Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-01-2009, 18:46
Verwijderd
Het zat er aan te komen natuurlijk
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-01-2009, 10:53
Verwijderd
Dat bevers geen nachtdieren maar ook geen dagdieren (eh) zijn. Ze zijn vooral actief bij zonsopgang en zonsondergang. Schemerdieren Ze houden ook geen winterslaap, maar verstoppen wel stokken en boomstammen onder water om des winters makkelijk van te kunnen smikkelen. Hoewel dat raar is, want waarom zou je? Het is niet dat je in de winter minder bomen hebt. En water kan bevriezen, dan kun je niet meer bij je voorraad. Hoewel hm, misschien is het wel een beetje handig, want in de winter heb je natuurlijk meer hongerige dieren die wel een hapje bever lusten. Dan kun je maar beter een paar maanden chillen in je dam, ja.

Maar het gaafste is dit:

The North American Giant beaver (Castoroides ohioensis) was one of the largest rodents that ever evolved. About the size of a Grizzly Bear, it disappeared along with other large mammals in the Holocene extinction event, which began about 13,000 years ago.

Een bever ten grootte van een fucking grizzlybeer. HOE BRUUT IS DAT. De prehistorie is fucking hardcore.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2009, 13:16
Verwijderd

Die kan een dam over de grote oceaan maken.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2009, 20:11
Captured2
Captured2 is offline
Ik heb laatst geleerd dat ik mijn woede moet beheersen door niet met spullen te gooien.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2009, 22:44
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
dat je in google allemaal commando's zoals dat heet in kan voeren, en dat één commando is: define:woord en dat dat heel leuk is.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2009, 12:32
TopDrop
TopDrop is offline
ik plemp het wel even hierin. ik heb het nog niet ontdekt, maar ik zou graag het volgende ontdekken:

in rotterdam gaan ze volledig over op de ov chip kaart voor de metro enzo. die heb ik niet. hoe moet ik straks door die poortjes met alleen een normale ov kaart? (als ik eens voor de grap in rotterdam uitkom en besluit met de metro te gaan..)
Oud 27-01-2009, 12:36
Verwijderd
Dat kan niet, je moet dus een OV-chipkaart aanvragen.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2009, 12:40
TopDrop
TopDrop is offline
die moet ik toch een keer automatisch krijgen ofzo. ik heb al 370x een extra foto ingeleverd voor die shit.
Oud 27-01-2009, 12:46
Verwijderd
Citaat:
die moet ik toch een keer automatisch krijgen ofzo. ik heb al 370x een extra foto ingeleverd voor die shit.
geen idee
Met citaat reageren
Oud 27-01-2009, 14:08
Verwijderd
je kan wegwerpkaarten kopen, als de automaten niet weer eens buiten werking zijn.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2009, 22:38
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
Citaat:
same here, al heb ik maar één foto ingeleverd want dat zeggen ze steeds uitdrukkelijk, dat het maar één keer hoeft. Ik denk dat je gewoon moet betalen voor de rotterdamse metro totdat de ovchipkaart een beetje overal gaat gelden, dan krijg je er wel één.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2009, 23:10
Verwijderd
Beetje zuur voor de studenten in Rotterdam, inderdaad. Bel eens de IBG, zou ik zeggen.
Met citaat reageren
Oud 27-01-2009, 23:24
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
de ibg bellen is duurder dan een kaartje kopen, je hangt uren in de wacht.
Met citaat reageren
Oud 28-01-2009, 10:44
Missy
Missy is offline
Je kan volgens mij ook een tijdelijke chipkaart aanvragen.
Oud 28-01-2009, 11:07
Verwijderd
Citaat:
ik plemp het wel even hierin. ik heb het nog niet ontdekt, maar ik zou graag het volgende ontdekken:

in rotterdam gaan ze volledig over op de ov chip kaart voor de metro enzo. die heb ik niet. hoe moet ik straks door die poortjes met alleen een normale ov kaart? (als ik eens voor de grap in rotterdam uitkom en besluit met de metro te gaan..)
Ik heb vorige week al ergens een OV chipkaart ontvangen om de poortjes te openen.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2009, 15:36
Nona
Nona is offline
Ik kan best goed messen slijpen en mijn bloed is nog steeds rood.
Oud 29-01-2009, 16:07
Verwijderd
Ik kwam er vandaag achter dat ze bij ons op de uni toch best lekkere maaltijden hebben!
Met citaat reageren
Oud 29-01-2009, 16:40
Hanneke
Hanneke is offline
Ik heb vandaag ontdekt wat fenomenologie is.

Nu alleen de correcte spelling van dat woord nog ;x
Oud 29-01-2009, 20:14
marrel
marrel is offline
Dat je met een vleesmes beter geen brood kan snijden
Oud 29-01-2009, 20:24
Verwijderd
Citaat:
Ik heb vandaag ontdekt wat fenomenologie is.

Nu alleen de correcte spelling van dat woord nog ;x
Dat is de juiste spelling.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2009, 23:00
Hernuel Fan
Hernuel Fan is offline
dat je wanneer je je zak pepermunt tien stappen verder in je kamer legt, je niet in vijf minuten je zak leeg eet omdat je er steeds naar toe moet lopen.
Met citaat reageren
Oud 29-01-2009, 23:01
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Dat is de juiste spelling.
Ja, weet ik. Maar ik moest het nazoeken.
Oud 30-01-2009, 12:21
Verwijderd
Citaat:
dat je wanneer je je zak pepermunt tien stappen verder in je kamer legt, je niet in vijf minuten je zak leeg eet omdat je er steeds naar toe moet lopen.
Haha, dat zie ik zo voor me

Ik heb geleerd dat je niet met een gigantisch mes een bevroren pizza die op een bord ligt moet snijden. *bord brak*
Met citaat reageren
Oud 01-02-2009, 23:55
Verwijderd
Dat neuspeuteren in het Duits nasenbohren is.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2009, 00:03
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Citaat:
Dat neuspeuteren in het Duits nasenbohren is.
Haha
Oud 02-02-2009, 09:36
Neko*
Neko* is offline
Dat wekkers die niet af gaan ook voordelen kunnen hebben.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2009, 11:14
shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
Citaat:
Grote kamer
Oud 12-02-2009, 01:30
Verwijderd
Dat het grootste zoogdier de indricotherium was, ze werden rond de 7 meter hoog, 8 meter lang en 3 meter breed. Ze wogen 20.000 kilo. Hoe gaaf:

Dat zijn geen beesten meer maar.. Wandelende huizen.

Ik wil er zo graag één hebben.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2009, 01:44
Verwijderd
Is goed para, ik bestel hem voor je op internet.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2009, 02:21
Verwijderd
Als je dat doet mag je al mijn Pokémonkaarten hebben.

Ik heb vandaag ook geleerd dat het woord 'nozem' staat voor 'nederlands onderdaan zonder enig moraal'. Of eigenlijk wist ik dat al, maar ik was het vergeten en toen ik wilde nazoeken wat de afkorting was stond het niet op wikipedia. Maar nu weet ik het dus weer. Yes.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2009, 08:17
Verwijderd
Ik heb vandaag geleerd wat een indricotherium is en wat nozem betekent, en verder hoe ze cello's maken van koolstof, hoe ze wascokrijtjes maken en kajakken. dankzij how it's made.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2009, 08:41
Verwijderd
Citaat:
Dat het grootste zoogdier de indricotherium was, ze werden rond de 7 meter hoog, 8 meter lang en 3 meter breed. Ze wogen 20.000 kilo. Hoe gaaf:

[afbeelding]

[afbeelding]

Dat zijn geen beesten meer maar.. Wandelende huizen.

Ik wil er zo graag één hebben.
In oliefanten zie ik nog wel enige schattigheid, maar deze zijn wel heul erg lomp. Waarom stonden ze nooit in de hoofdstukken over de evolutie in mijn biologieboeken?
Met citaat reageren
Oud 13-02-2009, 14:50
Neko*
Neko* is offline
Dat joodoplossing binnen krijgen niet erg lekker is.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2009, 19:40
Neko*
Neko* is offline
Dat het poppetje knippert.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2009, 23:07
Miekje*
Miekje* is offline
Dat dat dubbel zo ongeïnteresseerd staat
Oud 22-02-2009, 00:12
MusicSmurf
MusicSmurf is offline
Dat de mannetjes reuzen pijlinktvissen at random zakjes sperma op de vrouwtjes (en soms ook op mannetjes) plaatsen. Deze zakjes 'vreten' zich vervolgens naar binnen om de spermatozoïden op het meest geschikte moment bij de eicellen te laten.

Helaas kunnen deze heren niet zo goed mikken en belandt zo'n zakje ook wel eens op een tentakel of een oog.
Oud 25-02-2009, 11:19
Verwijderd
Dat deze ziekte bestaat.

A Chinese boy who has eyes that glow in the dark has stunned doctors with his ability to see and read in complete darkness.

Doctors have studied Nong Youhui’s eyesight ever since his father took him to a hospital in Dahua, which is located in southern China.

Tests conducted in complete darkness concluded Nong can read perfectly without any light and can see as clearly as most people do during the daytime.

Experts believe the boy was born with a rare condition called leukordermia, which has left his eyes with less protective pigment and made them more sensitive to light.

Experts believe he was born with a rare condition called leukodermia which has left his eyes with less protective pigment and more sensitive to light.

De enige foto die ik kan vinden:

IRL X-men Ik wil ook lezen in het donker en glow in the dark ogen plz.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2009, 11:22
Verwijderd
Hoax.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2009, 11:29
Verwijderd
En dit

"A bizarre deep-water fish called the barreleye has a transparent head and tubular eyes. Since the fish's discovery in 1939, biologists have known the eyes were very good at collecting light. But their shape seemed to leave the fish with tunnel vision.

Now scientists say the eyes rotate, allowing the barreleye to see directly forward or look upward through its transparent head."

Wat een lieverd.

Citaat:
Hoax.
Bron?
Met citaat reageren
Oud 25-02-2009, 11:33
TopDrop
TopDrop is offline
ik wil ook een transparant hoofd plz
Oud 26-02-2009, 00:17
shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
Dat Hitler destijds de VS de oorlog had verklaard..
Oud 26-02-2009, 11:11
Verwijderd
Dat corridorvriendinnetje en ik beide niet houden van het ''feesten-en-beesten-Erasmus-leven'' en dat we dus maar eens onze eigen draai aan ons bestaan hier moeten gaan geven.
Met citaat reageren
Oud 27-02-2009, 20:33
Uice
Uice is offline
[Paranoide en Uice]

Wij hebben geleerd dat als je van die groene zure matten roerbakt in wat olijfolie, ze eerst allemaal luchtbelletjes produceren en vervolgens bruin en vloeibaar worden. Daarna moet je ze heel snel op je bord doen, anders plakken ze aan de pan vast. We hebben tevens geleerd dat ze best vies smaken en na enige minuten veranderen in een soort harde zwarte dingen die enkel met heel veel moeite van vorken en messen geschrobd kunnen worden.

Ook hebben we geleerd dat als je diezelfde groene zure matten aan de kook brengt in een pannetje energiedrank, ze al snel een haast fluorescerend groene kleur aannemen. Ze worden zacht en de suiker smelt er al snel af. Eenmaal op het bord stollen ze niet zo snel als de gebakken zure matten. Ze smaken naar halfzachte kauwgom met energiedranksmaak.

Gekookte energiedrank smaakt niet verkeerd, maar lekker is anders.
Oud 27-02-2009, 20:37
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 27-02-2009, 21:04
Verwijderd
Dat Owner of a Lonely Heart van Yes is
Met citaat reageren
Oud 28-02-2009, 15:29
Flijn
Flijn is offline
Citaat:
En dit

"A bizarre deep-water fish called the barreleye has a transparent head and tubular eyes. Since the fish's discovery in 1939, biologists have known the eyes were very good at collecting light. But their shape seemed to leave the fish with tunnel vision.

Now scientists say the eyes rotate, allowing the barreleye to see directly forward or look upward through its transparent head."

[afbeelding]

Wat een lieverd.
Over leuke vissen gesproken, dit zag ik net op het nieuws:

"Jakarta - A funky, psychedelic fish that bounces on the ocean floor like a rubber ball has been classified as a new species, a scientific journal reported.

The frogfish - which has a swirl of tan and peach zebra stripes that extend from its aqua eyes to its tail - was initially discovered by scuba diving instructors working for a tour operator a year ago in shallow waters off Ambon island in eastern Indonesia.

The operator contacted Ted Pietsch, lead author of a paper published in this month's edition of Copeia, the journal of the American Society of Ichthyologists and Herpetologists, who submitted DNA work identifying it as a new species.

The fish - which the University of Washington professor has named "psychedelica" - is a member of the antennariid genus, Histiophryne, and like other frogfish, has fins on both sides of its body that have evolved to be leg-like.

But it has several behavioural traits not previously known to the others, Pietsch wrote.

Each time the fish strike the seabed, for instance, they push off with their fins and expel water from tiny gill openings to jet themselves forward. That, and an off-centred tail, causes them to bounce around in a bizarre, chaotic manner."
Oud 28-02-2009, 15:48
Verwijderd
Ik zat laatst te filosoferen over het woord 'ingewikkeld' en het woord 'ontwikkelen'. Normaal gesproken heb ik bij ingewikkeld niet per se een beeld, ik interpreteer het als 'moeilijk' (zonder specifieke beeldvorming) en bij ontwikkelen heb ik een beeld van vooruitgang/voortstuwing. Dus een vaag abstract beeld van een trapper dat vooruit trapt; of een tandwielwerkje dat draait aan alle kanten; of iets dat steeds meer toeneemt in omvang; of gewoon iets dat hier, dichtbij, begint en daar, ver in de verte, eindigt. Nja, abstracte beeldinterpretaties zijn moeilijk uit te leggen, maar zo zie ik het dus min of meer voor me bij het gebruik van 'ontwikkelen'.

Nu moest ik denken aan een wikkel, want ik zat deze woorden in gedachten te ontleden. Bij ingewikkeld vorm ik nu dus een beeld van een voorwerp, waaromheen een doek gewikkeld is en derhalve (letterlijk) moeilijk te bevatten.
Bij ontwikkelen moet ik denken aan iets dat al in een wikkel lig, en dus de wikkel (van een doek) om zich heen eraf haalt of dat een persoon die wikkel eraf haalt, zodat datgene wat erin zit steeds meer zichtbaar en vatbaar wordt.

Nou komt het, even later moest ik denken aan ontwikkelingslanden. En nu stel ik me bij 'ontwikkelingslanden' steeds Afrikanen voor die zichzelf 'ontwikkelen' en steeds dus een wikkellaagje van zich eraf pellen. Ik heb een beeld van allemaal in de rondte rennende Afrikaantjes die steeds dunner worden omdat ze tegelijkertijd hun huid 'fileren' zeg maar. ;(
Met citaat reageren
Oud 28-02-2009, 16:14
Sens.
Sens. is offline
Citaat:
[Paranoide en Uice]

Wij hebben geleerd dat als je van die groene zure matten roerbakt in wat olijfolie, ze eerst allemaal luchtbelletjes produceren en vervolgens bruin en vloeibaar worden. Daarna moet je ze heel snel op je bord doen, anders plakken ze aan de pan vast. We hebben tevens geleerd dat ze best vies smaken en na enige minuten veranderen in een soort harde zwarte dingen die enkel met heel veel moeite van vorken en messen geschrobd kunnen worden.

Ook hebben we geleerd dat als je diezelfde groene zure matten aan de kook brengt in een pannetje energiedrank, ze al snel een haast fluorescerend groene kleur aannemen. Ze worden zacht en de suiker smelt er al snel af. Eenmaal op het bord stollen ze niet zo snel als de gebakken zure matten. Ze smaken naar halfzachte kauwgom met energiedranksmaak.

Gekookte energiedrank smaakt niet verkeerd, maar lekker is anders.
Wat een prachtige experimenten! Die dingen wist ik ook nog niet
Met citaat reageren
Oud 01-03-2009, 14:30
MartinV
MartinV is offline
Citaat:
Wat een prachtige experimenten!
Ja, ze zouden eigenlijk minimaal 20 keer herhaald moeten worden om een hogere betrouwbaarheidsgraad vast te kunnen stellen. Op die manier kan de op te stellen hypothese worden getoetst en kunnen de verschijnselen wellicht als wet worden aangenomen.
Oud 01-03-2009, 20:03
Chick Rock
Chick Rock is offline
Dat een vriend me leuk vindt. En ik weet nog niet zo goed of dat een positieve ontdekking was
Reageren

Regels voor berichten