| Advertentie | |
|
|
|
|
|
|
|
OMG.
Liever had ik gehad dat ík opgegeten was geweest, omdat ik te bang ben dat ik de foute beslissing maak. En toch ook wow, want ik heb nog nooit bij de laatste 3 gezeten. ![]() Maar goed, er zijn nu dus nog 3 overlevenden, waarvan er 1 een weerwolf is. Het hangt allemaal aan een zijden draadje nu, voor beide partijen. Als ik en de overgebleven dorpeling niet eensgezind zijn in onze beslissing (en dus allebei op een verschillende persoon stemmen), dan wordt het gelijkspel en kan de wolf een dorpeling laten ophangen en vervolgens in de eetronde nóg een dorpeling opeten. Dan is de overwinning dus aan de weerwolven. We moeten deze ronde dus echt de laatste wolf gaan ophangen, anders is het gedaan met ons. ![]() Laat ik nu maar eens even nader gaan kijken naar de overgebleven deelnemers: ikzelf, Biertank 52 en Sens. Voor wie nog twijfelt over mijn functie: ik zal het nogmaals zeggen, ik ben dorpeling. Als de overgebleven dorpeling me niet gelooft, dan moet hij of zij bijvoorbeeld maar even kijken naar het stemlijstje van de hangronde waarbij Absinthe werd opgehangen: Absinthe kon onmogelijk worden ophangen als ik een wolf was geweest. Zie ook hier. Vergelijk anders ook maar andere stemlijstjes, als je daar zin in hebt. ![]() Biertank 52 is altijd wel verdacht omdat hij altijd pretendeert een weerwolf te zijn, ongeacht of hij die wél of niet is. Dit spel komt hij er echter eens voor uit dorpeling te zijn en dat zelfs leuk te vinden: zie hier. Dat is een beetje ongewoon (althans in mijn ervaring), en dat is dan best een beetje verdacht. Het pleit ook niet voor hem dat hij toch nog een beetje mensen blijft beschuldigen waarvan hij best weet dat ze onschuldig zijn (bijvoorbeeld ik; zie hier en ook hier). Bovendien stemt en wijst hij ook naar Sens, een persoon die meerdere malen het doelwit is geweest van weerwolven Mr Soija (zie hier) en Katje (zie hier) - zie bijvoorbeeld hier. En last but not least: het wijzigen van zijn stem naar Katje in de vorige hangronde pleit ook niet voor hem. Kijk maar naar wat ik daar over had geschreven: zie hier. Wat Sens. betreft, ze is steeds een van de stillere spelers geweest. Niet superactief, maar ook niet superstil - steeds ertussen in. Bij de post count van dit topic en het vorige topic zie je dat ook. Volgens Sens. is dat omdat ze niet helemaal in het spel zit. Het zou kunnen zijn dat zij dan een stille wolf is; het viertal wolven had dan twee actieve wolven (Mr Soija en Katje) en twee stillere (Light Fighter en Sens.). Ze zou dan ook de minst ervaren wolf van het viertal zijn (zie ook hier), aangezien de overige 3 wolven allemaal oude rotten zijn en nog uit mijn tijd dateren. Het kan zijn dat de overige 3 wolven daar gebruik van hebben gemaakt, door haar publiekelijk te beschuldigen in de hoop dat de dorpelingen haar vervolgens onschuldig wanen (o.a. vanwege de mate van haar ervarenheid). Zie ook wat ik hier geschreven heb, maar dan heb je wel weer dat Katje die gedachte stimuleert en dat pleit Sens. dan weer een beetje vrij. Katje had er ook een handje van om vooral onschuldigen te beschuldigen (zie hier), dus dat pleit ook weer voor Sens' onschuldigheid (maar in die post ook wel voor Biertank). De verrader, Daboman, heeft ook Sens. lopen beschuldigen (zie hier wat Sens. daarover zei), dus dat pleit ook weer voor Sens. onschuldigheid - tenzij Daboman op reversed psychology aan het rekenen was. Dus eigenlijk kan het Sens. alleen maar zijn als de weerwolven en verrader allen heel gewiekst op reversed psychology aan het rekenen waren. Hoe groot is die kans daar eigenlijk toe? Sens. is namelijk stelselmatig door weerwolven beschuldigd gedurende vrijwel het gehele spel, en dat zie je toch vrijwel nooit bij weerwolven. Maar misschien waren de weerwolven bereid dat risico te nemen bij een medeweerwolf, omdat ze zich haast onaantasbaar waanden vanwege hun zeer goede start in het spel (ze hebben zich alle vier heel lang staande weten te houden, wat vrij zeldzaam is). Hmm.... ik weet het allemaal zo net nog niet. *zucht* Ik ga wachten tot vanavond met het doorbrengen van mijn definitieve stem, maar ik zal wel alvast zeggen dat ik qua gevoel het meest neig naar Biertank. Hij is immers ook een oude rot net zoals de overige 3 wolven, en het zou ook wel vrij opzienbarend zijn als een onervaren speler als Sens. het meteen zo goed zou spelen bij haar eerste keer als wolf (tenzij ze zeer goed is geïnstrueerd door haar ervaren medeweerwolven). Ik zal proberen om een stemtabel te maken, misschien dat we daar nog iets wijzer uit worden.
|
|
|
|
Severus! Ik doe een beroep op je nadenkendheid. Ik ga niet slijmen, ik ga geen puppyogen opzetten, het enige wat ik wel ga doen, is dat je niet met je hart moet spreken nu, door te zeggen dat ik de weerwolf ben (omdat ik nu geen weerwolf speel, op enkele flauwe opmerkingen hier en daar na), maar met je verstand. Was mijn laatste stem naar Katje niet veel te opzichtig, zoals je zelf ook al zei? Als ik die laatste weerwolf zou zijn, een ervaren rot, dan zou ik zo'n beginnersfout niet maken.
Ik heb het je ook al in een eerdere post gezegd; dit is mijn eerste spel ooit waarbij ik zo actief (al dan niet achter de schermen) ben geweest en ik heb serieus moeten wennen aan de termen die hier voorbijvliegen. Geloof het of niet, maar ik had zelfs nog nooit van reversed psychology gehoord, laat staan dat ik er gebruik van had kunnen maken. Misschien klinkt dit behoorlijk wanhopig, maar juist doordat ik zo actief ben, wil ik het deze keer dan ook meer dan ooit winnen. Severus, het hangt nu van jou af. Sens. en ik stemmen op elkaar (voor zover zij überhaupt mag stemmen), dus het is aan jou. Kies je voor winst of verlies? Als je Sens. stemt, winnen wij het spel! Kies voor winst en stem op Sens.! --- Edit: daarbij schaapt Sens. al het hele spel en heeft ze nog geen enkele keer een eigen reden gegeven voor de ophangingen. Ze praat constant iedereen na. Sens.' reactie hiertegen weerleg ik hierbij alvast: op een gegeven moment kreeg ik een maf gevoel bij Daboman, waar ik uiteindelijk gelijk over had. Ook in die ronde schaapte Sens. mee.
Laatst gewijzigd op 02-06-2009 om 14:20. |
|
|
|
|||||||
|
OMG, alle verantwoordelijkheid nu op mijn schouders.
![]() Voordat ik inhoudelijk op Biertank's post in ga, hier eerst de stemtabel: ![]() En even een overzicht van de vorige rondes (kan handig zijn voor als de stemtabel een beetje verwarrend lijkt): ● 1e hangronde: Gelijkspel, wolven kozen voor Kleinepierik. ● Eetronde #1: Matige Muis opgegeten. ● 2e hangronde: Vytan opgehangen. ● Eetronde #2: Geen Punt opgegeten, zijn geliefde Ghidorah stierf ook. ● 3e hangronde: Archont opgehangen. ● Eetronde #3: ArPos opgegeten. ● 4e hangronde: Eye of Sauron opgehangen. ● Eetronde #4: VeGs opgegeten. ● 5e hangronde: Daboman opgehangen. ● Eetronde #5: Kazet/Pippeloen opgegeten. ● 6e hangronde: Absinthe opgehangen. ● Eetronde #6: niemand opgegeten, dankzij tovenaar of wolfsbane. ● 7e hangronde: Light Fighter opgehangen. ● Eetronde #7: Tink* opgegeten, waarbij Mr Soija ook de dood vond. ● 8e hangronde: Cherry Springs opgehangen. ● Eetronde #8: Allure opgegeten. ● 9e hangronde: Katje opgehangen. ● Eetronde #9: Wammus opgegeten. Citaat:
). Als ik alles te factueel bekijk, kan de verwarring en paranoia bij mij zelfs nog verergeren, terwijl dat in veel mindere mate zo zou zijn als ik ook goed naar mijn gevoel luister. Is dat waar je al dan niet subtiel op aanstuurt?Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Als ik verder de stemtabel bekijk en zie dat de weerwolven over het algemeen niet een medeweerwolf verdacht hebben gemaakt of daar op hebben gestemd (tenzij het echt pure noodzaak was, bijvoorbeeld als het duidelijk was dat een medeweerwolf opgehangen zou worden: zie Light Fighter), zie ik dat hetzelfde bij jou terugkomt. Afgezien van Light Fighter en Katje (bij wie het duidelijk was dat de kans groot was dat ze zouden sterven), heb je ook geen enkele keer op een weerwolf gestemd of er een verdacht gemaakt. Daarnaast ben je enkele keren zogenaamd vergeten te stemmen. Sens. daarentegen heeft wel consistent op weerwolven gestemd (Mr Soija), zonder dat het echt duidelijk was dat desbetreffende weerwolf ook opgehangen zou worden. En als ik dan kijk naar de stemmen van Mr Soija, zie ik dat hij een beetje grillig is geweest met zijn stemmen, en vrij snel met verdenkingen is geswitcht. Bovendien zei hij al tijdens de 2e hangronde dat hij Sens. verdacht vond, maar bracht hij pas zijn eerste stem op haar uit gedurende hangronde 6. Het lijkt er dus een beetje op dat hij alleen Sens. aanhaalde wanneer hij zonder goede andere verdachten zat of wanneer hij de aandacht van zijn medeweerwolven probeerde af te leiden, als een soort zijspoor. Alles opgeteld ga ik bij deze definitief mijn stem op jou uitbrengen, Biertank. De kans blijft bestaan dat Sens. een weerwolf is en dat de andere weerwolven onder leiding van Mr Soija gewoon heel gewiekst Sens. verdacht hebben lopen maken, zodat Sens. na hun dood niet meer verdacht zou zijn. Daar ben ik me wel degelijk van bewust; maar uiteindelijk vind ik jou toch verdachter dan Sens., en dus breng ik liever mijn stem uit op jou. Bij deze dus.
|
|
|||||||||
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je berekening klopt trouwens niet. Ik ben inderdaad 1x vergeten te stemmen, op een moment dat de overgrote meerderheid al op één persoon had gestemd, zodat mijn stem er niet tot nauwelijks meer toe deed. De andere twee keer heb ik aangegeven dat ik niet aanwezig was. De spelleider moet dan maar beslissen of ik volgend spel wel of niet mee mag doen. Ik heb immers, zoals je zegt, inderdaad drie keer niet gestemd, waarvan twee keer gerechtvaardigd. Ook de twee keer dat ik te laat heb doorgegeven op wie ik heb gestemd, kan ik uitleggen, of je het nu gelooft of niet. Die keren dat ik het niet heb doorgegeven, was ik beide dagen aan het werk van 8 tot 5. (Voordat ik van huis vertrok, heb ik in de haast een pm gestuurd naar de Spelleider met alleen een naam, nog geeneens met een zinnetje erbij zoals ik altijd doe.) Daarna snel eten, waarna ik weer weg moest voor een afspraak. Om die reden kon ik die twee keer pas na half 9 aangeven op wie ik gestemd had. Wat ik bedoelde met 'nog nooit van gehoord' is dat ik nog nooit op zo'n manier naar het weerwolfspel heb gekeken. Ik geef eerlijk toe dat ik vorige spellen een beetje een loner was, of ik nu goed of slecht was. Andere mensen wisten nauwelijks wat ze met me aanmoesten. Je moet toegeven dat dat dit spel een heel stuk beter is. Ik geef netjes aan op wie ik stem (op die paar keer na). Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Logisch dat Soija Sens. in de tweede en zesde hangronde verdacht maakte. Zo wordt Sens. niet verdacht. Als Soija haar echter continu had verdacht, zou ze wel sneller opgehangen zijn. De wolven gaan, neem ik aan, niet elke ronde elkaar verdacht maken, logisch dat er een paar rondes tussen zitten. Citaat:
En bij deze het bewijs dat ik dorpeling ben:
Spoiler
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
Beslis zelf.
|
|
||||||||
|
Ik moet zeggen, 't is een beetje frappant dat je nu opeens ook écht je best doet om niet opgehangen te worden en daarom ook eens een uitgebreide reactie schrijft. Als ik het me goed herinner, kon het je in het verleden een beetje aan je kont roesten of men je wilde ophangen en nam je 't spel niet zo serieus. Volgens mij is dit de eerste keer dat ik überhaupt zo'n lang stukje van jou heb gezien, Biertank. Maar wie weet, maybe I'm rubbing off on you.
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Helaas valt het moeilijk te controleren, aangezien iemands privéberichten niet bekeken mogen worden en de informatie in sommige gevallen vast ook via MSN wordt gegeven (en dat is nóg lastiger te controleren).
|
|
||
|
Citaat:
Zo'n lange post heb je echt niet in 5 minuten getypt, hoor.En als ik jou was, zou ik mijn stem absoluut niet veranderen: dan verliezen we gegarandeerd. Biertank is hier bezig met een heel sterk staaltje manipulatie - jammer dat jij er blijkbaar intrapt.
|
|
|
|
Oh en daar is Severius.
Sorry, je hebt inderdaad gelijk. Ik weet absoluut niet wat ik er moet van denken. Maar ik biljf dus voorlopig bij mijn stem. Biertank probeert in zijn post, met zijn al dan niet echte PM, nog steeds de schuld op mij te schuiven. Ik weet zeker dat ik dorpeling ben, dus Biertank zijn redeneringen gaan niet op. Als biertank echt dorpeling is, legt hij de verantwoordelijkheid volledig bij mij. En als dorpeling die wil winnen, vind ik dat maar niets. ![]() Severus verdenkt Biertank net als ik in het begin deed. En werkt actief mee. Als zij wolf is, dan is het wel een hele goede wolf. ![]() Dus voorlopig blijf ik bij mijn stem op Biertank. |
|
|
|
||
|
Citaat:
) lichtelijk paranoia. Dit is mijn alles-of-niets poging. Ik kreeg ineens het gevoel dat jij ons allebei bij de neus neemt. Ik stem op Severus en ik hoop dat Sens. dat ook doet.
|
|
||
|
Citaat:
Maar kijk uit wat je doet, Sens - hij probeert heel geniepig om jou zover te krijgen dat je op mij stemt, waardoor er gelijkspel uit komt. Immers, hij weet heel goed dat ik dorpeling ben (dat weet eenieder die naar de stemlijstjes kijkt), en ik heb mijn stem aan Biertank doorgegeven. Als jij nu in de laatste minuten je stem wijzigt, krijg je gegarandeerd gelijkspel (zoals ik hier al had verteld).Duidelijk een weerwolf in het nauw, als hij het grof geschut (een gephotoshopte screenshot) ervoor uit moet halen. Mijn stem is in ieder geval welbesteed.
|
|
||
|
Citaat:
Als je niet oplet Sens. lukt het haar ook nog.
|
|
||
|
Citaat:
|
|
|||
|
Citaat:
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
|
|
||
|
Citaat:
|
|
|
|
Het is 20:30, dus het is gedaan.
Ik heb mijn uiterste best gedaan - als wij dadelijk verliezen, ligt het in ieder geval niet aan mij. Als Sens. eens een beetje fatsoenlijk had gelezen wat ik allemaal heb geschreven, had ze heel goed geweten (aan de hand van bijvoorbeeld de stemlijstjes) dat ik een dorpeling ben en dat Biertank ook nog expres in het laatste half uur opeens zo'n discussie heeft gestart. Met het tikken van de laatste minuten krijg je iemand immers nóg meer paranoïde. Wel een érg lage streek van jou, Biertank - eerst zo'n screenshot, en dan dit ook nog in de laatste minuten.
|
|
|
|
1. Light Fighter (weerwolf)
2. Wammus (dorpeling) 3. Eye of Sauron (dorpeling) 4. Katje (wolf) 5. arPos (Leerling-ziener) 6. Severus (dorpeling) 7. Ghidorah (dorpeling / geliefde) 8. VeGs (dorpeling) 9. Allure (Wolfbane) 10. Kazet Nagorra (/Pippeloen) (Dorpelingen) 11. Matige Muis (ziener) 12. Archont (heks) 13. Vytan (dorpeling) 14. Mr Soija (Weerwolf) 15. Cherry Springs (tovenaar) 16. Absinthe (Dorpeling) 17. kleinepierik (cupido) 18. Tink* (Jager) 19. geen punt (dorpeling / geliefde) 20. Daboman (verrader) 21. Biertank 52 (weerwolf) 22. Sens. (dorpeling) Blauw = opgehangen Rood = opgegeten Groen = gestorven aan liefdesverdriet Paars = doodgeschoten Severus is opgegeten na het gelijkspel! De wolven hebben gewonnen.
![]() |
|
|
Soortgelijke topics
|
||||
| Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
| De Kantine |
Weerwolfspel 84 deel 2 Verwijderd | 500 | 10-04-2011 23:55 | |
| De Kantine |
Weerwolfspel #66 Verwijderd | 500 | 06-02-2010 11:20 | |
| De Kantine |