Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-05-2009, 01:38
Signy
Signy is offline
Hey mensen,

Het valt mij en mijn vriendinnen op dat mannen zelden tot nooit beginnen over condooms als je leuk bezig bent. Altijd moet het meisje zeggen "heb je condooms" of "zullen we een condoom gebruiken?" etc.
Mannen denken of: 1) ohja nog niet aan gedacht, of: 2) moet dat?
Ook vaak genoeg gehad namelijk dat de man in kwestie een moeilijk hoofd trekt en er onderuit probeert te komen.

Is dit puur toeval of vinden mannen het gebruik van een condoom gewoon minder belangrijk?

Wat zeggen jullie?
Oud 24-05-2009, 07:41
Kitten
Kitten is offline
Ik ben zelf nog nooit naar bed geweest met een meisje waarvan ik niet van te voren wist wat voor voorbehoedsmiddelen (combinatie) nodig was. Dan was het punt dat je gaat neuken, het punt dat ik de condooms ging zoeken (meestal omdat ik ze bij me had). Ik heb alleen nog nooit condooms hoeven te gebruiken puur uit SOA overwegingen.

Ik vind het gebruik van condooms zelf erg belangrijk. Ik vind dat je met seks gewoon geen risico moet nemen. Misschien ligt het toch aan het soort mannen wat je tegen komt?
Oud 24-05-2009, 08:24
BendeBen
BendeBen is offline
minder belangrijk? nee dat zal het niet zijn, hoewel ik natuurlijk alleen voor mezelf kan praten.

maar bedenk wel dat het misschien nog niet geheel vast staat dat er daadwerkelijk geneukt gaat worden? jezelf op die manier uitnodigen om vervolgens te horen te krijgen sorry ik wil nog niet neuken is in principe gewoon het einde van die sessie.

daarnaast moet je ook bedenken dat voor jou een pik een pik blijft of die nou verpakt is of niet maar dat voor mannen het vooruitzicht van een knellend stuk rubber dat fungeert als een dikke huid niet echt feestelijk is...

maar natuurlijk altijd te prefereren boven een soa of zwangerschap
Oud 24-05-2009, 10:02
Verwijderd
Citaat:
minder belangrijk? nee dat zal het niet zijn, hoewel ik natuurlijk alleen voor mezelf kan praten.

maar bedenk wel dat het misschien nog niet geheel vast staat dat er daadwerkelijk geneukt gaat worden? jezelf op die manier uitnodigen om vervolgens te horen te krijgen sorry ik wil nog niet neuken is in principe gewoon het einde van die sessie.

daarnaast moet je ook bedenken dat voor jou een pik een pik blijft of die nou verpakt is of niet maar dat voor mannen het vooruitzicht van een knellend stuk rubber dat fungeert als een dikke huid niet echt feestelijk is...
Dat valt anders vies tegen, ik vind het een stuk minder lekker voelen met condoom
Met citaat reageren
Oud 24-05-2009, 10:17
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Dat valt anders vies tegen, ik vind het een stuk minder lekker voelen met condoom
Gewoon bedenken hoe je je voelt als je ongewenst zwanger raakt of met een echte kut-SOA rondloopt... Dan valt een condoom vast mee
Oud 24-05-2009, 11:10
BendeBen
BendeBen is offline
Citaat:
echt? hm nou ja ik kan natuurlijk niet verder gaan dan bedenken dat zelfde vorm = zelfde gevoel

een condoom kan trouwens ook voordelig zijn voor het stereotype van de 1 minute man en de onbevredigde vrouw. maar dat is dus voornamelijk gunstig voor de vrouw (en wellicht voor het ego van de man)
Oud 24-05-2009, 11:46
justhanna
justhanna is offline
Citaat:
Dat inderdaad ja, met condoom heb ik echt een stuk minder plezier.
Oud 24-05-2009, 12:19
Verwijderd
Citaat:
Gewoon bedenken hoe je je voelt als je ongewenst zwanger raakt of met een echte kut-SOA rondloopt... Dan valt een condoom vast mee
Waar slaat dit nou weer op, jezelf troosten met dat je bezig bent voor het goede doel? Het voelt nog steeds hetzelfde.

OT: Ik ben er zelf niet altijd over begonnen hoor. Ik denk wel dat mannen minder bezig zijn met het zwangerverhaal, maar qua soa's zal het ongeveer gelijk zijn.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2009, 12:31
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Waar slaat dit nou weer op, jezelf troosten met dat je bezig bent voor het goede doel? Het voelt nog steeds hetzelfde.
Ja, maar als jij weet dat er niet meer uit te halen valt kan je in ieder geval makkelijker tevreden zijn met minder, right?

Citaat:
OT: Ik ben er zelf niet altijd over begonnen hoor. Ik denk wel dat mannen minder bezig zijn met het zwangerverhaal, maar qua soa's zal het ongeveer gelijk zijn.
Ik denk dat dat een beetje stereotype uitspraak is, want ik weet dat dat bij mij en mijn vriendinnen altijd andersom is geweest. Nou ben ik ook gek, maar er zijn veel gekken in deze wereld
Oud 24-05-2009, 12:57
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Een ander probleem is waarschijnlijk dat mannen als ze geil zijn gewoon meer daarop gericht zijn en minder nadenken over eventuele gevolgen, terwijl vrouwen dat net iets minder snel hebben. Verder wat BendeBen zegt, zoiets voorstellen kan natuurlijk ook nogal lullig aflopen.
Oud 24-05-2009, 16:08
Verwijderd
@Kitten: Ja huhu natuurlijk liever veilig dan onveilig, maar vervolgens liever veilig met pil (en zo nodig soatest) dan veilig met condoom.

Citaat:
echt? hm nou ja ik kan natuurlijk niet verder gaan dan bedenken dat zelfde vorm = zelfde gevoel
Heh, nee, 't is net zoiets als wanneer iemand je aait met rubber handschoenen aan. De vorm klopt wel, maar je mist de huid en evt andere dingen. Nee het enige comfortabele aan condooms is dat je niet achteraf zo hoeft te klieren met handdoeken enzo.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2009, 17:50
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
@Kitten: Ja huhu natuurlijk liever veilig dan onveilig, maar vervolgens liever veilig met pil (en zo nodig soatest) dan veilig met condoom.
Er zijn ook vrouwen die een echte afkeer hebben van de pil of andere hormoon behandelingen.
Oud 24-05-2009, 19:03
Signy
Signy is offline
Citaat:
Misschien ligt het toch aan het soort mannen wat je tegen komt?
Tja, volgens mij niet, ik heb zelf verschillende types ( ) gehad en ik hoor het ook uit mijn omgeving.

Citaat:

Nouja, ik heb het nu over de situatie dat je al met de man in bed ligt en het zit er binnen nu en 5 minuten aan te komen zeg maar....

En eh het is al gezegd maar: een condoom 'verpest' het gevoel ook voor de vrouw.

Citaat:
Een ander probleem is waarschijnlijk dat mannen als ze geil zijn gewoon meer daarop gericht zijn en minder nadenken over eventuele gevolgen, terwijl vrouwen dat net iets minder snel hebben. Verder wat BendeBen zegt, zoiets voorstellen kan natuurlijk ook nogal lullig aflopen.
Jamaar dat is dan toch gevaarlijk, in die zin dat je denkt van "oke te vroeg dan kan het eventueel lullig aflopen, maar als ik te lang wacht dan ben ik geil en vergeet ik het"..
Oud 24-05-2009, 20:25
Verwijderd
Citaat:
Er zijn ook vrouwen die een echte afkeer hebben van de pil of andere hormoon behandelingen.
Die hebben dan weinig keus hè Koperspiraaltje kan nog.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2009, 21:24
Verwijderd
Bij een koperspiraaltje is je baarmoeder continu geirriteerd. Dus het lijkt me dat wanneer je tegen hormonen bent je zeker tegen zoiets bent, maar goed.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2009, 22:48
Verwijderd
Ik denk eigenlijk wel dat het zo is. Geilheid lijkt het rationeel denkvermogen van de man te benevelen.. Ik vind het geen probleem om het met condoom te doen, maar merk wel dat ik me makkelijk laat overhalen om het zonder te doen ook.. slechte zaak
Met citaat reageren
Oud 24-05-2009, 23:25
Qimm
Qimm is offline
ik kan dus barslecht tegen hormonen en spiraaltjes vind ik een naar idee dus dat wil ik ook niet

wij zijn dus verdoemd tot condooms tot we ooit es kindertjes willen.... grmbl. Je zou het er bijna voor over hebben... blérende baby's maar wel condoomloze seks.

maar toch nog maar even niet...
Oud 24-05-2009, 23:40
Verwijderd
Citaat:
Ik denk eigenlijk wel dat het zo is. Geilheid lijkt het rationeel denkvermogen van de man te benevelen.. Ik vind het geen probleem om het met condoom te doen, maar merk wel dat ik me makkelijk laat overhalen om het zonder te doen ook.. slechte zaak
Want vrouwen denken dan zo rationeel Volgens mij is de enige reden dat ik er inderdaad aan denk, het feit dat die baby vervolgens in míjn buik zit.
Met citaat reageren
Oud 24-05-2009, 23:49
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Of die vanwege medicijngebruik niet mogen slikken, natuurlijk.
Citaat:
Bij een koperspiraaltje is je baarmoeder continu geirriteerd.
Onzin. Het inbrengen is bij een vrouw die nog geen kinderen heeft gehad geen pretje, en daarna moet het nog even settelen, maar daarna is alles weer normaal.

Condooms zijn trouwens ook echt leuk als je niet met de kleine standaardmaat toe kan. De kassa rinkelt.
Oud 25-05-2009, 00:31
Qimm
Qimm is offline
de standaardmaat is, zoals de naam al zegt, standaard en niet klein.
Wel kan standaard dan te klein zijn. maar goed.
Oud 25-05-2009, 03:01
Verwijderd
Ik heb altijd condooms in huis. Als ik bij een meid op bezoek ga en van seks is sprake neem ik aan dat zij ze heeft.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2009, 06:20
Kitten
Kitten is offline
Citaat:
Onzin. Het inbrengen is bij een vrouw die nog geen kinderen heeft gehad geen pretje, en daarna moet het nog even settelen, maar daarna is alles weer normaal.
Het effect van het koper tegen het baarmoeder slijmvlies is een lichte irritatie. Dit is niet een irritatie waar de vrouw wat van voelt, maar wel een irritatie die innesteling voorkomt.
Oud 25-05-2009, 11:48
Verwijderd
Citaat:
Bij een KOPERspiraaltje is je baarmoeder constant geirriteerd. Denk volgende keer even na. Groetjes he.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2009, 15:40
Volk
Volk is offline
Hmm... Ben nog nooit een jongen tegen gekomen die er niet op tijd over begon. Ze hadden nog geen zin in kinderen. Denk dat het toch het soort jongens is waar je mee bezig bent.

Ik vind condooms ook prut. Dan voelt het niet meer als een piemel maar als een in rubber gehulde worst. En dat is nogal een verschil.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2009, 19:34
Signy
Signy is offline
Citaat:
Ik heb altijd condooms in huis. Als ik bij een meid op bezoek ga en van seks is sprake neem ik aan dat zij ze heeft.
en wat nou als ze niks in huis heeft...?
Oud 26-05-2009, 03:15
Verwijderd
Citaat:
en wat nou als ze niks in huis heeft...?
Dan is t pech he.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2009, 23:13
Verwijderd
Citaat:
Want vrouwen denken dan zo rationeel Volgens mij is de enige reden dat ik er inderdaad aan denk, het feit dat die baby vervolgens in míjn buik zit.
doorgaans rationeler dan ik is mijn ervaring
Met citaat reageren
Oud 07-06-2009, 18:12
psp*hacker
psp*hacker is offline
Citaat:
Ik vind condooms ook prut. Dan voelt het niet meer als een piemel maar als een in rubber gehulde worst. En dat is nogal een verschil.
wat dacht je van condooms met ribbeltjes enz..
Met citaat reageren
Oud 07-06-2009, 21:40
Verwijderd
Ik vind dat jij veel onnodige topics upt, psp.

Maargoed, ik heb ook een hekel aan condooms, ook aan die met ribbels, noppen en tintelend spul .
Met citaat reageren
Oud 08-06-2009, 16:18
Fay.
Fay. is offline
Ik heb als meid zijnde ook een bloedhekel aan condooms. Als je niet opgewonden genoeg bent kan het ook knap pijn doen.. Ik heb al 3 jaar dezelfde vriend, ben aan de pil en vind zonder condoom vrijen daardoor geen probleem.
Oud 09-06-2009, 19:04
Sherlock
Sherlock is offline
Zelf heb ik nog nooit sex gehad maar ik zou het alleen met een vaste relatie doen als we allebij soa test hebben gedaan anders zou ik altijd condoom gebruiken
Met citaat reageren
Oud 09-06-2009, 20:55
Volk
Volk is offline
Citaat:
wat dacht je van condooms met ribbeltjes enz..
Dan voelt het ook niet als een piemel.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten