Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-11-2008, 21:38
Verwijderd
Dus uiteindelijk is het toch wel boeiend geworden? Ik ben weken geleden al afgehaakt doordat het zo saai was...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-11-2008, 05:07
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Wat een geweldige actie

En wat een schijnheiligerds op dat eiland!
Yin die er niet tegen kan dat de waarheid wordt gezegd. Ze gooit nou eenmaal haar vrouwelijke charmes bij de mannen in de strijd. Dat doen vrouwen meestal wel automatisch, maar Yin buit het wat meer uit. Het was niet voor niets dat er bij de quiz vijf (!) expeditieleden Yin antwoorden op de vraag over mannelijke aandacht. Zelfs de mannen hebben het door En dan Hiukwan aanvallen die tenminste de waarheid zegt
Hans, die bij Sharon loopt te brallen over hiukwan die zwak is en er uit moet. Op zo'n zelfde manier als dat hij toen ook in het bos bij Geert over Sarah sprak ('ze liet haar gewicht wel heel snel zakken', duh! ze had er drie extra ringen bij).
En Geert, die boos is op Hiukwam omdat zij op hem heeft gestemd, maar in zijn antwoorden laat doorschemeren dat als hij in dezelfde situatie zat, toch hetzelfde had gedaan.
Stelletje hypocrieten.

Ik wil dat hiukwan of sharon wint
Oud 03-11-2008, 08:43
Chick Rock
Chick Rock is offline
Wauw wat was een briljante aflevering

Maarrr Sharon is ook enorm berekend, bah. Toen de drie-eenheid Hiu aanviel begon zij zich er ook mee te bemoeien en koos ze de kant van die anderen. Tactisch was het slim ja, maar ik vond het een vuile actie.

Oja en wat is die Yin een vreselijk mens zeg! Gatver ik krijg echt braakneigingen. "Je ouders en je familie kunnen zóóó trots op je zijn! Je bent wel tot de laatste vijf gekomen. Dat is héél knap!" Rot op zeg Scheinheilig wijf.

Hiu for Robinson!
Oud 03-11-2008, 13:56
Verwijderd
Wát een mooie actie, ja hoor, alleen Geert is uit de 'drie-eenheid', dus als Yin en Hans op dezelfde persoon stemmen zal het hooguit gelijkspel kunnen worden. Volgens mij hebben Yin en Hans nauwelijks stemmen gehad vanaf de samensmelting (toch?), Hiu kreeg gister haar eerste twee en Sharon heeft er al wel meer dan twee, geloof ik. Dus als Yin en Hans slim zijn stemmen ze allebei op Sharon (die wss ook sterker is dan Hiu, dus minder concurrentie in de finale) en dan krijg je een finale met Hans, Yin en Hiu. Het lijkt me vrij logisch dat Hans dat wint, als er ook maar een beetje fysiek in zit. En misschien krijg hij ook nog wel voorsprong oid als hij de immuniteitsmunt níet inzet.
Nogal voorspelbaar dit seizoen, vanaf het etentje met Hans, Geert, Yin en Hiu had je dit al kunnen verwachten.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2008, 21:33
Verwijderd
Citaat:
Wauw wat was een briljante aflevering
Oja en wat is die Yin een vreselijk mens zeg! Gatver ik krijg echt braakneigingen. "Je ouders en je familie kunnen zóóó trots op je zijn! Je bent wel tot de laatste vijf gekomen. Dat is héél knap!" Rot op zeg Scheinheilig wijf.
Dat zegt ze z'n beetje tegen iedere deelnemer geloof ik. Stom wijf.

Geweldige actie van Hiu en Sharon
Met citaat reageren
Oud 04-11-2008, 12:15
KiMZz
KiMZz is offline
Hiu en Sharon zijn goed!!!
Ik vond het echt een briljante zet! En dan die reactie van Geert op de eilandraad!
Maar ik denk dat Hiu en Sharon volgende week wel een hele lading kritiek zullen krijgen van Hans en Yin..
Ik gok dat ze toch Hiu eruit gaan stemmen hoor.. Maar stiekem hoop ik dat Yin er uit gaat. Maar Hans zal nooit op haar stemmen en ze heeft nog nooit een tegenstem gehad...

Wel leuk trouwens dat hun familieleden volgende week moeten opdraven om die beestjes te gaan opeten!
Oud 05-11-2008, 08:57
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ik dacht dat Yin al wel één of twee tegenstemmen had?
Oud 10-11-2008, 12:11
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Hans is zoo vreselijk hypocriet
Aan het begin van de uitzending Hiukwan beschuldigen dat ze alleen maar zo ver was gekomen door over de rug van andere mensen (oa geert) te spelen. Whahaha. En hij niet zeker met prince, kyra en sara?
Oud 17-11-2008, 06:42
Verwijderd
Wat is Hans toch een ongelofelijke sukkel.
Eigenlijk vind ik geen van de drie een terechte winnaar, maar ik zie denk ik toch het liefst dat HiuKwan wint want die andere twee gun ik het niet.
Met citaat reageren
Oud 17-11-2008, 07:02
Chick Rock
Chick Rock is offline
Omg wat een vreselijke mensen idd. Zó ontzettend hypocriet, wooooow! Wel goed dat Ernst-Paul zulke kritische vragen stelt.

Ik hoop dat als Hiu bij de laatste twee weet te komen, ze het qua stemmen wel kan winnen. Hoewel ze natuurlijk al wel 2 stemmen meer moet krijgen dan Hans of Yin...
Oud 18-11-2008, 19:05
Balance
Balance is offline
Bah, Hans is inderdaad een vervelend mannetje. En maar denken dat de kijker zich met hem kan personificeren. Nou echt niet Oh wacht, het is allemaal de schuld van afspraakjes die buiten de camera om zijn gemaakt, terwijl hij het eerlijk met camera aan heeft gedaan... Nou dat is dan knap dom van hem

Ik hoop dat Hiu wint. Ze is net zo tactisch en slim als Hans, want met haar meesterzet heeft zij Geert eruit gekregen.
Daarnaast heeft ze ook haar bijdrage in het kamp, namelijk het koken. En als derde heeft ze sociale capaciteiten. Al met al best wat Robinson eigenschappen. Terwijl Hans zo zwak is dat hij de sterksten er als eerste uit liet stemmen, dat is al helemaal niet Robinson waardig. Dat de échte Robinsons nou niet in de finale zitten kan hij alleen zichzelf kwalijk nemen.
Oud 18-11-2008, 19:45
Verwijderd
Je vindt het van Hiu een meesterzet dat ze een ander eruit stemt door middel van een complot maar van Hans is het totaal niet Robinson waardig?
Met citaat reageren
Oud 19-11-2008, 13:48
Marcade
Marcade is offline
vond het ook wel typisch ja ... Hans grootspraak met "Ja het is puur geluk dat Hiu hier ziet" .. heu .. nee .. het was je bloedeigen tactiek eerst alle sterke spelers eruit te werken .. Hiu heeft gewoon gedaan wat jij eigenlijk met haar wilde doen en daar ben je gewoon pissed om.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2008, 15:30
Balance
Balance is offline
Citaat:
Je vindt het van Hiu een meesterzet dat ze een ander eruit stemt door middel van een complot maar van Hans is het totaal niet Robinson waardig?
Ja. Voor Hiu is het een meesterzet omdat ze zo een complot weet te doorbreken én omdat het haar enige kans was in een (zo leek het) uitzichtloze situatie.
Hans stemde al direct alle sterken eruit. Er was geen gevaar voor hem en er was ook geen directe aanleiding voor hem om de sterken eruit te stemmen, buiten angst voor enige tegenstand.
Oud 23-11-2008, 20:02
Calyx
Calyx is offline
Argh ik erger me dood aan Yin.
Oud 23-11-2008, 20:13
Verwijderd
ja, vuil he?
Met citaat reageren
Oud 23-11-2008, 20:58
PV
PV is offline
zie ik het weer eens een keer, val ik in slaap tijdens de reclame achja ik zat me toch maar de hele tijd te ergeren aan die chinese, aaargh je zult maar een hele dag naar haar stem moeten luisteren medelijden met de mensen om haar heen
Met citaat reageren
Oud 23-11-2008, 21:07
Calyx
Calyx is offline
Citaat:
zie ik het weer eens een keer, val ik in slaap tijdens de reclame achja ik zat me toch maar de hele tijd te ergeren aan die chinese, aaargh je zult maar een hele dag naar haar stem moeten luisteren medelijden met de mensen om haar heen
http://rtl.nl/components/reality/exp...ndex_video.xml
Oud 24-11-2008, 11:05
Chick Rock
Chick Rock is offline
Je-zus wat is die Yin vreselijk irritant. Ik geloof ook echt geen woord meer van wat ze zegt. Volgens mij zat ze Hiu alleen maar zo te paaien omdat ze denkt dat Hiu niet in de finale terecht komt, en dan vast wel op haar zal stemmen. Gatver

En wat een vervelende cliffhanger
Oud 24-11-2008, 14:15
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik vind het heerlijk, zoals Hiu praat, niet echt het accent maar vooral de manier waarop ze praat en dingen kan beschrijven, zo grappig. Het verschil tussen Hiu en Hans (en Yin) vind ik dat Hans mensen er al bij voorbaat heeft uitgestemd die eigenlijk erg sterk waren terwijl Hiu alleen complotten smeedde als zelfbehoud. Maar volgens Hans zie je een hoop niet omdat er ook een hoop achter de camera's gebeurt, dus dan kunnen we er eigenlijk geen oordeel over vellen In elk geval vind ik een eetproef nu typisch iets wat iemand goed met kunnen als hij Robinsonwaardig is. En o, ik denk trouwens wel dat Yin alles meent van wat ze zegt, volgens mij beseft ze zelf niet echt hoe paradoxaal ze zich gedraagt.

En mja, cliffhanger inderdaad
Oud 24-11-2008, 14:37
Balance
Balance is offline
Ik heb het gister opgenomen en nu vraag ik me af of het defect is van mijn dvd-recorder of een defect in de uitzending: ik had op het eind zwart beeld vanaf het moment dat Hans die berg op klimt.

Is dat de cliffhanger waar jullie het over hebben? Of was er écht een cliffhanger?
Oud 24-11-2008, 15:10
Calyx
Calyx is offline
Edit: Dat zwarte beeld is niet de cliffhanger, ik hoorde wel meer mensen waarvan de televisie uitviel op het laatst (op onzin was er ook een topic over).
Oud 24-11-2008, 18:35
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Is de finale nog niet geweest?

Eerst waren Hans, Yin en Hiu nog over, wat is er dan vorige week zondag gebeurd?
Oud 25-11-2008, 07:59
Verwijderd
Vorige week waren er nog 2 proeven om te bepalen wie er als laatste 2 overbleven. Eerst de balkproef die Yin heeft gewonnen.
De dag erna een hele uitgebreide proef tussen Hans en Hiu.
Ze zaten aan een touw vast en moesten zo een parcours afleggen, dan konden ze zich van het touw afhalen.
Toen moesten ze een berg oprennen en een meerkeuzevraag beantwoorden. Elk antwoord had een kleur, het antwoord wat ze hadden gekozen, moesten ze een kleur sleutel van pakken.
Toen moesten ze een stukje zwemmen naar een huisje. In dat huisje stonden voor ieder drie kistjes, ook weer met kleuren. Het kistje moesten ze openmaken met die sleutel. Als ze het goede antwoord hadden gegeven, kregen ze het voorbeeld van een puzzel die ze later moeten maken, als ze het verkeerde antwoord hadden gegeven, kregen ze de helft van het voorbeeld van de puzzel.
Toen moesten ze weer een berg oprennen, bovenaan een schedel pakken, verder rennen, en de puzzel maken.
Degene die als eerst de puzzel afheeft en de schedel er bovenop zet, heeft de proef gewonnen.

En de cliffhanger is dat je nog niet weet wie de proef nou gewonnen heeft.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2008, 10:52
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Maar wat is er dan afgelopen zondag gebeurd?
Want ik heb twee afleveringen gemist, en ik weet dat er nog drie mensen over waren, dus ik dacht dat de finale eergisteren zou zijn
(Maar 1e zondag was dus: Yin is door; en 2e zondag was dus: cliffhanger ?)
Oud 25-11-2008, 11:38
Balance
Balance is offline
1e zondag was Sharon er uit.
2e zondag was wat Corinne beschrijft, dus allebei de finale proeven.

En bij die link van Calyx heb ik óók zwart beeld
Om één of andere reden doen de uitzendingen van rtl gemist het niet op mijn computer.
Maar na Corinne's uitleg weet ik dus al wat er bedoeld werd met de cliffhanger.
Oud 25-11-2008, 16:31
Verwijderd
Op rtl.nl (RTL Gemist) heb ik hem gewoon terug kunnen kijken, zonder zwart beeld.

Als Hiu de proef nu wint blijkt maar weer dat Hans gelijk heeft, want Hiu wint het dan omdat ze een vraagje goed gegokt heeft. Daarbij had ze ook nog het voordeel dat ze het antwoord van Hans wist.
Alleen zonde dat de winnaar de persoon is met de meeste stemmen van de oude kampleden. Als Hiu in de finale zit, wint zij sowieso. En als de finale Hans - Yin is wint Yin waarschijnlijk ook, omdat zij maar een melopende en verzachte versie van Hans is.

Toch wel een behoorlijk saai seizoen, moet ik zeggen.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2008, 19:54
Verwijderd
Het zijn 100 oud-kandidaten van de afgelopen 10 jaar die gaan stemmen, dus niet alleen de kandidaten van na de samensmelting.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2008, 20:04
Verwijderd
Volgens mij zei Evi alleen dat die mensen bij de finale aanwezig zouden zijn, maar dat kan ik misschien wel verkeerd gehoord hebben. We zullen zien.
Met citaat reageren
Oud 25-11-2008, 20:38
Verwijderd
Citaat:
Het zijn 100 oud-kandidaten van de afgelopen 10 jaar die gaan stemmen, dus niet alleen de kandidaten van na de samensmelting.
cool
Met citaat reageren
Oud 26-11-2008, 07:45
Verwijderd
Citaat:
Volgens mij zei Evi alleen dat die mensen bij de finale aanwezig zouden zijn, maar dat kan ik misschien wel verkeerd gehoord hebben. We zullen zien.
Ja, ik krijg altijd spam-mailtjes van RTL, en daar stond dit in
Met citaat reageren
Oud 26-11-2008, 08:59
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Ja, de tweede keer dat ik het zag, heb ik het ook zo begrepen. De uitslag is eigenlijk al bekend, de eilandraad is al geweest, maar die wordt vrijdag in bijzijn van al die ouddeelnemers bekend gemaakt. De eerste keer dat ik het hoorde, dacht ik ook dat het was zoals Corinne zei

@Spekkie: Nee, de zondag daarvoor maakten ze bekend dat de finale deze keer niet tussen twee, maar tussen drie personen zou gaan (omdat Hiu er anders sowieso werd uitgestemd en dat vonden ze waarschijnlijk wat flauw). Dus je hebt gelijk, er is al twee keer niemand afgevallen
Oud 26-11-2008, 22:45
PV
PV is offline
100 oud-kandidaten uit het afgelopen decennium Expeditie Robinson vormen uiteindelijk de jury die uiteindelijk via een stemming bepaalt wie van de twee finalisten zich de winnaar van ‘Expeditie Robinson 2008’ mag noemen.

Zo staat het in de RTL nieuwsbrief

+

In deze laatste uitzending wordt middels een terugblik op 10 jaar Ernst-Paul Hasselbach in ‘Expeditie Robinson’ uitvoerig stilgestaan bij zijn overlijden.
Met citaat reageren
Oud 26-11-2008, 23:29
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Maar wie zijn nu de finalisten waartussen gestemd kan worden?
Oud 27-11-2008, 10:03
Balance
Balance is offline
Citaat:
Maar wie zijn nu de finalisten waartussen gestemd kan worden?
Citaat:
Oud 27-11-2008, 11:47
Calyx
Calyx is offline
Yin is in ieder geval finalist. En bij de cliffhanger werd niet duidelijk of de 2e finalist nu Hiukwan of Hans is.
Dat zien we zondag, maar dat is niet de finale, die is 1 december toch?
Oud 27-11-2008, 12:53
Chick Rock
Chick Rock is offline
Noo way, gaan ze het nou nóg een week rekken? Gatver
Oud 27-11-2008, 13:00
Calyx
Calyx is offline
Citaat:
Noo way, gaan ze het nou nóg een week rekken? Gatver
1 december is maandag na a.s. zondag
Oud 27-11-2008, 19:45
Chick Rock
Chick Rock is offline
Ow huhuhu
Oud 27-11-2008, 21:31
Verwijderd
Citaat:
1 december is maandag na a.s. zondag
Oh, goed dat je dat even zegt! Dan weet ik iig dat ik het maandag niet mag missen
Met citaat reageren
Oud 28-11-2008, 05:22
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Toen moesten ze een stukje zwemmen naar een huisje. In dat huisje stonden voor ieder drie kistjes, ook weer met kleuren. Het kistje moesten ze openmaken met die sleutel. Als ze het goede antwoord hadden gegeven, kregen ze het voorbeeld van een puzzel die ze later moeten maken, als ze het verkeerde antwoord hadden gegeven, kregen ze de helft van het voorbeeld van de puzzel.
Toen moesten ze weer een berg oprennen, bovenaan een schedel pakken, verder rennen, en de puzzel maken.
Degene die als eerst de puzzel afheeft en de schedel er bovenop zet, heeft de proef gewonnen.

Hiu had goedgegokt bij die vraag en heeft het complete voorbeeld. Hans niet; die had maar de helft

Tijdens het maken van de puzzel heeft hans al vanaf begin af aan de puzzel niet goed in elkaar gezet; Stukken ondersteboven en dergelijke. Hiu, dankzij het voorbeeld heeft al wel de helft van de puzzel goed gemaakt.

ER eindigde dat het *leek* dat Hiu in paniek raakte en niet meer wist hoe verder te moeten.

Maar persoonlijk was dat volgens mij gewoon maar 5 seconden dat ze het niet zag en veel geknip en geplak in de studio geweest; lijkt me sterk dat Hiu die puzzel nu alsnog verneukt.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2008, 07:19
Verwijderd
Nou, het kan best zijn dat Hiu ineens in paniek raakt en er niks meer van bakt, en dat Hans ineens het licht ziet.
Met citaat reageren
Oud 28-11-2008, 12:07
Verwijderd
Ik ben echt verliefd op Hiu
Met citaat reageren
Oud 29-11-2008, 17:50
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
.
Ja, maar ik dacht je online dus wel de hele aflevering kon terugkijken. Maar het hoorde dus blijkbaar een cliffhanger te zijn
Oud 30-11-2008, 11:16
Calyx
Calyx is offline
Hé maar volgens mij is vanavond de finale wel
Oud 30-11-2008, 12:28
Verwijderd
Nou snap ik er helemaal niks meer van.
Dit staat op tvgids.nl:
Vandaag zal eindelijk bekend worden wie zich winnaar mag noemen. Hoewel de lege plek naast Evi Hanssen natuurlijk niet ingevuld kan worden, zal de finale wel verlopen zoals oorspronkelijk met Ernst-Paul is bepaald. Bovendien wordt stilgestaan bij zijn overlijden middels een terugblik op tien jaar Ernst-Paul Hasselbach in Expeditie Robinson. Bij aanvang van de finale zijn er nog drie kandidaten over. Zij krijgen van Evi de uitslag van de laatste eilandraad te horen, ten overstaan van een zeer bijzonder publiek, bestaande uit 100 oud-kandidaten uit het afgelopen decennium Expeditie Robinson. Zij vormen tevens de jury die uiteindelijk via een stemming bepaalt wie van de twee finalisten zich de winnaar van Expeditie Robinson 2008 mag noemen

De laatste eilandraad is toch allang geweest, er zijn toch nog maar 2 kandidaten over?
Met citaat reageren
Oud 30-11-2008, 13:58
Chick Rock
Chick Rock is offline
Dat lijkt me inderdaad een beetje tegenstrijdig.. En bij 'de laatste eilandraad' wordt dan toch al de winnaar bepaald? Of ben ik nou gek?
Oud 30-11-2008, 16:38
Flijn
Flijn is offline
Er zijn drie mensen over: Yin, Hans en Hiukwan. Yin zit sowieso in de finale. Hans en Yiukwan streden de vorige keer om de tweede plek, en die uitslag wordt vandaag als eerst bekend gemaakt (dat noemen ze hier dus de uitslag van de laatste eilandraad... beetje gek ja). Vervolgens wordt door een jury van oud-Robinsondeelnemers bepaald wie van de twee finalisten de winnaar wordt.
Oud 30-11-2008, 19:42
Calyx
Calyx is offline
Ahw nee grmbl. Nu heeft Hans die puzzel .
Ik wou dat Hiukwan ook in de finale kwam..
Oud 01-12-2008, 09:27
Verwijderd
Lijkt me helemaal niet leuk voor Yin om op zo'n manier te winnen. Ze leek er ook niet erg blij mee. Maar ja, eigen schuld..
Wel tof van de afvallers dat ze er gelijk spel van hadden gemaakt, en ik vond Hiu leuk!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten