Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-01-2009, 22:37
nananono
nananono is offline
Weer een nieuw iets

Is er wel eens iemand jaloers? en hoe ver ga je daarin? wat doe je allemaal?
wanneer ben je jaloers?

Mijn verhaal: Mijn beste vriend gaat uit(met vrienden) en soms eens naar een andere stad. Dan ben ik bang dat hij een leuk meisje ziet of met een meisje zoent. En ik zeg ook welleens tegen hem; heb je gezoend? of ga je neit zoenen? dat soort dingen, maar hijs natuurlijk alleen mijn beste vriend(maar ik voel meer voor hem) hij zegt atlijd nee, maar ooit krijgt hij een vriendin of komt hij een meisje tegen. Ik kan zo jaloers doen en daarom sms k m soms met iets jaloers en dan hebben we weer een kleine ruzie. Ik wil helemaal niet jaloers zijn, want dan raak je iemand juist kwijt of duw je hem van je af.

Hoe los je jaloezie op?? en hoe hou je het in de hand?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-01-2009, 10:13
Kitten
Kitten is offline
Wees eerlijk, praat het uit. Als hij weet dat je je jaloers voelt, kan hij daar rekening mee houden. Of niet, maar dat is zijn keuze. En aan jouw kant is het accepteren wat hij besluit en er mee leren omgaan. Desnoods denk je er het ergste van en ga je daar van uit.
Oud 11-01-2009, 11:22
nananono
nananono is offline
maar waarom zou hij rekening moeten houden met mij hijs alleen maar mijn beste vriend.
en ik wil het ook accepteren maar dat is erg moeilijk voor me..
Met citaat reageren
Oud 11-01-2009, 16:53
Verwijderd
misschien moet je dan een keer zeggen dat je meer voor hem voelt dan alleen een beste vriend? anders heb je namelijk ook totaal geen reden om jaloers te zijn. ik vind het namelijk alleen maar leuk voor mijn beste vrienden als ze weer een keer met een meisje zoenen oid.
Met citaat reageren
Oud 11-01-2009, 20:04
nananono
nananono is offline
dat weet hij al dat is t dus t probleem haha ik gun t m wel maar kzie m liever met mij

iemand nog tips ofzo..:$
Met citaat reageren
Oud 11-01-2009, 22:14
Verwijderd
waarschijnlijk vindt hij het alleen maar irritant als je er steeds naar vraagt en signalen afgeeft dat je het eigenlijk niet leuk vindt, waardoor jullie vriendschap helemaal verneukt wordt. jullie hebben geen relatie, want blijkbaar zit dat er niet in, dus leg je erbij neer en laat hem zijn ding doen.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2009, 12:03
Kitten
Kitten is offline
Leer er vooral zo snel mogelijk mee te leven. Overtuig jezelf dat het niets wordt en je komt al ver. Het alternatief is dat je vriendschap kapot gaat en dat wil je waarschijnlijk nog minder.
Oud 12-01-2009, 12:21
miekmuis
miekmuis is offline
Als hij je beste vriend is moet je hem zijn geluk gunnen en op deze manier ben je hem daar nogal in aan het beperken. Jij krijgt hem niet, dus niemand mag hem krijgen? Erg egocentrische houding.
Oud 13-01-2009, 07:45
I C U
I C U is offline
Ik ben niet zo snel jaloers, geloof ik. Heb weinig situaties bij de hand gehad wat dat betreft. Vriendlief is niet zo'n flirt en heeft voorheen in Delft gestudeerd, dus weinig kans op sjans daar. Verder... Als hij zegt dat hij daar en daar een leuk meisje heeft gezien doet me dat eigenlijk ook niet veel, vooral omdat het vaak om lang geleden gaat. En ik vertrouw 'm.

Wat jouw situatie betreft: het feit dat je toch elke keer aan hem vraagt (bijna obsessief) of hij zoent en zo ja met wie dan lijkt me niet echt bevorderlijk voor jullie vriendschap. Misschien tijd om zelf uit te gaan en op z'n minst een goede rebound/vervanging te vinden?
Oud 16-01-2009, 11:59
nananono
nananono is offline
Ja het is ook een btje obsessief.. ik hoop het natuurlijk nooit maar ik gun hem echt al het geluk dat wel!! alleen vind het gewoon erg moeilijk om te accepteren. Ik weet dat ik hem los moet laten en zijn eigen weg moet gaan.. maar ja het is wel moeilijk! maar ik wil natuurlijk niet dat onze vriendschap eraan gaat want we kunnen het heel goed met mekaar vinden en we hebben NOOIT ruzie alleen dan als ik weer jaloers doe!! dat is dus voor mij moeilijk om niet te doen!! maarja tuurlijk mag een ander meisje hem wel alleen is het voor mij nog steeds moeilijk te accepteren! ik probeer het vaak wel.. en vaak denk ik ook het maakt niet uit en dan een dag later vind ik het toch weer klote!
Met citaat reageren
Oud 16-01-2009, 14:09
I C U
I C U is offline
Tis ook niet erg om het klote te vinden, als je je er maar bewust van bent dat dat niet de bedoeling is en misschien dat je meer bewust op zoek moet gaan naar een andere leuke jongen, al is het maar om erachter te komen dat er nog meer leuke mannen op deze aardkloot rondlopen.

Sowieso kan iemand zijn eigen weg laten gaan geen kwaad, als jullie vriendschap écht écht écht goed is, zit dat heus wel goed. Misschien is het juist wel goed voor jullie vriendschap: jij laat je jaloerse reacties achterwege en gaat je eigen gang, hij kan ook zijn eigen gang gaan en als jullie elkaar zien is het gewoon gezellig.
Oud 18-01-2009, 17:43
nananono
nananono is offline
hahah ja dat is eigenlijk een best goed idee ik had er niet zo bij nagedacht eigenlijk. maar hijs gewoon echt 1 van de belangrijkste in mijn leven! ik zag hem gister nog! was ook gewoon weer ouderwets gezellig dus dat is atlijd heel erg leuk! vind trouwens wel een andere jongen ook wel leuk! alleen ja omdat ik met hem in mijn hoofd nog zit is het moeilijk voor me. die jongen die vind mij ook leuk alleen ben ik bang om hem straks pijn te doen als het toch niets word.. maar ik heb die jongen wel al verteld dat ik t nog moeilijk heb met een andere jongen maar die jongen is wel lief voor me! en jaa maar het is gewoon vreemd. stel het was mijn vriend geweest (mijn beste vriend) dan wasi k al een stuk minder jaloers omdat ik dan gwn weet dat ie van mij is zegmaar ja tuurljik kan er dan nog meer gebeuren maar daar moet je niet vanuit gaan en in hem vertrouwen.. maar dat issie niet dusja dan is t toch moeilijker te accepteren. maar ik ga me best doen. kijk wij zeuren hier wel over liefde maar in van die landen waar ze geen eten hebben is t nog veel erger allemaal en dan zeuren wij over zoiets kleins hahaha maarja het doet evengoed zeer.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten