Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik vind jezelf ziek melden nou niet echt een goede actie als je wilt zeggen dat je dat niet bent, maargoed.
Tsja ik denk dat die imam zn mening moet kunnen hebben.
||
Citaat:
allebei de meningen roepen evenveel tegenstand op! Laatst gewijzigd op 20-11-2002 om 10:13. |
![]() |
||
Citaat:
Bij mijn ouders in de kerk komen een aantal homostellen. Ik ken de redenering er achter niet precies, maar het komt er op neer dat ze niets minder zijn dan andere mensen. Veel christenen hebben er niet heel erg veel problemen mee. Een deel (vraag me niet hoe groot dat deel is) echter wel. Een deel van religieus Nederland dus, zoals ik als zei: een kleine minderheid van de bevolking. En Christenen vinden zoiezo niet dat homosexualiteit een besmettelijke ziekte is; hoogstens dat je nooit daadwerkelijk met een ander van hetzelfde geslacht naar bed mag omdat dat zwaar zondig is: praktiseren is dus verboden.
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 20-11-2002 om 10:13. |
![]() |
||
Nare man haalt me de woorden uit de mond. Verder:
Citaat:
Merriam-Webster's heeft dit te melden: Main Entry: 1ho·mo·sex·u·al Pronunciation: "hO-m&-'sek-sh(&-)w&l, -'sek-sh&l Function: adjective Date: 1892 1 : of, relating to, or characterized by a tendency to direct sexual desire toward another of the same sex 2 : of, relating to, or involving sexual intercourse between persons of the same sex
||
Verwijderd
|
Citaat:
Mocht Janmaat zijn eigen mening hebben? -- Nee; hij is geen Christen of Moslim. Op zich heb ik daar geen problemen mee; maar wees dan wél consequent en stel totalitair vrijheid van meningsuiting. Maar ga niet lopen meten met 2 maten. En já, ik weet ook dat het Christendom nét zo slecht is. Wat te denken van Leviticus 20:13: "WANNEER IEMAND BIJ EEN MAN LIGT ALS BIJ EEN VROUW< BEDRIJVEN BEIDE EEN GRUWELDAAD;ZIJ MOETEN TER DOOD WORDEN GEBRACHT: ER RUST BLOEDSCHULD OP HEN.". Maar het verschil met dit en de Moslims is dat de Christenen toch wel een stuk humaner zijn in hun opvattingen over homosexualiteit. In ieder geval zie ik nooit Christenen dergelijke teksten aanhalen als zijnde 'de waarheid'. En JA: ik weet waar ik over praat aangezien ik mezelf ook meng in streng-christelijke forums dito discussies. |
![]() |
|
![]() |
Ik vind het idee wel wat hebben, maar niet praktisch om in de praktijk uit te voeren. Om hier werkgevers mee te duperen vind ik niet terecht, zij hebben deze uitspraak niet gedaan, mocht dat wel het geval zijn: doen, prachtig!
||
Citaat:
2. Nawijn spreekt vanuit een andere functie als de imam.
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
Ik denk dat de enige manier is om begrip voor elkaars opvattingen te krijgen door in discussie te gaan met elkaar. Dit moet dan wel op een respectvolle manier gebeuren, zonder beledigingen op de persoon.
Laten homo's en conservatief confessionelen als een meneer El Moumni een keer met elkaar een discussie te voeren in bv. Vara's het Lagerhuis. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Ik heb trouwens niet gezegt dat christenen homosexualiteit een besmettelijke ziekte vinden, dat maak jij ervan.
||
![]() |
Citaat:
Voorts, dat eeuwige geciteer uit de bijbel is drogredeneren. Ik denk niet dat er veel mensen zijn die hun gehele leven naar de letter van de bijbel inrichten, hm?
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
2. De definitie van Christenen is mensen die geloven dat Jezus de schuld van hun zonde op zich heeft genomen en hun schuld daarmee heeft ingelost bij God, als je maar gelooft (of iets daaromtrent). Er zijn maar weinig Christenen die bijvoorbeeld geloven dat de aarde werkelijk in 7 dagen geschapen is, en veel meer die geloven dat dat symbolisch bedoelt is. 3. Waarom kunnen er onder Christenen maar weinig meningsverschillen over ontstaan? Waarom denk je dat er zoveel kerkscheuringen geweest zijn in de geschiedenis? Katholieken denken absoluut heel anders dan een Evangelisch Christen of iemand van de gereformeerde gemeente (=SGP-achtig). Er zijn heel erg veel verschillende opvattingen over veel teksten in de bijbel. Als je ergens niks vanaf weet, moet je ook geen onzin kletsen. ![]()
||
Citaat:
mijn ouders zijn heel christelijk en ik ben ook zo opgevoed. dat hield in dat ik mee werd gesleept naar de kerk vroeger en verplicht op christelijke scholen moest zitten. ik ben niet christelijk maar ik weet er zeer zeker wel heel veel vanaf. meer dan ik wil, waarschijnlijk.
||
Citaat:
![]() ![]() En waarom ik het een klasse-actie vind, is omdat de uitspraken van ElMoumni en de uitspraak van de rechter om m niet langer te vervolgen met humor belachelijk gemaakt worden. Humor is net wat je nodig hebt. Otpor (studentenverzetsbeweging in Servie) heeft met veel humor campagne gevoerd. Het werkte. ![]() En btw,.. houd ajb op over dat gezeik van "nah typisch islamitische uitspraken" want eenzelfde soort uitspraken kun je ook in Staphorst verwachten. (of gewoon in je klas op school) Het maakt ook eigenlijk niet uit dat het een imam was; het had net zo goed de Paus geweest kunnen zijn of prins Bernard. Waar het om gaat is dat er een uitspraak is gedaan die verwerpelijk is en het OM beslist heeft om - in dit geval - de imam niet verder te vervolgen (ondanks dat uitspraken van een belangrijk persoon van grote invloed kunnen zijn op zijn/haar achterban). |
![]() |
||||
Citaat:
![]() Citaat:
![]() ![]() Citaat:
||
Citaat:
of ik ben zeer vrij opgevoed... Maar da's niet echt het geval geloof ik ![]()
|
[QUOTE]UnknoWn EntiTy schreef:
1. tegen homosexualiteit zijn is wat anders dan tegen homo's zijn: Heb de zondaar lief, maar haat de zonde. 2. De definitie van Christenen is mensen die geloven dat Jezus de schuld van hun zonde op zich heeft genomen en hun schuld daarmee heeft ingelost bij God, als je maar gelooft (of iets daaromtrent). Er zijn maar weinig Christenen die bijvoorbeeld geloven dat de aarde werkelijk in 7 dagen geschapen is, en veel meer die geloven dat dat symbolisch bedoelt is. je snapt toch wel wat ik bedoel.. idd ze zijn tegen homosexualiteit en niet tegen homo's zelf, maar als die homo's niet in die kerk van jouw ouders kwamen, denk je dan echt dat ze ermee om zouden gaan? in die kerk van mijn ouders zouden ze ook welkom zijn, maar dat betekend niet dat men het eens is met hun leefstijl. we verschillen echt niet zoveel van mening. ik weet wat de definities van christenen zijn, ik noemde er slechts één. met echte christenen bedoel ik de mensen die de bijbel opvolgen en naar de kerk gaan (je kan wel voor je zelf geloven, maar dat is totaal niet de bedoeling van het christendom, staat ook in de bijbel, etc.) er zijn heel veel christenen die geloven dat de wereld in 7 dagen geschapen is, het merendeel zelf. of je moet over hele vrije christenen spreken, die het dus feitelijk oneens zijn met de bijbel. maar op deze manier kan je ook jehova's christenen noemen, en die bedoel ik dus niet. 3. Waarom kunnen er onder Christenen maar weinig meningsverschillen over ontstaan? Waarom denk je dat er zoveel kerkscheuringen geweest zijn in de geschiedenis? Katholieken denken absoluut heel anders dan een Evangelisch Christen of iemand van de gereformeerde gemeente (=SGP-achtig). Er zijn heel erg veel verschillende opvattingen over veel teksten in de bijbel. ik zei niet weinig, ik zei kleine. en ik zei dat omdat geen één religie homosexualiteit 100% accepteert. Als je ergens niks vanaf weet, moet je ook geen onzin kletsen. ![]() blablabla.. omdat ik een ietwat andere kijk op dingen heb, betekend niet gelijk dat ik er weinig van weet. ik snap sowieso niet waarom je zoiets zegt, beetje te snelle oordeling.
||
Citaat:
nogmaals, ik heb het niet over individuen, maar over een groep. ik zou zelf dan ook heel snel mijn ouders verdedigen als iemand zou zeggen: die zijn zeker TEGEN homo's. "mja" is trouwens een vreselijk woord.. het zou verboden moeten worden. heh. maar ja, je mag geloven wat je wilt, ik weet heus wel waar ik over praat. anders zou ik het namelijk niet eens zeggen.
Laatst gewijzigd op 19-11-2002 om 18:43. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Ik vind het een slechte actie.
Citaat:
Daarnaast, zo lang nog steeds onbekend is wat nou de oorzaak van homoseksualiteit is, zie ik geen enkele reden waarom niemand zijn eigen opvatting over homoseksualiteit mag verkondigen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik denk niet dat God zo is. In de bijbel staat ook dat de farizeeën en schriftgeleerden Jezus vroegen wat ze moesten doen met een vrouw die op overspel werd betrapt. Volgens het bijbelse recht moest die worden gestenigd. Jezus zie: "Degene die zonder zonde is, werp de eerste steen". Niemand gooide dus een steen. Jezus schonk de vrouw vergiffenis. Er staat ook, in Deuteronomium 22, "verbod om zich te kleden als het andere geslacht". "Het is vrouwen verboden zich als een man te kleden, het is mannen verboden vrouwenkleren te dragen. Van wie zoiets doet, heeft de Heer, je God, een diepe schaamte." Zou het God nou echt uitmaken wat je aanhebt? Ik denk het niet, het gaat om je innerlijk. Mijn conclusie is het volgende. De bijbel is natuurlijk flink wat keren overgeschreven. De bijbel werd vaak overgeschreven door de religieuze fanatiekelingen, de 'hardcore' gasten. Het lijkt mij niet verassend dat zij tijdens het overschrijven hun eigen interpretatie er aan toegevoegd, wat veel veranderde. Dat het vertalen niet altijd helemaal goed ging, zodat zinnen verdraaid werden of dat er fouten inslopen. Of misschien hebben ze het wel met intentie veranderd, omdat ze vrouwen niet zo leuk vonden (zeker een sextekort ofzo). Dan kan je er makkelijk inzetten dat vrouwen maar gestenigd moeten worden na dit en dat. De bijbel is na al die keren overschrijven in verval geraakt. Als Jezus of God nu de bijbel zou lezen zou hij waarschijnlijk (figuurlijk) een hartaanval krijgen, omdat er een paar erg idiote dingen instaan. Sex voor het huwelijk, waarom zou dat niet mogen? Het is toch niet schadelijk? Het laat alleen de liefde zien die je voor iemand hebt, of gewoon om plezier te maken. Ik zie niet waarom het schadelijk is, het is trouwens in de bijbel allemaal ook niet zo goed onderbouwd (waarom iets verboden is e.d.) De bijbel houdt natuurlijk wel een kern van waarheid, maar ik zou sommige dingen maar met een korreltje zout nemen. |
![]() |
|
Ziekmelden is een trieste actie. Wat die homoverenigingen nu in feite doen is zichzelf willen onderscheiden / discrimineren van de hetero massa. Wij zijn homo's en wij zijn anders en wij zijn zielig en dat is niet eerlijk.
|
flauw hoor, al mijn reacties verwijderen:
Maar ik zal het kort samenvatten: Het is inconsequent om tegen deze actie van de homo's te zijn, als je zo'n trieste actie van een andere minderheid (ik bedoel dat ene liedje van Raymtzer) niet veroordeeld. Conclusie: ik ben niet echt voor de actie, maar ik zal er nooit faliekant tegen zijn. Het is hun goed recht! |
![]() |
||
Citaat:
"ziekmelden" ben ik de enige die daar een verschil tussen ziet? ![]() ![]()
||
Citaat:
Zoals ik begrepen heb is het zo: 1) ElMoumni noemt homosexualiteit een ziekte (vergelijkbaar met: joods-zijn, zwart-zijn, vrouw-zijn is een ziekte) 2) er komt een rechtzaak waarin het OM besluit ElMoumni niet verder te vervolgen 3) de homosexuelen voelen zich bedreigd/in een hokje gedreven en zijn bang dat als het OM meer van zulke uitspraken zal tolereren dat dan het hek van de dam is en dat ze de vrijheid en acceptatie die ze gekregen hebben (homohuwelijk, vrij over straat te gaan), zullen moeten inwilligen en dat ze weer bang moeten zijn om voor hun homosexualiteit uit te moeten komen. 4) door de uitspraken van ElMoumni belachelijk te maken (ziekmelden, want we zijn toch ziek omdat we homosexueel zijn?), benaderen ze dit probleem met veel humor. Helaas worden daar inderdaad eerder de werkgevers de dupe van, maar tja, dat worden ze ook als mensen gaan staken of demonstreren voor iets wat niet met hun werk te doen heeft, maar met de overheid (of OM in dit geval). Ik denk dat iedereen die vrijheid moet krijgen. |
![]() |
||
Citaat:
Het liedje omdat het een reactie is op Oudkerks uitspraak "kut-marokkanen". Het ziekmelden omdat het een reactis is op ElMoumnis uitspraak "homosexualiteit is een ziekte" Wat dat betreft zijn dus hetzelfde en moet je inderdaad niet met twee maten wegen. Heh..... ben ik het een keer met BARON eens..... da's ook een uitzondering ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() in ieder geval wordt je het vaker met mij eens in de toekomst ![]() |
![]() |
|
![]() |
Trouwens, ziekmelden lijkt me niet zo'n coole actie.
Waarom uit die homovereniging dan niet bijvoorbeeld zijn mening: "Alle moslims zijn een ziekte en ze moeten Nederland uit." Ik zou benieuwd zijn of ze dan vervolgd worden. Als ik wat hier geschreven is allemaal moet geloven is dat dus niet mogelijk. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
homosexualiteit is een geestelijke ziekte Verwijderd | 266 | 11-04-2003 13:46 |