheden continu lastigvallen of mensen die om handtekeningen vragen). Maar aan de andere kant, als een groepje dreigende opmerkingen maakt die duiden op een agressief karakter of ruziezoekerij, dan zou ik je vriendin inderdaad willen adviseren die gewoon te negeren. Waarom een ruzie/knokpartij riskeren alleen om te laten weten dat je er niet van gediend bent? |
![]() |
||
Citaat:
dit. Ik vind dat al dat gedoe echt zo opgeblazen wordt, dat is pas vervelend. Ik vind dat sissen ook vervelend maar ik ga niet reageren alsof er een naald in mn ass wordt gestoken. Ik kom uit Suriname, daar is het ten 1e 100x erger dan hier en aangezien ik het niet wil horen loop ik gwn door. Als iemand dan begint te schelden is dat toch niet mijn probleem? gezeur om helemaal nix. Maar hier gaan ze dat dan met een landelijke wet verbieden, dat vind ik echt lachwekkend. Nouja, dan heb ik weer een leuke anekdote als ik weer in Suriname ben...
|||
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 06-09-2008 om 15:21. |
![]() |
|
^ Dat kun je uit de link van enkele posts terug halen. Ik vind het ook te ver gaan, dit is ook helemaal niet waar de wet voor bedoeld is. En waar je die hoofddoekjes opeens vandaan haalt, snap ik dan weer niet.
Wat ik zelf waarschijnlijk zou doen met zo'n vriendin (ik heb ook wel een vriendin, niet m'n partner, die niet op 'r mondje is gevallen), is haar gewoon meesleuren. Op zo'n moment trek ik gewoon de conclusie dat ik beter weet wat er gedaan moet worden en neem ik dus de leiding. Eventueel, als dat nog kan, stuur ik de conversatie een betere richting op. Waarbij ik haar minder aan het woord laat.
||
Citaat:
Het is een voorbeeld om te laten zien dat iets wat gangbaar is op 1 plek, onwenselijk kan zijn op een andere plek. Ander voorbeeld: Er zijn landen waar mannen elkander zoenen bij een begroeting, ook dat hoeft van mij niet.
||
Citaat:
Maar wat heeft religie hiermee te maken?
|
Mja... geen idee. Als jij haar niet wil beschermen of niet kan beschermen, moet je haar dit duidelijk maken. Echter, het is haar goed recht om te reageren op die jongens. Zij mag best zichzelf al dan niet verbaal verdedigen. Maak haar gewoon duidelijk dat zij er verder alleen voor staat en jou dat dan ook niet kwalijk moet nemen omdat jij er niet om hebt gevraagd.
Ik heb in de situatie van jouw vriendin gezeten, waarbij mijn vriendje niet alleen tegen ene groep maar ook maar tegen 1 puber niet voor mij durfde op te komen, maar ik van hem ook niet voor mezelf mocht opkomen. Ik ben heel blij dat het uit is, want ik wil een echte vent en niet iemand die mij beledigd laat worden (en dan heb ik het niet over een "hey meisje" natuurlijk en mijn reacties waren ook van hele andere aard dan "tuig" of "kutallochtoon")
||
Citaat:
![]()
||||
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |