Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-10-2008, 00:02
Lyne
Lyne is offline
Naar aanleiding van een discussie met een vriendin: Zouden jullie uitgaan/afstappen op iemand die langer is dan jij (voor de jongens) of kleiner dan jij (voor de meisjes)? Ik maak me namelijk altijd druk om mijn lengte, en zij zegt dat het typisch iets voor vrouwen is. Mannen zouden zich daar niet zo mee bezig houden.

Ik vraag me af of we tegenwoordig nog steeds in die traditionele rol zitten dat de man langer moet zijn dan de vrouw.

Ben benieuwd naar de antwoorden (weet niet of dit topic al vaak is geweest, anders doe maar dicht).
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-10-2008, 00:06
bamiPoep
bamiPoep is offline
heeft niet zo veel met traditionele rol te maken. het staat gewoon lelijk.
Oud 06-10-2008, 00:31
Verwijderd
Doe mij maar iemand die kleiner is. Veel handiger. Heeft inderdaad weinig met traditionele rol te maken.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2008, 06:37
justhanna
justhanna is offline
Mijn vriend is iets kleiner dan ik ben, en in het begin vond ik dat zeker wel jammer, maar het is voor mij dus geen reden geweest om niet met hem uit te gaan.
Oud 06-10-2008, 06:58
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
@Lyne
Hoe lang ben jij dan?

Ik ben 1.84m en dus ook aan de lange kant, maar ik heb me nog nooit zorgen gemaakt om mijn lengte en de reacties van mannen. Ik vind het juist fijn dat ik zo lang ben Mijn ex was toevallig even lang en voor de rest heb ik met mannen gezoend die groter en kleiner waren, dat boeit me niet zoveel. Extreem hoogteverschil (>20cm) zou ik in het begin wel vreemd vinden, maar aangezien liefde blind maakt, is dat ook geen probleem
Oud 06-10-2008, 09:05
igfy
igfy is offline
Ik vind het wel fijner om een vriend te hbben die langer is dan ik. Maar ik ben gelukkig maar 1.65m, dus dat gaat vrij makkelijk. Als iemand iets korter is zou ik daar denk ik niet meteen veel problemen mee hebben, maar als iemand veel korter is dan ik is het gewoon een heel klein mannetje en daar zou ik dan niet op vallen
Oud 06-10-2008, 09:14
Verwijderd
Ik vind kleiner niet echt leuk, omdat een van de dingen die ik aantrekkelijk vind aan mannen is dat ze meer lichaamsmassa hebben dan ik... dus als hij even groot is als ik, zal hij toch wel lekker breed moeten zijn Maar goed, ik heb geloof ik in Nederland nog nooit een jongen getroffen die kleiner was dan ik, ze zijn toch meestal wel minstens 1,70 en dat vind ik op zich prima.

En eerlijk is eerlijk, het staat wel een beetje suf als je in galaschoenen boven je date uittorent
Met citaat reageren
Oud 06-10-2008, 09:41
Rob
Rob is offline
Citaat:

En eerlijk is eerlijk, het staat wel een beetje suf als je in galaschoenen boven je date uittorent
Vrouwen moeten gewoon 's normale schoenen aantrekken.
Oud 06-10-2008, 09:47
Verwijderd
Ik ben 1.74 en geloof dat dat tegenwoordig redelijk normaal is voor een vrouw. Heb er ook nooit moeite mee gehad als ik een vriendje had die kleiner was. Mijn huidige vriend is ietsje groter en stiekum is dat wel fijner als kleiner. Heb ooit een 'vriend' gehad en die torende boven me uit, en dat had ook wel wat, een gevoel van veiligheid en een grote knuffelbeer ofzo
Met citaat reageren
Oud 06-10-2008, 10:37
Iduna
Iduna is offline
Ik zou het raar vinden als ik met iemand zou hebben die kleiner is dan ik met mijn 1.63m. Hetzelfde geldt voor mannen die heel dun zijn, dat ziet er ook niet uit naast mij. (Niet dat ik dik ben, maar dan zou ik me dik voelen. ) Er zijn natuurlijk wel mannen kleiner dan ik, maar gelukkig zijn er veel meer langere mannen.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2008, 10:55
Kitten
Kitten is offline
Bij mij is het nog nooit een issue geweest. Ik geloof dat ik zelfs 2 vriendinnen heb gehad die net iets langer waren dan ik, maar ik let er eigenlijk niet op.
Oud 06-10-2008, 11:06
Verwijderd
Mannen die kleiner zijn vind ik over het algemeen niet aantrekkelijk. Daarnaast staat het ook stom vind ik, en aangezien ik vaak op hakken loop moet een man toch wel >1,85 zijn.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2008, 11:27
Verwijderd
Citaat:
Vrouwen moeten gewoon 's normale schoenen aantrekken.
Dat ben ik helemaal met je eens, maar gympen onder een galajurk, dat is ook suf
Met citaat reageren
Oud 06-10-2008, 11:43
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Dat ben ik helemaal met je eens, maar gympen onder een galajurk, dat is ook suf
Dan ga je op Teva's!
Oud 06-10-2008, 11:48
Kingofthemall
Kingofthemall is offline
Mijn vriendin is een kop kleiner dan mij, en ik vind het geen probleem. Wel schattig eigenlijk, vooral als je elkaars handen tegen elkaar aanhoudt ghehe
Oud 06-10-2008, 12:16
Verwijderd
Dit heeft inderdaad niets met de traditionele rol van de vrouw te maken, maar vrouwen langer dan 1m90 vind ik gewoon onaantrekkelijk.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2008, 12:25
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Ik vind kleiner niet echt leuk, omdat een van de dingen die ik aantrekkelijk vind aan mannen is dat ze meer lichaamsmassa hebben dan ik... dus als hij even groot is als ik, zal hij toch wel lekker breed moeten zijn Maar goed, ik heb geloof ik in Nederland nog nooit een jongen getroffen die kleiner was dan ik, ze zijn toch meestal wel minstens 1,70 en dat vind ik op zich prima.

Dit inderdaad. Mijn vriend is 1.76 of zo en ik ben 1.70 dus de hoge hakken zijn de deur uit Maar hij is veel breder dan ik dus uiteindelijk valt het wel mee.
Oud 06-10-2008, 13:49
Volk
Volk is offline
mijn vriend is 41cm langer dan ik. Ik ben 156 cm en hij 197 cm. Maakt werkelijk geen verschil met als hij even lang of korter zou zijn geweest. Maar ik maak me eigenlijk ook nooit zorgen om of iets 'staat' of niet. Heb een tijdje met een jongen geklooid die korter was dan ik. Met hakken was ik soms was ik soms wel een halve kop groter dan hij. Maakt ook geen verschil.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2008, 14:28
Lyne
Lyne is offline
@ x-spekkie-x: Ik ben zelf 1,74. Maar ik merk dat als ik uitga ofzo dat ik toch wel vaak aan de lange kant ben (denk dat ongeveer de helft van de jongens kleiner is). Zelf heb ik ooit gezoend met een jongen die een paar cm kleiner was, en ik vond het toch niets. Voel ik me gelijk zo lang en lomp enzo.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2008, 14:46
Neko*
Neko* is offline
Ik ben klein, dus hoef me eigenlijk geen zorgen te maken. (bijna) Iedereen is toch wel groter. Ik vind het over het algemeen niet zo erg. Maar ik denk dat het zoenen met iemand van bijna 2m toch erg moeilijk gaat worden.
Oud 06-10-2008, 15:38
Verwijderd
mijn ex is kleiner dan ik, en dat vond ik eigenlijk altijd heel erg naar. het staat stom, ook al scheelde het maar 3 cm. ofzo.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2008, 17:25
gurl19
gurl19 is offline
Ik ben 1.60 dus als een jonger nog kleiner is stap ik daar zeker niet op af. Was ik nu 1.80 geweest dan is de situatie heel anders, en zou ik wss wel doen anders vallen er wel heel veel leuke jongens af.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2008, 17:55
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
@ x-spekkie-x: Ik ben zelf 1,74. Maar ik merk dat als ik uitga ofzo dat ik toch wel vaak aan de lange kant ben (denk dat ongeveer de helft van de jongens kleiner is). Zelf heb ik ooit gezoend met een jongen die een paar cm kleiner was, en ik vond het toch niets. Voel ik me gelijk zo lang en lomp enzo.
Zo lang ben je helemaal niet. Moet je nagaan hoeveel jongens kleiner zijn dan ik Misschien is het daarom dat ik er geen probleem van maak, anders heb ik zo weinig keus
Oud 06-10-2008, 17:59
Verwijderd
Citaat:
Nee, de gemiddelde man van jouw leeftijd is ongeveer 10 cm langer.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2008, 18:12
cenerentola
cenerentola is offline
hoewel ik op lang val, is mijn vriendje even lang als ik (1.70). In het begin vond ik hem te klein, maar ik zie nu ook de voordelen er van in, het is heel praktisch namelijk!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-10-2008, 18:51
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
ik ben 1.564 (!) meter en ik zou echt niet op een kleinere jongen vallen, ook niet op een die ietsje groter is. een dude die een meter of 1.60 is... no way jose.
Oud 06-10-2008, 19:05
Sens.
Sens. is offline
Een kleinere jongen is in mijn geval moeilijk te vinden. Ik ben 1.51m.
Mijn ex-vriend was zeker 3 koppen groter dan mij. Erg vind ik dat niet, maar het is niet echt praktisch.
Zijn hand is te groot voor mijn hand (Of omgekeerd ) En daardoor kreeg ik altijd kramp in mijn vingers en in mijn nek.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2008, 19:42
Liesss*
Liesss* is offline
Citaat:
Ik ben klein, dus hoef me eigenlijk geen zorgen te maken. (bijna) Iedereen is toch wel groter.
En dat heb ik ook liever, omdat dat fijn knuffelt (als je als meisje helemaal wordt 'ingepakt' door de jongen )!
Oud 06-10-2008, 19:43
Melkfles
Melkfles is offline
ik ben bijna 20 cm langer dan mijn vriendin en dat is af en toe wel is een beetje onhandig, maar zeker niet onoverkomelijk
Oud 06-10-2008, 19:43
Verwijderd
mijn eerste ex-vriend was net zo groot als ik, de tweede 5 cm kleiner en hondermiljoen cm smaller dan ik, dat was geen gezicht, maar goed. En de derde ex-vriend was wááááááááy kleiner dan ik (een klein latinootje) maar dat loste i op door naast de stoep te gaan lopen. En het was, ondanks dat het geen gezicht was, wel heel grappig. Maar ik denk dat ik me toch zelf prettiger voel wanneer ik iemand heb van toch wel ongeveer mijn lengte. Maar ik zou verder je keuze in de liefde er niet teveel door laten beinvloeden hoor.
Met citaat reageren
Oud 06-10-2008, 20:21
niqui
niqui is offline
Zelf ben ik 1.78 m en mijn vriend is 1.74 m. Problemen heb ik er helemaal niet mee. Ik vind het er zelfs niet raar uitzien ofzo.

