Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-11-2008, 09:14
snelweg
snelweg is offline
Ik wordt misschien getest op school voor drugs omdat een lerares dacht dat ik stoned was in de les. Maar kunnen ze me nu testen? Ik heb dan wel niks gebruikt, maar m'n ouders zullen toch wel zeggen dat ik wat verkeerds heb gedaan of weet ik veel wat dus mag ik weer s wat niet denk ik. En de afdelingsleider (die er vast over zal gaan) mag niet eens aan m'n arm komen dus ik wil al helemaal niet dat hij aan m'n urine komt. Kan ik gewoon weigeren zonder problemen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-11-2008, 09:17
m!ke
m!ke is offline
Citaat:
Ik wordt misschien getest op school voor drugs omdat een lerares dacht dat ik stoned was in de les. Maar kunnen ze me nu testen? Ik heb dan wel niks gebruikt, maar m'n ouders zullen toch wel zeggen dat ik wat verkeerds heb gedaan of weet ik veel wat dus mag ik weer s wat niet denk ik. En de afdelingsleider (die er vast over zal gaan) mag niet eens aan m'n arm komen dus ik wil al helemaal niet dat hij aan m'n urine komt. Kan ik gewoon weigeren zonder problemen?
Ja, ze mogen jou testen.
Als de school een vermoeden krijgt dat je vaak stoned in de les zit hebben ze dus een reden.
Maar als er toch niks aan de hand is, doe het dan toch gewoon? Je maakt je alleen maar verdacht zo
Oud 23-11-2008, 09:59
blablatje
blablatje is offline
Je mag een test altijd weigeren, alleen kan je school dan besluiten dat de straf voor weigeren precies hetzelfde is als de straf voor positief getest worden. En de afdelingsleider voert de test natuurlijk niet zelf uit.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2008, 10:04
Verwijderd
Als je niets gebruikt hebt, zal de drugstest negatief zijn (ze vinden niets), dus kunnen je ouders en je afdelingsleider jou toch helemaal niets maken?
Met citaat reageren
Oud 23-11-2008, 17:29
snelweg
snelweg is offline
Ik ben schoon ja, maar ik heb het liever niet...
Nouja, er zit dan maar niks anders op. Ik zou niet weten hoe erg de straf is, dus...
Bedankt!
Met citaat reageren
Oud 23-11-2008, 18:02
Verwijderd
Ze kunnen je toch geen straf geven voor een negatieve uitslag? Wat is je probleem dan? Of begrijp ik nou iets niet...
Met citaat reageren
Oud 28-11-2008, 07:31
zzgg038
zzgg038 is offline
Ze mogen zo'n test gewoon doen. Maar als jij niks gebruikt hebt dan maakt dat niks uit toch?
Met citaat reageren
Oud 28-11-2008, 07:37
niqui
niqui is offline
Citaat:
Ze kunnen je toch geen straf geven voor een negatieve uitslag? Wat is je probleem dan? Of begrijp ik nou iets niet...
Volgens bij bedoelt snelweg dat hij zich zal laten testen, omdat er als ie niet verschijnt mogelijk uitgegaan wordt van een positieve uitslag waar een bepaalde straf tegenover staat. Of die straf het weigeren van de test waard is, is de vraag.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2008, 13:05
marketingdevil
marketingdevil is offline
Citaat:
Ze mogen zo'n test gewoon doen. Maar als jij niks gebruikt hebt dan maakt dat niks uit toch?
En jij mag zo'n test gewoon weigeren, en ik vraag me af hoe ze aan willen tonen dat jij toen stoned was sinds wiet zo'n maand in je bloed aantoonbaar blijft...
Oud 20-12-2008, 14:41
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
En jij mag zo'n test gewoon weigeren, en ik vraag me af hoe ze aan willen tonen dat jij toen stoned was sinds wiet zo'n maand in je bloed aantoonbaar blijft...
hangt van het reglement van school af in hoeverre je zoiets kunt weigeren toch?

maar wat een bull verhaal dit, beetje testen op school
Met citaat reageren
Oud 20-12-2008, 17:38
Verwijderd
wat een slecht verhaal, zon test stelt niks voor en al helemaal niet als je niks gedaan hebt. En als je wel wat gedaan hebt ben je niet verplicht mee te werken, de school is namelijk geen direct overheidsinstantie.

ps. Wat een kutschool.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten