Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik vind het idee van een pm lijst trouwens wel een goed idee. Ik heb al een paar keer eerder gedacht dat ik wel eens mee wou doen maar iedere keer was ik net te laat en als ik dan keek was ie al begonnen. Een pm zou dus wel handig zijn.
![]()
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Verwijderd
|
Blauw is opgehangen. Rood is opgegeten. Paars is gestorven uit liefdesverdriet. Groen is doodgeschoten door de jager.
Spoiler
|
![]() |
|
Restaurant Silicone
Don Soija rende verschrikt de keuken in toen hij gegil hoorde. Geschrokken bleef hij staan toen hij zijn vrouw bewegingloos op de grond zag liggen. ‘Neeee..’ mompelde hij, dit kan niet waar zijn. Snel werd het restaurant gesloten en de hele familie kwam bij elkaar om te treuren om het verlies van La Mama. Iedereen hield heel veel van haar en ze konden het nog niet zo goed bevatten dat ze er nu opeens niet meer was. Iedereen was er, behalve MartinV. Die was weer eens, zoals wel vaker, verdwenen. MartinV’s geheime schuilplek MartinV was zich nog helemaal niet bewust dat zijn moeder dood lag. Hij lag op het moment dat het ongeluk gebeurde in de armen van een meisje. Dit meisje was zijn geheime vriendinnetje. Niemand mocht van hun liefde weten, want anders zou het hele eiland in opschudding zijn. Het meisje was namelijk Lisa, de dochter van Luciano. De families Silicone en Luciano waren al eeuwenlang elkaars rivalen en het was gewoon ondenkbaar dat er een huwelijk zou plaatsvinden tussen deze families. MartinV was altijd bezorgd dat iemand achter hun relatie kwam en welke gevolgen dit zou hebben. Lisa was hier veel minder om bezorgd. ‘Beloof me dat je niemand over onze relatie verteld’ vroeg MartinV aan Lisa. Lisa aarzelde eventjes. ‘Hmm ok, maar mijn beste vriendin weet het wel. Ze helpt me soms om onopgemerkt weg te gaan, zodat ik vaker bij jou kan zijn.’ MartinV keek haar geschrokken aan. ‘Waarom heb je het haar verteld. Nu is de kans dat iemand achter onze relatie komt veel groter.’ Boos liep hij weg en hij liet Lisa alleen achter. Politiebureau Flyaway was op zoek naar informatie om de corruptie van de politieagenten aan te tonen, maar dat viel nog niet mee. Ze maakten gebruik van zwaar verouderde computers en ze hadden zelfs nog papieren archieven. ‘Lukt het een beetje?’ vroeg Severus toen ze polshoogte kwam nemen van de vorderingen. ‘Het gaat niet zo makkelijk’ zuchtte Flyaway. ‘Normaal hack ik een computer en dan heb ik alle informatie, maar hier maken ze niet zoveel gebruik van computers. Ik denk dat ik de archieven in moet duiken.’ ‘Ok, vraag Reuff maar om jou te helpen’ stelde Severus voor. Flyaway sloot al haar computers af en ging op zoek naar Reuff. Ze vond hem in de ijssalon waar hij wel vaker een ijsje ging eten. ‘Reuff, van Severus moet je me eventjes helpen met de archieven’ zei ze tegen hem. Reuff stond zuchtend op. ‘Daar ging zijn ijsje’ dacht hij. ‘Ok, die archieven zijn toch in de kelder van het politiebureau?’ vroeg hij. Flyaway knikte en liep weer terug naar het politiebureau. Reuff volgde haar schoorvoetend. Eenmaal aangekomen in de kelder ontdekte Flyaway dat het de chaos was die ze had verwacht. Ze begon tussen alle rekken en dozen rond te struinen op zoek naar de doos van een bepaalde zaak. Er was ooit eens een politieagent gedood, maar het onderzoek hierheen was nooit afgerond. Reuff bleef een beetje bij de deur rondhangen. Hij had weinig zin om in een muffe kelder op zoek te gaan naar zo’n stomme doos. Op een gegeven moment kwam er iemand de kelder binnen. Reuff was aangenaam verrast toen hij ontdekte dat het een mooi meisje was met een strak jurkje aan. Het meisje lachte naar Reuff en flirtte een beetje met hem. Reuff dacht er helemaal niet aan dat ie eigenlijk Flyaway moest waarschuwen als er iemand de kelder binnenkwam. Het meisje liep verder de kelder in en verdween uit Reuffs zich. Plotseling hoorde Reuff dat er rekken omvielen en hij rende in de richting van Flyaway, maar het was al te laat. Flyaway lag bedolven onder een paar rekken en was gedood door de kracht waarmee dit gebeurde. Reuff kon zichzelf wel voor zijn hoofd slaan. ‘Waarom had hij dat mooie meisje gewoon haar gang laten gaan?’ vroeg hij zichzelf af. Hij rende nog de kelder uit in de hoop haar te zien, maar ze was spoorloos verdwenen… Spelers 1. Lucky Luciano 2. Severus 3. Mr Soija 4. Katje 5. Biertank 52 6. Wammus 7. ~~Fantôme~~ (dorpeling) 8. Lisa 9. fizzle-fluffy (tovenaar) 10. Flyaway (weerwolf) 11. MartinV 12. Heksjuh 13. Kazet Nagorra/Pippeloen 14. light fighter 15. arPos (leerling) 16. Hanneke (wolfsbane) 17. Reuff 18. Bas 19. Barabas Opgehangen Opgegeten Yeah, de eerste wolf is dood. Goedzo dorpelingen. De wolven willen nu natuurlijk wraak nemen. Ze hebben tot morgenavond 20.30 uur de tijd om hun hapje door te geven.
|
Pfoe zeg!
![]() ![]() Maar goed, hopelijk beginnen nu eindelijk eens wat meer mensen het licht te zien. ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() ![]()
|
Wooh ik heb wat gemist
![]() Oke, dat ik het met soija eens was kwam door de post van flyaway precies daarboven, ze probeerde hanneke verdacht te maken, wat eigenlijk nergens op sloeg, dat postte ik daaronder ook. Dat was eigenlijk het enige, daarom bleef ik ook bij mijn stem. Eigenlijk een erg sterke zet van Soija, hij had blijkbaar een vermoeden van Flyaway, en hij weet ook nog genoeg mensen achter zich te scharen. Ik vermoed, omdat dit al de tweede keer is dat er geen gelijkspel is ontstaan terwijl het daar wel op leek, dat de geliefden of niets zeggen, of zeggen op heel iemand anders te stemmen, en vervolgens toch meeschapen om ervoor te zorgen dat de wolven niet kunnen kiezen. Voor mij vallen dus nu al twee mensen af: soija is dus geen slechterik (of geliefde+wolf, maar die kans is heel erg klein) en hanneke is sowieso geen wolf (verrader is in principe nog mogelijk, maar verdenk haar eigenlijk niet echt). Morgen nog even kijken wie flyaway nog meer verdacht heeft proberen te maken. Severus wordt voor mij nu ook wat minder verdacht als wolf, doordat ze nu alweer bij een correct stemlijstje zit, en vast niet op een wolf zou stemmen als ze verrader was. Feit blijft dat ze in het begin erg verdacht leek, maar misschien kwam dat door haar lange afwezigheid. Pff moeilijk.
||
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
Dit is een interessante uitslag. Het betekent gezien de stemming iig dat Soija, Severus en Katje wat mij betreft voorlopig even geen verdachte meer zijn. Wat me ook opvalt in het lijstje van Bas is dat light fighter, Wammus en Biertank al 2x geen stem gemeld hebben in het topic. (In neem aan dat het lijstje klopt). Dat kan natuurlijk zijn omdat ze het zijn vergeten, maar ook omdat ze geen noodzaak hebben om hun stem te vermelden. Ik heb wammus nog wel een paar keer zien posten, maar ligthfighter en vooral biertank een stuk minder. Ik denk dat ik daarom de volgende ronde voor biertank ga.
|
![]() |
|
Ik heb gisteren ook op Flyaway gestemd. Geloof het of niet, achteraf is het natuurlijk makkelijk praten.
Waarom zijn nu alle Severus stemmers verdacht? Voor hetzelfde geld is zij ook wolf toch? Ik denk dat ik de volgende ronde op Light Fighter stem. Omdat zij met de reden kwam op mij te stemmen omdat ik niet veel post, maar vervolgens laat zij zelf niks meer horen. En ik snap niet waarom mensen nu zeggen dat het stemlijstje te laat is, want dan kan je er zelf toch eentje maken? Het lijkt nu net of ze Bas zo verdacht proberen te maken, door zo de aandacht op hem te richten.
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik stemde op flyaway, wel vanwege die post, maar omdat ze het had over hoe 'apart' Hannekes dood wel niet was. Terwijl dat eigenlijk een van de meest logische wolvenzetten was. Wolven doen graag dommer dan ze zijn, zie Kazet Nagorra, vorig spel. En ik vond het verdacht dat flyaway een of andere rare afleiding zocht: "mss was Hanneke iets op het spoor". Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Ik stem iig op jou, de volgende ronde. Als ik nog niet ben opgegeten tenminste. ![]() Ik vraag me wel af waarom je de geliefdes ineens noemt. ![]() |
![]() |
||||||
Citaat:
Maar het ging idd om diezelfde post. Het ging om de wolvenzet, dat had ik eerst nog gepost. Onze redenen om haar verdacht te vinden waren dus eigenlijk gelijk. Laten we t er maar op houden dat t laat was ![]() ![]() Citaat:
De vorige keer lette ik precies op wat ik allemaal postte, nu doe ik dat te weinig denk ik. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Misschien is het beter om maar gewoon minder te zeggen. Vanaf nu dan maar.
||
Citaat:
|||
Citaat:
Ronde 5: Citaat:
- De stemlijstjes maker heeft (al dan niet bewust) gefaald. - Jij verzint maar wat om de aandacht die op jou gevestigd is naar iemand anders te verplaatsen. Aangezien jij voor mij toch al verdacht was, je in het lijstje met Severus stemmers staat en ik daar nu deze ongefundeerde uitspraak bij op kan tellen (ok het lijstje klopt niet maar er blind vanuit gaan dat stemlijstjes kloppen is zoals is gebleken vrij naïef en dus niet wenselijk) acht ik de 2e situatie aannemelijker en ben je hiermee dus nog meer verdacht dan dat je voor mij al was. Je uitspraak dat wolven over het algemeen stille spelers zijn doet daar weinig afbreuk aan aangezien je dat prima kunt zeggen om jezelf niet verdacht te maken aangezien je vrij actief deelneemt.
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Lieve medespelers,
Ik stop door omstandigheden met dit spel. Mijn plek wordt overgenomen door cup of tea, daar heb ik contact mee gezocht nadat ze aangaf in het topic dat ze mee had willen doen. De afgelopen 4 dagen heb ik weinig tijd aan het spel besteed. Gisteren heb ik mijn stem uiteindelijk niet meer uitgebracht. Ik denk daarom dat het beter is als ik nu even niet meedoe. Ik kan ook niet voor mezelf voorspellen wanneer ik online ben en dan ook echt ga nadenken over de inhoud van dit spel. Sorry, ik zal het nooit meer doen. ![]() Als mensen verder boos willen zijn of vragen hebben kunnen ze pmen zodat het het spel verder niet belemmert. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En we hadden níet dezelfde reden, like I said, 'copydogging' probeerde ik te voorkomen, maar nu doe je het toch, nu je jezelf toch hebt vastgepraat. ![]() En waarom loop je al de hele tijd te doen alsof ik ziener ben en doe je dat nu zelfs expliciet aangeven? ![]() ![]() ![]() Mss idd verrader, zoals Severus opmerkt. Iig, krijg jij mijn stem dus. ![]() |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Citaat:
En nu zeg ik dat het gebruikelijk is om te melden dat je mensen verdacht vindt, ook als iemand anders er al op stemt. Citaat:
Al met al analyseer ik hardop over de mogelijkheden, voel je niet teveel aangesproken ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Weerwolfspel #66 Verwijderd | 500 | 06-02-2010 10:20 | |
De Kantine |
Weerwolfspel #58 deel 2! Neko* | 101 | 11-05-2009 19:08 | |
De Kantine |
Weerwolfspel 52 deel 2. Verwijderd | 400 | 28-10-2008 07:00 | |
De Kantine |
*plak plak plak* CTRL - V topic! Cherry Springs | 499 | 21-10-2006 15:50 | |
De Kantine |
Tribute to Quiana: Control C en ook Control V hasseltboy | 500 | 28-07-2005 22:58 | |
Beleidszaken |
Over het wws en andere spellen owlbeer | 27 | 31-03-2004 23:49 |