Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-10-2008, 18:42
Verwijderd
zal ik dan nog maar wat spammen
Advertentie
Oud 11-10-2008, 18:43
Uice
Uice is offline
Zo komt het in je bericht wel over, ja.
Oud 11-10-2008, 18:43
Verwijderd
Citaat:
En basjeeh, die tweede conclusie is toch niet raar. Ik ben niks aan het uitsluiten hoor. Ik zeg alleen maar dat ze die mensen heeft genoemd.
'Mensen noemen' is behoorlijk ruim, vind ik.
Als cupido zou ik zelf telkens mensen benoemen, bijvoorbeeld door (een van) de geliefde(n) te 'aanbidden' (wat Kunst bij sterrenmeisje deed) of gewoon aan te spreken (wat Kunst bij Krynn deed). Dit, in combinatie met Krynn's ontmoediging om theorieën te posten (zie verderop) vind ik sterrenmeisje en Krynn momenteel het verdachtst.

Citaat:
Ik denk niet dat de opmerkingen van Kunst veel waard zijn wat betreft stelletje.
Ik denk dat je als cupdio zo snel mogelijk begint met hinten. Deze opmerking komt op mij over als een makkelijke manier om jezelf vrij te pleiten.

Citaat:
Afgezien daarvan, de wolven wisten niet dat Kunst cupido is. Ze noemt Hanneke en mij. Kan een poging zijn om ons te doen geloven dat ze niet willen dat wij verdacht gemaakt worden of dat eens van ons echt een wolf is. Kan ook reverse of reverse-reverse zijn.
Weet niet wat de rest daar van denkt? Ik heb eigenlijk geen idee.
Toen ik wolf was waren de eerste stemmen gewoon willekeurig.

Citaat:
Verder.... Fantome noemt theorie dat er vast wel wolven laat in lijstje van Sherco zouden staan. Vorig spel is ook een interessante theorie genoemd dat een wolf/verrader een breekpunt kan verzorgen door op het juiste moment voor een meerderheid te zorgen waardoor iemand zoveel stemmen krijgt dat geschaap automatisch gebeurt. Bij dit spel zit dat breekpunt volgens mij bij Hanneke.
Katje maakte een 4-4, Absinthe zorgde voor de voorsprong op 5-4, Hanneke zorgde voor een verschil van 2 stemmen.
Probleem met Hanneke vind ik niet de switch op zich; een verdenking is beter dan een random stem. Maar door de timing werd de voorsprong van stemmen op Sherco des te groter dat schapen makkelijker werd.
Stel dat Hanneke wolf is, zou ze dat dan doen? Ze stond al op safe met haar random stem, er gingen mensen mee in de redenatie. Waarom de gok nemen om een opvallende switch uit te voeren, als ze weet dat het fout gaat en het je ook niet interesseert als Sterrenmeisje er uit gaat? Als wolf is de enige logische redenatie daarvoor, dat je het doet om een medewolf zeker te stellen.
Als Hanneke wolf is, zit er wat mij betreft ook iets fout bij Sterrenmeisje.
Ik denk dat deze theorie heel makkelijk te omzeilen is voor wolven, en Hanneke heeft er zelf natuurlijk geen flauw benul van en is net zoals de andere schapers net zo goed schaper.

Citaat:
Ik reageerde *juist* omdat ik Vegs' theoriegespui tof vind, en nuttig, en niet wil dat ze er uit zou worden gestemd omdat ze zich te zeer zou gaan verdedigen. Ik meende me ergens te herinneren dat het haar al eerder was overkomen; vandaar.
Liever een grote bek opentrekken, (vroeg) dood gaan en de 'goeierikken' laten overspoelen met informatie dan je mond dichthouden en tot de laatste ronde komen. Kwestie van opoffering en in dienst van het spel spelen dus.

Ik zou graag op sterrenmeisje willen stemmen, maar dan voel ik me ook zo nutteloos. Dus nu twijfel ik nog tussen haar en Krynn.
Oud 11-10-2008, 18:54
Verwijderd
Kom ik net thuis, wil ik eten, en dan hebben jullie zoveel geschreven.

Waarschijnlijk stem ik op VeGs, omdat ze zo'n rare draai maakten toen het eigenlijk al bekend was, dat je je wilt verdedigen is logisch maar ik geloof er niets van.

Als ik verder nog tijd heb ga ik de boel nog doorlezen anders stuur ik zo mijn stem in.
Oud 11-10-2008, 19:01
VeGs
VeGs is offline
Kan ik er nog een informatief gelijkspel uit halen?
Oud 11-10-2008, 19:03
Heksjuh
Heksjuh is offline
Citaat:
Iedereen had nog maar een stem op het moment dat Hanneke de tweede bij Sterrenmeisje zette. Ik weet eigenlijk niet waarom precies, maar ik geloof dat de meeste mensen te grote verdeeldheid in het begin niet leuk vinden? Vorige keer en deze keer zag ik iig mensen reageren met 'ik stem op iemand die al meer stemmen heeft'. Als eerste een stem bij Sterrenmeisje er bij zetten, vergroot de kans dat mensen dan op haar mee gaan. Aan de andere kant, als ze wolf is evenals Sterrenmeisje, zou die stem niet tellen.
Daarom vroeg ik me af of het redelijk is om aan te nemen dat haar (enige) tweede stem er voor kan zorgen dat mensen daarom op Sterrenmeisje mee gaan schapen. Maar ik kan niet goed inschatten of dat echt zo gevaarlijk is. Maar daarom geloof ik Hanneke wel wat meer. Ik vind het probleem van de switch-theorie hier namelijk dat hij alleen op gaat als Sterrenmeisje gevaarlijk is. Ze wordt inderdaad wel genoemd door Kunst, maar juist op een positieve manier.
Maar dan ga je er wel vanuit dat Sterrenmeisje wolf is? Want anders maakt het toch niet zoveel uit dat Hanneke mensen mee zou trekken op haar stemmen?

Ik stem op Hanneke. Want aan gelijkspel kunnen we misschien iets afleiden.
Oud 11-10-2008, 19:06
Verwijderd
VeGs
Absinthe
Pippeloen
AllureV
Uice
Light Fighter
matige_muis

Hanneke
Lucky Luciano
Fizzle-fluffy
Krynn
Katje
VeGs
Heksjuh
Basjeeh

Miekjuh
Mr Soija

Heksjuh
Fantome

Krynn
Daboman

Lucky Luciano
Sterrenmeisje

sterrenmeisje
Basjeeh

Als het zo blijft stem ik op sterrenmeisje, maar ik wil hem best aanpassen om gelijkspel te krijgen.

Laatst gewijzigd op 11-10-2008 om 19:19.
Oud 11-10-2008, 19:07
Verwijderd
Ehh... ik ga nu de boel doorlezen. Waarschijnlijk blijf ik wel bij mijn stem maar wees maar niet zeker
Oud 11-10-2008, 19:08
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
tuurlijk kan het wel uitmaken. jij weet van jezelf wat je bent. Als jij weet dat je aan de kant van de dorpelingen staat, telt jouw stem op VeGs mee. je weet niet wat VeGs is. als zij slecht is, zou haar stem op jou dus niet meetellen... of mis ik nu iets?
True, maar ik heb geen enkele reden om aan te nemen dat Vegs wolf is, eigenlijk. Dus ga ik er vanuit dat ze ook gewoon dorpeling zal zijn.
Oud 11-10-2008, 19:10
Uice
Uice is offline
Citaat:
Als het zo blijft stem ik op sterrenmeisje, maar ik wil hem best aanpassen om gelijkspel te krijgen.
Op dit moment lijkt gelijkspel me juist eerder iets om te voorkomen. De wolven zijn nog met z'n vieren, dus kunnen gewoon twee van hun namen onder VeGs zetten en twee onder Hanneke, of ze staan allemaal onder een van de andere namen. Er valt hoe dan ook waarschijnlijk niet zo veel uit af te leiden. En zelfs al zou blijken dat er een wolf tussen de stemmers op VeGs of Hanneke zit, dan zijn er alsnog zes stemmers om doorheen te werken. Gelijkspel zou nu dus vooral voordelig zijn voor de wolven.
Oud 11-10-2008, 19:12
Verwijderd
Dus dan is het juist slim om voor Hanneke of VeGs te kiezen en het juist te veranderen als er een stem op de ander bij komt?
Oud 11-10-2008, 19:13
Krynn
Krynn is offline
Citaat:
'Mensen noemen' is behoorlijk ruim, vind ik.
of gewoon aan te spreken (wat Kunst bij Krynn deed). Dit, in combinatie met Krynn's ontmoediging om theorieën te posten

....

Liever een grote bek opentrekken, ... dan je mond dichthouden en tot de laatste ronde komen. ...
Omg, ik vergat haar bij een stemlijstje te zetten, natuurlijk spreekt ze me daar op aan. Of wou je dat nog een keer horen?

Wat het tweede deel van de quote betreft: zó ben ik het he-le-maal met je eens. Ik reageerde dan ook op twee posts van Vegs, niet op haar hele optreden.

Je voelt je nutteloos als je op sterrenmeisje stemt, maar niet als je op mij stemt? Als ik het goed geteld heb, dan hebben Vegs en Hanneke nu allebei zes stemmen, ik zou er twee hebben: dat is even nutteloos als je een dorpeling bent, en even veilig als jullie allebei wolfjes zijn. Want als ik me iets herinner uit míjn wolventijd was het wel hoe lastig het was niet met z'n tweetjes in dezelfde lijst terecht te komen bij dreigend theoretisch gelijkspel.

Kanttekening daarbij is weer dat er drie mensen hun stem niet hebben doorgegeven: Barabas (is jarig, aangekondigd) en Miekjuh (twijfelkonterige nieuweling. Wie mis ik?

Edit: yay, nieuwe posts

Laatst gewijzigd op 11-10-2008 om 19:20.
Oud 11-10-2008, 19:14
Verwijderd
Ik zie niet echt veel nieuwe schokkende dingen dus mijn stem blijft staan.
Oud 11-10-2008, 19:16
Uice
Uice is offline
Citaat:
Dus dan is het juist slim om voor Hanneke of VeGs te kiezen en het juist te veranderen als er een stem op de ander bij komt?
Het is slim op de stemmen op de forumer die jij het meest verdenkt, en in deze fase van het spel lijkt gelijkspel mee daarbij niet wenselijk. Maar het kan natuurlijk ook dat jij je stem bijvoorbeeld bij VeGs zet en dat het 7-6 lijkt te staan, maar het dan alsnog gelijkspel wordt. Je weet maar nooit. De uitslag op die manier proberen te manipuleren heeft nu nog niet zoveel nut.
Oud 11-10-2008, 19:17
Verwijderd
Citaat:
Omg, ik vergat haar bij een stemlijstje te zetten, natuurlijk spreekt ze me daar op aan. Of wou je dat nog een keer horen?
Ja, maar gewoon mensen 'accentueren' (zo klinkt het wel heel apart, maar daar kan ik ook niks aan doen ) is hoe ik het zou doen als cupido. Ik kan het verder ook niet onderbouwen maar het is voornamelijk onderbuikgevoelens.

Citaat:
Je voelt je nutteloos als je op sterrenmeisje stemt, maar niet als je op mij stemt?
Sorry, ik had nog geen stemlijstje gezien en dacht dat jij wel wat stemmen had aangezien je ook wel genoemd bent, en sterrenmeisje helemaal niet (behalve door mij).

Citaat:
Kanttekening daarbij is weer dat er volgens mij vrij veel mensen hun stem niet hebben doorgegeven vandaag :/
Ik kwam op 17 (geloof ik), van de 20 o.i.d.?
Oud 11-10-2008, 19:19
Verwijderd
Citaat:
Op dit moment lijkt gelijkspel me juist eerder iets om te voorkomen. De wolven zijn nog met z'n vieren, dus kunnen gewoon twee van hun namen onder VeGs zetten en twee onder Hanneke, of ze staan allemaal onder een van de andere namen. Er valt hoe dan ook waarschijnlijk niet zo veel uit af te leiden. En zelfs al zou blijken dat er een wolf tussen de stemmers op VeGs of Hanneke zit, dan zijn er alsnog zes stemmers om doorheen te werken. Gelijkspel zou nu dus vooral voordelig zijn voor de wolven.
Stemmen op de voor mij verdachtste persoon is dus, zoals jij zei, veel te voordelig voor de wolven. Dus dat lijkt me niet slim, daarom stem ik op Hanneke, want VeGs is een leuke(re) en actieve(re) speelster!
Oud 11-10-2008, 19:25
Krynn
Krynn is offline
Citaat:

Ik kwam op 17 (geloof ik), van de 20 o.i.d.?
Ik ook. Barabas is jarig en had 't aangekondigd, Miekjuh staat er nog niet bij, maar ik 'zie' nummer drie maar niet...argh.
Oud 11-10-2008, 19:27
Verwijderd
Citaat:
Ik ook. Barabas is jarig en had 't aangekondigd, Miekjuh staat er nog niet bij, maar ik 'zie' nummer drie maar niet...argh.
Dat had ik moeten zijn gok ik zo
Oud 11-10-2008, 19:27
Hanneke
Hanneke is offline
@Basjeeh, ik vraag me af hoe jij denkt mijn speelstijl te kennen terwijl we - geloof ik - nog nooit tegelijk wwspel hebben gespeeld
Oud 11-10-2008, 19:30
Verwijderd
Hanneke staat er niet tussen, wtf?
Oud 11-10-2008, 19:30
Daboman
Daboman is offline
Hanneke, wat heb je eigenlijk gestemd? Ik zie dat je niet in de stemlijst staat.
Oud 11-10-2008, 19:33
Verwijderd
Citaat:
@Basjeeh, ik vraag me af hoe jij denkt mijn speelstijl te kennen terwijl we - geloof ik - nog nooit tegelijk wwspel hebben gespeeld
Nu je het zegt, ik vraag het me eigenlijk ook af. Het is meer een vermoeden en het feit dat VeGs héél actief speelde de vorige keer.
En Krynn verwijdert d'r post.
Oud 11-10-2008, 19:34
Verwijderd
Ik zie ook geen concrete stem van Hanneke eigenlijk. Zou ze al doorhebben dat ze eruit ligt of wat?
Oud 11-10-2008, 19:36
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Nu je het zegt, ik vraag het me eigenlijk ook af. Het is meer een vermoeden en het feit dat VeGs héél actief speelde de vorige keer.

Citaat:
Ik zie ook geen concrete stem van Hanneke eigenlijk. Zou ze al doorhebben dat ze eruit ligt of wat?
Ik lig er nog niet uit.
Ik heb -uiteraard- op Vegs gestemd. Had eigenlijk @random willen stemmen omdat ik verwacht had dat het weinig zou uitmaken. Maar aangezien jij ook op mij hebt gestemd moet ik dat toch weer rechttrekken.
Oud 11-10-2008, 19:39
Verwijderd
Dan heb je de conversatie tussen mij en Uice blijkbaar niet gelezen.
Oud 11-10-2008, 19:40
Krynn
Krynn is offline
Citaat:
Duh. Hanneke, mijn nederige excuses dat ik je over het hoofd bleef zien. Ik was er ergens van overtuigd dat je al in de lijstjes móest staan, ofzo.

Gelijkspel zou het dus moeten wezen, ja?

VeGs
Absinthe
Pippeloen
AllureV
Uice
Light Fighter
matige_muis
Hanneke

Hanneke
Lucky Luciano
Fizzle-fluffy
Krynn
Katje
VeGs
Heksjuh
Basjeeh

Miekjuh
Mr Soija

Heksjuh
Fantome

Krynn
Daboman

Lucky Luciano
Sterrenmeisje

Niet gestemd:
-Barabas (aangekondigd, is jarig)
-Miekjuh
Oud 11-10-2008, 19:40
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Dan heb je de conversatie tussen mij en Uice blijkbaar niet gelezen.
Ik? Wat heb ik gemist?
Citaat:
Duh. Hanneke, mijn nederige excuses dat ik je over het hoofd bleef zien. Ik was er ergens van overtuigd dat je al in de lijstjes móest staan, ofzo.

Gelijkspel zou het dus moeten wezen, met de kanttekening 'Miekjuh'.
En de kanttekening: "wolven".
Oud 11-10-2008, 19:41
Verwijderd
Citaat:

Ik lig er nog niet uit.
Ik heb -uiteraard- op Vegs gestemd. Had eigenlijk @random willen stemmen omdat ik verwacht had dat het weinig zou uitmaken. Maar aangezien jij ook op mij hebt gestemd moet ik dat toch weer rechttrekken.
Goed, je stemt niet duidelijk, vervolgens zeg je dat je op VeGs stemt omdat ik ook op jou stem en jij het weer recht moet trekken. Terwijl ik duidelijk niet op jou stem.

Je bent heel knap als jij je hieruit kan praten
Oud 11-10-2008, 19:41
Verwijderd
Spoiler

Dit, Hanneke.
Het was dus onze bedoeling om gelijkspel te ontwijken (zie de bovenste post voor waarom), en nu is er dus, theoretisch, wel gelijkspel.

Citaat:
Waarschijnlijk verwart ze jou met mij.
Oud 11-10-2008, 19:46
Verwijderd
Citaat:
[SPOILER]
Waarschijnlijk verwart ze jou met mij.
Dan nog vind ik het apart dat haar stem voor de tweede keer niet duidelijk is.

Ik vind het jammer dat ik al gepm'd heb en dit na half 9 naar voren komt, anders had ik alsnog mijn stem veranderd.
Oud 11-10-2008, 19:46
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Goed, je stemt niet duidelijk, vervolgens zeg je dat je op VeGs stemt omdat ik ook op jou stem en jij het weer recht moet trekken. Terwijl ik duidelijk niet op jou stem.

Oh, wacht
Je avater lijkt op die van Vegs.
Citaat:
Dit, Hanneke.
Het was dus onze bedoeling om gelijkspel te ontwijken (zie de bovenste post voor waarom), en nu is er dus, theoretisch, wel gelijkspel.
Mja, eh, ik zou gelijkspel normaal gesproken voorkomen. Maar liever gelijkspel dan dat ik eruit lig.
Oud 11-10-2008, 19:47
Krynn
Krynn is offline
Citaat:
Ik? Wat heb ik gemist?
En de kanttekening: "wolven".
En de kanttekeningen "verrader" en "heks", doh, maar als één van jullie er nu direct uitvliegt, hebben we alsnog aanwijzingen voor later

Aanwijzingen hè, niet meer dan dat.
Oud 11-10-2008, 19:53
VeGs
VeGs is offline
Sorry, maar je kunt Hanneke toch niet kwalijk gaan nemen dat ze op mij stemt en een gelijkspel veroorzaakt?
Anders is het regelrechte zelfmoord. Als je zelf onschuldig bent en er bestaat ook maar de kleinste kans dat de ander wel een wolf is, stem je daar toch op?

Maar een gelijkspel dus.
Als het een echt gelijkspel is, beslissen de wolven of ik of Hanneke er uit gaan toch?
Wordt dat dan tegelijk met het wolvenmaal bekend gemaakt of later?

Maar ik ben benieuwd
Oud 11-10-2008, 19:55
Verwijderd
let's just keep our mouths shut while awaiting The Story...
Oud 11-10-2008, 19:55
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Sorry, maar je kunt Hanneke toch niet kwalijk gaan nemen dat ze op mij stemt en een gelijkspel veroorzaakt?
Anders is het regelrechte zelfmoord. Als je zelf onschuldig bent en er bestaat ook maar de kleinste kans dat de ander wel een wolf is, stem je daar toch op?

Maar een gelijkspel dus.
Als het een echt gelijkspel is, beslissen de wolven of ik of Hanneke er uit gaan toch?

Maar ik ben benieuwd
Dat wordt dan -als de wolven online zijn tenminste - gelijk bekend gemaakt. Er komt eerst hier te staan dat het gelijkspel is en dan krijgen de wolven tegelijk pm. Zodra hun keuze binnen is komt de uitslag
Oud 11-10-2008, 19:56
Verwijderd
Citaat:
Ja sorry, dat had ik even niet door, je hebt gelijk.

Citaat:
VeGs schreef:
Maar een gelijkspel dus.

Maar ik ben benieuwd
Ja en zometeen.
Oud 11-10-2008, 19:58
VeGs
VeGs is offline
Oke.

Maar onze kleine draaikont Miekjuh heeft geen definitieve stem meer laten horen en die neigde naar mij. Kans dus dat het geen echt gelijkspel is, maar dat ik alsnog een stem meer heb.
Oud 11-10-2008, 19:59
Spelleider
Spelleider is offline
Mocht het gelijkspel zijn, dan zegt de spelleider 'Het is gelijkspel' in het topic. Hierna wordt er een pm gestuurd naar de wolven en als de keuze van de wolven bekend is, wordt het verhaal gepost. Dit is altijd voor de eetronde en het liefste zo snel mogelijk op de avond van de hangronde.
Oud 11-10-2008, 19:59
Verwijderd
Citaat:
Normaal gesproken zou ik het 100% met je eens zijn. Maar Hanneke zei jou er niet uit te willen omdat ze er niet in gelooft. Oké, kan.

Maar daarvoor heeft ze ook nog maar 1 verdachte genoemd, maar heeft daar niet op gestemd. Nu op het laatste moment komt ze weer, onder de noemer van zelfbehoud.

Nu ik dit schrijf komt er ineens een ander idee kijken:
Vorige ronde werd ze beschuldigd van op het laatste moment switchen. Kan me voorstellen dat ze dan wel wacht om te kijken wat de rest doet om niet te hoeven switchen.

Laatst gewijzigd op 11-10-2008 om 20:10.
Oud 11-10-2008, 20:29
Spelleider
Spelleider is offline
The following takes place between 9 pm and 10 pm

‘Hoe is het mogelijk dat Kunst bij de terroristen verzeild is geraakt?’ riep sterrenmeisje verschrikt uit. Luciano was de eerste die reageerde. ‘Ze zal wel weer eens niet de regeltjes hebben gevolgd’ zei hij verbitterd. ‘Zoals wel meer mensen hier doen.’ Luciano was de directeur van de CTU en hij probeerde alles in goede banen te leiden, maar dit lukte niet altijd. ‘Och man, stel je toch niet zo aan’ mopperde Biertank. Biertank was het fossiel van CTU. Luciano probeerde hem al een hele tijd met pensioen te sturen, maar Biertank liet zich niet zomaar wegjagen. Hij had het veel te erg naar zijn zin en bovendien vond hij het veel te leuk om Luciano te irriteren.

Joost was ondertussen aan het worstelen met de schutter. Deze probeerde zich steeds los te wringen, maar Joost hield haar stevig vast. Tijdens de worsteling ging de telefoon van Joost. Joost keek even twijfelend naar de schutter, maar nam toch maar de telefoon op. Het bleek dat sterrenmeisje hem belde. ‘Joost, je gelooft het nooit, maar de terroristen hebben Kunst, de Chief of Staff, doodgeschoten voor de ogen van heel Amerika en de president.’ Joost schrok van wat sterrenmeisje zegt. Op dat moment wist de schutter van de verminderde aandacht van Joost te profiteren en wrong zich los. De schutter rende zo snel mogelijk weg. Joost was nog half verdoofd door het nieuws van sterrenmeisje, maar zette toch de achtervolging in. Op een gegeven moment rende de schutter een smal, donker steegje in. ‘Ha, nu heb ik je’, dacht Joost opgelucht. Hij rende de schutter achterna het steegje in en kwam stil te staan voor de muur van het doodlopende steegje. De schutter was echter nergens te bekennen. Snel keek hij om zich heen. ‘De schutter kon in ieder geval niet naar boven zijn gegaan en er was ook nergens een putdeksel waardoor je kan verdwijnen’, dacht Joost. ‘Verdomme, waar is die schutter dan gebleven? Je kan hier nergens heen.’ Boos en gefrustreerd liep hij terug naar de plek waar nog altijd het dode lichaam van Sherco lag.

Sherco lag nog op dezelfde plaats als waar hij haar had achtergelaten. Joost knielde neer bij haar lichaam. Hij pakte voorzichtig de envelop en opende deze. In de envelop bleek een briefje te zitten met een adres. Snel pakte hij zijn telefoon en toetste een nummer in. ‘Met sterrenmeisje, CTU’ hoorde hij aan de andere kant van de lijn. ‘Hallo sterrenmeisje, met Joost. Zou je even een adres voor me op kunnen zoeken? Het is Mulberry Street 168.’ Antwoordde Joost. Hij hoorde sterrenmeisje driftig typen. ‘Het is een loods op een industrieterrein. De loods is eigendom van Mr. Smith en wordt gebruikt voor de opslag van papier.’ ‘Bedankt sterrenmeisje. Zou je Minke en Fantome kunnen waarschuwen? Ik denk dat ik wat hulp nodig heb bij die loods. Oja, ik heb trouwens iets voor Daboman’ zei Joost tegen sterrenmeisje. Zonder op haar antwoord te wachten, hing hij op en rende hij naar zijn auto.

Sterrenmeisje drukte op een knop om Daboman te waarschuwen en riep Fantome en Minke. ‘Absinthe, Fantome! Joost heeft jullie hulp nodig. Hij zal zo naar CTU komen. Zorg dat jullie klaarstaan!’ riep sterrenmeisje om via de luidsprekers. Minke en Fantome sprongen meteen op. ‘Eindelijk werk aan de winkel’ zei Fantome blij tegen Minke. Minke werd door iedereen Absinthe genoemd, omdat ze heel vaak dat spul dronk. Iets waar Luciano minder blij mee was, want hij hield niet zo van alcoholgebruik tijdens het werk. Fantome had ouders die helemaal gek waren van spoken en een soort ghostbusters waren. Toen ze een dochtertje kregen, besloten ze om haar Fantome te noemen, want dat vonden ze een hele mooie naam. Fantome was echter minder blij met haar naam. Ze had liever net als haar broertje een normalere naam gehad. Haar broertje heet Casper.

Joost racete ondertussen naar het hoofdkantoor van CTU. Toen hij daar aankwam, stond Daboman hem al op te wachten. ‘Hier Daboman, deze envelop wilde Sherco aan mij geven. Misschien kun jij er nog iets aan ontdekken’ riep Joost naar Daboman. Daboman schuifelde naar voren en nam voorzichtig de envelop aan. Hierna mompelde hij nog iets tegen Joost en liep toen weer in de richting van zijn kelder waar hij allemaal ingewikkelde testjes en analyses uitvoerde. Niemand bij CTU snapte wat Daboman eigenlijk allemaal deed, behalve Barabas. Barabas ging elke dag bij Daboman in de kelder lunchen en dan praatten ze over allemaal nerddingen.
Joost zag dat Minke en Fantome al in hun auto zaten en reed snel door naar het industrieterrein. Minke en Fantome volgden hem in hun eigen auto.

Aangekomen bij het industrieterrein reden ze langzaam in de richting van de loods en stopten een eindje voor de loods. Anders zouden ze misschien al gezien worden. Joost wist echter nog niet dat Fantome en Minke een newbie, genaamd Miekjuh, bij zich hadden. Fantome had aan Luciano beloofd om Miekjuh in te werken en dit leek haar wel een mooie gelegenheid om Miekjuh met een praktijksituatie in aanraking te laten komen. Miekjuh was redelijk zenuwachtig toen ze uit de auto stapte. ‘Hallo, ik ben Miekjuh’ stamelde ze tegen Joost. ‘Ik loop een tijdje mee met Fantome om een beetje te wennen aan het werk bij CTU.’ Joost knikte haar vriendelijk toe en trok daarna zijn pistool. Miekjuh schrok er wel eventjes van, want nu ging het echte werk beginnen. Joost liep alvast richting de loods. ‘Minke, jij gaat met mij mee. Fantome ga samen met Miekjuh naar de achteringang’ beval Joost. Fantome sloop samen met Miekjuh om de loods heen. Voorzichtig voelde Fantome aan de achterdeur. Deze bleek open te zijn. Stilletjes slopen ze de loods binnen. Toen ze binnen waren, zagen ze een gigantische ruimte. Fantome keek oplettend om zich heen of ze iemand zag. Miekjuh bewonderde echter de grootte van de loods. Opeens slaakte Miekjuh een gil en wees naar boven. ‘Fantome’ stamelde ze. ‘Daar hangt iemand.’ Fantome keek ook naar boven. Daar hing inderdaad een dood lichaam aan een touw. Op dat moment hoorden ze gestommel achter zich. Snel draaide Fantome zich om…

9.58…9.59…10.00

Spelers
1. Krynn
2. matige_muis
3. VeGs (tovenaar)
4. Absinthe
5. AllureV
6. Sherco (ziener)
7. Pippeloen
8. Lucky Luciano
9. Light Fighter
10. Daboman
11. Mr Soija
12. Katje
13. sterrenmeisje
14. Heksjuh
15. Hanneke
16. Basjeeh
17. Barabas
18. Uice
19. fizzle-fluffy
20. ~~Fantôme~~
21. *Miekjuh*
22. Kunst (cupido)

Opgehangen
Opgegeten

Domme, domme dorpelingen. Jullie hebben jullie lieve tovenaar opgehangen. De wolven hebben tot morgenavond 20.30 uur de tijd om een lekker hapje te kiezen.
Oud 11-10-2008, 20:29
Verwijderd
stupid fucks.

[edit] nou ja, het verhaal is iig wel leuker dan de uitslag.
Oud 11-10-2008, 20:30
Uice
Uice is offline

Wel apart trouwens, alleen nog maar speciale functies eruit.
Oud 11-10-2008, 20:30
Krynn
Krynn is offline
Verdomme!

Edit: Miekjuh, heb je nou nog gestemd of niet?

Laatst gewijzigd op 11-10-2008 om 20:38.
Oud 11-10-2008, 20:31
Hanneke
Hanneke is offline
Fuck, tovenaar.
Dan had ik misschien beter nog mezelf kunnen opofferen en toch op een ander stemmen, maargoed dat weet je niet van te voren.
Verwijderd
Lethe
Lethe is offline
Nou, dat gaat goed.
Oud 11-10-2008, 20:35
Verwijderd
Tovenaar?

Morgenavond de lijstjes maar even bekijken dan.
Oud 11-10-2008, 21:01
VeGs
VeGs is offline
Ik was er al bang voor.

Go dorpelingen!
Oud 11-10-2008, 22:29
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:
Edit: Miekjuh, heb je nou nog gestemd of niet?
Ja, ik had gestemd.. Ook op VeGs dus.. Sorry!
Oud 12-10-2008, 09:56
Fantôme
Fantôme is offline
De tovenaar eruit. Arme VeGs!
en jullie hebben veel gepost joh! moet het eerst weer ff doorlezen allemaal....

Regels voor berichten