Moet wel zeggen dat ik me voordat we een relatie kregen had voorgenomen absoluut niet aan een relatie te beginnen met iemand die korter zou zijn dan ik. Waarom ik dat ooit heb gedacht...
Met citaat reageren
Oud 06-10-2008, 20:44
Verwijderd
Citaat:
Zelf ben ik 1.78 m en mijn vriend is 1.74 m. Problemen heb ik er helemaal niet mee. Ik vind het er zelfs niet raar uitzien ofzo.

Moet wel zeggen dat ik me voordat we een relatie kregen had voorgenomen absoluut niet aan een relatie te beginnen met iemand die korter zou zijn dan ik. Waarom ik dat ooit heb gedacht...
Als het wat blijft tussen jullie... wie zal dan later de broek in huis aan hebben...
Met citaat reageren
Oud 06-10-2008, 23:42
Lyne
Lyne is offline
Misschien is in Nederland de gemiddelde jongen 10 cm langer, maar volgens mij zijn wij een van de langste volken ter wereld.

4 cm is dan weer niet zoveel.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2008, 04:50
No Soup For You
No Soup For You is offline
wat zijn de meisjes hier klein. misschien eens een keer naar buiten gaan, ipv de hele dag achter de pc te zitten en naar een geel schermpje te staren...
Oud 07-10-2008, 07:34
__
__ is offline
Toevallig vrijdag nog een kleinere jongen 'afgewezen', o.a. om zn lengte haha. Echt schaamteloos eigenlijk, maar dat is gewoon niet heel aantrekkelijk..
Met citaat reageren
Oud 07-10-2008, 08:13
Neko*
Neko* is offline
Citaat:
En dat heb ik ook liever, omdat dat fijn knuffelt (als je als meisje helemaal wordt 'ingepakt' door de jongen )!
Oud 07-10-2008, 09:09
Verwijderd
De meeste exen zijn groter dan ik. Ik heb een keer iets met een jongen gehad die even groot was (of zelf een klein beetje kleiner) en dat vond ik toch wel vervelend. En niet alleen omdat ik min hakken niet meer aan kon.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2008, 09:14
snoopy
snoopy is offline
Voor mij maakt de lengte van een man niet zoveel uit, maar als ze kleiner zijn dan ik zijn ze wel érg klein dus dat dan weer liever niet. Als ik 1.80 m zou zijn zou het me niet uitmaken als mijn vriend 1.75 m. zou zijn.

Mijn vriend is trouwens 25 cm langer dan ik! Helemaal niet praktisch En, zoals een vriendin zegt, ik had ook een man van 1.70 kunnen nemen, dan had ik niet zo'n fijne lange weggekaapt voor de vrouwen van 1.75 m.

(ik ben 1.61 m. en m'n vriend 1.86m!)
Oud 07-10-2008, 09:18
remy476
remy476 is offline
ik heb niet alles gelezen. Maar mijn maakt het niet zo veel uit. Ik ben zelf 1.82m en mijn vriendin is kleiner. Maar als ze even groot zou zijn zou me dat ook niet uit maken. Als ze VEEL groter zou zijn zou ik het geen gezicht vinden maar een beetje moet kunnen.
Oud 07-10-2008, 11:22
Fosca
Fosca is offline
Ik ben 1.78, vriendlief 1.94. Iets kleiner zou beter zijn voor m'n tenen maar ik vind het prima zo. Ik zou niet uitgaan met iemand die kleiner is dan ik. Als ik hakken aanheb merk ik altijd dat jongens waarmee ik sta te praten op hun tenen gaan staan bij een kleinere jongen voel ik me zo lomp. Ik geloof niet dat dat met de traditionele rol van de vrouw te maken heeft, het zal vast wel iets evolutionairs zijn.
Oud 07-10-2008, 14:52
Lyne
Lyne is offline
Dus hoewel mensen zeggen dat ze er geen problemen mee hebben (vooral dames met kleinere mannen) gebeurt het in de praktijk niet zoveel eigenlijk.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2008, 15:19
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Ik ben ongeveer 1 m 86 en mijn vriend 1 m 78. Ik draag nooit hakken, maar dat deed ik voordat ik met hem kreeg ook nooit, omdat ik mezelf wel lang genoeg vond. Het lijkt een groot verschil, maar het valt in de praktijk wel mee. Hij heeft er ook geen problemen mee.
Met citaat reageren
Oud 07-10-2008, 15:26
Luna
Luna is offline
ik krijg juist het idee dat de meesten het niet zo prettig vinden als de jongen kleiner is dan het meisje.
ik zelf ben nog nooit verliefd geworden op iemand die kleiner is eb hoewel ik er niet bewust op afknap merk ik toch wel dat ik gewoon niet naar kleine jongens kijk want dat vind ik niet aantrekkelijk.
gelukkig heb ik nu een vriendje en die is 1.85 en ik ben 1.70. prima verhouding.
Oud 07-10-2008, 15:36
Yerli
Yerli is offline
Ik ben 1.65 en mijn vriend is 1.90, en dat vind ik prima zo. Ik vind het fijner als de jonger langer is en ik voel me ook niet aangetrokken tot kleinere jongens, ik zou er dus niet zo snel mee uitgaan.
Oud 07-10-2008, 15:55
Verwijderd
ik ben 1.86 en mijn vriend is ong. 1.90. Vind het wel fijn dat hij iets groter is; sowieso vind ik lange mannen mooier. maar ik ben ook wel eens gevallen op iets kleinere mannen, hoewel ze dan toch echt niet veel kleiner dan 1.80 moeten zijn. Buiten het feit dat ik me dan éxtra groot voel, vind ik het niet sexy
Met citaat reageren
Oud 07-10-2008, 22:35
WolterB
WolterB is offline
Maakt mij echt niet veel uit. Ben zelf 1m86, dus heel veel kans dat iemand groter is, is er niet
Oud 07-10-2008, 23:01
Verwijderd
Citaat:
Misschien is in Nederland de gemiddelde jongen 10 cm langer, maar volgens mij zijn wij een van de langste volken ter wereld.
sterker nog: wij zijn het langste volk ter wereld
Met citaat reageren
Oud 08-10-2008, 10:37
gurl19
gurl19 is offline
Citaat:
wat zijn de meisjes hier klein. misschien eens een keer naar buiten gaan, ipv de hele dag achter de pc te zitten en naar een geel schermpje te staren...
'

Wat een opmerking
Nee, van buiten spelen op mijn 22e word ik groot!
Overigens toen ik jong was hadden we niet eens een computer.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2008, 11:15
Yerli
Yerli is offline
Citaat:
'

Wat een opmerking
Nee, van buiten spelen op mijn 22e word ik groot!
Overigens toen ik jong was hadden we niet eens een computer.
Ik heb het idee dat hij bedoelde dat hij zelf maar eens naar buiten moest gaan om rond te kijken hoe groot de meisjes daadwerkelijk zijn.
Oud 08-10-2008, 11:23
I C U
I C U is offline
Mjah, ik merk dat ik meestal kijk naar jongens die 5 tot 10cm langer zijn dan ik. Heel lang vind ik niet leuk en heel klein ook niet. Breed mag dan weer wel. Maar hé, het bloed kruipt waar het niet gaan kan, als ik verliefd word op iemand die kleiner is dan ik, why not?
Reageren

Regels voor berichten