Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-01-2008, 20:37
Black Soul
Black Soul is offline
ik ga morgen zwemmen
Oud 27-01-2008, 11:41
blurred
blurred is offline
Ongeveer anderhalf jaar terug ben ik begonnen met hardlopen, omdat ik iets aan sport wilde gaan doen en niet houd van verplichtingen en het liefst alleen sport. Dat rennen vond ik zo verschrikkelijk saai en vervelend dat ik het nog geen 3 maanden heb volgehouden. Daarom ben ik daarna begonnen met zwemmen. Dat doe je ook alleen en op tijden dat het jou uitkomt. Ik had het niet verwacht, maar vind het helemaal geweldig.

Een sportkaart kost hier in Maastricht 32,50 (half studiejaar) of 47,50 (heel studiejaar) en daar kun je onbeperkt mee zwemmen. Helaas wel alleen op bepaalde tijden, waardoor ik meestal om 07:00 uur al in het zwembad lig. Ik zwem altijd 1 uur, 2 keer per week. Ik vind het dan niet belangrijk hoeveel baantjes ik trek, zolang ik dat volledige uur maar aan het zwemmen ben. Ik zwem dan steeds 10 min. schoolslag op een goed tempo, en wissel dat dan af met 5 min. intensief een andere slag. Aan de kant hangen om uit te puffen of te kletsen vind ik helemaal niks. Dan kun je beter thuis thee gaan leuten.

Ik merk zelf niet direct dat ik er strakker van word of afval, maar toen ik er een half jaar mee bezig was zei een vriendin wel dat ze aan me zag dat ik zwom, mijn broek zat losser oid. Ik vind het vooral belangrijk om in beweging te blijven, en zwemmen vind ik daarvoor de beste en leukste optie.

Volgende week verhuis ik naar Rotterdam om daar stage te lopen. Weet iemand hier misschien of er daar ook zoiets als een sportkaart is? En dan niet alleen voor studeten van de Erasmusuniversiteit oid, maar een landelijk iets waar ik als student van de Hogeschool Zuyd misschien ook aan mee kan doen? En zo niet, is er misschien een andere voordelige actie of meerbadenkaart? Het enige nadeel aan zwemmen is namelijk dat het zonder sportkaart strontduur is...
Oud 13-02-2008, 13:52
Verwijderd
Gisteren weer wezen zwemmen, na twee weke niet gegaan te zijn. Ik kon de carnaval wel voelen en het was dus meer recreatief zwemmen dan conditie opbouwen, maar het is een (nieuw) begin.

Zijn jullie ook nog bezig?

Heeft iemand al ervaring met dat zwemcoachpgrogramma? Ik heb het nog niet gedaan omdat er de laatste tijd vaak iemand met me mee ging en dan is het gezelliger om samen te zwemmen.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2008, 19:23
Verwijderd
ik ben al tiiijjjjjjden niet meer geweest
morgen ga ik weer. ik zweer het.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2008, 19:34
blurred
blurred is offline
Ik wil graag blijven gaan, maar inmiddels ben ik erachter dat het zwembad dat ik in Rotterdam gevonden heb eigenlijk erg vervelend is. In Maastricht kon je gewoon lekker ongestoord baantjes trekken, ook als het druk was had je daar genoeg ruimte voor. Het zwembad hier is zo klein dat niet iedereen een eigen baan heeft om in te zwemmen maar binnen een bepaalde baan achter elkaar aan zwemt, in rondjes zogezegd. Wanneer je dan achter iemand zwemt die erg langzaam is, wekt dat ontzettende frustraties op. Bij mij althans.... Ik ga er namelijk niet heen om langzaam rondjes te zwemmen achter een slome koe, ik wil echt doorzwemmen!

Verder zoeken dan maar, ander zwembad misschien, Rotterdam lijkt me groot genoeg. Hoewel ik toe moet geven dat ik er met mijn 40-urige werkweken van tegenwoordig een stuk minder zin in heb om 's avonds naar dat zwembad te fietsen... 's Ochtends beviel me stukken beter.
Oud 14-02-2008, 09:57
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
In welk zwembad zwem je nu, blurred? Op http://www.rotterdamzwemt.nl/ staan alle zwembaden in Rotterdam. Misschien is er nog een ander zwembad in de buurt wat meer aan je eisen voldoet
Oud 17-02-2008, 14:35
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Woohoo, ik heb net voor het eerst gezwommen. 40 baantjes (25 meter) in een half uur. Wel netjes denk ik zo
Oud 17-02-2008, 22:19
blurred
blurred is offline
Citaat:
In welk zwembad zwem je nu, blurred?
Ik zwom in zwembad Oostervant. Ik ga volgende week, waarschijnlijk morgenavond het van Maanenbad proberen. De openingstijden voor banenzwemmen in de avond zijn wel een stuk minder flexibel dan in Oostervant, maar ik wil toch iets anders proberen.

Bedankt voor de website trouwens, erg handig! Zwem je zelf ook in Rotterdam, en zo ja in welk bad?
Oud 19-02-2008, 20:55
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Ik zwom in zwembad Oostervant. Ik ga volgende week, waarschijnlijk morgenavond het van Maanenbad proberen. De openingstijden voor banenzwemmen in de avond zijn wel een stuk minder flexibel dan in Oostervant, maar ik wil toch iets anders proberen.

Bedankt voor de website trouwens, erg handig! Zwem je zelf ook in Rotterdam, en zo ja in welk bad?
Ben je al geweest en hoe beviel dit?

Het Van Maanenbad was vlak naast m'n vorige huis waar ik anderhalf jaar gewoond heb maar ik ben er nooit geweest. Nu woon ik vlakbij zwembad Schuttersveld. Ik had plannen om te gaan zwemmen maar omdat ik nu nogal krap bij kas zit ben ik nu begonnen met hardlopen omdat dat goedkoper is maar misschien dat ik binnenkort toch een keer ga kijken of zwemmen beter gaat dan hardlopen. Dan ga ik Schuttersveld eens proberen.

Ik ben met Leonoor wel eens in De Wilgenring geweest en dat was ook wel een okee zwembad
Oud 20-02-2008, 06:33
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Haha, in het Van Maanenbad heb ik aan wedstrijdzwemmen gedaan toen ik nog jong was En in de Wilgenring ging ik altijd met mijn vriendin zwemmen voor de leuk. En in Pijnacker bij De Viergang, in Zoetermeer en in Bleiswijk (waar nu Elysium omheen is gebouwd) heb ik mijn zwemdiploma's gehaald

Ik zwem nu in Leeuwarden (Blauwe Golf), kan ik na afloop ook nog lekker het bubbelbad in, omdat er een heel recreatiebad bij zit.

Ik heb trouwens wel flink wat spierpijn overgehouden aan mijn eerste keer zwemmen
Oud 21-02-2008, 13:41
Bloem
Bloem is offline
Haha, dat gaat na een keer of twee wel over.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2008, 13:45
Verwijderd
In de meeste baden in Rotterdam is het druk met banenzwemmen in de avond... Ik ben nog nooi in de Van Maanenstraat banen wezen zwemmen, maar dat is niet bepaald een groot zwembad. Bovendien is het oud en naar mijn mening ook enorm vies. Dit zelfde geldt voor het Oostelijk Zwembad. De Wilgenring bevalt mij veel beter (nieuwer, ruimer, schoner), maar daar is het wel vaak vrij druk met banen zwemmen (ze hebben wel een 'snelle baan').

Andere baden die wat mij betreft 'beter' zijn dan de Van Maanenstraat en het Oostelijk Zwembad, zijn Charlois (wel groot en koud ), IJsselmonde, Alexander en de Zevenkampse Ring. West gaat geloof ik ook wel en Groenoord (Schiedam) is ook goed. Schuttersveld is voor zover ik het me kan herinneren ook wel oké, maar wat kleiner.

Laatst gewijzigd op 21-02-2008 om 13:53.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2008, 16:16
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Vandaag weer gezwommen. Dit keer 50 baantjes gedaan, in een minuut of 40
Wel lekker afwisselend gezwommen, schoolslag langzaam en snel, borstcrawl, rugslag, en de schoolslag op je rug (soort van)
Oud 21-02-2008, 17:21
Verwijderd
Citaat:
schoolslag op je rug (soort van)
Rugslag dus?
Met citaat reageren
Oud 21-02-2008, 17:54
Black Soul
Black Soul is offline
haha en hoe heet dat euh soort van borstcrawl op de rug dan?
Oud 21-02-2008, 17:55
Hawahaai
Hawahaai is offline
Rugcrawl.
Je hebt schoolslag, enkelvoudige rugslag (schoolslagbenen op de rug zeg maar), samengestelde rugslag (schoolslagbenen en dan je armen over het water naar boven brengen en dan door het water weer naar beneden; maar dat is geen wedstrijdslag), borstcrawl en rugcrawl. (en polocrawl natuurlijk, voor de waterpolo-ers).
Met citaat reageren
Oud 22-02-2008, 07:19
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Rugslag dus?
Nee, want rugslag is toch je armen als molenwieken langs je hoofd brengen? (dus soort borstcrawl op de rug) Het schijnt ook wel rugcrawl te heten
En wat ik bedoel schijnt de samengestelde rugslag te heten.

Ik zie net dat HaWaHaai het al gezegd
Citaat:
Rugcrawl.
Je hebt schoolslag, enkelvoudige rugslag (schoolslagbenen op de rug zeg maar), samengestelde rugslag (schoolslagbenen en dan je armen over het water naar boven brengen en dan door het water weer naar beneden; maar dat is geen wedstrijdslag), borstcrawl en rugcrawl. (en polocrawl natuurlijk, voor de waterpolo-ers).
Ik zwem dus schoolslag, enkelvoudige rugslag, samengestelde rugslag, borstcrawl en rugcrawl. De vlinderslag ben ik helaas verleerd
Oud 22-02-2008, 13:59
Verwijderd
Vandaag 45 baantjes in 35 minuten. Het wordt wel eens tijd dat ik meer leer dan de schoolslag.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2008, 21:38
coopergirl
coopergirl is offline
Vandaag voor het eerst sinds heel lange tijd gezwommen.. Ruim 50 minuten baantjes gezwommen. De baantjes heb ik niet geteld... Ik ben overigens wel moe..
Oud 23-02-2008, 08:46
Verwijderd
Citaat:
Nee, want rugslag is toch je armen als molenwieken langs je hoofd brengen? (dus soort borstcrawl op de rug) Het schijnt ook wel rugcrawl te heten
En wat ik bedoel schijnt de samengestelde rugslag te heten.
Ik zie rugslag (geen wedstrijdslag(en)) en rugcrawl (wel wedstrijdslag) als twee totaal verschillende dingen.

@HaWaHaai: Enkelvoudige rugslag is ook geen wedstrijdslag, toch?
Met citaat reageren
Oud 23-02-2008, 09:12
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
@HaWaHaai: Enkelvoudige rugslag is ook geen wedstrijdslag, toch?
Nee, daar heb je gelijk in, maar dat had ik weggelaten omdat dat voor mijzelf zo ontzettend logisch was . En de vlinderslag had ik helemaal weggelaten, omdat die me niet van toepassing leek.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2008, 15:40
Verwijderd
Citaat:
Nee, daar heb je gelijk in, maar dat had ik weggelaten omdat dat voor mijzelf zo ontzettend logisch was . En de vlinderslag had ik helemaal weggelaten, omdat die me niet van toepassing leek.
Vlinderslag is zo lekker (voor één of twee banen ). Alleen dat is met baantjes zwemmen in een vol zwembad met heen en weer zwemmende mensen niet de meest handige slag.

Als we dan toch compleet proberen te zijn: polocrawl zou je ook nog op kunnen delen in poloborstcrawl en polorugcrawl.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2008, 16:38
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Vlinderslag is zo lekker (voor één of twee banen ). Alleen dat is met baantjes zwemmen in een vol zwembad met heen en weer zwemmende mensen niet de meest handige slag.

Als we dan toch compleet proberen te zijn: polocrawl zou je ook nog op kunnen delen in poloborstcrawl en polorugcrawl.
Mjah, maar dit topic is niet echt voor "gevorderde" zwemmers, zoals ik het inschat, vandaar dat ik de vlinderslag wegliet. En vlinderslag is inderdaad lekker om te doen, als de afstand niet te lang is.
Ik ken alleen de poloborstcrawl, ik heb nog nooit van die andere gehoord. Ik dacht dat ik toch een redelijke die-hard was . Maar ja, ik doe dan ook geen waterpolo.

Om nog even OT te gaan: aan alle zwemmers veel succes de komende tijd!
Met citaat reageren
Oud 23-02-2008, 16:58
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Ik heb vroeger op wedstrijdzwemmen gezeten, vandaar dat ik de slagen ken en ook doe in het zwembad Alleen vlinderslag ben ik helaas verleerd.
Oud 28-02-2008, 09:41
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Vandaag voor het eerst sinds heel lange tijd gezwommen.. Ruim 50 minuten baantjes gezwommen. De baantjes heb ik niet geteld... Ik ben overigens wel moe..
Gisteravond weer gezwommen, alleen had ik er geen rekening mee gehouden dat er vakantie is... Dus het zwembad was afgeladen met mensen, waardoor je meer bezig was met het ontwijken van mensen.
Oud 28-02-2008, 14:36
Anaïs
Anaïs is offline
Ik vind zwemmen één van de weinige sporten die ik echt graag doe... Meestal probeer ik één keer per week te gaan, maar door onregelmatig leven lukt het niet elke week. Als ik alleen ga, trek ik zo'n 50 baantjes, met een vriendin zijn het er een 40-tal, omdat we natuurlijk babbelen ondertussen. Eigenlijk ga ik liever alleen, omdat zwemmen het ideale moment is om al mijn gedachten te ordenen, het is echt een uurtje voor mezelf dan. 'k Vind het ook veel leuker dan lopen of zo, omdat ik nadien niet compleet uitgeput voel, maar net energieker.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2008, 21:59
blurred
blurred is offline
Citaat:
Ben je al geweest en hoe beviel dit?
Tot mijn grote schaamte moet ik bekennen dat ik nog niet ben geweest. Ten eerste omdat ik er na mijn stage eigenlijk de puf en zin niet meer voor heb, hoewel ik mezelf in dat geval gewoon een schop onder m'n kont zou moeten geven. En ten tweede omdat mijn stagevergoeding niet zo hoog ligt, en zwemmen zonder sportkaart of iets dergelijks toch vrij duur is.

Ik weet nu niet zo goed of ik mezelf er gewoon maar bij neer moet leggen dat die stage al genoeg van me vergt en dat ik, als ik om 17:30 uur klaar ben met werken, geen zin heb om mezelf te haasten om rond 19:00 alweer in het zwembad te liggen. En dat ik na een dag werken eigenlijk liever douche en op de bank een boekje lees of gewoon rustig boodschappen ga doen zonder dat ik hoef te haasten. Of dat ik mezelf gewoon moet vermanen en 's avond naar dat zwembad fiets. Er is in Rotterdam genoeg keus, hoewel ik liever naar een zwembad dicht bij huis ga.

Straks wordt het zomer, ik heb hier een fiets en de Maas is nog steeds dichtbij. Dat lijkt me ook een mooie vorm van bewegen en de stad leren kennen, hoewel dat nu nog niet echt gaat, zo in het donker 's avonds.
Oud 04-03-2008, 06:12
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
@blurred
Dat is het nadeel van stage, en straks ook het nadeel van het werkende leven. Je bent vaak op zijn vroegst om 18.00u thuis en dan is je avond je vrije besteding, en ga je óf uitrusten (want: moe) óf sociale dingen doen met vriendinnen, omdat je ze zo weinig ziet.
Ik vind het ook lastig, om sporten te combineren met fulltime werken. Ik had dan op donderdagavond mijn vaste sportavond en in het weekend liep ik hard, maar verder kwam ik niet
Oud 23-03-2008, 15:33
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik geef dit topic even een trap naar boven. Ik merk dat er hier een aantal mensen uit Rotterdam zijn die zwemmen. Zelf heb ik al heel lang het plan om weer te gaan zwemmen maar het komt er gewoon niet van. Zijn er hier misschien mensen die zin hebben om samen op een donderdagavond een keertje te gaan zwemmen? Als het goed bevalt kunnen we het dan misschien vaker doen
Oud 11-04-2008, 11:40
Verwijderd
Citaat:
ik ben al tiiijjjjjjden niet meer geweest
morgen ga ik weer. ik zweer het.
ok, en vorige dinsdag ben ik dus eindelijk gegaan.
*zucht*

ik kon het gelukkig nog wel maar KRAMPEN dat ik had, in mijn voeten, verschrikkelijk
vanaf nu terug vaker hoor
Met citaat reageren
Oud 13-04-2008, 12:10
Daboman
Daboman is offline
Ik zwem ook, 1 keer per week een klein uurtje in een 25-meter bad. Maar door een vrij onregelmatig leven en doordat het zwembad ver ligt, lukt het niet altijd te gaan. Ik doe het nu al 5 jaar en toen ik op m'n top zat zwom ik 95 baantjes in 50 minuten. Tegenwoordig houd ik het aantal baantjes niet meer bij maar kijk ik naar de tijd.

Vroeger ging ik ook met anderen maar ze vonden het allemaal saai worden en dus ga ik nu vaak alleen.

@spekkie: Tijdens m'n stage zwom ik ook, hoewel het wel erg onregelmatig was. Maar goed, als je een keer een zware week hebt is het ook wel een stuk makkelijker om een keer niet te gaan dan wanneer je samen volleybaltraining hebt ofzo.
Oud 19-04-2008, 13:55
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik ben vanmorgen éindelijk wezen zwemmen, in het oostelijk zwembad aan de Gerdesiaweg omdat dat blijkbaar het enige zwembad wat enigszins bij mij in de buurt is waar je op zaterdag baantjes kan zwemmen. Van 12 tot 13 uur dus best een mooie tijd Mijn doel was minimaal 30 baantjes halen (heb echt al een eeuwigheid niet serieus gezwommen) maar heb er 50 gehaald in een uur! (van 25 meter). Ben echt wel trots en tevreden en ben blij om te merken dat mijn conditie nog niet helemaal weg is (ik kan nauwelijks fietsen en traplopen vanwege m'n astma, mag eigenlijk ook niet sporten tot ik een test gehad heb om uit te zoeken wat er aan de hand is ed maar ik kan niet stilzitten ). Had vrij snel wel al dat ik pijn kreeg tussen m'n schouderbladen wat ik nog nooit eerder gehad heb, iemand een idee waar dat van komt? Had ook pijn in m'n enkel maar dat is altijd een zwakke plek. Nu een beetje zeurderig gevoel in m'n nek, denk dat ik een beetje te diep in het water lag, maar hoe corrigeer je dat?
Oud 19-04-2008, 14:51
Verwijderd
Ik weet niet welke slag je zwemt, maar van je hoofd boven water houden kun je natuurlijk heel goed last krijgen van zowel tussen je schouderbladen als je nek als je dat niet vaak doet. Die spieren daar zijn waarschijnlijk gewoon weinig gewend.

Hoe je hoger in het water kan komen te liggen ligt ook aan de slag die je zwemt. Het is een beetje lastig om zo te vertellen hoe je dat het beste kunt doen, omdat het natuurlijk ligt aan wat je niet goed doet. Meestal helpt wat meer kracht zetten met je benen al wel. Bij de schoolslag moet je er op letten dat je benen en armen vlak na elkaar doet, zodat je redelijk continu kracht zet en je niet te veel inzakt tussen de slagen. Bij borstcrawl helpt meer kracht zetten met je benen, je hoofd in het water houden en bij het ademen enkel je mond boven water laten komen (dus niet naar het plafond kijken - al weet ik niet of je dat doet ).
Met citaat reageren
Oud 06-05-2008, 21:35
Verwijderd
Omdat mijn waterpolotraining is afgelopen, heb ik net zelf een uurtje baantjes gezwommen...en het was DRUK. Zo druk heb ik het nog nergens meegemaakt tijdens een uur banen zwemmen. Het zwembad was in twee delen opgedeeld, één van de twee was het 'doorzwemdeel', daar zommen de mensen de meeste tijd redelijk door, alleen zo l a n g z a a m... Kon dus helaas alleen maar schoolslag zwemmen en aan het eind een paar baantjes borstcrawl...maar goed, wel een uur gezwommen.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2008, 22:08
Dolores
Dolores is offline
Mja het is vakantie toch? Misschien dat het daarom drukker was dan normaal. Hier is het 's avonds sowieso altijd heel druk.. Zelf zwem ik daarom liever 's ochtends, dan zijn er (hier iig) alleen maar een aantal bejaarden. Ik vind het echt strontvervelend als het druk is, je bent dan echt meer bezig met mensen ontwijken dan met zwemmen. En 's avonds zijn er bovendien vaak ook mensen die na ieder baantje uitgebreid gaan staan kletsen en pff. Maar ik vind 's ochtends zwemmen sowieso heel fijn, echt een heerlijk begin van de dag.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2008, 07:38
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
In welk zwembad was je, Leonoor? Ik ben een keer op een willekeurige zaterdag geweest in het Oostelijk zwembad en toen vond ik het ook echt druk. En die mensen zwemmen idd langzaam, echt vet irritant dat filezwemmen
Oud 17-09-2008, 12:31
Verwijderd
Citaat:
ok, en vorige dinsdag ben ik dus eindelijk gegaan.
*zucht*

vanaf nu terug vaker hoor
is misgelopen met dat appartement te kopen en heel die verhuis is het er ginder niet meer van gekomen - ondertussen helemaal gesettled, en hier in de gemeente is er een nieuw zwembad geopend, dus we hebben direct de eerste week dat het open was een abonnement gehaald, en we zijn sindsdien toch al twee keer geweest (is dan ook nog maar twee weken open, en die eerste week zat m'n vriend in het buitenland) het gaat redelijk vlot, ik doe nog altijd evenveel baantjes in even weinig tijd als negen maanden geleden (voor m'n elleboogbreuk, that is - want sindsdien zijn we nog maar een paar keer geweest en dat telt niet echt), ongeveer een kilometer op een half uur. dat zal nu ook wel terug gaan beteren allemaal, dus ik ben vertrokken
Met citaat reageren
Oud 06-10-2008, 09:57
Badmeester
Badmeester is offline
Goed nieuws voor alle zwemmers en zij die willen gaan zwemmen. IN het Van Maanenbad kost zwemmen nu maar € 2,40 op de middagen. Check hun site. OOk hebben ze daar een digitaal systeem waarmee je op internet je prestaties kan uitlezen. AquaWatch heet dat Het is helemaal gaaf dat ze ook een snelle baan hebben voor snellere zwemmers en dus ook een langzame voor senioren en zo.

Hun banenzwemmen was ook nog eens best getest door Nl10 magazine.
Met citaat reageren
Oud 09-07-2009, 17:07
Myuki
Myuki is offline
Zijn er nog mensen die zwemmen? (ik kan een nieuw topic openen, maar dat lijkt me niet nodig)

Ik heb laatst voor het eerst in tijden een sprong in het water gewaagd en 20 baantjes (van 50m) in 35 minuten gezwommen. Iedereen haalde me in, maar dat maakte niet uit. Ik vond het heerlijk en ben van plan het meer te gaan doen.
Oud 09-07-2009, 18:41
Mobius
Mobius is offline
Lekker, zwemmen. Heb het vroeger vaak gedaan, ga binnenkort weer eens. Geen idee hoe snel/lang ik het doe, ik zie het vooral als ontspanning.
Oud 09-07-2009, 18:56
capibara
capibara is offline
Van het weekend ook maar weer sinds lange tijd zwemmen met een vriendin in een zwembad, benieuwd of m'n lichte chloorallergie niet te snel begint te bitchen.

Afgelopen weken in natuurwater gezwommen, ik trok het vrij goed, ik zie alleen geen ene fuck zonder bril.
Oud 09-07-2009, 19:19
Streep
Streep is offline
Quis! Je bent goed bezig Volhouden maar!
Ik zwem zelf ook, samen met m'n vader baantjes trekken.
We zwemmen ongeveer een uur op volle kracht, dan nog even uitzwemmen. Misschien helpt dat uitzwemmen om de spierpijn enz. wat in te perken? Of doe je dat al? Veel zwemplezier igg
Met citaat reageren
Oud 12-07-2009, 15:26
capibara
capibara is offline
Citaat:
Van het weekend ook maar weer sinds lange tijd zwemmen met een vriendin in een zwembad, benieuwd of m'n lichte chloorallergie niet te snel begint te bitchen.

Ik zie er nu uit als een semi-crackverslaafde maar heb wel 30 baantjes gezwommen
Oud 12-07-2009, 23:04
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Zijn er nog mensen die zwemmen? (ik kan een nieuw topic openen, maar dat lijkt me niet nodig)

Ik heb laatst voor het eerst in tijden een sprong in het water gewaagd en 20 baantjes (van 50m) in 35 minuten gezwommen. Iedereen haalde me in, maar dat maakte niet uit. Ik vond het heerlijk en ben van plan het meer te gaan doen.
1 km in 35 minuten en iedereen zwemt je voorbij
Ik ben een redelijk geoefende zwemmer, al zwem ik niet op snelheid, en ik doe in normaal tempo schoolslag een kilometer in 30 minuten. En in het zwembad waar ik 'vroeger' (tot een jaar geleden) zwom was ik in de 'normale' zwemhelft (dus niet de helft met de borstcrawlbaan enzo) altijd zo ongeveer de snelste... Waar zwem jij in hemelsnaam?
Oud 13-07-2009, 08:02
gurl19
gurl19 is offline
Ik zwem twee keer in de week een uurtje. Ik zwem op een rustig tempo want we kletsen er ook nog bij. Maar we blijven wel constant doorgaan! Vind 's morgens zwemmen altijd wel erg lekker, ben je meteen wakker! Alleen stink je de hele dag naar chloor ondanks die zwembaddouche.
Met citaat reageren
Oud 15-07-2009, 23:25
Myuki
Myuki is offline
Citaat:
1 km in 35 minuten en iedereen zwemt je voorbij
Ik ben een redelijk geoefende zwemmer, al zwem ik niet op snelheid, en ik doe in normaal tempo schoolslag een kilometer in 30 minuten. En in het zwembad waar ik 'vroeger' (tot een jaar geleden) zwom was ik in de 'normale' zwemhelft (dus niet de helft met de borstcrawlbaan enzo) altijd zo ongeveer de snelste... Waar zwem jij in hemelsnaam?
Ik zwem in een buitenbad in de regen... Dus misschien dat er daarom alleen fanatieke zwemmers over waren. Maar daar zaten ook mensen tussen die een stuk ouder zijn dan dat ik ben, zeg maar gerust bejaard. Dus hoera voor die oude sportievelingen!

Ik probeer ook niet zo snel mogelijk te zwemmen en zwem alleen schoolslag (tot nu toe, dus afgelopen 2x). Wellicht haal ik de kilometer in 30 minuten ook nog wel eens.
Oud 20-07-2009, 12:53
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
Ik zwem in een buitenbad in de regen... Dus misschien dat er daarom alleen fanatieke zwemmers over waren. Maar daar zaten ook mensen tussen die een stuk ouder zijn dan dat ik ben, zeg maar gerust bejaard. Dus hoera voor die oude sportievelingen!

Ik probeer ook niet zo snel mogelijk te zwemmen en zwem alleen schoolslag (tot nu toe, dus afgelopen 2x). Wellicht haal ik de kilometer in 30 minuten ook nog wel eens.
Nou, ik vind een kilometer in 35 minuten dus best goed voor een beginneling!
Oud 20-07-2009, 14:58
Myuki
Myuki is offline
Citaat:
Nou, ik vind een kilometer in 35 minuten dus best goed voor een beginneling!
leuk om te horen! Ik heb vandaag een kilometer in 30 minuten gezwommen (onder het motto: als iemand op het forum dat kan wil ik het ook kunnen) Volgens mij zat de tijdwinst vooral in het snel omdraaien en niet zozeer in het sneller zwemmen. Ik vraag me af of ik sneller kan dan dit (in schoolslag). Het ging al makkelijker en ik ben achteraf minder moe. Daarna heb ik nog een kwartiertje gezwommen zonder te tellen...
Oud 21-07-2009, 13:29
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
leuk om te horen! Ik heb vandaag een kilometer in 30 minuten gezwommen (onder het motto: als iemand op het forum dat kan wil ik het ook kunnen) Volgens mij zat de tijdwinst vooral in het snel omdraaien en niet zozeer in het sneller zwemmen. Ik vraag me af of ik sneller kan dan dit (in schoolslag). Het ging al makkelijker en ik ben achteraf minder moe. Daarna heb ik nog een kwartiertje gezwommen zonder te tellen...
Klinkt goed, keep up the good work!

Ik moet ook echt weer gaan zwemmen, ben op dit moment volgens mij flink aan het aankomen... Maar nu zit ik bij mn moeder en kost het veel geld en ik weet niet wanneer het zwembad open is en blah. Als ik weer thuis ben koop ik een sportkaart en ga ik weer aan de slag
Oud 21-07-2009, 14:14
Verwijderd
Wat een onwijs leuk topic. Ik heb het net helemaal doorgelezen. Ik merk dat veel mensen op een baan van 25 meter zwemmen, dat had ik niet verwacht eigenlijk, ik dacht dat er meer 50 meter banen waren. Enfin.

Ik ben sinds 3/4 weken bezig met zwemmen. Als het lekker weer is doe ik het buiten, en als het slecht weer is binnen.
Ik doe het zo'n 4x per week voor zo'n 45 minuten. Het is voor mij de enige sport die ik kan volhouden zonder een kans te lopen op een slijmbeursontsteking in mijn heup. Ik vind het erg fijn. Vooral buiten zwemmen vind ik er leuk, omdat je dan een ontzettend lange baan hebt om te zwemmen, zonder ook maar iemand tegen te komen. In het zwembad irriteer ik me vaker aan mensen.

Ik ben - naar eigen mening - onwijs sloom. Ik heb vandaag 24 baantjes gezwommen (steeds 6 borst en dan 2 rug enz.) in 45 minuten. Ik kan ook niet geloven dat Myuki zo snel kan zijn! Super!
Ik doe geen borstcrawl of rugcrawl omdat ik gewoon weet dat ik dat nog geen eens voor een baan volhoud.

Verder volleybal ik wat en fiets ik wat - ik had eerst het voornemen om te gaan wielrennen, maar een wielrenfiets is minimaal duizend euro dus. Ik jog heel soms, maar ik ben bang dat ik dan weer kans loop op een ontsteking.

Ik vroeg me eigenlijk af: mijn heup ontsteekt steeds omdat hij zo soepel is en makkelijk "uit de kom" schiet. Zorgt zwemmen ervoor dat je de spieren rond je heupen traint, of zorgt het er alleen voor dat je - in vergelijking met joggen - je gewrichten minder belast, waardoor je kans op ontstekingen verkleint.

En heeft iemand al dat trainingsschema geprobeerd?
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten