Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-01-2009, 11:12
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Is dat wat? Hoor je de muziek nog net zo goed als zonder oordoppen (alleen dan minder hard)?
Ik vind die gele weggooi dopjes namelijk echt bagger, want die dempen het geluid en filteren het niet. Zo is de beleving van het concert niet echt fijn. Wel heb ik dan na afloop geen piep in mijn oren en heb ik tijdens het concert niet het pijnlijke "wat-staat-de-muziek-hard" gevoel. Vandaar dat ik dus graag op maat gemaakte doppen wil, die schijnbaar de muziek filteren, en dus een goede beleving achter laten. Is dat zo?

En van welk merk of bij welk bedrijf hebben jullie de oordoppen gekocht (plus prijs)?
Oud 17-01-2009, 11:13
Verwijderd
je kunt toch ook van die oordopjes met filtertjes erop kopen bij de feedback ofzo, die werken goed zat voor mij
Met citaat reageren
Oud 17-01-2009, 11:25
JanDeVries
JanDeVries is offline
Ik heb semi-professionele oordopjes van Alpine, kosten €15 met drie verschillende filters. Niet op maat gemaakt, maar dat hoeft ook niet.
Oud 17-01-2009, 11:31
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Wat is het verschil tussen deze oordopjes en de op maat gemaakte? Is er alleen een verschil in draagcomfort?
Ik zou denken dat als de gewone oordopjes niet goed passen, het geluid dus ook niet goed gefilterd wordt, omdat er geluid langs kan lekken.

Ik vind het niet erg om 130-150 euro uit te geven aan goede op maat gemaakte oordoppen.
Oud 17-01-2009, 11:58
Jochemska
Jochemska is offline
Op maat gemaakt is perfect, de muziek blijft goed of wordt zelfs beter (je hoort meer van de subtiele geluiden) En je kan mensen om je heen vaak beter verstaan. voor rond de 150 euro doe je er rond de 5 jaar mee, Ik kan het alleen maar aanraden. (en nee, dit is geen marketing talk van één of ander bedrijf )
Met citaat reageren
Oud 17-01-2009, 12:20
slint
slint is offline
wat hij zegt hierboven klopt idd (behalve dat de muziek beter wordt) enige nadeel van oordoppen is wel dat je de muziek minder goed "voelt" ofzo, moeilijk uit te leggen. Maar ik zweer bij fitted oordoppen.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2009, 12:27
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
En van welk merk of bij welk bedrijf hebben jullie de oordoppen gekocht (plus prijs)?
Oud 17-01-2009, 12:30
slint
slint is offline
beter horen, kostte me iets van 160 euro, heb dan wel "muzikantendoppen" omdat ik ze vooral nodig heb voor alle repetities en optredens. Maar je kan daar verschillende doppen scoren.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2009, 15:04
Verwijderd
Citaat:
Ik heb semi-professionele oordopjes van Alpine, kosten €15 met drie verschillende filters. Niet op maat gemaakt, maar dat hoeft ook niet.
die bedoel ik
Met citaat reageren
Oud 17-01-2009, 17:07
botulismf
botulismf is offline
Ik heb ook semi-professionele doppen van 15, van ComfOor en ben daar wel tevreden mee, behalve dat ik ze wel meerdere keren op een avond weer even een beetje naar binnen moet duwen. Op maat zit natuurlijk vele malen lekkerder, maar je moet ze idd blijven vernieuwen. Eens in de 5 jaar vernieuwen zou mooi zijn, maar het kan ook best zijn dat je na 2 jaar al nieuwe nodig hebt.
Oud 17-01-2009, 21:08
Jochemska
Jochemska is offline
Citaat:
wat hij zegt hierboven klopt idd (behalve dat de muziek beter wordt) enige nadeel van oordoppen is wel dat je de muziek minder goed "voelt" ofzo, moeilijk uit te leggen. Maar ik zweer bij fitted oordoppen.
Ik voel de muziek nog steeds wel, al is dat ook wel een kwestie van wennen denk ik.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2009, 00:46
antigone
antigone is offline
heb hier tot nog toe altijd maar weinig aandacht aan besteed. wat zijn semi-professionele oordoppen?

tijdens concerten doe ik eigenlijk nooit oordoppen in, maar tijdens repetities gebruik ik goedkope en eenvoudige oordoppen van de drogisterij. de rest van mijn band hebben wel allemaal een paar op maat gemaakt.
Oud 18-01-2009, 07:59
Verwijderd
Hmm, ik moet nog steeds eens naar goede oordoppen kijken.

Ik hou nogal van hard rock.. maar ja, dat is uiteraard 'hard' Alleen krijg ik snel last van pijn in mijn oren.. vooral in mijn linker oor, omdat dat sowieso al beschadigd was. Standaard oordoppen vind ik ook niks.. je hoort eigenlijk amper nog wat van de muziek, alleen maar gedreun van de bas en de drums.

Anderzijds zou ik er echt geen 100 euro voor over hebben
Met citaat reageren
Oud 18-01-2009, 10:49
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Anderzijds zou ik er echt geen 100 euro voor over hebben
Je kunt ook de wat betere weggooidopjes kopen:
Citaat:
Verder lijkt 100 euro misschien veel, maar als je er vier jaar mee kunt doen en je gebruikt ze 1x per maand, dan kost het gebruik van de oordopjes per avond net zoveel als een biertje
Oud 18-01-2009, 11:47
Jochemska
Jochemska is offline
idd, je doet er een jaar of 4, 5 mee. Stel dat je 3 keer per maand naar een concert gaat, kom je op minder dan 1 euro per concert. Wat goedkoper is dan prutsdoppen die je aan de bar koopt.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2009, 19:06
Balthasar
Balthasar is offline
Citaat:
tijdens concerten doe ik eigenlijk nooit oordoppen in, maar tijdens repetities gebruik ik goedkope en eenvoudige oordoppen van de drogisterij. de rest van mijn band hebben wel allemaal een paar op maat gemaakt.
Ruud en Juan gebruiken gewoon Alpine. Gewoon even de Koster binnenlopen zou ik zeggen.

Ik heb zelf op maat gemaakte oordoppen, maar gebruik ze uitsluitend voor mijn eigen band.
Oud 16-06-2009, 13:36
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Ik heb de Alpine MusicSafe Pro gekocht voor €25. Van die filterdoppen waar JanDeVries het over had.
Gisteravond heb ik ze uitgetest bij een concert in de Melkweg, maar ik vond ze toch niet zo heel prettig. De bas en de drums hoor je een stuk beter dan de rest en vaak kon ik de stem en dus de lyrics gewoon niet goed horen. Deed ik dan mijn vingers op de filter, dan kon ik de stem al beter verstaan. De muziekbeleving was voor mij vergelijkbaar als bij de gele herriestoppers.

Heeft iemand ervaring met zowel bovenstaande oordoppen als ortoplastieken? En kan diegene mij vertellen of er echt verschil tussen zit? Want ik ben dus bang om 150 euro te gaan uitgeven aan doppen waarmee de geluidsbeleving ook weer niet goed is.
Reageren

Regels voor berichten