Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-02-2009, 09:04
Verwijderd
Another sleepless night, ik word er goed in.

Breathe, keep breathing...
I can't do this alone...
Advertentie
Oud 10-02-2009, 09:05
Missy1234567890
Missy1234567890 is offline
Citaat:
Wáárom heb ik ooit Nederlands gekozen om te gaan studeren? Ik zit een belachelijke opdracht te maken waarbij ik een handschrift moet transcriberen en vertalen naar het hedendaagse Nederlands.
Wát een onzin.
Haha, ik heb vorig jaar zo'n vak als bijvak gehad, maar ik ben er na een paar weken al mee gestopt omdat ik het zo saai vond. Sterkte!

OT: dan reageer je online op een vacature in Rotterdam, krijg je bericht van het uitzendbureau hiér dat ze niks geschikt voor je hebben... hoe krijg ik mijn cv nou weer naar de vestiging in Rotterdam? Echt lomp, dan staat er, solliciteer direct op deze functie, doe je dat, maar dan gaan je gegevens naar de dichtstbijzijnde vestiging. Nouja, ga wel even een account aanmaken en anders maar naar Rotterdam. Ik verveel me toch dood. Alleen het is zo'n rotweer

En vriendje is vanmorgen weggegaan en hij komt donderdag pas weer terug, dus ik zit 2 dagen alleen. Echt niet leuk.
Oud 10-02-2009, 09:49
Yana
Yana is offline
He, wat een gedoe allemaal Missy. Wat naar! Je bent er wel goed mee bezig zeg, knap

@topic:
Ik heb geen tijd om te lummelen. Waarom lummel ik? Ik moet actief en bezig zijn, maar ik doe niks. Ik ben nog niet eens aangekleed.

Je noemt me oud verdriet
Doe wat je wilt
maar zo vreselijk oud ben ik nog niet
Oud 10-02-2009, 10:25
Heksjuh
Heksjuh is offline
Weer pijn in mijn nek, ik word er gek van. Ook aan dezelfde kant als de pijn in mijn rug, dus die hele kant van mijn lichaam doet zeer. Ik wilde heel veel huiswerk maken vandaag, maar ik elke beweging die ik maak doet zeer en verder voel ik me ook niet echt geweldig. Ik wil het liefst op bed gaan liggen en video kijken, maar mijn practicum bereidt zich niet vanzelf voor.
Fijn weer.
Oud 10-02-2009, 11:13
Dith
Dith is offline
Vrijdag prélift met studievereniging en ik zou met iemand gaan maar eigenlijk vind ik haar helemaal niet zo leuk. Dus nu zoek ik stiekem een nieuw iemand..... best gemeen geloof ik.
Oud 10-02-2009, 11:34
bladertje
bladertje is offline
@ Vogelvrij: grappig dat jij het echt was! Je hebt volgens mij weleens een foto gepost? Ik dacht sowieso wel je een keer tegen te komen, Utrecht is niet zo groot . En ik was doodsbang om naar boven te gaan, omdat ik dacht dat ik een slecht cijfer had, haha. Dat viel dus erg mee. Leuk om je eens gezien te hebben! En heb je het essay meegenomen of laten liggen?

OT: Ehh... dat wat ik gisteravond hoorde was schokkend. En daardoor vertoon ik nu weer veel te veel SOG, want ook al heb ik dat ene vak laten vallen, het is nog steeds druk. Verder ben ik heel benieuwd naar vanavond en vrijdagavond.
Oud 10-02-2009, 12:16
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik was het En ik heb mijn essay maar gewoon meegenomen, want ik dacht: stel dat ik nu mijn scriptie ook over Kafka doe, dan is het wel handig om dit essay in mijn bezit te hebben. En wij zijn gewoon goed, of Literatuurwetenschapdocenten zijn mild

waarom is het zo'n prutweer
Oud 10-02-2009, 13:24
Verwijderd
Ik wil zo graag lezen en leren en iets doen aan mijn studie, maar mijn hoofd werkt niet mee .
Oud 10-02-2009, 13:49
Verwijderd
Nu ben ik alleen thuis en ik kan het niet goed hebben. Weet niet goed wat ik moet doen enzo. gelukkig straks wat met een vriendinnetje afgesproken dus dat wordt vast wel leuk. Mijn god hoe ga ik mijn leven inrichten zodat ik het leuk ga vinden...
Oud 10-02-2009, 14:15
Missy1234567890
Yana thx, ik doe ook maar wat, ik heb geen idee hoe dat allemaal werkt. Maar het is me nu wel gelukt. Nog geen reactie.

