Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-02-2009, 17:32
Carn
Carn is offline
http://www.minutemenarcade.com/uk/ aardige minigame door Veidt enterprises ;P

Laatst gewijzigd op 12-02-2009 om 20:04.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-02-2009, 18:24
Carn
Carn is offline
Black Freighter Trailer!
Oud 18-02-2009, 22:45
Carn
Carn is offline
In the film Adrian Veidt and Dr. Manhattan are working together on a project that will replicate Manhattan's energy, providing free and unlimited power to the world. That project? SQUID, the logo for which is briefly visible.

"I'm glad you caught that," Zack said when I complimented him on getting the squid in the movie. And what does SQUID stand for? "Sub QUantum Intrinsic Device."
Oud 18-02-2009, 22:46
Carn
Carn is offline
Collider.com's Frosty just shot out an email from the WATCHMEN junket informing us that Zack Snyder is preparing two extended cuts for the DVD/Blu-ray release. The theatrical cut - which you'll be seeing in less than three weeks! - clocks in at 156 minutes. The Director's Cut will run 190 minutes. And then there will be a cut splicing in "Tales of the Black Freighter" that will run a whopping 205 minutes. Wow.
Oud 24-02-2009, 15:59
Carn
Carn is offline
Goede reviews tot nu toe!
Oud 28-02-2009, 09:25
Drez
Drez is offline
Volgende week al he : ).
Oud 28-02-2009, 15:00
Verwijderd
Hm misschien toch maar even de novel lezen.
Met citaat reageren
Oud 28-02-2009, 18:00
DanielC
DanielC is offline
Nou, ik ga volgende week zaterdag. Geen idee wat ik me er bij voor moet stellen. Er zit toch wel lekker veel actie in he? En wat om te lachen. Romantiek toch ook wel, of niet?
Oud 28-02-2009, 18:04
Verwijderd
Ik heb nu de eerste 2 issues uit en ik vind het gaaf
Met citaat reageren
Oud 28-02-2009, 18:55
Carn
Carn is offline
Citaat:
Nou, ik ga volgende week zaterdag. Geen idee wat ik me er bij voor moet stellen. Er zit toch wel lekker veel actie in he? En wat om te lachen. Romantiek toch ook wel, of niet?
er valt weinig te lachen in de novel, en romantiek...tja, Nightowl krijgt m niet omhoog
Oud 28-02-2009, 18:56
Carn
Carn is offline
Citaat:
Ik heb nu de eerste 2 issues uit en ik vind het gaaf
4 is ook erg tof, de sequence in de film schijnt ook indrukwekkend te zijn.
Oud 28-02-2009, 20:54
BendeBen
BendeBen is offline
kan iemand mij misschien kort en bondig vertellen wat watchmen zo bijzonder maakt?
ik heb het idee dat het nogal een halleluja big deal is maar ik weet eigenlijk niet waarom :/
Oud 28-02-2009, 21:01
Carn
Carn is offline
Citaat:
kan iemand mij misschien kort en bondig vertellen wat watchmen zo bijzonder maakt?
ik heb het idee dat het nogal een halleluja big deal is maar ik weet eigenlijk niet waarom :/
Citaat:
To date, Watchmen remains the only graphic novel to win a Hugo Award, and is also the only graphic novel to appear on Time Magazine's 2005 list of "the 100 best English-language novels" published since the founding of the magazine in 1923.
Citaat:
Watchmen is een twaalfdelige comicserie (1986/1987), geschreven door de Brit Alan Moore en getekend door Dave Gibbons. De serie wordt beschouwd als één van de meest invloedrijke publicaties binnen het medium.

Wat de serie destijds zo apart maakte, was dat schrijver Moore zijn cast superhelden pakte en deze vervolgens in onze realiteit plaatste. Een vergelijkbare tactiek met die van het literaire genre magisch realisme. Zijn bovennatuurlijke personages hadden in Watchmen daadwerkelijk invloed op de maatschappelijke vraagstukken in de echte wereld, zoals de Vietnam-oorlog, de Koude Oorlog en de opkomst van de technologische vooruitgang. Bovendien gedroegen de karakters zich ook niet als tekenfilmfiguren, maar als mensen met problemen, relaties en dilemma's zoals ieder ander. En zo reageerde hun omgeving ook op hen. Moore nam het medium comics en toonde aan dat daarmee veel meer mogelijk was dan simpele verhalen voor kinderen en jongeren maken. Een intelligent en volwassen publiek bleek helemaal niet buiten bereik te liggen.

Het verhaal gaat over een groep 'helden' die door de politiek gedwongen wordt hun eigen-baas-zijn op te geven. Degenen die voor deze dwang buigen, ontdekken gaandeweg dat er achter de schermen immense complotten in werking zijn gezet. Onderwijl wordt ook nog één van de helden dood aangetroffen, wat een van hun meest mysterieuze en meedogenloze 'soortgenoten' - genaamd Rorschach - tot op de bodem uit probeert te zoeken.
De 'serieuze Batman' valt bv grotendeels te herleiden naar Watchmen/Moore. Verder moet je m maar gewoon lezen.
Oud 28-02-2009, 21:01
Slaapkopf
Slaapkopf is offline
Ben benieuwd, lijkt me leuke film.
Oud 28-02-2009, 21:17
Carn
Carn is offline
biosversie loopt 164 minuten overigens.
Oud 28-02-2009, 23:15
Uice
Uice is offline
Ik ga de film wel in de bioscoop kijken denk ik, maar ik ben sowieso best pissig op Snyder. Hij had gewoon moeten erkennen dat hij niet genoeg talent heeft voor een klus als Watchmen en het aan een ander over moeten laten. Als je zo weinig ervaring hebt als hij is het ronduit arrogant om Watchmen te verfilmen.
Oud 28-02-2009, 23:23
Carn
Carn is offline
Hmm, wat ik zo lees heeft hij een prima film afgeleverd. Sure, het kan altijd beter, dat terzijde. Het kan mij bv geen moer schelen of bv squiddie er wel of niet in zit; als de strekking van het verhaal maar tot zn recht komt.
Oud 01-03-2009, 02:41
DanielC
DanielC is offline
Als het maar een vermakelijke film is. Daar gaat het toch om.
Oud 01-03-2009, 11:24
Uice
Uice is offline
Citaat:
Hmm, wat ik zo lees heeft hij een prima film afgeleverd. Sure, het kan altijd beter, dat terzijde. Het kan mij bv geen moer schelen of bv squiddie er wel of niet in zit; als de strekking van het verhaal maar tot zn recht komt.
In hoeverre hij van het verhaal afwijkt kan mij ook niet schelen, maar ik erger me aan het acteerwerk in de trailer. Het is typisch superheldenspel, zo te zien, en als je dat in orde vindt het je het boek gewoon niet begrepen. Je kunt geen realistisch personage van Rorschach maken als hij praat als Bale's Batman.

Het probleem is dat Snyder door een verfilming te maken andere regisseurs deze kans ontneemt. Er zijn mensen met meer talent en begrip voor het bronmateriaal, die nu geen Watchmen kunnen maken omdat Snyder het al gedaan heeft.

Maar goed, eerst maar eens zien.
Oud 01-03-2009, 14:01
Verwijderd
Hm, ik ben nu pas bij issue 5, maar waaruit blijkt dat Rorschach niét zo'n stem als Batman heeft? Ik bedoel, in het beeldmateriaal is het een beetje teveel van het goede, maar om nou te zeggen dat het daardoor veel onrealistischer wordt is een overstatement.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2009, 17:31
Carn
Carn is offline
Citaat:
Je kunt geen realistisch personage van Rorschach maken als hij praat als Bale's Batman. .
Nou ja, ik hoop dat dat iid meevalt; misschien werkt het contrast qua stemgeluid tussen Rorschach/Kovacs wel goed. Maar goed, ik ga m gewoon zien.
Oud 01-03-2009, 20:42
Uice
Uice is offline
Citaat:
Hm, ik ben nu pas bij issue 5, maar waaruit blijkt dat Rorschach niét zo'n stem als Batman heeft?
Omdat echte mensen niet zo praten. En Watchmen draait voor een groot gedeelte om realistische personages, geen cartoonfiguren als Bale's Batman en Ledgers joker.
Oud 01-03-2009, 23:35
Verwijderd
Citaat:
Omdat echte mensen niet zo praten. En Watchmen draait voor een groot gedeelte om realistische personages, geen cartoonfiguren als Bale's Batman en Ledgers joker.
Hmja, true. Hoe meer ik Rorschachs stem hoor, hoe slechter ik het vind.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2009, 16:30
Drez
Drez is offline
NRC heeft een positieve recensie .
Oud 05-03-2009, 13:01
Verwijderd
Volkskrant een erg negatieve 2 uit 5
Met citaat reageren
Oud 05-03-2009, 22:30
Craig Rogen
Craig Rogen is offline
Ik vond hem vet!
Oud 05-03-2009, 22:43
Martiño
Martiño is offline
Argh, dilemma, ik wil de novel eerst lezen voordat ik de film zie, maar ik wil ook zo'n button die je bij de Pathé krijgt, en ik moet de novel nog kopen.
Oud 05-03-2009, 23:08
Uice
Uice is offline
Citaat:
Volkskrant een erg negatieve 2 uit 5
Die recensie zei precies waar ik bang voor was.
Oud 06-03-2009, 00:44
Verwijderd
Volgende week maar eens richting de IMAX.
Met citaat reageren
Oud 06-03-2009, 14:48
Carn
Carn is offline
http://rogerebert.suntimes.com/apps/...IEWS/903049997 4 sterren van Ebert..en dat gebeurd niet vaak.
Oud 06-03-2009, 16:34
Dinalfos
Dinalfos is offline
Dat is ironisch bedoeld, toch?
Oud 06-03-2009, 19:50
Carn
Carn is offline
I do have to say that this problem may be one of my having read and loved the book -- which left me watching the movie with a sort of comparison subroutine running in my head the whole time. (I certainly won't be alone in this.) But I wasn't having this problem much during that first half -- and I really think that speaks to the strengths and weakness of Zack Snyder as the director of this project. As talented as he is, he's not the ideal man for the job, because the ideal "Watchmen" director has to have a head, a heart, and a set of balls. When Snyder is staging hard-boiled sex and violence, dealing out abuse, playing with special effects and music, creating iconic images, and dwelling on the primal concerns of manly-men, he's terrific. When he's asked to stretch a little and depict politics, a nuanced conversation, a family argument, a woman's neuroses, or some sort of quantum or philosophical truth, he either goes a little too broad or stands back a little too far.

I would love nothing more than to be completely turned around on this by a four-hour director's cut of the movie.
Oud 06-03-2009, 20:50
Verwijderd
Zeg Carn, niet om het één of ander, maar vind je het nou niet een beetje zonde om gelijk al alle recensies te lezen zodat je eigenlijk al je hele kijkervaring en mening uitstippelt ipv verrast te worden en een geheel eigen mening te vormen? Nu zul je tijdens de film telkens denken "oja, daar had Ebert het over" of "oja, dit bleek al uit de recensie van x".
Met citaat reageren
Oud 07-03-2009, 17:11
Carn
Carn is offline
nee, daar hou ik me tijdens het kijken van de film absoluut niet mee bezig, wat dat betreft kan ik dat soort zaken heel makkelijk loslaten en er later weer bij pakken.
Oud 07-03-2009, 17:41
DanielC
DanielC is offline
over vijf minuten vertrek ik.
Oud 08-03-2009, 00:15
Carn
Carn is offline
toch wel goed gedaan hoor. Sure, er zaten wat-stukken tussen, maar dat werd goed gecompenseerd met o.a. Rorschach, Comedian, en Jon's stukje op Mars. Jammer dat Veidt n beetje als een James Bond-villain werd afgeschilderd, maar goed, nu dus wachten op uberlange directorscut
Oud 08-03-2009, 01:01
Uice
Uice is offline
Citaat:
Spoiler
Spoiler
Oud 08-03-2009, 20:05
flyaway
flyaway is offline
Ik ben na twintig minuten uit de bioscoop gevlucht, werd er beroerd van. Wat een rotfilm, veel te grafische scenes. Niet nodig.
Met citaat reageren
Oud 08-03-2009, 21:13
Carn
Carn is offline
grafisch als in?
Oud 08-03-2009, 21:13
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Ik ben na twintig minuten uit de bioscoop gevlucht, werd er beroerd van. Wat een rotfilm, veel te grafische scenes. Niet nodig.
Je dacht natuurlijk dat die 16+ classificatie eigenlijk een grapje was!
Overigens vond ik niet dat er in de eerste 20 minuten te veel geweld oid was, zeker in contrast met de rest van de film (misschien dan maar goed dat je weg bent gegaan).

Ik vond het in ieder geval een leuke film, wellicht wat "grafisch", maar er wordt tenminste niet omheen gedraaid, wat gebeurt wordt ook daadwerkelijk in beeld getoond, de camera draait niet weg of er zijn geen strategisch geplaatste objecten die bepaalde dingen bedekken.
Oud 08-03-2009, 22:52
Verwijderd
Jullie hebben het toch niet over Dr. Manhattans blauwe piemel he?
Met citaat reageren
Oud 09-03-2009, 12:06
Carn
Carn is offline
ik had het eigenlijk veel geweldadiger verwacht, met 300 in het achterhoofd. Maar een karakter zoals The Comedian is ook gewoon een klootzak van de eerste klasse, dus dat kwam wel goed uit de verf.
Oud 09-03-2009, 21:25
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Jullie hebben het toch niet over Dr. Manhattans blauwe piemel he?
Ik dacht dat ze het over het afzagen van armen en het afbijten van oren had. Van de piemel van Dr. Manhattan word je toch niet onpasselijk?
Oud 09-03-2009, 22:32
Carn
Carn is offline
Ach ja. De film is niet voor niks 'R-rated' of 18+ of whatever dat is in Nederland.
Oud 09-03-2009, 22:50
flyaway
flyaway is offline
Ik ging mee met een vriend, ik dacht dat die me ondertussen wel kende en het in kon schatten
Met citaat reageren
Oud 10-03-2009, 03:25
Verwijderd
Citaat:
Ik dacht dat ze het over het afzagen van armen en het afbijten van oren had. Van de piemel van Dr. Manhattan word je toch niet onpasselijk?
Nee, dat hoop ik niet voor flyaway Ik dacht, misschien heeft ze het daar wel over, maar bij nader inzien had ze het over de 'gore'. Ik moest het alleen even checken.
Met citaat reageren
Oud 10-03-2009, 21:07
Martiño
Martiño is offline
Achja, ik vond het een prima film, en Dr. Manhattan had ook een prima blauwe piemel.

Overigens moet ik de graphic novel nog lezen, dus ik kan mijn mening over de film nog bijstellen.
Oud 12-03-2009, 19:28
DanielC
DanielC is offline
Hebben Carn, Dinalfos en Uice de film eigenlijk al gezien? Zitten een half jaar te zaniken over die film, en nu hij uit is hoor je geen woord meer van ze. Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.

[edit] carn dus wel.
Oud 12-03-2009, 20:45
Uice
Uice is offline
Ik ga morgen.
Oud 13-03-2009, 06:14
Signy
Signy is offline
ik wilde gisteren gaan maar door die bommelding in zuid-oost ging dat dus niet door.
Reageren

Regels voor berichten