Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Scholieren.com / Beleidszaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-10-2008, 12:33
Verwijderd
http://forum.scholieren.com/showthre...4#post28383094

Citaat:
Misschien moet dit sowieso weer compleet herzien worden. Want de topic waarop het kkbeleid van toepassing is lopen niet echt storm ofzo, de laatste reactie in dat pickupline topic bijvoorbeeld was van 11 april... nogal nutteloos om daar dan de kkregel aan te hangen.
Bovendien vind ik het niet erg forumbazig dat de laatste twee posts van Andijvie op DK op 20 okt en 10 okt waren.
Zo dan.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-10-2008, 13:15
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Been there, done that, failed.

Oftewel, nutteloos DK-topic nummer duizend. Het is algemeen bekend dat een hoop forumbazen daar beter zouden kunnen functioneren / aanweziger kunnen zijn, dat er niet consequent gemod wordt, etc. Ze willen het niet veranderen en er zal dus ook niks veranderen.

Sorry voor mijn negativiteit, overigens.
Oud 26-10-2008, 13:23
Verwijderd
Het is nu een stukje rustiger op DK dus het lijkt me dat er opnieuw rustig over gepraat kan worden.

Ik ben voor een drastische verandering in forumbazen. (2 weg ofzo, Dk-ers erbij). Verder ben ik ook tegen het koelkastbeleid, dit kan zichzelf allemaal wel regelen. Het weerwolfspelbeleid is tegenwoordig wel oke geloof ik.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2008, 13:29
Verwijderd
Bij de vorige verandering van beleid in de koelkastregeling is duidelijk geworden dat die topics zich niet blijven herhalen, ze zijn er zelfs minder vaak. Ik dank dat je het beter op kunt heven. En Andijvie weg als forumbaas. Die paar slotjes die ze zet kan iemand anders ook wel, die ook nog regelmatiger post.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2008, 13:34
Verwijderd
Ik denk dat het inderdaad goed is als het koelkastbeleid verdwijnt. De topics die daarin zitten lopen nou niet echt storm. Het heeft gewoon een zelfregulerend effect, als het aanbod er altijd is, daalt de vraag en dus het enthousiasme vanzelf. Daarnaast zie je ook dat de forumbazen het topic met het koelkastsysteem ook vrijwel niet bijhouden. Kennelijk zitten de leden er niet op te wachten en de forumbazen ook niet, nou schaf die handel dan gewoon af. Het idee is aardig, maar er zijn gewoon te weinig topics die in aanmerking komen voor dat idee.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2008, 13:34
Missy
Missy is offline
Naar mijn idee is het koelkasttopic een goed principe, maar gezien hoe het nu gaat met topics in DK blijft de variatie toch bestaan. Ik denk dat als het koelkastprincipe weg zou vallen er niet veel zou veranderen. Dan lijkt het me toch eens nuttig te gaan kijken of het topic wel zo'n zin heeft.
Oud 26-10-2008, 13:39
Missy
Missy is offline
Als het koelkastbeleid zou weg vallen, lijkt het me wel handig om de twee weken van het weerwolfspel wel te blijven gebruiken.
Oud 26-10-2008, 13:40
Verwijderd
Eens. maar dat valt buiten het koelkastbeleid, toch?
Met citaat reageren
Oud 26-10-2008, 13:43
Missy
Missy is offline
Ja, ik denk dat als we spreken over het koelkastbeleid het weerwolfspel dan buiten beschouwing moeten houden.
Oud 26-10-2008, 13:49
Verwijderd
Ik ben ook tegen de koelkastregel voor het ww-spel overigens, ik vind de hele koelkastregel onnodig en onnozel, ook voor het ww-spel. Er zijn heel veel mensen die vol smart zitten te wachten op een nieuw ww-spel als het vorige is afgelopen, en als je er dan aan het begin van het spel al uitligt, moet je soms wel een maand wachten voordat er weer een nieuwe mag. Mensen die niet meteen weer zin hebben in een nieuw spel kunnen toch gewoon niet meedoen. En dan duurt het misschien wat langer voordat het vol is, dat lost zichzelf zo wel op. En verder ben ik gewoon tegen teveel fb-bemoeienis in wat mag en wat niet imo zijn fb's er om op te letten dat er niet al te veel offtopic wordt gegaan en dat er geen pr0n gepost wordt, niet om men te vertellen dat een bepaald topic pas over 76 uur mag worden geopend ;x laat staan fb's die nooit op DK komen en dus ook niet goed in kunnen schatten wat er nodig en gewenst is.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2008, 13:55
Missy
Missy is offline
Ik denk dat als je de regel van twee weken niet gebruikt, het een grote chaos wordt. Voor iedereen is het nu duidelijk wanneer het nieuwe spel komt. Dan ga je misschien weer krijgen van: 'Oh, ik wou me inschrijven, maar ik wist niet wanneer het nieuwe spel zou beginnen.' Bovendien werkt de regel nu toch prima voor het weerwolfspel? Ik denk dat een duidelijke lijn voor het weerwolfspel wel handig is.
Oud 26-10-2008, 13:56
Verwijderd
Ja, de regel zou dan zijn: er is geen beperkende regel. Duidelijker kan niet.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2008, 13:56
Verwijderd
En bovendien is er nu nog steeds chaos, aangezien sommige mensen het vertikken de spelregels te lezen en dus maar blijven vragen wanneer het weer mag.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2008, 13:57
Missy
Missy is offline
Dan zou het duidelijker zijn, maar of het effectiever zou zijn vraag ik me af.
Citaat:
En bovendien is er nu nog steeds chaos, aangezien sommige mensen het vertikken de spelregels te lezen en dus maar blijven vragen wanneer het weer mag.
Dan zou je dan ook blijven houden wanneer er geen regel zou zijn.
Oud 26-10-2008, 13:58
Verwijderd
Wat bedoel je met effectief? Effectief voor wat?
Met citaat reageren
Oud 26-10-2008, 15:11
Verwijderd
Je begint het koelkasttopic met 'veranderingen', dat is nogal vreemd als de bedoeling van dat topic is om de regelgeving uit te leggen.
En verder klopt er natuurlijk geen bal van en moet het zo snel mogelijk worden afgeschaft, maar dat moge al duidelijk zijn.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2008, 15:13
TopDrop
TopDrop is offline
Eens met het feit dat er naar de staat van de fb's gekeken moet worden en eventueel vervanging gezocht kan worden en dat het koelkastbeleid overbodig is.

Ik denk wel dat die 2 weken voor het wwspel wel ok zijn. Of misschien dat je het verandert naar een week ofzo. Maar helemaal weg is ook weer zo wat.
Oud 26-10-2008, 16:06
Verwijderd
semi-eens met al het bovenstaande.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2008, 19:44
Erato
Erato is offline
Wel gezien het groepsbashen kan er voor forumbazen beter iemand van buiten dk gezocht worden als krijg je weer een corrupt zooitje.
Oud 26-10-2008, 20:06
Verwijderd
Ik geloof niet dat het om groepsbashen gaat.

Ik geef zelf aan dat ik voor een verandering in forumbazen ben (aangezien er twee posts boven mij ook wordt aangegeven hoeveel die forumbaas aanwezig is, en andere redenen). Ik snap ook niet dat het meteen als groepsactie of corrupt gezien wordt dat er eenzelfde soort kritiek komt. Ik heb met het merendeel wat hier post helemaal niets, in een enkel geval zelfs iets ertegen. Het lijkt me dan ook vrij zinloos dat er wederom allemaal DKbashposts worden geplaatst in dit topic (want zo komt het over als een onzinner weer komt roepen dat DK kut is want groepsbash, /care als ik het fout opvat maar zo komt het over).

DK is niet zo hecht als 'men' af en toe doet, er is gewoon eenzelfde soort kritiek.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2008, 20:18
Erato
Erato is offline
Aangezien er op admin (als ik het goed heb) er al gediscussierd is over het irritante kliekjesvorming en gebash lijkt het me ook dat forumbazen dit probleem al gesignaleerd hebben. Iemand uit de groep zou dit ongewenste gedrag alleen maar versterken.

Als er kritiek is op dk hoeven dk'ers zich ook niet allemaal massaal aangesproken te voelen. :') Ik geef alleen even aan waarom men beter een FB (als daar sprake van is) buiten dk kan gaan zoeken. Hoef je ook niet meteen denigerend te gaan doen.

Laatst gewijzigd op 26-10-2008 om 20:29.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2008, 20:55
Verwijderd
Eh.

Ik denk dat het op zich wel eens heel misschien verstandig zou zijn als je iemand als forumbaas hebt die ook echt op DK komt, iets wat leden een beetje verwachten en waaraan bijvoorbeeld Andijvie blijkbaar niet voldoet.

En nogmaals, het is niet één groep, het is niet een kliek waaruit gekozen hoeft te worden. De enige eis is dat het iemand is die ook een beetje snapt hoe het werkt, er komt. Lijkt me niet zo gek.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2008, 20:58
Tink*
Tink* is offline
Gaat het nu alwéér over het DKbeleid...
Oud 26-10-2008, 21:11
Swlabr
Swlabr is offline
Ik stel anarchisme voor. Iemand die me wil steunen? Hmm? Hmm?
Oud 26-10-2008, 21:12
Erato
Erato is offline
Snapt hoe wat werkt? Objectiviteit lijkt me toch wel het belangrijkste en dat lijkt me gezien de groepsdynamiek daar toch wel een struikelblok. De vraag is of iemand binnen de groep zijn vriendjes kan en wil terugfluiten als er weer eens gebasht wordt zodat het voor iedereen een beetje leuk blijft. Je hoeft heus niet 24 uur per dag daar te posten, af en toe meelezen en de boel in de gaten houden is genoeg. Tot zover mijn punt.
Oud 26-10-2008, 21:16
Verwijderd
Het koelkastbeleid is totaal niet nodig, en kan dus weg.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2008, 21:17
Verwijderd
Forumbazen worden in den beginnen gekozen doordat ze opvallen, doordat ze actief zijn en dan gevraagd worden. Ook op andere deelfora wanneer er daadwerkelijk gesolliciteerd kan worden.

Maar daar gaat het nu helemaal niet om, er staat niet eens vast dat wie dan ook vertrekt.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2008, 21:19
Erato
Erato is offline
Mag ik je er even aan herinneren dat jij het was die riep dat Andijvie weg moest en dat daar dk'ers voor in de plaats moesten komen.
Oud 26-10-2008, 21:29
Verwijderd
Daar pleit ik inderdaad voor, ofja ik zei in eerste instantie niet Andijvie, maar ach. Ik heb kritiek want ik vind dat mensen niet genoeg betrokken zijn en pleit dus direct voor iemand van binnen DK, aangezien ik andijvie ook niet als DKer beschouw. Het hoort bij mijn kritiek. Jij gaat direct in op het feit dat er iemand weggaat, want het mag van jou niemand van binnen DK zijn. Terwijl dat helemaal niet de situatie is.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2008, 21:29
Verwijderd
Citaat:
Snapt hoe wat werkt? Objectiviteit lijkt me toch wel het belangrijkste en dat lijkt me gezien de groepsdynamiek daar toch wel een struikelblok. De vraag is of iemand binnen de groep zijn vriendjes kan en wil terugfluiten als er weer eens gebasht wordt zodat het voor iedereen een beetje leuk blijft. Je hoeft heus niet 24 uur per dag daar te posten, af en toe meelezen en de boel in de gaten houden is genoeg. Tot zover mijn punt.
En op onzin vind je niet dat dit een probleem is?
Persoonlijk denk ik dat iemand die alleen modereert de sfeer niet goed aanvoelt en dus geen beslissingen kan nemen waar de meerderheid van de bezoekers het mee eens is. Een beleid wordt opgesteld aan de hand van de bezoekers, het lijkt me dan ook dat de uitvoerders van dat beleid moeten snappen waarom dat beleid zo werkt.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2008, 22:05
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Het is, los van al het gezeik, sowieso een achterlijk idee om een forumbaas aan te stellen die nooit op dat subforum is gekomen.
Oud 26-10-2008, 22:30
Verwijderd
Citaat:
Gaat het nu alwéér over het DKbeleid...
Met citaat reageren
Oud 27-10-2008, 07:57
Verwijderd
Het koelkastbeleid is onzin, ik weet niet waarom het oorspronkelijk is ingevoerd, maar nu heeft het in ieder geval geen nut (meer) en de forumbazen slagen er ook niet in om het beleid fatsoenlijk te verantwoorden. Idem dito voor de regeling voor het wwspel.

Verder vind ik dat forumbazen regelmatig actief moeten zijn, maar dat probleem zie je niet alleen bij De Kantine, de laatste post van Adore op N&A was bijvoorbeeld in april.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2008, 08:55
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Het is, los van al het gezeik, sowieso een achterlijk idee om een forumbaas aan te stellen die nooit op dat subforum is gekomen.
Of juist niet. Als er klachten zijn over iets als groepjesmentaliteit heb je juist volledige buitenstaanders nodig.
Oud 27-10-2008, 09:56
Verwijderd
Citaat:
Of juist niet. Als er klachten zijn over iets als groepjesmentaliteit heb je juist volledige buitenstaanders nodig.
Van iemand die naar DK refereerde als "die kneuzenvijver" ja...
Met citaat reageren
Oud 27-10-2008, 12:44
Hanneke
Hanneke is offline
Wat betreft gezeik over de fb's, dat is nu zo vaak voorbij gekomen. Daar zal - waarschijnlijk - niks aan veranderen. Bovendien is iemand niet alleen DK'er als hij/zij regelmatig in het wsz-topic post. Het gaat ook (júist) om de andere topics.

Over het koelkastbeleid: Ik denk dat de koelkast is bedacht op een moment dat er heel veel dezelfde topics waren. Of iig altijd dezelfde topics terugkwamen. We kunnen natuurlijk best als we merken dat dat weer zo is de koelkast herinstellen. En sowieso als er veel dezelfde topics zijn is dat genoeg reden om een nieuwe te sluiten.
Oud 27-10-2008, 12:56
Verwijderd
Citaat:
Wat betreft gezeik over de fb's, dat is nu zo vaak voorbij gekomen. Daar zal - waarschijnlijk - niks aan veranderen.
..Waarom niet? Lekkere instelling.

Citaat:
Bovendien is iemand niet alleen DK'er als hij/zij regelmatig in het wsz-topic post. Het gaat ook (júist) om de andere topics.
Niemand heeft het toch over het wsz-topic?
Zoals ik al zei, de laatste twee posts van Andijvie op DK waren resp. 20 okt en 10 oktober, een fb hoeft geen wsz-poster te zijn, maar het lijkt me niet meer dan normaal dat je iig af en toe op je forum komt en post, en dat is dus vaker dan 1 keer in de 10 dagen (!)
Met citaat reageren
Oud 27-10-2008, 13:08
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Citaat:
Uiteraard, maar iemand die er nooit komt heeft dus niet uit zichzelf uit de neiging er te kijken, kent de sfeer niet, en kan dus ook minder goed bepaalde dingen relativeren. Ik zeg niet dat je één van het groepje moet pakken, maar iemand die er nooit komt is het andere uiterste.

Citaat:
Wat betreft gezeik over de fb's, dat is nu zo vaak voorbij gekomen. Daar zal - waarschijnlijk - niks aan veranderen.
Hoewel je ongetwijfeld gelijk hebt hoort het toch ook wat te zeggen dat er zovaak gezeik over is?
Oud 27-10-2008, 13:09
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
..Waarom niet? Lekkere instelling.

Niemand heeft het toch over het wsz-topic?
Zoals ik al zei, de laatste twee posts van Andijvie op DK waren resp. 20 okt en 10 oktober, een fb hoeft geen wsz-poster te zijn, maar het lijkt me niet meer dan normaal dat je iig af en toe op je forum komt en post, en dat is dus vaker dan 1 keer in de 10 dagen (!)
Ja, want naar een korte periode kijken is erg betrouwbaar:
7*50+10 posts in de afgelopen drie maanden. 360 posts in 3*31 dagen. Dat si dus gemiddeld ongeveer drie posts per dag, wat - lijkt mij - prima is.
Oud 27-10-2008, 14:32
Verwijderd
Citaat:
Over het koelkastbeleid: Ik denk dat de koelkast is bedacht op een moment dat er heel veel dezelfde topics waren. Of iig altijd dezelfde topics terugkwamen. We kunnen natuurlijk best als we merken dat dat weer zo is de koelkast herinstellen. En sowieso als er veel dezelfde topics zijn is dat genoeg reden om een nieuwe te sluiten.
Als dat koelkastbeleid niet werkt, dan verzin je toch gewoon wat anders?

Citaat:
7*50+10 posts in de afgelopen drie maanden. 360 posts in 3*31 dagen. Dat si dus gemiddeld ongeveer drie posts per dag, wat - lijkt mij - prima is.
Als het erom gaat wat FB's prima vinden is de discussie snel gevoerd.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2008, 14:33
Verwijderd
Citaat:
En natuurlijk zegt het aantal posts niets over de betrokkenheid. Iemand kan dagelijks online zijn om de zaken in de gaten te houden (in mijn optiek de eerste taak van een FB) en nauwelijks posten.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2008, 15:17
Verwijderd
Misschien ben ik wat eh harsh, maar er zijn gewoon heel veel dingen mis met het bestuur van DK op dit moment. imo. Het koelkastbeleid is al geruime tijd overbodig, maar daar heeft geen van de vier fb's een woord over gerept. Daarnaast zou dat topic elke week ge-update worden, dat is geloof ik nog nooit op tijd gebeurd, elke keer weer moest een lid er op wijzen dat het aan verversing toe was en dan gebeurde (bijna altijd door Missy overigens) dat uiteindelijk. Een beetje daadkrachtig optreden zou wel wenselijk zijn. En een fb hoeft inderdaad niet minstens x posts per dag te hebben, maar dit is het andere uiterste. En dat Hanneke dit gezeik noemt vind ik ook vrij jammer, het is gegronde kritiek en daar zou je als fb wat mee moeten doen, ipv het op zo'n toon wegwuiven.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2008, 15:23
Verwijderd
Citaat:
Wat betreft gezeik over de fb's, dat is nu zo vaak voorbij gekomen. Daar zal - waarschijnlijk - niks aan veranderen. .
Dat het steeds opnieuw terugkomt (vanuit verschilende kanten) geeft aan dat het nog steeds niet gewenst is dat het zo blijft. Misschien dat de 37e keer wél geluisterd wordt in dit topic.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2008, 16:45
Stalker
Stalker is offline
Schelden met kanker is altijd succesvol
Oud 27-10-2008, 16:49
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Verder vind ik dat forumbazen regelmatig actief moeten zijn, maar dat probleem zie je niet alleen bij De Kantine, de laatste post van Adore op N&A was bijvoorbeeld in april.
Adore is sinds 10 jan fb op n&a, en ik kan maar 6 posts van haar vinden op n&a, in jan, feb en maart. Dat is een gemiddelde van 2 posts/maand. Of, als je het uitstrijkt over haar hele 'regeerperiode', is het 6 posts gedeeld door 290 dagen is 0.021 posts per dag. :')
Oud 27-10-2008, 17:13
Verwijderd
Citaat:
Schelden met kanker is altijd succesvol
Koelkast

Meer mensen vonden het verwarrend.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2008, 17:54
Verwijderd
Citaat:
Wel gezien het groepsbashen kan er voor forumbazen beter iemand van buiten dk gezocht worden als krijg je weer een corrupt zooitje.
De laatste zes fb's (Hanneke niet meegrekend) waren geen DK'er op het moment van aanstellen. Tijd om dat te veranderen en in het vervolg gewoon een DK'er te kiezen.

1. Inderdaad weer het gezeik over DK.
2. Dat koelkasttopic, ik vraag het jullie vriendelijk, mag die heel erg alsjeblieft weg?
Het beleid is er, daar is geen topic voor nodig. En strikt op de open- en sluitdata letten hoeft ook niet.
3. Van mij mag het koelkastbeleid blijven zoals 'ie is. Maar ook prima als het wordt afgeschaft.
4. Dat 'kliekjesvorming'-geroep moet ophouden, stel jullie niet aan. Kom met inhoudelijke kritiek of hou je afgunst voor je.
5. Het weerwolfspel was leuker toen het 2/3 keer per 6 weken was, nu hecht men minder waarde aan het spel, de spelleider(s) en de verhalen.
Met citaat reageren
Oud 27-10-2008, 18:00
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Adore is sinds 10 jan fb op n&a, en ik kan maar 6 posts van haar vinden op n&a, in jan, feb en maart. Dat is een gemiddelde van 2 posts/maand. Of, als je het uitstrijkt over haar hele 'regeerperiode', is het 6 posts gedeeld door 290 dagen is 0.021 posts per dag. :')
Je hebt niet altijd overal een overvloed aan goede kanidaten. Soms is dan de keuze toch voor iemand die al wel fb is (en dus ook opzich voldoende online is) maar niet echt veel posts op een forum heeft.
Oud 27-10-2008, 18:25
Missy
Missy is offline
Citaat:
De laatste zes fb's (Hanneke niet meegrekend) waren geen DK'er op het moment van aanstellen. Tijd om dat te veranderen en in het vervolg gewoon een DK'er te kiezen.
Cherry Springs was ook al echt regelmatig actief toen ze FB werd. Ikzelf was er ook regelmatig actief.
Oud 27-10-2008, 18:36
Verwijderd
Jullie waren toen nog geen DK'ers hoor.

Zoals het nu is met de fb's vind ik het overigens wel prima. Maar mocht er een nieuwe komen, gaarne een dk'er. En gaarne de keuzes aan mij voor te leggen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten