Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-06-2009, 20:41
Allure
Allure is offline
Citaat:
Helaas pindakaas.

Zoals ik al zei denk ik dat de wolven ervaren spelers zijn, omdat ze nu nog in het spel zitten. Ik denk dan vooral aan Katje, Soija, Absinthe en Biertank.
Omg, hier had ik drie van de vier wolven te pakken. Alleen Absinthe klopte dus niet.
Advertentie
Oud 02-06-2009, 20:42
Verwijderd
Citaat:

Severus is opgegeten na het gelijkspel! De wolven hebben gewonnen.
Daar ben ik het niet mee eens!

Biertank postte een foto die hij helemaal niet had mogen posten. En juist door die foto is Sens. geswitched.

Serieus, volgens mij is minstens 75% van alle spellen waar ik aan mee heb gedaan wel ergens iets fout gegaan omdat sommige mensen niet tegen hun verlies kunnen. :')

M'goed, waarom werd ik opgegeten in de eerste ronde?

/edit: ik zie nu spelleider's post.
Oud 02-06-2009, 20:42
Allure
Allure is offline
Citaat:
Er wordt overlegd met de andere spelleider, die uit eten is.

Hoe ging dat andere spellen?
Er is bij mijn weten nooit iemand geweest die een screenshot gemaakt heeft.
Oud 02-06-2009, 20:43
Sens.
Sens. is offline
Nee, maar heeft LL (of iemand anders) niet eens zijn functie verraden waardoor er niet meer kon worden verder gespeeld?
Oud 02-06-2009, 20:44
Allure
Allure is offline
Hoe kan je je functie verraden dan?
Oud 02-06-2009, 20:44
Severus
Severus is offline
Van mij hoeft het spel in ieder geval niet meer, als we van zulke laag-bij-de-grondse trucjes gebruik moeten maken. Ik ben geen slechte verliezer als je dat denkt - als het eervol was gespeeld, had ik respectvol naar de winnaar gebogen. Maar op deze manier, nee, daar kan ik niet tegen.
Oud 02-06-2009, 20:45
Sens.
Sens. is offline
:$ Sorry, ik weet het niet precies meer. De spelleiders zullen alles wel uitzoeken zeker.
Oud 02-06-2009, 20:45
Verwijderd
Citaat:
Van mij hoeft het spel in ieder geval niet meer, als we van zulke laag-bij-de-grondse trucjes gebruik moeten maken. Ik ben geen slechte verliezer als je dat denkt - als het eervol was gespeeld, had ik respectvol naar de winnaar gebogen. Maar op deze manier, nee, daar kan ik niet tegen.
Klopt, dit was ook mijn laatste spel. Helaas iets teveel mensen die niet tegen hun verlies kunnen hier.
Oud 02-06-2009, 20:47
Daboman
Daboman is offline
Grijs gebied wat mij betreft. Er zijn geen regels voor geschreven, het is dan ook nog nooit eerder voorgekomen. Dus zouden de spelleiders hierover een beslissing moeten nemen.
Oud 02-06-2009, 20:48
Allure
Allure is offline
Sens had trouwens ook helemaal geen stem uit kunnen brengen.
Oud 02-06-2009, 20:49
Verwijderd
Citaat:
Sens had trouwens ook helemaal geen stem uit kunnen brengen.
Dat was wat ik op dat moment ook dacht ja, gewoon niet stemmen en je andere dorpeling het uit laten zoeken.
Oud 02-06-2009, 20:49
Allure
Allure is offline
Citaat:
Dat was wat ik op dat moment ook dacht ja, gewoon niet stemmen en je andere dorpeling het uit laten zoeken.
Ja, want het was duidelijk dat de andere dorpeling gestemd had.
Oud 02-06-2009, 20:50
Sens.
Sens. is offline
Dat had ik inderdaad beter gedaan.
Oud 02-06-2009, 20:51
Verwijderd
Dat mag natuurlijk ook niet, je moet stemmen.
Oud 02-06-2009, 20:51
Verwijderd
Ik vind het echt onbegrijpelijk dat Sens. haar stem nog veranderd heeft.
Oud 02-06-2009, 20:53
Allure
Allure is offline
Citaat:
Dat mag natuurlijk ook niet, je moet stemmen.
Het gebeurt zo vaak dat iemand een ronde niet stemt. Maar ik snap je punt wel, het is natuurlijk de bedoeling dat je altijd stemt.
Oud 02-06-2009, 20:56
Biertank 52
Biertank 52 is offline
Het is officieel, ik ben een slecht mens.

Wat overigens nergens in de regels staat, is dat deze streek verboden is:

Bluffen is toegestaan, zelfs gewenst.

'Laat je fantasie de vrije loop, post je weerwolftheorieën, complottheorieën en bluf waar je wilt in deze spuisels.' That's just what I did.
Oud 02-06-2009, 20:58
Verwijderd
Citaat:

'Laat je fantasie de vrije loop, post je weerwolftheorieën, complottheorieën en bluf waar je wilt in deze spuisels.' That's just what I did.
Ja, maar wat als je écht dorpeling was en je had die screen gepost? Dán had Sens. het ook geloofd, en had jij je functie verraden, en dat was wél tegen de regels.
Oud 02-06-2009, 20:59
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Ik zou, als ik jou was geweest, ook een screenshot gemaakt hebben. Dan was het voor Sens in ieder geval duidelijk geweest dat één van beide screenshots fake is.
Oud 02-06-2009, 20:59
Verwijderd
Citaat:
Grijs gebied wat mij betreft. Er zijn geen regels voor geschreven, het is dan ook nog nooit eerder voorgekomen. Dus zouden de spelleiders hierover een beslissing moeten nemen.
Er is inderdaad in principe geen grond waarop dit verboden zou zijn.

Maar stel nou dat het toegestaan wordt, en in ieder spel worden vanaf nu in de eerste ronde screenshots van de functie-pm's gepost. Dan zouden spelers die misschien heel goed zijn in het spel maar minder behendig zijn met paint/photoshop direct door de mand vallen, en dus een groot nadeel hebben. Dus ik vind dat het niet toegestaan moet zijn.

Biertank moet zich maar beroepen op het nulla poenabeginsel
Oud 02-06-2009, 21:01
Verwijderd
Citaat:
Ja, maar wat als je écht dorpeling was en je had die screen gepost? Dán had Sens. het ook geloofd, en had jij je functie verraden, en dat was wél tegen de regels.
Nee toch? Mensen roepen de hele tijd dat ze dorpeling zijn (of wolf in Biertanks geval). Dat mag gewoon, of het nou waar is of niet.

Daarom waren er ook problemen met de cupido, die kon in principe namelijk gewoon zeggen hoi ik ben de cupido en jantje en marietje zijn de geliefden.
Oud 02-06-2009, 21:01
Biertank 52
Biertank 52 is offline
Citaat:
Daar heb je gelijk in, maar dit was gewoon simpel plak- en knipwerk van een andere functiepm waar ik wel dorpeling was. Naar mijn mening heb ik nergens een regel overtreden. Severus en ik hebben beide Sens. proberen te overtuigen en, gelukkig voor mij, geloofde Sens. mij, which makes me a bad person en mag de spelleider ervoor kiezen om mij volgend spel niet mee te laten doen.

3, 2, 1...

*GROM*
Oud 02-06-2009, 21:04
Biertank 52
Biertank 52 is offline
Citaat:
Er is inderdaad in principe geen grond waarop dit verboden zou zijn.

Maar stel nou dat het toegestaan wordt, en in ieder spel worden vanaf nu in de eerste ronde screenshots van de functie-pm's gepost. Dan zouden spelers die misschien heel goed zijn in het spel maar minder behendig zijn met paint/photoshop direct door de mand vallen, en dus een groot nadeel hebben. Dus ik vind dat het niet toegestaan moet zijn.

Biertank moet zich maar beroepen op het nulla poenabeginsel
Ik ben het zeer zeker met je eens dat dit in het vervolg niet moet kunnen. Ik heb de mogelijkheden bekeken en vond deze maas in de wet, die ik vervolgens gebruikt heb (wel nadat ik de regels had gelezen).
Oud 02-06-2009, 21:04
Severus
Severus is offline
Citaat:

Nou, het is in ieder geval duidelijk wie hier de morele winnaar is. Hint: jij bent het niet.

Citaat:
Ik zou, als ik jou was geweest, ook een screenshot gemaakt hebben. Dan was het voor Sens in ieder geval duidelijk geweest dat één van beide screenshots fake is.
Ja, daar had ik ook even aan gedacht, maar er was te weinig tijd voor en dus besloot ik dat ik beter textueel Biertank kon bevechten. Ik kon het ook niet helpen dat Sens. blijkbaar de grijze hersencelletjes miste om in te zien dat Biertank toch wel héél duidelijk aan het manipuleren was. Sowieso een kutargument: "Ik kan niet geloven dat iemand écht een PM gaat vervalsen!" Kom op zeg, haast iedereen op Internet weet wel hoe je dat kunt photoshoppen.
Oud 02-06-2009, 21:06
Verwijderd
Ik vind het wel een mooie truc. Maar aan de andere kant heeft Katje met haar paint/photoshopskills-argument ook wel een punt.
Oud 02-06-2009, 21:06
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Nou, het is in ieder geval duidelijk wie hier de morele winnaar is. Hint: jij bent het niet.

Ja, daar had ik ook even aan gedacht, maar er was te weinig tijd voor en dus besloot ik dat ik beter textueel Biertank kon bevechten. Ik kon het ook niet helpen dat Sens. blijkbaar de grijze hersencelletjes miste om in te zien dat Biertank toch wel héél duidelijk aan het manipuleren was. Sowieso een kutargument: "Ik kan niet geloven dat iemand écht een PM gaat vervalsen!" Kom op zeg, haast iedereen op Internet weet wel hoe je dat kunt photoshoppen.
Screenshot is twee tellen werk toch? En fotoshop is niet eens nodig, paint si genoeg en skils zijn niet nodig.
Oud 02-06-2009, 21:09
Sens.
Sens. is offline
Sorry Severus, maar je moet me nu ook niet persoonlijk aanvallen. Het is en blijft een spelletje.
Oud 02-06-2009, 21:10
Severus
Severus is offline
Citaat:
Screenshot is twee tellen werk toch? En fotoshop is niet eens nodig, paint si genoeg en skils zijn niet nodig.
Ik doe altijd Printscreen --> plakken in Paint --> opslaan als .png voor de beste kwaliteit --> Adobe Photoshop openen --> .png als .jpeg opslaan --> daarna naar Photobucket --> uploaden ---> hier posten.

Voor mij duurt het doorgaans dus toch wel wat langer dan twee tellen.
Oud 02-06-2009, 21:11
Verwijderd
Citaat:
Nee toch? Mensen roepen de hele tijd dat ze dorpeling zijn (of wolf in Biertanks geval). Dat mag gewoon, of het nou waar is of niet.

Daarom waren er ook problemen met de cupido, die kon in principe namelijk gewoon zeggen hoi ik ben de cupido en jantje en marietje zijn de geliefden.
Ik vind een groot verschil tussen gewoon iets zeggen en een screenshot posten. Als je actief dingen bewerkt zullen er altijd mensen zijn die niet weten hoe dat moet, en dus is er weer iemand nodig is om de echtheid te beoordelen, etc etc...

Citaat:
Daar heb je gelijk in, maar dit was gewoon simpel plak- en knipwerk van een andere functiepm waar ik wel dorpeling was. Naar mijn mening heb ik nergens een regel overtreden. Severus en ik hebben beide Sens. proberen te overtuigen en, gelukkig voor mij, geloofde Sens. mij, which makes me a bad person en mag de spelleider ervoor kiezen om mij volgend spel niet mee te laten doen.

3, 2, 1...

*GROM*
Zie reactie hierboven.
Oud 02-06-2009, 21:12
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Ik doe altijd Printscreen --> plakken in Paint --> opslaan als .png voor de beste kwaliteit --> Adobe Photoshop openen --> .png als .jpeg opslaan --> daarna naar Photobucket --> uploaden ---> hier posten.

Voor mij duurt het doorgaans dus toch wel wat langer dan twee tellen.
Uploaden als .png.
Oud 02-06-2009, 21:13
Severus
Severus is offline
Citaat:
Uploaden als .png.
Duurt te lang, die zijn te groot.
Oud 02-06-2009, 21:14
Verwijderd
Citaat:
Ik vind een groot verschil tussen gewoon iets zeggen en een screenshot posten. Als je actief dingen bewerkt zullen er altijd mensen zijn die niet weten hoe dat moet, en dus is er weer iemand nodig is om de echtheid te beoordelen, etc etc...
Ja, mee eens. Maar het is dus in principe niet verboden om je functie te verraden (door te roepen dat je dorpeling bent). Tenzij je dat op illegale manieren gaat doen, en screenshots posten zou een van die illegale manieren moeten zijn.
Oud 02-06-2009, 21:14
Biertank 52
Biertank 52 is offline
Citaat:
Geloof het of niet, maar ik heb serieus genoten van dit laatste uur. Hard tegen hard, zo is hoe het elk spel zou moeten zijn. In ieder geval dient dit dus ook in de spelregels opgenomen te worden.

Ik heb echt respect voor je inzet in elk spel waar je aan meedoet. Als Sens. toch op mij had gestemd, had ik je gefeliciteerd met je overwinning! Zo ben ik ook wel weer.

Citaat:
Je kunt Sens. niet betichten van domheid, eerder van goedgelovigheid. Ik heb met een slinkse manier gewonnen, maar zoals hierboven ben jij inderdaad de morele winnaar. Ik hoop echter wel dat je terugkomt op je zin dat je er geen zin meer in hebt en dat je een volgend spel alsnog met of tegen mij wil spelen.
Oud 02-06-2009, 21:16
Daboman
Daboman is offline
Ik ben overigens wel met Severus eens dat het niet echt ethisch was.
Oud 02-06-2009, 21:18
Biertank 52
Biertank 52 is offline
Citaat:
Ik ben overigens wel met Severus eens dat het niet echt ethisch was.
Zelfs dat ben ik met je eens. Ik hoop wel degelijk dat het vanaf nu ook verboden wordt, want zelfs ik heb een geweten en ik voel me enigszins een beetje lullig.
Oud 02-06-2009, 21:31
Verwijderd
Wat een gezeur, ik vind het juist een geniale actie.
Oud 02-06-2009, 21:31
geen punt :|
geen punt :| is offline
Gefeliciteerd dorpelingen! Hoe je het ook went of keert, die streek van bier was laag en tegen de ongeschreven regels dat het in zo'n spel gaat om het overtuigen van anderen door argumenten. Met een loser als biertank wens ik in ieder geval never nooit meer een weerwolfspel te spelen. Bah!
Oud 02-06-2009, 21:33
Severus
Severus is offline
Citaat:
Ik heb echt respect voor je inzet in elk spel waar je aan meedoet. Als Sens. toch op mij had gestemd, had ik je gefeliciteerd met je overwinning! Zo ben ik ook wel weer.
Als je daar écht respect voor had gehad, had je mij ook de eerlijke overwinning gegund, na de tijd en moeite die ik had geïnvesteerd. Jammer dat ik jou omtrent de omstandigheden niet van harte kan feliciteren met de overwinning, wat ik wel zeer zeker had gedaan als je het eervol had gespeeld.

Aan de spelleider en overige spelers: als we nu toch aan het discussiëren zijn over het wijzigen/uitbreiden van de spelregels, laten we dan het ook meteen maar even hebben over de doden die hardnekkig blijven posten na hun dood. Ik was namelijk niet de enige die zich er aan stoorde. Mijn argumentatie wat betreft dat onderwerp staat hier en hier, ik heb daar verder ook niks meer aan toe te voegen.
Oud 02-06-2009, 21:33
Verwijderd
Biertank mocht toch sowieso al niet meer mee doen? Vóór dit spel al?
Oud 02-06-2009, 21:39
Biertank 52
Biertank 52 is offline
Citaat:
Gefeliciteerd dorpelingen! Hoe je het ook went of keert, die streek van bier was laag en tegen de ongeschreven regels dat het in zo'n spel gaat om het overtuigen van anderen door argumenten. Met een loser als biertank wens ik in ieder geval never nooit meer een weerwolfspel te spelen. Bah!
Nou, je kunt in ieder geval volgend spel meedoen, alleen daarna zou ik maar snel in een hoekje kruipen, omdat ik de smaak te pakken heb wat betreft het weerwolfspel.

Citaat:
Biertank mocht toch sowieso al niet meer mee doen? Vóór dit spel al?
Dit klinkt harder dan ik het bedoel, maar waar haal je dit vandaan?
Oud 02-06-2009, 21:42
Biertank 52
Biertank 52 is offline
Citaat:
Ik vind het wel een mooie truc. Maar aan de andere kant heeft Katje met haar paint/photoshopskills-argument ook wel een punt.
Citaat:
Wat een gezeur, ik vind het juist een geniale actie.
Ik ben blij dat ik in ieder geval nog twee mensen een glimlach heb kunnen bezorgen.
Oud 02-06-2009, 21:42
Verwijderd
Ik vind idd dat doden niet meer mogen posten in het ww-speltopic, net als mensen die niet meedoen, wat ook vaak gebeurt. Irritant en verwarrend en een dode speler kan zo toch nog invloed uitoefenen. Dus wat mij betreft betekent dood ook helemaal dood, dus ook niet nog even een smiley posten ofzo, dat kan prima in het wsz.
Oud 02-06-2009, 21:45
Biertank 52
Biertank 52 is offline
Citaat:
Ik vind idd dat doden niet meer mogen posten in het ww-speltopic, net als mensen die niet meedoen, wat ook vaak gebeurt. Irritant en verwarrend en een dode speler kan zo toch nog invloed uitoefenen. Dus wat mij betreft betekent dood ook helemaal dood, dus ook niet nog even een smiley posten ofzo, dat kan prima in het wsz.
Daar ben ik het niet geheel mee eens. Ik vind dat een post als 'Ah jammer. Ik wens de andere dorpelingen/weerwolven veel succes!' wel mag kunnen, zolang het bij die ene post blijft, that is.
Oud 02-06-2009, 21:45
Verwijderd
En als ik toch bezig ben: mensen die dramatisch gaan doen en gaan huilen over moreel verval en IK DOE NOOIT MEER MEE@!!! mogen wmb ook een rode kaart krijgen. Dat zijn dan ook de mensen die midden in een spel dat niet helemaal naar hun zin gaat zo beledigd zijn dat ze uit het spel stappen en zo het SPELPLEZIER van de rest vergallen. Het is maar een spel, inzet en betrokkenheid is een must, maar houd emoties in bedwang.
Oud 02-06-2009, 21:46
Verwijderd
Citaat:
Daar ben ik het niet geheel mee eens. Ik vind dat een post als 'Ah jammer. Ik wens de andere dorpelingen/weerwolven veel succes!' wel mag kunnen, zolang het bij die ene post blijft, that is.
Maar dan is er weer zo'n grijs gebied, en zelfs in een korte "" post kan informatie gestopt worden. Het wsz leent zich prima hiervoor, en dan zijn de regels iig duidelijk.
Oud 02-06-2009, 21:48
Severus
Severus is offline
Citaat:
wsz.
Waar is dat een afkorting van, als ik vragen mag?
Oud 02-06-2009, 21:48
Verwijderd
Citaat:
Waar is dat een afkorting van, als ik vragen mag?
Wat Saai Zegtopic, het algemene spamtopic van DK.
Oud 02-06-2009, 21:49
Biertank 52
Biertank 52 is offline
Citaat:
Maar dan is er weer zo'n grijs gebied, en zelfs in een korte "" post kan informatie gestopt worden. Het wsz leent zich prima hiervoor, en dan zijn de regels iig duidelijk.
Ja klopt ook, maar dan krijg je een beetje een zero-tolerance beleid, terwijl het inderdaad gewoon maar een spelletje is.

Ook ben ik van mening dat de lijst met functies niet verdeeld mag worden onder de doden, iets wat nu af en toe wel voorkomt.
Oud 02-06-2009, 21:49
Verwijderd
Citaat:
En als ik toch bezig ben: mensen die dramatisch gaan doen en gaan huilen over moreel verval en IK DOE NOOIT MEER MEE@!!! mogen wmb ook een rode kaart krijgen. Dat zijn dan ook de mensen die midden in een spel dat niet helemaal naar hun zin gaat zo beledigd zijn dat ze uit het spel stappen en zo het SPELPLEZIER van de rest vergallen. Het is maar een spel, inzet en betrokkenheid is een must, maar houd emoties in bedwang.
Amen!
Oud 02-06-2009, 21:50
Verwijderd
Citaat:
Ook ben ik van mening dat de lijst met functies niet verdeeld mag worden onder de doden, iets wat nu af en toe wel voorkomt.
Bedoel je dat de spelleider die verstrekt aan doden, of dat dode spelers onderling elkaar hun functie vertellen?
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten