Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Mijn God, wat een topic.
Wat Dp zegt, is heel simpel. De meest logische situatie is dat een onafhankelijke bemiddelaar gekozen wordt. En iemand die ernaast forumbaas is, is dat niet. Simpel te begrijpen, algemene logica. Punt. Dat is verder geen kwestie. Optyfen met dat gedraai eromheen. Of je het zo wilt/nodig vindt, is een andere. Overigens hoeft WolterB van mij niet forumbaas-af hoor, en vertrouw ik hem wel. ![]() ![]() ![]() "Het is hier geen dmeocratie." Nog triester dan de voorganger "internet". :') |
![]() |
|
Ik wilde hier eigenlijk niet reageren, maar ik zeg jullie dit.
Wat een whiners zijn jullie. Om de zoveel tijd komt er weer een breed uitgemeten discussie over een of ander iets in het beleid dat beter zou moeten volgens de een of de ander, en het hele fb-team moet dan weer uitleggen dat dat niet werkt. Het enige dat jullie éigenlijk willen, is compleet transparante besluitvorming, zodat jullie altijd weten wie van jullie vriendjes geband is en daar lekker over kunnen zeuren en het niet werkt. Het fb-team functioneert imo prima en de functies daarbinnen als bemiddelaar en dergelijke ook. Natuurlijk is er heel wat te zeggen voor een wat transparantere besluitvorming af en toe, omdat leden dan meer begrijpen waarom iets gebeurd. Het banoverzicht wat sinds kort bestaat is een grote stap in de goede richting daarin. Maar niet alles kan zo transparant mogelijk natuurlijk, en dat is ook logisch, ook ivm. de eerder in dit topic aangehaalde privacy. Verder voor de fb's dit: keep up the good work. Jullie zorgen ervoor dat een boel mensen veel plezier kunnen beleven aan dit forum. Ook dat mag wel eens gezegd worden, want zeker in topics als deze wordt vooral over jullie (en jullie besluiten) gezeurd. En nu: ga verder met je leven, en care niet zoveel.
||
Citaat:
||
Citaat:
Dus een bemiddelaar die vaak een ban ongedaan maakt zal er daar dus echt niet op uitgegooit worden. Die gene heeft niet de meest simpele positie, maar over het algemeen is iedereen heel redelijk, dus als de bemiddelaar komt met redelijke argumenten waarom een ban onterecht zou zijn zullen verreweg de meeste mensen uit het team daar best in mee kunnen gaan. En ook al zijn ze het er niet mee eens, dan is het gewoon pech omdat geaccepteert is dat die beslissing bij de bemiddelaar ligt.. Het wordt een totaal ander verhaal als nu ineens alle bans consequent ongedaan gemaakt worden door de bemiddelaar, dan klopt er toch iets wezenlijks niet. Verder vind ik het persoonlijk vrij logisch dat er niet veel ongedaan gemaakt wordt, maar goed, daarin nemen jullie me vast niet heel serieus ![]()
|||
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 03-02-2009 om 16:23. Reden: Vragen over verwijderde posts -> pm of M&M, niet hier. |
![]() |
||
Citaat:
Het is imo jammer dat het zo in extremen getrokken wordt. Als er gezegd wordt dat we iemand kunnen verwijderen als we het niet met hem eens zijn en daarop gezegd wordt dat dat niet zomaar kan komt er de reactie van "dat dat niet helpt in het pleidooi van vertrouwen" blijf je aan de gang op een manier waarop we het dus nooit goed kunnen doen. Alle bezwaren hou je net zo goed met een lid, met er nog een aantal nadelen extra bij. Ideaal is het niet, maar wil je het dan maar afschaffen?
|
We zijn altijd bereid om dingen te veranderen.
Punt is echter wél dat wij vinden dat het 'systeem' zoals het er nu is, gewoon goed functioneert. Vergeet ook niet dat het nut van de bemiddelaar niet alleen is dat diegene onterechte bans opheft, maar ook dat hij nog eens uit kan proberen te leggen waarom een bepaalde ban gegeven is, waarom er tot een bepaalde beslissing is gekomen. Voor zover ik kan zien steekt Wolter daar behoorlijk wat tijd en moeite in en heeft dat ook vaak resultaat: al komt er dan misschien niet per se een unban, veel mensen waarderen het wel dat er in ieder geval naar ze geluisterd wordt. Er zijn overigens wel degelijk mensen geunband en bans ingekort na contact met de bemiddelaar, dus dat dat nooit zou gebeuren is onzin. Verder is natuurlijk niemand 100% objectief, dat bestaat niet. Wolter is in onze ogen meer dan voldoende objectief aangezien hij zelf geen bans uitdeelt en alleen op een paar rustige fora modereert. Bovendien maakt het helemaal geen verschil of je nu Wolter of een of ander braaf lid bemiddelaar maakt: om bemiddelaar te zijn moet je nu eenmaal toegang hebben tot de ban manager en Admin, om een goed oordeel over de situatie te kunnen vellen. Resultaat: iemand die onderdeel uitmaakt van 'het team'. Wat is dan nog het wezenlijke verschil?
||
Citaat:
Blijkbaar zijn er meerdere leden die twijfels hebben bij de objectiviteit van zoiets en zijn alle forumbazen (die tot nu toe gereageerd hebben, in ieder geval) van mening dat dat onnodig is en dat daar hoogst waarschijnlijk geen andere alternatieven voor zijn. Oké duidelijk, prima.
||
Ik zou daar alle vertrouwen in hebben, hoor
![]() Verder lijkt me dat we dit topic nu wel kunnen sluiten, want: Citaat:
|
![]() |
|
|