Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-09-2008, 16:54
Verwijderd
Citaat:
Het is onmenselijk en heeft niks met teambuilding whatsoever te maken. Ik ken genoeg mensen die na een ontgroening een half jaar de tijd nodig hadden om er lichamelijk danwel psychisch weer helemaal bovenop te komen en/of er dingen als pfeiffer aan over hielden en dat zegt denk ik meer dan genoeg over het martelende karakter van de ontgroeningen in Nederland.
Ik kan dan ook geen vrienden zijn met mensen die bij een vereniging zitten en binnenkort zelf mensen kots laten eten, tien keer per nacht wakker maken en laten zoenen met alle bestuursleden.
Dat er nog mensen zoals jij rondlopen met zulk een vertekend beeld, verwondert mij.
Even in een puntsgewijze opsomming:

1. Niet alle 'ontgroeningen' zijn hetzelfde; de aard en mate van zwaarheid verschilt van vereniging tot vereniging.
2. De universiteit heeft strenge regels die meer worden opgevolgd dan je zou denken, er zijn grote (financiële) consequenties gemoeid met het niet opvolgen van de regels. Meestal wordt er überhaupt geen druppel alcohol aangeraakt.
3. De excessen uit de krant zijn níet representatief.
4. Het is wel dégelijk een delicaat spel, wat dikwijls op het randje balanceert. Daarom vind ik de enige vereniging echt ook te ver gaan, terwijl de andere het weer goed voor elkaar heeft.

M.a.w.: Het is een discussie met veel nuances, schakeringen en diversiteit, die door de hersenloze afwijzingen hier compleet worden genegeerd. Bijna iedereen heeft een soort van Platoons 'idee' van wat zij denken dat een 'ontgroening' inhoudt, zonder ook maar enigszins bij de waarheid te komen.

Laatst gewijzigd op 21-09-2008 om 17:01.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-09-2008, 16:58
arPos
arPos is offline
mensen die anderen willen kleineren/voor lul zetten zijn niet de moeite waard; hierdoor zijn de meeste studentenverenigingen verwerpelijk.

bovendien zijn het over het algemeen gore rattenholen ook.
Oud 21-09-2008, 17:04
Verwijderd
Citaat:
verhaal
wat een leuke ava!
Met citaat reageren
Oud 21-09-2008, 17:26
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Dat er nog mensen zoals jij rondlopen met zulk een vertekend beeld, verwondert mij.

1. Niet alle 'ontgroeningen' zijn hetzelfde; de aard en mate van zwaarheid verschilt van vereniging tot vereniging.
2. De universiteit heeft strenge regels die meer worden opgevolgd dan je zou denken, er zijn grote (financiële) consequenties gemoeid met het niet opvolgen van de regels. Meestal wordt er überhaupt geen druppel alcohol aangeraakt.
4. Het is wel dégelijk een delicaat spel, wat dikwijls op het randje balanceert. Daarom vind ik de enige vereniging echt ook te ver gaan, terwijl de andere het weer goed voor elkaar heeft.

M.a.w.: Het is een discussie met veel nuances, schakeringen en diversiteit, die door de hersenloze afwijzingen hier compleet worden genegeerd. Bijna iedereen heeft een soort van Platoons 'idee' van wat zij denken dat een 'ontgroening' inhoudt, zonder ook maar enigszins bij de waarheid te komen.
Dat alles maakt het concept ontgroeningen niet minder zwakzinnig, natuurlijk.
Oud 21-09-2008, 17:42
Verwijderd
Ik ben zelf niet zo'n fan van ontgroeningen, ik ben daarom dus ook lid geworden van een studentenvereniging waarbij alleen een introductieperiode noodzakelijk was. Wat me wel stoort is het hele idee wat betreft 'vrienden kopen'. Als je bij een studentenvereniging gaat, is het niet per definitie zo dat je dat doet om vrienden te kopen. Sommige mensen hebben gewoon de behoefte om buiten hun studie en middelbare school vrienden ook andere mensen te leren kennen en studentenverenigingen zijn daar een uitstekend middel voor. Je moet weliswaar betalen voor je lidmaatschap, maar dat geld is vooral bedoeld om de sociëteit te onderhouden.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2008, 17:43
Verwijderd
Citaat:

Erm, ik zei een paar posts eerder JUIST dat ik niet tegen ontgroeningen an sich was, maar tegen de excessen. En natuurlijk wil ik niet alle verenigingen op een hoop gooien, echter, iedere vereniging die te ver gaat is er een te veel en daarom blijf ik bij mijn standpunt. En wb die afspraken: zoals ik al zei worden die ontweken, hier duikt men gewoon Belgie om op die manier veel afspraken te ontlopen.
En ook al zou er geen alcohol meer geschonken worden, wat dan nog? Alcoholvrij bier of water adten kan OOK te ver gaan, om maar op een voorbeeld in te gaan. Er blijven dingen misgaan want er blijven mensen, zoals ik ook al eerder zei, een half jaar psychisch danwel fysiek moeten herstellen van zo'n ''delicaat spel''.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2008, 18:21
shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
Citaat:
Ik ben zelf niet zo'n fan van ontgroeningen, ik ben daarom dus ook lid geworden van een studentenvereniging waarbij alleen een introductieperiode noodzakelijk was. Wat me wel stoort is het hele idee wat betreft 'vrienden kopen'. Als je bij een studentenvereniging gaat, is het niet per definitie zo dat je dat doet om vrienden te kopen. Sommige mensen hebben gewoon de behoefte om buiten hun studie en middelbare school vrienden ook andere mensen te leren kennen en studentenverenigingen zijn daar een uitstekend middel voor. Je moet weliswaar betalen voor je lidmaatschap, maar dat geld is vooral bedoeld om de sociëteit te onderhouden.
Contributie is vaak genoeg minder dan een abonnement op de Donald Duck, als ze op de kroeg dan ook nog de DD hebben liggen en je deze wekelijks leest heb je het er al uit.. en dan sta ik nog niet eens stil bij de andere voorzieningen die worden geboden..
Oud 21-09-2008, 18:22
BendeBen
BendeBen is offline
een half jaar herstellen... op fysiek vlak ben je idd fucking moe na afloop maar dat kost een paar dagen en daarna zul je idd niet topfit meer worden maar dat zal meer te maken hebben je opvolgende leefstijl dan met de ontgroening
en voor je met een pfeiffer verhaal komt.. pfeiffer is natuurlijk niet voorbehouden aan ontgroeningen he. dat is gewoon bad luck.

en herstellen op psychisch vlak... komop zeg. je staat wel echt heel zwak in je schoenen als je er enige nadelen aan ondervindt. dan vraag ik me af wat je bij een sv te zoeken hebt en of je uberhaupt wel kan copen met life
Oud 21-09-2008, 19:21
Verwijderd
Het zal. Toch verzin ik die verhalen niet.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2008, 20:48
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het vooral frappant dat de mensen die zich niet hebben laten ontgroenen er de felste meningen over lijken te hebben. Ik zie niet helemaal in waarom het dan voor jou zo belangrijk is, als je er toch niets mee te maken wil hebben. Ik ben ook niet ontgroend, maar ik zie nog wel in dat sommige methodes goed kunnen zijn voor de groep (wordt ook in het leger gedaan), en als mensen denken dat ze bij zo'n vereniging iets kunnen vinden, wie ben ik dan om dat te gaan veroordelen?
Leger =/= studentenleven.
Ik begrijp je punt, maar het owrtd op een achterlijke manier gedaan, gewoon een flinke sportweek oid laat mensen evenzeer kennismaken met hoogrepunten en dieptepunten, maar wel op een manier dat ze er wat mee kunnen.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2008, 23:42
Verwijderd
Ik heb er geen behoefte aan omdat ik eigenlijk al vrij snel een vrije grote vriendengroep had gevormd tijdens de introductie. Wat ik wel storend vind zijn die provinciale middenklasse sjonnies en anitas die na de ontgroening hees gaan praten en er een stom vocabulaire aan over houden en vet elitair doen terwijl papa heel hard als postbode werkt Niets tegen postbodes overigens.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2008, 10:11
martijn1985
martijn1985 is offline
Citaat:
Dat alles maakt het concept ontgroeningen niet minder zwakzinnig, natuurlijk.
dat is het punt dus, het concept is niet zwakzinnig, het werkt om mensen hun identiteit te ontnemen om daarmee een groep te creëeren (overigens meer bij mannen dan bij vrouwen). Het is bij studentenverenigingen vaak de uitvoering waar het hem aan schort.

En over de andere reacties op mijn post. Quis haalde Quantanamo Bay aan en merkte tegelijkertijd op dat mijn vergelijking met het leger niet op ging. De vergelijking met het leger gaat in elk geval minder mank dan die met Quantanamo, omdat de recruten van het leger er ook in zekere mate voor kiezen (net als de feuten). Sowieso gaat het in beide situaties om het bevorderen van het groepsgevoel, niet om discipline of wat je dan ook maar aanhaalde.
Grl merkte op dat het logisch is dat de mensen die niet ontgroend zijn er de felste meningen over hebben. Ik snap je redenatie, maar niet het belang van degenen die niet ontgroend zijn. Wat kan het jou nou schelen dat een stel studenten ontgroend worden? Dat is toch hun eigen keus? Daarom stelde ik dat ik het frappant vond dat de meningen altijd zo fel zijn.
Oud 22-09-2008, 18:09
Balance
Balance is offline
Ik vind het idee van ontgroenen prima. Mensen die bij het corps gaan kiezen daar heel bewust voor. Dat zijn niet de 'zielige' types die ontgroend worden, het zijn mensen die daar bewust voor kiezen, omdat ze weten dat een dergelijke situatie een snelle binding met andere mensen mogelijk maken. Het is maar een methode om mensen te leren kennen en ik vind hem niet veel slechter dan andere methoden, mits je er zelf voor kiest. Mijn ervaring is dat mensen die bij het corps gaan zich veel bewuster zijn van het feit dat het maar een spelletje is dan buitenstaanders. De buitenwereld ziet het als vernedering; zij zien het als een spel waar binnen je ook best je grenzen aan kunt geven. Sterker nog, veel leden van het corps zeggen juist wel respect te hebben als een sjaars aan geeft dat iets voor hem/haar te ver gaat.

Ik heb zelf overigens wel bij een studentenvereniging gezeten, maar één zonder ontgroening. Expres omdat ik het type niet ben om ontgroend te worden. Maar ik kan me dus heel goed voorstellen dat het bij andere mensen wel werkt. En eerlijk is eerlijk; ik was er binnen een jaar ook weer klaar mee juist omdat ik te weinig binding had met de overige leden. Misschien was een ontgroening dan toch wel weer goed geweest
Oud 22-09-2008, 18:22
BendeBen
BendeBen is offline
Citaat:
Ik vind het idee van ontgroenen prima. Mensen die bij het corps gaan kiezen daar heel bewust voor. Dat zijn niet de 'zielige' types die ontgroend worden, het zijn mensen die daar bewust voor kiezen, omdat ze weten dat een dergelijke situatie een snelle binding met andere mensen mogelijk maken. Het is maar een methode om mensen te leren kennen en ik vind hem niet veel slechter dan andere methoden, mits je er zelf voor kiest. Mijn ervaring is dat mensen die bij het corps gaan zich veel bewuster zijn van het feit dat het maar een spelletje is dan buitenstaanders. De buitenwereld ziet het als vernedering; zij zien het als een spel waar binnen je ook best je grenzen aan kunt geven. Sterker nog, veel leden van het corps zeggen juist wel respect te hebben als een sjaars aan geeft dat iets voor hem/haar te ver gaat.

Ik heb zelf overigens wel bij een studentenvereniging gezeten, maar één zonder ontgroening. Expres omdat ik het type niet ben om ontgroend te worden. Maar ik kan me dus heel goed voorstellen dat het bij andere mensen wel werkt. En eerlijk is eerlijk; ik was er binnen een jaar ook weer klaar mee juist omdat ik te weinig binding had met de overige leden. Misschien was een ontgroening dan toch wel weer goed geweest
oeh wat goed verwoord zeg

dat is idd belangrijk, beseffen dat het een spelletje is. op die manier vond ik het iig makkelijk te doorstaan en heb af en toe ook smakelijk gelachen, ook al mocht dat niet natuurlijk.

als iemand die jou niet kent en waarvan je weet dat ie blij is met ieder extra lid voor zijn/haar vereniging je tot je veters af staat te fikken kan ik me niet voorstellen dat je het serieus opvat allemaal.

Laatst gewijzigd op 22-09-2008 om 18:31.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2008, 01:25
Verwijderd
Als je graag ontgroend wilt worden ben je van een bepaald niveau waaraan ik m'n woorden niet zal vuilmaken.

Laatst gewijzigd op 23-09-2008 om 01:35.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2008, 11:29
Melkfles
Melkfles is offline
Citaat:
Hoe ik dat weet? Door mijn oren en ogen open te houden. Door te weten dat wat in de krant komt het topje van de ijsberg is.
hmm

jij leest zeker telegraaf ofzo, das geen topje van de ijsberg, dat is een compleet cosmisch ijsgebergte
als er iets op het spreekwoord 'van een mug een olifant maken' van toepassing is dan is het wel zo'n 'krant'

= sneu

ot.

Ik ben zelf niet ontgroent, maar vind dat het geen probleem hoeft te zijn als de 'ouderlingen' maar niet al te extremistisch zijn
waarschijnlijk kijk je er jaren later nog met heel veel levensvreugde en vertederende herrinneringen aan je geliefde medestudenten op terug.
Oud 23-09-2008, 11:31
Tink*
Tink* is offline
Dit is toch een welles nietes discussie. Er zijn mensen die ontgroeningen belachelijk vinden en er zijn mensen die ontgroeningen goed vinden en bla omdat ze het zelf hebben doorstaan. Maar punt is dat je er zelf voor kiest, klaar.
Oud 23-09-2008, 15:16
Verwijderd
Citaat:
Ik vind ontgroeningen belachelijk en mensen die er aan meewerken of zich er vrijwillig aan onderwerpen paupers.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2008, 15:36
Verwijderd
Citaat:
ontgroent herrinneringen
ontgroend en herinneringen.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2008, 17:32
Verwijderd
Citaat:
oeh wat goed verwoord zeg

dat is idd belangrijk, beseffen dat het een spelletje is. op die manier vond ik het iig makkelijk te doorstaan en heb af en toe ook smakelijk gelachen, ook al mocht dat niet natuurlijk.

als iemand die jou niet kent en waarvan je weet dat ie blij is met ieder extra lid voor zijn/haar vereniging je tot je veters af staat te fikken kan ik me niet voorstellen dat je het serieus opvat allemaal.
Wat jij wilt, ik kan in die tussenliggende tijd ook gewoon bij mijn vrienden zijn ofzo. Of iets anders wat me interesseert.
Binden? Fuck binden.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2008, 18:16
BendeBen
BendeBen is offline
zonder binding geen vrienden. of dat nou door de kleur van je shirt komt of andere gedeelde interesses het maakt allemaal niet zo veel uit. iedereen hoort bij talloze groepen en afhankelijk van de situatie val je binnen 1 van die groepen.
simpel voorbeeld: mensen die voetbal haten en er van houden, binnen de voetballiefhebbers kan je dan weer indelen in mensen die oranje geweldig vinden en daarbinnen weer per club en daarbinnen weer tevreden of niet met de club etc
Oud 23-09-2008, 18:18
Verwijderd
Citaat:
zonder binding geen vrienden. of dat nou door de kleur van je shirt komt of andere gedeelde interesses het maakt allemaal niet zo veel uit. iedereen hoort bij talloze groepen en afhankelijk van de situatie val je binnen 1 van die groepen.
simpel voorbeeld: mensen die voetbal haten en er van houden, binnen de voetballiefhebbers kan je dan weer indelen in mensen die oranje geweldig vinden en daarbinnen weer per club en daarbinnen weer tevreden of niet met de club etc
En hoe precies maakt dit het leuk vernederd te worden?
Met citaat reageren
Oud 23-09-2008, 19:17
Verwijderd
Ja, ik heb liever een binding met een vriend op basis van overeenkomende interesses, niet op basis van een hel waar je samen doorheen gegaan bent.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2008, 19:19
Verwijderd
Ik vind dat iedereen maar ingaat op welke vriendschappen het oplevert, maar voor mij was dat niet het belangrijkste, eigenlijk meer het ritueel. Gewoon, het vindt plaats, en je bent blij als je erdoorheen bent en het kan je zeker ook positieve dingen opleveren, leuke verhalen of voor de rest van je carriere bij deze groep een bepaalde naam
Met citaat reageren
Oud 23-09-2008, 19:23
BendeBen
BendeBen is offline
dat is niet leuk maar het uiteindelijke resultaat wel
sparen voor de tv is ook niet leuk maar het uiteindelijke resultaat wel

soms moet je eerst naar beneden om naar boven te kunnen, een les die ik blijkbaar al wel heb geleerd?

hoe meer moeite iets kost, hoe exclusiever het is, en dus hoe gaver het is voor je zelf als je het hebt.
ik vond even afzien niet zo erg voor een rijkere studententijd
Verwijderd
Ja, als je een hoop diarree moet eten ben je waarschijnlijk ook blij als je er vanaf bent, maar verstandiger is het dan om simpelweg geen diarree te eten.
Met citaat reageren
Verwijderd
Citaat:
dat is niet leuk maar het uiteindelijke resultaat wel
sparen voor de tv is ook niet leuk maar het uiteindelijke resultaat wel

soms moet je eerst naar beneden om naar boven te kunnen, een les die ik blijkbaar al wel heb geleerd?

hoe meer moeite iets kost, hoe exclusiever het is, en dus hoe gaver het is voor je zelf als je het hebt.
:')
Met citaat reageren
Oud 23-09-2008, 19:24
Verwijderd
Citaat:
Ja, als je een hoop diarree moet eten ben je waarschijnlijk ook blij als je er vanaf bent, maar verstandiger is het dan om simpelweg geen diarree te eten.
ow lisa, deze mag jij wel posten dan, als je wilt.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2008, 19:30
Verwijderd
Neuh ik vind hem niet zo geniaal.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2008, 19:32
Verwijderd
OMG, wát een onzin wordt hier toch verkondigd.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2008, 23:12
Verwijderd
Citaat:

Leuk hoor, zo'n elitaire houding, jammer dat het nergens voor staat
Met citaat reageren
Oud 24-09-2008, 13:34
Daboman
Daboman is offline
Ik vind het soms wel wat ver gaan, maar ik begrijp dat het een band zou kunnen scheppen. Verder valt het me ook op dat studenten zich realiseren dat ze te ver gaan: van de 30 studentenverenigingen in Leiden heeft er slechts 1 een echte ontgroening. Een vriend van me zit wel op een studentenvereniging die een ontgroening had, maar ten eerste was die niet zo erg (enige dat moest is een dag lang met neergebogen hoofd rondlopen) en ten tweede vond hij het daar eigenlijk maar niets en is die band er dus blijkbaar toch niet gekomen.

Ik ben ook van mening dat er ook andere manieren zijn om een dergelijke band te scheppen. Zo zie je bij ons bijv. veel sportstudentenvereniging. Als je steeds samen met je team een flink stuk gaat roeien, schept dat ook een band. Als je als team gaat volleyballen ook. Als je steeds samen zwemwedstrijden houdt ook. Etc. Schept volgens mij ook een veel sterkere band, vooral als je samen nederlands kampioen wordt ofzo. Samen opgroeien naar iets geeft echt een enorm sterke band.
Oud 24-09-2008, 14:33
Verwijderd
Ik vind een hele dag met neergebogen hoofd rondlopen al behoorlijk achterlijk en sowieso zinloos, en totáál niet grappig. Maar dat ben ik dan weer.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2008, 17:29
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het soms wel wat ver gaan, maar ik begrijp dat het een band zou kunnen scheppen. Verder valt het me ook op dat studenten zich realiseren dat ze te ver gaan: van de 30 studentenverenigingen in Leiden heeft er slechts 1 een echte ontgroening. Een vriend van me zit wel op een studentenvereniging die een ontgroening had, maar ten eerste was die niet zo erg (enige dat moest is een dag lang met neergebogen hoofd rondlopen) en ten tweede vond hij het daar eigenlijk maar niets en is die band er dus blijkbaar toch niet gekomen.
Inderdaad andere studentenverenigingen hebben officieel alleen een kmt (kennismakingstijd). Daar mag niets over verteld worden enzo, maar ik kan me nog herinneren hoe een vriendinnetje trillend terug kwam omdat ze 3 (of 5) uur lang in de sloot moest staan zonder omhoog te kijken, de halve ochtend heeft zitten kotsen omdat ze rare dingen had moeten eten en drinken (alleen de halve ochtend omdat ze daarna weer terug moest) en dat soort dingen..

Dat heet dan geen kmt maar dat is wel waar ik aan moest denken toen ik dit topic open maakte..
Met citaat reageren
Oud 24-09-2008, 19:25
Balance
Balance is offline
Citaat:
Inderdaad andere studentenverenigingen hebben officieel alleen een kmt (kennismakingstijd). Daar mag niets over verteld worden enzo, maar ik kan me nog herinneren hoe een vriendinnetje trillend terug kwam omdat ze 3 (of 5) uur lang in de sloot moest staan zonder omhoog te kijken, de halve ochtend heeft zitten kotsen omdat ze rare dingen had moeten eten en drinken (alleen de halve ochtend omdat ze daarna weer terug moest) en dat soort dingen..

Dat heet dan geen kmt maar dat is wel waar ik aan moest denken toen ik dit topic open maakte..
Het meerendeel van de verenigingen heeft geen ontgroening hoor. KMT staat dus voor kennismakingstijd, wat verschillend ingevuld kan worden.
Het corps vult het in met een ontgroening en komt daar voor uit.
Een wannabe-corps vereniging vult het in met een ontgroening, maar komt er meestal niet voor uit.
En de rest heeft dus een gewoon onschuldige kmt. Dat zijn er veel meer. Dan ga je met elkaar op kamp en doe je (naam)spelletjes, speurtochten en zijn er bijv. feesten.
Oud 28-09-2008, 17:19
Bob der Bär
Bob der Bär is offline
Moeten ze lekker zelf weten Ik snap het meestal niet zo als mensen zich echt laten vernederen maar als ze dat tof vinden houd ik ze niet tegen
Oud 28-09-2008, 17:19
Bob der Bär
Bob der Bär is offline
Hihi, twee boven elkaar.
Oud 01-10-2008, 12:52
Verwijderd
Citaat:
Dit is toch een welles nietes discussie. Er zijn mensen die ontgroeningen belachelijk vinden en er zijn mensen die ontgroeningen goed vinden en bla omdat ze het zelf hebben doorstaan. Maar punt is dat je er zelf voor kiest, klaar.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2008, 02:13
WolterB
WolterB is offline
Niets voor mij, net als alles wat er omheen zit qua dingen die wel/niet mogen/moeten
Oud 02-10-2008, 13:34
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Als ik eerst allerlei shit moet doen om door een bepaalde groep geaccepteerd te worden, dan wíl ik er nog geneens bijhoren. Van die corporale ouderjaars doen zo ontzettend uit de hoogte (en ja, ik ken er een paar. Mijn ex-beste vriend is er een geworden) en daar hou ik niet van. Ik heb ook wel ruzie gehad met die gasten omdat ik hun opmerkingen niet pikte en dan was ik meteen een 'arrogante teef'.
Ik vind ontgroeningen een vorm van hersenspoeling. Alle corps leden worden zo gevormd dat ze allemaal op elkaar gaan lijken. Ik pik ze er dan ook altijd zo uit in een groep mensen.

Moge het duidelijk zijn, ik walg van corporale types.
Oud 02-10-2008, 14:36
Verwijderd
ontgroening is voor mietjes zonder gevoel in hun pik, oftewel... ze kunnen geen vrienden maken op een normale manier.

begin nu mensen te leren kennen, zonder al die verenigingen.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2008, 14:52
Verwijderd
Ja, want vrienden maken doe je met je pik!

Met citaat reageren
Oud 02-10-2008, 14:53
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 02-10-2008, 15:07
Verwijderd
Citaat:
Ja, want vrienden maken doe je met je pik!

haha, mijn conclusie ligt voor de hand
maar bedoelde gewoon te zeggen dat het belachelijk is, als die ontgroeningen
Met citaat reageren
Oud 02-10-2008, 15:39
Verwijderd
Maar Trimm Trabb, het topic gaat over ontgroeningen en níet over corpora.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2008, 17:44
Verwijderd
en de rest van de verenigingen beweert meestal geen ontgroening te hebben, maar een introductie, dus wat wil je daarmee zeggen dan, MetalliCat?
Met citaat reageren
Oud 03-10-2008, 17:35
Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Maar Trimm Trabb, het topic gaat over ontgroeningen en níet over corpora.
Het gros van de vereniging met gore ontgroeningen bestaat uit ballen en ballinnen. Al weet ik wel dat niet elke vereniging een corporale is, kan ik verschil nooit echt zien. In mijn ogen zijn het allemaal brallers met een errrr die je van kilometers al hoort aankomen.
Oud 03-10-2008, 19:02
Verwijderd
Citaat:
Het gros van de vereniging met gore ontgroeningen bestaat uit ballen en ballinnen. Al weet ik wel dat niet elke vereniging een corporale is, kan ik verschil nooit echt zien. In mijn ogen zijn het allemaal brallers met een errrr die je van kilometers al hoort aankomen.
Ooooo jeee jij bent ook gezegend met het talent dat ''hokjesgeest'' heet
Wat is er trouwens mis met ''ballen en ballinnen'' ?!
Met citaat reageren
Oud 03-10-2008, 19:04
Tink*
Tink* is offline
Iedereen denkt in hokjes en wie zegt dat niet te doen lult uit z'n nek.
Oud 03-10-2008, 19:38
Verwijderd
Citaat:
en de rest van de verenigingen beweert meestal geen ontgroening te hebben, maar een introductie, dus wat wil je daarmee zeggen dan, MetalliCat?
Omdat er dus een wereld van verschil kan zitten tussen verenigingen, ook mét ontgroening. Ik ben het nl. volledig eens met haar stelling dat het gemiddelde Corps-lid ontzettend door een eenheidsworstmangel gehaald wordt, en dat ze van veraf herkenbaar zijn. Tot op het genante af. Ik heb daar dus ook niets mee op. Maar zelf zit ik wél bij een vereniging met 'ontgroening'. Ik zou graag zien dat de nuance in ach gehouden wordt in deze discussie..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten