Advertentie | |
|
![]() |
|||
![]() |
(nogmaals, dit gaat niet over jou persoonlijk
![]() Citaat:
Citaat:
(nogmaals: binnen het kader van een "los" forum als religie is iedere theorie evenveel waard imho)
||
Citaat:
|||
![]() |
Citaat:
![]() om mezelf maar even te herhalen: Citaat:
geloof me, ik ben een man van de wetenschap, maar ik zal niet voor lul staan met mijn grote bek als ik ooit wel door Petrus wordt opgewacht daarboven ![]()
||
Citaat:
Dat is alsof ik tegenover jou beweer dat jij niet in Amsterdam woont, met als onderbouwing 'want ik denk dat dat niet zo is'. ![]()
|||
![]() |
Citaat:
![]() maar zeggen "ik heb zo veel mensen achter me staan" is natuurlijk geen argument. Dat is hetzelfde als zeggen "ik heb gelijk in deze WANT ik heb biologie gestudeerd." Nee, je hebt pas gelijk als je me overtuigt met relevante theorie, niet als je een autoriteitsargument plaatst door met een titel te zwaaien. (nogmaals: niet persoonlijk, het gaat nu om het discussieprincipe) het ging mij er in deze specifieke quote om dat de formulering absoluut geen argument was en voor de discussie een totaal loze frase. schermen met deskundigen zonder inhoudelijk op de zaak in te gaan vind ik behoorlijk "uit de hoogte". [edit] om te zorgen dat we het over hetzelfde hebben, dit is het voorbeeld waar ik toen over viel: Citaat:
|
Zoveelste topic dat strandt doordat atheïsten ook denken religieus te zijn.
![]() Ik ga zit toch ook niet op "Klassieke & Moderne talen", of "Dansen op Papier" te roepen dat het allemaal tijdsverspilling is omdat je er nooit de grote problemen der mensheid mee oplost? (ken technici die die mening zijn toegedaan) Wat bezielt de niet-religieuzen dan om hier als een veel te lang niet schoongemaakte wond te komen etteren tot het hele subforum geamputeerd moet worden? Dan komt er eens een religieuze scholier, de doelgroep van dit subforum zou je denken, en dan wordt ie weggepest door ex-scholier-sceptici. FB's, dit klopt niet. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() dit is een discussieforum en er wordt hier niet gediscussieerd. er wordt hier alleen geschreeuwd en discussieregels worden niet gehanteerd. ik zie zoveel topics op deze manier verzanden dat ik vrees dat het hele forum aangetast wordt. als een scholier hier geen gesprek kan voeren over een Christelijk hemel, waar is dit subforum dan in hemelsnaam nog voor? [edit] idd Cartman ![]()
||
Citaat:
Evenzo zouden de niet-religieuzen hier ook niet moeten proberen de gelovigen te veranderen naar hun eigen inzicht. Dat getuigt niet van interesse maar van onbegrip. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Waarom mogen atheïsten niet geïnteresseerd zijn in religie? Ik vind dat namelijk. Ik verdiep mij graag erin. En als iemand dan niet tegen feedback kan, dat is dat niet mijn probleem of dat van iemand anders.
Ik ben geen soldaat. Mag ik dan ook niet over oorlog praten? Citaat:
Laatst gewijzigd op 27-05-2009 om 23:08. |
![]() |
|||||||||
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Citaat:
Citaat:
verder kan je natuurlijk ook gewoon vallen, stikken, verdrinken, verbranden etc. Alles is zeker van elkaar afhankelijk maar juist de variabelen zorgen dat alles werkt, als alles constant was en er dus sprake was van een plan dan was er geen verandering, dan was het vanaf het begin al exact zoals god wilt... behalve als god als oorzaak van alles juist zijn systeem gebaseerd heeft op verandering en variabelen, maar dan zul je moeten accepteren dat een organisme en derhalve een "schepper" uitgesloten is. Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 28-05-2009 om 00:29. |
![]() |
||||||
Citaat:
Citaat:
voor de zekerheid vragen waar TS haar veronderstellingen van hel vandaan heeft lijkt me dan wel relevant daar de hel van johannus niet een tegenstelling aan 'het paradijs' in het scheppingsverhaal is, sterker het zijn zelfs verschillende testamenten, verschillende schrijvers, verschillende tijdsperioden, een andere stijl en een verschil in lokatie. Citaat:
Citaat:
Sterker, als je toch al weet wat je geloofd en toch niet bereid ben om filosofische stellingen uit te pluizen wat doe je dan op een forum, schrijf dan een blog. Citaat:
op zijn hoogst zijn hier ook niet-religieuzen die religieuzen proberen te veranderen naar hun inzicht, daar het nog nooit is voorgekomen dat een niet-religieuze hier een gelovige vraagt niet te geloven, blijkt daaruit dat het bij gelovigen dus niet van toepassing is. Logischerwijs bij religieuzen wel omdat religie nu eenmaal bewezen heeft gevaarlijk te zijn voor de mensenrechten. Een niet-religieuze of religieuze gelovige die hier zijn/haar voorstelling van het paradijs dan wel hel komt uiteenzetten zal nooit gevraagd worden niet te geloven (sterker meermaals is er op gewezen dat je vooral moet geloven wat je wil), daar geloof ook zonder religie kan is dat gewoon een veel betere optie.
Laatst gewijzigd op 28-05-2009 om 00:33. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Als je de discussie niet met oogkleppen op zou hebben gelezen, dan had je gezien dat het patroon was dat er feitenclaims werden gedaan. Behoorlijk beledigende zelfs. Die werden telkens weerlegt, waarna de discussie bij gebrek aan argumenten werd gestaakt met enig gebalk richting de sceptici dat zij een naïef samen hosanna blaten a la EO forum onmogelijk maken. Tja, ik denk niet dat het eerlijk zou zijn om anderen te verwijten dat je standpunt zo zwak is. Ik loop toch ook niet te balken dat de FB's moeten ingrijpen omdat ik de creationistische riedeltjes die MargreetK aanhaalde ook al honderd keer heb gezien en weerlegd?
||
Citaat:
Over de vervulde profetien:] p->q, q betekent niet dat ook p. (oftewel, als ik zeg dat ik van god gehoord heb dat het vandaag gaat regenen, en het gaat daadwerkelijk regenen, betekent dat niet dat ik het weerbericht van god heb ontvangen. Ik kan ook naar het journaal luisteren, of gewoon geluk hebben.)
Laatst gewijzigd op 28-05-2009 om 07:53. |
![]() |
|
überhaupt, welke vervulde profetiën:
Wereldomvattende vloed? Einde der dagen? Redding der farizeeërs? Redding der mensheid? nope, sorry.
||||
![]() |
Citaat:
![]() Citaat:
nou, goed zo, jullie hebben een jonge scholiere klemgeluld. applaus voor jezelf. Citaat:
Wat mij zo stoort is dat er op dit scholieren-forum bezoekers zitten die het voor een jong meisje als TS onmogelijk maken om over God te praten. de status quo op dit forum is mij iets te veel van: "god bestaat niet, en als je daar aan wil twijfelen, dan verwachten we een perfect sluitend betoog volgens wetenschappelijke standaarden."
||||
Citaat:
geloven is dat niet, niemand vraagt TS ook iets anders te geloven dan ze nu doet, men vraagt TS of ze van de religie wil afstappen en echt te geloven wat zij gelooft, daarbij wordt navraag gedaan naar achtergronden van haar ideeën, waaruit onvermijdelijk blijkt dat dat een hele subjectieve en relatieve interpretatie is van e.e.a. Vervolgens komen geheel onvrijwillig het rijtje religieuze doctrine langst die gister niet morgen niet en over 1000 jaar nog niet rond te breien is al heb je het wereldrecord kantklossen. Dat is op zich nog niet zo erg want TS mag geloven wat ze wil en hoeft daarbij niet afhankelijk te zijn van het kader van een religie, dat is haar keuze, dat kan ze tot in den treure verdedigen of ze kan een consensus bereiken met haar ideeën waarbij het klopt met wat zij waarneemt, geen enkele dwang, echter TS verkiest ervoor ten stampvoeten te gaan en bovendien nog de deur dicht te slaan met een compleet lijstje met ronduit ridicule en direct van creationist.nl afkomstige 3 zinnen argumentatie, Dit natuurlijk zelfs een kleuterklas onwaardig. zodat en dit zijn haar woorden: Citaat:
*Belediging van miljoenen if not miljarden gelovigen en ongelovigen die hun uiteenzetting over geloof niet op een rijtje bullshit baseren Citaat:
Daarmee was het dus niet meer dan "God is liefde hemel is goed, hel is eeuwig branden, jullie kafferbillahs zullen eeuwig branden, geloof in christus kusje doei". Het wordt inderdaad maar eens tijd om werk te maken om wetenschap en filosofie te splitsen waarbij geloofsfilosofie een serieuze en rechtmatige plaats krijgt onder filosofie waar het hoort. Amen.
Laatst gewijzigd op 28-05-2009 om 15:32. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() succes trouwens met het aanvallen van alle rokers in je kruistocht voor een betere wereld... aangezien TS hier niemand met de dood bedreigd, mag je haar in haar waarde laten. ik vraag je niet om religie goed te keuren.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
daar is ze verder niet op in gegaan dus heb ik geprobeerd vragen in het christelijk kader te stellen. wat "ik geloof niet" hier doet snap ik zelf ook niet immers het is geloofsfilosofie, ik ben het ook op een aantal punten globaal met TS eens alleen haar kennis ontbreekt, dat ze die uit de weggaat is wederom niet direct haar fout immers de dogma's die ze neerplaatst zijn doctrine, nu vind ik het niet eens erg dat ze zich aan een singulaire doctrine wilt houden maar dan moet ze wel bereid zijn filosofische vraagstukken te bekijken of op zijn minst haar doctrine eens goed te lezen, of anders proberen iets op te steken op een forum. zo niet moet ze lekker twitteren. Als ze wat ouder is zal ze het vast nog eens gaan heroverwegen, dat is afdoende, en ze vind vast wel een forum waar iedereen gezellig een 2200 jaar onderzoek op alle gebieden negeert in de tussentijd. Citaat:
eindeloze om precies te zijn. Citaat:
Laatst gewijzigd op 28-05-2009 om 16:54. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Dat jij met je onderbouwing en je logica een christelijke scholier kan klemlullen verbaast me niets. Dat kan iedereen die kan denken en de moeite neemt wat gedachten op een rijtje te zetten. Je overtuigt overigens niemand, hoe graag je wellicht zelf het tegendeel wilt geloven. Ik richt mijn pijlen op de mensen uit mijn eigen wereldje. De christelijke academici. Als christen met begrip voor het denkkader waarin christenen zich bewegen, maar kritisch op de gebreken en denkfouten. Helaas is daar hier de mogelijkheid niet voor. Elke zweem van wederzijds begrip en inlevingsvermogen is uit dit forum weggetrokken. Gelukkig zijn er andere plaatsen irl en op internet waar men nog wel met geduld en wijsheid discussieert. Laatst gewijzigd op 28-05-2009 om 21:53. |
![]() |
|||
Citaat:
Je verteld zelf dat je in een wereld van Christelijke Academici zit, en volgens mij ben je zelf ook gelovig. Hoe zou jij het vinden als ik een topic open met de vraag: "Ik geloof niet, geloof jij ook niet?", jij zegt dat je wel geloofd en ik blijf vervolgens naar je hoofd slingeren dat ik niet geloof en dat dat de enige waarheid is? Ik denk dat je binnen no-time enorm geïrriteerd raakt, omdat je het idee hebt dat je niet serieus genomen wordt. Dat is een probleem dat aan de basis van dit subforum ligt. Het is heel moeilijk discussieren als mensen niet weten om te gaan dit soort onderwerpen en zich laten ontlokken tot het feitelijk stellen van dingen. Maar wat misschien hier nog belangrijker is, is dat ze zich uit haar geloofssfeer begaf in de wereld van de Biologie, en vervolgens compleet foutieve theorien en 'feiten' ging presenteren. (bijvoorbeeld: Citaat:
|||
Citaat:
Het topic is namelijk niet voor mij bedoeld, maar voor mensen die niet geloven. Vanaf de eerste post was het duidelijk dat de TS niet over biogenisis wilde praten. Vanaf deze post was het duidelijk dat ze geïnteresseerd was in christelijke visies op het onderwerp: Citaat:
![]() Laatst gewijzigd op 30-05-2009 om 09:55. |
![]() |
|||
Citaat:
Maar goed je hebt het dan weer over 'het wereldje van christelijke academici' 'waar jij inzit' en eigenlijk maakt het gegeven dat die academici die keuze maken ze de titel onwaardig, wellicht geeft het christendom als je erg goed kan skiën op de reuzenslalom 'een' bewegingsruimte waarbinnen je kan relativeren maar een zekerheid is dat dat in ieder geval niet het gemiddelde lijstje aan dogmatica wat keer op keer op keer op internet verspreid wordt; niet omdat den kinders nou werkelijk achterlijk zijn maar gewoon omdat ze het geïnstrueerd is. Nu zal jij hier tegenin gaan en menen dat die dogmatica debateerbaar hoort te zijn en dat het 'helemaal niet zo erg' is dat jongeren van een leeftijd waarop je enige ontwikkeling mag verwachten zodanig plat gebombardeerd zijn met 1e klas rotzooi dat ze realiteit en fictie niet meer van elkaar kunnen scheiden. Je goed recht om dat te vinden maar ga hier niet uit de hoogte claimen dat; "de doelgroep" christelijke jongeren zijn, en dat discussies persé "binnen het christelijk kader" zouden moeten vallen. Citaat:
ze wilde het over de christelijke hel en hemel hebben ZEGT ze, maar vragen daaromtrent werden keihard genegeerd, blijkbaar wilde ze het daar dus niet over hebben en was het voldoende om een lijstje met dogmatica googlebaar te maken. Wees het er gerust weer mee oneens ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
|||
Citaat:
Maar het staat er in mijn ogen niet letterlijk. Biogenesis is the process of lifeforms producing other lifeforms Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Dan zouden er op een normaal forum christenen tegenin gaan met "dat is wel een heel orthodoxe leer, ik geloof dat daar bedoelt wordt .... Ik geloof zelf dat mensen naar de hemel gaan als .... " enz. enz. Dat is veel opbouwender voor de TS en het topic dan als ongelovige binnenkomen met "je mag niet roepen dat ik naar de hel ga, nu ben ik beledigd! God en hemel en hel zijn allemaal onzin, er is geen wetenschappelijk bewijs voor" (let op die laatste 6 woorden, daarmee stuur je dus topics, en zorg je dat alles ontspoort) |
![]() |
||
Citaat:
Dus dan zijn er twee opties, accepteren dat omdat atheïsme nu eenmaal gelijk heeft, de meeste discussies daarmee eindigen, of een hele groep mensen deelname aan het gehele subforum verbieden omdat ze een bepaalde overtuiging niet aanhangen. En net zoals alle vegetariërs de deelname aan Eten&Drinken, en alle Telegraaf lezers deelname aan Nieuws&Achtergronden, is dat laatste natuurlijk geen optie. Maar ondertussen gaan we meer richting een beleidsdiscussie sinds Cartman het offtopic haalde. Wellicht een goed plan om de zaak af te splitsen als mensen hier nog verder op door willen gaan?
||
Citaat:
de discussie werd niet gekaapt, er werden vragen gesteld binnen eerst het algemeen aangegeven kader en later vanuit het wederom aangegeven christelijk kader, maar toen er vragen vanuit dat kader kwamen die TS niet wenste te onderzoeken kwam er een lijstje doctrine en een *zwaai*... nogmaals dat afschuiven op anderen, ookal zijn het atheïsten die hier niks te zoeken hebben, staat je niet erg fraai. Als je als TS jouw voorstelling van hemel en hel niet wenst te verduidelijken en bovendien niet in wil gaan op de verhalen waaruit die beeldvorming ontstaat dan is er geen discussie, als er geen discussie is kan die ook niet 'gekaapt' worden.
|||
Citaat:
Citaat:
|||
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 30-05-2009 om 12:12. |
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat is allemaal te voorkomen door het over geloof te hebben ipv. een doctrine welk je niet hoeft te verdedigen daar het dynamisch is/kan zijn. Wederom blijkt dat ook weer in de hemel/hel discussie waaruit natuurlijk uiteindelijk naar voren komt dat hel pas veel later is verzonnen de joden geen hel hebben, de hemel geen hemel wordt genoemd, daar zullen mensen naar vragen en daaruit vloeit voort dat er verdediging nodig is wil jij stellen dat het echt zo is dat alle kafferbillahs zullen branden in de eeuwige meren van brandend sulfaat. Citaat:
het voordeel van een discussie tussen 2 andersgelovigen t.o.v. die tussen een gelovige en een atheïst is dat hij niet persé stuk hoeft te lopen omdat het slechts een contextuele en niet een fundamentele discussie is. christenen doen me altijd denken aan een groep uit Alexander Curly z'n Zilverdael.
Laatst gewijzigd op 30-05-2009 om 13:11. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik stoor me aan de atheïsten die niet geïntereseerd zijn, maar vooral willen afbreken/bekeren omdat hun visie 'zoveel beter is'. Dit forum heet religie, als je religie dom en onlogisch vindt en niet de mogelijkheid open laat je van die gedachte af te brengen dan heb je hier niets te zoeken. Alsof je op hardware elke vraag over defecte computers beantwoord met 'je moet je computer het raam uit gooien, ze zijn de oorzaak van alle kwaad" |
![]() |
|
Wel opvallend dat gezien de forumregels omtrent respect voor andere personen en meningen dat bovenstaande offtopic met beledigende rants en vooroordelen over alle atheïsten, mochten blijven staan. Ik ben voor wel minder een ban gehad.
|
Inderdaard T_ID, iets waar ik me ook enorm aan stoor. 'Positieve discriminatie' was het toch? We mogen nauwelijks onze kritische mening geven als het een religieus thema betreft. Terwijl de (lijkend) gelovigen met bijna alles wegkomen.
|||||||||
Citaat:
Citaat:
Daarna kwamen er weer een aantal eerlijke antwoorden en een paar offtopic opmerkingen met ik geloof er niet in. Die offtopic opmerkingen zijn flauw dat geef ik je maar de TS doet daarna zelf de vraagstelling ontsporen door te stellen dat god = Citaat:
Citaat:
Die discussie wordt er ook niet van gemaakt, die vloeit er keer op keer onvermijdelijk uit voort daar de doctrine met regelmaat van de klok tegen de werkelijkheid ingaat. Verder had dat zonder de opmerking van TS dat, god = liefde, inderdaad niet gehoeven immers voor dat moment werd er wel degelijk gepost met voorstellingen van de hemel dan wel hel door users. Citaat:
atheïsme is natuurlijk geen religie en op zijn hoogst zouden ze dus op lifestyle een topic kunnen openen, waar het niet dat er geen enkele atheïst is die meent dat "atheïsme" op een bepaalde manier geleefd dient te worden. Citaat:
Maar gelukkig dat je dan eens voelt hoe storend het is wat religie's doen. Citaat:
Citaat:
Ook hier stel jij weer een leuk paradigma want ik zeg: Computers zijn prima, alleen het is fout om je iMac of Windows fanaat te noemen, dat geeft fracties binnen die groeperingen de kans jouw naam te misbruiken voor hun politieke doel. Dus om bij de metaforen te blijven; Het is prima om het over computers te hebben, mensen die geen interesse in computers hebben moeten wegblijven, maar als je een iMac of windowsfanaat bent dan moet je of bereid zijn tot discussieren, erkennen dat de dogmatische lijstjes van jouw doctrine niet kloppen... of je rent... zoals de TS... weg.
|
Ik denk dat Jezus is gestorven om de zonden van de mensen weg te nemen, dit zou dus betekenen dat iedereen in de Hemel zou kunnen komen. Maar het is wel zo dat je spijt moet hebben van je zonden. Satan had dit niet en kwam dus in de Hel.
De wet breken kan best eens voorkomen zolang je maar niet het vertrouwen hebt opgezegt in de bedenker ervan. Dus een zonde kan gebeuren zolang je maar gelooft in God! Jezus is gestorven voor jouw zonden! Als jij werkelijk spijt hebt, en geloof me, Hij weet dat, kom je in de Hemel! Wat ik heb gelezen is de Hemel en plaats met gouden straten en oceanen van glas! Een waar paradijs!
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
hemel en hel, ieders vrije keuze Donderzoon | 10 | 03-12-2006 20:54 | |
Verhalen & Gedichten |
Hemel en aarde, water en zand wilookmeepraten | 2 | 07-09-2005 19:42 | |
Hoe ziet de hemel er uit? xsten | 36 | 24-07-2002 11:44 | |
Hemel en hel bambykill | 7 | 17-05-2002 10:41 | |
Verhalen & Gedichten |
De allerlaatste keer; Stiekem voorbereid; De hemel kan wachten; Ster met een traan.. star9 | 4 | 04-02-2002 18:45 | |
ARTistiek |
de engel brak in de hemel binnen murwari | 11 | 12-07-2001 22:11 |