Advertentie | |
|
![]() |
|
Misschien wil je het niet nog eens horen, maar: uitmaken! Dat is het enige wat je kan doen in zo'n situatie. Je moet voor jezelf kiezen! Obsessies zijn ongezond en je ouders hebben vrij weinig te schaften met jouw liefdesleven.
Maak hem duidelijk wat er bij jou speelt en waarom je écht niet met hem verder wil.
Laatst gewijzigd op 15-01-2009 om 09:12. |
![]() |
|
zoals de rest al zegt, kies voor jezelf!
denk het eens andersom in, zou jij willen dat jouw vriend alleen maar bij jou bleef, omdat hij je zo dankbaar is voor alle steun? niet meer gek op iemand zijn betekent écht dat het over is, zelfs als dat betekent dat het moeilijk gaat worden.
|
![]() |
Uitmaken is inderdaad de enige oplossing... ik heb gewoon zoveel schrik om hem na al wat hij heeft gedaan voor mij, gewoon aan de kant te zetten. Ik ga het wel niet plots doen, maar ik ben hem aan het voorbereiden (omdat hij ook zo obsessief is). Ik heb hem al gezegd dat ik eraan dacht en dat hij al mijn slechte eigenschappen eens moet opschrijven enz, zodat zijn ideaalbeeld van mij doorprikt wordt.
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Als je je niet goed voelt in een relatie, moet je het uitmaken. Daar ben ik het helemaal mee eens, maar daarmee ook vriendschap verbreken (hoe cliché dat ook mag lijken), vind ik wat ver gaan als er niets 'meer' aan de hand is dan gewoon wat uitgekeken op hem.
||
Hou hem niet aan het lijntje. Hij heeft goed voor je gezorgd toen je ziek was, maar je bent hem niets verschuldigd. Je zou hem juist een gunst doen, door het uit te maken (ook al zou hij dat niet meteen inzien natuurlijk). Wie wil nu met iemand die niks meer voor je voelt? Probeer duidelijk te zijn, maar niet bot/gevoelloos.
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() We hebben vanaf het begin gezegd: dit gaat alleen werken als we elkaar of nooit meer zien of 'gewoon' vrienden blijven. We hebben voor dat tweede gekozen en ons daaraan gehouden. Dus het kan. Maar makkelijk is het niet. En het werkt ook lang niet altijd en er is altijd één van de twee die het erger vindt dan de ander, dus je gaat elkaar geheid pijn doen. |
![]() |
||
Citaat:
Ik ga er 100% mee akkoord dat na het uitmaken zeker een bepaalde barriere moet zijn, dat je duidelijk afstand moet nemen van elkaar, maar dat dat niet in de weg moet staan om daarna weer gewoon met elkaar om te gaan. Maargoed, ik ben zeker geen expert op dat vlak.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je bent niet verantwoordelijk voor andermans geluk, maar dat is iets anders dan de ander maar in de steek laten. En ik heb al zoveel goedbedoelde adviezen gehoord van mensen die het nog nooit meegemaakt hadden en dachten dat zij de wijsheid in pacht hadden - nou, dus niet [frustratie] ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Maar het is mijns inziens wel heel belangrijk om duidelijk te zijn over het hoe en waarom en als er contact blijft, duidelijke grenzen aan geven. Daarnaast hangt het er natuurlijk vanaf. Als ik degene ben die de relatie beëindigd, laat ik het al dan niet contact hebben meestal in het midden. Als de ander daar aan toe is of dat wil, is contact prima mogelijk. Als ik degene ben die 'achterblijft', zit ik in een hoekje m'n wonden te likken en duurt het lang voordat ik weer zover ben ![]() Edit: al is elke situatie natuurlijk weer anders, maar zo is mijn ervaring tot nu toe.
||
Citaat:
In geen geval ben je verantwoordelijk voor het geluk van de ander; het enige dat je kan doen, is natuurlijk de breuk zo clean mogelijk houden; om het op een volwassen manier met elkaar te bespreken. Maar spijtiggenoeg is er inderdaad geen perfecte manier om een relatie te stoppen; er zijn vreselijke manieren, er zijn barslechte manieren en er zijn 'niet zo'n slechte' manieren. Maar een (echt) goede manier om een relatie te stoppen, neen; die bestaat niet. In de meeste gevallen zal (minstens) een van de twee zoals I C U al zegt, zijn wonden moeten likken; en het is op zo'n moment dat ik voor mezelf dan ook vaak een vreselijke break-up omzet in de onmogelijkheid om nog bevriend te zijn; terwijl dat met een propere break-up wel de standaardmanier is voor mezelf. @ I C U: iedereen is daar natuurlijk anders in, maar ik vind jouw manier ook gewoon getuigen van respect voor de andere (dus in de classificatie 'niet zo slecht'). Duidelijke afspraken zijn zeker nodig, maar eigenlijk is dat in een relatie ook soms nodig.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Mja je kunt ook gewoon onderscheid maken tussen vrienden zijn en vriendschappelijk doen. Mijn eerste ex en ik wilden ook vrienden blijven, gewoon omdat dat eigenlijk ook al was waarom onze relatie altijd zo leuk was - omdat we zulke goede vrienden waren, maar omdat er nog te veel frustratie en verdriet omheen zat, is dat heel moeilijk gebleken. Maar we komen elkaar wel met enige regelmaat tegen en spreken elkaar daarnaast regelmatig op msn, en dan doen we gewoon vriendschappelijk. Ik ga al heel lang niet meer met mijn problemen naar hem toe, maar ik weet wel dat mocht ik hem nodig hebben, hij er voor me is. En andersom, ik ben bij tijd en wijle nog steeds de enige aan wie hij bepaalde dingen vertelt. Maar we gaan nooit meer iets met z'n tweeën doen ofzo.
|
![]() |
|
![]() |
Dat hij je verstikt wil toch nog niet direct zeggen dat je het uit moet maken? Beter lijkt me dit eerst eens te bespreken en te kijken of er een mogelijkheid is waarbij hij je minder 'verstikt' zonder dat het gelijk uit hoeft?
Het klinkt alsof je (wellicht mede of geheel) door die verstikking je gevoelens voor hem bent kwijtgeraakt (+ verliefdheid gaat sowieso over, als je het alleen voor de kick van verliefdheid doet kun je dat beter meteen vantevoren zeggen). Als je dat eindeloos laat voortduren en het niet aankaart is het logisch dat het je alleen maar meer dwars gaat zitten. Maar om dan maar lekker makkelijk naar iemand anders over te springen lijkt me niet de beste oplossing. Als je het er nou over hebt en hij kan/wil zich niet aanpassen is het nog een ander verhaal. En als je een relatie an sich als verstikkend ervaart zie ik ook geen reden om met een ander verder te gaan |
![]() |
||
Citaat:
![]() En waarom insinueer je dat een andere relatie ook verstikkend zou zijn?? slaagt toch helemaal nergens op... ![]() ohja, én verliefdheid gaat niét "sowieso" over hoor, en al zéker niet op je achttien en na negen maanden al ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
@ Brizia: Je kunt nog altijd tegen je vriend zeggen dat als hij echt van je houdt hij je gelukkig laat zijn zonder hem. Doet hij dat niet dan houdt hij niet van je maar is hij een egoïst, wat weer een goede reden is om hem niet te zien. Natuurlijk moet je het wel wat mooier zeggen dan ik hier nu doe. Maar het kan een goede hulp zijn om iemand te laten beseffen dat ze je niet moeten lastigvallen, hoe geobsedeerd ze ook zijn. |
![]() |
||
Citaat:
Kijk, ik ben het hier met iedereen eens dat je die relatie moet stopzetten, maar alsjeblieft houd wat rekening met zijn gevoelens. Ik kan enkel veronderstellen dat hij het ook zwaar had toen zij in het ziekenhuis lag. Dat is geen reden om je in die relatie gevangen te laten houden, maar ik vind dat wel een extra reden om hem wel te tonen dat je zijn steun al die tijd geapprecieerd hebt (en dat doe je volgens mij niet door hem gewoon een schot onder zijn kont te geven, hem verplichtingen op te leggen, of samen in die relatie te blijven; maar door er samen met hem op een volwassen manier eens over te praten).
||
Citaat:
|
![]() |
Ik heb in het verleden al vaak met hem over zijn gedrag gepraat, maar het haalde niks uit. Op een bepaald moment was ik het gewoon kotsbeu, na die operatie verlangde ik ook nog eens dubbel zo hard naar vrijheid. Ik heb het ondertussen uitgemaakt. Het contact is voorlopig verbroken, hij neemt het weer op als hij erover is/ dat wilt en er zeker van is dat het niet uit valse hoop is. Bij hem blijven puur om hem gelukkig te zien was ook niet eerlijk geweest.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Ik weet het niet meer Shaneq | 1 | 15-12-2011 14:59 | |
Liefde & Relatie |
''ik wil hem niet kwetsen maar...'' Oezem | 31 | 07-05-2006 12:40 | |
Psychologie |