Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-07-2008, 16:01
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Oud 29-07-2008, 16:01
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
But I found that out just know.
Oud 30-07-2008, 00:05
zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
But I found that out just know.
Search your feelings, you know it to be true.
Oud 01-08-2008, 21:07
Dop_16
Dop_16 is offline
Die van mij vinden het uiteraard niet leuk, maar ze protesteren er ook niet echt tegen. Mijn pa heeft een maal geblowd en hij vond het niet lekker, hij rookt echter wel als een ketter, wat hem het recht ontneemt te zagen
Wat mijn moeder betreft, die zegt dat ze "wel eens" "rond het kampvuur" "met goede bekenden" een jointje rookte maar vervolgens hoor ik van mijn oudere neven dat ze altijd met Tantetje (a.k.a. mijn moeder) de enorme hasjjoints die ze op haar kast klaar had liggen in brand gingen steken. Ze is ook heel slecht in liegen. Ik denk dat ze wel een soortement slechte ervaring met soft/harddrugs heeft gehad waardoor ze me het probeert af te raden, waar ze in faalt. Al met al vinden ze het niet heel erg.
Oud 02-08-2008, 13:18
Cheryl
Cheryl is offline
Ik was gisteren wat aan het opzoeken over DMT en m'n vader zag een prentje op m'n scherm van een molecule en hij vraagt of ik chemie aan het doen was. Ik zeg dat ik aan het opzoeken was wat DMT doet in het lichaam (en niet als drugs *kijkt onschuldig*

Deze morgen laat hij me de erowid vault zien van dmt en laat me een report zien om me bang te maken zodat ik het nooit zou proberen. Wat lief van 'm, maar hij is nu wel door de mand gevallen omdat hij de hele site op z'n duimpje kende, vooral het drugs gedeelte. De oude snoeperd.
Oud 12-08-2008, 18:12
ichie
ichie is offline
Hoe was het bijd e rechter?
Met citaat reageren
Oud 12-08-2008, 21:16
Verwijderd
Daar heb ik nog steeds niets van gehoord, en dat kan nog wel even duren ook. De politieagent die mijn verklaring opnam zei dat dat wel een maand of 3 kon duren. Als dat allemaal rond is zal ik hier nog wel eens posten hoe het nu allemaal gaat enzo.
Met citaat reageren
Oud 12-08-2008, 22:04
$moky
$moky is offline
ik rook soms wel is een joint,ik weet dat me ouders het niet zo leuk vinden omdat ik nog jong ben .
maja als je opgroeit tussn 2 mensen die ook wiet roken ,dan mogen ze het niet zo erg vinden want hun doen het zelf ook .
Met citaat reageren
Oud 13-08-2008, 21:45
Maanmeisje
Maanmeisje is offline
Late reactie, maar goed:

mooie discussie hier jongens

Wat Lotte eerder zei vind ik heel herkenbaar, er zijn maar weinig mensen hier die echt negatief commentaar (durven te) geven.

Als ik de posts van sommigen hier lees, en dan vooral in combinatie met hun leeftijd maak ik me af en toe ook zorgen. Het stomme is dat ik op die leeftijd niet veel beter bezig was, maar ik weet ook dat ik toen niet echt openstond voor een mening anders dan die van mezelf.

Natuurlijk is niet iedereen en elke drug hetzelfde, maar in mijn omgeving zie ik toch heel weinig mensen die drugsgebruik en een 'normale' manier van leven kunnen combineren. Volgnes mij hebben veel mensen ook niet door wat voor invloed hun druggebruik op hunzelf en anderen hebben.

Hmm ja, een beetje offtopic & geblaat.. maar wilde het gewoon ff kwijt I guess
Oud 15-08-2008, 16:46
The Larch
The Larch is offline
Ik verbied mijn moeder niet om te gebruiken, het is haar eigen keus. Ik schaam me wel een beetje voor haar als ze onder invloed is.
Oud 16-08-2008, 15:11
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Ik verbied mijn moeder niet om te gebruiken, het is haar eigen keus. Ik schaam me wel een beetje voor haar als ze onder invloed is.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2008, 23:41
Dr. Durrr
Dr. Durrr is offline
Hebben ze aangifte gedaan bij Duin en Zand? Dan moet je wel een flinke hoeveelheid troep bij je gehad hebben..
Met citaat reageren
Oud 17-08-2008, 03:54
Verwijderd
Citaat:
Hebben ze aangifte gedaan bij Duin en Zand? Dan moet je wel een flinke hoeveelheid troep bij je gehad hebben..
Duin en zand? Voor zover ik weet is er in Renesse niets wat zo heet hoor. Nee het was in Club 4 (het oude Roefke).
Met citaat reageren
Oud 18-08-2008, 12:26
De Veroorzaker
Citaat:
Wat Lotte eerder zei vind ik heel herkenbaar, er zijn maar weinig mensen hier die echt negatief commentaar (durven te) geven.

Als ik de posts van sommigen hier lees, en dan vooral in combinatie met hun leeftijd maak ik me af en toe ook zorgen. Het stomme is dat ik op die leeftijd niet veel beter bezig was, maar ik weet ook dat ik toen niet echt openstond voor een mening anders dan die van mezelf.
Als je dit nu combineert, snap je dan waarom er weinig mensen negatief commentaar geven. Als iemand mij komt vragen of hij heroine beter kan spuiten of roken, dan geef ik antwoord op de vraag, dan begin ik niet over de gevaren van heroine want daar werd niet naar gevraagd. Het is ook een beetje de aard van het deelforum, op L&G wordt mensen aangeraden een ongesteriliseerde naald nabij hun oog in een blaar te steken terwijl hier mensen doorgaans niet aangeraden wordt drugs te gebruiken, maar als ze zelf aangeven dat ze dat willen worden ze wel geholpen.
Oud 18-08-2008, 12:27
De Veroorzaker
Citaat:
Duin en zand? Voor zover ik weet is er in Renesse niets wat zo heet hoor. Nee het was in Club 4 (het oude Roefke).
In het kader van de maatschappelijke verantwoording:

Ga eens op tijd naar bed!
Oud 18-08-2008, 12:58
Verwijderd
Ik kwam net terug van Decibel Outdoor ja
Met citaat reageren
Oud 18-08-2008, 15:23
De Veroorzaker
Citaat:
Ik kwam net terug van Decibel Outdoor ja
OT: en wat vonden je ouders daarvan?
Oud 18-08-2008, 15:37
Verwijderd
Ik moest tegen m'n ma vertellen dat ik geen drugs gebruikt had, terwijl ik met enorme pupillen en een klapkaak in de keuken stond. Gelukkig zag ze dat niet. Maargoed nu maar even beter zo dan het wel vertellen en de rest van de straffen die dan volgen (compleet geen vertrouwen meer in mij enzo blabla). Ze vinden het verder prima dat ik naar zulke festivals ga enzo, zolang ik daar maar geen drugs gebruik.
Met citaat reageren
Oud 18-08-2008, 15:40
De Veroorzaker
Citaat:
Ik moest tegen m'n ma vertellen dat ik geen drugs gebruikt had, terwijl ik met enorme pupillen en een klapkaak in de keuken stond. Gelukkig zag ze dat niet. Maargoed nu maar even beter zo dan het wel vertellen en de rest van de straffen die dan volgen (compleet geen vertrouwen meer in mij enzo blabla). Ze vinden het verder prima dat ik naar zulke festivals ga enzo, zolang ik daar maar geen drugs gebruik.
yeah, ik denk dat onder invloed wel het allerslechtse moment is om het ze te vertellen. Kijk mama, zonder handen
Oud 18-08-2008, 22:23
Maanmeisje
Maanmeisje is offline
Citaat:
Als je dit nu combineert, snap je dan waarom er weinig mensen negatief commentaar geven. Als iemand mij komt vragen of hij heroine beter kan spuiten of roken, dan geef ik antwoord op de vraag, dan begin ik niet over de gevaren van heroine want daar werd niet naar gevraagd. Het is ook een beetje de aard van het deelforum, op L&G wordt mensen aangeraden een ongesteriliseerde naald nabij hun oog in een blaar te steken terwijl hier mensen doorgaans niet aangeraden wordt drugs te gebruiken, maar als ze zelf aangeven dat ze dat willen worden ze wel geholpen.

Ik snap je punt, en ik vind het ook heel mooi dat mensen hier met hun vragen etc. terecht kunnen en meestal een goed advies krijgen.

Natuurlijk is dit ook niet echt hét deelforum ervoor. De meeste mensen komen hier toch met vragen omtrent drugsgebruik, als je iedereen meteen vertelt dat drugs slecht zijn zul je ook niet veel opschieten. Als mensen zelf drugs willen gebruiken zullen ze dat toch wel doen, dan kun je ze inderdaad beter advies geven.

Dat neemt niet weg dat er weinig commentaar wordt gegeven op elkaars gebruik, en de eventuele gevolgen daarvan. De meeste topcis hier gaan toch over de plezierige kanten van drugsgebruik, haast nooit over verslavingen en de negatieve kanten. Er word in mijn ogen dus een heel positief beeld van drugsgebruik geschetst. (Daarmee wil ik niet zeggen dat het per definitie slecht is!)

Opzich is het ook goed wat hier gebeurt. Mensen krijgen hier ervaringen mee van personen die weten waar ze over praten, niet een of ander mannetje van Jelliniek of zoiets vergelijkbaars. Dan nog denk ik er wat meer aandacht besteed mag worden aan de negatieve gevolgen, al is het maar om die ene persoon misschien op andere gedachten te brengen.
Oud 12-09-2008, 16:25
wann
wann is offline
Citaat:
yeah, ik denk dat onder invloed wel het allerslechtse moment is om het ze te vertellen. Kijk mama, zonder handen
Ik heb een heel goed gesprek gehad met m'n ma toen ik mdma op had (en dat haar verteld had).
Met citaat reageren
Oud 12-09-2008, 21:22
xAngel
xAngel is offline
Mijn ouders weten het niet.
Met citaat reageren
Oud 13-09-2008, 13:13
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Mijn ouders weten het niet.
Is daar ook een reden voor?

@ Maanmeisje:

Ten eerste excusses voor mijn late reactie. Ik heb een beetje over dit topic heen gekeken en lees je reactie nu pas.

Zoals je zelf al aan geeft is dit subforum inderdaad vooral bedoeld om informatie en ervaringen uit te wisselen over drugsgebruik. Niet om mensen op andere gedachten te brengen. Dit is omdat het toch weinig zin heeft en vaak alleen een averechts effect heeft.

Ik denk zelf dat er genoeg aandacht besteed word aan de eventuele nadelige gevolgen van drugsgebruik en dat mensen goed op de nadelen en gevaren gewezen worden. Mocht jij of iemand anders het hier echt niet mee eens zijn dan zie ik graag een aantal voorbeelden van recente topics waarin dit gebeurd in m'n pm box of mail verschijnen. Dan kunnen we kijken naar wat hier eventueel aan kan veranderen.

Ik heb de reacties van Jan Smith en de reacties daarop verwijderd omdat die werkelijk niets toevoegen. Dit om te voorkomen dat hier weer reacties op komen en daardoor een goed topic compleet verpest wordt.
Oud 29-09-2008, 16:40
AManApart
AManApart is offline
ben vorrige week donderdag ook gepakt op school.. hat in de pauze 2 blowtjes gerookt.. was dus goed knetter..jammer genoeg zag de directeur dit... en belde hij men ouders op.. geen straf maar wle een hoop gelul..

ik vind dat af en toe een blowtje niet erg is .. zo lang het maar niet uit de hand loopt
Met citaat reageren
Oud 29-09-2008, 18:04
Cheryl
Cheryl is offline
Laatste tijd geef ik m'n pa regelmatig wat lekkere wiet, als bedankje voor alles wat ie gedaan heeft/doet voor me. Fijn dat hij iig over blowen geen problemen maakt
Oud 29-09-2008, 20:56
m!ke
m!ke is offline
mijn moeder weet al van mijn 15 jaar dat ik wiet rook, nooit echt probleem van gemaakt zolang ik het maar niet tijdens schooldagen deed
Oud 30-09-2008, 17:23
capibara
capibara is offline
Citaat:
ben vorrige week donderdag ook gepakt op school.. hat in de pauze 2 blowtjes gerookt.. was dus goed knetter..jammer genoeg zag de directeur dit... en belde hij men ouders op.. geen straf maar wle een hoop gelul..

ik vind dat af en toe een blowtje niet erg is .. zo lang het maar niet uit de hand loopt
Volgens mij heeft het invloed op je spelling.
Oud 02-10-2008, 16:25
DaFrostyOne
DaFrostyOne is offline
Citaat:
Volgens mij heeft het invloed op je spelling.
Oud 26-10-2008, 16:11
StIpse
StIpse is offline
Citaat:
Daar heb ik nog steeds niets van gehoord, en dat kan nog wel even duren ook. De politieagent die mijn verklaring opnam zei dat dat wel een maand of 3 kon duren. Als dat allemaal rond is zal ik hier nog wel eens posten hoe het nu allemaal gaat enzo.
Heb deze topic helemaal gelezen. Volgens mij ben jij een heel toffe peer!! Zoals je je oa opstelt naar je ouders en met name naar je vader. Drugs zijn hier nog steeds taboe, ondanks de zg 'tolerantie'. Je wordt gemangeld door ons bekrompen systeem. Jij zoekt jezelf in alle opzichten en dat lijkt me goed om te doen. Wat voor hulpmiddelen je er ook bij gebruikt!

Toch een tip, die mogelijk een grote uitwerking op je kan hebben. Kijk op ODE.NL/MAYIBEFRANK en anders op Ode (nr 109, van september 2008, pag 61). Twee citaten hieruit. Je kunt het spel van vandaag niet winnen met de punten van gisteren. Iemand verandert als er onvoorwaardelijk van hem wordt gehouden.

Echte liefde (vooral geestelijk) en begrip, daar gaat het om. Alle goeds toegewenst!
Met citaat reageren
Oud 26-10-2008, 21:29
zeehond23
zeehond23 is offline
Citaat:
Heb deze topic helemaal gelezen. Volgens mij ben jij een heel toffe peer!! Zoals je je oa opstelt naar je ouders en met name naar je vader. Drugs zijn hier nog steeds taboe, ondanks de zg 'tolerantie'. Je wordt gemangeld door ons bekrompen systeem. Jij zoekt jezelf in alle opzichten en dat lijkt me goed om te doen. Wat voor hulpmiddelen je er ook bij gebruikt!

Toch een tip, die mogelijk een grote uitwerking op je kan hebben. Kijk op ODE.NL/MAYIBEFRANK en anders op Ode (nr 109, van september 2008, pag 61). Twee citaten hieruit. Je kunt het spel van vandaag niet winnen met de punten van gisteren. Iemand verandert als er onvoorwaardelijk van hem wordt gehouden.

Echte liefde (vooral geestelijk) en begrip, daar gaat het om. Alle goeds toegewenst!
Reclame bannnnnnnn
Oud 28-10-2008, 09:54
Verwijderd
Ikzelf gebruik alleen af en toe wiet en hasj, soms meerdere keren per week, soms een aantal maanden niet, mn ouders vinden het dikke prima, zolang ik het niet iedere dag doe. Ze hebben liever dat ik het in de woonkamer doe dan op mn slaapkamer, omdat de geur niet snel uit mn slaapkamer gaat ;p ik doe dat alleen liever niet, want stikkies roken waar je ouders bij zitten vind ik toch wat raar, verder als ze vragen wat ik ga doen deze avond kan ik rustig antwoorden dat ik stikkies ga roken, soms krijg ik dan een rare blik van mn moeder, maar daar blijft het ook bij, maat van me kijkt hier nog steeds raar van op aangezien zijn ouders alles verbieden wat ook maar in en of op je lichaam komt behalve de normale voeding, geeft nog wel eens leuke situaties aan tafel ;p

edit: ai, ik zie nu pas dat het topic eigenlijk een vraag was en niet een vertel hier je verhaal topic ;D
Met citaat reageren
Oud 29-10-2008, 18:14
Verwijderd
Citaat:
Ikzelf gebruik alleen af en toe wiet en hasj, soms meerdere keren per week, soms een aantal maanden niet, mn ouders vinden het dikke prima, zolang ik het niet iedere dag doe. Ze hebben liever dat ik het in de woonkamer doe dan op mn slaapkamer, omdat de geur niet snel uit mn slaapkamer gaat ;p ik doe dat alleen liever niet, want stikkies roken waar je ouders bij zitten vind ik toch wat raar, verder als ze vragen wat ik ga doen deze avond kan ik rustig antwoorden dat ik stikkies ga roken, soms krijg ik dan een rare blik van mn moeder, maar daar blijft het ook bij, maat van me kijkt hier nog steeds raar van op aangezien zijn ouders alles verbieden wat ook maar in en of op je lichaam komt behalve de normale voeding, geeft nog wel eens leuke situaties aan tafel ;p

edit: ai, ik zie nu pas dat het topic eigenlijk een vraag was en niet een vertel hier je verhaal topic ;D
wel fijn dat je er toch gewoon over kunt praten.

niet hier maar met je ouders bedoel ik dan he maar dat snapte je vast wel ;d;d;d;dd;d;DDD:
Met citaat reageren
Oud 03-11-2008, 17:17
Verwijderd
Mijn ouders hebben het van de een op andere dag gevraagd, en dan ga ik niet liegen. Omdat ik toen nog vrij jong was wilden ze het liever niet, maar áls ik het dan toch deed dan bij vrienden/vriendinnetjes/betrouwbare mensen. Nu ik ouder ben maakt het ze niet zoveel meer uit, zolang ik het maar 'veilig' doe en ik mezelf onder controle kan houden
Met citaat reageren
Oud 06-11-2008, 16:53
dtommeke
dtommeke is offline
Uit recente studies blijkt dat marihuana gebruikt kan worden om de longen
schoon te maken van smog-afval, stof en tabaksvervuiling. Uit cannabis
kunnen antibiotica ontwikkeld worden die geschikt zijn voor de behandeling
van gonorroe en herpes.
Misschien handig om te weten en aan je ma te laten zien ?
Bron:uitjebol
Met citaat reageren
Oud 06-11-2008, 17:49
Verwijderd
mijn moeder wilt niet eens geloven dat je je pillen naar een testcentrum kan brengen om ze te laten testen op inhoud dus dat marihuana goed is voor je longen zeker niet
Met citaat reageren
Oud 09-11-2008, 18:02
dtommeke
dtommeke is offline
Dat werkte toch bij mijn neef (het viel niet op dat ik wiet met tabak rook maar ja)
Met citaat reageren
Oud 09-11-2008, 18:08
Verwijderd
jouw neef denkt niet hetzelde als mijn moeder
Met citaat reageren
Oud 27-11-2008, 19:14
Gedoemd
Gedoemd is offline
Met mijn ouders valt er totáál niet over te praten. Ik ben nogal geïnteresseert in het effect van drugs in het algemeen (van álle drug, ook caffeïne en shit) maar zodra ik er te enthousiast over praat wanneer het onderwerp aan bod komt word ik doodgegooid met opmerkingen als: "Waarom ben je er zo in geïnteresseert, daar schrikken we van!" en "Wiet is verslavend, geloof het nou maar!". Het vervelende is dat mijn ouders, doordat ze weten dat ik ooit een jointje heb gerookt (wel vaker maar gezien hun reactie hield ik dat maar voor me), me nu ook al weleens verdacht hebben van het gebruik van enige harddrugs zoals coke. Toch best lastig wanneer je je moet verdedigen tegen een verwijting die van geen kant klopt.

Al met al dus een lastige situatie met ouders die totaal niet over dit soort dingen kunnen praten. Bij mij werkt die overbezorgdheid en die houding: "Geloof ons maar wij weten er alles van!" niet zo. Ik heb eerder zoiets van: "Waar praten jullie over? Jullie hebben er echt 0 ervaring mee." Het maakt me al met al nogal opstandig!

Ik snap dus best goed je issue maar ik denk dat je gewoon moet proberen zo open mogelijk te zijn naar je ouders toe. Stel ze gerust door precies te vertellen hoe of wat (een leugentje om bestwil is echt geen probleem) maar lieg ze niet glashard voor: dan verdenken ze je alleen maar meer geloof ik..
Oud 27-11-2008, 21:21
StIpse
StIpse is offline
Echt jammer van de situatie van "gedoemd". Ben niet echt heftig met gebruik, maar wil nog wel eens (ver) expirimenteren. M'n ouders gedogen het, maar ze geven aan het wel te willen weten. Dit meer in houding dan in woorden, daar zijn ze vrij subtiel in. Het gevolg is dat ik alles daar kwijt kan en ik heb er dan toch moeite mee om bepaalde dingen te bekennen. Gelukkig zijn ze een goed klankbord. Het geeft wel rust en vertrouwen.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2008, 18:11
Caster
Caster is offline
Citaat:
M'n vader weet ook dat ik blow. Het interesseert hem (voor wat hij laat merken iig) geen fuck want er liggen vaak genoeg wietzakjes, lege buisjes enzovoorts rondslingerend op m'n kamer en ik hoor er nooit iets over. Hij vind het ook wel prima zo geloof ik.
Zoiets heb ik hier ook wel, mijn moeder vindt het niet erg. Mijn vader weet het wel, maar heeft er nog nooit wat van gezegd. Ze hebben vroeger zelf weleens geblowed, maar ik zou niet weten of ze dat nu anders vinden. Zelf merk ik wel dat als je zelf ooit 1 keer stoned ben geweest dat je dan snapt dat het niet zo erg is als mensen zeggen.

Volgens mij ligt het er best wel aan of je ouders zelf ooit hebben geblowed.

Citaat:
Ik heb eerder zoiets van: "Waar praten jullie over? Jullie hebben er echt 0 ervaring mee." Het maakt me al met al nogal opstandig!
(van Gedoemd)
Dat ken ik ook, ik heb ook dat ik er veel positiever over praat. Ook tegen mensen die niet weten dat ik blow.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2008, 18:14
Caster
Caster is offline
Ik vraag me wel af hoe mijn ouders het zouden vinden als ik af en toe een jointje rook in plaats van me vol te gooien met allerhande drank. En dat als ik zon 20 jaar ben.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2008, 15:50
Gedoemd
Gedoemd is offline
Ach, je leeft nu dus je ziet dan wel weer hoe je bent over vijf jaar Drank is voor mij een niet te voorkomen bijzaak..Wel lekker hoor af en toe een biertje/martini'tje/malibu'tje of wat dan ook!

Point is: drugs en alcohol zijn hetzelfde (alcohol=drugs). Het grote probleem is alleen dat alcohol wél wordt getollereert in onze maatschappij en de meeste drugs niet, terwijl het effect en de schade van alcohol vele malen groter zijn dan die van bijvoorbeeld wiet. Het is in die zin dus beter om af en toe te blowen dan om je af en toe vol te gooien met (allerhande) drank (shame on me ).

Offt. Ik vraag me iets af Caster, hoe kom je erbij als vijftienjarige om te blowen? Waar haal je het vandaan en hoe ben je ermee in aanraking gekomen? Zomaar een vraagje
Oud 01-12-2008, 17:17
Verwijderd
Citaat:
Offt. Ik vraag me iets af Caster, hoe kom je erbij als vijftienjarige om te blowen? Waar haal je het vandaan en hoe ben je ermee in aanraking gekomen? Zomaar een vraagje
Zo vreemd is dat toch niet? Zo ongeveer iedereen in mijn omgeving begon rond die tijd, mezelf incluis...
Met citaat reageren
Oud 03-12-2008, 20:26
Wammus
Wammus is offline
Citaat:
Zoiets heb ik hier ook wel, mijn moeder vindt het niet erg. Mijn vader weet het wel, maar heeft er nog nooit wat van gezegd. Ze hebben vroeger zelf weleens geblowed, maar ik zou niet weten of ze dat nu anders vinden. Zelf merk ik wel dat als je zelf ooit 1 keer stoned ben geweest dat je dan snapt dat het niet zo erg is als mensen zeggen.

Volgens mij ligt het er best wel aan of je ouders zelf ooit hebben geblowed.
Voor zover ik weet drinken mijn ouders alleen alcohol (in beperkte mate) en hebben ze nooit wat anders gebruikt.

Ik ben best vrij opgevoed en mocht al heel jong zelf bepalen wat ik wel en niet deed. M'n moeder heeft me vooral geleerd verstandige keuzes te maken en me vooral een paar keer goed op m'n bek laten gaan. Daardoor heb ik geleerd gericht afwegingen te maken over wat ik voor mezelf wel en niet goed vind om te doen. Ook in mijn keuze van blowen of niet laten ze me vrij. Ze weet wel dat ik paddo's gebruikt heb en ziet daar het kwaad niet echt van in. Ze moet er niet achter komen dat ik ook LSD gedaan heb want dat gaat in haar ogen te ver. Met m'n pa valt over vrij weinig te praten dus dat doe ik ook niet. Mocht hij er achter komen dat ik meer doe kan ik de volgende dag nog vertrekken met als gevolg dat er nu dus helemaal niet over gepraat word.
Oud 05-12-2008, 10:57
il-Principe
il-Principe is offline
Toen mijn moeder mij betrapte met een van mijn eerste jointjes was het eerste dat ze zei:
"Wat is dat een slecht gedraaide joint."

Ouders die jong waren in de jaren '70. Het heeft z'n voordelen.
Oud 05-12-2008, 12:54
Gedoemd
Gedoemd is offline
Citaat:
Toen mijn moeder mij betrapte met een van mijn eerste jointjes was het eerste dat ze zei:
"Wat is dat een slecht gedraaide joint."

Ouders die jong waren in de jaren '70. Het heeft z'n voordelen.
Als ze deel uitmaakten van de heersende subcultuur wel ja
Oud 05-12-2008, 13:03
il-Principe
il-Principe is offline
Citaat:
Als ze deel uitmaakten van de heersende subcultuur wel ja
'Heersende subcultuur' is eigenlijk wel een prachtige tegenstelling.

Laat ik het zo stellen dan:
"Ouders die opgroeiden in een tijd dat recreatief gebruik van marijuana meer geaccepteerd was dan in de generatie voor hen en die zelf ook recreatief gebruik maakten van deze substantie".
Oud 05-12-2008, 13:11
Gedoemd
Gedoemd is offline
Recreatief gebruik, poeh, dat is precies waar mijn ouders allergisch voor zijn; ze geloven er niet in.
Oud 05-12-2008, 13:12
il-Principe
il-Principe is offline
Je ouders zijn zeker nooit jong geweest?
Dat vergeten ze namelijk nog wel eens.
Oud 05-12-2008, 13:16
Gedoemd
Gedoemd is offline
Juist, dat is het punt. Het is wel jammer: nu kan ik niet open over drugs praten want ik moet me in bescherming nemen tegen mezelf, ze zouden maar dingen gaan denken (doen ze zelfs al). Best apart als je ma ineens vraagt of je aan de coke zit
Reageren

Regels voor berichten