| Advertentie | |
|
|
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
|
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik heb geleerd dat je niet met een gigantisch mes een bevroren pizza die op een bord ligt moet snijden. *bord brak* |
|
|
|
|
Verwijderd
|
Als je dat doet mag je al mijn Pokémonkaarten hebben.Ik heb vandaag ook geleerd dat het woord 'nozem' staat voor 'nederlands onderdaan zonder enig moraal'. Of eigenlijk wist ik dat al, maar ik was het vergeten en toen ik wilde nazoeken wat de afkorting was stond het niet op wikipedia. Maar nu weet ik het dus weer. Yes. |
|
|
||
Verwijderd
|
Citaat:
Waarom stonden ze nooit in de hoofdstukken over de evolutie in mijn biologieboeken?
|
|
|
|
|
|
Dat de mannetjes reuzen pijlinktvissen at random zakjes sperma op de vrouwtjes (en soms ook op mannetjes) plaatsen. Deze zakjes 'vreten' zich vervolgens naar binnen om de spermatozoïden op het meest geschikte moment bij de eicellen te laten.
Helaas kunnen deze heren niet zo goed mikken en belandt zo'n zakje ook wel eens op een tentakel of een oog.
|
|
|
Verwijderd
|
Dat deze ziekte bestaat.
A Chinese boy who has eyes that glow in the dark has stunned doctors with his ability to see and read in complete darkness. Doctors have studied Nong Youhui’s eyesight ever since his father took him to a hospital in Dahua, which is located in southern China. Tests conducted in complete darkness concluded Nong can read perfectly without any light and can see as clearly as most people do during the daytime. Experts believe the boy was born with a rare condition called leukordermia, which has left his eyes with less protective pigment and made them more sensitive to light. Experts believe he was born with a rare condition called leukodermia which has left his eyes with less protective pigment and more sensitive to light. De enige foto die ik kan vinden: ![]() IRL X-men Ik wil ook lezen in het donker en glow in the dark ogen plz.
|
|
|
||
Verwijderd
|
En dit
![]() "A bizarre deep-water fish called the barreleye has a transparent head and tubular eyes. Since the fish's discovery in 1939, biologists have known the eyes were very good at collecting light. But their shape seemed to leave the fish with tunnel vision. Now scientists say the eyes rotate, allowing the barreleye to see directly forward or look upward through its transparent head." ![]() Wat een lieverd. Citaat:
|
|
|
|
|
|
[Paranoide en Uice]
Wij hebben geleerd dat als je van die groene zure matten roerbakt in wat olijfolie, ze eerst allemaal luchtbelletjes produceren en vervolgens bruin en vloeibaar worden. Daarna moet je ze heel snel op je bord doen, anders plakken ze aan de pan vast. We hebben tevens geleerd dat ze best vies smaken en na enige minuten veranderen in een soort harde zwarte dingen die enkel met heel veel moeite van vorken en messen geschrobd kunnen worden. Ook hebben we geleerd dat als je diezelfde groene zure matten aan de kook brengt in een pannetje energiedrank, ze al snel een haast fluorescerend groene kleur aannemen. Ze worden zacht en de suiker smelt er al snel af. Eenmaal op het bord stollen ze niet zo snel als de gebakken zure matten. Ze smaken naar halfzachte kauwgom met energiedranksmaak. Gekookte energiedrank smaakt niet verkeerd, maar lekker is anders.
|
|
||
|
Citaat:
![]() "Jakarta - A funky, psychedelic fish that bounces on the ocean floor like a rubber ball has been classified as a new species, a scientific journal reported. The frogfish - which has a swirl of tan and peach zebra stripes that extend from its aqua eyes to its tail - was initially discovered by scuba diving instructors working for a tour operator a year ago in shallow waters off Ambon island in eastern Indonesia. The operator contacted Ted Pietsch, lead author of a paper published in this month's edition of Copeia, the journal of the American Society of Ichthyologists and Herpetologists, who submitted DNA work identifying it as a new species. The fish - which the University of Washington professor has named "psychedelica" - is a member of the antennariid genus, Histiophryne, and like other frogfish, has fins on both sides of its body that have evolved to be leg-like. But it has several behavioural traits not previously known to the others, Pietsch wrote. Each time the fish strike the seabed, for instance, they push off with their fins and expel water from tiny gill openings to jet themselves forward. That, and an off-centred tail, causes them to bounce around in a bizarre, chaotic manner."
|
|
|
Verwijderd
|
Ik zat laatst te filosoferen over het woord 'ingewikkeld' en het woord 'ontwikkelen'. Normaal gesproken heb ik bij ingewikkeld niet per se een beeld, ik interpreteer het als 'moeilijk' (zonder specifieke beeldvorming) en bij ontwikkelen heb ik een beeld van vooruitgang/voortstuwing. Dus een vaag abstract beeld van een trapper dat vooruit trapt; of een tandwielwerkje dat draait aan alle kanten; of iets dat steeds meer toeneemt in omvang; of gewoon iets dat hier, dichtbij, begint en daar, ver in de verte, eindigt. Nja, abstracte beeldinterpretaties zijn moeilijk uit te leggen, maar zo zie ik het dus min of meer voor me bij het gebruik van 'ontwikkelen'.
Nu moest ik denken aan een wikkel, want ik zat deze woorden in gedachten te ontleden. Bij ingewikkeld vorm ik nu dus een beeld van een voorwerp, waaromheen een doek gewikkeld is en derhalve (letterlijk) moeilijk te bevatten. Bij ontwikkelen moet ik denken aan iets dat al in een wikkel lig, en dus de wikkel (van een doek) om zich heen eraf haalt of dat een persoon die wikkel eraf haalt, zodat datgene wat erin zit steeds meer zichtbaar en vatbaar wordt. Nou komt het, even later moest ik denken aan ontwikkelingslanden. En nu stel ik me bij 'ontwikkelingslanden' steeds Afrikanen voor die zichzelf 'ontwikkelen' en steeds dus een wikkellaagje van zich eraf pellen. Ik heb een beeld van allemaal in de rondte rennende Afrikaantjes die steeds dunner worden omdat ze tegelijkertijd hun huid 'fileren' zeg maar. ;( |
|
|
||
|
Citaat:
Wat een prachtige experimenten! Die dingen wist ik ook nog niet |
||
|
|
||
|
Citaat:
![]() |
|
|
Soortgelijke topics
|
||||
| Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
| Verhalen & Gedichten |
Mijn eigen boeken Demipet660 | 6 | 04-09-2015 07:41 | |
| Levensbeschouwing & Filosofie |
Allah en God MaxiDirk | 3 | 23-01-2011 22:10 | |
| De Kantine |
Wat heb jij als laatst ontdekt en/of geleerd? #2 Verwijderd | 110 | 08-07-2007 16:53 | |
| De Kantine |
Wat heb jij als laatst ontdekt en/of geleerd? Verwijderd | 500 | 21-05-2007 22:12 | |
| Levensbeschouwing & Filosofie |
Evolutie, Big Bang, Atheisme en Islam... BiL@L | 36 | 15-05-2003 18:27 | |
| Drugs & Alcohol |
De serie Drugs en Drank in De gelderlander Isa | 3 | 20-03-2003 22:20 | |