Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-08-2009, 13:11
Uice
Uice is offline
Dial M for Murder

Perfecte thriller. Alles klopt eraan.

Stalker

Van enorme schoonheid.

Kaidan

Al eerder gezien en niet echt een film om iedere dag te kijken, maar als je ervoor gaat zitten blijft het wel boeien.
Oud 05-08-2009, 13:48
WolterB
WolterB is offline
Oldboy (2003)

Had veel van de film verwacht, maar vond het een beetje een tegenvaller.
Nietrs mis met een film waarin
Spoiler
vanaf het eerste moment centraal staat, maar de uitvoering had beter gekund voor mij.
Vooral het ontbreken van een echt goed lopend verhaal vond ik jammer. Het kwam op mij allemaal te geforceerd over.
Af en toe vond ik het ook een beetje te luguber worden, bijvoorbeeld
Spoiler
Die hadden wat mij betreft best weegelaten mogen worden want écht veel voegden ze niet aan het verhaal toe, ze versterkten enkel dat wat al overduidelijk aanwezig was.

Het beeld op de Blu-Ray, de acteerprestaties en het camerawerk vond ik wel van hoge klasse en dat maakte de film ondanks het verhaal toch de moeite van het kijken waard.

7/10
Oud 05-08-2009, 14:42
Balthasar
Balthasar is offline
Watchmen
Aardig, maar had er om de één of andere reden meer van verwacht. Vooral het einde was erg teleurstellend. Ik heb dan ook niet de gehele graphic novel gelezen, dus ik weet niet precies tot op welke hoogte het met het origineel verschilt. De gevangenis-scène was voor mij het hoogtepunt van de film, maar daar is ook wel breeduit over geschreven in verschillende recensies.
Oud 05-08-2009, 15:06
groth
groth is offline
Ik heb gister drie delen van de Pink Panther serie voor 5 euro per stuk op de kop weten te tikken. Te weten uit mijn hoofd. The Return of the Pink Panther, Pink Panther Strikes again en nog eentje. Te droog voor woorden!

"He had a minkey" of "I want a reum".
Oud 06-08-2009, 14:10
Verwijderd
Public enemies.

En eens hiermee:

Citaat:
Public Enemies Ik heb mijn popcorn over mezelf heen gegooid. Dat was het enige boeiende van gisteravond.

Nee, maar srlsy:
Een hele tijd naar uit gekeken (Johnny & Christian, om nom nom) maar wat een faal. Camera werk is achterlijk, Christian Bale is matig, Johnny wel ok, camera werk is vervelend, script was slecht, verhaal is leuk maar saai uitgewerkt, liefdesscenes cliche, en de camera beweegt en zoomt de hele tijd in/uit. Halverwege zat is serieus te contempleren een tukkie te gaan doen in de bioscoop. Alleen het laatste half uur was wel tof, deed me denken aan Chinatown.
Oud 07-08-2009, 00:00
Verwijderd
Terminator 4: Salvation

Heeft geen reet meer met Terminator te maken, deze troep. Het leent een paar verhaalelementen uit de Terminatorserie en bouwt er een ordinaire sf-actiefilm van met teveel cgi.
De personages zijn toevallig allemaal hunks en babes en zijn compleet karakterloze muppets. Linda Hamilton en Edward Furlong hadden tenminste nog een unieke persoonlijkheid (en acteertalent) waardoor je veel meer met ze meeleefde.
Het script is ook te triest voor woorden. Alles wordt voorgekauwd en uitgelegd aan het publiek en zogenaamd hippe dingen als 'mototerminators' zijn lachwekkend.

4/10
Oud 07-08-2009, 13:21
Verwijderd
Tideland

Bij de Walk-in-Garden-Cinema in de tuin van mijn favoriete theater. Dat alleen al maakte het een zeer prima avond.
Verder kon ik de film ook wel waarderen
Oud 07-08-2009, 22:56
Verwijderd
The Green Mile

Het laatste half uur van de film heb ik echt keihard gehuild. Goede film, de personages worden uitstekend neergezet. Het magische elementje vind ik wat minder.
Oud 08-08-2009, 13:23
Verwijderd
Catch me if you can

Leuk wel. Jammer dat ik zo moe was en heul veul moeite moest doen om wakker te blijven..
Oud 08-08-2009, 13:58
DreamAboutIt
DreamAboutIt is offline
Blindness

Leuke film, alleen waren er op het eind nog vragen onbeantwoord.

Spoiler
Oud 09-08-2009, 20:13
Signy
Signy is offline
Citaat:
Public Enemies
Nee, maar srlsy:
Een hele tijd naar uit gekeken (Johnny & Christian, om nom nom) maar wat een faal. Camera werk is achterlijk, Christian Bale is matig, Johnny wel ok, camera werk is vervelend, script was slecht, verhaal is leuk maar saai uitgewerkt, liefdesscenes cliche, en de camera beweegt en zoomt de hele tijd in/uit.
Hmm je post kan ik wel begrijpen.
Ik heb hem gisteren gezien, voornamelijk vanwege Johnny en dat was ook weer prima, hij's zo lekker behalve dan die snor.
Maar goed de film zelf vond ik niet echt goed ofzo, het verhaal kwam niet van de grond. De karakters waren niet uitgewerkt vond ik, waardoor ik halverwege de film nog steeds niet goed wist wie wie nou was. En de liefde tussen John & Billie was al helemaal vaag, Ze zijn opeens in love maar waarom nou precies. Tja.
Camara werk vond ik niet echt storend btw.
Ik geef 't een 6.
Oud 11-08-2009, 15:32
WolterB
WolterB is offline
Sleuth (1972)

Zelden een Thriller gezien met zoveel humor en plotwendingen. De acteerprestaties van Laurence Olivier en Michael Caine en het heerlijek Britse accent maken de film helemaal af.

9,5/10
Oud 11-08-2009, 23:20
Verwijderd
Net een halfuurtje "The Descent" gezien en toen bijna huilend af gezet. Wat een drama.
Oud 12-08-2009, 02:37
Uice
Uice is offline
Wat had je verwacht?
Oud 12-08-2009, 12:10
Dinalfos
Dinalfos is offline
Detective Story - 5/10

Niet geheel onvermakelijk, maar wederom erg lichtgewicht. En spuuglelijk bovendien. Maar Miike is al heel lang uit vorm, dus wat dat betreft.....
Oud 13-08-2009, 00:05
Verwijderd
Citaat:
Wat had je verwacht?
drama.
Oud 13-08-2009, 00:54
WolterB
WolterB is offline
The African Queen (1951)

Humprey Bogart en Katharine Hepburn in één film, dat moet wel bijna goed zijn. Helaas viel dat vies tegen. Het verhaal was slap, de andere acteurs matig, de spanning niet aanwezig en de reomantiek kon je al ver van te voren aan zien komen.
Gelukkig waren Bogart en Hepburn zeer sterk in hun rollen, zodat ze een matig script naar en hoger niveau wisten te trekken.

7,2/10
Oud 17-08-2009, 06:31
Verwijderd
Le grand voyage: een roadfilm zoals een roadfilm hoort te zijn 5/5
La haine: ook 5/5 uiteraard
Oud 17-08-2009, 22:35
*oma*
*oma* is offline
Public Enemies
Omdat ik er eerst hoge verwachtingen van had en er later negatieve dingen over hoorde, had ik me erop ingesteld dat die weleens tegen zou vallen. Maar dat viel dus mee. Ik vond het een prima film, maar Johnny is sowieso
Oh, en ik vond de camera-bewegingen in het begin wel een beetje irritant en er zaten wat dingen in die niet klopten/ konden, maar dat was vast in dienst van het verhaal denk ik dan maar.

7/10

Verder nog knocked up, 27 dresses, what happens in Vegas en the bankjob op film 1 gekeken, maar die had ik allemaal al gezien, maar wel leuk om even langs te zappen.
Oud 18-08-2009, 10:17
Dinalfos
Dinalfos is offline
Hazard - 5/10

Weer een staaltje Sono. Enkelen van zijn vorige films waren interessanter. Wederom veel sociale thema's in combinatie met vage zwarte humor, maar deze keer gaan zijn gebruikelijke lelijke aesthetics na een tijdje wel heel erg tegenstaan.
Oud 18-08-2009, 11:34
WolterB
WolterB is offline
The Bourne Identity (2002)
7,8/10
The Bourne Supremacy (2004)
7,5/10
The Bourne Ultimatum (2007)
8/10

Prima films, lopen ook lekker in elkaar over, maar je bent toch min of meer verplicht de eerdere delen te kijken omdat je anders meer moeite hebt met de latere films.
Oud 18-08-2009, 11:57
Rationeel
Rationeel is offline
moet je ook even het origineel kijken. niet nu, want je zult het verhaal nu wel zat zijn, maar later. erg aardige film
Oud 18-08-2009, 12:04
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
moet je ook even het origineel kijken. niet nu, want je zult het verhaal nu wel zat zijn, maar later. erg aardige film
Die uit '88 bedoel je zeker . Ga ik ooit nog wel kijken ja
Oud 18-08-2009, 12:52
Rationeel
Rationeel is offline
ja die. ik heb ooit een tijdje alleen maar originelen van remakes zitten kijken. een hoop zijn erg goed en, ondanks soms wat oubolligheid, vaak beter dan de remake.

bijvoorbeeld ook (the day of) the jackal en the manchurian candidate. maarja van die laatste was de remake ook gewoon prut.
Oud 19-08-2009, 04:52
Verwijderd
Vinyan - hele aardige film, die visueel er erg tof en experimenteel uit zag. Acteerwerk was ook sterk en als Apocalypse Now fan was het leuk om een andere versie van het verhaal Heart of darkness te bekijken. Enige wat ik op ethisch gebied raar vond was
Spoiler
.

Vond de film qua sfeer en stijl ook heel erg op Cannibal Holocaust lijken.

3.5/5

Laatst gewijzigd op 19-08-2009 om 04:58.
Oud 19-08-2009, 16:53
Carn
Carn is offline
Citaat:
Net een halfuurtje "The Descent" gezien en toen bijna huilend af gezet. Wat een drama.
de eerste helft is ook wijvenbullshit. Daarom is het ook zo fijn dat ze daarna keihard kapot gaan
Oud 19-08-2009, 23:46
Verwijderd
Resevoir dogs - een hele aardige film,met vette dialogen. Het enige wat mij stoort is dat Tarantino het hele verhaal zowat (en een aantal scenes zelfs letterlijk) heeft gejat van de film City on fire, maar hij heeft Ringo Lam de regisseur nooit enige credits gegeven. En dat maakt hem in mijn ogen een erg arrogante regisseur.

3/5 als Tarantino gewoon wat credits gaf aan Lam, was het een 3.5/5 geweest.
Oud 20-08-2009, 08:07
Rationeel
Rationeel is offline
mja bekend gezever, maar reservoir dogs is toch heel anders en stukken beter. en een lager cijfer geven omdat jij de regisseur arrogant vindt? ik denk dat jij die 3,5 lekker in je * mag stoppen van tarantino

~stuck in the middle...~
Oud 20-08-2009, 08:09
*oma*
*oma* is offline
Bandslam

Ik moest hardop lachen.

7/10 (in dit genre)
Oud 20-08-2009, 08:19
Uice
Uice is offline
Citaat:
Resevoir dogs - een hele aardige film,met vette dialogen. Het enige wat mij stoort is dat Tarantino het hele verhaal zowat (en een aantal scenes zelfs letterlijk) heeft gejat van de film City on fire, maar hij heeft Ringo Lam de regisseur nooit enige credits gegeven. En dat maakt hem in mijn ogen een erg arrogante regisseur.

3/5 als Tarantino gewoon wat credits gaf aan Lam, was het een 3.5/5 geweest.
Toch gek, meestal bedankt hij iedereen die hij geciteerd heeft (zo'n 80 obscure regisseurs per film) wel in de aftiteling.
Oud 20-08-2009, 09:55
Verwijderd
Citaat:
mja bekend gezever, maar reservoir dogs is toch heel anders en stukken beter. en een lager cijfer geven omdat jij de regisseur arrogant vindt? ik denk dat jij die 3,5 lekker in je * mag stoppen van tarantino

~stuck in the middle...~
Mwa, ik vind de film City on fire een betere film dan Resevoir Dogs eerlijk gezegd (heb jij hem überhaupt wel gezien?) . En er is helemaal niets mis met "hommages" , "remakes" of geinspireerd zijn door, zeker niet als jij er een hele ander soort film van kan maken (Resevoir dogs is heel anders qua opzet dan City on fire). Maar geef het dan gewoon toe. En een 3.5 is prima voor een film hoor, moet ik, omdat dit zon gehypte regisseur is, al zn films maar een 5/5 geven?

check:
http://www.youtube.com/watch?v=7HgbSAL8OKY
&
http://www.ronlim.com/worldarchive/tarantino.html

Citaat:
Toch gek, meestal bedankt hij iedereen die hij geciteerd heeft (zo'n 80 obscure regisseurs per film) wel in de aftiteling.
Nope, Ringo Lam staat ook daar niet tussen . Hij had alle kans om het na de film toch nog te zeggen. Het enige wat hij erop te zeggen heeft is dat hij de poster van de film thuis heeft.

Laatst gewijzigd op 20-08-2009 om 10:08.
Oud 20-08-2009, 17:19
Verwijderd
Ponyo on the Cliff by the Sea

Voor het eerst een Ghibli-film gezien die snel begint te vervelen. Het verhaal is zo oppervlakkig als de pest (i.t.t. tot andere Ghibli-films), heel kinderachtig en loopt nergens op uit. Er zit geen spanningsboog in en het einde is ontzettend zwak.

Misschien leuk voor kinderen tot een jaar of 10, maar de kracht van Ghibli is juist dat de tekenfilms ook voor oudere mensen boeiend zijn. Dat was hier duidelijk niet het geval.

4/10
Oud 20-08-2009, 18:50
WolterB
WolterB is offline
Vandaag een hele lading shorts van Pixar gekeken met daar achteraan een langere film. Alles in HD overigens, wat echt ontzettend veel uitmaakt ten opzichte van de DVD. Bij dit soort films kan je dat zeer goed zien:

The Adventures of André and Wally B. (1984) 5.5/10
Luxo Jr. (1986) 7.0/10
Red's Dream (1987) 6.5/10
Tin Toy (1988) 6.5/10
Knick Knack (1989) 8.2/10
Geri's Game (1997) 8.5/10
For the Birds (2000) 8.8/10
Mike's New Car (2002) 7.8/10
Boundin' (2003) 7.2/10
Jack-Jack Attack (2005) 8.8/10
One Man Band (2005) 8.2/10
Lifted (2006) 8.2/10
Mater and the Ghostlight (2006) 7.5/10
BURN·E (2008) 7.5/10
Presto (2008) 8.5/10

Echt leuk om de ontwikkeling te zien op technoligisch gebied en hoe ze steds meer proberen te experimenteren. Ook shorts die zich tijdens (Jack-Jack Attack / The Incredibles en Burn-E / Wall-E) of voor/na (Mike's New Car / Monsters Inc.) andere films afspelen geven een leuk extraatje naast het originele verhaal.

Daarna The Incredibles (2004) herzien. Vond het altijd qua verhaal één van de mindere Pixar-films en hoewel ik dat nog steeds vind, gaf deze herkijkbeurt een opwaardering naar een 8.2/10
Oud 21-08-2009, 17:36
WolterB
WolterB is offline
Shichinin no samurai / Seven Samurai (1954)

Na Rashômon, Ran en Yojimbo mijn vierde Kurosawa en hoewel de derde (Yojimbo) al wat tegenviel had ik van deze toch wat meer gehoopt dan wat ik uiteindelijk gezien heb.
3½ uur is lang, misschien voor deze film zelfs te lang en ik kon mijn aandacht er vooral in het tweede uur lastig bijhouden.

Het begin is niet al te snel, maar wel erg interessant omdat de personages hier redenlijk goed uiteen worden gezet en de gevechtsscènes is helemaal niets mis mee. Maar al met al is het niet de film waarop ik gehoopt had en zeker niet een film die ik thuis vind horen bovenin alle toplijsten.

7,8/10
Oud 21-08-2009, 19:35
Dinalfos
Dinalfos is offline
Return of the Living Dead 5: Rave to the Grave - 2/10

Godsamme.

Maar wel +1 voor de ongevoelige kloothork die de filmlocatie heeft gekozen
Oud 22-08-2009, 09:58
Balthasar
Balthasar is offline
The Adventures of Priscilla, Queen of the Desert
puik.
Oud 22-08-2009, 11:53
Qimm
Qimm is offline
Kan iemand mij uitleggen wat er zo briljant is aan '2001 a space odyssey'?
Oud 22-08-2009, 14:11
Rationeel
Rationeel is offline
de muziek en de visuals, verder is het een tergend saaie cult-classic.
Oud 22-08-2009, 23:57
Qimm
Qimm is offline
ah oke, dan heb ik het toch wel begrepen...
Oud 23-08-2009, 10:42
Dinalfos
Dinalfos is offline
Yep, dat is het wel zo'n beetje. Er circuleert nog zo'n video op internet die zogenaamd bij elke scene uitleg geeft over de bedoeling die Kubrick en Clarke hadden, maar dat is allemaal zo schrijnend pretentieus dat het op de lachspieren werkt.

Het is echt zo'n filosofische film voor mensen die verder nooit ergens over filosoferen en daarom ter compensatie maar deze film bombarderen tot meesterwerk.
Oud 23-08-2009, 10:51
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Yep, dat is het wel zo'n beetje. Er circuleert nog zo'n video op internet die zogenaamd bij elke scene uitleg geeft over de bedoeling die Kubrick en Clarke hadden, maar dat is allemaal zo schrijnend pretentieus dat het op de lachspieren werkt.

Het is echt zo'n filosofische film voor mensen die verder nooit ergens over filosoferen en daarom ter compensatie maar deze film bombarderen tot meesterwerk.
Ik kan de film zeer goed waarderen, maar dat komt voor mij puur omdat ik me daarvoor letterlijk door het boek geworsteld heb. Daardoor werd de film voor mij stukken luchtiger en zag ik de verbinding tussen boek en film heel duidelijk, wat extra pluspunten opleverde
Oud 23-08-2009, 14:32
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ik kan de film zeer goed waarderen, maar dat komt voor mij puur omdat ik me daarvoor letterlijk door het boek geworsteld heb.
Letterlijk?

Maar goed, het is natuurlijk maar dan alleen maar mooi, die film. Hij is in de eerste plaats grensverleggend binnen het genre. En op de momenten met HAL zeer spannend.
Oud 23-08-2009, 16:23
Verwijderd
Van het eerste deel stond me vooral tegen dat Kubrick gebruik maakt van shots die minuten duren en weinig toevoegen, zoals het shot waar langzaam om een ruimteschip wordt gedraaid.
Het tweede deel is een stuk interessanter en boeiender, en vooral de timewarp en eindscène zijn gaaf.

Het is een film met culturele en historische waarde binnen de filmgeschiedenis, omdat het grensverleggend en invloedrijk was/is. Maar het is geen film die je onder het mom van 'gezellig met de familie voor de buis' moet kijken.
Oud 23-08-2009, 16:33
Uice
Uice is offline
Ach, toen de film net uitkwam werd hij juist als zeer commercieel en vermakelijk gezien.
Oud 23-08-2009, 17:13
WolterB
WolterB is offline
Sabrina (1954)

Heerlijke romantische film met Audrey Hupburn, Humprey Bogart en William Holden. Het verhaal is lekker simpel maar daardoor niet minder vermakelijk. En met 3 van de beste acteurs aller tijden en Billy Wilder als director wordt er een ijzersterke film neergezet.

9/10
Oud 24-08-2009, 15:29
Dinalfos
Dinalfos is offline
Bloody Reunion - 5/10

De film ontvouwt zich als een aardig karakterdrama met veel bloed, maar speelt aan het eind enorm vals.....
Spoiler

Dat is natuurlijk nooit goed te praten.
Oud 24-08-2009, 22:08
WolterB
WolterB is offline
The Big Leboswki (1998)

Heerlijke film van de Coen brothers. Lekker grof op zn tijd, laagdrempelige humor, leuke twists en een van de betere films voor een avondje vermaak.

9/10
Oud 25-08-2009, 18:59
WolterB
WolterB is offline
Mihai Viteazul (1970)

Fantastisch Roemees epos over de laatste jaren van Michaël de Dappere, neergezet door Sergiu Nicolaescu onder 'streng' toezicht van Ceauşescu die absoluut geen Amerikaase acteurs in de film wilde hebben en verplichtte tot Roemeense acteurs en de Roemeense taal.

Het verhaal wordt vrij sterk neergezet, maar de gevechtsscènes zijn formidabel. Als klapper een leger van 120.000 mensen met zeer sterk camerawerk. Als je aan de film kunt komen is dit een echte aanrader.

8,8/10

Laatst gewijzigd op 25-08-2009 om 21:41.
Oud 25-08-2009, 21:00
BendeBen
BendeBen is offline
Citaat:
Mihai Viteazul (1070)

Fantastisch Roemees epos over de laatste jaren van Michaël de Dappere, neergezet door Sergiu Nicolaescu onder 'streng' toezicht van Ceauşescu die absoluut geen Amerikaase acteurs in de film wilde hebben en verplichtte tot Roemeense acteurs en de Roemeense taal.

Het verhaal wordt vrij sterk neergezet, maar de gevechtsscènes zijn formidabel. Als klapper een leger van 120.000 mensen met zeer sterk camerawerk. Als je aan de film kunt komen is dit een echte aanrader.

8,8/10
idd erg vooruitstrevend voor zijn tijd...
Oud 25-08-2009, 21:01
Carn
Carn is offline
Citaat:
Mihai Viteazul (1070)
Als je aan de film kunt komen is dit een echte aanrader.

8,8/10
http://video.google.com/videoplay?do...33920390593843

alleen wel lastig volgen ;P

Regels voor berichten