Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-06-2009, 10:30
Verwijderd
Ooit zo spannend geweest? Laatste 3?
Advertentie
Oud 02-06-2009, 11:12
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Dit is inderdaad écht de finaleronde! óf de wolf gaat eruit, óf het wordt gelijkspel (en dan wint de wolf eigenlijk automatisch). Zelfs de spelleiders zitten te nagelbijten!
Oud 02-06-2009, 12:00
Wammus
Wammus is offline
Oud 02-06-2009, 13:15
Severus
Severus is offline
OMG. Liever had ik gehad dat ík opgegeten was geweest, omdat ik te bang ben dat ik de foute beslissing maak. En toch ook wow, want ik heb nog nooit bij de laatste 3 gezeten.

Maar goed, er zijn nu dus nog 3 overlevenden, waarvan er 1 een weerwolf is. Het hangt allemaal aan een zijden draadje nu, voor beide partijen. Als ik en de overgebleven dorpeling niet eensgezind zijn in onze beslissing (en dus allebei op een verschillende persoon stemmen), dan wordt het gelijkspel en kan de wolf een dorpeling laten ophangen en vervolgens in de eetronde nóg een dorpeling opeten. Dan is de overwinning dus aan de weerwolven. We moeten deze ronde dus echt de laatste wolf gaan ophangen, anders is het gedaan met ons.

Laat ik nu maar eens even nader gaan kijken naar de overgebleven deelnemers: ikzelf, Biertank 52 en Sens.

Voor wie nog twijfelt over mijn functie: ik zal het nogmaals zeggen, ik ben dorpeling. Als de overgebleven dorpeling me niet gelooft, dan moet hij of zij bijvoorbeeld maar even kijken naar het stemlijstje van de hangronde waarbij Absinthe werd opgehangen: Absinthe kon onmogelijk worden ophangen als ik een wolf was geweest. Zie ook hier. Vergelijk anders ook maar andere stemlijstjes, als je daar zin in hebt.

Biertank 52 is altijd wel verdacht omdat hij altijd pretendeert een weerwolf te zijn, ongeacht of hij die wél of niet is. Dit spel komt hij er echter eens voor uit dorpeling te zijn en dat zelfs leuk te vinden: zie hier. Dat is een beetje ongewoon (althans in mijn ervaring), en dat is dan best een beetje verdacht. Het pleit ook niet voor hem dat hij toch nog een beetje mensen blijft beschuldigen waarvan hij best weet dat ze onschuldig zijn (bijvoorbeeld ik; zie hier en ook hier). Bovendien stemt en wijst hij ook naar Sens, een persoon die meerdere malen het doelwit is geweest van weerwolven Mr Soija (zie hier) en Katje (zie hier) - zie bijvoorbeeld hier. En last but not least: het wijzigen van zijn stem naar Katje in de vorige hangronde pleit ook niet voor hem. Kijk maar naar wat ik daar over had geschreven: zie hier.

Wat Sens. betreft, ze is steeds een van de stillere spelers geweest. Niet superactief, maar ook niet superstil - steeds ertussen in. Bij de post count van dit topic en het vorige topic zie je dat ook. Volgens Sens. is dat omdat ze niet helemaal in het spel zit. Het zou kunnen zijn dat zij dan een stille wolf is; het viertal wolven had dan twee actieve wolven (Mr Soija en Katje) en twee stillere (Light Fighter en Sens.). Ze zou dan ook de minst ervaren wolf van het viertal zijn (zie ook hier), aangezien de overige 3 wolven allemaal oude rotten zijn en nog uit mijn tijd dateren. Het kan zijn dat de overige 3 wolven daar gebruik van hebben gemaakt, door haar publiekelijk te beschuldigen in de hoop dat de dorpelingen haar vervolgens onschuldig wanen (o.a. vanwege de mate van haar ervarenheid). Zie ook wat ik hier geschreven heb, maar dan heb je wel weer dat Katje die gedachte stimuleert en dat pleit Sens. dan weer een beetje vrij. Katje had er ook een handje van om vooral onschuldigen te beschuldigen (zie hier), dus dat pleit ook weer voor Sens' onschuldigheid (maar in die post ook wel voor Biertank). De verrader, Daboman, heeft ook Sens. lopen beschuldigen (zie hier wat Sens. daarover zei), dus dat pleit ook weer voor Sens. onschuldigheid - tenzij Daboman op reversed psychology aan het rekenen was. Dus eigenlijk kan het Sens. alleen maar zijn als de weerwolven en verrader allen heel gewiekst op reversed psychology aan het rekenen waren. Hoe groot is die kans daar eigenlijk toe? Sens. is namelijk stelselmatig door weerwolven beschuldigd gedurende vrijwel het gehele spel, en dat zie je toch vrijwel nooit bij weerwolven. Maar misschien waren de weerwolven bereid dat risico te nemen bij een medeweerwolf, omdat ze zich haast onaantasbaar waanden vanwege hun zeer goede start in het spel (ze hebben zich alle vier heel lang staande weten te houden, wat vrij zeldzaam is).

Hmm.... ik weet het allemaal zo net nog niet. *zucht* Ik ga wachten tot vanavond met het doorbrengen van mijn definitieve stem, maar ik zal wel alvast zeggen dat ik qua gevoel het meest neig naar Biertank. Hij is immers ook een oude rot net zoals de overige 3 wolven, en het zou ook wel vrij opzienbarend zijn als een onervaren speler als Sens. het meteen zo goed zou spelen bij haar eerste keer als wolf (tenzij ze zeer goed is geïnstrueerd door haar ervaren medeweerwolven).

Ik zal proberen om een stemtabel te maken, misschien dat we daar nog iets wijzer uit worden.
Oud 02-06-2009, 13:21
Sens.
Sens. is offline
Ik was ook liever dood geweest, zodat ik deze moeilijke keuze niet moet maken. Het enige wat ik aan mijn mededorpeling kan zeggen, is dat ik ook echt dorpeling ben. Ik heb toch al een aantal keer bewezen dat ik onterecht beschuldigd werd.

Ik denk dat Severus door bovenstaande post mijn mededorpeling is. en ik wil dus meegaan naar Biertank. (Tenzij hij nu komt met heel harde bewijzen. )
Oud 02-06-2009, 13:48
Biertank 52
Biertank 52 is offline
Citaat:
Ik was ook liever dood geweest, zodat ik deze moeilijke keuze niet moet maken. Het enige wat ik aan mijn mededorpeling kan zeggen, is dat ik ook echt dorpeling ben. Ik heb toch al een aantal keer bewezen dat ik onterecht beschuldigd werd.

Ik denk dat Severus door bovenstaande post mijn mededorpeling is. en ik wil dus meegaan naar Biertank. (Tenzij hij nu komt met heel harde bewijzen. )
Hmm, drie mensen die zeggen dat ze dorpeling zijn. Bewijzen kun je in dit spel niets, Sens. Jij bent gewoon die laatste wolf. Door de hele stil redelijk stil te blijven, ben je het hele spel buiten schot gebleven, waarvoor mijn respect, maar nu is het genoeg en dien je te hangen.
Oud 02-06-2009, 13:49
Biertank 52
Biertank 52 is offline
Severus! Ik doe een beroep op je nadenkendheid. Ik ga niet slijmen, ik ga geen puppyogen opzetten, het enige wat ik wel ga doen, is dat je niet met je hart moet spreken nu, door te zeggen dat ik de weerwolf ben (omdat ik nu geen weerwolf speel, op enkele flauwe opmerkingen hier en daar na), maar met je verstand. Was mijn laatste stem naar Katje niet veel te opzichtig, zoals je zelf ook al zei? Als ik die laatste weerwolf zou zijn, een ervaren rot, dan zou ik zo'n beginnersfout niet maken.
Ik heb het je ook al in een eerdere post gezegd; dit is mijn eerste spel ooit waarbij ik zo actief (al dan niet achter de schermen) ben geweest en ik heb serieus moeten wennen aan de termen die hier voorbijvliegen. Geloof het of niet, maar ik had zelfs nog nooit van reversed psychology gehoord, laat staan dat ik er gebruik van had kunnen maken.

Misschien klinkt dit behoorlijk wanhopig, maar juist doordat ik zo actief ben, wil ik het deze keer dan ook meer dan ooit winnen.

Severus, het hangt nu van jou af. Sens. en ik stemmen op elkaar (voor zover zij überhaupt mag stemmen), dus het is aan jou. Kies je voor winst of verlies? Als je Sens. stemt, winnen wij het spel! Kies voor winst en stem op Sens.!

---

Edit: daarbij schaapt Sens. al het hele spel en heeft ze nog geen enkele keer een eigen reden gegeven voor de ophangingen. Ze praat constant iedereen na.

Sens.' reactie hiertegen weerleg ik hierbij alvast: op een gegeven moment kreeg ik een maf gevoel bij Daboman, waar ik uiteindelijk gelijk over had. Ook in die ronde schaapte Sens. mee.

Laatst gewijzigd op 02-06-2009 om 14:20.
Oud 02-06-2009, 17:32
Severus
Severus is offline
OMG, alle verantwoordelijkheid nu op mijn schouders.

Voordat ik inhoudelijk op Biertank's post in ga, hier eerst de stemtabel:

En even een overzicht van de vorige rondes (kan handig zijn voor als de stemtabel een beetje verwarrend lijkt):

1e hangronde: Gelijkspel, wolven kozen voor Kleinepierik.
Eetronde #1: Matige Muis opgegeten.
2e hangronde: Vytan opgehangen.
Eetronde #2: Geen Punt opgegeten, zijn geliefde Ghidorah stierf ook.
3e hangronde: Archont opgehangen.
Eetronde #3: ArPos opgegeten.
4e hangronde: Eye of Sauron opgehangen.
Eetronde #4: VeGs opgegeten.
5e hangronde: Daboman opgehangen.
Eetronde #5: Kazet/Pippeloen opgegeten.
6e hangronde: Absinthe opgehangen.
Eetronde #6: niemand opgegeten, dankzij tovenaar of wolfsbane.
7e hangronde: Light Fighter opgehangen.
Eetronde #7: Tink* opgegeten, waarbij Mr Soija ook de dood vond.
8e hangronde: Cherry Springs opgehangen.
Eetronde #8: Allure opgegeten.
9e hangronde: Katje opgehangen.
Eetronde #9: Wammus opgegeten.

Citaat:
Severus! Ik doe een beroep op je nadenkendheid. Ik ga niet slijmen, ik ga geen puppyogen opzetten, het enige wat ik wel ga doen, is dat je niet met je hart moet spreken nu, door te zeggen dat ik de weerwolf ben (omdat ik nu geen weerwolf speel, op enkele flauwe opmerkingen hier en daar na), maar met je verstand.
Misschien komt het je wel goed uit dat ik het louter rationeel bekijk, omdat ik met mijn gevoel vaak goed zit (al was dat dit spel wel wat minder ). Als ik alles te factueel bekijk, kan de verwarring en paranoia bij mij zelfs nog verergeren, terwijl dat in veel mindere mate zo zou zijn als ik ook goed naar mijn gevoel luister. Is dat waar je al dan niet subtiel op aanstuurt?

Citaat:
Was mijn laatste stem naar Katje niet veel te opzichtig, zoals je zelf ook al zei? Als ik die laatste weerwolf zou zijn, een ervaren rot, dan zou ik zo'n beginnersfout niet maken.
Je weet wat ze zeggen: een kat in het nauw maakt rare sprongen. Het feit dat je een oude rot bent, wil nog niet zeggen dat je zulke fouten niet meer kan en zult maken. De kans dat je zo'n fout onbedoeld en onbewust maakt is inderdaad stukken kleiner als je een oude rot bent: de kans is dan juist gróter dat je die doelbewust maakt om verwarring te zaaien. Bovendien vertrouw ik Wammus wel (betreffende hetgeen dat hij gezegd had over jouw switch naar Katje), die waarschijnlijk een beter overzicht op het spel had dan ik momenteel.

Citaat:
Ik heb het je ook al in een eerdere post gezegd; dit is mijn eerste spel ooit waarbij ik zo actief (al dan niet achter de schermen) ben geweest en ik heb serieus moeten wennen aan de termen die hier voorbijvliegen. Geloof het of niet, maar ik had zelfs nog nooit van reversed psychology gehoord, laat staan dat ik er gebruik van had kunnen maken.
Dat geloof ik dus niet. Ten eerste ben je helemaal niet zo actief geweest als je graag wilt doen voorkomen (getuige de stemtabel: je bent 3 keer vergeten te stemmen, en dan is het ook nog 1 à 2 keer voorgekomen dat je pas ná de uitslag zei op wie je had gestemd). Je bent pas in de laatste paar rondes vrij actief; in het begin liet je amper wat van je horen (7 posts in het eerste topic!). En de term 'reversed psychology' is gedurende dit spel al een aantal keer langsgekomen, zo ook in de vorige twee edities van het weerwolfspel - mij maak je dan echt niet wijs dat je daar nog nooit van gehoord had, of dat je niet precies begreep wat dat inhield. Zelfs ik begreep de eerste keer dat ik daar van hoorde wat ik daar zoal onder kon verstaan. Voor een nieuweling of vrij onervaren speler had ik dat nog wel door de vingers willen zien, maar niet bij een oude rot zoals jij, Biertank.

Citaat:
Misschien klinkt dit behoorlijk wanhopig, maar juist doordat ik zo actief ben, wil ik het deze keer dan ook meer dan ooit winnen.
Haha, kostelijk!

Citaat:
Severus, het hangt nu van jou af. Sens. en ik stemmen op elkaar (voor zover zij überhaupt mag stemmen), dus het is aan jou. Kies je voor winst of verlies? Als je Sens. stemt, winnen wij het spel! Kies voor winst en stem op Sens.!
Dit klinkt net als de duivel die mij een pact aan wil bieden.

Citaat:
Edit: daarbij schaapt Sens. al het hele spel en heeft ze nog geen enkele keer een eigen reden gegeven voor de ophangingen. Ze praat constant iedereen na.
Je bedient je hier van dezelfde argumentatie als de inmiddels overleden weerwolf Katje (zie hier). Ik ben het wel met je eens dat Sens. een beetje de neiging tot schapen heeft, maar dat wijt ik aan haar onervarenheid. Dit is immers het tweede spel waar ze aan mee doet.

Als ik verder de stemtabel bekijk en zie dat de weerwolven over het algemeen niet een medeweerwolf verdacht hebben gemaakt of daar op hebben gestemd (tenzij het echt pure noodzaak was, bijvoorbeeld als het duidelijk was dat een medeweerwolf opgehangen zou worden: zie Light Fighter), zie ik dat hetzelfde bij jou terugkomt. Afgezien van Light Fighter en Katje (bij wie het duidelijk was dat de kans groot was dat ze zouden sterven), heb je ook geen enkele keer op een weerwolf gestemd of er een verdacht gemaakt. Daarnaast ben je enkele keren zogenaamd vergeten te stemmen. Sens. daarentegen heeft wel consistent op weerwolven gestemd (Mr Soija), zonder dat het echt duidelijk was dat desbetreffende weerwolf ook opgehangen zou worden. En als ik dan kijk naar de stemmen van Mr Soija, zie ik dat hij een beetje grillig is geweest met zijn stemmen, en vrij snel met verdenkingen is geswitcht. Bovendien zei hij al tijdens de 2e hangronde dat hij Sens. verdacht vond, maar bracht hij pas zijn eerste stem op haar uit gedurende hangronde 6. Het lijkt er dus een beetje op dat hij alleen Sens. aanhaalde wanneer hij zonder goede andere verdachten zat of wanneer hij de aandacht van zijn medeweerwolven probeerde af te leiden, als een soort zijspoor.

Alles opgeteld ga ik bij deze definitief mijn stem op jou uitbrengen, Biertank. De kans blijft bestaan dat Sens. een weerwolf is en dat de andere weerwolven onder leiding van Mr Soija gewoon heel gewiekst Sens. verdacht hebben lopen maken, zodat Sens. na hun dood niet meer verdacht zou zijn. Daar ben ik me wel degelijk van bewust; maar uiteindelijk vind ik jou toch verdachter dan Sens., en dus breng ik liever mijn stem uit op jou. Bij deze dus.
Oud 02-06-2009, 18:11
Verwijderd
En dat noemde mij mijn eerste spel overfanatiek.
Oud 02-06-2009, 19:19
Sens.
Sens. is offline
Ik heb mijn stem op Biertank verstuurd.

Ik ben heel blij dat Severus erg actief is en over alles heel goed nadenkt
(En als severus nu weerwolf blijkt te zijn, ben ik echt de grootste sukkel ooit. )
Oud 02-06-2009, 19:23
Biertank 52
Biertank 52 is offline
Citaat:
Misschien komt het je wel goed uit dat ik het louter rationeel bekijk, omdat ik met mijn gevoel vaak goed zit (al was dat dit spel wel wat minder ). Als ik alles te factueel bekijk, kan de verwarring en paranoia bij mij zelfs nog verergeren, terwijl dat in veel mindere mate zo zou zijn als ik ook goed naar mijn gevoel luister. Is dat waar je al dan niet subtiel op aanstuurt?
Bekijk het van welke kant je ook wil. Feit is dat je zelf inderdaad al zegt dat je dit spel het minder vaak correct had met je gevoel. Als je nu op me stemt, voel jij je kut omdat je het weer mis hebt.

Citaat:
Je weet wat ze zeggen: een kat in het nauw maakt rare sprongen. Het feit dat je een oude rot bent, wil nog niet zeggen dat je zulke fouten niet meer kan en zult maken. De kans dat je zo'n fout onbedoeld en onbewust maakt is inderdaad stukken kleiner als je een oude rot bent: de kans is dan juist gróter dat je die doelbewust maakt om verwarring te zaaien. Bovendien vertrouw ik Wammus wel (betreffende hetgeen dat hij gezegd had over jouw switch naar Katje), die waarschijnlijk een beter overzicht op het spel had dan ik momenteel.
Juist jij zou moeten weten dat je als ouwe rot zo'n fout niet meer kúnt maken. Als ik daadwerkelijk wolf zou zijn geweest, had ik daar al mijn graf gegraven. Dat is juist het laatste wat je wil, iedereen wil overleven, ik net zo goed.

Citaat:
Dat geloof ik dus niet. Ten eerste ben je helemaal niet zo actief geweest als je graag wilt doen voorkomen (getuige de stemtabel: je bent 3 keer vergeten te stemmen, en dan is het ook nog 1 à 2 keer voorgekomen dat je pas ná de uitslag zei op wie je had gestemd). Je bent pas in de laatste paar rondes vrij actief; in het begin liet je amper wat van je horen (7 posts in het eerste topic!). En de term 'reversed psychology' is gedurende dit spel al een aantal keer langsgekomen, zo ook in de vorige twee edities van het weerwolfspel - mij maak je dan echt niet wijs dat je daar nog nooit van gehoord had, of dat je niet precies begreep wat dat inhield. Zelfs ik begreep de eerste keer dat ik daar van hoorde wat ik daar zoal onder kon verstaan. Voor een nieuweling of vrij onervaren speler had ik dat nog wel door de vingers willen zien, maar niet bij een oude rot zoals jij, Biertank.
Daarom zei ik ook 'al dan niet achter de schermen'. Ik had er geen zin in om aan het begin van het spel al opgehangen of opgegeten te worden omdat ik veel postte.
Je berekening klopt trouwens niet. Ik ben inderdaad 1x vergeten te stemmen, op een moment dat de overgrote meerderheid al op één persoon had gestemd, zodat mijn stem er niet tot nauwelijks meer toe deed. De andere twee keer heb ik aangegeven dat ik niet aanwezig was. De spelleider moet dan maar beslissen of ik volgend spel wel of niet mee mag doen. Ik heb immers, zoals je zegt, inderdaad drie keer niet gestemd, waarvan twee keer gerechtvaardigd.

Ook de twee keer dat ik te laat heb doorgegeven op wie ik heb gestemd, kan ik uitleggen, of je het nu gelooft of niet. Die keren dat ik het niet heb doorgegeven, was ik beide dagen aan het werk van 8 tot 5. (Voordat ik van huis vertrok, heb ik in de haast een pm gestuurd naar de Spelleider met alleen een naam, nog geeneens met een zinnetje erbij zoals ik altijd doe.) Daarna snel eten, waarna ik weer weg moest voor een afspraak. Om die reden kon ik die twee keer pas na half 9 aangeven op wie ik gestemd had.

Wat ik bedoelde met 'nog nooit van gehoord' is dat ik nog nooit op zo'n manier naar het weerwolfspel heb gekeken. Ik geef eerlijk toe dat ik vorige spellen een beetje een loner was, of ik nu goed of slecht was. Andere mensen wisten nauwelijks wat ze met me aanmoesten. Je moet toegeven dat dat dit spel een heel stuk beter is. Ik geef netjes aan op wie ik stem (op die paar keer na).

Citaat:
Dit klinkt net als de duivel die mij een pact aan wil bieden.
Zo kan het overkomen inderdaad, maar ik kan je verzekeren (zie einde van de post!) dat ik gewoon de waarheid spreek.

Citaat:
Je bedient je hier van dezelfde argumentatie als de inmiddels overleden weerwolf Katje (zie hier). Ik ben het wel met je eens dat Sens. een beetje de neiging tot schapen heeft, maar dat wijt ik aan haar onervarenheid. Dit is immers het tweede spel waar ze aan mee doet.
Je beschuldigt mij van inactiviteit aan het begin van het spel, maar als Sens. het HELE spel meeschaapt (voor zover ik heb kunnen zien, heeft ze nooit als één van de eersten op iemand gestemd) is het vanwege onervarenheid.[/quote]

Citaat:
Als ik verder de stemtabel bekijk en zie dat de weerwolven over het algemeen niet een medeweerwolf verdacht hebben gemaakt of daar op hebben gestemd (tenzij het echt pure noodzaak was, bijvoorbeeld als het duidelijk was dat een medeweerwolf opgehangen zou worden: zie Light Fighter), zie ik dat hetzelfde bij jou terugkomt. Afgezien van Light Fighter en Katje (bij wie het duidelijk was dat de kans groot was dat ze zouden sterven), heb je ook geen enkele keer op een weerwolf gestemd of er een verdacht gemaakt. Daarnaast ben je enkele keren zogenaamd vergeten te stemmen. Sens. daarentegen heeft wel consistent op weerwolven gestemd (Mr Soija), zonder dat het echt duidelijk was dat desbetreffende weerwolf ook opgehangen zou worden.
Als dorpeling heb je nooit zekerheid over wie een weerwolf is. Het is inderdaad zo dat ik, op Katje na, niet op een weerwolf heb gestemd. Wel is het zo dat ik als één van de eerste met Daboman op de proppen kwam. En niet ten onrechte. Die ronde schaapte Sens. ook mee op Daboman. Ik heb zelf niet veel initiatief genomen op iemand dit spel, maar Sens. heeft dat nergens gedaan.

Citaat:
En als ik dan kijk naar de stemmen van Mr Soija, zie ik dat hij een beetje grillig is geweest met zijn stemmen, en vrij snel met verdenkingen is geswitcht. Bovendien zei hij al tijdens de 2e hangronde dat hij Sens. verdacht vond, maar bracht hij pas zijn eerste stem op haar uit gedurende hangronde 6. Het lijkt er dus een beetje op dat hij alleen Sens. aanhaalde wanneer hij zonder goede andere verdachten zat of wanneer hij de aandacht van zijn medeweerwolven probeerde af te leiden, als een soort zijspoor.
Het kan zijn dat ik de bedoeling van het spel niet snap, maar ik neem aan dat de wolven het voor elkaar opnemen. Volgens mij was het een plan van de weerwolven om Sens. zoveel mogelijk te beschermen. Dan is het aannemelijk om iemand één keer verdacht te maken, zonder echte redenen daarvoor, en die persoon daarna met rust te laten.
Logisch dat Soija Sens. in de tweede en zesde hangronde verdacht maakte. Zo wordt Sens. niet verdacht. Als Soija haar echter continu had verdacht, zou ze wel sneller opgehangen zijn. De wolven gaan, neem ik aan, niet elke ronde elkaar verdacht maken, logisch dat er een paar rondes tussen zitten.

Citaat:
Alles opgeteld ga ik bij deze definitief mijn stem op jou uitbrengen, Biertank. De kans blijft bestaan dat Sens. een weerwolf is en dat de andere weerwolven onder leiding van Mr Soija gewoon heel gewiekst Sens. verdacht hebben lopen maken, zodat Sens. na hun dood niet meer verdacht zou zijn. Daar ben ik me wel degelijk van bewust; maar uiteindelijk vind ik jou toch verdachter dan Sens., en dus breng ik liever mijn stem uit op jou. Bij deze dus.
Foute keuze. Ik ben nog steeds van mening dat light fighter, Soija en Katje de laatste weerwolf, Sens., heel goed hebben ingelicht over de te volgen tactiek. Ik heb zelfs het vermoeden dat de dode weerwolven nog steeds met Sens. aan het pm'en zijn over wat ze moet doen.

En bij deze het bewijs dat ik dorpeling ben:
Spoiler
Oud 02-06-2009, 19:35
Verwijderd
Sorry, ik doe eigenlijk niet mee, maar dat mag je niet posten.
Oud 02-06-2009, 19:43
Severus
Severus is offline
Citaat:
Sorry, ik doe eigenlijk niet mee, maar dat mag je niet posten.
Meh, je moest eens weten hoe gemakkelijk het is om dat te photoshoppen.
Oud 02-06-2009, 19:54
Verwijderd
Of de broncode aan te passen idd, maar dan nog, het mag niet.
Oud 02-06-2009, 20:01
Sens.
Sens. is offline
Ik veronderstel dat het spel nu gedaan is door de actie van Biertank. Spelleiders?
Oud 02-06-2009, 20:03
Biertank 52
Biertank 52 is offline
Citaat:
Ik veronderstel dat het spel nu gedaan is door de actie van Biertank.

En biertank en ik zijn de grootste sukkels ooit
Als je dat echt gelooft en je wil een punt maken, stem dan op Severus. Dan winnen we alsnog.
Oud 02-06-2009, 20:10
Sens.
Sens. is offline
Als jouw Pm echt is, dan ben je dus dorpeling. En ik weet van mezelf natuurlijk dat ik dorpeling ben.
Maar het verraden van je functie op deze manier is tegen de regels, dus ik veronderstel dat het spel is afgelopen.
Dus ik wacht tot de spelleiders iets zeggen.
Oud 02-06-2009, 20:12
Biertank 52
Biertank 52 is offline
Citaat:
Als jouw Pm echt is, dan ben je dus dorpeling. En ik weet van mezelf natuurlijk dat ik dorpeling ben.
Maar het verraden van je functie op deze manier is tegen de regels, dus ik veronderstel dat het spel is afgelopen.
Dus ik wacht tot de spelleiders iets zeggen.
Grote kans dat de spelleiders, gezien de rest van het topic, pas na 20:30 uur online zijn.

Beslis zelf.
Oud 02-06-2009, 20:12
Sens.
Sens. is offline
ooh nee! En Severius reageert ook niet meer inhoudelijk op de post van Biertank. Als zij dat niet doet, zal ik mijn stem dan toch maar veranderen zeker.
Oud 02-06-2009, 20:13
Severus
Severus is offline
Ik moet zeggen, 't is een beetje frappant dat je nu opeens ook écht je best doet om niet opgehangen te worden en daarom ook eens een uitgebreide reactie schrijft. Als ik het me goed herinner, kon het je in het verleden een beetje aan je kont roesten of men je wilde ophangen en nam je 't spel niet zo serieus. Volgens mij is dit de eerste keer dat ik überhaupt zo'n lang stukje van jou heb gezien, Biertank. Maar wie weet, maybe I'm rubbing off on you.

Citaat:
Als je nu op me stemt, voel jij je kut omdat je het weer mis hebt.
Nou, ik hoop dat wanneer jij daadwerkelijk onschuldig blijkt te zijn, dat de dorpelingen het mij zullen vergeven. Ik denk dat als ze in mijn schoenen hadden gestaan, ze het ook niet in één, twee, drie hadden geweten. Dus ik troost me maar met de gedachte dat áls ik een fout maak, het in ieder geval een begrijpelijke fout is - en geen oerstomme fout.

Citaat:
De spelleider moet dan maar beslissen of ik volgend spel wel of niet mee mag doen.
Ik heb er weinig aan als je de spelleider erbij haalt, want dat valt verder allemaal niet te controleren op dit moment. Ik mag de dames immers niet om inlichtingen vragen.

Citaat:
Ook de twee keer dat ik te laat heb doorgegeven op wie ik heb gestemd, kan ik uitleggen, of je het nu gelooft of niet. Die keren dat ik het niet heb doorgegeven, was ik beide dagen aan het werk van 8 tot 5. (Voordat ik van huis vertrok, heb ik in de haast een pm gestuurd naar de Spelleider met alleen een naam, nog geeneens met een zinnetje erbij zoals ik altijd doe.) Daarna snel eten, waarna ik weer weg moest voor een afspraak. Om die reden kon ik die twee keer pas na half 9 aangeven op wie ik gestemd had.
In een tijd waarin zowat iedereen Internet op zijn mobiel beschikbaar heeft (zelfs ík, met mijn niet al te geavanceerde mobiel), kan ik het moeilijk verteren dat een post van zelfs maar één zinnetje blijkbaar niet mogelijk is. Ik vind dat jij, en daarmee iedereen die nagelaten heeft om op tijd te stemmen of zijn/haar stem te vermelden in het topic, daar ruim genoeg de tijd voor heeft gehad.

Citaat:
Je moet toegeven dat dat dit spel een heel stuk beter is. Ik geef netjes aan op wie ik stem (op die paar keer na).
Er is misschien lichte verbetering, maar je blijft moeilijk te peilen, mede omdat je over het algemeen te zeer op de achtergrond blijft.

Citaat:
Je beschuldigt mij van inactiviteit aan het begin van het spel, maar als Sens. het HELE spel meeschaapt (voor zover ik heb kunnen zien, heeft ze nooit als één van de eersten op iemand gestemd) is het vanwege onervarenheid.
Ze is nu eenmaal een vrij onervaren speler, en daarnaast loopt ze ook nog stage (dat heeft ze eerder ergens gezegd). Als ik zie hoe weinig tijd mijn zus heeft vanwege haar stage, vind ik het zeker reëel om te zeggen dat Sens. gewoon niet de tijd heeft gehad om uitgebreid het topic te lezen en uitgebreide theorieën te posten. Desondanks heeft ze wel keurig steeds haar stem doorgegeven, afgezien van één keer. Op dat vlak heeft ze het dan nog steeds beter gedaan dan jij.

Citaat:
Wel is het zo dat ik als één van de eerste met Daboman op de proppen kwam. En niet ten onrechte.
Dat je als één van de eersten achter de verrader bent gegaan, wilt nog niets zeggen. Immers, een verrader kan eerder nadelig dan voordelig zijn voor de wolven, als deze zijn werk niet goed doet. Als een verrader doodgaat kan het namelijk vrij makkelijk zijn om na te gaan wie er allemaal mogelijk wolf is: door te kijken naar personen die de verrader niét heeft beschuldigd. Toegegeven, nu de functie van verrader al goed ingeburgerd is en iedereen er wel ervaring mee heeft, zal zo'n fout niet zo snel meer gemaakt worden door een verrader (in het begin was dat nog wel zo). Maar toch, het is niet ondenkbaar dat het ervaren weerwolven-kwartet de verrader uit voorzorg uit de weg heeft willen ruimen.

Citaat:
Ik ben nog steeds van mening dat light fighter, Soija en Katje de laatste weerwolf, Sens., heel goed hebben ingelicht over de te volgen tactiek. Ik heb zelfs het vermoeden dat de dode weerwolven nog steeds met Sens. aan het pm'en zijn over wat ze moet doen.
Als dat werkelijk het geval is, dan moeten zowel Sens. en de inmiddels overleden weerwolven geroyeerd worden door de spelleider. Oók voor de weerwolven geldt: dood is dood, dus weerwolven mogen na hun dood niet de overgebleven weerwolf inlichten. Wie weet hebben ze na hun dood inlichtingen verkregen en hebben ze zo aan de overgebleven weerwolf kunnen doorseinen wie welke functie heeft. Een sterk staaltje valsspelen is dat - het moge duidelijk zijn dat ik daar totaal geen respect voor heb. Wat is dan nog het nut van het weerwolfspel spelen als er continu wordt valsgespeeld? Helaas valt het moeilijk te controleren, aangezien iemands privéberichten niet bekeken mogen worden en de informatie in sommige gevallen vast ook via MSN wordt gegeven (en dat is nóg lastiger te controleren).
Oud 02-06-2009, 20:15
Severus
Severus is offline
Citaat:
ooh nee! En Severius reageert ook niet meer inhoudelijk op de post van Biertank. Als zij dat niet doet, zal ik mijn stem dan toch maar veranderen zeker.
Ja sorry hoor, ik was bezig, zoals je ziet. Zo'n lange post heb je echt niet in 5 minuten getypt, hoor.

En als ik jou was, zou ik mijn stem absoluut niet veranderen: dan verliezen we gegarandeerd. Biertank is hier bezig met een heel sterk staaltje manipulatie - jammer dat jij er blijkbaar intrapt.
Oud 02-06-2009, 20:17
Sens.
Sens. is offline
Oh en daar is Severius. Sorry, je hebt inderdaad gelijk.

Ik weet absoluut niet wat ik er moet van denken. Maar ik biljf dus voorlopig bij mijn stem.
Biertank probeert in zijn post, met zijn al dan niet echte PM, nog steeds de schuld op mij te schuiven. Ik weet zeker dat ik dorpeling ben, dus Biertank zijn redeneringen gaan niet op.

Als biertank echt dorpeling is, legt hij de verantwoordelijkheid volledig bij mij. En als dorpeling die wil winnen, vind ik dat maar niets.
Severus verdenkt Biertank net als ik in het begin deed. En werkt actief mee. Als zij wolf is, dan is het wel een hele goede wolf.

Dus voorlopig blijf ik bij mijn stem op Biertank.
Oud 02-06-2009, 20:19
Biertank 52
Biertank 52 is offline
Citaat:
Ja sorry hoor, ik was bezig, zoals je ziet. Zo'n lange post heb je echt niet in 5 minuten getypt, hoor.

En als ik jou was, zou ik mijn stem absoluut niet veranderen: dan verliezen we gegarandeerd. Biertank is hier bezig met een heel sterk staaltje manipulatie - jammer dat jij er blijkbaar intrapt.
Ik heb mijn stem nu op het allerlaatste moment aangepast naar jou, want ik word hier net als jij (zoals je eerder zei ) lichtelijk paranoia.

Dit is mijn alles-of-niets poging. Ik kreeg ineens het gevoel dat jij ons allebei bij de neus neemt. Ik stem op Severus en ik hoop dat Sens. dat ook doet.
Oud 02-06-2009, 20:21
Sens.
Sens. is offline
En als ik het daarmee verprutst heb, dan spijt me dat heel erg.
Biertank 52
Biertank 52 is offline
En mijn post was voor de edit van Sens, ze had namelijk eerst 'Oh en daar is Severus '
Severus
Severus is offline
Citaat:
Oh en daar is Severius.
Severus. Maar kijk uit wat je doet, Sens - hij probeert heel geniepig om jou zover te krijgen dat je op mij stemt, waardoor er gelijkspel uit komt. Immers, hij weet heel goed dat ik dorpeling ben (dat weet eenieder die naar de stemlijstjes kijkt), en ik heb mijn stem aan Biertank doorgegeven. Als jij nu in de laatste minuten je stem wijzigt, krijg je gegarandeerd gelijkspel (zoals ik hier al had verteld).

Duidelijk een weerwolf in het nauw, als hij het grof geschut (een gephotoshopte screenshot) ervoor uit moet halen. Mijn stem is in ieder geval welbesteed.
Biertank 52
Biertank 52 is offline
Citaat:
En als ik het daarmee verprutst heb, dan spijt me dat heel erg.
Dus wat is het nu? Je wil dus verliezen door op mij te stemmen?
Oud 02-06-2009, 20:22
Sens.
Sens. is offline
oh Nu word ik helemaal paranoia.

Ik kan me eigenlijk ook niet echt indenken dat iemand een PM gaat vervalsen. Maar langs de andere kant...
Oud 02-06-2009, 20:22
Biertank 52
Biertank 52 is offline
Citaat:
Severus. Maar kijk uit wat je doet, Sens - hij probeert heel geniepig om jou zover te krijgen dat je op mij stemt, waardoor er gelijkspel uit komt. Immers, hij weet heel goed dat ik dorpeling ben (dat weet eenieder die naar de stemlijstjes kijkt), en ik heb mijn stem aan Biertank doorgegeven. Als jij nu in de laatste minuten je stem wijzigt, krijg je gegarandeerd gelijkspel (zoals ik hier al had verteld).

Duidelijk een weerwolf in het nauw, als hij het grof geschut (een gephotoshopte screenshot) ervoor uit moet halen. Mijn stem is in ieder geval welbesteed.
En die van mij ook. Jij bent het en je probeert ons een oor aan te naaien. Als je niet oplet Sens. lukt het haar ook nog.
Oud 02-06-2009, 20:26
Severus
Severus is offline
Citaat:
Ik kreeg ineens het gevoel dat jij ons allebei bij de neus neemt. Ik stem op Severus en ik hoop dat Sens. dat ook doet.
OMG, zie je wel dat jij een wolf bent! Eerst poeslief proberen mij over te halen om op Sens. te stemmen, en als dat niet lukt, kom je met een gemanipuleerde screenshot om zo Sens. over te halen om op mij te stemmen. En als je haar vervolgens aan het twijfelen hebt gekregen, ga je je stem opeens wijzigen van Sens. naar mij.
Oud 02-06-2009, 20:26
Sens.
Sens. is offline
Ik zit compleet vast, ik weet het gewoon niet meer. Ik kan me echt niet indenken dat iemand een PM vervalst.
Oud 02-06-2009, 20:27
Sens.
Sens. is offline
ik heb mijn stem gewijzigd naar Severus, maar of ik daar goed aan gedaan heb.

Het spijt me mededorpeling, wie je ook bent.
Oud 02-06-2009, 20:28
Biertank 52
Biertank 52 is offline
Citaat:
OMG, zie je wel dat jij een wolf bent! Eerst poeslief proberen mij over te halen om op Sens. te stemmen, en als dat niet lukt, kom je met een gemanipuleerde screenshot om zo Sens. over te halen om op mij te stemmen. En als je haar vervolgens aan het twijfelen hebt gekregen, ga je je stem opeens wijzigen van Sens. naar mij.
Als ik die screenshot gemanipuleerd heb, ben ik een slecht mens en mag de spelleider mij het volgende spel uitsluiten.

Citaat:
Ik zit compleet vast, ik weet het gewoon niet meer. Ik kan me echt niet indenken dat iemand een PM vervalst.
Zie hierboven.
Oud 02-06-2009, 20:28
Severus
Severus is offline
Citaat:
ik heb mijn stem gewijzigd naar Severus, maar of ik daar goed aan gedaan heb.

Het spijt me mededorpeling, wie je ook bent.
Fucking hell, zeg! Biertank maakt gewoon gebruik van jouw onwetendheid (aangezien je niet helemaal in het spel hebt gezeten omdat je het zo druk hebt of hebt gehad) en hij is degene die jou een oor probeert aan te naaien! Jij bent duidelijk de zwakste schakel, als je zo beïnvloedbaar bent. Heb je dan helemaal niets gelezen van wat ik allemaal geschreven heb?!
Oud 02-06-2009, 20:29
Sens.
Sens. is offline
Oké, dat van dat slecht mens vind ik overtuigend. (Ofwel ben ik gewoon te naief. )
In ieder geval heb ik dus gestemd op Severus.
Biertank 52
Biertank 52 is offline
Citaat:
Fucking hell, zeg! Biertank maakt gewoon gebruik van jouw onwetendheid (aangezien je niet helemaal in het spel hebt gezeten omdat je het zo druk hebt of hebt gehad) en hij is degene die jou een oor probeert aan te naaien! Jij bent duidelijk de zwakste schakel, als je zo beïnvloedbaar bent. Heb je dan helemaal niets gelezen van wat ik allemaal geschreven heb?!
Oh come on zeg, Sens. kan best voor zichzelf denken. We zullen zo zien wie de weerwolf is.
Sens.
Sens. is offline
Ja dat heb ik wel gelezen en ik vind dat erg overtuigend. Maar ik kan me echt niet indenken dat iemand een PM vervalst. Zonder die PM was ik blijven stemmen op Biertank.
Oud 02-06-2009, 20:30
Biertank 52
Biertank 52 is offline
Citaat:
Ja dat heb ik wel gelezen en ik vind dat erg overtuigend. Maar ik kan me echt niet indenken dat iemand een PM vervalst. Zonder die PM was ik blijven stemmen op Biertank.
Dankjewel, zometeen zul je zien dat wij gewonnen hebben!
Oud 02-06-2009, 20:31
Verwijderd
Mooi, het is half negen.

Tank, ik ben het echt niet eens met die screenshot. Ik wil geen info lekken nu, dat laat ik lekker aan de spelleider over, maar om de regels te overtreden omdat je dreigt opgehangen te worden... kom op zeg. Triest gedrag.
Oud 02-06-2009, 20:31
Sens.
Sens. is offline
Ik hoop dat ik juist gestemd heb.

Als Severus weerwolf heeft ze het heel erg goed gespeeld.
Oud 02-06-2009, 20:32
Severus
Severus is offline
Het is 20:30, dus het is gedaan. Ik heb mijn uiterste best gedaan - als wij dadelijk verliezen, ligt het in ieder geval niet aan mij. Als Sens. eens een beetje fatsoenlijk had gelezen wat ik allemaal heb geschreven, had ze heel goed geweten (aan de hand van bijvoorbeeld de stemlijstjes) dat ik een dorpeling ben en dat Biertank ook nog expres in het laatste half uur opeens zo'n discussie heeft gestart. Met het tikken van de laatste minuten krijg je iemand immers nóg meer paranoïde. Wel een érg lage streek van jou, Biertank - eerst zo'n screenshot, en dan dit ook nog in de laatste minuten.
Oud 02-06-2009, 20:33
Spelleider
Spelleider is offline
Het is gelijkspel.
Oud 02-06-2009, 20:34
Sens.
Sens. is offline
Zonder PM was ik bij mijn stem op Biertank gebleven.
Oud 02-06-2009, 20:34
Severus
Severus is offline
Suckers!!!
Oud 02-06-2009, 20:37
Biertank 52
Biertank 52 is offline
Een wolf verliest nooit zijn streken!
Oud 02-06-2009, 20:38
Sens.
Sens. is offline
oh Severus, het spijt me.
Oud 02-06-2009, 20:39
Severus
Severus is offline
Oud 02-06-2009, 20:40
Spelleider
Spelleider is offline
1. Light Fighter (weerwolf)
2. Wammus (dorpeling)
3. Eye of Sauron (dorpeling)
4. Katje (wolf)
5. arPos (Leerling-ziener)
6. Severus (dorpeling)
7. Ghidorah (dorpeling / geliefde)
8. VeGs (dorpeling)
9. Allure (Wolfbane)
10. Kazet Nagorra (/Pippeloen) (Dorpelingen)
11. Matige Muis (ziener)
12. Archont (heks)
13. Vytan (dorpeling)
14. Mr Soija (Weerwolf)
15. Cherry Springs (tovenaar)
16. Absinthe (Dorpeling)
17. kleinepierik (cupido)
18. Tink* (Jager)
19. geen punt (dorpeling / geliefde)
20. Daboman (verrader)
21. Biertank 52 (weerwolf)
22. Sens. (dorpeling)

Blauw = opgehangen
Rood = opgegeten
Groen = gestorven aan liefdesverdriet
Paars = doodgeschoten

Severus is opgegeten na het gelijkspel! De wolven hebben gewonnen.
Oud 02-06-2009, 20:40
Allure
Allure is offline
Ik vind zo'n screenshot wel erg ver gaan, eerlijk gezegd. Is dat gewoon toegestaan?
Oud 02-06-2009, 20:41
Spelleider
Spelleider is offline
Er wordt overlegd met de andere spelleider, die uit eten is.

Hoe ging dat andere spellen?

Regels voor berichten