OT: net maar eens de verhuisdoos uitgepakt en al mijn boeken bij vriendje in de kast gezet. Er staan alleen nog zeker 2 dozen met boeken in de opslag die ik hier eigenlijk ook wil. Het heeft geen haast, maar dit is zeker niet alles. Al m'n cd's liggen nog op tafel, daar moet vriendje maar naar kijken, er zit namelijk een of ander systeem in de cd-rekken in de kamer en ik weet niet wélk systeem. Nu moet ik alleen nog boven de klerenkast opnieuw inrichten en mijn kleren erbij leggen en de harde schijf van m'n oude computer leeghalen. Morgen maar, blegh.

En ik twijfel of ik nog mee ga doen aan Write now, het kan nog net, maar ik heb echt geen inspiratie. En ik ga niet weer een flutverhaal insturen.
Oud 10-02-2009, 14:29
Pruts0r
Pruts0r is offline
Woohoo! *chocola geeft aan iedereen* Ik heb weer 7,5 studiepunten binnen, met een beetje geluk 15. =D Ik ben echt zo blij dat ik het afgelopen blok gehaald heb, het blok met biologie en met scheikunde en projectwerk! Want ik was heel erg bang dat dat mis zou lopen. Maar echt, ik ben fucking blij (sorry voor taalgebruik, ik kan er geen ander woord voor vinden =/) want nu heb ik alle tijd voor blok 3. ^^
Oud 10-02-2009, 14:35
Verwijderd
Heb ik lekker toch mijn motivatie voorgelezen terwijl ik het heel eng vond.
Oud 10-02-2009, 14:39
MartinV
MartinV is offline
Ik was me vergeten in te schrijven voor een tentamen, en dan moet je 20 euro betalen om je cijfer te krijgen. Dat heb ik gedaan, en ik heb een 8! woehoe!
Oud 10-02-2009, 16:25
Dith
Dith is offline
Ik snap echt geen zak meer van school. Ik moest voor een vak een paper schrijven (40% van het vak), zegt die man bij mijn concept dat ik echt uitstekend op weg ben, goede formulering blablabla....krijg ik een 5. Echt WTF?!
En een ander meisje die de opdracht compléét anders had uitgewerkt dan de bedoeling was én de paper vier dagen te laat had ingeleverd heeft een 8.5. Ze vindt het zelf ook behoorlijk raar maar is uiteraard wel blij met haar punt.

Ik vertrouw de docenten/school dus echt helemaal niet meer, volgens mij is het gewoon nattevingerwerk.
Oud 10-02-2009, 16:52
marrel
marrel is offline
En ik lag om half 10 in bed gister, en ik ben zo moe dat ik m'n ogen amper open kan houden. Verdomme wat is dit nou weer.
Oud 10-02-2009, 17:49
xxceline
xxceline is offline
WoOt; Gewoon een 3,8 op gs. "poink"
Een 7,1 compenseerd de boel gelukkig,.
Maar toch, voel me wel een beetje -dom-
Oud 10-02-2009, 19:01
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Ik was me vergeten in te schrijven voor een tentamen, en dan moet je 20 euro betalen om je cijfer te krijgen. Dat heb ik gedaan, en ik heb een 8! woehoe!
Ja joh? Wat een vaagheid Bij ons kun je eenmalig een document bij het onderwijsbureau halen, als je je niet hebt ingeschreven.. Daarna is het 'dikke pech' en word je cijfer niet verwerkt, ondanks dat 't nagekeken is . Congrats iig met je 8
Oud 10-02-2009, 19:01
Yana
Yana is offline
Ik heb het een vriend vertelt en hij reageerde echt heel lief en fijn. Ik vond het wel echt heel raar dat hij het verwacht had, dat hij het er zelfs al met mijn broer over had gehad... Bizar. Aan mij is toch niets te zien? Hij vond van wel, dus. En er mocht van hem ook nog wel 10 kilo bij. (haha, not gonna happen. Maar het feit dat hij het zegt betekent wel dat hij echt vindt dat ik niet "te dik" ben.) En verder heb ik echt een fijn gesprek gehad. Dat had ik vooraf echt onmogelijk geacht.

Delen is misschien toch goed, soms.
Oud 10-02-2009, 19:17
Verwijderd
Brr, het is hier zo koud. Volgens mij komt echt door ieder kiertje een windvlaag. En ik heb weer eens hoofdpijn. Maar ik voel me alweer beter dan vanmiddag/vanochtend, want toen voelde ik me echt heel rot. Ik had ongeveer gelijk al ruzie met m'n moeder omdat ik chagrijnig was. Maar volgende week heb ik tentamenweek en ik vind het doodeng. Al die tentamens en je moet zoveel leren en ik ga ze echt verprutsen. Ik kan dit allemaal niet geloof ik. Vandaag hadden we ook al een toets van aardrijkskunde en ik had me helemaal kapot geleerd. Dus vandaag op school zat ik ook nog even te leren en ondertussen te mopperen dat ik er toch niks van kon. Kreeg ik gelijk een hele preek van T. dat ik te weinig vertrouwen in mezelf had en blabla. Ging ze aan allemaal klasgenoten vragen of dat ze dachten dat ik het wel kan. Maar ik had lekker wel een 9.6 voor wiskunde.
W. was gisteren en vandaag ziek en dat vond ik niet zo leuk. Sowieso zat ik nu dus iedere keer met M. opgescheept in de bus en ik word echt gek van dat mens. Hoe arrogant kun je zijn?! En morgenochtend moet W. later beginnen dan ik dus dan zit ik weer naast M. Joepie. En ik vond het ook niet helemaal eerlijk dat W. nu 2 dagen had om tentamens te leren en verslagen te maken e.d. Ik voel me ook niet lekker en ik ga ook naar school en ik moet daarna m'n huiswerk maken. Zij heeft nu ook 2 dagen kunnen relaxen en dat vind ik niet eerlijk. Volgens mij klinkt het wel heel raar, maar ik voel het zo. Als ik me niet lekker voel dan sleep ik mezelf naar school omdat ik vind dat ik het niet kan maken en geen lessen wil missen. En andere mensen blijven wel gewoon thuis. Ik ben gewoon een beetje raar.
Ik zou met C. over 2 weken les gaan geven op een basisschool en nu mag het opeens niet meer van de directie van die school. Ze willen alleen maar stagiares van de school daar in de buurt en niet van onze school. Dus nu hadden we best een probleem. Maar we hadden het er even op school over gehad en de docente zei dat we dan of eind april moeten gaan lesgeven of dat we ons in moeten schrijven bij een ander project. Dus daar moeten we nog ff over denken. Vandaag zei m'n lerares Frans dat ik zelf ook lerares Frans moest worden. Ze vond dat baantje geknipt voor mij. Ik vond het wel grappig dat ze dat zei. Maar ik ga nog maar eens iets nuttigs doen i.p.v. forummen.
Oud 10-02-2009, 19:20
Verwijderd
@ Yana: wat goed! Je zet grote stappen en het is fijn dat dat positieve dingen oplevert. (en inderdaad: je bent allesbehalve dik..!)

OT: uh ja, drukdrukdruk? Wel fijn aan de ene kant, maar ik kom niet toe aan de dingen die ik óók nog wil doen. En het is irritant dat internet het niet doet,en ik dus weer meelift op de buren maar dat internet vliegt er om de 5 minuten uit..
Oud 10-02-2009, 19:33
darkfairy
darkfairy is offline
vandaag is er iemand weer opnieuw opgenomen op de afdeling.
die al eerder opgenomen was voordat ik hier kwam.
en verder vanmiddag met een groepje aan de carnavals wagen van handel meegewerkt.
en daarna een onverwachts gesprek met een van me coordinators en de psycholoog.
het ging voor het meerdere deel over gevoelens enzo.
en me moeder belde straks dat ze mrogen op bezoek komt.
en me telefoon gaat ze mischien morgen al ophalen van de reparatie.
en nou ben ik moe.
Oud 10-02-2009, 20:31
Verwijderd
Ik voel me zo enorm eenzaam ik weet niet hoelang ik dit nog volhou
Oud 10-02-2009, 21:15
Nijn*
Nijn* is offline
Vreselijke kutdag gehad. *lang verhaaaal* SPSS practicum moeten doen met een of andere gare man die er niets van snapte, mij steeds volledig zat af te kraken, me niet serieus nam, absoluut geen motivatie of inzet toonde en al 5x gezakt was voor de cursus. Ik was echt helemaal overstuur, gelukkig voel ik me nu wat rustiger. Ik ga morgen mijn tutor bellen en aangeven dat ik echt weiger met zo iemand samen te werken. Hierdoor ga ik gewoon mijn vak niet halen, hierdoor ga ik zakken voor statistiek terwijl ik best goed blijk te zijn! En verdomme, dat gun ik ze niet. Ze zoeken het maar uit met z'n allen, ik los het zelf wel op, maar niet met die man. En de rest was eigenlijk ook kut, maar ik heb me weer laten inspireren door Nick Vujicic dus ik ga er nu weer tegenaan. Nou ja, eigenlijk ga ik gewoon eerst slapen en dan morgen weer knallen. Even doorzetten, niets laten verpesten.
Oud 10-02-2009, 22:03
kroot
kroot is offline
grrrrr mijn keel!! Echt al meer dan anderhalve week onwijze pijn! En vanavond bij het repeteren met mijn kkor, merkte ik dat ik steeds schorrer werd met het voorzingen.
En ik ben zo'n idioot. Vandaag weer niet naar school gegaan. Tot 17.30 in mijn bed blijven liggen. Toen bedacht dat ik toch maar met mijn koor moest gaan repeteren, dus nu net terug. Waarom lukt het me nou niet om als ik me slecht voel, niet gewoon naar school te gaan?
Oud 10-02-2009, 22:24
Verwijderd
Ik krijg gewoon steeds meer het gevoel dat mensen mij gewoon spontaan 'vergeten' ofzo . Of me alleen maar opzoeken wanneer ze zelf even niks te doen hebben. Zó flauw. En zo gemeen...
Oud 11-02-2009, 00:37
MartinV
MartinV is offline
Citaat:
Ja joh? Wat een vaagheid Bij ons kun je eenmalig een document bij het onderwijsbureau halen, als je je niet hebt ingeschreven.. Daarna is het 'dikke pech' en word je cijfer niet verwerkt, ondanks dat 't nagekeken is . Congrats iig met je 8
Dus als je je niet hebt ingeschreven krijg je sowieso geen cijfer? Of wat kun je met dat document? En moet je dat dan op een bepaald moment halen? En waar is bij ons?

Citaat:
Delen is misschien toch goed, soms.
Waarom soms?
Oud 11-02-2009, 03:06
blurred
blurred is offline
Citaat:
Vreselijke kutdag gehad. *lang verhaaaal*
Ooh, dat is zo verschrikkelijk, als je voor dat soort opdrachten ingedeeld wordt bij mensen die niet kunnen communiceren, er niks van snappen of gewoon vreemd zijn. Ik hoop dat je tutor een beetje relaxed is en ermee akkoord gaat dat je met iemand anders samenwerkt. Je hebt gelijk dat je weigert het met hem samen te doen, je cijfers moeten afhangen van je eigen kunnen en niet naar beneden gehaald worden door een gekke man.
Oud 11-02-2009, 05:36
Pruts0r
Pruts0r is offline
Ja, of dan sta je voor de afwisseling maar eens op om half 7 voor een paar uurtjes les. ontbijtje maken en de trein in. \o/
Oud 11-02-2009, 05:43
Sens.
Sens. is offline
Sinds gisteren zou ik de punten van mijn examens moeten weten, maar nu kan ik nog steeds niet op de site.
Ik ben niet vlug chagrijnig, maar nu ben ik dat toch wel. Straks moet ik naar school en is iedereen over zijn punten
bezig en ik en nog een aantal sukkelaars weten nog van niets!

* zucht *
Oud 11-02-2009, 08:24
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
@Yana: top

OT: Nog steeds geen scriptieonderwerp, ik word er bloedchagrijnig van omdat ik weet dat ik het zelf moet doen maar ik kan het gewoon niet en blabla. En ik heb nog steeds keel- en oorpijn en dat is stom.
Oud 11-02-2009, 08:49
Dith
Dith is offline
Ik moet om 12u op school zijn voor feedback maar ik durf niet. Die man heeft me al een keer compleet uitgekafferd en ben er nu weer bang voor...

Met vriendinnetje gaat het redelijk, ze vindt dat ik per sé in Utrecht moet blijven wonen maar ik weet het nog niet... Nog maar 2.5 week hier en dan kan ik tenminste weg uit het huis, misschien dat ik tegen die tijd een nieuwe kamer heb maar of ik daar zo blij mee ben weet ik nog niet.

Morgen liften met een goed vriendinnetje van me die ik niet zo heel vaak meer zie dus dat wordt echt súpertof.
Oud 11-02-2009, 09:13
Neko*
Neko* is offline
Citaat:
@ Yana: wat goed! Je zet grote stappen en het is fijn dat dat positieve dingen oplevert. (en inderdaad: je bent allesbehalve dik..!)
+1.
@Nijn*; goed dat je voor jezelf opkomt, en dat je wat gaat regelen met je tutor. Je komt er wel.

ot;
Gisteren om iets heel stoms enorm gehuild, luchtte wel op maar ik geloof niet dat hij snapte wat er allemaal was. Nou ja, komt goed.
Oud 11-02-2009, 09:16
Yana
Yana is offline
Citaat:
Waarom soms?
Omdat het kwetsbaar is en mensen er makkelijk misbruik van maken.

@Mensen die gereageerd hebben: Dankjewel Het voelt wel raar ofzo. Dat mijn geheim steeds minder mijn geheim wordt. Maar dat is goed, blijkbaar. Steun toelaten, hulp vragen, blabla..

@Topic:
Tot voor kort liep ik nooit op hakken. Nooit.
En nu dans ik er op. En dat gaat goed, meestal. Maar om beter te worden, moet ik écht nog meer vertrouwen (rot-woord) dat ik stevig kan staan op hakken. Want het is toch absurd dat pasje één niet lukt als ik op hakken sta, en als ik mijn gympies aandoe zó mijn been de lucht in zwier en mijn lichaam achterover rol? Waarom dan wel? Zonder moeite?

Dus.
Ik moet op hakken leren dansen. Beter leren dansen. En vanavond gaan we extra techniekcursussen krijgen jeeeej misschien gaan we wel wedstrijddansen En ik moet gewoon vertrouwen op die rare wiebelige dingen onder mijn voeten. Hoppa.
Oud 11-02-2009, 09:44
darkfairy
darkfairy is offline
pas liep buiten een man die hier op de afdeling ernaast zit.
die blijkbaar op me verliefd is hoorde ik van andere.
en hij zei dat hij van me houdt.
ik hoef niks met iemand van in de 40 nee.

en verder wist ik vanacht toen ik van de wc kwam niet waar ik heen moest lopen om bij me kamer te komen.
ik was een beetje de weg kwijt.
en ik ben schrok ik opeens vanacht ik weet nog steeds niet waarvan.
en ik hoorde allemaal geluiden in me kamer en blegh dat was eng.
Oud 11-02-2009, 10:02
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Dus als je je niet hebt ingeschreven krijg je sowieso geen cijfer? Of wat kun je met dat document? En moet je dat dan op een bepaald moment halen? En waar is bij ons?

Waarom soms?
"Ons" is de RuG, en m.b.v. dat document wat je eenmalig voor aanvang tentamen bij het onderwijsbureau kunt halen, kun je je cijfer 'geldig' laten verklaren. Dus voor het tentamen heb je dat docuemtn nodig, als je je vergeten hebt in te schrijven.. Na die ene vrijbrief geldt dat de volgende gemaakte en nagekeken tentamen niet wordt meegenomen (indien niet ingeschreven). Als je het document niet vóóraf hebt gehaald, telt het ook niet Gezeur met inschrijven altijd Voor welk vak had je 'n 8?

Hmmz, zo werkcollege statistiek.. En nog geen enkele voorbereiding getroffen.. Nu kan ik de trein nog wel wat lezen, maar eigenlijk wilde ik mijn treintijd besteden aan m'n tentamen van vrijdag.. Keuzes, keuzes!

De zon schijnt hier trouwens uitbundig~, strak blauwe lucht.. *zin in voorjaar heeft*!
Oud 11-02-2009, 11:17
Verwijderd
Citaat:
Omdat het kwetsbaar is en mensen er makkelijk misbruik van maken.

@Mensen die gereageerd hebben: Dankjewel Het voelt wel raar ofzo. Dat mijn geheim steeds minder mijn geheim wordt. Maar dat is goed, blijkbaar. Steun toelaten, hulp vragen, blabla..

@Topic:
Tot voor kort liep ik nooit op hakken. Nooit.
En nu dans ik er op. En dat gaat goed, meestal. Maar om beter te worden, moet ik écht nog meer vertrouwen (rot-woord) dat ik stevig kan staan op hakken. Want het is toch absurd dat pasje één niet lukt als ik op hakken sta, en als ik mijn gympies aandoe zó mijn been de lucht in zwier en mijn lichaam achterover rol? Waarom dan wel? Zonder moeite?

Dus.
Ik moet op hakken leren dansen. Beter leren dansen. En vanavond gaan we extra techniekcursussen krijgen jeeeej misschien gaan we wel wedstrijddansen En ik moet gewoon vertrouwen op die rare wiebelige dingen onder mijn voeten. Hoppa.
Op hakken is je balans gewoon een stuk minder goed Ik dans trouwens wel beter op hakken (uhm gewoon los dansen dan, in de kroeg), maar dat komt volgens mij omdat je bekken iets kantelt en je daardoor beter met je heupen kan zwaaien. Ik val wel sneller om

OT: Jaaa ik heb zin in yoga, zo lekker relaxt is dat. Ben wel moe, moest er vanmorgen alweer zoooo vroeg uit (kwart voor acht Maar mijn lijf is het er ernstig niet mee eens om op te staan voor het licht is) terwijl ik gister echt om elf uur al ging slapen. Noujaaahetzal, vanavond gewoon weer op tijd naar bed.
Oud 11-02-2009, 11:40
Missy1234567890
@ Vogelvrij: moeilijk is dat hè, een goed scriptieonderwerp bedenken. Ik ben er maanden mee beziggeweest al met al, hoewel ik aanvankelijk ook nog wel andere vakken had. Toen ik die af had nog 2 maanden en ja, ik werd er ook enorm chagerijnig van, want ik wilde er z.s.m. aan beginnen. Heb je wel al een beetje een idee wat je wilt en overleg je met docenten over wat er mogelijk is? En anders gewoon vragen of ze mee willen denken, daar zijn ze voor.

OT: zon En ik ben nuttig bezig, aan het wassen en ik ga zo de klerenkast opnieuw inrichten. En dan nog even naar buiten mits de zon nog steeds schijnt. En misschien komt m'n schoonzusje vanavond eten *wacht op sms terug* want ik ben dat alleen zijn echt zat.
Oud 11-02-2009, 13:38
darkfairy
darkfairy is offline
we zijn net wezen gymen.
en ik had even tegen de boksbal geslagen en dat helpt wel even.
alleen me handen trillen nou een beetje.
en nou heb ik nog meer de neiging om ergens tegen aan te slaan.
Oud 11-02-2009, 14:18
Halflight
Halflight is offline
Het gaat goed & slecht tegelijk .

Mijn nieuwe blok op school is echt geweldig. Heb allemaal super leuke vakken, inspirerende leraren en leuke opdrachten. De mensen worden ook wat leuker en dat is echt fijn. Heb eindelijk alles een beetje georganiseerd in mijn hoofd en bijna al mijn punten gehaald. Ook heb ik het zelfstandige wonen een beetje onder de knie en dat geeft heerlijk veel rust en zelfvertrouwen (?).

Tis al bijna vijf maanden uit en toch droom ik nog veel te veel over hem. Over dag gaat het heel goed en denk ik nauwelijks meer aan hem maar 's nachts wordt dat weer lekker ingehaald . En ik wil helemaal geen nieuwe kerel maar ik voel me wel weer zwaar onzeker als mijn date zo loopt te tyfen.
Oud 11-02-2009, 15:15
blurred
blurred is offline
Oooooooooh, waarom ben ik nou zo in de war en van de rel?
Dat slaat echt helemaal nergens op, is nergens op gebaseerd!!

En vandaag stuurde hij me een pakketje, met onder andere hele lekkere oude kaas...
Oud 11-02-2009, 15:32
MartinV
MartinV is offline
Citaat:
Gezeur met inschrijven altijd Voor welk vak had je 'n 8?

Hmmz, zo werkcollege statistiek.. En nog geen enkele voorbereiding getroffen..
Idd. Ik had n 8 voor strategisch management. Wel n leuk vak, mr de 1e keer n beetje n rottentamen, toen had ik n 4.
Bleh statistiek moet ik ook nog doen, van t vorige jaar. En wiskunde :-(
Oud 11-02-2009, 15:53
Verwijderd
Ik ben echt te moe. Geen idee waar dit vandaan komt.
Oud 11-02-2009, 16:28
Nijn*
Nijn* is offline
@ blurred: fijn dat het zo leuk is maar jammer dat het voor zoveel verwarring zorgt, ik kan me voorstellen dat dit even een hele rare situatie is, die je ook niet had verwacht. Heb je wel aan die jongen verteld dat je thuis een vriend hebt zitten? Want als dat niet zo is, is dat misschien een goede eerste stap, anders geef je hem misschien valse hoop?

OT: Oké teveel aan de hand vandaag.
- Ik heb mijn tutor gebeld en de studentassistent gemaild en de hele situatie (van het spss practicum uitgelegd).. ik vond het heel erg eng want ik dacht dat ze gewoon zou zeggen van vergeet het maar, hier zit je aan vast. Een halfuur later kreeg ik al een mailtje terug; ze begreep mijn situatie volkomen en ik mag weer samenwerken met R. en S. zoals ik dat wilde! Ik voel me zo opgelucht dat dit opgelost is en ben ook zo trots op mezelf dat ik voor mezelf ben opgekomen en het er niet zomaar bij heb laten zitten!
- Ik ga 12 april voor een week naar NEW YORK!! Hihi, eindelijk mijn cadeau (hoewel ik de helft zelf betaal) voor mijn eindexamen komt eraan! Whoehoe, echt heel erg chill en fijn en spannend en al bijna!!
- Ik heb net mijn psychologie gehaald met een 7,5 voor m'n tentamen, dus nu heb ik 30 ECTS = halve propedeuse!! *trots* (zie je, ik kan het wel!)
- Ik heb mijn oude nummer kunnen behouden en hoewel ik nu de hele maand geen beltegoed heb, ben ik wel weer bereikbaar, godzijdank!
- Ik heb een bril nodig. Eh, ja. Alleen voor in de verte (dus: autorijden en in grote collegezalen), heb voor beide ogen +0.75 sterkte nodig en omg, ik heb echt geen brillenhoofd. Moet van de week even gaan uitzoeken want ik had nu niet zoveel tijd en ik heb echt helemaal niets tegen brillen, maar jezus, wel als ze op mijn hoofd moeten.
Iemand hier ervaring mee, als je pas op latere leeftijd een bril nodig hebt? En wordt 't eigenlijk door de verzekering betaald?

Verder veel boodschapjes gedaan, stomerij enzo, dingen die al weken zijn blijven liggen. Alleen beetje vergeten aan mijn cult. autobiografie te werken die morgen af moet zijn.. Hm, nachtje doorwerken? Maar al met al: voel me 100000 x beter dan gisteren (eigenlijk bijna manisch) en knuffel aan iedereen!

EDIT @ Duivelaartje: Ik hoef die bril dus niet de hele dag te dragen alleen voor veraf, en om dan 100x per dag lenzen in te doen, is ook niet ideaal. Bovendien zei de brillenmevrouw dat je ogen dan al snel lui worden en dat je het gaat vergeten enz.
Oud 11-02-2009, 16:30
duivelaartje
duivelaartje is offline
Nijn*, goed zo. Je kunt het inderdaad! En als je geen bril wilt, je kunt ook lenzen nemen?
Oud 11-02-2009, 16:36
Verwijderd
great voel me niet goed, en dat was erg duidelijk te merken op school.
Mijn gezicht stond er naar, en ik slofte. En ik kreeg reacties.
Morgen dus iets beter mijn best doen, maar bah voelde me echt zwaar rot vandaag.
Oud 11-02-2009, 16:58
coopergirl
coopergirl is offline
@ Nijn, wat vreemd van die brillendame Ogen worden niet lui van lenzen/ brillen, het helpt juist de oogspieren te ontspannen. Deze moeten nu voortdurend samentrekken om te kunnen focussen/ scherp stellen. De opticien vertelde juist dat mijn ogen achteruit gingen omdat ik mijn bril alleen draag tijdens autorijden/ college. Ik had -0,5 en -0,75, en nu, twee jaar later -0,75 en -1,0 Ik vond het wel een aannemelijk verhaal, dat je ogen juist achteruit gaan naarmate die oogspieren meer inspanning/ continu inspanning moeten leveren. Mijn zijn iig wel achteruit gegaan (maar ik blijf 'm alleen tijdens college en autorijden dragen ). Afhankelijk van je zorgpolis wordt (een deel) van je bril vergoed. Bij mijn vorige verzekeraar was dit 280 euro per twee jaar of zo.. Maar goed, toen was ik ultra aanvullend verzekerd... Nu moet ik het met 90 euro vergoeding per drie jaar stellen Eyes and more is een winkel die elke bril (glazen plus monteur) voor 80 euro aanbieden.. Deze winkel zit in meerdere steden iig, en mijn ervaring is goed.
Oud 11-02-2009, 17:49
Dith
Dith is offline
Nijn*: Ik neem aan dat je geen +0.75 maar -0.75 hebt (ivm veraf niet goed zien) .

Ik ben behoorlijk pissig op mijn docent maar heeft toch geen nut. Het is wel duidelijk dat de punten voor de papers gewoon nattevingerwerk zijn en dat ik gewoon pure pech heb dat ik een onvoldoende heb. Sowieso was zijn originele punt een 5.5 maar om een statement te maken is het een 5 geworden...echt wtf?! Alsof een 5.5 niet al een statement is dat het belabberd is (wat het, als ik het vergelijk met anderen, absoluut niet is maar de beoordeling is dus gewoon slecht waardoor ik word benadeeld).
Zou het echt vreselijk oneerlijk vinden als ik straks een verbeterde versie inlever en ik alsnog een 5 blijf houden waardoor ik het hele vak opnieuw zou moeten doen, puur om ''een punt" te maken van die docent tegenover de rest van de groep.

Vriendje is hier waarschijnlijk binnen 5 minuten en gaat dan lasagne voor me maken dus dat is wel heel chill en morgen naar mijn ouders om aan school te werken én om mijn haar te knippen en verven.
Oud 11-02-2009, 18:03
Nijn*
Nijn* is offline
@ Dith: ja ik dacht eerst ook dat ze een vergissing maakte omdat + dacht ik betekende dat je van dichtbij niet goed kan zien..maar ze zei echt heel erg overtuigend dat het echt + was.. (nou is natuurkunde niet mijn sterkste vak dus ik heb geen idee hoe het precies werkt allemaal). En over je paper: kan je niet aan een andere werkgroepdocent vragen of hij hem ook eens voor je wil doorkijken omdat je het gevoel hebt dat je benadeeld wordt? Wel zo eerlijk toch?
Oud 11-02-2009, 18:09
Verwijderd
@ Pruts0r: *neemt chocolade aan* Haha, kan er wel wat van gebruiken..
@ Nijn*: als het goed is, vergoedt je verzekeraar iig iets. Maar veel is het niet, en voor volledige vergoeding moet je vaak uit een bepaalde collectie kiezen. Maar volgens mij klopt dat verhaal van lui worden niet hoor. Het kan wel dat je die bril gewoon niet vaak nodig hebt, maar vroeger geloofde ik ook dat als mijn ogen maar genoeg 'trainde' het wel goed kwam. Ik geloof dat de oogarts me die illusie heeft ontnomen maar ik weet het niet zeker.
Feli met je cijfer! Supergoed, halve propedeuse Ik geloof niet dat ik daar aan zit, maar bij mij zit het ietsje anders
@ andere mensen met hoge cijfers: ook goedzo!

Zo, gister wilde ik rond deze tijd pauze houden en toen lag internet er af, dus doe ik het vandaag maar. Ik heb al gegeten, afgewassen en met één oog naar de presentatie gekeken, maar meer ook niet. Heel slecht, ik moet echt werken maar toch, als zij ook vandaag weer NIET naar de uni is gegaan en niets uitvoert.. voelt het alsof elk klein dingetje wat ik doe al een wonder is. Wat het natuurlijk niet is, ik moet echt hard studeren. Hmmhmm.
Oud 11-02-2009, 18:27
rare kwast
rare kwast is offline
Citaat:
Land van okt, rare kwast?

OT: De kop is eraf. Ze was tevreden, maar ik merk dat ik nog zoveel moet leren. Heel veel dingen zijn anders dan op andere scholen en vooral het lesmateriaal en de methodes. Ik ga m'n best doen en ze zeggen dat ik het kan (vriendje en mentor). Nu naar bed!
ja HET land van Okt... debiel land

-------------------------------------------------------------

Ik heb gister en vandaag met een collega gepraat.. over mijn BzV avontuur en mijn ex en opa..
damn heb het net aan droog gehouden.. had ook niet langer moeten duren.
maar ja jullie hebben gelijk, het lucht op (voor even dan)

Laatst gewijzigd op 11-02-2009 om 18:34.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten