Advertentie | |
|
![]() |
|
Zeker voor jongeren is er altijd wel een oplossing te vinden. De overheid WIL gewoonweg dat je wat doet, of het nu studeren of werken is. Dus als jij aangeeft dat je werkzoekende bent en niet blijft aanmodderen, dan kom je waarschijnlijk zo in een traject terecht. Ga naar het CWI als je zoals je zegt al een tijdje op zoek bent. Mijn favoriete organisatie is het niet en dat zul je ook wel merken, maar dan kun je in ieder geval niet zeggen dat je niet het beste hebt geprobeerd.
Hou dus wel in gedachten dat een uitkering je dus nergens brengt. Als mensen na afloop van de WW-periode nog geen baan hebben gevonden, komen ze in de bijstand (WWB, Wet Werk en Bijstand) terecht. In jouw geval zal dat niet gebeuren. Voor de WWB moet je minimaal 23 jaar oud zijn, zelfstandig zijn (dus niet meer onder de verzorging van je ouders vallen) en zelfs dan is je uitkering lager dan gebruikelijk. Als het intussen niet al was opgeschroefd naar de leeftijd van 26/27. Dus je zou hoogstens 3 maanden een WW-uitkering ontvangen, daarna ben je weer helemaal terug bij af en staat er een periode op je CV waar ik zelf niet al te blij van zou worden.. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
is he voor mij de moeite waard om een uitkering aan te vragen? Rata | 30 | 26-02-2006 12:35 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Werken voor uitkering Verwijderd | 39 | 14-04-2004 11:21 | |
De Kantine |
Ik heb een uitkering niceman1984 | 6 | 26-02-2004 18:39 | |
De Kantine |
Ik ontvang een uitkering!! niceman1984 | 21 | 20-02-2004 11:08 | |
Uitkeringen Joop von Amsber | 3 | 15-01-2003 10:08 | |
'Uitkering agressievelingen stop zetten' Evito | 27 | 03-12-2002 12:08 |