Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-01-2009, 10:52
marrel
marrel is offline
Ik wist het
Weet alleen niet wat ik ermee moet.
Oud 25-01-2009, 11:41
IcedEarth
IcedEarth is offline
Citaat:
vorige week nam ik mezelf voor om gewoon goed op mijn eten te letten omdat ik me dan zoveel beter voel, en het gaat gewoon zó snel mis. Ik denk ook altijd echt dat ik mezelf zie groeien na een dag verkeerd eten. M'n energiepeil gaat zo snel omlaag bij een slechte dag (dagen). Gisteren uit eten, en dat was echt een ramp. zó'n buikpijn!

Maar vandaag gewerkt en al mijn favoriete 'mannen' weer gezien. Heerlijk. Morgen weer.
grinnik, wist je omdat je altijd zo over je zelf praat als of je dik en onaantrekkelijk bent ik ook dacht dat je dat was??? En dat toen ik je weblog bekeek je een super mooi meisje bleek te zijn??!?!?? Niet zo negatief doen he.
Oud 25-01-2009, 14:14
Verwijderd
Citaat:
grinnik, wist je omdat je altijd zo over je zelf praat als of je dik en onaantrekkelijk bent ik ook dacht dat je dat was??? En dat toen ik je weblog bekeek je een super mooi meisje bleek te zijn??!?!?? Niet zo negatief doen he.
@ Nattigheid: zie je, hoor je het ook eens van een ander, sufkut .

OT: Ik ben níét jaloers, maar dit gaat gewoon te ver.
How the hell is zoiets mogelijk in een dag.
En dat kutvak.

I close my eyes.
Only for a moment, then the momen't gone.
Now, don't hang on.
Nothing lasts forever but the earth and sky.
It slips away,
and all your money won't another minute buy.

Dust in the wind, all we are is dust in the wind.
Oud 25-01-2009, 15:10
Iduna
Iduna is offline
Ik wou dat ik tijdelijk gevoelloos was, maar dan zou ik blijdschap en liefde ook niet meer voelen. En ja, dat wil ik natuurlijk niet missen.
Oud 25-01-2009, 16:22
darkfairy
darkfairy is offline
Citaat:
@ Darkfairy: doe rustig aan! kun je anders bij vrienden terecht?
Iig een knuffel

OT:
Dit ja.^ En nu wil ik gewoon in bed liggen, en slapen voor altijd.
Ik lag net bij de hond en het gevoel kwam weer naar boven kruipen wat ik een jaar voor geleden ook voelde. Verdriet, en boosheid die door je hele lichaam zit, en die bijna niet meer weg te stoppen valt.
nee die heb ik juist niet.
maar bedankt.
en jij ook een *knuffel* .
Oud 25-01-2009, 16:52
Verwijderd
@ darkfairy, en je familie, oid, is er niemand om je op te vangen?

--
OT: tot 2 uur geslapen vanmiddag, en nu voel ik me echt brak.
Het was gezellig, maar eigenlijk voelde ik me diep van binnen eenzaam.
Dinsdag is het zover.
Oud 25-01-2009, 17:36
Heksjuh
Heksjuh is offline
Nijn: (}) Kom op meis!

Bijna tentamen en ik ben lichtelijk in de stress te schieten. Nu ik bijna alle stof een keer gelezen, samengevat en uitgetypt heb, moet ik beginnen met herhalen en dat vind ik nooit altijd moeilijk. Leren door alleen alles na te lezen. Ik kan beter leren als ik de stof aan het uittypen ben, maarja dat heb ik al gedaan. Ik kan me er ook slecht toe zetten om al mijn spullen te ordenen zodat ik het kan leren. Gelukkig is de stof wel leuk, ik ben alleen bang dat ik alle aandoeningen door elkaar ga halen. Sommige lijken echt wel op elkaar. Ik ben bang dat ik dat in de praktijk ook ga hebben. Fouten gebeuren ook echt in de praktijk, daar hebben we met werkcollege genoeg voorbeelden van gezien. Maar de praktijk is nog ver weg en mijn tentamen niet

Net even een uurtje naar een verjaardag geweest, was gezellig Ik heb de meeste echt al lang niet gezien, dus het was wel leuk om even bij te praten.
Met mijn rug gaat het echt een stuk beter dan verwacht. Ik dacht dat het misschien slechter zou gaan nu ik geen fysio meer heb, maar ik had altijd wel veel napijn van de fysio en dat verschil merk ik wel. Ik had altijd wel een/twee dagen veel last van de napijn, nu heb ik dat niet dus voelt het een stuk 'stabieler'. Donderdag bellen voor de uitslag van de foto's, maar ik denk dat ik nu wel gebeld zou zijn als er echt iets op te zien.
Het voelt nu wel een beetje aanstelliger dat ik naar het ziekenhuis moet, zoveel last heb ik de afgelopen week niet gehad. Ik ben ook een beetje kwijt wat normaal is en wat niet. Ik heb steeds vaker last op andere plaatsen in mijn rug, ik weet niet of dat normaal is of dat het door mijn rug komt. En de pijn in mijn been is ook bijna nooit weg, dat is natuurlijk niet normaal.
We zullen het wel zien over een aantal weken.
Oud 25-01-2009, 18:54
Roosje
Roosje is offline
Yarr, ik weet weer precies waarom ik Franz Ferdinand ook alweer zo fijn vond. <3 Nieuw album! En nu heb ik zin in dansen & diehard uitgaan tot vijf uur 's morgens met alle lieve mensen en dan met m'n lief in bed kruipen en slapen totdat het avond is. Sinds ik studeer is de nacht een onderdeel van de dag, of beter: is de nacht de dag en kun je ook wel niet meer slapen.

Maar nu heb ik kersenthee en smerig mango-ijs en elektronische rotzooimuziek (Franz Ferdinand met elektronische geluidjes? Jajaja <3 ) en een vriendje op echt nog geen kilometer weg. En een interessant artikel over het historisch denken van kinderen, al dacht ik niet dat ik het interessant zou vinden.

Geez. Teveel energie! Donderdag feestje. <3
Oud 25-01-2009, 19:42
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Yarr, ik weet weer precies waarom ik Franz Ferdinand ook alweer zo fijn vond. <3 Nieuw album!
Jaaah, liefde! <3
Oud 25-01-2009, 21:04
Verwijderd
Oh Nijntje toch *dikke knuffel geeft*. Goed dat je hulp hebt gezocht! Ik hoop dat het nu iets beter met je gaat.

Ik ben weer terug op de afdeling. Het weekend ging niet super. Veel geslapen, paar huilbuien... Wat moet een mens toch met mij? Ik vraag het me echt af. Zo ben ik echt niet gezellig.
Oud 25-01-2009, 21:44
Nienna*
Nienna* is offline
Citaat:
Wat wil je nu eigenlijk zeggen? Dat je een laffe afhaker bent omdat je tijdelijk extra tijd vrijmaakt voor je studie..?
Ehja, dat was inderdaad precies wat ik wilde zeggen. Hoewel ik vervanging heb geregeld, laat ik de mensen op mijn werk zitten - en moet dat meisje, terwijl ze reserve was, niet gebeld was en dus vrij, toch komen werken. En dat alles omdat ik zoals gewoonlijk weer niet kan plannen, of me inbeeld dat ik niet kan plannen, of omdat ik dingen onderschat, of whatever mijn reden ook was... het hoort niet zo te gaan!

OT: Pf ik ben pas op de helft. Dit terror Engels lezen met heerlijk veel woorden en begrippen die ik niet ken is heeerlijk -_-. De stof is interessant, maar wel moeilijk. Ach ja at least is de stof leuk.
Frappant ook om te beseffen dat dit de stof is die ze bij geneeskunde ook behandelen; het schijnt precies hetzelfde te zijn.
En dan is dit het eerste vak dat ik eigenlijk ECHT leuk vind.
Ik hoor hier niet!

Verder; achja. Mijn leven valt te leven . Ik heb een fijne kamer, leuke mensen, nieuwe vrienden, oude vrienden, binnenkort vakantie plannen (SZIGET!) en ik heb alweer zin in de lente.
En nu ga ik met enorm veel liefde <333 Verscheur deze brief!/Ik vertel veel te veel lezen. Briefwisseling tussen Willem Frederik Hermans en Gerard van het Reve. Het lijkt alsof ik tussen hen leef in die tijd, alsof ik meemaak hoe ze schrijven, heerlijk is dat; ook omdat ik veel van hun stuff heb gelezen. Grappig ook hoe ze terloops Lucebert noemen, Hans Andreus, Simon Carmiggelt. O God, soms denk ik dat ik echt Nederlands had moeten studeren.
Maar dit blok bij Biomedisch is leuk, dus laat ik me daar maar op focussen - die hard leren omdat je niet kunt plannen is echter ietsje minder .
Oud 25-01-2009, 22:20
bladertje
bladertje is offline
Citaat:
En nu ga ik met enorm veel liefde <333 Verscheur deze brief!/Ik vertel veel te veel lezen. Briefwisseling tussen Willem Frederik Hermans en Gerard van het Reve. Het lijkt alsof ik tussen hen leef in die tijd, alsof ik meemaak hoe ze schrijven, heerlijk is dat; ook omdat ik veel van hun stuff heb gelezen. Grappig ook hoe ze terloops Lucebert noemen, Hans Andreus, Simon Carmiggelt. O God, soms denk ik dat ik echt Nederlands had moeten studeren.
Ik studeer Nederlands! En ben fan van Reve .

Maar nu heb ik het wel even gehad met de 3500 woorden die ik aan het afraffelen ben en die eigenlijk een slimme argumentatie moeten bevatten. Pff.
Oud 26-01-2009, 00:48
Pruts0r
Pruts0r is offline
omg. Ik wilde vandaag vroeg gaan slapen, maar dat lukte niet, omdat ik ging mailen en vrolijk aan het zijn was en hyper enzo. ^^ Maar nu dan toch maar proberen, =D Morgenochtend vroeg weg en dan in Nijmegen ijs halen. ^^
Oud 26-01-2009, 05:46
Verwijderd
en het is alweer vroeg, stomme tentamens altijd. Ik blijf toch ook altijd vroeg de wekker zetten zodat ik nog wat na kan kijken, maar ik ken het volgens mij al wel goed . Ach nog 2 uurtjes doornemen, even knallen en dan bijna klaar met deze periode
Oud 26-01-2009, 06:41
Verwijderd
Eerste stagedag vandaag en ik ben zenuwachtig, maar het gaat vast en zeker allemaal goedkomen enzo.:/
Oud 26-01-2009, 08:32
Verwijderd
Ik voel me erg eenzaam. Mijn angst zit me meer in de weg dan ik wil toegeven. Iedereen zegt wel dat het al veel beter gaat en dat is ook wel zo, maar van de eenzaamheid kom ik niet af. Aan de andere kant is het ook heel logisch dat ik eenzaam ben, want ik ben alleen met school & schilderen bezig en daarnaast doe ik zo goed als niks. Mijn ouders gaan met niemand om en mijn broer al helemaal niet, die is alleen maar bezig met zijn computerspelletjes. Ik ben zelf wel met iemand bevriend, maar die zie ik ook niet vaker dan eens in de drie weken en de rest van de tijd zit ik hier dus alleen te wezen. Wat ik ook niet vreselijk vind, want uiteindelijk ben ik niet zo gek op mensen ik heb sowieso veel tijd voor mezelf nodig. Maar het vreet wel aan me, zeker als ik met een paar klasgenoten naar een filmfestival ga en er achter kom dat ik zoiets al doodeng vind, want ik ben het helemaal niet gewend om de deur uit te gaan of om uberhaupt iets met anderen te doen. Eigenlijk voel ik me een heel sociaal mislukt persoon. Het is niet dat ik niet weet hoe ik me moet gedragen of zo, eigenlijk juist het tegenovergestelde. In sociale situaties ben ik me zo erg bewust van alles wat ik (fout) doe, dat er gewoon niks meer uit me komt. Ik betrap mezelf er steeds weer op dat ik alles als negatieve kritiek opvat en complimenten meteen overboord gooi. Daarnaast ben ik van mezelf altijd al heel timide geweest. Met leeftijdsgenoten kan ik dan ook niet goed overweg, met volwassenen gaat t wat beter want daarbij voel ik me vaak meer op mijn gemak. Eigenlijk heb ik gewoon een harde schop onder mijn kont nodig om eens wat socialer (of laten we zeggen minder angstig) te worden. Ik denk dat ik gewoon voorzichtig ga beginnen met iets simpels als een bijbaantje, zodat ik niet steeds thuis zit. Dat is voor nu al een grote stap, en wat ik daarna ga doen zie ik dan wel weer. Ik hoef ook geen bergen vrienden of zo, helemaal niet, maar een of twee mensen erbij waar ik mezelf bij durf te zijn.. die zijn wel erg welkom.
Oud 26-01-2009, 10:18
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
Ik ben weer terug op de afdeling. Het weekend ging niet super. Veel geslapen, paar huilbuien... Wat moet een mens toch met mij? Ik vraag het me echt af. Zo ben ik echt niet gezellig.
Het is niet echt het belangrijkste dat je de hele tijd gezellig bent, hé, dat verwacht denk ik ook niemand van jou. Gezellig doen kan pas als je je goed voelt, probeer er dus eerst maar eens voor te zorgen dat het allemaal wat beter gaat. Succes.

OT: Jeetje, de ochtend vliegt alweer voorbij. Alles is weer eens een beetje hectisch Maar wel weer minder maagpijn en zo
Oud 26-01-2009, 10:40
Sens.
Sens. is offline
Examens zijn gedaan

Dit weekend heb ik het echt zo moeilijk gehad. Hoe is het toch mogelijk om zo goed op voorhand te beginnen en dan toch die paper niet af te krijgen. En de stof kreeg ik er ook al niet genoeg in. Ik heb praktische een heel weekend beziggeweest... Maar ik denk dat het zelfs erg goed was En ook mijn vragen over mijn paper kon ik beantwoorden. (Wanneer er iets ontbreekt, zou ze me dat toch wel zeggen denk ik )

Jippie Vakantie! Ik kan het nog steeds niet geloven
Oud 26-01-2009, 10:49
Pruts0r
Pruts0r is offline
Ik wist dat het goed ging komen. ^^
Oud 26-01-2009, 10:53
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Het weekend bij m'n oom en tante was super. Zij krijgen alles altijd zo goed gerelativeerd voor mij. Alletwee zijn ze universitair afgestudeerd en beiden werken ze op mbo-niveau, zo niet lager en ze zijn er hartstikke gelukkig mee. Dus daar hebben we het veel over gehad en over de (mijn) toekomst enzo. En lekker gewandeld met de honden, ik heb echt niks met honden, maar deze zijn echt heel schattig. En in de sauna gezeten en daarna in de jacuzzi Het was echt heel gezellig en gewoon heel fijn dat ze precies snappen in wat voor periode ik nu zit met alle onzekerheden enzo. Nu komen ze volgende maand waarschijnlijk naar hier, als m'n vriend jarig is.

Nou, ik voel me dus een stuk beter nu, ook fijn dat ik voorlopig werk heb, mede mogelijk gemaakt door de kredietcrisis (), morgen naar het uitzendbureau voor de uitleg en dan waarschijnlijk woensdag al beginnen. Aan de ene kant vind ik het wel heel eng, want ik moet mensen gaan bellen, maar aan de andere kant bel ik hen n.a.v. een formulier dat ze opgestuurd hebben, dus ik hoef ze niks aan te gaan smeren. Het is voor 6 maanden, dus voorlopig heb ik wat te doen en ben ik (erg belangrijk) nuttig voor de maatschappij. Misschien nog iets voor 2 ochtenden per week erbij zoeken, want ik begin pas om 15 's middags. Maar eerst maar eens afwachten hoe alles gaat en of de tijden misschien nog veranderen.

En nu ga ik me hier in huis maar eens nuttig maken. Kamer stoffen en stofzuigen en afwassen. Straks nog even de uni bellen ivm mijn uitschrijving en misschien nog even lezen. Ik vermaak me wel.
Oud 26-01-2009, 11:32
marrel
marrel is offline
@Rasmusje grotendeels zo herkenbaar. Het helpt mij wel een beetje om met kleine stappen wel wat te gaan doen met bijv. studiegenoten. Een keer naar de film vind ik lang niet zo eng als naar de discotheek (waar meteen 100 man naar me lijkt te kijken). En als je een compliment krijgt even tot 3 tellen, even denken hee iemand zegt wat aardigs, en dan dankjewel zeggen.

Iig ik kreeg wat over m'n afstudeeropdracht te horen! Hopelijk wordt hij goedgekeurd, hopelijk kan ik het en ist leuk (denk ik eigenlijk wel) en hopelijk naja lukt het. Over exact een week ben ik er mee bezig. Enggggggg.
Oud 26-01-2009, 12:40
roosjuh1988
roosjuh1988 is offline
Ik liep vandaag naar het station. Zie ik in de schaduw dat er een fietser langzaam achter me fietst.
Ik denk nog van je kan er makkelijk voorbij fiets dan door. Dan zit die opeens aan me bil. Denk ik, ken ik die man of is het een grapje.
Dan fietst die weg en dringt het tot me door, gadver het was gewoon een vreemde man. Hij kikt er gewoon op om aan me te zitten en ik reageer niet eens door hem te slaan of weet ik wat. Het drong gewoon te laat tot me door. Ik nog naar het station gelopen en gekeken of ik hem nog zag, maar ik zag hem niet meer. Anders had ik als nog kunnen reageren.
Ik vind het gewoon een ziek idee dat iemand om half 10 s'ochtends, als het gewoon druk op straat is. Gewoon dik in me kont knijpt. Het was gewoon een man rond de 40/50 met grijze haren.
Me moeder zegt dat ik nu aangifte moet doen, maar ik weet het niet het was maar me kont er zijn nog zo veel ergere dingen.
Oud 26-01-2009, 14:51
MartinV
MartinV is offline
Citaat:
Ik vind het gewoon een ziek idee dat iemand om half 10 s'ochtends, als het gewoon druk op straat is. Gewoon dik in me kont knijpt. Het was gewoon een man rond de 40/50 met grijze haren.
Me moeder zegt dat ik nu aangifte moet doen, maar ik weet het niet het was maar me kont er zijn nog zo veel ergere dingen.
Het is gewoon ongewenste intimiteit, dat kun je gewoon aangeven. Daarmee voelt het in ieder geval als dat je het niet zomaar over je heen heb laten lopen, dat kan voor jezelf prettig zijn, vooral omdat je eerst niet besefte wat er gebeurde.
Oud 26-01-2009, 14:54
darkfairy
darkfairy is offline
Citaat:
@ darkfairy, en je familie, oid, is er niemand om je op te vangen?

--
OT: tot 2 uur geslapen vanmiddag, en nu voel ik me echt brak.
Het was gezellig, maar eigenlijk voelde ik me diep van binnen eenzaam.
Dinsdag is het zover.
me familie weet er niks van.
Oud 26-01-2009, 15:57
Roosje
Roosje is offline
@ Faded-Away: Hoe was het?

Ot: ja fuck. fuckerdefuckfuck. Ik word gek van mezelf. Ik ben zo onrustig, ik kan alleen maar Underworld of Franz Ferdinand luisteren en dan gaat het zo van
And you leave me dancing alone / Yeah you leave me to die on the floor / You can't feel it
of:
Who could dance like you, dance like you, pleasure / Dance like you, delay / Keep it simple, one foot goes down, keep it simple / One foot in front of the other / Keep it simple, one, to repeat / Never to part the sky / One, to repeat / Can you feel the darkness / On you like a dog?

En ik kan maar niet kalmeren. Ik kan maar niet rustig nadenken, rustig schrijven, rustig iets doen zonder te moeten huppelen of rellen of panieken. Waar gaat het mis? Waar gaat het mismismis?

Ik denk maar en denk maar. Dat móet niet, ik moet tentamens leren en leren schrijven en statistieken en rustig slapen en ik wil almaar eten en dansen en feestjes en ik wil de ondergaande zon en naar Verweggistan. Het is te saai hier.

Dat is het! Ik heb het. <3 Ik moet moeilijkemoeilijkemoeilijke dingen doen, of ingewikkelde, of fakking interessante, Misschien probeer ik mezelf ook te veel te kalmeren. Misschien moet ik die onrust toestaan, dat niet stil kunnen zitten, dat almaar meermeermeer willen, misschien moet ik Sonic Syndicate keihard draaien totdat de buren en de muizen er gek van worden. Maar het kan niet want ik zit op de hogeschool. Er zitten zoveel verhalen in mijn hoofd en vannacht droomde ik over mijn vorige vriendje, dattie weer met me praatte, maar ik weet niet of dat ooit gaat gebeuren. En dat is toch wel een beetje zonde.

Dat.. onderkoelde. Dat understatementgevoel. Ik voel zoveel maar ik ben bang dat ik het niet in bedwang kan houden als ik geen muziek heb, als ik m'n vriendje niet bij me heb, als ik 's avonds alleen in bed lig en dan moet gaan slapen. Ik ben bang om alleen te zijn.
Oud 26-01-2009, 16:24
Nijn*
Nijn* is offline
Ik vind het echt heel fijn om te zien dat jullie hier zo lief reageren, thnx voor alle knuffels..

Het weekend levend doorgekomen. Langzaam voel ik me iets beter, kan ik iets meer daglicht verdragen. Ik ben gaan werken en ben naar J. geweest en dat was wel prima, hoewel ik het gevoel heb dat ik een constant toneelstuk opvoer. 'Het gaat goed hoor! Lekker vakantie enzo! Prrrrrima' Right, wie houd ik voor de gek? Nou ja, dat is in ieder geval weer achter de rug. Vandaag weer therapie gehad, ik wil denk ik geen medicatie ook al zorgt dat ervoor dat het rustiger wordt in mijn hoofd.. ik ben daar bang van of zo. Bang dat ik zelf helemaal zal veranderen, of dat ik raar ga doen of.. tja, controle verliezen dus. Ik ga er wel nog over nadenken heb ik afgesproken maar ik weet denk ik toch het antwoord al. Nu deze week weer een aantal telefoongesprekken, het voelt wel even goed geloof ik. Zij vindt ook dat we niet te hard van stapel moeten lopen, als ik zelf niets zie in een opname gaat het ook niet werken. En misschien moet ik harder werken, misschien moet ik er meer energie in steken. Maar als ik nu mijn studie, werk enz. moet gaan opgeven word ik daar alleen nog ongelukkiger van. Dus ik probeer het te bekijken per dag en weer kleine doelen te stellen. Vertrouwen terug winnen. Een week geen am. Langzaam het eten weer stabiliseren, niet te groot niet te eng, dingen die ik al kan en die ik nu weer terug moet winnen.
Er zit nog steeds een stemmetje in mijn hoofd dat me hele enge gedachten kan bezorgen. Zouden er mensen verdrietig zijn als ik dood was? Wat zou de snelste zelfmoord zijn? Zou ik een brief achterlaten? Allemaal nare vragen, nare gevoelens. Ik kan er niets aan doen. Het doet me terug denken aan toen ik weggelopen was, aan mijn eerdere poging.. gevoelens komen weer boven waarvan ik dacht dat ik die nooit meer zou hervinden. Waaronder razende paniek en wanhoop. Waarom, verdien ik niet dat het goed gaat of zo? Mijn ouders willen me niet te lang alleen laten, ik merk dat het weer wordt zoals een paar jaar geleden, ze komen binnen met excuusjes en grapjes om me te controleren, vreselijk irritant maar ook terecht.
Vanavond moet ik weer hospiteren ergens en hoewel ik deze kamer veel liever wilde dan die van vorige week, wil ik eigenlijk niet gaan. Elke keer verheug ik me er zo op en gaat het niet door. Deze keer zou ik het niet erg vinden denk ik.. hoe kan ik nou voor mezelf zorgen op deze manier? Ik lig al dagen in bed, alleen maar te liggen en te staren. Stel dat ik die kamer krijg, dan moet ik over een week al verhuizen, kan ik dat aan? Ik kan niet voor mezelf zorgen, ik heb helemaal geen vertrouwen meer in mezelf. En hoeveel voordelen er ook aan zitten, hoe leuk het me ook lijkt, ik ben zo bang dat het fout gaat en dat ik mezelf van kant maak. Dan ben ik pas echt alleen.
Wat moet ik doen, gaan of niet? En is het raar dat ik ineens niet meer wil en een beetje bang ben geworden? Iemand tips/ervaringen?
Oud 26-01-2009, 16:38
Heksjuh
Heksjuh is offline
Nijn: ik bedoel dit niet lullig, maar denk je dat het een slim idee is om over een week op kamers te gaan?
Toen ik ging hospiteren zat ik ook vaak met twijfels in de trein. Wil ik wel op kamers, kan ik het wel? Uiteindelijk ging op kamers wonen in het begin heel slecht. Ik denk niet dat het raar is dat je twijfelt of het ineens eng vindt, want het is best wel een stap om op kamers te gaan.
Ik heb trouwens ook een keertje afgebeld naar hospiteren, ik zei dat ik net te horen had gekregen dat ik het bij een andere kamer was geworden
En als je besluit niet te gaan, dat kan die mensen bij wie je moet hospiteren echt niet veel schelen denk ik.
Misschien moet je even wachten met op kamers gaan tot het weer beter met je gaat?
(})
Oud 26-01-2009, 16:43
Verwijderd
Ik vraag me eigenlijk wel af wat het dan zo'n grote stap maakt om op kamers te gaan wonen en wat jij/jullie er moeilijk aan vinden/ lijkt?
Oud 26-01-2009, 17:22
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Ik vraag me eigenlijk wel af wat het dan zo'n grote stap maakt om op kamers te gaan wonen en wat jij/jullie er moeilijk aan vinden/ lijkt?
Ik denk dat je tot op zekere hoogte wel in staat moet zijn voor jezelf te kunnen zorgen. Jezelf uit bed slepen, voldoende/ gezond eten enz. Als je thuis woont, is er nog enige vorm van sociale controle, iemand die af en toe bij je komt kijken, die eten verzorgt. Als je je dermate depressief voelt dat je overweegt je leven te beëindigen, is dat geen optimale randvoorwaarde om op kamers te gaan. Het is wel weer een verandering, en naar mijn idee is het prettiger een verandering te ondergaan op het moment dat je je zelf wčl enigszins stabiel voelt.
Oud 26-01-2009, 18:20
Pruts0r
Pruts0r is offline
Het lijkt wel alsof ik in een sneltrein ov er een wildwaterbaan ben gestapt, in de positieve zin dan. ^^
Oud 26-01-2009, 18:23
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Nijn, ik zou het niet doen. Je moet het zelf weten, als je echt heel graag op kamers wilt, dan moet je natuurlijk wel gaan, maar verder ben ik het wel met coopergirl eens dat op kamers gaan toch een hele verandering in je leven is en veranderingen zijn altijd lastig, veel mensen vinden het best moeilijk om ineens op kamers te gaan, zelf allerlei keuzes te moeten maken: wat eet ik, wanneer eet ik, hoe laat sta ik op, enzovoorts. Zoals je je nu voelt, is dat misschien niet echt een fijn uitgangspunt, dan wordt het misschien een beetje veel. Het is in elk geval niet raar dat je het eng vindt, het ís ook best eng. Ik ken zat mensen die het hartstikke moeilijk vonden, soms zelfs zo moeilijk dat ze weer terug thuis gingen wonen. En dat is geen falen, dat is gewoon doen waar je je het prettigst bij voelt.
Het hangt er trouwens ook wel een beetje vanaf wat voor kamer je krijgt, wat voor huisgenoten en of je veel samen gaat doen en zo. Ik ging met vrienden op kamers en dat vond ik toch wel heel fijn, ben je niet meteen helemaal 'alleen' en op jezelf
Oud 26-01-2009, 19:48
Verwijderd
Daar ga ik weer... overleg met psychiater... ik ga weer naar gesloten...
Oud 26-01-2009, 19:55
Pruts0r
Pruts0r is offline
En vrijdag heb ik vrij kunnen regelen. =D
Oud 26-01-2009, 20:10
justhanna
justhanna is offline
Citaat:
Daar ga ik weer... overleg met psychiater... ik ga weer naar gesloten...
Hey meid, wat rot voor je.. Take care.
Oud 26-01-2009, 20:24
Yana
Yana is offline
Ik mag weer dansen. Morgen, zondags en over een tijdje op woensdag in de groep voor "paren die verder willen". Ik vind het een eer dat ze ons gevraagd hebben, en natuurlijk ga ik... zelfs al moet ik dan op donderdags veel-te-vroeg op, en op woensdag naar vriendje treinen. Ik wil - ik wil - ik wil. Want wij worden Heul Goed met zn tweetjes. Ik hoop alleen maar dat ik niet wed op een dood paard, dat zijn passie groot genoeg zal zijn voor mijn dromen. Dat het onze dromen worden.

En verder weet ik niet zo goed meer wat Goed & Fout is tegenwoordig. Het is goed dat ik niet braak, geen eetbuien heb, blijf balanceren. Het is minder goed dat mijn gewicht sinds het begin van therapie een dalende lijn is. Maar oh het triggert zo. Mijn nieuwe eetlijst maar volgen? Daadwerkelijk nóg een stapje zetten naar een "volwaardig eetpatroon"? Kan ik dat? Wil ik dat? Moet ik dat?
Oud 26-01-2009, 20:41
Verwijderd
I know that we don't talk, I'm sick of it all.
Can you hear me when I sing?
You're the reason I sing.
You're the reason why the opera is in me.

Well hey now, still gotta let ya know,
a house doesn't make a home.
Don't leave me here alone.

And it's you when I look in the mirror.
And it's you that makes it hard to let go.
Sometimes you can't make it on your own.

Oud 26-01-2009, 20:59
Roosje
Roosje is offline
Bladiebla. Ik word boos van simpele dingen. En geďrriteerd. Ik werd vorig jaar nog meer uitgedaagd dan nu.

Wat heb ik aan vier multipelgoktentamens? Ik wil essays schrijven en me een mening vormen en onderzoekdingen doen. Ik wil praten en dansen en mensen om me heen maar om mezelf te bewijzen dat ik het kan () ga ik niet mijn vriendje bellen om te vragen of-ie hierheen wil komen. Vanavond doe ik het zelf, met Franz Ferdinand en mijn Tooltrui en mijn wekker morgenochtend om half acht.

Fuck die demotivatie. Ik ga er wat van maken. Oké? Volgend blok wordt alles beter.

WHAAAAAAAH.
Oud 26-01-2009, 21:12
duivelaartje
duivelaartje is offline
Roosje, ga uni doen. Daag jezelf uit, zo word je alleen maar meer gedemotiveerd en daar wordt je ongelukkig van!

OT: Pff, ik heb donderdag een tentamen maar het schiet niet op. Elke idioot geeft eerst drie deeltoetsen en daarna een groot tentamen over die stof + een beetje meer? Oké, het is fijn dat ik het al een keer geleerd heb, maar de helft is weer weggezakt en ik heb geen motivatie om álles weer opnieuw te gaan leren. Gatver. En daarbij vind ik fysiologie ook nog niet echt het meest leuke.
Oud 26-01-2009, 21:26
coopergirl
coopergirl is offline
@ Yana, wat goed! Alles =) Stoer dat je gevraagd bent voor het dansen, stoer dat je zo hard aan je andere doel werkt

OT: Ik zie net dat ik het tentamen markten en overheid heb gehaald met een 6,2 Ik ben er niet echt tevreden over, omdat ik er echt een goed gevoel bij had! De keerzijde is dat ik twee dagen van te voren pas begon met leren én twee derde het NIET gehaald heeft, dus ik moet gewoon niet zo zeuren. Morgen volgt statistiekcijfer... Daar ben ik ook erg benieuwd na. Oh ja, morgen gá ik echt tijdig uit bed om aan mijn essay te werken... Anders wordt het wel erg last minute!

En vanavond met fijn leesvoer vroeg naar bed!
Oud 26-01-2009, 21:40
Until My End
Until My End is offline
Timing timing timing... Ik haat t.
Oud 26-01-2009, 21:43
rare kwast
rare kwast is offline
ik heb nu al een hekel aan die portfolio.. nog ff en ik ga gooien
en ik ben pas net begonnen als student
Oud 26-01-2009, 22:57
Verwijderd
@Ice earth: lief van je dankjewel.
@Mushu: Zo ben ik. You know. Sommige dingen zie ik gewoon niet.

Zo. Ik heb er drie dagen werk opzitten en 3 slechte nachten slaap. No problem. Net een tijd met een Peruaanse op het vliegveld zitten ouwehoeren en nou ja...Dat was leuk. En aaaaaaal m'n favoriete mannen waren er op mijn werk de afgelopen dagen. Heerlijk.

Maar waarom twijfel ik dan toch altijd aan mezelf en alles. Kutzooi.
Oud 26-01-2009, 23:27
Pruts0r
Pruts0r is offline
Ik ga nu heerlijk slapen en dromen over mooie dingen en vrijdag. ^^
Oud 27-01-2009, 06:47
Verwijderd
@ Roosje: Ik was echt megazenuwachtig/verlegen. Op zich ging het wel goed, 1 kindje deed wat flauw, maarja. Ze deden uiteindelijk allemaal wel heel lief. Vandaag moet ik met een klein groepje apart gaan zitten en die een opdracht gaan uitleggen. Ik vind het enorm spannend.

Doe jij ook een beetje lief voor jezelf?
Oud 27-01-2009, 07:53
Verwijderd
Ik ga nu zo weg
Over een half uur het IQ gedeelte van het psychologische onderzoek.
Ahum great.
Oud 27-01-2009, 09:13
Nienna*
Nienna* is offline
Citaat:
Roosje, ga uni doen. Daag jezelf uit, zo word je alleen maar meer gedemotiveerd en daar wordt je ongelukkig van!
Ze dóet universiteit; de academische PABO.
Maar dit is toch het eerste jaar dat dat bestaat?

OT: Pff. ik ben hondsberoerd en morgen (morgen?!) tentamen lekker dan.
Oud 27-01-2009, 09:58
Verwijderd
Argh. Ik moet gewoon beginnen en zo moeilijk is het niet, vast niet. En als ik niets doe, lukt t sowieso niet. Niet uitstellen nu. Maar ik wil muziekjes luisteren en mensen mailen (mail komt dus nog Yana) en van alles doen, zolang t maar niet dít is. Bluh.

En verder loop ik mezelf op te fokken en dat zou ik niet moeten doen, but I do. Misschien toch maar even achteraan gaan.
Oud 27-01-2009, 09:59
Yana
Yana is offline
Ik voel me goed. Dit beter-worden gedoe heeft echt nut, geloof ik.

Jeej
Oud 27-01-2009, 10:00
Yana
Yana is offline
Citaat:
Argh. Ik moet gewoon beginnen en zo moeilijk is het niet, vast niet. En als ik niets doe, lukt t sowieso niet. Niet uitstellen nu. Maar ik wil muziekjes luisteren en mensen mailen (mail komt dus nog Yana) en van alles doen, zolang t maar niet dít is. Bluh.

En verder loop ik mezelf op te fokken en dat zou ik niet moeten doen, but I do. Misschien toch maar even achteraan gaan.
Hehe, bijna tegelijk gepost

Succes met whatever je moet doen!
Oud 27-01-2009, 10:03
Verwijderd
Citaat:
Hehe, bijna tegelijk gepost

Succes met whatever je moet doen!

Hihi & thanks
En wat fijn dat je je goed voelt!
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten