Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-03-2009, 19:11
SUUUS
SUUUS is offline
Haai,
Ik ben heel slim vandaag pas gaan zoeken naar me ID, en maandag ga ik naar Parijs en ik heb geen paspoort enzo.
Dus ik vroeg me af of er nog mogelijkheid is om iets aan te vragen ofzo, dat in één dag kan?
Ik hoop dat jullie wat oplossingen hebben voor me!
dankje
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-03-2009, 19:14
Verwijderd
Je kunt naar het gemeentehuis gaan om daar een nieuwe aan te vragen. Leg de situatie uit en maak gebruik van de spoedaanvraag. Of dat daarna 1 of 2 dagen duurt ipv 5 dagen weet ik niet.
Het kan zijn dat je een boete moet betalen wegens het kwijtraken van een document van de Rijksoverheid, bovenop de kosten voor een nieuw ID.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2009, 19:18
SUUUS
SUUUS is offline
kosten maken me allemaal niet zoveel uit
Maar ik moet weten of er in één dag te handelen is.
Met citaat reageren
Oud 05-03-2009, 19:30
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Sowieso moet je eerst aangifte doen bij de politie. Daarna bij het gemeentehuis informeren hoe een spoedprocedure in zijn werk gaat. Volgens mij kan dat in Rotterdam bijvoorbeeld niet op zo'n korte termijn via het gemeentehuis. Dan moet je naar Rotterdam Airport.
Oud 05-03-2009, 22:06
Verwijderd
je hebt toch nooddocumenten op de luchthaven?
Met citaat reageren
Oud 06-03-2009, 07:52
Verwijderd
aangifte -> als een idioot naar de gemeentehuis! -> dan vraag je dat het volgende dag al klaar is(kost wel iets meer) -> en next day heb je een nieuwe ID
Met citaat reageren
Oud 06-03-2009, 08:20
ganralph
ganralph is offline
het verschilt echt per gemeente. zie onderaan voor de noodoplossing bij de marechaussee.

van de website amsterdam.nl
Citaat:
U moet een spoedaanvraag persoonlijk bij een stadsdeelkantoor indienen. U neemt mee:

* Een recente kleurenpasfoto die niet eerder gebruikt is. De pasfoto moet aan bepaalde eisen voldoen. Lees deze pasfoto-eisen goed door of schakel een vakfotograaf in.
* Al uw Nederlandse en buitenlandse reisdocumenten. Ook als ze niet meer geldig zijn.
* Is uw identiteitsbewijs gestolen? Dan hebt u ook een proces-verbaal van de politie nodig

Dient u de spoedaanvraag vóór 14.00 uur in, dan kunt u het nieuwe reisdocument de volgende werkdag na 10.00 uur afhalen. Tenzij er onvoorziene omstandigheden zijn.
een willekeurige andere gemeente: ermelo.nl

Citaat:
Gaat u binnen enkele dagen op vakantie en is uw reisdocument bijna of net verlopen? Dan kunt u via de spoedprocedure een reisdocument aanvragen. Als u daar gebruik van wilt maken moet u de complete aanvraag vóór 12.30 uur bij de publieksbalie indienen. Het reisdocument is dan normaal gesproken de volgende werkdag om 10.00 uur gereed. Indien het oude reisdocument vermist is, kan er geen beroep worden gedaan op de spoedprocedure.
hoe dan ook lijk je nog wel een werkdag nodig te hebben...

je allerlaatste optie is naar de Marechaussee gaan. daar kun je misschien iets regelen. www.defensie.nl:
Citaat:
Gedurende een reis in het buitenland dient u in het bezit te zijn van een geldig reisdocument. Wanneer u hierover niet beschikt kunt u in zeer uitzonderlijke gevallen en onder strikte voorwaarden een nooddocument aanvragen. Per geval wordt beoordeeld of u in aanmerking komt voor een nooddocument.

Een nooddocument wordt alleen verstrekt als u niet in staat bent om tijdig een paspoort of een identiteitskaart te verkrijgen. Om in aanmerking te komen voor een nooddocument dient u aannemelijk te maken dat uw reis niet uitgesteld kan worden en uw identiteit en nationaliteit dient vastgesteld te kunnen worden. Voor de benodigde bewijsstukken dient u zelf te zorgen.

Afgiftepunten

In Nederland worden door de Koninklijke Marechaussee op de volgende afgiftepunten nooddocumenten verstrekt:

* District Schiphol, Vertrekhal 1, Bureau Nooddocumenten;
* Brigade Noord-Holland, locatie IJmuiden;
* Brigade Drenthe-IJsselstreek, locatie Groningen Airport Eelde;
* Brigade Oostgrens-Noord, locatie Enschede;
* Brigade Zuid-Holland, locatie Hoek Van Holland, locatie Rotterdam Airport;
* Brigade Brabant Zuid te Eindhoven (nabij luchthaven);
* Brigade Limburg Zuid, Maastricht / Aachen Airport.

...

Benodigdheden

De Koninklijke Marechaussee is niet in staat om uw persoonlijke gegevens te raadplegen uit geautomatiseerde bestanden van andere rijksoverheden. U dient daarom zelf voor de benodigde bewijsvoering zorg te dragen. Aan de hand van deze bewijsstukken wordt uw aanvraag beoordeeld.

Om in aanmerking te komen voor een noodpaspoort dient u het onderstaande te overleggen:

* een bewijs dat uw reis geen uitstel kan hebben;
* een recent uittreksel uit de gemeentelijke basisadministratie met daarop de vermelding van uw nationaliteit en een gewaarmerkte kopie van uw recente aanvraag van een nieuw reisdocument;
* indien aanwezig, uw in bezit zijnde reisdocument(en);
* als uw reisdocument vermist is, een gewaarmerkte kopie van het proces-verbaal van de aangifte van vermissing;
* een geldig legitimatiebewijs;
* een recente pasfoto*.

Alle reisdocumenten die om welke reden dan ook als vermist zijn opgegeven, zijn van rechtswege vervallen (ook als de geldigheidsduur nog niet is verstreken) en worden in een landelijke registratie opgenomen. Wanneer u dus uw Nederlandse paspoort of identiteitskaart nog in bezit heeft of na enige tijd terugvindt, dient u dit paspoort of deze kaart bij de gemeente in te leveren.
je hebt dus wel iets van een geldig id-bewijs nodig. en hier wordt dus beoordeeld of je zaak urgent genoeg is.

heeeel goed zoeken de komende drie dagen is misschien je beste optie

Laatst gewijzigd op 06-03-2009 om 08:34.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2009, 12:30
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Ten eerste moet je aangifte doen bij de politie, want een verdwenen ID is een verdwenen waardedocument en gaat je dus geld kosten. Zelfs al is je ID al vijf jaar verlopen, heb je ondertussen al een paspoort gehaald en wil je een nieuw paspoort gaan halen... dan gaan ze nog zeuren om het verlopen ID dat je had moeten inleveren. Dat had ik dus
Met het proces verbaal kun je een nieuw paspoort aanvragen. Naast de kosten voor een paspoort (ong. 45 euro), mag je dus ook de boete betalen voor je verloren ID (ong. 45 euro).
Wil je dan ook nog een spoedpaspoort (binnen één werkdag), dan betaal je nog eens een toeslag. Bovendien heb je nu een probleem, want maandag is de eerst volgende werkdag en dan ben je al weg. En of je in aanmerking komt voor een nooddocument weet ik niet (want hoe 'spoed' is je reis?!).
Oud 06-03-2009, 15:54
Femic
Femic is offline
Voor wat betreft de reden voor dat nooddocument, daar doen ze in de praktijk niet zo moeilijk over. Bij mij vroegen ze niet eens naar de reden van m'n reis (maar, eerlijk is eerlijk, het was dan ook niet m'n eigen schuld dat ik zonder paspoort kwam te zitten, maar die van de gemeente Utrecht). Maar m'n broer heeft wel eens in een soortgelijke situatie as TS gezeten toen ie op vakantie ging naar Turkije en toen kreeg ie gewoon een hele preek, maar kreeg ie wel een nooddocu.

Bij sommige gemeenten duurt de spoedprocedure één werkdag. Als je maandag niet te vroeg vertrekt, kan dat dus nog op tijd zijn. Als je maandag al 's ochtends vliegt, ben je sowieso te laat. Maar je kunt wel naar de Marechaussee voor een nooddocument (bijv. op één van de vliegvelden, maar ook in bijv. IJmuiden, moet je even op hun website kijken, niet alle Marechaussee kantoren mogen nooddocu's uitgeven). Hoe dan ook heb je bewijs van aangifte van de politie nodig!

Succes!
Oud 06-03-2009, 16:12
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
(bijv. op één van de vliegvelden, maar ook in bijv. IJmuiden, moet je even op hun website kijken, niet alle Marechaussee kantoren mogen nooddocu's uitgeven).
of je scrollt tien cm naar boven
Oud 07-03-2009, 00:32
Femic
Femic is offline
Een goed alternatief. Maar ik zou me dus niet te druk maken om dat urgentievereiste.
Oud 28-03-2009, 18:02
bartieboy
bartieboy is offline
je kunt een noodpaspoort aanvragen, dit kost behoorlijk wat.
volges mij moet je dan naar de marrechausse

ja dat had ik ook wel eens hoor maar die van mij lag toen op de bodem van de ijssel toen onze roeiboot gezonken was
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten