Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-09-2008, 18:58
Verwijderd
Oh. Mijn god. Ik heb mijne oude topics gevonden Eerste post (maar zoals Snoopy zegt volgens mij niet mijn eerste post ooit, dat topic herinner ik me namelijk nog wel... maar die ging ook al over wicca):

Citaat:
Wat maakt jou zeggen dat wicca niet boeiend is? Heb je zelfs maar iets van de mythologie gelezen?
Het punt is niet dat er iets fout is aan andere geloven. Waarom is een christen geen moslim? Omdat het christendom het beste bij hem past. Hetzelfde is met wicca het geval. Het christendom is voornamelijk gericht op het geestelijke, wicca heeft meer (maar niet alleen) met het fysieke, lichamelijke te maken. Bovendien is het christendom (en veel andere godsdiensten) voornamelijk gericht op de man - van oudsher, tenminste, kijk maar naar de katholieke kerk, waar vrouwen geen functie kunnen vervullen, of naar de islam, waar vrouwen niet in een moskee mogen komen. Bij de wicca is gelijkwaardigheid heel belangrijk en ik denk dat dat ook veel meiden aantrekt.
En wicca is trouwens heel oud - het is de godsdienst die hier was voordat Europa gekerstend werd. Natuurlijk zijn er veranderingen geweest maar het idee is hetzelfde.

Het is absoluut niet waar dat een wicca niet eerst andere godsdiensten heeft bekeken. Dat is vaak wel het geval bij christenen, in ieder geval de meeste christenen die ik ken.
Ben je een christen? "Ja." En wat geloof je dan? "In Jezus en zo."

Ik persoonlijk begrijp niet dat iemand zo maar een godsdienst aan kan nemen zonder zelfs maar te onderzoeken of de theorie erachter wel aanspreekt. Ikzelf ben nog op de ontdekkingstoer, ik heb nog niet echt een godsdienst gevonden die echt bij me past, dus ik noem mezelf nog atheist.

Hoop dat dat iets duidelijk maakte....
Waaah Freyja wat lul je nou, wicca is niet meer dan 60 jaar oud, en hoezo noem je jezelf "nog" een atheïst? (Bij wijze van verdediging: ik hoopte gewoon heel heel erg dat er nog enige magie in de wereld te vinden was, maar het moge duidelijk zijn dat ook wicca me heeft teleurgesteld.) Ik postte trouwens voortdurend op Mystiek en op seks Oh en relatief nuttig commentaar op Artistiek/Letteren

Citaat:
Ik zou naar meerdere personen gaan, want een iemand die zegt dat je paranormaal begaaft bent zou ik niet zomaar geloven. ...
Citaat:
LOL

Maar ja, als gurl ff tussendoor, daz wel handiger ja
Aiii daar gaat mijn geloofwaardigheid als mierenneuker. Wtf die spelling

Of mijn geniále advies op L&R:

Citaat:
Jah, gewoon niet te wanhopig zijn, 't komt inderdaad wanneer je niet zoekt (klinkt kut, ik weet het, maar ik wil momenteel geen verkering en kan er drie krijgen (en ik vind ze ook wel leuk, ben alleen niet verliefd).

Uhm, da's geen positieve vergelijking want ik vind het niet leuk... maja...
En omfg ik maak echt ziek veel d/t-fouten. Ik kan echt niet stoppen met kijken, net een auto-ongeluk
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-09-2008, 19:01
Verwijderd
Oh whahahaha, en in reactie op iemand die zogenaamd in tongen sprak:

Citaat:
Mijn moeder (gereformeerd): Bij ons is tongzoenen iets heel gewoons (en een gave van de heer).
Waarop hij
Citaat:
??? Wat bedoel je hier mee? ???
zei
Met citaat reageren
Oud 16-09-2008, 11:31
Chick Rock
Chick Rock is offline
Hahaha....

Ik heb ook mijn eerste posts gevonden. Ik opende een nieuw topic over WIDM, terwijl er nog één van was. Bovendien maakte ik 'fout' gebruik van de -smiley, en werd daar fijntjes op gewezen. Er volgde een hele discussie, waar ik natuurlijk heel cool op reageerde naar mijn idee.

Oja, en bij mijn àllereerste post maakte ik blij gebruik van de mogelijkheid roze te typen Ai...
Oud 16-09-2008, 14:35
Uice
Uice is offline
Nou, hier komen er een paar van toen ik veertien was. In een topic over Stephen Kingverfilmingen:

Citaat:
Als we het hebben over 'zijn' films, hebben we het dus over adaptaties waar de King of Horror, wiens vaak meesterlijke boeken helaas leiden tot meestal matige films, maar weinig mee te maken had. Voor sommigen (waaronder overigens niet Kubricks the Shining) schreef hij het script, maar behalve dat... nix. Alleen de miniserie van de Shining werd door hem geproduceerd.
Freyja, toen nog Morgan beweerde dan The Shining saai is:

Citaat:
En Morgan; jij hebt the Shining zeker met Vrienden, Popcorn & Bier op de Bank gekeken, hopend op een film in de stijl van I Know What You Did Last Summer? The Shining is een film waarmee Stanley Kubrick opnieuw zijn vakmanschap bewijst. Briljante regie en soms spanning waar zelfs de grootste allesdurfer bevend de tv voor uitzet om als het morgen weer licht is verder de kijken.
Die kleine meisjes... die achtervolging... die deur... brrrrr....
Toen kreeg ik mijn eerste rologen.

Citaat:
Maar goeie bandjes zoals the Red Hot Chili Peppers verdienen het geld echt.
Hmm.
Oud 16-09-2008, 14:59
Verwijderd
Citaat:
Nou, hier komen er een paar van toen ik veertien was. In een topic over Stephen Kingverfilmingen:

Freyja, toen nog Morgan beweerde dan The Shining saai is:

Toen kreeg ik mijn eerste rologen.

Hmm.
De Shining ís ook saai, ik heb me doodverveeld bij die film Geniale verfilming of niet, als ik er niet bang van word, is het geen succesvolle horror! Verdiende rologen dus
Met citaat reageren
Oud 16-09-2008, 15:00
Swlabr
Swlabr is offline
Ze zijn te slecht, ik zal jullie dat leed besparen.
Oud 16-09-2008, 15:06
Verwijderd
Citaat:
Integendeel. Het lukt alleen als de Amerikanen vertrekken en er een internationaal gesteunde vredesmacht in Irak komt. Het is echter zo dat de VN de oorlog tegen Irak (terecht) niet heeft gesteund. Overigens hadden de Amerikanen het gemakkelijk op kunnen knappen als ze een leger hadden gehad wat getraind was voor vredesmissies. Vlak na de "bevrijding" steunde 90% van het Iraakse volk de Amerikanen. Nu is dat nog 20%. Het Amerikaanse leger is een leger van onderdrukkers, en daarom keert het Iraakse volk zich tegen de Amerikanen.

De Amerikanen zullen echter niet vertrekken, omdat de reden dat de oorlog is begonnen (olie) ook een reden is om er te blijven.
Dit is de eerste post die de zoekfunctie geeft, maar volgens mij niet de alleroudste.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2008, 16:32
Uice
Uice is offline
Citaat:
De Shining ís ook saai, ik heb me doodverveeld bij die film Geniale verfilming of niet, als ik er niet bang van word, is het geen succesvolle horror! Verdiende rologen dus
Waar word jij dan bang van? Scream zeker.
Oud 17-09-2008, 18:48
Verwijderd
Ik heb ook iets gevonden van 4 jaar geleden waarin ik zei dat mensen niet zo moesten zeuren op creed
Met citaat reageren
Oud 17-09-2008, 20:28
Verwijderd
whihihihi ;;d;d;d:
Met citaat reageren
Oud 17-09-2008, 21:03
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Waar word jij dan bang van? Scream zeker.

ik weet dat ze bang wordt van enge boeken
Oud 17-09-2008, 21:58
Verwijderd
Offtopic:
Citaat:
ik weet dat ze bang wordt van enge boeken
En van heel slechte films , maar dat is nú. Vroeger had ik horrorskillz, toen maakte ik mezelf zo vaak bang dat ik niet bijzonder onder meer onder de indruk was van de meeste films. Pas achteraf als ik door het donker moest fietsen, dan vond ik het eng Tegenwoordig ben ik het niet meer gewend om bang te zijn voor geesten of monsters, dus ik vermoed dat ik de Shining nu enger vind dan toen ik twaalf was.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2008, 22:57
Verwijderd
Citaat:
Ik heb ook iets gevonden van 4 jaar geleden waarin ik zei dat mensen niet zo moesten zeuren op creed
Citaat:
whihihihi ;;d;d;d:
Citaat:
Min god wat zeikt iedereen toch hier. Als je het geen leuke band vond luister je dr toch gewoon niet naar, ik vond sommige liedjes echt leuk. Iig veel beter dan wat tegenwoordig in de top 40 staat. Maar ja da's mijn mening maar.
Citaat:
alternatief hoor
Citaat:
Compliment?
Citaat:
Toepasselijk
Citaat:
Ja hmhm, ik geloof ook zo in god ja.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2008, 22:59
Verwijderd
Creed is een kutband trouwens.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2008, 23:05
Verwijderd
Citaat:
*is helemaal gelukkig na NoFX*

had ze in 98 ook al op pnkpp gezienmaar dit maakte wel wat meer indruk... alleen ik krijg altid zo'n hekel aan punkers op zo'n concert... no offence.. maar die beuken zo de hele tijd.. en als ze ff een biertje willen halen gaan ze niet rustig naar achteren.. neej ze geven een oerschreeuw en beuken een weg dur zo snel mogelijk doorheen, dat was dus ik op de grond met 4 bier over me heen...

maar NoFX was leuk...

hahaha.. één of andere dufus probeert zn fat mike plectrum te verkopen... is namelijk zeer zeldzaam *ahum*
Citaat:
Nofx vinnik nog steeds beetje childish.. heeft wel humor enzo,.. maar tog.. No Use raakt me (o got ik wor er zo emotioneel van)
dat taalgebruik moewhahahahaha
Met citaat reageren
Oud 17-09-2008, 23:53
Verwijderd
wtf
Met citaat reageren
Oud 18-09-2008, 09:25
Verwijderd
aha <3
Met citaat reageren
Oud 18-09-2008, 12:06
Verwijderd
dat laatste zinnetje was waarschijnlijk wel expres.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2008, 12:16
Uice
Uice is offline
Citaat:
The Shining is goed, maar niet te vergelijken met het nog meesterlijkere boek.

Mijn favorieten zijn

the Texas Chainsaw Massacre- zonder al te veel bloed te gebruiken kan deze film toch shockeren en dankzij zeer realistisch acteren en hoge spanning een must. De scene waarin Leatherface Sally voor lange tijd met een kettingzaag door een donker bos achtervolgd is geweldig.

Halloween- Micheal Myers is één van mijn favo movie killers; beter dan Jason of Gohstface. Zijn geduld en zijn voortdurende gestalk van scream queen Jamie Lee Curtis maken deze film bijzoder spannend.

Deep Red- Dario Argento op zijn best. Gewoon zien. Ik denk dat Susperia nog beter is, maar ik heb hem nog niet gezien, dus kan ik er nog niks over zeggen.

Ik gebruikte ook weleens termen als 'masterlijk' en 'het roelt'.
Oud 18-09-2008, 12:28
Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Heb ook net The Butterfly Effect gezien! Echt goed en was zeer onder de indruk van Ashton Kutchers serieusheid!

Wel vrij geweldadig trouwens maar daar kijk ik dan maar even omheen...

Eerder deze week ook
Donnie Darko gekeken, tja... zeer vaag, maar wel cool! En tja... eerlijk is eerlijk... ik was echt bang van dat konijn! Haha!
Omfg, die kleuren
Dat heb ik welgeteld één keer gedaan, en daarna nooit weer.
Oud 18-09-2008, 12:50
Verwijderd
Citaat:

Ik gebruikte ook weleens termen als 'masterlijk' en 'het roelt'.
Heb je Suspiria inmiddels wel gezien? De soundtrack van die film roelt echt.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2008, 13:05
Uice
Uice is offline
Citaat:
Heb je Suspiria inmiddels wel gezien? De soundtrack van die film roelt echt.
Ja, absoluut. De hele film is masterlijk, trouwens.
Oud 18-09-2008, 23:22
Verwijderd
Retarded. Ik herken mezelf ook irl niet meer terug van die tijd, en dat beschouw ik als een positieve ontwikkeling
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten