Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-06-2009, 21:25
annoniempje
annoniempje is offline
Hallo,

Ik heb vanmiddag een micro sd kaart gekocht van het merk memorex, maar mijn computer leest hem niet. Een vriend van mij zei dat ik moest kijken naar wat voor merk mijn kaartlezer was en daar een driver van downloaden, klopt dat? Zo ja, hoe moet ik dat vinden? Het merk en driver en dergelijke. Ik weet niet of jullie er wat aan hebben maar ik heb een:

Hp pavillion
Amd Athlon 64 processor 3200+
512 mb videokaart

Of heb ik gewoon een miskoop gedaan?

Hoor graag snel terug.

Bvd!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-06-2009, 21:58
M@rco
M@rco is offline
Leest hij andere kaartjes wel?
Oud 23-06-2009, 22:22
annoniempje
annoniempje is offline
Ik had een 2.0 gb micro sd kaart erin gedaan en die las hij wel. Maar die van 8.0 gb dus niet..
Met citaat reageren
Oud 24-06-2009, 09:09
shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
http://welcome.hp.com/country/nl/nl/...e.html#Support
Oud 24-06-2009, 10:51
pc fluisteraar
pc fluisteraar is offline
dan support je reader geen hc. staat voor high capacity. je kan proberen de firmware van je reader te upgraden en je drivers ook, maar dat zal niets helpen. vanaf vier gb vinden ze het hc, en dat moet het zaakje ondersteunen. Misschien heeft het te maken dat je nog met 32 bit integers werkt. dan kan ie het niet indexeren maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. het kan ook prima dat je mobiel het wel leest en je reader niet, of een andere reader wel. dus er is nix aan te doen.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2009, 12:36
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
dan support je reader geen hc. staat voor high capacity. je kan proberen de firmware van je reader te upgraden en je drivers ook, maar dat zal niets helpen. vanaf vier gb vinden ze het hc, en dat moet het zaakje ondersteunen. Misschien heeft het te maken dat je nog met 32 bit integers werkt. dan kan ie het niet indexeren maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. het kan ook prima dat je mobiel het wel leest en je reader niet, of een andere reader wel. dus er is nix aan te doen.
Je zit er met SDHC volgens mij volledig op: alles vanaf 4GB is HC, dat is een lichtelijke verandering van SD, maar die niet op oudere lezers gelezen kan worden (en ik denk dat een computer met 512MiB RAM daar perfect onder valt, ik heb ook hetzelfde met mijn 3 jaar oude laptop).

Uiteindelijk heb je meestal geen driver nodig; en als er iets zou kunnen helpen is het enkel een firmware update (maar het is niet onmogelijk dat ze dat op de site als vernieuwde driver zouden aanbieden). Soms kan je updates vinden, maar volgens mij is het sneller om gewoon een readertje te kopen, ik gok dat die 10 euro ofzo kosten.

Met die 32-bit integers ben je volgens mij de bal aan het misslaan; het is wel zo dat je met FAT(16) maar tot 2 gieg partities kan geraken (en met FAT32, waar dus verwijzingen van 32bit in voorkomen, kan je heel wat groter gaan). Maar het bestandssysteem is een probleem voor de software, namelijk je operating system en op de computer kan die normaal wel FAT16 en FAT32 aan (op een camera of telefoon kan dat bv. wel anders zijn, maar tegenwoordig is dat echt geen probleem meer; in tegenstelling tot een jaar of 5 geleden).
Oud 28-06-2009, 07:51
pc fluisteraar
pc fluisteraar is offline
het verschil is dat gewone sd kaarten bite-adressing gebruiken en sdhc maakt gebruik van sector adressing. met bite adressing kan je maximaal 2 gb gebruiken, met sdhc kan je theoretisch gezien tot 2 tb aanspreken. sdhc is fat32 geformateerd. Dit staat verder helemaal los van de hoeveelheid ramgeheugen. Heb je een sdhc reader dan kan je wel sd kaarten lezen, andersom werkt het niet. Ik zou dus gewoon voor een andere reader gaan, zijn er vanaf 7 euro geloof ik. Ben je gelijk overal vanaf. Er zijn ook usb connectors op de markt. succes.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten