Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dan zouden sommigen chronisch constant depressief zijn, of constant in een psychose rondlopen of dergelijke, met alle gevolgen van dien. Andere mensen lastig vallen, de hele dag gillend rondlopen. Mensen schrikken gewoon van sommige dingen, worden er bang voor, vinden het vervelend of wat dan ook. En de hele dag denken dat je beter maar niet kan leven lijkt me nou ook niet iets waarvoor je wilt kiezen. Voor anderen, maar ook voor hen is het fijn dat er medicatie is gevonden. Werd je vroeger misschien wel verbannen, nu kun je vaak op een bepaalde manier nog wel deel uit maken van de maatschappij. Maar ik denk wel dat er vaak te snel medicatie wordt voorgeschreven. Zo vertelde een vriendin van me laatst dat bij het overlijden van haar moeder haar huisarts haar meteen medicatie wou voorschrijven, nog voor ze er naar gevraagd had. Zo heel slecht lijkt het me niet om flink te rouwen in zo'n situatie. En mensen met een depressie zijn niet altijd hun leven lang depressief. Ik ben er dan voor om die personen voor een korte tijd te laten gebruiken, om even weer op te laden, maar dan moet er ook gekeken worden naar een aanpak ofzo. Alleen maar medicatie gebruiken is lang niet altijd de beste oplossing. @ Droomvlucht: Misschien kan je contact opnemen met het Centrum Psychotraumahulpverlening http://www.traumahulp.com/ Ik weet toevallig dat zij ook behandelen bij DIS. Ik neem toch aan dat zij de connecties hebben waar jij wellicht wat aan hebt? (ik hoop dat dit niet onder reclame valt, anders kan iemand het misschien even aanpassen?) |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ontopic Genderdysfoor... maar dat is geen psychische stoornis. Verder heb ik mezelf ooit verdacht van borderline achtige trekjes en een psych zei vroeger dat ik Pdd-trekjes had ofzo en gebrek aan concentratie... maar uiteindelijk ben ik op een aparte manier toch nog een vrij normaal meisje denk ik ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Offtopic: Dankjewel. Het is een stuk moeilijker dan ik gehoopt had. Vooral door de reden die jij aandraagt. Op dit moment zit er weer wat schot in de zaak en wordt ik hoogstwaarschijnlijk door mijn therapeute doorverwezen naar een klinische opname met ervaring in DIS (en gerelateerde traumaproblematiek). Maar nu is er toch weer een psychiater die me liever in een angststoornis behandeling heeft. Terwijl de andere psychiater me daar juist niet wilde hebben. Binnen 1 praktijk dus al 3 man die een verschil in visie hebben.
||
Citaat:
Tuurlijk, sommige mensen hebben wel degelijk wat, maar heeft iedereen die 'afwijkend gedrag' vertoond per definitie een stoornis? 't Ligt misschien aan mij, maar ik krijg wel 't idee dat dat wel zo is en dat iemand te snel een label met een stoornis krijgt terwijl er eigenlijk helemaal niets aan de hand is. |
![]() |
||
Citaat:
Was aan mij gericht neem ik aan? Ik heb mijn voorkeur wel aangegeven ja.. En zonder motivatie zullen ze me helemaal niet aannemen. Dus ik denk dat ik er nog wel iets in in te brengen heb. Ik zit alleen heel erg met het probleem dat ik eigenlijk niet zoveel opties meer over heb, dus als ik m'n kont tegen de krib gooi, het mezelf alleen maar nog moeilijker maak.
|
Verwijderd
|
Ja Droomvlucht, dat was inderdaad aan jou gericht
![]() Want normaal gesproken is de mening van de persoon zelf ook belangrijk. Je kan als psychiater of therapeut een hoop plannen en ideeën hebben, maar de persoon zelf moet het er wel mee eens zijn. Vandaar dat ik het ook had over jouw inspraak. Dat je inderdaad duidelijk aangeeft wat je zelf wilt en waarvan jij het idee hebt dat het het beste is voor jou. Het kan inderdaad gebeuren dat er dingen in je behandeling zijn waar je het nut niet van in ziet maar dat je dat toch moet doen, maar in the end is het wel jouw behandeling. En ik bedoelde ook niet je kont tegen de krib gooien, maar gewoon even heel duidelijk maken wat je zelf wil zodat ze dat mee kunnen nemen in de beslissing. Lijkt me niet handig hoor, allemaal... Succes! |
![]() |
|
Ik vatte je reply ook verkeerd op, ik moet eens beter lezen
![]() Ik probeer wel zeker mijn mening te geven. Ik denk alleen dat ik maandag ook erg beduusd was van alle info die op me afkwam. Ik heb sowieso nog een gesprek over wat er besproken is in het team. ![]()
||
![]() |
Citaat:
Ik heb 2 jaar geleden (ongeveer... ik ben het alweer vergeten wanneer ik precies de diagnose kreeg) de diagnose Schizofrenie van het paranoide type gekregen. |
![]() |
||
Citaat:
![]() tis denk k een kwestie van balans vinden, wat makkelijker gezegd dan gedaan is.
|
vrouwen zijn vaak met van alles tegelijk bezig en geven maar al te graag hun mening zonder van te voren te overwegen of t wel zo verstandig is.
toen k klein was was k zo bijdehand, heel direct, meeste mensen vonden me moeilijk irritant en dachten dat ik aandachtsgeil was. toch had t weinig met mannelijk ego te maken. die is nooit zo overheersend geweest, vooral door de manier waarop mijn ma me opvoedde. beschermd en altijd oog hebbend op het goede. toch zorgt uiteindelijk de mannelijke stabiliteit en rationaliteit ervoor dat dat ego en de lust naar macht (in wat voor vorm dan ook) geen groot obstakel hoeven zijn. waar de emotie van de vrouw nauwelijks ontkoombaar is.
~behold my societal vision: nationstates.net/unius ~ Laatst gewijzigd op 09-10-2007 om 22:19. |
![]() |
|
Op m'n 16e gaf de GGZ me de diagnose PDD-NOS en boderline in ontwikkeling.
Toen ik 18 was ben ik nog een keer getest, de PDD is toen verworpen omdat de symptonen meer voortkwamen uit de situatie toendertijd dan uit mezelf (zoiets was het ongeveer, ik snap die rapporten niet zo goed ![]() Nu ben ik 'alleen maar' een borderliner.
||
Citaat:
Ik vind het echt lomp wat je zegt. Sowieso vind ik het merendeel van je posts in dit topic niet gepast. Je zit hier nu eenmaal in het deelforum Psychologie en in dit betreffende topic is het al helemaal logisch dat mensen 'neerzetten wat voor hippe stoornis ze hebben'. Ik vind het helemaal geen probleem dat je verteld hoe je erover denkt maar een andere manier zou ik fijner vinden. Bovendien vind ik er persoonlijk helemaal niets mis mee een stempel te hebben, zolang je het maar niet als excuus gebruikt en er niet constant mee te koop loopt. Dat de gekheid in je hoofd een naam heeft kan veel rust bieden en maakt het vaak makkelijker dingen te accepteren.
|
k bedoelde dat velen alleen maar snel iets posten en er niet veel meer over vertellen.. noch geinteresseerd zijn in anderen
~behold my societal vision: nationstates.net/unius ~ Laatst gewijzigd op 10-10-2007 om 21:59. |
![]() |
|
Zelf heb ik geen last van stoornissen maar mijn ex is autistisch, mijn neefje heeft een ernstige vorm van ADHD, mijn vriend is een aantal jaren depressief geweest en een paar familieleden studeren psychologie. Zo ben ik hier eigenlijk vanzelf beland. Interesse in de belevingswereld van anderen op dit gebied denk ik. Daarbij is een deel van mijn studie ontwikkelingspsychologie.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
|