Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
Nu moet spelleider fizzle toch even ingrijpen. Flyaway zei het net al maar het wordt maar in de wind geslagen: Het is gelijkspel. Want als er alleen een dorpeling en een weerwolf o ver zijn, dan is het gelijkspel, en dat was er aan de hand. Als het nu hangronde was geweest, had de dorpeling sowieso de weerwolf opgehangen en als het nu eetronde was geweest, had de weerwolf sowieso de laatste dorpeling opgegeten. Dus er heeft niemand gewonnen óf verloren, gelijkspel, draw.
En ik vond het een heel spannend spel, petje af jongens! Geweldig gespeeld allemaal!
|
Het kán nooit gelijkspel zijn, want de weerwolven zouden duidelijk winnen. Na het gelijkspel kon Biertank kiezen uit Sens. en ik, en hij koos voor mij. Mijn dood hoorde dus nog bij de hangronde, vandaar ook dat mijn naam blauwgeletterd is. Direct daarna volgt dan de eetronde, waar Biertank dus Sens. zou hebben opgegeten - met als resultaat dat hij als enige deelnemer overbleef. En aangezien de enige deelnemer een weerwolf is, hebben de weerwolven dan dus gewonnen. Gelijkspel kan het dus nooit zijn.
Hoeveel ervaring als spelleider hebben jullie eigenlijk, als ik dat vragen mag? ![]() En brengen jullie ook nog uitsluitsel over de regels wat betreft de beruchte screenshot en de doden die na hun dood nog blijven posten? In dezen zijn jullie namelijk als een soort rechter, die daar uitspraak over moet doen.
|
Verwijderd
|
Als het aankomt op een hangronde waarbij er 1 dorpeling en 1 wolf in leven is, is het gelijkspel. De reden hiervoor is dat er voor zowel de dorpelingen als de wolven goed gefundeerde argumenten te verzinnen zijn, waarom ze het moeten winnen.
Deze regel vind ik trouwens onbegrijpelijk, als er hangronde is kan de laatste dorpeling de laatste wolf prima ophangen als je het mij vraagt. |
![]() |
|
![]() |
Daar had ik ook nog een vraagje over.
Hoe zit het nou met de stemmen van wolven in de hangronde? Want wat Katje zegt is heel logisch, dus een wolvenstem geldt niet. Maar hoe zit dat dan in het spel zelf? Mogen wolven dan ook gewoon stemmen of zéggen ze alleen maar dat ze stemmen op iemand? [/noob ja] |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Hoezo onbegrijpelijk? Het is niet meer iets tactisch, maar enkel een speling van het lot, of die twee laatse spelers, wolf en dorpeling, overblijven in de hangronde of in de eetronde. Bovendien zijn wij er om de regels te handhaven, en dat is precies wat we doen. En jullie zijn er zeker niet om as we go nieuwe regels in het spel te gooien ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
Ik weet dat de regels herzien kunnen worden, maar dat geldt dan sowieso pas voor het volgende spel en niet voor dit spel.
Denk je dat we ons er makkelijk van hebben afgemaakt met dat screenshot? Daar hebben we urenlang over gepraat en gediscussieerd. En we hebben het toegelaten; het is immers geen screenshot van een bestaande PM (dus geen schending van privacy of DK regels ofzo). Dat betekent niet dat iedereen het nu maar lukraak moet gaan doen. |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() schop ze ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Toen is het aangepast, dat bij een hangronde het gelijkspel wordt als het 1-1 is, omdat de dorpeling dan aan zet is, maar de wolf sterker zou zijn in een 1 op 1 gevecht. IK vind het prima zo, eigenlijk. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() @ Spelleiders: pas maar meteen aan, dat de laatste ronde (2-1) gestemd móet worden, anders verliezen de dorpelingen. ![]() !!! ![]() |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
en eos was dat vorig spel ook al toen ik meedeed en toen was hij wolf van jou en biertank wist ik het later ook, katje had ik lang niet geweten die was geheel onverwacht.
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||||
Citaat:
In een dorpje... wolven ... overdag mensen ... maar als de nacht valt .. wolven eten ... dus besluiten ze tot een verkiezing om elkaar op te hangen om zo de wolven te pakken voor ze allen dood waren. voor zover ik weet zat de verader de tovenaar en de heks er wel al in. Citaat:
Citaat:
volgens mij mag je ook geen correspondentie plaatsen tussen SL en jou, en aangezien tank aangeeft dat het een echte post uit een ander spel is gaat hij m.i. over de schreef, en zelfs als het nep is dan is het not done.
|||
http://forum.scholieren.com/showthre...weerwolfspel+1
http://forum.scholieren.com/showthre...weerwolfspel+1 http://forum.scholieren.com/showthre...weerwolfspel+1 Och Tofke :') Onee niet de heks, maar de bane zat er al in ![]() wel anders: Citaat:
![]() Citaat:
||
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
Dev errader zat er nog niet in toch? Ik kan me nog herinneren dat die werd ingevoerd en ik de allereerste verrader was.
![]() En vroeger werd praten inderdaad getolereerd, zoals dat spel dat hanneke en ik na ons dood alle verdenkingen op een rijtje zetten op een site en zo hadsikiedee alle wolven ophingen. Dat weet Severus vast nog wel. ![]() |
![]() |
||||||
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd op 03-06-2009 om 12:10. |
![]() |
||
Citaat:
als je 2 wolven 1 dorp hebt heb je hetzelfde stel het is de hangronde, dorpeling hangt 1 wolf op; wolf vreet dorpeling op, de enige uitzondering is als magisch de bane net die dorpeling is; al is dat nu ook veul moeilijker dat meer wolven dan dorpelingen is er denk ik uit geglipt want op een gegeven moment stonden jullie 3-3 ofzo, is praktisch ook beetje moeilijk bijhouden
|||
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Vind het zelf overigens altijd hi-la-risch hoe soija altijd van seconde 1 de eeuwige wolf is, en dan meestal ook gelijk wordt vermoord, behalve natuurlijk als hij er 1 is
![]()
||
Citaat:
|
De bestaande regels, ja, maar we hebben het nu over de spelregels voor toekomstige spellen. Ik mag hopen dat de huidige spelregels dusdanig worden aangepast dat een dergelijke actie niet meer kan gebeuren in toekomstige spellen. Meerdere personen, inclusief jijzelf, hebben ook gezegd dat zoiets niet nóg een keer mag gebeuren. Dan is de logische handeling ook om de spelregels aan te passen, anders kan iemand het gewoon lekker weer doen met een dikke middelvinger naar iedereen.
|||
Citaat:
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Mij neerste spel wasn ummer 16, maar toen deed jij niet mee, zag ik net al. ![]() ![]() Citaat:
Gewoon niet ingaan op verdenkingen en redelijk stil blijven, en je wint het spel. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() Pfoe, trouwens, volgens mij was ik vroeger beter in het spel dan nu. ![]() ![]() EDIT: Even een trip down memory lane gedaan. ![]() ![]() ![]() ![]() En OMG, ik zie ook dat ik degene ben die voor het eerst de functie van verrader heeft voorgesteld (zie ook hier). ![]()
Laatst gewijzigd op 03-06-2009 om 13:54. |
![]() |
||
Citaat:
Het verschil in winstkans voor de wolven tussen deze varianten is ontzettend groot. Wanneer het spel eindigt in een hangronde en er 1 weerwolf overblijft, zou deze in principe nooit kunnen winnen, omdat de dorpeling in z'n eentje de wolf eruit stemt. En dat maakt het spel een stuk minder spannend. Waarom zou je als wolf nog 4 rondes je best doen als je er toch sowieso uit gaat liggen? Zeer speldodende situatie. Maar omdat de meningen erover verdeeld waren is gekozen voor een compromis.
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Ik vind het een briljante actie
![]() Maar ook een riskante actie, Biertank is er zelf ook van op de hoogte dat je niet je functie mag posten. Dus in principe had hij hier ook door de mand kunnen vallen door hem daarmee te confronteren. Het argument van katje gaat daarbij, imo, ook niet op aangezien je wel kan photoshoppen, maar dat iedereen dan weet dat dat niet jouw functie is. Dus iedereen die post, ik ben dorpeling, zegt eigenlijk dat ze geen dorpeling zijn. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|